Čína ukazuje vlastní výkonné herní grafiky Innosilicon. Konec NVIDIA a AMD v Číně se blíží! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 01 December 2021
altNení otázkou jestli, ale kdy Čína zakáže prodej západních technologií na svém území.

 

 

 

 

Fakt, že se chce Čína technologicky osamostatnit a přestat používat produkty západních firem, je dávno známý. A vše k tomu směřuje. Čína nakupuje technologie, stěhuje ze zahraničí a znovu u sebe staví továrny a případně kopíruje jako divá. Kromě vlastních procesorů má dnes i vlastní paměti všeho druhu a nyní také vlastní GPU.

Aktuálně se představila Innosilicon Fantasy One série, Čínská běžně dostupná samostatná GPU. Samozřejmě jak asi tušíte, nejsou tak úplně Čínskou technologií. Jako obvykle se k těmto technologiím Čína dostala nákupem Západních technologických firem. V tomto případě původně Britské společnosti Imagination Technologies, která dnes patří „soukromému“ čínskému fondu. Což v realitě věcí znamená, že patří Čínské komunistické vládě a straně, jako všechno a všichni v Číně. No a tak už asi tušíte, že nová „Čínská“ GPU jsou založena na architektuře PowerVR GPU.

Oficiální mezinárodní označení novinky je Innosilicon Fantasy One. A přichází na trh i ve formě samostatných herních grafických karet. I když jsme se moc nedozvěděli podrobnosti o stavbě, vypadá to jednoduše na SoC GPU řešení na základě PowerVR BXT.

Prezentovány byly klasické grafické karty pro desktopy. Type-A založena na jediném GPU má mít výkon až kolem 5TFLOPS a disponuje až 16GB GDDR6X pamětí. Variant bude ale více, včetně slabších modelů.

Nabízeno bude ale také výkonnější řešení s více GPU jako čiplety. Type B má nějakou formu I/O čipletu, takže by to mělo fungovat nakonec jako jedno GPU. Nevíme, podrobnosti jsou kusé. Každopádně prezentovaná TOP karta má jako celek výkon 10 TFLOPS a má až 32GB GDDR6X. Reálný herní výkon je však samozřejmě otázkou. Stejně tak podpora DirectX a dalších technologií pro současné hry.

Nicméně co je evidentní, Čína postupuje vpřed, pokud jde o vývoj „vlastních“ technologií směrem k samostatnosti. Už dávno stanovila cíl, kdy ve státní správě zakáže používání západních technologií a je tak jen otázkou času, než zakáže prodej západních značek a technologií na celém svém trhu. Potřebuje mít ovšem plně funkční a spolehlivé náhrady v podobě vlastních CPU, RAM, GPU a prostě všeho, co vytváří moderní IT technologie. A nenechte se ukolébat. Směřuje k tomu. Innosilicon je tak ve vývoji už pro další generace.

A že to nemusí být konkurenceschopné s AMD, NVIDIA případě Intel grafikami? No nemusí. Stačí pokud to bude fungovat dostatečně dobře a použitelně, Čína následně prakticky zakáže prodej AMD, NVIDIA a Intel GPU na svém trhu a o úspěch bude postaráno. Není co řešit. Většina Čínských uživatelů ani neví o tom, jak to jinde ve světě chodí, nezapomínejte, že Čínský Internet je uzavřená oblast. A je na něm jen to, co strana a vláda dovolí a uzná za vhodné. A co řekne, tak to bude. Pochybuji, že tyhle produkty dorazí na západní trhy, možná v některých dalších generacích. Nicméně co je podle mě jasné, že NVIDIA, Intel, AMD a mnoho dalších západních firem na Čínském trhu v následujících letech nuceně skončí. Spolupráce s Čínou je velmi jednostranná věc. A všechno k tomu směřuje. Podle mě to bude tak do roku 2030, kdy se Čína kompletně odstřihne a prodej západních technologií a značek produktů na svém území zakáže přímo či nepřímo …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-01 21:57:50
avatar
Power VR to boli aj celkom úspešne grafiky Kyro niekedy v roku 2001. Si pamätám, že v tej dobe dávali dobre zatopiť nvidii a tiež radeonu a to hlavne cenou. Výkon GeeForce 2 GTS za polovičnú cenu. Problém boli ale tuším ovládače, artefakty a tiež chýbali niektoré dôležité technológie ako T&L. Každopádne nvidia vtedy viedla proti Kyro brutálnu antikampan. Tie grafiky používali nejakú optimalizáciu vykreslovania fragment shaderov, kde sa vykresľovali len viditeľne pixely. Každopádne, neviem či sa podobnú technologiu podarilo zapracovať aj AMD a Nvidii (20 rokov dlha doba), ale ak nie uplne a tie power vr grafiky to budú vedieť bez straty kvality obrazu, tak by to mohlo byt z hľadiska pomeru cena/výkon zaujímavé.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-04 19:43:53
avatar
Právě jsem chtěl napsat, že s ovladači problém nebýval. Stačilo mít prostě vždy poslední verzi, na problémy vcelku svižně reagovali vydáním nových ovladačů. Já jsem měl Kyro II a na problém s ovladači jsem nikdy nenarazil. Spíše ta hw nepodpora T&L byla problém, který vyřešili sw emulací, to ale mělo nižší výkon. To mělo vyřešit Kyro III, ale to se už nekonalo. Jo jinak to počítání jen věcí co jdou vidět už měly AMD i nVidia hned už v dalších verzích GPU po Kyro I. AMD myslím, že dokonce dříve než nVidia.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-01 22:36:55

Čina konkurenciu zakazovať nemusi uplne stači ked bude lacnejšia, v pomere cena/vykon
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-01 23:29:47

V cele (zdokumentovane) historii (s)koncily velke, rozvinute civilizace tak, ze se staly prilis hamiznymi, zpovykanymi a linymi. A tak za sebe nechaly pracovat, nebo i bojovat otroky z jinych "podradnejsich" narodu. A ti je pak (pre)valcovali vojensky a/nebo ekonomicky jejich vlastniml zbranemi. Neni duvod si myslet, ze to u (nasi euro)americke civilizace bude jinak.

Cina je "rude komunistickou" zemi je v ocich zarytych ideologu. Z pohledu ideologu opacneho znamenka naopak myslenky komunismu zradili a vladne tam brutalni, bezohledny kapitalismus. Skutecnost bude (jako obvykle) nekde uprostred. Vypada to, ze soucasne cinske vedeni se snazi o pragmatickou syntezu vlastnnosti obou systemu. A zatim se jim to celkem dari. Aspon podle rustu jejich ekonomickeho vlivu soude.

To, ze se snazi nebyt jen otroky, jejichz praci zapadni (obchodni) firmy prodavajis s marzi v radu stovek procent je celkem pochopitelne. Neni tedy divne, kdyz se snazi sve znalosti a schopnosti realizovat ve vlastnich (narodnich) firmach. Mozna by na pilu az tak netlacili, ale politika obchodnich blokad a diskriminace, kterou vuci nim prosazuji v poslednich letech Spojene staty vyplasene snizovanim vlastniho vlivu, Cinanum jinou moznost, nez urychlene snizovani zavislosti ma zapadnich firmach nedavaji. Jsem docela zvedav, jak se to nude vyvijet dal.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 17:32:18

Poslal by som ta do knižnice do oddelenia dejiny a tam by si sa dočital ako to konči. Ale dnes mame všetko na internete, tak že...
rímska ríša, Peter veliký, Mongoli, Egypt...
Aj tuna v europe jak je Chorvacko sa našli piramidy ale nie 6000 rokov pred našim letopočtom stare ako v Egipte, ale 12 000 pred, stale sa to dookola opakuje, velky vyvoj a pad, Len po našom upadku tuna nič neostane, všetko čo sme vytvorili do 200 rokov zanikne, chcelo by to postaviť nejake velke piramidy aby ludia o 12 000 rokov vedeli že sme po stromoch nešplhali ale poznali sme aj koleso
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-07 08:27:47
avatar
Přesně. O Číně tvrdím už nejméně deset let, že to je čistý kapitalismus, že tam jde v první řadě o prachy a ideologie je až někde daleko za tím.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 06:27:41
avatar
Pokusme se oprostit od ideologii a pohleďme na srovnání západu a Číny pragmaticky. Výhoda Číny ač mají z toho všichni kopřivku je vláda jedné strany. Proč? Taková vláda bez problémů dělá plány a i realizační kroky, které budou mít efekt třena až za 10-15 ale třeba i za 20 let. Protože ta strana u toho bude. Na západě politici jsou schopni uvažovat jen na na dobu jednoho volebního období. Protože mnoho plánů by znamenalo dočasná (tím myslím dobu 5-10 let) nepopulární a někdy i až diktátorská vynucování, což by znamenalo v dalších volbách pohřeb takové partaje. Že to tak je máme už příklad z historie, kdy Stalin za strašných obětích na lidech udělal z totálně zaostalého agrárního Ruska za 10 let (i s pomocí odborníků z USA které královsky platil) průmyslovou velmoc. Něco co by bylo v Evropě či USA v tak šibeniční době naprosto nerealizovatelné. Právě ale tato akce pomohla Rusku později porazit Hitlerovo Německo. Proti takové akčnosti je demokracie těžkopádná a neakceschopná. Už ve starém Řecku jeden filosof (bohužel si nepamatuji jméno) prorokoval demokracii smutný konec, protože systém demokracie dříve či později nevynese k moci ty schopné, ale ty všehoschopné.
Max_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 11:17:57

Jenže taky zmasakroval důstojníky ve své armádě což vedlo ke katastrofálním ztrátám vojáků i výzbroje v 1.roce války. A Rusko Německo porazilo jen díky tomu, že si mohlo dovolit mnohem větší ztráty na životech a technice.
Ale souhlasím s tím, že kdyby v Rusku vládla dnešní Bruselská demokracie, tak má Hitler mnohem snazší práci
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 12:59:51
avatar
Ano Stalin byl posedlý mocí a každého koho považoval za schopného, nebo oblíbeného jak u civilů nebo v armádě se rovnal hrozbě jeho moci a jeho nahrazením. Byl křivě obviněn a zabit či poslán do gulagu. Mimochodem té jeho posedlosti výborně uměl využívat a živit jí v něm byl Lavrentij Pavlovič Berija který jím uměl manipulovat. Průser Rudé armády z počátku bojů byl statut politruků u jednotek. Ti v drtivé většině vůbec nerozuměli vojenské taktice ale z titulu své pravomoci tlačili velitele jednotek k naprosto nesmyslným rozkazům. Později byly pravomoci politruků omezeny jen na poradní hlas bez možnosti cokoli vynucovat. Tam někde začal obrat v bojeschopnosti Rudé armády.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 12:50:05
avatar
Totalitní země nikdy nebyly a nikdy nebudou schopnější, než země s liberální demokracií!
Člověk je ve své podstatě svobodný a jakýkoliv svobodu upírající režim ničí svobodného tvůrčího ducha, tzn., že nikdy ve vývoji nemůže konkurovat svobodné zemi.
Země, jako např, Čína nebo Rusko, jsou ve skutečnosti ovládnuté mafií, kde vládne kasta vyvolených bohatých, která má všechna práva a je nad zákonem, který platí pouze pro poddaný lid.
O něco podobného, jako je v Rusku - zničení liberální demokracie, se nyní stále snaží velká skupina bohatých v USA, která adoruje svého guru (Trump) s podporou převážné většiny Republikánů a dalších obskurních (nebezpečných) postav, jako např. Bannon, Flynn,...
Liberální demokracie je v dnešní době pod obrovským tlakem dezinformací, špionáže, hackerských útoků a zevnitř působích stran a hnutí, které skrytě, nebo přímo podporují totalitní režimy, je také mnoho politiků, kteří svou činností a chováním svobodnou demokracii deklasují před občany, kteří potom ztrácí víru ve svobodu a podléhají dezinformacím a lžím, poté se do čela svobodných zemí dostanou politici, kterým nejde o svobodu a službu obačanům, ale vlastní prospěch.
Ano, demokracie může na nějaký čas spadnout do totality, ale z dlouhodobého hlediska se opět zotaví, žádný nesvobodný a totalitní režim se dlouho nemůže udržet!
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 16:47:04
avatar
S tím nesouhlasím. Historie nám jasně ukazuje, že diktatury po většinu času měli nad demokratickými režimy navrch. To co píšete je pouze demagogie moderních liberálů, která se ale neopírá o historická fakta. Například i druhou světovou ve skutečnosti nevyhrál demokratický svět, ale jedna diktatura nad druhou. Řecko také padlo pod náporem Říma. Expanze USA byla zapříčiněna hlavně velmi agresivní politikou směrem ven a hlavní doba expanse byla ještě v dobách, kdy zde fungovalo otrokářství.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 18:16:50
avatar
Ja to nevidím tak jednoznačne ako píšeš. Napr. pocas 2 sv by rusi bez americkej pomocí Nemcov asi neporazili. Naopak americania by mali asi šancu aj bez Rusov, keďže by mali Atómovú bombu, ktorú by určite použili v Európe.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 19:25:44
avatar
Než budete takové věci tvrdit, zjistěte si kolik průměrně denně bylo na východní frontě zničeno letadel, děl, tanků atd. Všechny nákladní lodě světa by musely vozit zásoby z USA do Ruska aby vykryly ty ztráty na technice. Ani průmysl USA by nezvládl vyrábět tolik Lavoček, Migů, Jaků, IL-2 T34 atd a ještě zásobit vlastní armádu která bojovala na 2 frontách .
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 19:37:48
avatar
no. rusko bez dodaných nákladných aut a jeepov by si neškrtlo ani s 10 x väčším počtom menovaných zbraní. Rusom zadok zachránili amíci a to bez debaty. Samozrejme "nadbytok" potrevy pre delá a samopaly urobilo tiež svoju rolu. Ale výsledok mohol dopadnúť tak ako dopadol spoločnou spoluprácou. Bez debaty.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 23:58:55
avatar
Pro Ruskou armádu měly dodávky smysl hlavně týlové techniky. Žádný jeep nezničil ani jeden německý tank. Náklaďáky jako týlová technika ano, Dodávané tanky M4 Sherman byly horší než T34 jak pancířem tak dělem. Kde byla pomoc opravdu cítit tak to byly dodávky stíhaček Bell P-39 Airacobra a to hlavně z počátku války než se naplno rozjela produkce ruské výroby stíhacích letadel. protože Bell P-39 Airacobra měla své omezení hlavně ve větších výškách, tam byl třeba ruský MIG.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 22:08:06
avatar
Nojo, ale zničeno Ruských, nebo Německých? Ruských bylo zničeno hodně, páč ti jeli na kvantitu a na počet ztrát moc nekoukali...mohli si to dovolit.
Všechna ta Německá letecká a tanková esa získala ty neuvěřitelné počty vítězství na východní frontě. Na západní frontě měli minimálně rovnocenného soupeře, tak tam žádné velké skóre nenasbírali.
Takže hlavní přínos Ruského odporu byl, že se Němci nedostali k surovinám. Samozřejmě, že bez nich by válka trvala mnohem déle, kdyby na sebe nevázali spoustu Německých sil...
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 23:24:35

Vyrovnane soupere na zapadni fronte? A to myslis kdy? Na zacatku valky, kdy Francouzi utikali tak rychle, ze jim Nemci sotva stacili? Nebo na konci valky, kdy utikali naopak Nemci? Protoze po vetsinu valky zadna zapadni fronta neexistovala.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-03 00:31:00
avatar
Ano ale velkou část zničených tanků na ruské frontě zastupovaly staré typy předválečné produkce. Když se objevil na frontě T34 a nebo KV, tak začali Němci zmatkovat. K obratu došlo s příchodem Tygrů a Pantherů které T34 /76 překonávaly a kde si to uvědomilo ruské velení byla bitva u Kurska. S příchodem T34/85 se síly vyrovnaly díky lepšímu pancíři a hlavně mnohem lepšímu dělu které probíjelo i přední pancíř Tygra. No a když se na frontě objevil IS a IS2 s 122mm kanónem bylo jasné kdo je na bojišti pánem. Na západní frontě měli spojenečtí tankysté z Tygrů takovou hrůzu že každý Německý tank považovali za Tygra. Většina Německých tanků byla na západní frontě zničena ze vzduchu a nikoli duelem tanků. Jediný tank spojenců který se mohl na střední vzdálenost utkat s Tygrem byl světluška ( Sherman vybaven Britským protitankovým dělem ) ale bylo jich žalostně málo.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-11 19:58:19
avatar
Tak ono jedno hledisko jsou teoretické schopnosti tanku na základě technických parametrů a tam je pravda T34/76 cca rovnocenným soupeřem pro Pz.IV s dlouhou hlavní a T34/85 soupeřem pro Tigra/Panthera.
Ale když se pak podíváš na takové detaily, že T34 neměla věžový koš a vojáci tam stáli na bednách od nábojů, většina těch tanků neměla rádio a kvalita výroby byla taková, že z některých tanků bylo mezerami ve svárech pancéřových platů vidět ven, tak reálná bojová hodnota kulhala na obě nohy...
Tanky IS určitě soupeře neměli, ale otázka je kolik jich reálně zasáhlo do bojů, obzvlášť před vyloděním v Normandii...
Myslím, že se dají najít statistiky, kolik Shermanů/T34 bylo průměrně potřeba na zničení jednoho Německého Tigera/Panthera a jsou to smutná čísla.
Jo a tanků zničených že vzduchu bylo samozřejmě nejvíc vždy na straně toho, kdo nebyl schopen uhlídat si svůj vzdušný prostor. Němci toho taky Rusům spoustu zničili ze vzduchu, dokud měli vzdušnou převahu. Pak se karta obrátila no...
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 20:57:53
avatar
To je vaše právo, s něčím nesouhlasit.

Správně píše ender, že Rusko by se bez pomoci spojenců, tedy hlavně Američanů hospodářsky zhroutilo a velmi pravděpodobně prohrálo válku s Německem.
Němci, kteří nedosáhli v Rusku to co chtěli, tedy ner. suroviny, potraviny a ropu byli hospodářsky také na dně, bez práce miliónů nuceně nasazených z celé Evropy a vyrabování mnoha zemí, by se zhroutili také, protože soudruzi nacisté, stejně jako soudruzi komunisté neuměli hospodařit.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-03 01:15:56
avatar
Přeháníš to stou pomocí USA. Smysl dodávek z USA měla týlová technika a nikoli bojová M4 Sherman byl horší tank než T34/76 a KV ani nemluvím T34/85 a IS2 už byly pro M4 Shermana úplně jiná liga. V boji svou kvalitu obhájily stihačky Bell P-39 Airacobra, ale ty měli svá technická omezení, hlavně ve větších výškách a tam byly nasazován MIG. Produkce ruských tanků a letadel měla výpadek, protože se stěhovaly celé továrny za Ural z dosahu Německých bombardérů. Po obnovení výroby už byla pomoc USA opravdu jen týlová a výstrojní (hlavně boty).
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-03 07:38:49
avatar
Myslím, že určitě nepřeháním, ta pomoc byla pro SSSR klíčová.
Odkaz
Odkaz
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-03 11:05:19
avatar
Hádáte se zbytečně, ani SSSR ani USA by Německo sami neporazily. Pokud by padla východní fronta tak smůla a Německo by vyhrálo válku. Na východě soustředily 85% vojenské síly a tím by se jim hodně ulevilo na západě a ztráty bombardérů by byly tak velké, že by to znamenalo konec a to nemluvím ani o případném pozemním útoku, kdy by Shermany nepotkávali jen pár Tigrů, ale celé divize s plnou nádrží a leteckou podporou v plné parádě. A ještě před válkou se v USA někteří politici a obchodníci smiřovali s tím, že starý kontinent bude jedno velké Německo. Klíčových momentů války je hodně, kdy to mohlo obrátit běh dějin. Co kdyby vyhráli "bitvu o Británii" a obsadili Anglii a společně by se vrhli na SSSR? Co kdyby Japonci rychle porazili Čínu, kde měli 75% ztrát z celého asijského tažení a zaútočily proti Rusku na východě v tu nejnevhodnější chvíli ? Co kdyby spojenci vyhlásili válku kvůli Polsku nejen Německu, ale i SSSR, aneb Churchilův plán zaútočit v roce 1945 na SSSR.

Já bych řekl, že válku sice Německo prohrálo, ale nejvíc to poznamenalo Velkou Británii, která přišla po válce o půlku světa (kolonie) a její bývala zbouřenecká kolonie (USA) se dostala na vrchol moci, kde sedí dodnes. Východní velmoc nebyla nikdy u západních mocností oblíbená ani za Cara, Lenina atd. ani dnes za Putina. Jen když se jim to hodilo, tak se bratříčkovali.
Německo na druhou stranu prohrálo dvě světové války, ale dodnes "vládnou" v Evropě. Tak kdo je vítěz ?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-04 21:12:48

Jak si můžete být jistí s teoriemi co by kdyby.
V Rusku pohořel jak Napoleon, tak Hitler. A nikdo tu nezmínil přírodní vlivy na válčení v Rusku, které sehrály nemalou roli.
K tomu zásobování USA, určitě ta podpora pomohla, ale Rusové si tu válku vybojovali mimo vlastních zbraní i s velkou pomocí již zmiňovaného Ruského podnebí a velikostí jejich území. Takže žádný velký vliv jiných národů, ale samostatné Rusko vyhrálo a popravdě si nemyslím, že by byly kdy poraženi. Každopádně mějme dobré vztahy, jen ať se držej mimo Evropu.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-03 18:09:56
avatar
To mas nejako popletene, ti co nicia demokraciu v USA su demokrati, nie republikani.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-03 18:26:39
avatar
jasně republikáni, kteří manipulují volby a systém, takže v posledních několika prezidentských volbách sice na počet hlasů o miliony vyhrál demokratický kandidát, ale prezidentem se stal až na dva případy republikán ...

a v tamním senátu je to 50:50 na zástupce teď, i když republikáni zastupují o 40 milionů méně obyvatel než demokraté ...

jo demokracie v praxi .... v USA nemáš všeobecné volební právo, manipuluje se tam s okrsky, mnoho demokratických hlasů republikánské státy vyhazují a vyhrávají tak zmanipulované volby, i když zastupují mnohem méně hlasů a obyvatel ... v Americe žádná demokracie není, to i u nás jsou mnohem demokratičtější volby ...
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sokrates 2021-12-02 21:56:13

„Demokratické zřízení doplatí na to, že bude chtít vyhovět všem. Chudí budou chtít část majetku bohatých, a demokracie jim to dá. Mladí budou chtít práva starých, ženy budou chtít práva mužů, a cizinci budou chtít práva občanů, a demokracie jim to dá. Zločinci budou chtít obsadit veřejné funkce a demokracie jim to umožní. A až zločinci demokracii nakonec ovládnou, protože zločinci od přírody tíhnou po pozicích moci, vznikne tyranie horší, než dovede nejhorší monarchie anebo oligarchie.“
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 23:15:24
avatar
No já ti nevím. Tohle vypadá na lokální český hoax viz: https://manipulatori.cz/falesny-sokratuv-citat/

Dnes už je potřeba si ověřovat fakta a ne jen přebírat že zdánlivě důvěryhodných zdrojů...
Řecky neumím, tak jsem to zkoušel alespoň anglicky a žádný podobný citát od Sokrata jsem nikde nenašel.
Jasně, on neměl demokracii rád a v tom falešném citátu je určitě pravdivé varování a poukázání na její slabiny, ale k demokracii se dá říct především toto:
"Demokracie jako zřízení má spoustu chyb, ale nic lepšího bohužel lidstvo zatím nevymyslelo"
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-03 23:45:56

Neni demokracie, jako demokracie. V te recke, nebo rimske by nejspis nikdo z nas zit nechtel. A zvlast ne, kdyby byl otrokem.

Je nesmysl posuzovat historii bez hluboke znalosti tehdejsiho kontextu, jen dnesnima ocima a ve svetle soucasnych znalosti a predstav. Svet neni a nikdy nebyl cernobily, jak se rada ideologu snazi lidem namluvit. A vsechno lze posuzovat ruzne. Napriklad rozdil mezi terorismem a bojem ze svobodu je mnohdy jen v uhlu pohledu.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-02 07:05:10

Ve stavu, kdy většina PC na světě má grafiku ve formě integrovaného Intelu, tak o konkurenceschopnosti vůči herním modelům AMD a nVidie není relevantní.
Z jiného úhlu nebude záměrem konkurovat top herním modelům. Stačí, když čínský TOP model bude někde na hranici low-endu a main-streamu, tj. výkonově tam, kde se prodává drtivá většina herních karet.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-04 19:54:53
avatar
To se jinak nakupuje, když vydělali na ASICích pro těžbu kryptoměn.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 755x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 520x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 990x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6