Ceny NVIDIA GTX 260/280 prý klesají – nemohou si je dovolit Tisk E-mail
Napsal Jan Stach   
Čtvrtek, 12 červen 2008
nvidiaPodle některých zdrojů NVIDIA upravuje ceny svých nových grafických karet - nemohou si tak vysoké ceny dovolit.

 

 

   Dříve oficiálně plánované ceny u nových karet NVIDIA GTX 260 a GTX 280 byly 449 dolarů pro slabší GTX 260 a 599 dolarů pro GTX 280. Jenže s přibližovaním se datem vydání (16.6.2008) stále více prosakují informace, že žádný zdrcující výkon se nekoná. GTX 280 se výkonem ve většině případech pohybuje jen těsně nad modelem Nvidia 9800GX2 a GTX 260 je dokonce pod ním. Jedna GTX 280 vám rozhodně pro hraní Crysis ve vysokém rozlišení 2560x1600 stačit ani náhodou nebude - dvě ale jsou dost.  Přidejte si k tomu skutečně extrémní tepelné zahřívání obrovského jádra GT200 a fakt, že už dnes všichni víme, že cca za tři měsíce tu máme jádro GT200b vyrobené 55nm, které když už nic, tak zlepší provozní vlastnosti. Přidejte si k tomu také fakt, že konkurenční ATI Radeon RV770 skutečně vyšperkovalo a výkon HD4800 karet bude za zajímavé ceny skutečně velmi vysoký a model HD4870 GDDR5 by dokonce mohl solidně prohánět GTX 260/280 karty (zejména v UT3 enginech hrách, kterých je dnes většina) a to za výrazně nižší cenu i s lepšími provozními vlastnostmi. Nové GTX 260/280 karty NVIDIA si tedy prostě nemohou vysoké ceny dovolit. Máme tady tedy prý úpravu cen - GTX 260 bude nově za 399 dolarů, což je o 50-75 dolarů více než cena momentálně plánovaná pro model ATI HD4870, což už mnohé naznačuje. Cena GTX 280 pak klesla o celých 100 dolarů na 499! Vzhledem k tomu, že víme, že jádro GT200 v současné verzi stojí samo o sobě celých 125 dolarů díky obrovské ploše čipu a relativně malé výtěžnosti, nebudou z finančního hlediska pro firmu NVIDIA GTX karty žádný terno. Že by bolestné poznání, že velký monolitický grafický čip vážně není dnes to pravé ořechové?

gtx-280-2

 

   Důvod vzniku GTX karet je jasný. NVIDIA chtěla nahradit duální model 9800GX2, který je výrobně velmi náročný a  jeho výkon se odvíjí od toho, jak v dané hře funguje nebo nefunguje SLI. Díky jednojádrovým GTX kartám toto odstraní. Nicméně duální 9800GX2 model je vlastně dohromady právě jedna GTX 280. Výkon tomu tedy odpovídá. Bohužel pro firmu NVIDIA, průměrná cena grafických karet letí stále dolů a konkurenční AMD-ATI se podařilo vyrobit čip RV770, který je o 100% silnější než starší RV670, ale jen o 33% větší a jeho výrobní cena tak zůstala velmi nízko - pozice jader RV770 a GT200 je výrazně odlišnější, přesto v přímém srovnání některých vlastností a parametrů vychází RV770 i jako silnější. Navíc maximální výkon karet dnes už není tak důležitý, protože jej většina lidí není schopna bez velké investice do velikého aslepoň 30" LCD vůbec poznat a využít. Jako zákazníci se tak můžeme těšit na levnější karty, protože na vlně snížení cen se mírně svezou nejspíše i ostatní modely grafik na trhu :). jen tak dál ...

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 280 a 4850 2008-06-12 11:20:29
avatar
obě od Asus : 280 - 10 5xx + DPH , 4850 - 3 2xx + DPH off topic - HIS 3850 - 512 MB RAM - 1 479 + DPH ( vyprodáno )
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 11:27:11

Tak to jsem zvědav, skoro se začínám bát, že GTX 280 bude taková druhá HD 2900 XT , po tý první euforii o super výkonu GT200 karet se to nějak hroutí tím více, čim jsme blíže k vydání a zlevnění o 1/5 ceny je už opravu divný.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3800 series ? 2008-06-12 11:50:35
avatar
Jelikož mám 3870 512 DDR4 a jede mi na tom všena max (a to i pod Vistama...) ... + je cena v současnosti něco kolem 2850 CZK s DPH (a výš, ale to nemá smysl kupovat), nevidím a nechápu lidi, kteří pořizují nVidia 8800GT atp. a to ještě v současné době - to je "sebevražda" prostě za ty prachy a "výkon" ...

Doufám, že ATI ukáže nVidii, zač je toho šourek !!
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 12:09:29

no tak teraz trepes. 8800GT je nahodou vynikajuca karta za super cenu. a pri zapnuti vyhladzovania a filtrovania klesaju fps len o par pricom u ati ten vykon klesa rapidne. a vo vacsine hier je lepsia ako ta 3870. a dokonca v niektorych testoch je lepsia 9600GT
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 12:09:50
avatar
Spadni se zeme ... nikdo ti nebere to ze sis koupil 8800GT a ted te to mrzi, prtooze za ty prachy v pomeru 3870 a 8800GT se to fakt nevyplati a kdysi nevyplatilo 2násob ... a ten vykon, to si snad delas legraci :-D Jestli mi hra jede na 120 nebo 130 FPS je mi celkem fuk .... ;-)
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 13:28:11
avatar
ale nemas jedno ci je 30 fps alebo 25 fps Kazdopadne utocit na 88OOGT je nezmyslel,v dobe ked vysla 3870 bola 88GT o hodne rychlejsia vdaka neschopnosti ati spravit ovladace ... a pol roka na vykon cakat nechcem ... Sam mam 8800GT a som spokojny,teraz prejdem samozrejme na ATI,4850 vyzera dobre
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:27:41
avatar
a ma cenu kvuli nakym v nejlepsim pripade 20-30% navic kupovat novou grafiku za 4k?? vsechny 9600GT,8800xx a radeony 38xx v pohode staci na vsechny dnesni hry (krome jedne ale tu uz snad stejne maji vsichni dohranou a stejne za moc nestoji a stejne ji ani 4850 nebude stacit a nez vyjde nejaka narocnejsi hra (far cry 2 podle me nebude moc narocne..nekdo umi i optimalizovat skvelou grafiku viz assasins creed, ue3) tak tu uz bude mozna i hd58xx nebo nova geforce a 48xx bude patrit do cenove do nizsiho mainstreamu jak dnes 38xx
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 19:18:00
avatar
tak tak, jen ty 38xx se mi jeví jako low-end až nižší mainstream, teda jako vůbec by nebylo špatný nacpat řatu 38xx do low-endu a přeznačit jí třeba na hd46xx, alespoň by se ušetřilo na vývoji dalšího čipu
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2008-06-12 22:54:56
avatar
Low-end máš v trenkách ... říci že je 8800GT výkonnější než 3870 když je o 1000 CZK dražší (a byla i o 2000 CZK dražší) a rozdíl je (v mém případě a sestavě u které sedim) od +2 po -12 PFS (- = ATI jede lépe) ... to je fakt stupid sorry ;-)

3870x2 za 6700 CZk ti taky smete místama nVidiu za 12 tis CZK co najdeš v obchodě .... škoda, že tohle nikdo neřeší. Ale přeci 1 a 2 FPS to je SAAAKRA ZE ROZDIL :-D :-D
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-13 00:05:53
avatar
avatar amd, prislusosti ati/amd..no jo co jinyho od tebe cekat
Kacko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:20:20

Vlastnim 3870 GDDR4 a jelikoz jsem nestranik, tak musim uznat, ze 8800GT je vykonejsi. To, ze pomer cena/vykon ma lepsi 3870 je logicke - za vykon ze vzdy plati vice. Pokud bych toto resil tak si poridim 2600XT, nebo 3850 ktera ma pomer cena/vykon asi nejlepsi. Nekdo holt chce mit o par fps vic a je ochoten si za to priplatit. Pokud nehledite na financni stranku, je urcite jasna volba 8800GT (nebo ultra). To ze se to nevyplati je jina vec - ta se zde vubec nebere v uvahu.

3870 se take nevyplati. Proc utracet 3000kc, kdyz grafickou kartu muzu mit za 1000kc. Vse je jen o fps.

Hlavni problem je v optimalizaci her. Dejme tomu ze by hry(ale i Direct X a OpenGL) psali opravdu kvalitni programatori, tak nemusi jit vykon tolik dopredu.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 16:27:51

no to je smutne ze hravas na rozliseni 800x600. ale vacsina ludi hrava vo vacsich rozliseniach. od 1280x1024 cez 1600x1200 na maximalnych detailoch s vyhladzovanim. cize tam uz ten tvoj radiator nestaci. ked neveris tak si kukni link http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=10197&Itemid=44&limit=1&limitstart=2
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:26:23
avatar
9600GT je nastejno s HD3870, 8800GT je výkonnější (téměř všude), ale za dnešní cenu se moc nevyplatí.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-06-12 22:35:08
avatar
Rozdil mezi 9600GT a 8800GT je stejny na oba smery od 3870 .... mam doma karty vsechny 3, takze trochu dojebek ... paradoxne mi ale v nekterych aplikacich jede 3870 lepe jak 8800GT od gigabite .... 3D Mark 06 , CS:S , q3a , Grid , oblivion ... je jich vic, ale tady mi 3870 krasne porazi 8800GT ;-) Nevim kde lidi chodi na ty testy ale ikdyby tak tech 5% a v realu 5-10 FPs ze 100 je mi fakt ukradeno ;-)
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhrn v cislech ... 2008-06-12 22:47:37
avatar
Rozdil 3870 vs. 8800GT (1000CZK rozdil). Cislo je od 3870 +/- X ku 8800 GT :

WiC : +2FPS ; crysis +3 FPS , bioshock -8 FPS , CoD4 +4 FPS , HL2 -12 FPS , 3D Mark 06 -1050 bodu.

Vsechno testovane na 1280x1024 a max detaily (aa/af 2x max)

Testovane grafiky :

-http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514107K0BT0BVGBW
-http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514107K0BT0BXG6Z

Na max detaily mi jede vse na techto kartach IDENTICKY , STEJNE A PLYNULE - JAK JINAK ;-)... 1000 CZK rozdil je 1000 CZK rozdil a tech +4 FPS a naopak -12 v jine hre ... to se uuuurcite vyplati vzit tu drazsi no :-D :-D
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-13 00:07:16
avatar
1280x1024 a k tomu aa/af jen 2x je docela ubohe nastaveni pro tyhle grafiky...v 1680x1050 a 4xAA/16xAF jsou uz trochu jine vysledky...
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:14:33
avatar
tak to bych chtel videt za 2850 s dph...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:29:23
avatar
sapphire blue verzi za takovou cenu sezenes...ze je u ni hodne setreno na chlazeni ktere je priserne a musis koupit jine to uz je jina vec nebo nemusis kdyz ti nebude vadit ze mas misto pc fen..
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-06-12 22:36:18
avatar
CHlazeni ale vubec neubira na vykonu ... paradoxne mi jede lepe nez o 1000 CZK drazsi 2 slot 3870 .... rozdil stupnu je v techto dnech 1-3 ... vepredu 2x 120 vzadu 1x 120 ... vyplati se dat litr za neco co jede stejne ??
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-13 00:09:03
avatar
ne neubira na vykonu ale na zivotnosti..a to nemluvim o tom hluku kamarad ma prave tu blue verzi a lituje ze si nekoupil normalni s dual slotem..hned po tydnu jeste dokupoval accelero protoze ten hluk prisernej..
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-13 00:24:35
avatar
ja si koupil taky safirovou verz a na ni koupil rovnou accelero. ale docela me prekvapilo, ze uz stoji tak malo.
hayyatte3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 11:52:18

vynikajuce konecne konkurencia, a verim ze aj ludia konecne pochopia co je vykon/cena. Cim viac a rychlejsich kariet na poli tym lepsie..... Moj skromny nazor je ze gt200 karty budu nakoniec rychlejsie nez jednochipove Atiny, ale za tu cenu si ich mozu nechat, to si rovno kupim hd4870_x2 aj ked to bude zrut W
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 11:59:36

Vsechno se to vyviji zatim nadmiru vzrusujicne Ackoli se nechystam upgradovat na zadnou ze zminenych karet (na hry neni momentalne cas), jako IT FAN slavim kazde snizovani cen a zvysovani vykonu...a duvodu je ted cimdal vic

Myslim, ze malokdo tim muze byt prekvapeny, za puvodni cenu by ta karta musela byt skutecne vykonna tak jak se o ni zprvu basnilo. Finalni produkty uz jsou nejaky ten patek hotove u obou grafickych souperu, tak je naprosto logicke, ze na sebe zacinaji reagovat a cenova valka samozrejme zacina uz s uvedenim na trh a je treba se na ni nejak pripravit. Stejne si myslim, ze GTX280 je pro mnoho hracu jasnou volbou, i jeji soucasna cena napovida, ze vykon bude vysoky i kdyz vezmeme v uvahu HI-ENDovou prirazku. Tesim se na testy
hayyatte3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 12:01:00

dufam ze si vystacim s 450W fortronom na hd4870?? [c2d4300@2.7,3GBram,500GB_HDD,ziadne extra periferie], hoci mam NV momentalne v PC [8800_320MB] idem jasne do ATI/AMD
flanky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Off Topic - prvni test 4850 2008-06-12 12:21:38

Tady je prvni test 4850, vykon na urovni 8800GTS a ma 480 shaderu
http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3556
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 12:25:17

pokud hraješ 3D marky, pak má výkon na úrovni 8800GTS
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 13:53:12
avatar
A protože víme, jak ATI 3DMark ubírá body, tak to vypadá na to, že by ve hrách mohla být až o čtvrtinu rychlejší.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sorry za OT 2008-06-12 12:37:00

Sorry za OT, ale nikde sa neviem dopatrat info o HD4650. DD, vies mi nieco blizsie povedat aj k nim? Diky.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nikdo nezlevnuje... 2008-06-12 13:00:55

protoze muze, ale protoze MUSI...

Plati to pro vsechny, nejsou v tom zadne rozdily - jednou je duvodem konkurence, jindy delka "pobytu" produktu na trhu vers. nove produkty atd.

Myslet si, ze nekdo zlevnuje, protoze si to muze dovolit je obrovsky mytus a hloupost - chtel bych videt reakci akcionaru dane firmy, kdyby za ni prisli lide odpovedni za cenotvorbu s tim, ze si mohou dovolit zlevnit...a to jeste pri soucasne permanentni ztrate v hospodareni "x" kvartalu po sobe...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 13:56:27

samozrejme suhlasim...
to len niekto si mysli, ze niektore produkty zlacnili len preto, ze si to mohli dovolit.. co je samozrejme blbost..

btw: chcel som este nieco napisat, ale po tom, co to tak tu sledujem, by som bol tak ci tak vymazany... pretoze kto nekope za amd/ati - je triedny nepriatel... a to nie ze by som sa bal vyjadrit svoj nazor, ale naozaj to nema zmysel... co je dost smutne na webe, ktory sa snazi byt objektivny a tym padom davat priestor kazdemu na vyjadrenie svojho nazoru..
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 14:12:41

On je trochu rozdíl mezi kritikou AMD-Ati a kritikou či navářením se do DD.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 14:52:41

nechcel som kritizovat tento web - to v ziadnom pripade..
hovorim len o vysloveni svojho nazoru, za co by som bol pravdepodobne vymazany.. a to z toho dovodu, ze to tu "trosku" sledujem ako to tu chodi...
nepochybujem o tom, ze nove ati by mali vyzerat skvele, ale ..... ...no a tu uz by ma DD vymazal..
len to som chcel povedat... nic viac....
neviem, co by som k tomu mal viac povedat - staci si precitat len nadpisy aktualit a clankov..
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:00:14
avatar
Koukam, ze mi nekdo vymazal prispevky. Taky jsem tam nespal nic proti DD, dokonce jsem ani nehanil AMD/ATi. Asi me smazali, pac ten prispevek prede byl od abc a trochu nevhodny. No nic, co muzu delat?

PS: Tohle by si dokonce i zaslouzilo smazat, pac je to silenej OT.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:05:34
avatar
jj někdo smazal celý vlákno ono je to občas problém
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:50:33
avatar
Vlákno jsme smazal sám, protože moje příspěvky byly "demokraticky" zcenzůrovány, zůstalo v nich jen vyjádření DDho a názory těch, se kterými jsem diskutoval. Omlouvám se všem, kterým jsem to smazal rovněž.
Raynor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 14:15:26

ddworld.cz považuju za výborný IT web, možná právě proto, že se nesnaží být(nebo alespoň není) objektivní.
DD má svoje názory a nebojí se je do svých článků a recenzí zasadit.
Sice s ním v mnoha ohledech nesouhlasím a občas je to rozplývání se nad ATi až příliš do očí bijící, ale pokud respektuješ právo na názor recenzenta, tak jsou tu velmi zajímavé články.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 14:54:23

ano, DD ma svoje nazory, ktore implementuje do svojich clankov..
to vsak este neznamena, ze tieto nazory su smerodatne..
DD ma svoj sposob vyjadrovania, ktory podla mojho nazoru nahrava "do kariet" jednej znacke.... v niecom ma samozrejme pravdu, ale tu ide hlavne o to "podanie, vyjadrenie" ... nikdy som nechcel nikomu nic vnucovat, pretoze ma kazdy vlastnu hlavu na krku a dokaze pohnut s sedou mozgovou korou, ale keby sa DD mozno trosku uskromnil vo svojich predcasnych vyhlaseniach a skusil by rozdavat informacie na obe strany rovnako - bol by to vyborny IT web na ceskej scene...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 14:54:50
avatar
rozhodně nejsem přesvědčený, že je ATI lidumil ... jsou to tvrdí businessmani všem jde jen o peníze ... ale porovnávat sistuaci HD38xx z GTX ... no nevím

Za ATI-AMD nekopu nijak víc než za kvalitní produkty jiných firem, prostě mám rád dobré a výhodné věci a je mi jedno která firma je za nima ... jsem v hodncoeních zcela objektivní, možná ale právě proto že se nebojím říci jak to je a nepodléhám mediálním tlakům jako jinde, tak to možná působí, že se nad AMD-ATI nějak rozplývám zatímco jinde prezentují jak je to s ním špatné ... já prostě nemůžu souhlasit s tím, že AMD nemá co nabídnout, v současnosti si dokonce myslím, že nabízí v mnoha věcech vůbec nejvíce za nejméně .... to ale neznamená, že osttaní nabízejí špatné produkty - naopak moc se mi líbí konkurenční 9600GT karty, které jsou asi nejlepší z celého portfolia NVIDIA karet, samozřejmě 8800GTX (kterou vlastním a kterou považuji za vůbec nejlepší grafiku historie) ... zkrátka jde o to s kým mé pohledy na věc srovnáváte a kdo je v tomto případě vedle ... já mohu mluvit jen sám za sebe a tak jak si to myslím a věřím že je to správné, tak to napíši ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:40:20
avatar
odkdy se ti libi 9600GT?? si pamatuju moc dobre jak si ji hanil za to ze ma pouze 64 shaderu a ze to v budoucnu nebude stacit (za to 3850 256MB u kteryho je jednoznacne ze dnes uz mu pomalu dochazi dech ve spouste her si v jeho recenzi vychvaloval pomalu do nebe) a ze je jednoznacne lepsi si priplatit za 8800GT.

jinak porovnavat situace 3870 a gtx 280 se klidne muze..ati 3870ku razantne slevnovala. a podle tehle newsky se to nvidia chysta u gtx 280 delat take spolecna vec tam je takze se to srovnat muze..jenze 3870 musela slevnovat protoze cena 8800GT byla nasazena dost nizko a vykon nabizela nizsi takze 3870 aby byla zajimava musela byt o to petikilo a vic levnejsi. tedka musi slevnovat nvidia protoze to vypada ze 4870 bude za svou cenu nabizet dost vykonu a rozdil cenovy nebude mezi nimi adekvatni rozdilu vykonovemu.

ja ale davno rikal ze gtx 280 bude stat kolem 12k a jeste ta karta ani neni na trhu tak se o slevnovani neda jeste moc mluvit..nevim kdo tady nastreloval ceny 16k a vic
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 18:48:47
avatar
hihi s tím nástřelem 16 a víc to Joshi bylo velmi trefné

Prostě NV chtěla ATI trochu vyděsit a docela se to povedlo, ta cena byla brutálně přehnaná a evidentně i díky tomu se ATI vyšvihla a udělala parádní kartičky Za to buďme rádi ne? Aspoň bude z čeho vybírat a bude to za babku Já od začátku tvrdil že GTX280 bude pod 10 táců a vida, daleko od pravdy jsem zřejmě nebyl Ty cena za grafiky jsou dneska vážně nízké, 8800GTS320 jsem kupoval v akci za 7700 před rokem, a dneska za tu cenu v pohodě seženu 3870GX2 a 9800GTX stojí méně než 6.

Nevěřím, že by to někomu z kupujících vadilo
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 14:19:41

38xx série "mohli" zlevnit díky zlevnění výroby a tím zvýšili prodejnost při zachování zisku z karty, což bylo primárním účelem.
gt2xx "musí" zlevnit, protože byly vůči svému výkonu ve srovnání s konkurencí příliš drahé, a to i s tím, že klesne plánovaný zisk z jedné karty.

Aspoň já takto tento článek pochopil, nebo myslíš že DD je přesvědčený o tom, že Ati jsou takoví lidumilové, že slevňují jen tak pro zábavu?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To opravdu netusim... 2008-06-12 14:29:37

jestli je o tomto DD presvedceny, ale ja jsem presvedceny o tom, ze v situaci kdy mam mensi marzi na produktech nez konkurence se ji budu snazit zvysit - a to se zlevnovanim nedela...a uz vubec ne v situaci AMD/ATI - takze opakuji, zlevnili ne proto, ze mohli, ale ze museli...
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 14:38:56

Jestliže ti snížení prodejní ceny zvýší prodejnost a ty prodáš o tolik víc, že tvoje výnosy jsou vyšší, než kdybys nechal cenu stejnou a narostla ti marže, je slevnění dobrým krokem. Nebo ne?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 14:59:16

jo.. v tomto pripade by zlacnovanie malo vyznam.. t.j. - ze sa zvysi predajnost kariet.... avsak je tu taka otazka : Zvysila sa predajnost po zlacneni ????
myslim, ze ani nie a vsetko zostalo v zabehnutych kolajach...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Presne... 2008-06-12 15:08:22

...reagoval bych podobne... To je presne ono... Vysledek je sice nizsi cena, ale prodeje na ukor konkurence se nepohnuly - takze ve vysledku mensi zisk... Toto je hodne citliva vec, v 99,9% pripadu se jde s cenou kvuli tlaku okolnich podminek...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak kdy... 2008-06-12 15:01:08

...musis taky o to vic nakupovat (v pripade AMD si taky vic pujcovat), planovat zdroje (nejen material), takze to az tak jednoznacne neni...

Vetsinou prave snizeni nakladu na vyrobu diky mensi technologii vede k dorovnavani "ztraty" z vyvoje a drazsi vyroby - kdyby tvoje teorie platila, pak by dnes Intel prodaval svoje 45nm ctyrjadra levneji nez 65nm - ale nedela to, procpak? Odpoved je jednoducha - protoze nemusi...poptavka je dostatecna, ma nizsi vyrobni naklady a tedy vic vydelava a bude to delat do te doby, nez ho okoli prinuti ty ceny snizit - zatim tzv. "slizava smetanu"...to neni vymysl, to je opravdovy marketingovy vyraz...
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 15:12:46

Jestliže je 48xx série postavená v zásadě na stejném základu jako 38xx, bylo plánování materiálu daleko jednodušší. Prostě co nespotřebuješ na 38xx použiješ na 48xx...

Problém je v tom, že AMD-Ati není v pozici Intelu, jehož procesory se prodávají už kvůli jménu (nehledě na jejich vyšší výkon - ale i cenu). V situaci, kdy slevňovala i nVidia (musela), nemohla Ati slízávat smetanu, musela jít s cenou taky dolů, aby udržela cenový schodek mezi svými kartami a výkonnějšími kartami od nVidie.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Odpovedel sis sam... 2008-06-12 15:21:40

ten posledni odstavec je presne o tom... Kdyby si ATI jen trochu mohlo dovolit ty ceny nechat postavene, tak jak jsou, tak to udela...a tys to ted presne definoval - nVidia sla s cenou dolu (souhlasim, ze musela - protoze G92 je tady uz dlouho a uz na nem paradne vydelala, a s pribyvajicim casem pobytu produktu na trhu se cena snizuje, abych udrzel jeji prodejnost...), takze aby i ATI udrzela prodejnost, musela zachovat odpovidajici rozdil v cene - tedy MUSELA jit s cenou dolu...

Tzn., ze KAZDEHO (nVidia, AMD/ATI, INTEL...) nuti okolnosti jit s cenou dolu, vzdy v zavislosti na okolnim tlaku...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 16:09:53
avatar
presne tak to je..nvidia s 8800GT nasadila latku dost nizko takze radeon 3870 diky nizsimu vykonu musel byt pod ni..nvidia pak ale slevnila a na to musela ati odpovedet take slevou protoze jinak by nebyl 3870 moc vyhodny..a takle to slo porad dal..jenze rozdil je v tom ze zatimco nvidii vydelava tak si i kdyz ji to urcite neni prijemne slevnovani muze dovolit..u ati to je horsi v tom ze je ve ztrate a jde ji o kazdy $ takze to slevnovani ji neprijde zrovna vhod..ale proste slevnovat musi
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 17:42:09
avatar
Jsem rád, že se tu ještě najdou lidé, kteří nepřistoupili na tu zvrácenou logiku - ATI zlevňuje protože sama chce a může, kdežto nVidia, protože musí. Pokud jsem tu krmeni tím, že ATi se prodává jak vzteklá (ač výsledná oficiální čísla to negují) a ještě přitom zlevňuje, tak byla-li by to pravda, pak by nebylo divu, že je AMD/ATI tam, kde je.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:25:12

konecne nejake mudre reci. konecne sa tu netrepe ze Ati je je boss a nvidia je srot.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 22:15:57
avatar
haha ... on snad někdo tvrdí, že ATI je boss a NVIDIA je šrot? já rozhodně ne ... co se týká produktů tak oba mají mnoho co nabídnout a v každé cenové realci je některý lepší některý hroší ... ale ani jeden není celkově boss ani šrot, NVIDIA se možná zdá jako že je lepší, ale to proto že zkrátka více vyrábí a tedy i více prodává, takže to někde být vidět musí, rozhodně to ale nemusí znament, že grafiky jsou automaticky lepší a ATI jsou horší ....
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Uz jsem to tu psal... 2008-06-13 10:55:22

...nekolikrat, ale zopakuji to znovu...

V BUSINESSU SE NEJHRAJE NA (VYKONOVE, TECHNOLOGICKY...) LEPSIHO NEBO HORSIHO, ALE NA USPESNEJSIHO A MENE USPESNEHO - A TAM JE TO SROVNANI ZCELA JASNE - SAMOZREJME MOMENTALNE...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 22:11:39
avatar
ATI zlevňuje protože musí, o tom žádná, ale zlevňuje také proto, že může a chce ty krmelče ... aby NVIDIA víc neprodávala když víc vyrábí, ale ATI taky prodává jak vzteklá všichni prodávají jak vzteklý, jinak by to nevyráběli ;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-13 09:36:29
avatar
No, nVidia evidentně taky "může a chce", jinak by asi ani nezlevňovala
Anonymní  2008-06-13 10:40:49

Aha. Takže přestože ATI vyrábí málo, tak prodává hodně. Ať žije perpetum mobile
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - V tom pripade... 2008-06-13 10:52:11

...v managementu ATI delaji schizofrenici - protoze z logiky veci, kdyz neco MUSIM, tak to zaroven nemuze znamenat, ze i CHCI...

Zpet od snu k realite - pokud tomu tak opravdu je, potom za mou vice nez 16-ti letou profesionalni praxi v IT je ATI prvni firmou, ktera CHCE zlevnovat...cilem kazdeho vyrobce je totiz drzet ceny nahore, mit vysokou marzi a tim vydelavat vice - ATI jde zrejme opacnou cestou, podle vyse uvedenych tvrzeni - v jejich managementu to skripe, to se vi uz davno, ale ze by tam byli az takovi zabednenci...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:42:02
avatar
stale sa vravi o nizsom vykone 3870ky ale ked si pozrete UT 3 engine s najnovsimi drivrami tak poraza 8800GT a UT3 je predsa najviac pouzivany ... Ale pochybujem ze by rozdiel 1-2 fps bol tak velky,skor ide o minimalne fps ... Obidve karty su perfektne,vlastnim 8800gt ale uz sa nemozem dockat 4850 ... a ATI moze urcite viac snizovat ceny,kedze maju 55nm a karty vyrabaju pomaly za babku ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 22:05:37
avatar
takove tvrzeni je vhodne doplnit nejakym dukazem...jinak kdyz reknu ze geforce 8400gs porazi gtx 280 je to to stejne jak si ted napsal ty
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-13 09:41:12
avatar
Ty budeš asi už natvrdlý, to budeš pod každým článkem psát ten nesmysl? Po Xté tě vyzývám, abys ten blábol doplnil nějakými testy. Já jsem tu už napostoval, a nutno říct, že nesmyslně, jak vidno, 3 a to s nejnovějšími ovladači. Ty tu jen prázdně plácáš a odkaz ani jeden. Ono taky kde nic není, ani smrt nebere, jen Trefa se ozve, viď. Skutečně rarita.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 18:53:04
avatar
Potíž je mimo jiné v tom že 3870 se prodalo stále asi 4-5x méně než 8800gt. Takže množstvím se to nevykompenzovalo, prostě to nikdo moc nekupoval tak se muselo s cenou dolů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:44:52
avatar
potíž je, že HD3870 se také 4-5x méněvyrábělo, takže je logické že se 4-5 méně prodávalo ) to ale pořád neznamená, že by se toho málo nakupovalo
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-13 08:08:01
avatar
tak trochu demagogie ne? TSMC vyrobí tolik, kolik ATI objedná a ATI objedná tolik, kolik je schopna prodat a prodat je schopna tolik, kolik lidi koupí. Problém není ve výrobních kapacitách, problém je v odbytu Není poptávka není nabídka Nabídka VŽDY převyšuje poptávka

Ať to vezmeš z kterékoliv strany, prostě se GT prodalo 4-5x víc než 3870 a jediný důvod byl, že 3870ku 4-5x méně lidí kupovalo

Upřímně řečeno NV musí vydělávat jako blázen nebo je na tom ATI mnohem hůř než se na první pohled zdá. Při podobných výrobních nákladech a podobných nákladech na vývoj se to ATI musí 4-5x méně rentovat.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:40:37
avatar
Napsal jsem slušný příspěvek, se správnou interpunkcí, s diakritikou, česky, k věci a bez jakýchkoli vulgarismů. Proč byl tedy smazán?

EDIT by DD: porušoval pravidlo č.2, navíc v tvém případě opakovaně ... přestaňte se navážet do webu přestaňte dělat narážky a urážet autry, pokud vám to trpí jinde fajn, tady vám to trpět nebudu ... jde to jistě i bez toho ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:42:03
avatar
protože si napsal v podstatě to samé co já Když dva dělají totéž, není to totéž, aneb sklenice může být buď poloprázdná nebo polplná, aneb ATi nebo nVidia, zaleží jen na úhlu pohledu, stačí?

EDIT by DD: správně, hlavně že to víš co si udělal, neberu ti tvůj názor ale přestaň se navážet do webu a autora a tvářit se že víš všechno nejlíp ...
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:17:25

GTX280 je velká extrémně horká, drahá, neskutečně žravá s zbytečným výkonem který nikdo nevyužije.
4870X2 je vykonový trhač asfaltu se kterým spustíme Crysis na maximální detaily....
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:21:35

Nechápu kdo ty přísloví vymyslel ale musel to být génius, protože se tak lidi chovají už tisíce let .
Lidi koukněte na tu sklenici pořádně - 4870X2 bude drahá (499 dolarů? ), žravá (podstatně víc protože je to dvoujádro), bude taky horká a jen málokdo ten výkon využije - zmínil se už o tom tady někdo....
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:27:25

a nato si prisiel ako? ty ju nebodaj mas doma a uz na nej hravas nie?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:42:17
avatar
víceméně to tak ale bude
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hloupost... 2008-06-13 10:59:08

ktere veri jen ten, kdo tomu verit chce...

Navic mam nejradeji produkty, ktere jeste nejsou na trhu, ale uz se 100% vi, jake to s nimi bude...
Black_Arrow_CZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon??? 2008-06-12 23:14:04

EDIT by DD: ano smaže, hrubě mě v něm napadáš, jistě se dá ve stejném smyslu reagovat i bez toho napadání a třeba i nějak vysvětlit, proč si myslíš že je ta věta špatně .... ovšem pokud to nzevládneš, tak se nezlob ...

EDIT by BAC: Nezlob se na mě, ale kde sis vymyslel 100% výkonu oproti R670? Za druhé, nikoho nenapadám, jen píšu, že si nevydíš do huby, toť vše. Ono, vulgární příspěvek tady nevidím, jen ono, pravda trochu bolí.

EDIT2 by BAC: Nic proti tobě honzo, sám mám AMD cpu a ATi grafiku, ale mě trochu mrzí, tvá přílišná zaujatost jedné straně. Pokud svůj web chceš někam dotáhnout a já věřím že na to máš, tak ta zaujatost, které si všímá čím-dál více lidí musí prostě zmizet. Bylo by škoda abys dopadl jako OBR. To bych nerad.

EDIT by DD: napsat že si někdo nevidí do huby je urážka navíc to v mém případě není pravda, takže mám se od tebe nechat dál urážet ... ? Navíc zaujatost, možná by si to chtělo bočas zamést před vlastním prahem ... já zaujatý rozhodně nejsem kdybych byl z fleku toho psaní nechám a DDWorld zavřu ... váš názor vám neberu ale nesouhlasím s ním ani za mák, moje slušnost a svědomí mi být zaujatý a tím poškozovat vás, mé čtenáře prostě nedovolí ...takže sorry ...
Neznámý  2008-06-12 21:57:28

jezis co sa vy tu bavite o hd3870 a 8800gt ? toto nie je novinka o tychto kartach , ale o katre nVIDIA GTX 280 a 260 !
Mozete sa tesit , ze sa zlacnuje , 500 $ -- 10 500 sk ( EURO -- 15 500 sk )
no ocakavam , ze 200b bude aspon o 3000 sk lacnejsie.
a som velmi zvedavy na DDR5 !
Ak nemate zaujem do tejto temy prispievat ( spamovat ) , vyrieste si to na ICQ ! ! ! DD bud tak rozumny , a maz SPAM !
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 22:13:15
avatar
jak muze neco slevnovat kdyz to neni ani na trhu??to me opravdu fascinuje ja si moc dobre pamatuju ze sem u prvnich novinek o tehle karte psal ze bude stat kolem 12k Kc takze zadny slevnovani se nekona...jen DD tady hazel castky jako 16k (no nebyl jedinej..takle to dopada kdyz si nekdo neco vymysli - treba fuad - a vsichny weby to od nej kopirujou) a nekteri dalsi jedinci to stejne je i s (ne)pretaktovanim mainstreamovych nehalemu..pry pujdou taktovat dost dobre viz nordic hardware..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 22:13:18
avatar
ta cena byla oficiální, takže sorry nic jsem si nevymyslel ani FUAD...teď NVIDIA zlevnila, ale to si ty nemohl vědět, takže narozdíl od tebe já se držel faktů (i když mi bylo jasné, že tolik ta karta zkrátka stát nemůže protože tak výkonná není, ale měl jsem jen tyto ceny co jsem uváděl) ....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 22:16:54
avatar
tobe bylo jasne ze tolik ta karta stat nemuze??promin ale tomuhle vazne neverim..si vzpominam moc dobre jak sis pevne za tou cenou 16k stal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 23:21:11
avatar
hele já si můžu myslet jedno, ale když mi výrobce opakovaně trvrdí, že to bude tak a tak, tak co mám dělat? Jenže už v té době jsem viděl první dílčí výsledky GTX karet a bylo jasné, že za 16000 ale i za 14 000 je ta karta neprodejná, ale výrobce tvrdit pořád takovou cenu - hele ve starších článcích máš i slide, kde ty ceny staré ceny oficiálně jsou , takže sorry ... skutečně se nstává moc často, aby výrobce těsně před vydáním oficiální cenu zrazil o tolik ....
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-13 08:32:36
avatar
Nějaké slidy z nějakých pochybných zdrojů nejsou fakta "Když ti opakovaně výrobce tvrdí.." - máš nějaké oficiální vyjádření NVIDIE kolik bude karta stát?? Domníval jsem se, že ty ceny jsou pouze spekulace převzaté z jiných spekulací. Pokud máš ofiko vyjádření, tak sem s ním prosím

Mimochodem například 2900xt šla těsně před prodejem s cenou a i s výkonem dolů velmi radikálně, možná ještě víc než GTX280.

Mimochodem taktice přehánění výkonu a ceny budoucích produktů se říká v marketingu "sypání písku do očí" a je to úplně normální, protože to protistranu vyděsí a narve do dotažení neexistujícího náskoku nesmyslné prachy. V situaci kdy NV s prstem v nose s letitým G92 ati zatím předhání je to úplně optimální řešení. Náklady na vývoj GT200 byly minimální, náklady na technologický skok z 38xx na 48xx musely být obrovské.

Skutečnou novou generaci má NV v rukávu, a jakmile se ukáže že GT200 by nebylo pro 48xx dost, tak s ní vyrukuje.

I když jsem původně chtěl koupit GTX 280, tak čím dál víc uvažuji, že počkám na další generaci, protože NV s ní podle mne v roce 2009 určitě přijde a pokud je můj odhad správný, bude to úplně něco jiného než doteď.
Spirit_Crusader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-13 22:18:38
avatar
áklady na vývoj GT200 byly minimální, náklady na technologický skok z 38xx na 48xx musely být obrovské.

OLOL, ted si me poslal do kolen ;) Fakt prestan tak vtipkovat, slabsi povahy by mohli na ten smich umrit.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 20:52:07
avatar
Mohl bys to nějak upřesnit? Ať se pobavíme všichni

GT200 jsou dvě G92b, které už zaplatily NV8xxx a NV9xxx. Takže akorát vyladili spolupráci.

48xx je proti 38xx rozhodně větší technologický skok A samozřejmě i výkonový, to bez debaty.
Spirit_Crusader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 23:05:44
avatar
Takze zatim nejsou jisty zadny specifikace tech dvou cipu. Vsechno to jsou jen dohady, i kdyz mozna budou presny, tak jasno bude orpavdu az po NDA. Ale ty uz tu tvrdis jak vyvoj GT200 byl skoro zadara, ale Ati si skoro vyplacala jatra na R700.

Pro ATI nema smysl rvat do vyvoje prehnany castky ktery by se nemuseli vratit, tudiz nepredpokladam ze by to tak bylo u RV770, ktera je v podstate modifikovana RV670. To by bylo mbnohem smysluplnejsi nez placat jatra, kdyz je nemam a mit pochybnej yvsledek.
GT200 bych teda rozhodne nevidel na dve splacly G92b, ale i to by vyzadalo trosku usili, urcite si nerekly "hele splacneme dve G92B a za chvilku to mame hotovy a skoro zadara", takhle vyvoj cipu urcite nevypada
No-x napsal
Citace:
vývoj G80 začal cca v roce 2002 a vývoj GT200 zhruba roku 2004. A G92 a G94 jsou novější čipy než GT200, ačkoli byly vydány dřív.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 21:56:49

Na cestě je prý další karta s upravenou verzí jádra...launch je prý ještě tento měsíc ...tak nato jsem zvědavý ...ale mělo by to logiku GTX280 je prý prakticky už teď vyprodaná. Podle mě půjde o 55 nm verzi jádra možná ještě nějak vylepšenou proti Ati 4870X2.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-12 22:06:29
avatar
tak o tom já nic nevím možná nějaká Ultra verze protože 280 jede taktama dost nízko, tak asi vyberou jádra která jsou schopná jet výše a prodají je na Ultra verzi .... 55nm verze se začala teprva vyrábět má být až na konci prázdnin nejdřív ... takže fakt netušim o čem mluvíš
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?Úterý, 26 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 353x
Komentářů: 0
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 860x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1172x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 863x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1294x
Komentářů: 0