Další hra s DirectX12 – V Total War Warhammer přináší 40% nárůst výkonu proti DirectX11 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 26 květen 2016
altNVIDIA grafiky mají s DX12 problém! Výkonový náskok GTX 1080 se proti AMD Radeon smrskává.

 

 

 

 

Další hra s DirectX12 a další ukázka, že NVIDIA grafiky budou mít asi velký problém a nejsou zdaleka tak výkonné, jak to pod špatně optimalizovaným DirectX11 do této chvíle vypadalo. Problém NVIDIA grafik spočívá i v ne úplně dobré podpoře DirectX12, kdy nepodporují vše tak a v plné míře, jak i některé podstatně starší AMD grafiky a Total War Warhammer je další hra, která to zjevně ukazuje.

  • DirectX12 však výrazně pomáhá výkonu všem!

Hra dorazila tento týden k hráčům ve verzi DirectX11, ale chystá se velký patch s DirectX12, který mají k dispozici novináři (DDworld.cz také, ale z technických důvodů nestíháme testy, budou až do recenze hry, která je mimochodem naprosto skvělá a „ještě jeden tah a jdu spát“ tady platí dokonale).

Každopádně výkon pod DirectX11 není nic moc. Zahrajete si, ale žádná sláva, což jistě mnozí už pocítili. Takže o to více vás DX12 v této hře potěší. Ta totiž FPS téměř zdvojnásobuje při stejných detailech! Zejména u AMD grafik výrazně vylepšuje využití procesorem. Právě špatné využití procesorů byl problém starších API včetně DX11. Nové DX12 využívá výkonu mnohem lépe, dokonce už v nízkém FullHD rozlišení narážíme na limitaci výkonem procesoru:

Znát je optimalizace výrazně i ve vyšších rozlišeních, kde DirectX12 dává hru hratelně hned na několika grafikách i ve 4K rozlišení, což pod DirectX11 vůbec nehrozí.

Jinak z DirectX12 těží hodně i grafiky NVIDIA, ale u AMD grafik je to využití a nárůst proti DX11 prostě mnohem lepší. Nová GTX 1080 je sice ve vyšších rozlišeních o těch svých 20-27% lepší než starší NVIDIA GTX 980Ti/TITAN X, ale proti AMD Radeon R9 FURY X se náskok pod DX12 smrskává na pouhých 14-17%, přitom pod DX11 vede také o 30%! Další hra, která tak dokazuje, že GTX 1070/1080 nebudou mít pod DirectX12 zdaleka takový náskok proti AMD Radeon, jaký mají pod DX11, což může být dost problém, protože brzy budou jen DX12 hry. Nová 8GB GTX 1070 tak pod DX12 bude mít co dělat, aby porazila i AMD Radeon R9 FURY bez X a vzdálila se Radeonu R9 390X!!! To nezní vůbec dobře, když mainstreamový o mnoho levnější POLARIS 10 (Radeon R9 480X) má mít výkon jen něco málo pod FURY bez X.

Hru nicméně plánujeme otestovat přehledněji a pořádně, ale bude to až v recenzi s hrou, která se vážně povedla! Nejlepší Total War od skvělého SHOGUN 2!  I když se zdá být obsahově chudší, tak 4 naprosto rozdílné rasy a vlastně kampaně, propracované jednotky, extrémně detailní boje, skvělý management, fungující AI a žádné výrazné bugy (na TOTAL WAR až neuvěřitelné!), skvělá hudba, atmosféra a hodně hodně obtížné a návykové, kdy je tu ono "ještě jeden tah a jdu spát", prostě jako celek funguje nad očekávání dobře. Zatím jedno z největších příjemných herních překvapení roku!

Každopádně chystají se další DirectX12 hry a pokud i další hra ukáže stejný výkonový obrázek mezi AMD a NVIDIA (jako že ukazují), budeme muset vážně změnit testy, aby odpovídaly tomu, jak to skutečně výkonově vypadá a vypadat bude v dalších hrách, protože DirectX12 se objeví v mnoha nových hrách a bude jich rychle a rapidně přibývat. A testy složené hlavně s DX11 her zjevně neukazují přesný a správný obrázek, jak to s výkonem nových grafik je.

Zdroj: pcgamer.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 12:23:07

No jestli je to objektivní pravda, tak nVidia 1080 je naprosto neprodejná (v podstatě jakákoliv nVidia).

Viz poslední odstavec - přesně! Prubířský kámen bude hra ve 4K se správně implementovaným DX12, DX11 úplně vyhodit ze všech testů (alespoň vyloučit ze souhrnných statistik).
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 13:02:12

Je super, že Sega implementuje DX12 a nepodporuje tak Nvidii v jejich ojebá*ání zákazníků. AMD se zaměřuje plně na používání technologie jako DX12, která má měřitelné zlepšení výkonu ve hrách, NV ho má sice taky, ale evidentně funguje zase napůl! Místo blbostí typu Physx by měli vymýšlet, jak zlepšit výkon ve hrách, o to asi hráčům jde.
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 16:15:16
avatar
Ale tak jednoduché to neni ...nvidia ako to už býva zaspala dobu, a všetko dávala do hrubého výkonu, pretože nečakala že niečo ako DX12 a vôbec Asynchronne shadery prídu tak skoro však hry sa medzi dx9c a dx11 moc nelíšili ...treba ale urobiť všetko pre to aby dalšie grafiky už túto podporu mali ...s 16nm ani nemohli riskovať nový návrh jadra ale použili staré a mierne upravené (robí to tak aj intel tick - tock) ...takže je veľmi pravdepodobné že nasledujúce GTX to už mať budú ...AMD bolo vo výhode pretože DX12 je v podstate mantle ,ktorý ale kuchtili hodne dlho (pokial viem tak ešte hd 7000 majú podporu DX12) takže nvidia v podstate nemala ako reagovať narozdiel od AMD ktorému MS vyhovel a tým mu dal strategický náskok ...hd 7000 rada bola vypustená v januári 2012 Windows 10 bol uvedený v júli 2015, mantle je tu síce od 2013 ale svetu sa ukázalo až v marci 2015 ...to znamená že AMD malo náskok minimálne 4 roky pred nvidiou ...4 roky a len tak malý rozdiel? ale pre nvidiu je to daň za to že nič nevyvíja a len sa vezie na rozbehnutom vlaku
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 16:20:30

Jo, souhlas, ale ve finále je to jedno, jaké je pozadí, já mám o koupi nové grafiky jasno, R9 480X
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-28 10:35:10

Souhlas kromě jediného. Ten rozdíl nebudou ukazovat grafiky Polaris. Ale až Vega. A na to jsem zvědavej.
Dejvid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 13:05:50

No za mě určitě tohle bude nejhorší Total War, ať už se jim povede nebo ne. Fantazy nemám rád. Ale aspoň u toho nebudu sedět.
Jinak výkon GTX 1080 podle těch grafů, tak špatný není (zatím). Hodně špatná je akorát ta cena. Všem co tu kartu za tu cenu koupí dobře jim tak.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 14:36:00

Jako já tě nechci do ničeho nutit, ale tenhle TW je velmi inovativní, taky jsem nad fantasy ohrnoval nos, ale po přečtení X recenzí jsem to nějak překous a je to fakt dobrý. Kouzla, odlišnost ras a atmosféra vážně super.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 14:54:42

Tak mozme si to zhodnotit. AMD ziskava viac vykonu, pretoze maju abnormalne velky CPU overhead a ziadna z AMD kariet nejde na svoj plny potencial. Dokazalo to digital foundry, kde pri merani vykonu kariet obcas pouzivaju aj i3 haswell na 3,4GHz a AMD karty dodavaju s tymto CPU o dost horsi vykon ako cenovy konkurent od nvidie. Vsimol som si nieco podobne aj mojou R9 280 oc 1200MHz/1600MHz, kde nepretaktovana i5 2500k @3,5GHz proste nestaci krmit tuto grafiku (co potom fx osemjadra, ktore maju IPC o dobrych 35% nizsie?). Az po pretaktovani na dobrych 4,2GHz som zaznamenal konecne vyuzivanie GPU na 99%. Inak, dokazom vysokeho driver overheadu AMD kariet je aj fakt, ze akakolvek fury karta, by podla teoretickeho vykonu okolo 8TFLOP mala zadupat GTx980ti do zeme o dobrych 30% a viac. Nie je tomu tak (urcite nie pod dx11). Proste AMD musi zamakat na efektivite svojich ovladacov (nie na stabilite, pretoze prisaham vam tu za takmer dva roky co mam moju r9 280 pretaktovanu na krv som nezaznamenal pad hry aleb restartovanie ovladaca), pretoze GCN architektura ma stale dost rezerv.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 14:59:59
avatar
právě naopak ... ovladače jako takové by měly být nepodstatná malá věc a vůbec by se jimy neměl nikdo zabývat ... pokud by se dodržovaly standardy, fungovalo API apod. tak by se ovladači ani nemělo dát nic ovlivnit ...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 16:32:13

Tymto chcete povedat, ze je normalne, ze karta s vykonom okolo 6TFLOP by mala podavat vyssi vykon ako karta s vykonom nad 8TFLOP? Uvedomujem si, ze teoreticky TFLOP vykon nie je vsetko, ale fakt, ze gtx 980ti je vykonnejsia ako r9 FURYx (budete argumentovat, ze v pripade referencie, je gtx 980ti je pomalsia, ale pretaktovanim sa da ziskat aj viac ako 25% vykonu v prospech gtx 980ti + ak sa pozrieme na teoreticky vykon, mala by byt FURYx o dobrych 25-30% vykonnejsia) svedci o horsej efektivite ovladacov AMD a to nielen v oblasti overheadu, ktory je kompenzovany low-level API ako dx12, ci mantle. Co AMD musi spravit, je zapracovat na instrukcnych sadach a efektivite ovladacov (je dokazane, ze v pripade nepouzitia Async shaderov dochadza k vypnutiu CU vramci grafickeho jadra a nevyuzivaniu plneho potencialu GCN kariet).

https://www.youtube.com/watch?v=55sEPM7Ux-U
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 16:46:51
avatar
tak ono to záleží i na více věcech než jen výkon, nicméně pokud by vývojáři využívali standardy jak mají a pokud by API fungovalo jak mělo, tak by žádné ladění ovladačů nebylo třeba.

AMD nemusí nic napravovat, AMD ukázalo v čem je problém a pokud se API DX12/VULKAN budou používat jak mají, žádný problém tam není ...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 17:05:14

AMD nie je v pozicii, kedy sa jej trh prisposobi... AMD musi tlacit, musi masivne inovovat, prichadzat s novymi vecami, optimalizovat to, co uz ma, pretoze nie je na tom vobec financne dobre + ma zlu povest. Proste AMD musi tlacit na pilu, ak chce ziskat novych zakaznikov a hlavne, ziskat zakaznikov od nvidie. Vyvojari budu robit vsetko preto, aby nemuseli nieco implementovat, pretoze to sa rovna vyssim nákladom=nizsie zisky. No AMD tak uplne nerobi... prezentovali POLARIS cipy uz v zime minuleho roku, no stale na nich cakame (dovolim si tvrdit, ze maju hotove aj Vega cipy, len sa asi caka na dostatok HBM2). Masivne zlepsili mnozstvo a frekvenciu vydavania ovladacov, ich stabilitu a pridali zaujimave funkcie... no ine im zase chybaju, ako napriklad alternativa k shadowplay (raptr bol alternativou, kym nejakeho idiota nenapadlo pridat k nemu share funkciu... odvtedy je mozne natacat maximalne asi ť minutove klipy a nastavenie niecoho dlhsieho je takmer nemozne). Proste... AMD nie je pozicii, ked moze cakat na vyvojarov (podobne ako v pripade BULLDOZERu)... musi tlacit na vyvojarov, musi prichadzat s vlastnymi rieseniami, vlastnymi aplikaciami, vlastnymi API (to, ze zahodili MANTLE ich bude este trpko boliet, pretoze nvidii staci preniest svoje gameworks na dx12 tak ako v pripade Rise of the tomb raider a AMD nebude mat alternativnu renderovaciu cestu).
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-28 05:52:22
avatar
GCN je primarne architektura navrzena pro low level access a pro DX11 se nehodi a je otazka, jestli je vubec dale mozne zvysovat jeji vykon pomoci ovladacu. Pokud ano, tak proc tak AMD neudelalo uz davno a misto toho zacali vytvaret svuj vlastni API, ktery se stal fyzickym i myslenokovym zakladem pro vsechny dalsi nove API.
Pritom, pokud by se pouze pomoci ovladacu dal vykon zvysit, tak by neco takoveho AMD nemuselo vubec delat. A ze by vyroba noveho API byla jednodussi nez udelat lepsi ovladace?
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 15:58:21

Ono by na dx12 mal byt nejaky patch ktory to spristupni nie? Kedy to bude? Uz sa tesim

Ja mam kupene ale nehram, so zaklinacom by to nebol dobry boj a oni medzitym pridaju ten dalsi obsah v ramci free dlc programu plus nieco urcite platene a hlavne patche do hry. Nemam sa kam ponahlat
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 16:04:47

Datum není známý, ale píšou, že brzy po vydání.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 16:38:27
avatar
Heh full HD DX12 - 28nm Fury bez X je lepší než nejnovější GTX 1080. Zrovna jdu z konkurenčního webu, kde jeden borec v diskuzi psal, že shání GTX 1080, je ochotný koupit 2 s cenou do 27tisíc za kus, napsal jsem mu že se zbláznil. Nicméně klobouk dolů před Nvidia, nevím jak to dělá, ale dokáže strhávat davy, je to jak projev Hitlera a stádečko poslouchá, připlácí si za referenci a podobné excesy
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-27 20:37:45
avatar
Ved je nacase, aby DX12 ukazalo to, na co bolo vytvorene, a co si zobralo z Mantle. Znatelny narast vypoctoveho paralelizmu a blizsi pristup k hardwareovym prostriedkam, ci uz ide o CPU alebo GPU. Uz len aby DX12 nativne hry pribudali, nech z naseho zeleza vyuzijeme skutocny potencial
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-28 07:21:10

hmm ja teda nevim ale mam i radu starsich her, takze ty me pojedou napr pod DX11, tudiz se domnivam ze jeste pomerne DX11 uziju a kartu ktera to nejlip zvladne. DX12 ani jeste nemam, nebyl prilis duvod proc jit do W10.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-28 12:03:14
avatar
Ja som zatial tiez este nepresiel na W10, a to mam komplet AMD HW. Prave preto, ze zatial nie je nutny dovod, aby som tak urobil. W10 ma stale co vylepsovat, ci uz technicky alebo uzivatelsky a skutocnych DX12 hier je zatial velmi malo. Ked bude situacia opacna, potom ten prechod bude naouzaj nutny a opodstatneny.
Anonymní  2016-05-30 08:47:07

kluci já přešel a sem spokojený... to ža Vás má sledovat W10 ony to dělaj i ty W7 a to nemluvím o tom co dělaj prohlížeče... Berte to tak,že jste pod drobnohledem pokud by někdo chtěl tak si o Vás zjistí cokoli... otázkou je zda jste vy či já pro někoho zajímaví...
No doporučil bych využít bezplatného upgrade na W10 máte čas do cca 29.7.2016...
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-29 08:09:12
avatar
Super, vyššie FPS... ale každý kto TW hral musí vedieť, že skutočný problém tam je čas za ktorý počítač spracuje kroky NPC.

Pretože "ešte jeden krok a idem spať" sa veľmi ľahko zmení na "s*rem na tú blbosť", ak na ten krok musíte čakať 1-2 minúty.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 455x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 298x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 860x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1159x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1477x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1320x
Komentářů: 6