Jedna z mála DX11 her, které letos mají vyjít s přímou podporou NVIDIA a hned zklamání.
Crysis 2 je veleočekávaná hra, která běží na CryEngine3. Ten byl představen na AMD Radeon HD 5000 grafikách včetně podpory DX11. Ale Crysis2 stejně jako první díl si vzala pod svá křídla NVIDIA. Očekávali jsme tedy hodně a výstavní hru technologií, nemluvě o tom, že první díl byl vlastně první velkou hrou s podporou DirectX10 za angažování právě NVIDIA (představení DX10 grafiky GF 8800GTX), nemluvě o neustálém prohlašování tvůrců hry o tom, jak je PC platforma důležitá.
Bohužel, na představení nových grafiky řady GTX 500 NVIDIA prozradila, že Crysis 2 v DX11 nevyjde! Místo využití moderních DirectX11 grafik, kterými jsou HD 5000/6000 od AMD a GTX 400/500 grafiky od NV, dostaneme tuhle hru, která sama sebe pasuje do pozice technologického ethalonu, jen s prehistorickým DirectX9! Ano i bez DX10, které měl i první díl! Důvody proč tomu tak je a proč nakonec budou DX11 efekty roubovány na DX9, jsou nejasné. Každopádně celá věc částečně dokazuje, že podpora NVIDIA na PC platformě už zdaleka není, co bývala a skutečně by mě zajímalo, proč se již hotové DX11 rozšíření v CryEngine 3 ve hře nepoužijí hned od začátku. Jaké optimalizace na tom chce NVIDIA pro své grafické karty udělat, že to tak dlouho trvá a nestihne se to. Kdy se DX11 v Crysis2 dočkáme, nevíme. Bohužel tahle hra tak díky tomu vypadavá z našich testovacích plánů pro grafické testy, protože DirectX9 hry prostě a jednoduše na moderních grafikách netestujeme!
A máme pro to dobré důvody. V podstatě každá slušná letošní hra DirectX11 rozšíření má – některé více, některé méně, ale prostě DX11 grafiky využijeme v hlavních letošních titulech téměř bez výjimky!!! Takže her na testování schopností současných grafických karet budeme mít až dost, tady máte malou ochutnávku, co nám na poli DX11 pro nejbližší týdny slibuje AMD se svými partnery:
K tomu bych ještě dodal DIRT3, který jede na vylepšeném enginu F1 2010/Dirt2, také s přímou podporou AMD. A to jsou jen hry pro nejbližší týdny a měsíce, dorazí ještě několik dalších her za podpory AMD s rozšířeními DX11, o kterých ještě nevíte a o kterých vám zatím nesmím říci nic bližšího, ale budete příjemně překvapeni ;). Vrcholem by pak měla být nativní DX11 řežba Battefield3, jež kutí DICE za asistence AMD, a ze kterého právě tvůrci vydali nové téměř 3 minutové gameplay video, které najdete zde:
Battlefield 3 - herní gameplay technologické a herní akční pecky roku 2011?
Snad vám to spraví náladu po tom neočekávaném technologickém downgrade Crysis2. Doufejme, že ty optimalizace pro své grafiky dodělá NVIDIA brzy. Naštěstí drtivá většina DX11 her vyjde letos pod taktovkou AMD a s optimalizacemi pro DX11 Radeon grafiky, takže by Crysis2 bez DX11 mělo být smutnou výjimkou. To není žádný anti-NV nebo anti-AMD prohlášení a obráceně, to je prostě fakt. Výrobci grafik si naštěstí některé hry berou jako marketingovou propagaci, ve které naštěstí kromě přidání loga na začátek hry udělají i nějaké zlepšení. Bohužel u Crysis2 se NVIDIA snaží o nějaké optimalizace DX11 pro své karty a nějak se to natahuje, takže vydání hry podle vlastních slov nestihne. To jsou informace přímo z materiálů NV. V žádném případě nechceme tvrdit, že DX11 je všespásné, ale píše se rok 2011, DX11 grafiky a SW tu máme od konce roku 2009, takže prezentovat výkon DirectX11 grafik na DX9 hře, to pardon ....
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|