Crysis 2 vyjde bez DirectX11 jen jako DX9! NVIDIA nemá hotové optimalizace?! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 02 March 2011
altJedna z mála DX11 her, které letos mají vyjít s přímou podporou NVIDIA a hned zklamání.

Crysis 2 je veleočekávaná hra, která běží na CryEngine3. Ten byl představen na AMD Radeon HD 5000 grafikách včetně podpory DX11. Ale Crysis2 stejně jako první díl si vzala pod svá křídla NVIDIA. Očekávali jsme tedy hodně a výstavní hru technologií, nemluvě o tom, že první díl byl vlastně první velkou hrou s podporou DirectX10 za angažování právě NVIDIA (představení DX10 grafiky GF 8800GTX), nemluvě o neustálém prohlašování tvůrců hry o tom, jak je PC platforma důležitá.

Bohužel, na představení nových grafiky řady GTX 500 NVIDIA prozradila, že Crysis 2 v DX11 nevyjde!  Místo využití moderních DirectX11 grafik, kterými jsou HD 5000/6000 od AMD a GTX 400/500 grafiky od NV, dostaneme tuhle hru, která sama sebe pasuje do pozice technologického ethalonu, jen s prehistorickým DirectX9! Ano i bez DX10, které měl i první díl! Důvody proč tomu tak je a proč nakonec budou DX11 efekty roubovány na DX9, jsou nejasné. Každopádně celá věc částečně dokazuje, že podpora NVIDIA na PC platformě už zdaleka není, co bývala a skutečně by mě zajímalo, proč se již hotové DX11 rozšíření v CryEngine 3 ve hře nepoužijí hned od začátku. Jaké optimalizace na tom chce NVIDIA pro své grafické karty udělat, že to tak dlouho trvá a nestihne se to. Kdy se DX11 v Crysis2 dočkáme, nevíme. Bohužel tahle hra tak díky tomu vypadavá z našich testovacích plánů pro grafické testy, protože DirectX9 hry prostě a jednoduše na moderních grafikách netestujeme!

A máme pro to dobré důvody. V podstatě každá slušná letošní hra DirectX11 rozšíření má – některé více, některé méně, ale prostě DX11 grafiky využijeme v hlavních letošních titulech téměř bez výjimky!!! Takže her na testování schopností současných grafických karet budeme mít až dost, tady máte malou ochutnávku, co nám na poli DX11 pro nejbližší týdny slibuje AMD se svými partnery:

K tomu bych ještě dodal DIRT3, který jede na vylepšeném enginu F1 2010/Dirt2, také s přímou podporou AMD. A to jsou jen hry pro nejbližší týdny a měsíce, dorazí ještě několik dalších her za podpory AMD s rozšířeními DX11, o kterých ještě nevíte a o kterých vám zatím nesmím říci nic bližšího, ale budete příjemně překvapeni ;). Vrcholem by pak měla být nativní DX11 řežba Battefield3, jež kutí DICE za asistence AMD, a ze kterého právě tvůrci vydali nové téměř 3 minutové gameplay video, které najdete zde:

Battlefield 3 - herní gameplay technologické a herní akční pecky roku 2011?

Snad vám to spraví náladu po tom neočekávaném technologickém downgrade Crysis2. Doufejme, že ty optimalizace pro své grafiky dodělá NVIDIA brzy. Naštěstí drtivá většina DX11 her vyjde letos pod taktovkou AMD a s optimalizacemi pro DX11 Radeon grafiky, takže by Crysis2 bez DX11 mělo být smutnou výjimkou. To není žádný anti-NV nebo anti-AMD prohlášení a obráceně, to je prostě fakt. Výrobci grafik si naštěstí některé hry berou jako marketingovou propagaci, ve které naštěstí kromě přidání loga na začátek hry udělají i nějaké zlepšení. Bohužel u Crysis2 se NVIDIA snaží o nějaké optimalizace DX11 pro své karty a nějak se to natahuje, takže vydání hry podle vlastních slov nestihne. To jsou informace přímo z materiálů NV.  V žádném případě nechceme tvrdit, že DX11 je všespásné, ale píše se rok 2011, DX11 grafiky a SW tu máme od konce roku 2009, takže prezentovat výkon DirectX11 grafik na DX9 hře, to pardon .... 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
DemonSK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis 2 2011-03-02 11:41:05

Jedna z najočakávanejších hier roka ,a opäť to niekto zmrví neschopnosťou dokončiť optimalizácie včas ! To sa mi snáď sniva !
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:55:07
avatar
nVidia by uz mela jit z kola ven, v posledni dobe d elaji jednu botu za druhou a ted tohle
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 14:10:46
avatar
to zase ne, aleje vidět, kam jdou teď jejich priority, zrovna bude NV oznamovat podporu vývojářům na ARM a Androidu z hlediska předělávání PC her pro Android ....
Spots [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis 2 2011-03-02 11:42:25
avatar
Cítím velký propadák ve vzduchu.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 14:46:00
avatar
vzhledem k tomu, že jim utekla "skorohotovká" hra na warez, tak je to více než reálný, min. z komereční stránky věci...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Důvody jsou více než jasné 2011-03-02 11:48:17
avatar
Pozornost zamířila na konzole a ty jsou jen DX9, DX11 se zvládlo jen teoreticky a udělala praktická ukázka, zbytek se nestihl... NVIDIA bych ani tak nevinil, podle mě na DX11 a teselaci zájem měla a má...docela mě zaráží chybějící DirectX10, skutečně ostuda, když po (r)evolučním Crysis, který dodnes trápí ty nejvýkonnější grafické karty vydají po několika letech hůře vypadající pokračování (abych jim nekřivdil, ve 3D vypadá hra lépe a bez chyb z Crysis, ale to je asi jediné zlepšení v grafické oblasti, které jsem viděl). Uzavřenější tunely a absence otevřených prostranství podle mě také není moc velkou výhodou. Crytek imho zklamal, respektive ukázal, že ani on nedokáže udělat kvalitní multiplatformní hru bez problémů.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crysis 2 2011-03-02 20:51:32
avatar
crysis 2 realne, hram par hodin demo a dx9 je jasne vidiet tj high v starom crysis nieco sa da tweaknut s urovne 3 detail na 4 s konzoly a je to poznat
FPS stale nad 60 nad 6970 1680x1050

Beta je dejovo super ale nepriatelia su fakt akurat do X-box ready, slepice aspon utika ..........
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 11:56:28
avatar
Otázka maximalně uplně nejvíc mimo... "DD" bude nějaké recenze na nějakou skříň nebo tak něco?? dlouho tu nic nebylo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:04:23
avatar
na skříně? Nevím kdo by je dělal, máme vyčerpané kapacity autorů
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:51:42

jestli nemyslel vytáhnout dalšího recenzenta ze skříně
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:54:35
avatar
A když jsem ti loni nabízel test LIAND-LI ArmorSuit P80 tak jsi neměl zájem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:55:19
avatar
neměl? ... to si nevzpomínám ... tak teď mám
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 14:12:05
avatar
Oki tak ho dodělám...Alespon budu mít více článku na kontě než tady s tím seknu
Fotky mám upravené hozené ve frontpagu...Zbývá pouze napsat text
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-04 16:05:55

Tak to at tě ani nenapadne, že tady s tím sekneš.
Aspon jako diskutér a čtenář tady snad zůstaneš, ne
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 14:13:24
avatar
To je škoda že nemáte. Tyhle recenze se moc nevidí max na PCšumingu ale tam je to takové břitké
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:36:24
avatar
Skus u tychto Odkaz :-).
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 14:12:35
avatar
5 bludišťaků
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:05:16
avatar
Crysis bol grafickym etalonom PC platformy. Ked unikla beta Crysis 2 nebol som nadseny a citil som s tvorcami hry. To sa ale po tejto sprave zmenilo. Po Assassin Creed 2 je to dalsia hra, ktora vychadza downgradovana oproti prvemu dielu a to je riadny hnus. Crytek moje peniaze za tento podraz urcite nedostane, naopak, aj ked som odporca nelegalneho stahovania, mam silne nutkanie si Crysis 2 stiahnut a zahrat a tvorcom nezaplatit nic. Zaco vlastne? Za to ze mali 3 roky na vylepsenie takmer dokonalej akcnej "řezby" a jedine co urobili je zmena prostredia z dzungle do mesta? Zo zvedavosti som si stiahol multiplayerove demo a zahral som si par hier. Je to pecka pokial ide o multiplayer a aj grafika vobec neurazi. Ale hru si proste nekupim pokial nebude chodit v DX11.

Este poznamka: hram to na Phenome II X4 na 3.0 GHz s jednym Radeonom HD 5850 na defaulte a 1920x1080 na maximalne detaily a je to uplne plynule. Takze tato hra definitivne nebude dovodom na zmenu grafiky a ako pise DD uz vobec nema cenu ju zahrnut do testov kedze neznamena ziadnu zataz nielen pre sucasne grafiky, ale urcite ani tie starsie ako Radeon HD 4850 a podobne.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:02:40
avatar
bobe!

Mám pro tebe radu, která je nad zlato:
Ani to nestahuj. Jednak - budeš mít čistý štít před obhájci ubohoučkých korporací co na chléb nemají. Druhak - čas (a pravděpodobné zklamání) ušetříš.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:04:49
avatar
Úplne súhlasím. Ešteže som od začiatku pristupoval ku C2 skepricky, teraz sa mi nad tým ľahšie mávne rukou, aj keď samozrejme miera absurdity ostáva rovnaká.

V prípade tejto hry už je zoznam nelogisckostí a výnimiek príliš dlhý. Asi to spravím ako s prvým dielom, kde som Maximum Edition kúpil pred vianocami v obchode za 10€...

Teší ma prítomnosť Human Revolution v prezentácií AMD, aj keď mnohým sa práve grafika nepáči. Mne áno, výhrady mám snáď len k dátumu vydania - sometime in 2011...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:19:18

Souhlasím, byl také etalonem HW náročnosti při vyšším nastavení, protože opomenuli provést řádnou optimalizaci. Oni mají hezké nápady, ale neumí tomu dát hezký kabátek.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 14:53:32

Co je toto za logiku? Jak si můžeš furt stěžovat na optimalizaci, když pěkná grafika stojí výkon. Hodně lidí si stěžovalo taky na optimalizaci u GTA4, přičemž to byla jedna z mála her která dokázala využít čtyřjádra.

S tímhle přístupem byjsme hráli pořád hry na DX6, protože pokaždé když by vyšlo něco skutečně graficky povedeného byl by to propadák protože na to lidi nemaj dost výkonný PC.

Optimalizace je potřeba, ale myslím že zrovna u Crysis (1) už nebylo co optimalizovat. Proč si nikdo nestěžuje na optimalizaci u Metro 2033? vždyť je to ještě hw náročnější než Crysis nebo GTA4.
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:34:14

Ono jak se to veme ja sice chapu (sakra ještě aby ne mě to taky pije krev) proč seš naprdlej ale tímdle stylem na PC toho bude miň a miň jako když si každej člověk řekne "šak von to koupí někdo jinej" tak je něco špatně...

Na druhou stranu teď Crysis 2 nestojí za koupi ani nahodou ale možná překvapí v MP a SP ono grafika vážně není všechno bohužel se to tak trochu nedá řict u hry která ze sebe dělá grafický ethanol her...
done [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:04:20
avatar
Když sem viděl jak na foru mluvili o dx10 a dx11 verzi crysis 2 té uniklé bety - blikající textury, vyhlazování atd. Myslel, že je problém v beta verzi, ale je vidět, že těch problémů je asi vícero a nedoženou se jen tak. ..nechápu proč CryTek nešel ve stopách DICE? ..udělat dx11 titul s 64bit podporou procesorů a pak až udělat klon na konzole. Když přece Cryengine3 podporuje zpětnou a celkem rychlou kompatibilitu s dx9/dx10 a dx11rozhráním. Když kvůli tomu to dělali kruci?? Tady mi zůstavá rozum stát. Mám engine který to dokáže..ale my se zaměříme na dx9 konzole a pak až nějak to naroubujeme do dx9-katastrofa. Ty vedoucí studia by zasloužili..a jestli jim do toho mluví nvidia? ..tak co krucinál dělají? ..jsou to dva roky bezmála co ukazovali cryengine3 s AMD. Crytek u mě s tímhle klesnul.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:28:00
avatar
Mě to příde celkově divný, myslel sem, že se to dělá nativně na DX11 a pak to dokáže ten jejich sandbox editor přímo v realtimu přenýst do obou konzolí. Pokud nekecali a tohle to opravdu dokáže, tak je mi záhadou, proč jako to je jenom na DX9. Že by třeba nestihli implementovat všechny featurky který si nVidia přála a proto jim řekli "dáte to tam až z patchem" Osobně nejsem zastánce těch "anti-nVidia" řečí, ale tady je to prostě divný. Takže buďto ukecanej Crytek a nebozdržující nVidia.

Každopádně pro všechny bez konzole, Crysis 2 v tom demu nevypadá na konzolový poměry nijak užasně, je spousta hezčích her...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:33:15
avatar
No co já vím, je tohle zdržení na straně NVIDIA, která si tuhle hru vzala pod svá křídla stejně jako první díl. NVIDIA na tom kutí optimalizace pro své grafiky a chod některých věcí chce přizpůsobit svým grafikám a asi nejde všechno tak hladce jak by mělo .... škoda.

Tady nejde o žádný anti-NVIDIA, tady jde prostě o to, že některé hry si výrobci grafik berou jako propagační a prostě ne vždy se všechno stihne .... v tomto případě je to ale opravdu smůla, protože Crys2 je ostře sledovaný ... naštěstí Battlefield3 nám to vynahradí a to je také EA hra ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 15:28:17

Čo vlastne s tým NV robí? Pokiaľ viem, tak jediné čo NV urobila bolo, že zaplatili Cryteku 2 milióny $ za optimalizácie na ich karty a tým to pre nich haslo. Alebo si tie optimalizacie robia sami? Načo by potom dávali Cryteku peniaze?

Mohol by si DD napísať zdroj informácie z ktorej si čerpal pri písaní tejto novinky?
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 15:57:03

Pokud si to pamatuju dobře, tak nVidia dá studiu peníze za reklamu, že "nejlíp si hru užiješ s nVidia" a pak nasadí svoje programátory, kteří přidávají do hry "fíčurky", který podporuje jejich karta a odlaďují funkčnost, aby to celé jelo rychleji (ideálně to musí jet rychleji než na konkurenční kartě)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 16:06:09

V tomto prípade neviem nič o tom, že by sa NVIDIA priamo na optimalizáciách podielala. Aspoň som o tom nečítal.

Mimochodom TWIMTBP nie je iba o peniazoch za reklamu. Ak sa NV priamo podiela na optimalizaciach pre svoje karty alebo dorabanim niečoho čo by tam bez nich nebolo (aj keď to má bežať iba na ich kartách) tak logo TWIMTBP je tam podľa mňa zaslúžené.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 16:17:06
avatar
Vzhledem k tomu, že ty DX11 prvky ten Engine má nativně a víme že fungují, protože to bylo předváděno, neexistuje jiné vysvětlení, že tam v té finální hře nebudou, to by nikdy Crytek ani EA nedopustili, protože ví, že to naštve strašnou spoustu lidí chybka tedy musí být jinde .... ale chápeme že tu NV musíš omouvat za každou cenu.

Nám ostatním je ale líto, že hra, kterou si NV vzala pod svá křídla a na které prezentuje schopnosti svých DX11 grafik, to DX11 nakonec nemá .... přitom právě technologická vyspělost měla být hlavním tahákem této hry a nakonec vychází se starší generací DX než první díl! Na tom se NV také podílela a dopadlo to náramně dobře ...
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 16:28:04
avatar
Nerad ti beru iluze, ale že engine podporuje nějaké prvky ještě nic neznamená. Je potřeba banda programátorů, kteří vezmou nástroj (engine) a vytvoří s ním nějaký výrobek (grafiku ve hře). A to není jenom tak lusknutím prstů, nebo #include (dx_11), navíc je potřeba optimalizovat modely, textury, práci s pamětí aby se to vůbec nějak hýbalo. Není umění navalit do hry miliony DX11 efektů otázkou je, jak se to bude hýbat a na čem to vůbec půjde rozjet. A klidně je možné, že je tlačí vydavatel do brzkého vydání a nejsou to schopni dodržet, tak vydají dx9 a dx11 později, až bude plně vychytané (viz vypadávající textury v okázkách).
Obávám se, že si to ke své škodě představuješ jako Hurvínek válku. Možná ti jenom křivdím, protože se v této oblasti neorientuješ tak dobře, ale kolik jsi toho už naprogramoval?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 16:32:23
avatar
nechci ti brát žádné iluze, ale Crysis 2 DX11 prvky má, má je v základu a fungují - to jsou fakta. Crysis 2 už jednou bylo odložené, žádné spěchání se tedy nekoná a není v zájmu ani Crytek ani EA, tuhle hru vydávat bez DX11!
V tomto případě si chtěl někdo udělat DX11 na míru pro sebe, stejně jako optimalizoval původní hru a dělal si na to speciální ovladače o to samé se snaží u Crysis 2, nestihl to ... stane se ... je to programování ... tečka.
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 16:59:35
avatar
Proc si myslis, ze za zdrzeni muze nVidia? Navic zahranicni servery zacinaji nadpisem Rumors: a tady se to bere jako hotova vec.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:23:24
avatar
ne tady se to bere jako ?! máš to v nadpisu ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:35:01

Jestli jeden z důvodů předčasného vyjití není strach aby se neopakovala situace, kdy byla jednička na Warezu asi měsíc před ofic. vyjitím a přišla o veliké peníze. Může to řešit pozdější patche.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:36:42
avatar
těko, ta hra už unikla, takže je v zájmu EA to dodat hned pořádně a v DX11
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:58:12

tak ta beta může být jen pro betatestery, z kterých si crytek možná úmyslně dělá warezáky. Pozdější dodání dx11 v plné hře má taky velkou výhodu.
Bude vidět pokrok mezi betou na dx9 a komplet hrou s dx 11.
Není nad časový odstup a následné wow z konečně viditelného efektu dx11.
Ted možná bude vidět teprve rozdíl mezi dx, když beta bude mezi hráči přes měsíc a dx11 zaskočí, protože okoukaná beta dostane nový "rozměr" ... třeba

Jenže stojí to na nVidii a jejích optimalizacích. Je to možné vůbec ?
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:57:29
avatar
Jako co? Co znamená toto ?!
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 18:15:20

ten nadpis je pravděpodobně otázka do placu
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 18:21:24
avatar
Aha, ale měli by to říct člověkovi, který napsal toto:
Citace:
´DD´ 2011-03-02 16:32:23
V tomto případě si chtěl někdo udělat DX11 na míru pro sebe, stejně jako optimalizoval původní hru a dělal si na to speciální ovladače o to samé se snaží u Crysis 2, nestihl to ... stane se ... je to programování ... tečka.

Jo počkat, to je ten stejný člověk...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:06:54

Ja som predsa NV neobhajoval. Ty si vytvoril závery ako vidim bez skutočných podkladov a iba si si ich domyslel. Teda podla toho čo si napísal v tvojom komentári. Uvidíme čo z toho nakoniec bude pravda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 16:11:42
avatar
Zdroj je vlastní, informace o tom že DX11 nebude jsou přímo z materiálů NV a info o DX11 v jiných hrách jsou z materiálů AMD ....

vzhledem k úzké spolupráci NV na dokončení této hře a velké propagaci a v vzhledem k tomu, že Crysis ty DX11 efekty má nativně v enginu, neexistuje jiné vysvětlení, než že NV se pustila do optimalizací pro své karty a nestihla to ...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 18:04:25
avatar
Je to částečně jak říkaš, ale taky tam pošlou své lidi, kteří pracují s vývojáři na optimalizaci pro své grafiky, takže chyba je v lidech, hlavně ze strany nVidie
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:33:36
avatar
to jo takový KILLZONE 3 vypadá hezčí
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:38:30
avatar
KK: Jo minimálně jede na 720p s vyhlazovánim. Každopádně i takovej Bulletstorm vypadá mnohem líp : )

DD: Rozumim, uvidíme jak se to bude vyvíjet, ale sem dost zaskočen. Jinak, chtěl sem se optat jestli třeba plánujete recenezi Bulletstormu? : )
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:40:57
avatar
mě připadá Bulletstormu po grafice mnohem horší než K3 ale to je můj objektivní názor
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:50:34
avatar
KK: Nejspíš si chtěl říct, subjektivní ; )
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:53:10
avatar
jo sorry spletl jsem se dík
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:43:57
avatar
Bullet bych rád otestovat, uvidíme zda už EA poslalo hru tento týden ale budete mít TDU2 ... už jsme ho dohrál
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:50:58
avatar
Hmm tak to asi tak dlouhý jako jednička nebude (TDU 2) : (
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:52:03
avatar
no vyrhál jsme všechny závody ale nemám to všechno pospbírané a projeté, ale dlouhé je to dost a pak jsou tu ty MP možnosti .....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:41:52
avatar
no to ani náhodou ... musím říci že ty hry na PS3 hodně přeceňujete, zkus se zastavit a rozhlédnout se kolem. Killzone3 jsem hrál a graficky na poměry zastaralé konzole tedy pěkný, ale ostrost textur je mizerná ve srovnání s tím, na co jsem zvyklí z PC, detaily jsou nízké, maximálně střední ve srovnánís PC hrami, efekty všeho druhu zastralé o HDR to neslyšelo a pokročilé efekty nasvícení a postprocesing to nezná .... hrá má hodně Bloom hodně rozostření a hlavně neustálou akcí ti zabraňuje se na ty nedokonalosti dívat. Ale faktem je, že Killzone3 vypada na to, na čem běží. Crysis 2 i na DX9 je v 1920x1200 8AA/16AF o několik tříd graficky dál .... a to na stejném monitoru. Opravdu žádná konzolová hra se nemůže s PC titulem rovnat, pokud jde o kvalitu vizualizací.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:46:33
avatar
já teda nevím ale že by na pc vycházeli hry jako Uncharted 2 nebo God of war 3 v takové kvalitě jako na běžícím páse to zase ne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:50:41
avatar
je vidět, že na tebe to Hype a ten marketing zabírá ....
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:59:29
avatar
S technickou dokonalostí her na PC se jistě rovnat nemůže, to ví snad každý. Nicméně výtvarnym stylem je KZ3 zajimavý a pojem "grafika" mi spíš evokuje styl a ztvárnění grafiky než technický vyspělosti. Stále si myslim, že na to jak sou ty krabičky starý, tka hry na tom vypadaj skvěle, zvlášť teda na televizi. Na monitoru asi ne (nezkoušel sem : D )
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:41:55
avatar
Když se rozneslo, že uniklá beta je Dx9 only, tak ty reklamní kecy o dx11 nativitě a jednoduchém portování apod jsem přestal brát vážně, takže pro mě osobně žádné překvápko.
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 18:50:54
avatar
nedalo se snad v te bete zapnout i DX11? pry se to tam rucni editaci nekde povedlo
done [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-03 09:43:21
avatar
..na konfigurovat tam dx11 šla, ale nebyla moc stabilní. ..a šlo to jen na některých sestavách.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:08:59
avatar
ak to tak bude, tak najväčšie sklamanie roka
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:13:46

Tak to je sila. Asi si idem stiahnuť BETA verziu, nemá zmysel čakať na offical verziu, keď grafika bude taká istá.

Bez DX11 by to nemali ani vydávať. Teraz nech uvedú konzolové verzie a PC verziu radšej o pár mesiacov neskôr s DX11.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:31:37
avatar
tak to si ho můžou strčit víte kam?? BF3 mám předobědnávku a jestli budu chtít hrát Crysis tak jim za to určitě nezaplatím...
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:38:02
avatar
DD nepomýlil si sa? Prvý apríl je až o mesiac! Tak zas tá moja zaprášená HD4890-tka môže byť kludná, ešte si v tom kompe chvílu poleží....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:46:56
avatar
Bohužel :/
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX1x efekty 2011-03-02 12:41:19

Jen tak mimochodem všechny efekty vypsané u Dragon Age 2 kromě tesselace a AO se už dávno dělávaly i bez DX11 - všechny jsou dílem frame bufferu (Bloom, DoF, AA apod.) takže není zapotřebí nejnovější DX. Kdyby byl přínos vykreslování přes DX11 markantnější tak bych to povzdychnutí pochopil, ale takhle mi z toho vychází smysluplné akorát AO a trošku i tesselace (+ samozřejmě Eyefinity pro DDho) Tady je krásně vidět kde se zasekly dnešní "trháky" - prostě dokud to pošlape na XBOXu/PS3 tak se nikomu nevyplatí extra úpravy pro PC
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:46:21
avatar
tak musíš brát, jak starý ten engine DA2 je, takže i tohle málopovažuji za úspěch a přínos už jsme toho DX11 nastavení viděli a je markatní proti DX9, takže rozhodně vítané a DX11 grafika přijde k užitku

jasně že spousta těch technologií je starší než DX11, ale DX11 je API, které je prostě vylepšuje, standarzdiuje dává dohromady do jednoho API ;) tak to bylo, je a bude u všech API ;)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:08:24

Není to tak dávno co se říkalo, že DX10 je vlastně zbytečný a vše se dá udělat na DX9, proto dlouho trval nástup DX10. Nechci být nespravedlivý, ale tuším že nVidia to prosazovala.
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:24:53

Tak ono se dá všechno, ale bez GPGPU by se ti to moc dobře na DX9 nehýbalo - na druhou stranu takové AO se dá velmi slušně "ošálit" texturou což je graficky téměř k nerozeznání (používá se velmi dlouhou dobu už od dob her běžících na OpenGL - např. Quake3, Doom3 apod.), ale výkonem je to nesrovnatelně rychlejší (v řádu desítek-stovek procent výkonu). Při renderingu složité scény s AO 16x16 samples by se v realtimu zadýchaly všechny single gpu karty
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:29:31
avatar
Bambula: Pokud si vzpomínám tak to prohlašoval Gabe Newell. Nevim proč by to měla prohlašovat výrobce GPU, kterej z nálepky na nový technologie těží...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 14:50:33

Děkuji, nechci vypadat jako nVidiabijec, měl jsem karty z obou táborů a obou si vážím. Tak Valve to byla, má to logiku. Nač zavádět nové, když v DX9 je zavedený.
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 22:50:08

eyefinity i pro me a jeste par dalsich lidi tu taky je
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 12:52:26
avatar
Tieto informacie berem s rezervou (nic proti DDmu,ale aj on moze mat zle informacie) ale ak Crysis 2 naozaj vyjde bez DX11 a naozaj to bude kvoli "optimalizovaniu" na NV grafiky tak neviem ci sa mam smiat,alebo plakat nad tym,kam cely herny biznis speje ... V minulosti sme mohli stokrat vidiet ako vychadzali nove hry s tym,ze ovladace boli absolutne nedoladene a hry nehratelne a samozrejme sa to riesilo ako ? No predsa vydanim novych ovladacov ... Dnes tu vsak mame ocividne zaciatok noveho obdobia,ked hry budu vychadzat bez novych technologii a budu cakat na NV (alebo aj ATI,to je jedno) aby si svoje graficke karty zoptimalizovala a az potom prijde patch,ktory umozni nove technologie v hre,pouzivat kazdemu Proste nonsens, neviem co nato povedat a o to viac je to smutne,ze Crysis 2 vyzera na DX 9 hnusne ... Co myslite,Skyrim alebo BF3 bude skutocnym zabijakom grafik tento rok ? Crysis 2 to totiz urcite nebude
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:02:09

Vážení přátelé, musím Vás pochválit za Vaší čestnost a poctivost. Až na jednoho jste měli u svých příspěvků poctivou nulu, žádné sebechválení. Což bohužel často nebývá. Je vidět, že tu jsou samí zapálení nadšenci. Všem jsem Vám to opalečkoval
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 13:05:45
avatar
Tak za tohle jsem ti ten paleček dát musel ...

I když mi to (možná neprávem) evokuje ony oblíbené slogany z Youtube typu: " Thumbs up if .... "
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 14:22:29
avatar
Po tom co jsem hrál two worlds 2, mám k DX9.0c jen obdiv. To co je možné z tohoto 5 let starého api vytáhnout je neuvěřitelný. O využití GPU svědčí i to, že TW2 mi grafiku zahřeje na 60 stupnu, zatímco DX10 Crysis Warhead jen na 51. Skvělá grafika nemusí být jen DX11. Crysis 2 ale bude jen o té grafice a to je špatně. Ted si dávám znova crysis warhead a bojím se že C2 bude jen krok zpět do lineárního města...
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 14:53:41

Tak na takúto grafiku môžeme zabudnúť:
Odkaz
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 15:25:51
avatar
Z čeho čerpal autor tohoto článku, nikde nevidím zdroj?
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 15:43:35

Keby som cital tento clanok a nevedel datum tak by som myslel ze je prvy april. Ale kto to sledoval tak nieco take mohol tusit hlavne po neustalych vyhlaseniach Cryteku ako Crysis 2 bude pecka s najlepsou grafikou, proste neskutocnou a stale dookola to omielali. Uz vtedy mi bolo jasne ze tu nieco nesedi. Ziadne ukazky z pc verzie, vsetko naj si akoze nechavali nakoniec. Kuknite na taky Dice, ti nemali velke huby, dali gameplay video a kazdemu padla sanka.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 15:49:28
avatar
Si dělá NV srandu zrovna oni kteří se bijí do prsou s fyzikou a 3D,nakonec nestihnou D11.Se mi jenom zdá.
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 15:59:29

na fyziku a PhysX přece DX9 stačí, ne?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 16:26:01
avatar
Tak jako serii mam radsi Battlefield nebo MoH .... Crysis sel nejak mimo me .... a proto ani nesmutnim.
martin.malik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:12:35
avatar
kua a ja son si ho predobiednal asi to zrusim za taky DX9 SHIT platit nebudem .
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:14:12
avatar
Ja to vidím troška inak a nech sa niekto neurazí.
Proste opäť sa ukazuje, že nástup DX11 nieje taký rýchli ako si možno aj tu niekto predstavuje.
Proste AMD/ATI vždy príde ako inovátor s nejakými technológiamim x86-64bit., podpora DX10 alebo podpora DX11 skôr ako konkurencia a niekedy podstatne skôr - avšak chýba tomu feedback v podobe využitia toho časového náskoku.

Proste Intel pekne pomaly tiež implementoval x86-64, nVidia DX10 a DX11 vždy neskôr pričom však rálne vo využití aplikácii im nič neušlo - ba práve naopak.

To a podobné nuance sa u AMD/ATI volá jednoducho Pyrrhovo víťaztvo...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:47:43

Já bych nebyl tak pesimistický. Někdo musí být vepředu a táhnout. To je v každém oboru - malé a dravé se snaží urvat kousek z trhu, tím nutí dominantní k větší nabídce. AMD si urvalo 20% trhu a využívá patenty Intelu. ATI/AMD silným angažováním v DX11 předstihlo nVidii na trhu grafik, teď musí zabrat nVidia.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-03 09:50:00

Ony právě firmy typu Intel,AMD, IBM, NV mají často velké množství patentů sdílených mezi sebou. Reaguju na tvoji trošku nešťastně zformulovanou větu že AMD využívá patenty Intelu, když je to bezpochyby i naopak. ;)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-03 20:21:18

Souhlasím, bylo to nedořečené. Intel např. používá řadiče paměti od tolik proklínaných PhenomI-naprosto nespravedlně.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 22:12:35
avatar
no pokud chceš feedback, tak si přečti diskuzi k videu z Battlefieldu 3..z těch komentl bych usoudil, že lidi, kteří sem chodí to DX11 chtějí a DD má recht..je 2011 a ne 2004 abychom byli na DX9c :-/
Baal_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:25:51

Citace:
V podstatě každá slušná letošní hra DirectX11 rozšíření má

Tak pozor, Zaklínač 2 jede jen v DX9 a rozhodně to slušná hra je!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:37:39
avatar
No já slyšel že i Zaklínač má pár DX11 vylepšení dostat .... uvidíme, jinak máš tam v mé větě slovo V podstatě ;)
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:34:36

Tak to je to jiný kafíčko který jste nám slibovali oproti konzolovým verzím?Vážený Cryteku,já si vaší hru koupím ale nejdřív musíte přestat lhát lidem.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 17:45:57
avatar
škoda no a to jsem se tak těšil na pořádnou hru v Dx11
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 18:07:23

okolo crysis 2 je spousta rozporuplnych reakci, např. dobrej multak, spatny SP, hezka grafika vs. neostre textury a chybejici efekty, ja muzu potvrdit ty negativni postrehy, SP je naprosto odlisne od jednicky a graficky je to na prvni pohled horsi jak crysis na high v dx9 a jeste se to o neco hur hybe. jestli ma tomhle vsem prsty nvidia tak me veru nepotesila. ja osobne si myslim ze v tom maj prsty hlavne konzole, dalo se cekat ze na tuhle pure PC hru to bude mit negativni dopad. A ted z jineho soudku, kdo z vas si koupil orig crysis a warhead? ja teda jo, ale ve sleve a ted trochu lituji, protoze takovych SP strilecek uz se asi jen tak nedockame :-(
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 18:14:43
avatar
ja si koupil Crysis Maximum Edition
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 18:25:00

JJ. Tiez mam Maximum Edition kúpenú. A kúpil som aj keď som mal už originálku prvého Crysis doma.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 20:34:06
avatar
Omyl...Delete
DRAK Z KRUHU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 23:51:00

jestli je to tak nahnutý s crysis 2
a bude bez dx11
tak snad pomuže THC
to zlepší grafiku u kterýkoliv hry
Artheros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 19:27:18
avatar
WTF tak to ma teda riadne zdvyhlo zo stolicky!!! A to som v praci
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cim nakrmim Radeon 2011-03-02 20:53:41
avatar
Cim nakrmim novy Radeon
Asi zhebne odhladu
jenik.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 20:58:19

Nevim jestli to už nebylo napsáno, ale napadlo mě když tak pozoruju jak se chová NVIDIA za poslední léta. AMD Radeon HD69x0 je specialně odladěný na Dx11, ale za to ve starších hrách trochu strácí. Jestli to náhodou neudělala NVIDIA schválně, když už není schopná postavit konkurence schopný čip, tak alespon jednu z nejočekávanějších her roku vydá v Dx9 aby měla alespon někde šanci na uspěch.
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-02 22:28:04

mě to Crysis graficky zas tak horký nepřišlo ten efekt tam utvářela nádherná džungle ale když se kouknu na Armu II ve vysokých deatilech tak to je podle mě hezčí (jen je škoda že to nikdo nerozjede)
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podle zaručených informací 2011-03-03 12:52:50

prožene Crysis 3 naše grafické karty na DirectX 5.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-03 17:04:06
avatar
Sliby - chyby.
Tak nějak sem to čekal, že to nebude v DX 11.
Vývojáři mají plnou "pusu" slibů a jak to dopadá...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 596x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 396x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 902x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1175x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1502x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6