Další balík demo ukázek využití GPGPU a fyziky, tentokrát od NVIDIA Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 04 December 2008
alt NVIDIA nedávno uvolnila další balíček, kterým prezentuje k čemu je zejména její CUDA a PhysX dobré.

 

 

     Když už nemáme ty pořádné počítačové hry (s pořádnými optimalizacemi), tak se musíme zabavit s grafickou kartou jinak. Nedávno ATI vydala pár technologických demo a teď tu máme zase něco z druhého tábora. Jak už delší dobu víme, grafická karta nemusí sloužit jen jako zobrazovač grafiky, ale zvládne i určité výpočty rychleji, než procesor počítače. Už pěkných pár let jsou grafické karty používány v profesionální sféře jako výpočetní jednotky. CUDA je prostředí společnosti NVIDIA, které nabízí nástroje pro tvorbu a chod aplikací, akcelerovaných přes GPU NVIDIA. CUDA najdete jen na grafických kartách NVIDIA. Nejedná se však zdaleka o jediné GPGPU prostředí, které je dnes na trhu. Konkurenční společnost ATI má dokonce ještě déle vyvíjené a široce používané ATI STREAM, což je přímá obdoba CUDA. Navzájem jsou ale prostředí nekompatibilní, protože ani jedno není standardizované. Jediným dnes standardizovaným GPGPU prostředím je OpenCL, které nově podporují grafické karty ATI nové generace. Všechna tato prostředí mají sloužit pro vývoj aplikací čistě využívajících GPGPU systém. V současné době však drtivá většina softwaru, který využívá GPU pro akceleraci některých funkcí, je udělána tak, aby fungovala na všech grafických kartách vybavených základními technologiemi, jako jsou DirectX9 a OpenGL 2.0. Jak ATI, tak NVIDIA však s vývojáři software úzce spolupracují a snaží se vytvářet programy optimalizované zrovna pro jejich grafické karty a prostředí. Výsledkem toho všeho je, že až na malé výjimky takřka každý software optimalizovaný pro využití GPU, funguje na obou značkách grafik - jak dobře pak záleží na výpočetní síle grafiky. Softwarový vývojáři nejsou blbci a nebudou si už tak omezený okruh zákazníků ještě více omezovat optimalizací, či výhradní funkčností jen na jednu značku grafik. A tak v marketingových prezentacích NVIDIA i ATI najdeme v podpoře GPGPU takřka stejné programy, ovšem oba výrobci se samozřejmě tváří, jako by jejich karty byly jediné, které to umí a podporují ...

badaboom-2

   Nejnověji NVIDIA přišla s dalším balíčkem DEMO ukázek využití CUDA a PhysX. Ten obsahuje trial verzi Cyberlink 7.0 a také NVIDIA BadaBoom Converter ve verzi 1.0 na 30 dní. Obě tyto záležitosti ale mají odpovídající konkurenci na ATI kartách. Cyberlink funguje i na ATI a za pár dní se v nových ovladačích Catalyst 8.12 objeví přímá konkurence NVIDIA BadaBoom, která bude umět totéž, ale bude v plné verzi zdarma - to jen aby se majitelé ATI necítili o něco ochuzeni. Balíček Nvidia Graphics Plus Power Pack 2 dále obsahuje ukázky možností PhysX. Víceméně však neukazují nic nového, přídavek je zde do jedné z mála známějších her, které PhysX dnes podporují (Warmonger). PhysX jako takové s CUDA nesouvisí. PhysX technologii NVIDIA dokoupila a do svých grafických čipů dodala. PhysX byla vyvinuta bez CUDA, funguje dodnes bez CUDA a po technické stránce neexistuje důvod, proč by měla být vázána pouze na čipy NVIDIA. To je však její největší problém v současnosti, vazba je licenční a nikdo jiný dnes PhysX nepodporuje. V minulosti NVIDIA nabídla využití PhysX ATI, avšak podmínila to i převzetím CUDA, což je samozřejmě pro ATI zcela nepřijatelná podmínka. A tak z pohledu zákazníka tu nemáme příliš dobrou situaci. Každý si dnes hledí svého písečku, dříve nadějné PhysX má jen minimální vyhlídky a naděje pro rozšíření, nepodporuje jej nikdo jiný kromě NVIDIA a i mezi výrobci her je podpora minimální - v současnosti si zkrátka nikdo nemůže dovolit udělat AAA hru, kde by většina efektů fungovala jen na jedné značce grafik, čímž by si už tak omezený okruh zákazníků ještě více omezila. ATI-AMD a Intel podporují svůj HAVOK systém, který dnes najdeme v 8-9 hrách z 10. Nicméně dosud není akcelerován přes GPU, což poněkud snižuje jeho možnosti, některé náročnější efekty potřebují totiž hodně výpočetní síly, což nejde přes procesor dost dobře provést. Využít GPU je tedy dobrý nápad, na čem se všichni shodují, ovšem už zdaleka nepanuje shoda na tom, jak a kterým softwarem - každý si chce hřát svou polívčičku. Zde by mohlo být ale brzy rozhodnuto, protože Microsoft ve svém novém DirectX11 chystá podporu akcelerace fyziky přes GPU pravděpodobně využívající instrukce nejrozšířenějšího fyzikálního systému HAVOK společnosti Intel (k čemuž je hned několik pádných důvodů). Nicméně to už předbíháme událostem ...

cuda

  Pokud si chcete trochu provětrat grafiku a vyzkoušet, co vlastně CUDA a PhysX přinášejí, zatím tedy ve velmi omezené míře do praxe, tak k dispozici máte balíček PowerPack 2, který je ke stažení na stránkách NVIDIA. Samozřejmě podmínkou je vlastnictví grafické karty s čipem NVIDIA a to nejméně generace GF8 a lepší s odpovídající verzí ovladačů. Pro rozumné využití efektů PhysX je doporučena alespoň grafická karta GF9600GT a lepší. Za pár dní mohou podobný balíček čekat majitelé ATI karet, kdy s příchodem nových ovladačů Catalyst 8.12 přijde na jejich grafické karty i ATI STREAM (obdoba CUDA) a spolu s tím hned několik aplikací. Už pod stromečkem si tedy všichni budeme moci minimálně převádět vánoční VIDEO bez ohledu na to, zda máme ATI nebo NVIDIA a obdivovat další demo ukázky využití GPU technologií. Když už tedy nemáme moc kvalitních her, kvůli kterým si grafické karty kupujeme především a kupovat nadále budeme, můžeme se alespoň pokochat, co by mohlo být, kdyby .... (dlouhý seznam) ....  

Zdroj: en.expreview

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 14:43:50

To je jako novinka o Nvidii nebo srovnani s ATI?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 16:05:16
avatar
To je novinka o tom, kterak jinak dnes provětrat grafiku, když už nemáme ty pořádné optimalizované a jinak kvalitní hry ...
Neznámý  2008-12-04 17:21:01

Zdar Digital DOOMe, přesně tak, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2008-12-05 09:14:40

to je novinka o tom ze ati je zase lepsi,
vyskyt slov nvidia ku ati je 15 : 15
to fakt nejde pri psani o nvidii neco nekdy napsat normalne? bez toho ze by se psalo o skvele ati?
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 14:54:38

Ne,to je novinka o Nvidii s milionsesti poznamkama o tom,ze ati ma to same
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 16:25:16
avatar
A nemá?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 15:10:04
avatar
To je normální reklama na Ati poukazující na neschopnost Nvidie
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 15:20:28
avatar
Nemyslim si. Ja to beru jako zhodnoceni toho co cpe marketing jako nejvetsi udalost posledni doby a tak. Myslim ze to bylo nezkreslene ve vysledku.
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 15:29:38

Dobre pokud je to reklama jiste nam vysvetlis co te k tomu vede? Je neco nepravda? Nebo je snad neco najak prikraslene?
Napis to. Pokrikovat umi kazdy. Argumentovat ne.
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 16:51:05

Ehm vycházíš se špatné premisi, že reklama = lži. Reklama může být i pravdivá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 16:06:21
avatar
Ty ses vážně zbláznil ...

Ne to je novinka o tom, co dělat z grafikou, když nejsou hry a taky povzdech nad tím, že neexistuje jednotný postup ...
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 16:21:16
avatar
Klid DD.Za chvilku jsou Vánoce, svátky klidu a míru, tak proč se zbytečně rozčilovat . A protože mi Ježíšek letos pod stromeček nenadělí žádnou novou hru, tak si aspoň můžu grafiku "rozpálit" STREAM/CUDA (ať si každý vybere to svoje) "gamesovkou". Už se těším, jak si budu upravovat ty "vánoční dokumenty" na GPU a jak mi CPU u toho bude chrápat a klepat se zimou, protože nebude mít co dělat!! Míru zdar.That´s all.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :P dvakrát čti, jednou piš 2008-12-04 16:23:27
avatar
Co to? Já bych si to ani nečetl, protože mě to moc nezajímá, ale díky tvému příspěvku jsem si já nechal zasvětit do novinky. Žádnou reklamu jsem teda nenašel. Pro mě jako neznalého nějakých cuda a streamů je to dobré srovnání, co také lze a nelze. Netuším, kde tě napadlo, že to je nějaká reklama. Jinak článek je hlavně o tom, že nVidia vydala nějakej balíček featurek, to jenom, pokud jsi to četl (a z tohoto příspěvku to vyplývá) ob řádek.
Neznámý  2008-12-04 15:16:10

A vy jste cekali neco jineho?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 16:27:20
avatar
U čeho? Nemůžu říct, zda jsem něco čekal nebo ne, když nevím, na co se ptáš
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 18:26:10

ok.. odpoviem ti ja, pokial mozem..
momentalne je clanok napsisany tak, ze: nVidia ma physX a cuda ---- ale to ma predsa amd/ati tiez !!!!
jednochucho - nic sa nedeje - vsetko v klidku...
vies co je zvlastne?? ze som toto necital pri vydani gtx260... to bolo same, ze: physX a cuda je totalna blbost, my to nepotebujeme a k nicomu to nie je... a este si pamatam na to, ako ma vsetci priaznivci tohoto serveru niekam "vyposielali" (a to vratane teba !!), ked som si dovolil tvrdit, ze gtx260 je plnohodnotna konkurencia NAJ, SUPER, IDEALNEJ a GENIALNEJ 4870... aj ked by mohla ist ta idealna a super karta 4870 na skolenie, kde sa prednasa uspora energie, chladenie a hlucnost...
nuz, nie kazdy sa pozerame na HW rovnako... :-D
je zvlastne sledovat, ako sa meni nazor na niektore veci.. ale je to priamo umerne tomu, co ma momentale amd k dispozicii... :-D preto su tu take ohlasy ake su...
btw: a to by som este tak na margo vyzdvihol tvoje clanky, ktore sa daju aspon citat... aj ked aj DD v poslednej dobe zmenil "retoriku" a trosku ustupil od svojho konzervativneho zamerania....
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 18:30:45

No jen třeba připomenout že v době vydání gtx260 stála minimálně 9000kč
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 19:04:20

ano.. cena GTX260 bola nadhodnotena.. to beriem...
a len vdaka novym produktom od ati klesla na prijatelnu hranicu..
ja som ale rozpraval o tom, ze pokial bude cena rovnaka (4870 a GTX260) - tak je velmi tazko urcit kartu, ktora by v tomto suboji suverenne vyhrala... 4870 aj GTX260 ma svoje klady aj zapory.... nic viac a nic menej....
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 20:55:25
avatar
Mas pravdu, po znizeni ceny gtx 260,vdaka 4870 ako vravis, su si tieto karty rovne ... NV spravila skvelu pracu so spotrebou a chladenim, ati zase skvely vykon pri aa/af ... tu si clovek moze vybrat podla vkusu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 18:32:43
avatar
nesmysl ... já stále považuji CUDA i STREAM za v současné době zbytečnosti - jsou to vlstně prostředí a pokud vím nikdo z nás si doma programovat aplikaci GPGPU nebude, takže nás ani jedno nemusí zajímat ... zajímá nás jen reálný přínos GPGPU aplikací a ten je takový že drtivá většina funguje na obou grafikách a záleží jen na výpočetním výkonu karty ... to byl můj názor od začátku a je tak prezentován i u zmíněné GTX 280/260 když vyšly ...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 18:39:06
avatar
Presne tak. Je to vlastne obdoba jazyka C/C++ ale pro graficke procesory. Kolik beznych uzivatelu v tom dela? A v techto prostredich to bude jeste suverenne min nez v C/C++.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 18:56:50

ano, pre realneho usera to momentalne nema az taku perspektivu, ale vo vedeckej oblasti si myslim, ze vypocty cez GPU funguju velmi dobre.... preto CUDA nie je blbost v ziadnom pripade !!! a toto mi vadilo - ako sa to hned oznacilo ako totalna blbost a marketingovy tah... co podla mna nie je pravda...
kazdopadne si myslim, ze tych aplikacii bude pribudat - takze z pohladu uzivatela sa mozeme len tesit na nove veci....
a je jedno, ci tie aplikacie vyda nvidia alebo amd - dolezite je, aby nam (obycajnym smrtelnikom) to prinieslo nejaky uzitok.... perspektivu to urcite ma...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 20:30:41
avatar
jenže ve vědecké oblasti je ATI STREAM starší a CUDA, která je to samé a má také svá léta je najednou prezentována letos jako nějaká převratná novinka. To je myslím jednoznačně marketingová blbost a to mi na ní vadí, nevadí mi samotná CUDA ale to, že je CUDA rukjmý marketingu ... Samotná totiž opravdu nic nepřináší není to žádný zázrak a nic, co by konkurence neměla a také nic, co by mělo pozici automaticky jistou do budoucna, ale to jsem tvrdil od začátku a tvrdím to stále ... a to samé říkám i o STREAM ATI, nikdy jsem neřekl, že je to blbost samo o sobě, to ani náhodou ... dávám přednost chválení GPGPU technologií, které fungují bez rozdílu značky karty ....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-05 08:09:17

ATi STREAM neni starsi, pokud tedy neberes, ze je to nastupce C-T-M. Potom ano. Myslim, ze uz by konecne mohl nekdo dospet a prestat se ohanet tim marketingem. Ve vyspele kapitalisticke spolecnosti je to soucast hry. Pokud ji nechces hrat, nehraj, ale pravidla jsou pro vsechny stejna. Vsichni vime, ze marketing nerika pravdu, ale peclive si vybira fakt, ktera jsou vyhodna pro danou firmu. Ale s tim se nic nenadela a neustale opakovani na tom nic nezmeni.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nenápadná reklama 2008-12-04 16:46:01

Na tohle lze říct jediné, LOL
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 20:56:41
avatar
Lord of Lies? Ani moc ne, on DD nelze, ma v podstate pravdu.
Jen ta forma podani tak muze vyznivat, tento clanek je stylisticky "stary DD"...

Nekdy je mne (a nejen mne) trochu na obtiz opakovani obsahlych souslovi a az prilisna nafouklost clanku.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 21:29:35

"Lord of Lies" je dobrý, máš bod!
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-12-04 16:50:01

Jenom tak pro zasmání - dal jsem si vysvítit slova jenom v článku - bez nadpisu apod. Nvidia a Ati. A na to, že se jedná o novinku od Nvidie, jak se píše v článku, tak je poměr 1:1

Takže jen slepý tu nemůže vidět jisté souvislosti
Díky za palečky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 17:21:23
avatar
jedná se o novinku popisující další ukázky GPGPU technologie, takže jaký je probém? Že je poměr 1:1 no to je fajn, jindy nadáváte že někoho vyzdvihují a teď když je vše jak má být nikdo nemá navrh tak se čílíte ...
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 18:29:15
avatar
článek je napsanej jak je napsanej to je mi fuk, ale docela rád bych se konečně dozvěděl kde je pravda co se těch 9z10 her týče...
Už jsem to psal jednou ale bylo to pod starší novinku a asi už jsi to nesledoval, tak znova a snad i s odpovědí

Už několikrát jsi tu psal jak 9z10 her je dnes stavěno na UT engine. Taky jsem tu už viděl, že PhysX si můžeme pustit v pár titulech kde jediná větší ikona je UT. Takže podle těch 8-9z10 her z tohohle článku s Havok to znameená, že rozkuchaj UT engine a vyextrahujou z toho PhysX a daj tam Havok? To je docela pracný, ne?
Nejsem programátor, takže co se přesný výroby her týče jsem amatér, ale tohle mi přišlo zvláštní...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 18:41:44
avatar
PhysX byl myslim do UT3 dodelany. Zakladni UT3 ho nepodporuje. Opravte me pokud se mylim. Proto UT3 engine hry nemaji podporu PhysX.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 20:19:49
avatar
neviem presne ako to funguje ale som si isty ze kazda UT3 urcite nema podporu Physx ... A tie ktore ho maju, su len zakladne verzie Physx na ktore GPU nepouzijes ... Vynimka je ut3 ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 20:25:44
avatar
kromě UT3 hry samotné (dodatečně a jen v některých mapách tuším) snad žádná jiná hra na U3 postavená nemá PhysX naopak má většina Havok ...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 20:32:28
avatar
no,myslim ze BiA HH podporu physx ma ... O inych hrach s UT3 uz ani pomaly neviem ... Totizto je minimum kvalitnych hier s tymto enginom a este menej ma ten engine poriadne spracovany ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 21:17:34
avatar
airbone take..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 21:33:05
avatar
BiH ji má ale snad jen přes CPU klienta a jen některé efekty ... o jiných hrách fakt nevím, teď snad Miror´s EDGE nebo jak se to jmenuje, bude mít něco z PhysX ale snad jen ve videích, či co ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 21:35:45
avatar
remake jedny klasiky bionic commando treba...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 21:51:51
avatar
no to este nieje iste, aj FC2 ho malo mat a nakoniec ma havok lebo pokial viem BC este nevyslo
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 21:57:57
avatar
a to rikal kdo ze ma mit FC2 physx???ti novinari co si to vycucali z prstu kvuli tou ze ta hra byla prezentovana na editors day???ze ma bionic commando HW podporu physx tvrdi jeho vyvojari i nvidia protoze ta hra patri do programo TWIMTBP
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-05 00:19:21

Nova FPS Legendary ma tiez podporu PhysX
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - UT3 2008-12-04 20:47:45
avatar
přesně tak musíš si stáhnout nové předělané mapy kterých je jen pár. Pořád je to jen ukázka toho co PhysX umí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 21:44:06
avatar
vetsina her na ut3 engine ma naopak physx..havok podporuje treba bioshock protoze ten je staven na jedne z ranych verzich ut3 engine jinak ostatni jako gears of war, airbone, vsechny clancyovky, mass effect pouzivaji physx. ale jen cpu klienta. physx pres gpu pouziva jen tech par map v ut3. jinak physx pouziva z jinych enginu take treba sacred 2, gothic 3 a dalsich par her..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-05 01:49:22
avatar
přesně tak dnes má sice spoustu her podporu PhysX ale je to k hov.. protoze je to stejně počítané přes cpu kromě tych pár map v UT3, celá údajná výhoda počítaní physx přes gpu je tedy prozatím jen teoretická.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PhysX 2008-12-04 17:00:36
avatar
Citace:
...dříve nadějné PhysX má jen minimální vyhlídky a naděje pro rozšíření...


Nechci ti brat iluze, ale kdyz bylo PhysX pod firmou Ageia, tak jeho rozsireni se mohlo pocitat na prstech ruky (teda alespon u nas). Osobne neznam nikoho, kdo by PhysX kartu vlastnil. Takze vyhlidky na rozsireni jsou mnohem vyssi nez kdy byly s Ageiou. Ageia byla spolecnost, ktera hrala jenom na to, ze ji nekdo casem koupi.
Pokud jde o fyzikalni vypocty, je v dnesni dobe PhysX o dost lepsi nez HAVOK. A to hlavne proto, ze jej lze akcelerovat na grafikach. Az tuto vyhodu ztrati, tak jej Intel s HAVOKem zadupe do zeme. Ale to nemeni nic na tom, ze PhysX je rozsiren mnohem vice nez kdy byl.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 20:11:29
avatar
myslim ze to bolo myslene tak, ze Physx malo sancu nazaciatku, ked NV kupila ageiu, ale potom to posrala tym, ze chcela nanutit AMD cudu spolu s physxom ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 20:59:05
avatar
Tady nejde vůbec o to zda je lepší havok nebo physx de o to že vývojáři her chtějí nějaký univerzální standard fyzikálních výpočtů a vzhledem k tomu že za physx Nvidia požaduje pochybné licence a přímé propojení s CUDA tak jim na to jak výrobci hardware tak výrobci software ser.. Za havokem stojí silný intel a amd a navíc je tento systém mnohem otevřenější. Jednoduše je tady prostor jen pro jeden standard fyzikálních výpočtů a na to Nvidia nemá aby protlačil svůj proti intelu a amd.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-04 21:35:08

Minimálně pro výrobce software je PhysX zdarma. Kdokoliv si může stáhnout SDK a začít vesele vyvíjet. Stejně tak CUDA.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-05 01:44:14
avatar
to je možný ale stejně je jim to na nic když je podpora jen na jednom druhu grafik. Oni potřebují něco univerzálního.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-05 16:47:11

PhysX umí běžet i na procesoru.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 412x
Komentářů: 4
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1029x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 730x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1109x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1255x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1592x
Komentářů: 0