Konečně reálné ukázky novinek DirectX 11, které se již brzy objeví ve hrách.
Zatímco nástup DX10 byl pozvolný u DX11 to vypadá na mnohem rychlejší nástup a viditelnější přínos. Mezi námi už je k dispozici první DX11 hra, kterou je BattleForge, kterou její tvůrci opatřili DirectX11 patchem. Ten nepřidává nic moc extra, ale zařizuje některé výkonové výhody a optimalizace, které DirectX11 přináší, výsledkem je daleko lepší chod na DX11 grafikách, než v režimu DX10. Navíc je Battleforge, jinak skvělé RTS zdarma!
Daleko více se do DirectX 11 možností zakouslo Codemasters a již letos se na PC dočkáme hry DIRT2, která bude mít řadu novinek a vylepšení. To samozřejmě platí pro PC verzi, konzolové verze jsou již vydány, ale novinky a vylepšení samozřejmě neobsahují. I tak hra sbírá hodnocení 80-85% což slibuje u daleko dokonalejší PC verze hodně vysoká hodnocení. A co konkrétně DX11 v DIRT2 přinese?
Prezentováno bylo video, které novinky ukazuje. Upozorňuji že video prezentuje ne hru samotnou, ale jednotlivé technologické novinky, přičemž jsou některé herní efekty potlačeny, nebo úplně chybí, takže takhle hra jako celek nevypadá. Důležité jsou na tom videu technologie kolem DX11 - je to TechDemo ne trailer ze hry! Takžke vizuální kvalitu hry jako celku nelze hodnotit.
Nejvíce se hovoří o tesselaci, která umožní daleko detailnější drátové modely objektů, ty jsou tak mnohem realističtější s minimálním dopadem na výkon. Jak vidíte lze to použít i třeba na vodu nebo vlajku vlající ve větru a na to že je to grafický efekt a ne přes fyziku, je to mazec. Kromě Tesselace využívá DIRT2 i dalších technologií DX11, potvrzena byla přítomnost multi-threadingu (standardní využití vícejádrových procesorů) a Shader Model 5.0 které přináší nové efekty a postprocessing. Použito také bylo technologií Ambient Occlusion, pokročilé zpracování hloubky obrazu atd. ty na videu prezentovány nejsou. Nemůžu se dočkat, jak bude DIRT2 vypadat se vším všudy v plných detailech, což video rozhodně neprozrazuje. Dočkáme se již letos a to na začátku prosince.
Codemasters také potvrdil, že všechny tyto technologie kolem DirectX11 se objeví i v nových hrách, které připravuje. A to včetně závodního titulu F1 a u GRID2, kdy by se obě tyto hry měly objevit v průběhu příštího roku.
Battlefield a DIRT2 nejsou jediné ukázky využití DX11 v současnosti. Nově se objevil i Unigine to Heaven DX11 Benchmark, který také ukazuje možnosti Tesselace. Pokud se ptáte, jak to, že se Tesselace, která má evidentně parádní přínos pro detaily modelů, neobjevila dříve, tak ona se objevila. Grafické karty ATI Radeon ji podporují už od dob 8500! Už v roce 2002 měla ATI tesselační jednotku, ale až do nástupu DX11 pro to neměla širší podporu, i když se v několika hrách tesselace před tím již objevila. Ke zpracování Tesselace ATI grafiky přistupují prostřednictvím speciálních tesselačních jednotek.
Stávající NVIDIA grafiky samozřejmě takovou technologií nedisponují a zatím nikdy nedisponovaly a ani FERMi pravděpodobně Tesselator nemá (minimálně o něm není v představení a parametrech FERMi architektury ani zmínka) a bude jeho funkci emulovat. Samozřejmě Tesselace se bude časem vyvíjet a představené tituly jsou jen začátek cesty k opravdu realistickým velmi detailním modelům.
DD ty si skratka nemozes odpustit to rypanie do nvidie v kazdom clanku ja sa uz dopredu smejem jaky flame to tu zachvilu vyvola ale osobne ti davam za pravdu
jaké rýpání? jen jsem řekl, jak je realizace Tesselace v současnosti na grafikách ... to je snad důležité, když tu máme DX11 hry s tesselací, tak jak nám to na různých grafikcáh půjde-nepůjde ...
kde ich mas? to myslis tu jednu? tak isto si kritizoval nvidiu za to ze nedala do kariet DX10.1 a pritom to bolo tak ci tak naprd lebo kolko vyslo hier s DX10.1? velmi malo.
Asi 2? Já tam to rýpání taky trochu cítím, je to takový podtext Možná o něm autor neví, není kdo ví jak silný. No ta tesselace nevypadá špatně, ale po takové cestě jako je ve videu bych nechtěl chodit, samej šutr špičatej Vypadá to skvěle
Na druhou stranu proc bylo malo her dx10.1? Protoze nV nechtela a netlacila "proviant" studiim....
Doufam ze jses aspon schopen ocenit prinos dx11 ktery bude markantni jako byl dx9(c)...
Takze studia vyvijaju len podla toho ci im sype od NVDIe? Inak ani nahodou? Takto to funguje? Takze teraz im musi asi ulievat AMD kedze sa to rozbieha aj bez NV...
PS: Prinos DX11 samozrejme nespochybnujem a tiez sa na nove hry tesim. :-)
prestan sa spravat ako decko a zacni pouzivat hlavu
studia nevyvijaju hry pre linux lebo jeho rozsirenie po celom svete je zanedbatelne a nerentabilne
presne tak isto studia nevivijaju hry pre dx10.1 pretoze nvidia bojkotovala jeho pouzitie a vyhlasila ze je zbytocne
naco by sa studia srali s optimalizaciou dx10.1 ked to polovica grafickeho trhu nepodporuje ... spravia to na dx10 a hraju to vsetci - tak presne preto niesu hry s dx10.1
ale treba zrovna tu vodu ci kour bych radeji videl s podporou fyziky (a jedina fyzika v praxi je ted PhysX, kterou Radeony nemaji). A dalsi veci je ray-tracing - kdo muze tvrdit, zda tady pristi rok touhle dobou nebude prave ray-tracing a DX11 pujde k sipku? A treba zacnou herni studia vyuzivat RealityServery a uz nebudou hry distribuovat klasicky, ale kdo bude chtit hrat, bude si muset koupit "vstup" na server a potom bude parit ve fotorealisticke kvalite. Kdo vi, jiste ale je, ze momentalne RealityServery jedou na Teslach a urcite pojedou na HW zalozenem na Fermi. Mozna je to hudba budoucnosti a mozna bude vsechno uplne jinak, to ukaze az cas (jestli se toho dozijeme ).
ano to hej no vydas clanok kde su ukazky teselace, najrpv rozpises co treba a potom samozrejme nezabudnes zdoraznit ze ati ma hw teselaci kym nvidia hw teselaci nema, ale na doraz treba dodat ze ati ma teselaci uz 8 rokov ci kolko a nvidia zatial nema vobec takze je iste ze na nvidia to tak dobre nepojde
A proč by si nerejpnul když je to pravda,na jinejch webech se zase rejpe zcela opačným směrem až je to do oka bijící,nejvíc mě dostávaj recenze když u každý ati karty uváděj jako mínus že chybí PhysX,to se směju...............
musim skritizovat ten posledny odstavec v ktorom pise ze: stávající NVIDIA grafiky samozřejmě takovou technologií nedisponují a zatím nikdy nedisponovaly a ani FERMi pravděpodobně Tesselator nemá (minimálně o něm není v představení a parametrech FERMi architektury ani zmínka) a bude jeho funkci emulovat. Samozřejmě Tesselace se bude časem vyvíjet a představené tituly jsou jen začátek cesty k opravdu realistickým velmi detailním modelům." tak do launche HD58x0 nemala ani ATI tie karty. a to uz sa vedelo o Dirt 2 ze bude podporotvat DX11. a to ze sa u fermi nepise o teselacii tak sa to moze volat inac. alebo to bude obsiahnute cez ovladace s tym ze vypocitavat to bude GPU (nieco ako baza physX len to bude robit teselaciu). a uz ma dost stve ze stale porovnava staru kartus novym. tak ked uz si porovnaj nejaku ATI 9600Pro s 8800GTX a kritizuj technologie ked je tam velky casovy odstup. to iste plati aj u GT200 a RV800 je tam cca rok rozdiel...
jo to je pravda nedavno jsem si krasne početl v člacích z dob kdy 8800gtx byly nove a trochu jsem se divil z "nezaujatosti" autora .
je škoda že dneska se mi nepodařilo doté doby dostat nevím proč ale proste se tady nedostanu v člankach dál neš do dubna 2009 je to divné a trvá to už aspon dva týdny .
a proč si přečíst "staré članky" ? no tím ja získavám přehled jak se mení pohled (a zaujatost) autora na technický vývoj .
a mohu říct je to zajímavý "posun" ...
chjo DD mohl by jsis zjistit pravdive informace nez napises clanek, jak uz bylo milionkrat receno toto neni samotna teselace. Uz naehw na to upozornoval saman ci kdo. Teselace je jen a pouze zhusteni wireframe modelu, ale to nezpusobi takove rozdily jako v tom tech demu unigine, ve skutecnosti rozdily budou temer zadne, az ve spojeni s dicplacementem a x dalsich veci vzniknou rozdily ktery jsou prezentovany v tech demech, ale samotna teselace ANI NAHODOU.
Anonymní
2009-10-23 16:06:41
Přesně tak. Jenže to by tomu musel autor aspoň trochu rozumět a ne jen tupě papouškovat marketingové materiály ATI/AMD. Ale tak hlavně, že si opět "objektivně" rýpnul do nVidie.
sranda, rovnako pekne vlajocky tu uz dlho mame vdaka PhysX (avsak zrazu su davane ako ukazkovy priklad prinosu) a rovnako perfektnu vodicku som videl vcera v Batmanovy ...
Že Vás to hoši baví pořád si zakládat nový profily, jenom abyste se mohli vrátit a znova dostat ban. To je holt povaha..
Jinak - není snad lepší když jde vlaječka i bez Physx ?
ono vlajecka pres physx nebo vlajecka pres tesselaci jou uplne neco jinyho. vlajecka pres physx reaguje na okolni prostredi a de ju treba roztrhat nebo reaguje na pohyb hrace. tahle vlajecka v dirtovy bude jen nejak vlat
Se z batmana pose..te. Vlaječka ve hře mě je u řitě. Použití fyziky ve hrách si představuju pro důležitější úlohy. Já vím, že nvidia kromě physx nic nemá a grafické efekty dx 11 jsou tak krásné.
S dnešními kartami to reálné nebude - grafiky mají dost práce s grafikou samotnou a jelikož i ta se může dost zlepšovat tak i do budoucna se bude muset volit mezi hrou co fyziku fakt dobře umí, ale má průměrnou grafiku a grafickejma peckama co budou mít fyziku možná tak přes cpu -dnešní batman a spol. nemají ani super grafiku ani kvalitní fyziku. Proto je pseudo-fyzika jako physx jen první nepovedený (vzhledem k uzavřenosti) krůček. Ten další může udělat třeba i někdo jiný - intel, ati - ale tentokrát to snad nebude uzavřený jen pro jednoho výrobce. Ale já vím, nvidia si to zaplatila blablablablabla
Ano uz to chapem. Co si nemozem u seba pustit doma tak to je hnoj. Snad ked s niecim podobnym pride v buducnosti AMD tak ta to utesi. Ja im to zazlievat na rozdiel od teba nebudem. Aj ked AMD to zazlievat asi nebudes ani ty. Na to je tu predsa NVIDIa.
A co sa tyka toho po..ania z Batmana resp. z PhysX tak to je skor tvoj problem nie moj. NV podporuje presne to iste co aj AMD u kazdej ekvivalentnej generacii kariet. Navyse ponuka nieco o co sa posnazila a zaplatila si to sama. Ja z toho pos..ny nie som ale tebe to vadi viac ako mne. Uz to ani nemusis skryvat. Davno si sa prezradil.
predchvilkou som tu cital reakciu a kolko mame hier s dx10.1 2-3???
a kolko mame hier s physx 2-3 ??? physx sa nikdy nerozsiri pokial nebude standardom .. a to nebude pokial ho nvidia neuvolni .. a to bude bohviekedy lebo nvidia si necha vsetko zaplatit
A jak to bylo s tou CUDA určitě taky víš, že? Už se na to zde ptalo několik lidí, ale odpověď a odkaz na relevantní zdroj žádný! Podmínila to NVIDIA plnou implementací CUDA na karty AMD nebo jen implementací PhysX pod CUDA? To je dost velký a zásadní rozdíl.
Ty se zase nepo.er z Dirt2 a dalších zatím jen připravovaných DX11 her. Jsem zvědav na nascriptované odlétávání bahna a zvedání prachu v této DX11 pecce.
Na tomhle příspěvku jsou vidět tvoje omezené myšlenkové pochody. Umíš si představit kolik výkonu by sežralo, alespoň trochu realitě blízké nasimulování odlétávání bahna od kol jedoucího automobilu jehož rychlost, směr, pohon kol se navíc mění ? Prosímtě koukni se někdy alespoň do učebnice fyziky/mechaniky pro SŠ a zapoj racionální uvažování...
Už opravdu nevím co s tebou. Tohle napíše člověk co za sebou nemá ani základku. Nejde o physx, ale o výkon dnešních GPU. Jestli si myslíš, že se tomu někdo zasměje tak máš opravdu problém. Piš co chceš. Diskuze snese všechno.
da se to udelat vcelku jednoduse..princip je stejny jako treba u vody. physx pres gpu by to mel zvladnout uplne v pohode a pridat k tomu treba i stopy od kol auta v bahne
Ano. Zvladne to v urcitom rozsahu(a urcite lepsie ako CPU). Ale on si mysli ze PhysX je tu iba na vlajky a dlazdice.
Inak tu spolu s ostatnymi basnia o fyzike cez CPU a pritom teraz sam pripusta ake je to HW narocne. NV ponukla jedno z monych rieseni ale to treba odpisat. To by musela prist s niecim takym AMD. Vtedy by to bola najsamlepsia technologia v celom vesmire. To uz by sme tu asi nepocuvali o tom aka je GPU fyzika zbytocna.
Ale musime chapat jednu vec. NV sa dlhodobo darilo a asi niektori fanusikovia konkurencie boli dlhu dobu zakriknuti tak teraz musia vyuzit cas kym sa nahodou karta neotoci. Mozes sa tu chciet snazit argumentovat ako chces. Oni namiesto aspon podobnej argumentacie ta akurat vysmeju. Ono to trochu pripomina politiku. Nie je dolezite argumenty vyvratiti ale staci ich vysmiat a tym padom akoze spochybnit.
riesenie nvidie nikto nespochybnuje. Problem je, ze to ide cez CUDA. Ak by to slo cez openCL, tieto debaty by tu neboli. Spomen si, ako 3DFX pred 10 rokmi tlacili GLIDE. Bolo to na tu dobu rychle, bolo to super, ale bolo to uzavrene na 3DFX hw. Podobne S3 tlacilo svoj METAL ci ako sa to volalo. Obe technologie ale zanikli, lebo boli uzavrete na hw. Presadil sa OpenGL - aj ten nie moc, ale nie koli hw, a directX. Preco? Lebo to podporovali vsetci vyrobcovia HW a najsilnejsi vyrobca SW. S physx to dopadne podobne, ak sa nvidia nezobudi. A keby bol intel trochu iniciativny, tak uz dnes je physx minulost.
V com myslis iniciativitu intelu? Narazas na Havok?
Ja samozrejme nespochybnujem to ze PhysX tu s nami uz o 2 alebo 3 roky byt nemusi. Myslim, ze v NV tiez dobre vedia aj o prikladoch co si spominal ty. Ide mi len o to ze sa vobec PhysX-u ako takemu od zaciatku nedala ziadna sanca. Tym myslim na podobnych forach ako je tu. Stale sa spochybnuje, zosmiesnuje a to od ludi ktori z neho ani nic nevideli. Tomu sa celkovo snazim oponovat. Proste je to framework, ktory dokaze vyuzit vykonovo najlepsi dostupny HW a preto podava zatial najlepsie vysledky. Nie su samozrejme idealne ale ratam s tym, ze sa budu zlepsovat spolu s vykonnostou GPU.
Otazka ci PhysX prezije ako uzavrety format je opodstatnena a uvidime ako to dopadne. Ako som tu uz viackrat pisal, myslim si, ze PhysX casom pojde pod OpenCL. Vzhaldom na to, ze NV na tom tiez spolupracuje si urcite nechava zadne vratka. Ak by sa casom ukazalo ze PhysX ako taky iba vyuzili a potom zahodili tak to by uz bola ina situacia. Ale vzhladom na to kolko uz do toho investovali a fakt, ze peniaze su na prvom mieste, takemu scenaru neverim.
Vy pořád máte problém s pojmem "realistická fyzika". Koukněte se na nějaké simulace (ty co opravdu musí co nejlépe kopírovat reálné chování materiálů, tekutin a plynů), co řeší za kraviny a kolik to sežere výkonu. Stopy kol v bahně nejsou náročné jen pokud to řádně osekáš. Ke komentáři truetechfana se nemá smysl vyjadřovat.
Jó samozřejmě - vědci jsou kreténí když říkaj, že výkon je pořád směšný.GPU a CPU se vhodně doplňují a nejde je oddělovat - bezmezná víra jen v sílu GPU je typická pro zelené nvidioty co nemají nic jiného.
DDementor ale netvrdi ze na to nepotrebujes CPU... Iba ze to GPU zvladne rychlejsie.
Samozrejme ze potrebujes mat participaciu aj s CPU. V tom by teraz malo pomoct OpenCL. Vyzera to ze tu konecne mame rozhranie schopne poriadne vyuzit cely vykon PC...
S tym sa da iba suhlasit. Ale diskusiu si otocil uplne inym smerom ako bola na zaciatku. To co je na tychto vypoctoch vyuzitelne je ich paralelizacia. Preto je GPU v tomto smere omnoho vykonnejsia ako CPU. A tym netvrdim ze CPU nepotrebujeme(aby neprislo k nedorozumeniu). A vzhladom na to ze PhysX dokaze vyuzivat vykonnost GPU, ponuka omholo lepsie, aj ked v niektorych smeroch menej atraktivne na pohlad, vysledky. Proste sucasny HW toho vela nedovoli. A ani NV GPU neboli HW riadne optimalizovane na sucasne pocitanie grafickych a GPGPU operacii. To je to v com sa ma Fermi lisit. Aspon podla materialov od NV. Dufam len ze to nebolo vsetko vycucane z prsta a nedopadne to ako s tou predvadzanou akoze Fermi grafikou...
Pocuj DeaDDog, tak sa rozhodni co vlastne chces ... najskor riesis - "alespoň trochu realitě blízké nasimulování odlétávání bahna od kol jedoucího automobilu jehož rychlost, směr, pohon kol se navíc mění" - a potom uz to je zrazu simulovanie realnej fyziky. Ja som reagoval prave na to "alespoň trochu realitě blízké", co musis uznat, GPU zvladne.
"alespoň trochu realitě blízké" - perfektně zpracované dynamické síly v řetězu auto-kolo-povrch se zjednodušeními v podobě třeba osekání vlastností povrchu (bohužel oproti realitě hodně osekané) , vlivu hnací síly kola, méně sofistikovaný rozstřik vody atd. V úplné realitě je tolik sil a vlastností čehokoliv, až to není hezký. Ty zjednodušení jsou dnes tak velká, že to není ani trochu blízké. Neumím si představit s dnešním HW "alespoň trochu realitě blízké" udělaný vztah člověk+kulka co se do něj trefí - rychlosti člověka a kulky, úhly - bez vlivu různé průraznosti materiálu a dalších důležitých detailů -. Zatím je co zlepšovat v grafice takže podobná "hodně zkriplená" fyzika se nevyplatí, jelikož plynulost...
OK. Snad se situace s fyzikou vyřeší ku prospěchu PC hraní a nebude se muset o physx diskutovat jen proto, že nVidia bohužel nic jiného a "zajímavého" nemá - což mě docela štve vzhledem k dočasně špatné dostupnosti nových Atin.
Nvidia toho má. Tučný konto a sklady těžko prodejných GPU - proto vymýšlí jak se jich zbavit pomocí hybridních grafik. Tak mi řekni co má nvidia proti HD5000 ? Neznám nikoho kdo by doma měl HD5000 a nebyl totálně nadšený z jejich vlastností. Těmhle kartám chceš konkurovat pomocí řady GTX ? Nebuď směšnej. Nejseš to náhodou ty kdo tady vytasil GTX 295 proti HD5870 ? To bych neudělal ani se 4 promilema v krvi.
Nuz zatial nam PhysX na GPU toho predviedlo vyrazne viac ako akykolvek iny fyzikalny engine na CPU ... takze ked budes mat nejaky pouzitelny argument tak sa ozvi, zatial to beriem tak, ze si sa len proste zle vyspal alebo moc opil
Na tomhle příspěvku jsou vidět tvoje omezené myšlenkové pochody. Umíš si představit kolik výkonu by sežralo, alespoň trochu realitě blízké nasimulování odlétávání bahna od kol jedoucího automobilu jehož rychlost, směr, pohon kol se navíc mění ? Mění se toho mnohem víc, ale nemám chuť lidem s omezeným vnímáním reality dál cokoliv vysvětlovat. Prosímtě koukni se někdy alespoň do učebnice fyziky/mechaniky pro SŠ a zapoj racionální uvažování...
AKo som pisal vyssie - Vsetko je stale o kompromisoch - ani grafika nie je realisticka a taky nie je ani PhysX. Nikde netvrdim ze PhysX by to zvladol vypocitat uplne realne, ale to, ze vysledok s nim bude urcite lepsi ako ked sa to bude riesit cez skript.
co na tohle říct snad jen nenech/te se vyprovokovat "marketigem" k přehnaným reakcím a že jak physx tak DX 10 10.1 11 patří do marketingu
otom se nebudem snad hadat ostatne zde je potvrzeni cituji:
"Z ostatních parametrů stojí za pozornost snad jen to, že R600 podporuje dokonce directX 10.1, zatímco 8800GTX pouze DX10. Z funkčního hlediska to neřeší vůbec nic, ale jak víme, tak marketing je marketing a na vyšší číslo prostě spousta lidí slyší."
zde je odkaz: http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/ati-r600-proti-nvidii-8800gtx-poprve-v-testu.html
po přečtení nekterých "postarších" teorií a porovnání z realitou jsem se přestal hadat do "krve" a radši se snažim "diskutovat bez emocí"
bol by som rad keby oproti dirt1 pridali aj to aby som si mohol dat cele rally ako v starych dobrych verziach colilina...nechapem na co dali v dirt1 opravu damagu ked kazdu hru som mal ine auto..
Poslední dobou se o ní hovoří jako o malém zázraku, který umí samozdřejmě pouze ATi karty.
Zaprvé pořád nevidím na vlastní oči její přínos. Tyto efekty již byly dávno viděny pod DX9c - a sice za pomocí technologie která se jmenuje Parallax-mapping.
Je možné, že DX11 tento efekt posunuje o kus dál, ale pořád to není neco, co tady ještě nebylo..
Za druhe, to že Fermi (možná) nemá žádné speciální jednotky na tesselaci, neznamená, že tyto efekty nezobrazí..
Fermi by mala teselaciu emulovat. Mozno to bude robene takym sposobom ako PhysX. Teda cez GPGPU. V tom pripade bude na teselacii pracovat viacero shader jednotiek a nemuselo by to byt o vela pomalsie ako na AMD. Neviem presne ako vyzera ich teselacna jednotka na karte.
Tak, Ati, bude a to bude, mít, lepší Tesselaci a nVIDIA, a to nVIDIA, bude, mít, lepší PsychX, a je to, vyrovnané, pohoda, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Anonymní
2009-10-23 21:02:15
Ano, přínos teselace v tom ukázkovém videu je NULA. Ten efekt nad kterým se tu všichni rozplývají totiž vůbec není teselace, jak jsi správně napsal.
Moze to byt aj Displacement mapping (da sa pouzit aj menej narocny offset mapping), ktory moze profitovat z teselacie. Pre jeho fungovanie vsak postaci akakolvek DX9 grafika
Offset mapping spočíva v posunutí textúrových koordinacií s ohľadom na pozíciu pozorovateľa a výšku povrchu tak, že vzniká dojem plastického povrchu. Konkrétne sa textúrové koordinácie posunú v smere od pozorovateľa pre hrbole a v smere ku pozorovateľovi pre diery. Displacement mapping je technika, pomocou ktorej sa na základe výškovej mapy generuje povrch zložený s veľkého počtu trojuholníkov
Takže DX11 je vlastně k prdu a přestane být k prdu až ho bude nabízet i nVidia ?
Jo a dohodněte se - buď displacement graphic x parallax-mapping - máte v tom nějak zmatek hoši. Já bych řekl, že pánové co pracují pro nVidii, Ati nebo tvoří grafické benchmarky se v grafice vyznají 10x lépe než vy. Takže prosím- nevyjadřujte se.
offset, parallax a displacement mapping riesia vlastne tu istu vec, avsak naroky tychto technologii ako aj ich vysledok je rozdielny. Samotna teselacia ti pekne "kocky" na zemi nespravi a bez parallax alebo displacement mappingu je bezmocna ... namiesto prdenia by si si aj nieco mohol nastudovat, ty oDDbornik
"Já bych řekl, že pánové co pracují pro nVidii, Ati nebo tvoří grafické benchmarky se v grafice vyznají 10x lépe než vy. Takže prosím- nevyjadřujte se." Asi složité na pochopení.. Jo a dobře jsi udělal, že jsi se otázce ohledně DX11 vyhnul. Odpověď by byla z tvé strany zbytečná. No já ze sebe nedělám, že tomu rozumím, protože to jestli tam je použito to či ono, ví jen autoři - sám jsi přiznal, že to nevíš a jen vaříš z vody.
Nikto netvrdi ze som mudrejsi ako oni a ani netvrdim ze DX11 je k prdu
Len som ti vysvetlil, ze samotna teselacia nestaci na tie krasne efekty, ktore mozes vidiet v tom deme. Kludne si nastuduj okolo toho trosku viac a zistis, ze mam pravdu.
No na rozdiel od teba mam normalne argumenty, takze ak tu niekto vyvolava zbytocny flame, si to ty ... Ak sa podla teba mylim, skus sem podsunut nejake pouzitelne ergumenty
Na základě čeho je tvoje "DD" lepší jak jeho "DD"? Jsou úplně stejné!!! Možná by sis měl přidat ještě jedno na začátek a pak by jsi měl možná i pravdu.
oka
Já chci spíš marketingové (s tím spojené finanční výsledky) a profit té a té značky.
Tvé teorii nerozumím, ale věřím že máš pravdu.
Oni jsou tady na DDW 2 oddělení.
Jedno kancelářské ... jednoduše řečeno nejvíce nás zajímají výsledky hospodářské
Pak tzv "strojírna" kde jseš právě umístěn ty a my ti důvěřujem, že to tech. máš dokonalý a snažíme se dát najevo své sympatie, ikdyž si v podstatě nevšímáme tolik těch tech. věcí.
Jde o profit, ne ?
Spíše a to spíše, to druhé a to spíše, to druhé, mně a to mně, přišlo, jako, Reálné, to a toto, první bylo, takové umnělé, tak nevím, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
by mě teda zajímalo esi si tesselaci nějak pustím i na mojí HD 4850, sem si totiž stáhnul, možná trochu naivně, to demo unigine heaven v domění, že ta tesselace se mi prostě ukáže, ouha-neukázala
Podle toho, co čtu, to asi fakt umí jen ty nové grafiky s tím, že ty staré na to nemají podporu od API, takže to asi nepůjde. Dál už mé znalosti nejdou, ale je mi divný, že když už tam i v těch starších ten teselátor je, jaktože nefunguje a jde to až s DX11, který nepodporuje Nevim no..
Na DX11 v lotro se celkem tesim. Kdyz turbine vydali patch z DX9 na DX10 grafika se dost zlepsila. Na plny detaily je opravdu skvela na pomery v MMORPG. Doufam ze DX11 ho zase posune dal
No to jsem zvedavy jak udelaji chozeni po te kamenite ceste jestli bude "panacek" chodit jako by tak byla uplne rovna cesta(a trebas davat nozicky i do sutra) nebo se mu bude zohybat noha podle velikosti a smeru natoceni sutru
Uz to vidim u aut s Dx11 a takovou cestou by to auto muselo poradne drncat
..že tesselace neni vůbec žádná novinka. Shodou okolností jí uměla (a umí) Radeon 9800 Pro (a příbuzné), dalo se to zapnout bez potíží v ovladačích.. mínusem bylo, že výkon klesnul fakt dost směrem dolu. A nebyla moc řízená, zaoblovalo se tak nějak všechno..
Podporoval to (a stále by měl) Serious Sam a jeho datadisk. Tudíž, teoreticky by to mělo fungovat na něm při použití HD 5870 i dnes.. Samozřejmě, je možné, že je to jiná forma tesselace, než ta původní, ale řekl bych, že princip zůstal dost podobný. Jen tahle je velmi cílená, oproti původní, která jen vyhlazovala polygony..
Pokud někoho zajímá, proč žádné další grafiky od ATi to neuměly, tak jednoduchý důvod je výkon.. dopad na něj byl dost šílený. A bude nepochybně i v tomhle případě, polycount neni zadáčo.
S vykonom je vzdy problem. Napriklad Cryostasis s Physx ledva rozbeha GTX285 co je momentalne narychlejsia jednojadrova GPU od NV. Teselacia je urcite narocna a uvidime ako bude posobit na nove karty.
Ano R9800 umel "tesselaci", mam takovy pocit, ze tomu rikali trueform. Nicmene bylo spise na skodu nez k uzitku. Jak uz jsem psal vyse, tesselace je jen ze zpusobu jak dosahnout onoho efektu.
Staci na to i parallax mapping ktery umi i DX9c.
taky jsem tudle legendu měl a musím přiznat že tam bylo udělaný dokonale hnedka ty hry vypadali lip a že by tam byl nějakej zásadní propad ve výkonu jsem teda nezaznamenal minimalně ne u her z te doby potom s dx9 hrama už to muselo bejt vypnutý ale ty už měli zase o řad jinde sami o sobě
Vidno ze teselacia markantna ale ten brutalny ubytok vykonu to je tiez markatne: http://www.pcgameshardware.com/aid,698077/Unigine-Heaven-with-DirectX-11-Tessellation-Graphics-card-benchmarks/Practice/
Vidno ze ta teselacia je markantna ale ten brutalny ubytok vykonu to je tiez markatne: http://www.pcgameshardware.com/aid,698077/Unigine-Heaven-with-DirectX-11-Tessellation-Graphics-card-benchmarks/Practice/
Každému tu vadí, že sa DD obúva do nVidie. Faktom však je, že nVidia za posledné 3 roky okrem recyklovaných jadier a odkúpeného PissX neprišla s absolútne ničím.
Fakt to sice je, ale az doteraz mala v pohode konkurencne modely k AMD kartam. Urobili ale aj chybne kroky(asi nevyhodili sefa vyvoja len tak) a meskaju s novou generaciou GPU. Nie vzdy vsetko vychadza. A nechapem preco to tu vobec niekoho stve. Ved aj tak by si vacsina ludi co sem chodi kupila kartu od AMD. To, ze momentalne NV meska sa jej snad bude vyhadzovat este ako dlho? Kym nepride Fermi? Uz vidim ze aj ked bude na tom Fermi lepsie(ak bude) tak sa tu nebude nadavat na AMD ze nic konkurencne neponuka ale budu tu clanky o tom ze si pockame na dalsiu generaciu od AMD s ktorou sa bude porovnavat. Podobne to tu bolo aj naposledy, ked bola situacia opacna a ATI nedokazala NV konkurovat. Zaujimave ze nikto sa tu do nej vtedy neobuval.
Ak uznam za vhodne mat NVidiu,mam v PC NVidiu.Ak je na tom lepsie ATi,mam v PC ATi...Je dobre,ked vzdy niekto tlaci vyvoj dopredu,samozrejme druhy to dohana,mozno cenovou politikou,mozno funkcionalitou,moznosti je viac.Ak firmy makaju,nie je priepastny rozdiel v produktoch,profituje zakaznik.