Dobré zprávy! Prodeje NVIDIA RTX 4070 grafik jsou mizerné. 8GB katastrofa RTX 4060 Ti na cestě. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 17 April 2023
altTak to NVIDIA zkusila a nevyšlo to. Prodeje nových mainstreamových karet jsou nízké.

 

 

 

 

Odmítám říkat 16tisícové kartě „cenově dostupná“ v současné situaci. RTX 4070 12GB je mainstream jen parametrově a výkonem, cenově se ale tváří jako nižší high end. Současná cena je nesmysl a je mimo dosah těch, kteří mainstreamové grafiky nakupují. A realita na trhu to zjevně dokazuje.

U dražších karet jako RTX 4090 či RX 7900 XTX se ty vysoké ceny setkají sice se všeobecnou oprávněnou kritikou, ale pro tu malou skupinu zákazníků, pro které jsou určeny a kteří je skutečně nakupují, to problém není. Tedy z počátku. Po půl roce na trhu už však prodeje RTX 4090 značně zpomalují, jak se ta malá skupinka vyloženě sponzorů NVIDIA, ochotných zaplatit tu ničemu neodpovídající přehnanou cenu, prostě nasytila.

Prodeje „levnější“ RTX 4080 se vlastně nikdy pořádně nerozeběhly, protože jen pár bláznů (bez urážky) si dokázalo obhájit těch 1200 dolarů za pouze 16GB grafiku o desítky % slabší než co by high end za podobné peníze měl být. Navíc kartu, která je výrazně horší než lépe vybavený a výkonnější Radeon RX 7900 XTX 24GB, který stojí „jen“ 1000 dolarů, což je cenovka skutečné vlajkové lodi a AMD dokonce akceptovalo realitu tím, že je to méně než 1000/1200 dolarů za RX 6900/6950 XT s ohledem na inflaci. Pořád jde o záměrně předražený TOP model, který je zkrátka vlajkovou lodí a pro ty kterým je určen, tedy s cenou problém nemají. Také asi nepřekvapí, že na rozdíl od NVIDIA modelů, nemá o zákazníky stále nouzi. Zatímco u NVIDIA RTX 4080/4090 není problém vybírat z desítek modelů skladem na které už se notně práší, u AMD stále nabídka zaostává za poptávkou a některé edice RX 7900 XTX nejsou skladem vůbec k dispozici.

  • AMD Radeon RX 7900 XT 20GB se rychle stává

                                                       nejzajímavější novou výkonnou kartou

Výrobci však tvrdě narazily u „levnějších“ nových karet nové generace. Asi nejlepší pozici má Radeon RX 7900 XT 20GB, který byl přepálený cenově schválně (a kritizovali jsme to rovnou že ta cena je přehnaná). Samo AMD vědělo, že těch 899 dolarů je přehnaných, ale tu kartu prostě neuvedlo levněji, protože by jich stejně nemělo dost. A byla by to zdaleka nejvýhodnější karta nové generace na trhu, kdy bohužel dodávky by prostě neodpovídaly zájmu o ni. Navíc se AMD musí potýkat s politikou a situací výrobců karet samotných. Speciálně ti, kteří vyrábí také NVIDIA modely, nechtěli o 7900 XT za nižší cenu ani slyšet. Proč? Protože kdo by pak kupoval tu většinu vyrobených předražených NVIDIA karet? Navíc když distribuce a výrobci měli obrovské množství starších RTX 3000 a sklady plnily také nové RTX 4000. Když by AMD tlačila na trh RX 7900 XT 20GB za těch 749 dolarů či méně, což měla být cílová cena, poptávka po takové kartě by zničila jakoukoliv šanci na prodej těch předražených NVIDIA karet, kterých mají výrobci kvůli své politice na poli OEM obrovské množství.

AMD však má v plánu tlačit RX 7900 XT 20GB cenově níže, protože tohle je karta co má být nástupce RX 6800 XT 16GB za 649 dolarů. Takže 699 – 749 dolarová cenovka pro 7900 XT je naprosto reálná. Současně se mluví o tom, že by se ještě mohla objevit Radeon RX 7800 XT taktéž vybavená NAVI 31, ale osekaným až na 256-bit sběrnici tedy 16GB paměti. Navíc to není teorie, AMD takovou kartu uvedla aktuálně v profesionální verzi. Zatímco zákazníci by zájem určitě měli, výrobci, OEM trh a distribuce řeší přezásobení drahými a pro zákazníky mnohem méně výhodnými NVIDIA modely, takže AMD nemá šanci protlačit větší výrobu výhodnějších Radeon grafik u hlavních výrobců, kteří by se tím stříleli do nohy. Nicméně situace by mohli využít ti, kteří vyrábí exkluzivně jen AMD Radeon karty a také u těchto značek vidíme jako první pokles cen, kdy právě RX 7900 XT 20GB od XFX, ASRock apod. se dnes prodávají za 799 a některé dokonce za 779 dolarů (20 tisíc korun vč. DPH) a tihle výrobci se nemusí ohlížet na situaci s NVIDIA kartami ve stejné cenové hladině. Radeon RX 7900 XT 20GB se tak rychle stává nejzajímavější novou grafikou ve vyšším segmentu, kdy má nejen výkon, ale hlavně výbavu včetně 20GB paměti, jež odpovídají tomu, co od karty nižšího high endu za 20 tisíc očekáváme.

A přidělává velké problémy výrobcům 12GB RTX 4070 Ti a RTX 4070. Obě se potýkají s nezájmem zákazníků. Recenze jsou také vlažné, protože většina objektivních novinářů zhodnotila obě karty jako že výkon dobrý, fungují dobře, efektivita také dobrý, ale cena je přinejmenším přehnaná, mezi-generační posun minimální a těch 12GB paměti je prostě na hraně, či spíše rozhodně málo s ohledem na tu cenovku. Není tedy moc velké překvapení, že prodeje RTX 4070 Ti i RTX 4070 jsou mizerné. Žádné fronty se na ně nestojí, a i ty PROMO edice, prakticky dotované NVIDIA tak, aby při uvedení nějaké karty stály tu doporučenou cenu, po kterých se mělo jen zaprášit, se stále zdaleka nevyprodaly a zůstávají na pultech a dostupné skladem. Jsem rád, že většina potenciálních zákazníků má rozum, kdy prostě 15 – 20 tisíc za vyloženě mainstream, karty co by měly být vlastně RTX 4060 sérií, a s jen 12GB paměti v roce 2023, téměř nikdo za tyhle nerozumné peníze nekupuje. Nestojí prostě za to.

AMD navíc využilo situace, kdy jeho starší RX 6800/6900 série je stále dostupná (protože výroba NAVI 21 je laciná) a nabízí sice při horší efektivitě stejný nebo lepší výkon jak RTX 4070, ale na rozdíl od ní mají těch 16GB paměti, a stlačilo ceny tak, že RTX 4070 není ani trochu zajímavá. Problém jsou i stále slušné zásoby RTX 3080/3070 série, které se nedaří distributorům a prodejcům udat. A to nemluvíme o obrovských počtech podobných grafik v bazarech, které jsou samozřejmě ještě levnější s cenami kolem 10 – 12 tisíc běžně. NVIDIA a výrobci karet zkrátka narazily na realitu, že z hlediska výkonově podobných, z hlediska paměti a některé výbavy i lepších karet, je dnes k dispozici značné množství a levněji než nevýrazná RTX 4070. Co s tím?

  • NVIDIA prý přeruší výrobu a sníží ceny

Podle zákulisních informací je situace mnohem horší, než to vypadá. Prodeje se prý vůbec nehýbou, výrobci nechtějí další dodávky čipů. NV tak prý nemá moc na výběr a bude muset dát výrobcům další kompenzace a ceny RTX 4070 pustit níže. Jenže pro NVIDIA není herní segment zajímavý, nevěnuje mu velkou pozornost a začíná být problematický, protože snižuje marži a zisky celé firmy. Jenže neprodávat ty karty také není dnes řešení.

 

Aktuálně je tak prý nový cíl 549 dolarů za RTX 4070. Tedy 14,5 tisíce korun vč. DPH ze současných 16 599 korun vč. DPH, což je oficiální cena teď. Současně prý přeruší nebo minimálně výrazně omezí výrobu, aby přebytek karet netlačil ceny ještě níže.

Problém je také s plánovanou RTX 4060 Ti 8GB, která by se měla představit v květnu a u které se NVIDIA těšila na cenu cca 479 dolarů (12,5 tisíce korun vč. DPH). Jenže výkonově nemastná neslaná grafika bude mít obrovský problém s tím, že má jen 8GB paměti! Nákup 8GB grafické karty za podobné peníze dnes nemůže doporučit žádný objektivní novinář ani slušný obchodník. 8GB paměti na nové herní grafické kartě za ceny kolem 10 tisíc je prostě málo, hrubě nedostatečné a způsobuje to potíže už u mnoha současných her, natož těch nových ve vývoji. Vývojáři jasně varují, že 8GB je málo, i 12GB bude naprostý základ a 16GB je rozumné minimum. Asi tedy nepřekvapí, že AMD své RX 7800 XT i RX 7700 XT plánuje se 16GB rovnou, kdy navíc za podobné peníze dnes AMD už ani 8GB grafiky neprodává ve stávající generaci a 12GB RX 6700 série a o trochu dražší 16GB RX 6800/6900 jsou tam dnes.

Každopádně NVIDIA má stále v plánu uvést RTX 4060 Ti jen jako 8GB grafiku a za cenu až 12 tisíc, a objektivně ji tak označím rovnou za odpad a šrot. 8GB pochopím u nové generace tak maximálně na low end RTX 4050 a RX 7600/7500 sérii, tedy kartách za 4 – 7 tisíc korun, ale ne na grafice středního mainstreamu. A nepochybujme o tom, že NVIDIA moc dobře ví, že 8GB paměti pro takovou kartu je málo už dnes. Přesto tenhle odpad, který rychle zastará, plánuje vyrábět? Nemluvě o tom, že už s RTX 4070 má problém v tom, že za stejnou nebo lepší cenu je na trhu a v bazarech obrovské množství i výkonově lepších nebo minimálně srovnatelných karet. Nová RTX 4060 Ti 8GB za 10-12 tisíc? Výkonově těžko bude výrazně lepší než Radeon RX 6700 série s 12GB i za méně jak 10 tisíc dnes, nemluvě opět o bazarových nabídkách a hromadě RX 6800/RTX 3080 karet za podobné peníze. RTX 4060 Ti 8GB bude extrémně mizerná nabídka ze všech úhlů pohledu za plánovaných 449 dolarů (cca 12 tisíc korun vč. DPH) … pokud bude RTX 4060 Ti 8GB stát více jak 8 tisíc je to prostě elektroodpad v současné situaci.

A protože nic nenaznačuje, že by poptávka po grafických kartách měla v dohledné době překonat současnou nabídku, ceny nových i ojetých karet budou téměř určitě klesat a bude tedy skvělá doba na nákupy. V každém případě bude tu hned několik běžných modelů, kterým se určitě vyhýbejte. Speciálně RTX 4070/4070 TI/4080 jsou určitě hlavní kandidáti na ignorování, za ty peníze prostě rozhodně nestojí.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 12:59:05
avatar
nvidia si pry na marze nenecha sahnout a proste omezi pocet vyrobenych cipu. to ale neresi vzniklou situaci pro vyrobce typu ASUS/Gigabyte apod.. Oni uz nakoupili statisice cipu a ted to nikdo nechce koupit a grafiky jim lezi skladem.... TOhle muze celkem dost bolet na penezich protoze grafika ktera lezi na sklade proste ztraci na hodnote.. taky se firmam snizej prijmy coz muze bejt dalsi problem, pokud mesic skoro nic neprodam uz se muzu dostat do celkem slusnych financnich problemů, dnesni firmy moc nedrzi naky velky rezervy pro pripad nouze..
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 13:36:58

Presýtenosť trhu GPU kôli skončeniu ťažby nezmizne za mesiac, doslova sa daju za par stovak kupiť karty predchádzajúcej generácie s rozpredaja fariem.
Samozrejme ma Nvidia smolu, chceli by marže ako mali cez ťažbu, ale pri momentalnej presitenosti...
Ale trochu ma to štve, 2 roky išli s nas zodrať kožu 3070 za 1400€ kartu za realnych 300€ stary a lacny vyrobny proces preznačeny 10nm + malo pamate, si nakradli na 5 rokov do predu.
Jednu generaciu by mohli pustiť na vyrobne naklady, lebo aj tak ludia si kupia radšej za par stovak kartu s mynulej generacie ako za par tisic s terajšej, tak či tak nezarobia.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 18:14:51
avatar
tam problem neni RX 6000 maji nyni rekordní prodeje, duvod? protoze maji dobry pomer cena/vykon a to proste RTX 40x0 nyni nemaji.. Nvidia proste je predrazena a to je celej duvod.. Vsak maji nejvyssi marze v historii firmy.. proste jsou moc chamtivy to je cele.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 15:02:39

co je opravdova katastrofa, tak ze jedina konkurence u karet pod 17k je od amd pouze predchozi generace s vyssi spotrebou a nove karty furt v nedohlednu...narky nad cenou nvidii jsou do doby nez tu realna konkurence bude bezvyznamny.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 15:19:41
avatar
Mi tedy prijde spise jako katastrofa (resp. ostuda pro nvidii), ze minula generace amd je pres to vsechno pro dnesni uzivatele zajimavejsi volba, nezli soucasna generace nvidia
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 15:48:13
avatar
To tak bohužel není , jediný web kde si to myslí je tenhle.Mě zas přijde ostuda že potom co sem tady po přečtení několika článku o nové 7000 generaci amd karet čekal že AMD přijde s něčím co prevalcuje Nvidii. Bohužel to zas spis byla jen naivní představa autora a realita je uplne jinde . Teď když tak vychází ty předražené rtx4070 a 4070ti kde je konkurence ?? Kde zase je? Dlouhé čekání na karty a vyšli jen dvě high end karty. TED TU MŮŽETE BRECET ! Zase a opět AMD nevydá karty aby konkurovalo nvidii a lidi krásné nakupujou zelené karty protože jiné vlastně nejsou. Jo a ty keci že 7900xt je nástupce 6900xt si nechte pro někoho jiného . Žádné xtx v předchozí generaci nebylo pánové takže to beru za absolutní high end který tu v minule generaci nebyl . 7900xt je nástupce 6900xt , jen ono to potom nevypada už tak dobře no bohužel . To si pak každý muže hrát s tím značením jak chce , k čemu to pak je sakra .
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 16:22:15
avatar
No ja nevim, schema znaceni vyrobci stridaji jak se jim zachce a mnohdy v tom moc logiky hledat nejde. Proto mi prijde relevantni se orientovat spise budto podle cenovych hladin (a bohuzel v techto letech nutno brat v potaz miru inflace) a nebo podle fyzickych parametru chipu jako plocha, nebo za me asi nejblize vystiznosti sirka pametove sbernice. Uprimne je mi ale docela jedno co je nastupce ceho, zajima me vyhradne funkcnost a cena. Pokud je ovsem podle tveho 7900xt nastupce 6900xt, potom mezigeneracne slevila o nejakou ctvrtinu ceny (kdyz uz ti tedy nestaci, ze stare xt vyslo za stejnou cenu jako nove xtx)
Ja za sebe si nestezuju, xtx jiz nejakou dobu pouzivam..jasne mohla byt lepsi a spatne moznosti umravneni spotreby me tedy zklamaly, ale vzato kolem a kolem, ujde to za svou cenu. Nabidka nvidie me neoslovila vubec nicim, stejne jako predchozi roky. No a ostatni znami, kteri se na mne pravidelne obraci ohledne sveho hw v dnesnich dnech upradnostnuji cenu levnych, pouzitych grafik predchozi generace za skvele vyprodejove ceny. Doslova mam pocit, ze uzivatele nepokukujici po highendu (samoze v me bubline), tak je nove generace grafik v dnesni nabidce nezajimaji vubec.
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 16:40:12
avatar
7900xtx i 7900xt jsou dobre karty nemam s nimi žádný problém až na vyšší spotřebu vůči konkurenci a tak asi všichni čekali větší vykon v rtx ale to každého nezajímá . Jenom mě sere že když teď vychází 4070,4070ti tak to není žádná konkurence od AMD a zas to všechno zhrabne nvidia , potom všichni brečí že karty jsou drahé apod ale konkurence a možnost koupit si levnější neni bohuzel Krom dosluhujici staré generace
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 17:38:52
avatar
AMD by sice teoreticky melo prilezitost v tomto segmentu zautocit, ale taky ma svoje omezene kapacity vyroby a graficke chipy jsou bohuzel pro ne asi ten nejmene vydelecny segment - tim padem s nejnizsi prioritou vyroby. Navic se pokuseji nasadit dalsi pokrocily prvek vyroby a zrejme jim vse nevyslo uplne podle planu, mi tato zpozdeni v jejich pripade prijdou pomerne pochopitelna (narozdil treba od prazdnych slibu intelu).
A pak tady mame taky tu pitomou dobu, ve ktere nic nema tendenci slevovat a prakticky vsechno kolem nas ted bude jeste nejakou dobu jen zdrazovat. To ze budou (i bez inflace) vsechny kremikove chipy vyrobene litografii na nejmodernejsich procesech jen zdrazovat rychleji, nez umozni prodeje amortizovat naklady je bohuzel taky uz delsi dobu tak nejak nevyhnutelny fakt. Domnivam se, ze i kdyby AMD chtelo, tak ted opravdu nema idelani dobu na nejaky vyraznejsi utok, bohuzel.
Gastovsky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 19:11:41

Tak jsem rád, že AMD má narozdíl od Nvidie hráče rádo, ale vlastně jsme pro ně nejnižší priorita.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 21:08:48
avatar
Jiste ze jsou pro ne grafiky nejnizsi priorita, kdyz z nich maji nejnizsi zisky a dostupne kapacity i tak vyuzity naplno. Tak se zachova kazdy podnikatel, ty si taky v praci urcite nevyberes tu nejhure placenou. A ano, ve vypocetce je herni vyuziti, prestoze ho mam sam rad a obecne je ve velke oblibe, tak je to pravdepodobne ten nejpodradnejsi zpusob, jak vyuzit moderni hardware. Ja jsem naopak rad, ze si mohu poridit alespon to neco, co na trhu nabizeji. Nizsi modely proste prijdou trochu pozdeji, alespon maji prostor poladit ty nektere nedostatky a prozatim tady porad jsou stare karty za vyprodejove ceny.

Stejne se nemohu zbavit dojmu, ze s dnesni nabidkou AMD grafik maji dnes nejvetsi problem predevsim uzivatele nvidie, kteri by si amd kartu stejne nikdy neporidili - imho je to predevsim vase vina, ze si amd s nvidii proste jenom snazi drzet kazda to svoje jiste a neciti potrebu jit do nejake cenove valky.. (ktera by v takto nejiste dobe pravdepodobne ani jedne strane nic dobreho neprinesla).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 15:34:55
avatar
ano, máš pravdu, je katastrofa, že starší karty AMD jsou stále lepší než co vydává NVIDIA za novinky za podobnou cenu ... ale to není problém AMD, ale hlavně zákazníků, kteří nakupují špatné karty ;)
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 17:58:16

nova 6800xt stoji stejne co 4070, ma podobnej vykon, a zere o 100W vic, to se pri dnesnich cenach uz projevi...fajn ma 4GB pameti navic, ale k cemu to je kdyz ji na 4k s ultra texturama, kde je ta pamet realne potreba, dojde dech stejne jako ty 4070. to v tomhle segmentu neni argument. nad cenama muzeme plakat jak chceme, ale kdyz neni konkurence tak si je NV muze nasadit jak chce, takove obsahle plakani jak v tomto clanku je zbytecny, jediny co muzes tak nekoupit...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 18:18:59

Jak že 4070 ma podobny vykon
4070 s tym ich vysnivanym kurvitkom RT ma pri 4K len 19fps
6800 taky problem nema ta v pohode dava pri 4K 75fps
4070 s 19fps nieje ani nahodou ako 6800 s 75fps
RT forever no nekup to
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4k u 4070? 2023-04-19 18:46:01

To snad ani nemyslíte vážně?
ne, 4070 je pro max 2k.
A tady není od AMD konkurence a tak se máchají hrušky s jablky.
4070 třeba ocením já, co má GTX1660ti a lehce ji můžu nahradit bez dalších investic, stačí vyměnit GK.
Nevím jak stabilní bude počítač při hraní s RTX ve 2k naplno s 6800xt a 550w zdrojem.
Každě zboží si najde svoji cílovku a to že to nejste vy, neznamená že to je špatně.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 18:37:47

Taky to vidím podobně, 12gb vs 16gb si myslím že je ten poslední rozdíl u stejně výkonných karet určených na 1440p nebo 4k s upscalingem co potencionálniho zákazníka zajímá.

Největší roli v takovémto porovnání hraje nárok na zdroj neboli spotřeba a jestli se jedná o nejnovější generaci, pak různé fičurky a sw podpora.

Přesně kvůli tomuhle důvodu se RTX 4070ti prodává lépe než rx7900xt a rtx 4070 vs rx6800xt bude stejný případ.
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 19:26:54

Na jiných forech psali, že 2k s RTX přes 11GB nejde a 4070 je určeno pro 2k.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 19:49:53

Novou 6800XT koupí za 15k jen blázen, ale u 4070 jinou možnost nemá. Na bazarech se dá koupit 6800XT za desítku a tomu 4070 konkurovat nemůže...
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 23:22:00

Bazarovým dealům nikdy nové GPU nekonkurují.. cena v bazaru se totiž vždycky sníží podle toho jak výkonné GPU jdou koupit nové za podobnou cenu
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 09:50:47

krome kryptohorecky je bazar vzdy aspon o ctvrtinu levnejsi, ale nemuzes prece porovnavat bazar a novou kartu. ja nikdy nemel s koupi z bazaru problem, ale to neznamena ze ta grafika vzdy vydrzi ty dva roky kdy na novou mas zaruku. a nejaky vetsi riziko je v bazaru vzdycky
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlas 2023-04-20 12:19:14

Hele, já na novej kompl čekám už cca rok a půl. Nejdřív na AM5 ( aby se to dalo upgradovat aspoň na 10 let používání ), potom na trochu normální ceny DDR 5, potom na desky B650, a doteď na grafiky, resp. na 4070. Víc než 15K za grafárnu na 2K60fps hraní nedám a když už mám dát těch 15, tak raději kartu s novýma technologiema a lepší spotřebou. I tak počítám, že ji za cca 4 roky budu upgradovat. Klidně na Radeon, pokud bude lepší volba. Ale abych čekal další půl rok na 7800 radeony, to už bych fakt nedal psychicky, i takhle bylo trápní pařit BF 2042 na minimum se starou sestavou .... :-) Te´d se vejdu s novám kompem Ryzen 7700+ RTX 4070 do 40 litrů a to už jsem ochotný dát.
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já jdu proti proudu 2023-04-19 18:39:51

Ale myslím si, že viníkem vysokých cen je jen a pouze neschopnost AMD vyrobit konkurenční kartu za 15k v podobném výkonu a spotřebě.
Až to AMD udělá, ceny půjdou dolů.
Prostě monopolol trhu nesvědčí.
NVIDIA právem využívá situace a její akcionáři si mnou ruce.
4070 je určena pro 10xx,20xx co mají 500-550w kvalitní zdroje a stačí jim jen prohodit kartu bez dalších investic. Abraka dabra a hned si pustí RTX na 2k monitoru, pokud by to chtěli od AMD, tak je třeba vyměnit i zdroj a výhoda AMD v tu ránu je pryč.
A NVIDIA s tím počítá.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 20:23:31
avatar
Pokud nemáš na sestavu s kvalitním zdrojem, tak nemáš ani na jakoukoliv kartu od nGreedie.
Patrik Jech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 17:46:56

Pěkný nesmysl. Vzal jsem RTX4080 namísto RX7900XTX Nitro+, nebo RTX4090 abych nemusel kupovat další zdroj za min 5tis.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 20:51:18
avatar
Spotřeba 7900 XTX je o 20 až max. 70 W vyšší než 4080, ale zase má vyšší výkon a je levnější o 4 tisíce, ... takže 7900 XTX má vyšší výkon za nižší cenu, ale to se ti nelíbí kvůli pár watům ? A co si jedním klikem stáhnout power limit třeba na 90% a máš hned spotřebu stejnou jak 4080 a stále levněji a s vyšším výkonem. To teda musíš mít zdroj sakra na hraně, tak dávej pozor ať ti i s tou 4080 neshoří ! Sorry ale to co píšeš může napsat jenom naprostý idiot. Přikládám test se spotřebou, mnohdy je to právě ve hrách těch 20W, to si teda dobrej borec jestli se bojíš o zdroj kvůli 20W. Používáš zdroje takhle na hraně sebedestrukce běžně jo ? Prostě jen další retard, co si obhajuje svůj předražený nákup naprosto retardovaným důvodem o zdroji. A obhajuj si klidně svojí demenci nadále jak chceš https://www.techspot.com/review/2601-nvidia-geforce-rtx-4070-ti/
Patrik Jech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 21:17:19

Právě že žere dost.
Odkaz
Při běžném hraní více než 4090
Odkaz

Vyšší výkon jen bez RT. A i bez RT je to o pár procent. Vzal jsem 4080 s parádním chlazením, nataktoval bez zvednutí power limiteru a voltáže. Výkon se zvednul zhruba o 5%. Spotřeba parádní.

Koupil jsem novou za 31500,- před pěti měsíci. To nebyla 7900xtx s nereferenčním chladičem ani nikde skladem.
Zapařil jsem Zaklínače s RT krásně plynule a teď když vidím, jak na ní šlapou nově vycházející hry. Odkaz a nemusím se tolik omezovat v RT. Třeba hogwarts legacy úplně na pohůdku. Když bych čekal na RX7900XTX, tak by to byla už druhá hra, co bych se musel ošidit o detaily.
Vzal bych RTX 4090, ale s tím zdrojem už by to bylo dost peněz a ta 4080 mi vlastně stačí. Za dva roky ji prodám i s celým PC a vezmu 5000 řadu od nv, nebo 8000 řadu od AMD.

Jinak mám 850W gold+ zdroj
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 22:14:19
avatar
K čemu by si tedy musel kupovat další zdroj za minimálně 5 tisíc, když máš 850 W Gold ? Příště nedávej dementní argument jako důvod a bude to OK Jinak já jsem teda spíš přiznivce toho, kartu maličko uškrtit a přijít o opravdu jen pár fps, kdy to člověk ani nepozná, ale karta pak žere méně, netopí tolik a je krásně tichá, než gór takhle žravé karty ještě taktovat kvůli pár fps.
h4wkm00ner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-19 21:33:32

tohle je bomba, už se těším :-)

Odkaz
ala77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4070 2023-04-20 00:04:18

Jako musím říci, že 4070 podle testů velmi povedená karta spotřeba vs výkon paráda na to nemá AMD momentálně vůbec nic. Jen škoda té ceny být za 12 - 13 tis. tak je to pecka A RX6800 ano cena lepší, ale 100w navíc to je prostě moc
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 00:04:27
avatar
...to je všechno hezký, ale třeba pro mě jako flightsimulatoristu je výběr jasný:
https://www.forbes.com/sites/antonyleather/2023/01/04/nvidia-rtx-4070-ti-vs-amd-radeon-rx-7900-xt-which-should-you-buy/?sh=1d4ac1f4c7f9

A i levná 4070 cca za 15 bez daně je s tímto výkonem pecka.
Další věc - ve VR jsem testoval obě a NVidia prostě poskytuje plynulejší vjem i přes zdánlivě blízké fps.
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 01:56:28
avatar
na VR každý používá karty nvidia. AMD sem tam vypustí nejakou aktualizaci ale pořád to je celkem nic moc. Neznám nikoho kdo používá na VR AMD kartu.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 06:53:40

Tak uz znas me mam 7900xtx a vsechno v pohode stim ze nebudu platit predrazenou nvidii od sveho prvniho pc s GF2 sem mel nvidii ale nenazranost tehle spolecnosti a velky posun vykonu amd me presvedcili jinak VR je dycky okrajova vec tak na to opravdu 4090 fakt nepotrebuju a bez klimy se to v lete stejne neda pouzivat vubec.
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 08:20:36
avatar
Ano souhlasím okrajová záležitost to je a proto možná amd nějak neřeší optimalizaci tak jak by měla
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmmm 2023-04-20 05:59:17

Jako každopádně RTX4070 řada je předražená - to přehnali a dobře jim tak, že to nikdo nekupuje. AMD jelikož nemá nic nového pod 7900XT musí nabídku prostě tahat přes levné starší high endy 6800XT a spol... Což o to, ty karty jsou dobré nicméně dneska rozdíl 100W ve spotřebě je pro někoho docela závažný problém. Já jsem například spotřebu nikdy neřešil, nicméně když vidím kritiku od DDho a spol na obrovskou spotřebu procesorů Intel, která je taky o 100W vyšší než u procesorů AMD a na druhou stranu vychvalování o 100W žravějšího Radeonu oproti GeForce tak nevím nevím, co si o tom myslet Nicméně ty karty tady budou jen do té doby, než AMD vydá nižší modely řady 7000.

To, že má mít RTX4060Ti jen 8 GB pamětí... no jako upřímně na co to kdo bude používat? Na 4K bych si to nekoupil a na ty nižší rozlišení to klidně může stačit, ale jen v případě, že dostanou rozum a dobře to nacení.

A vyhýbat se RTX4080? A proč jako? Já jsem ji například taky nechtěl, ale byl jsem donucen si ji začátkem roku koupit, protože Radeony nebyly a po pár měsících jsem vlastně rád, že ji mám. Je to výborná karta, která je tichá, nemá přehnanou spotřebu (subjektivně), nehřeje se a v podstatě o ní nevím... Nemusím řešit problémy se zapojením více monitorů a následnou spotřebou v idle a vlastně nemusím řešit nic. Prostě to tam je, funguje to, nevím o tom a to mi hrozně vyhovuje. Ano, třeba je o pár FPS pomalejší, ale koho to zajímá, když si stejně hodím preset ultra a pod.. a ono to má vždycky dost výkonu. RT nepoužívám a tak mi výkon nedojde tak rychle. Ano, je tam přirážka a je dražší než Radeon, ale kvůli tomu bych fakt neříkal, že se tomu má někdo vyhnout.

A to že se 16GB bude najednou považovat za minimum jen protože Radeony začaly dostávat 20 a 24GB je úplně zvrácený pohled. Ani těch 16GB ty hry prostě dneska nevyužijí ve 4K. A jako pardon, jestli se tady teďka objevil nějaký mizerný port z PSka, který dokáže aspoň využít 16GB paměti na kartě, tak to prostě neznamená, že dneska je 16GB minimum.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 07:10:13

Moje zkusenost ve hre HL na 1440p se zapnutym RT bylo VRam 16GB a to je unrealE 4.neco tak 8GB v dnesni dobe kdy zacnou vychazet hry v UE 5 BYCH VUBEC NEDOPORUCOVAL KUPOVAT. Opravdu dnesni minimum je 12GB takova je proste doba a stim ja nebo ty opravdu nic nenadelame. Ty karty s 8mi budou za 2 roky neprodejny.
btw ta spotreba zapojeni vice monitoru uz je davno opravena
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 07:33:48

Promiň, ale HL s RT je fanouškovský počin, který má k odladěné hře dost daleko. Nehledě na to, že se tady pořád nebere v potaz to, že si některé hry i programy alkoují místo v paměti podle toho, kolik jí je. Prostě má k dispozici 16GB, tak proč by si nevzala 16GB, má k dispozici 12, tak si vystačí i s 12 a ani to nepoznáš...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 08:38:14

Tak pisu co vidim v programu od grafiky jestli je to lez tak za to opravdu nemuzu ale chapu ze treba kdyz hra ma moznost tak si do te pameti uklada treba veci co bude teprve potrebovat co ja vim vidim jen cislo
ale co vim urcite tak nedostatek pameti je velkej pruser na tom se urcite schodneme.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 09:59:56

Spotřeba s více monitory je tak moc opravená až je stále napsaná jako problém pod nejnovějším vydáním ovladačů
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 12:24:58
avatar
mám více monitorů a ten problém tam není, jen za určitých speciálních okolností ... nicméně ten má i NVIDIA, je to spíše problém Windows než GPU ...
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 13:12:32

asi takle...

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-23-4-1

High idle power has situationally been observed when using select high-resolution and high refresh rate displays on Radeon™ RX 7000 series GPUs.

a neskutecne me sere tohle, uz se to tahne nekolik verzi a furt nemaj opraveno:
Brief display corruption may occur when switching between video and game windows on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 6700 XT.
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-20 13:08:14

Nvidia už o cenách vůbec nemluví což je neklamná známka toho, že nabízejí "berte nebo nechte být". Vzhledem k neuvěřitelně tristní situaci na herním trhu mají hráči jedinečnou příležitost ignorovat nabídku. Měli by ji využít měrou vrchovanou, pokud by zůstali poctiví, tak nvidii nebude stačit jenom pozastavit výrobu.
Na monopoly je to jediná rozumná reakce.
Bohužel druhá firma dělá jak kdyby jí větší podíl nezajímal nebo nevěří, že by dokázali prodat víc, možná oprávněně.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-21 00:20:17
avatar
Já jsem přešel po cca 10 letech k AMD, moje poslední AMD GK bylo R1800XT, tak koukám, že už to je více jak 15 let, to ten čas letí, byl vydán v roce 2005 Od té doby jen NVIDIA, ale tento rok jsem si koupil 7900XT jelikož je pro mě ta grafika nejlepší volbou cena/výkon na 4K. Koupil jsme Sapphire jelikož tuto firmu jsem vždy kupoval, když jsem měl ATI grafiku a byla skvělá, zpracování prostě vše, tak jsem neváhal a koupil NITRO edici a je opět skvělá, zpracování je krásné nic odfláklého. A jestli bude NVIDIA pořád tlačit jejich obchodní politiku směrem, dáme vám minimum VRAM, ať si za 2 roky musíte koupit novou kartu, tak už mě jako zákazníka nikdy nepřesvědčí. Poslední kapkou byla 4070 (Ti) se svými 12GB VRAM.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-21 21:35:14
avatar
Mě paradoxně mohla teď Nvidia po víc jak 10 letech dostat klidně zpátky, protože to čekání u AMD je fakt hrozný. Stačilo by, aby nebyla tak nechutně nenažraná a dávala těm svým kartám více paměti. Ale takhle fakt ne, to si radši počkám. Ať si Nvidia v roce 2023 strčí grafiku 15+ tisíc jenom se 12 GB hezky do prdele.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-23 08:44:00
avatar
Koukal jsem na videa srovnání kvality obrazu AMD - NVIDIA, tak NVIDIA, aby to nějak zamazala, vydala patch na ovladače, že když nemá GK VRAM viz. 3070 (Ti) i 3080, rapidně zhorší kvalitu textur. Já teda nevím, ale když už mám GK v současné době za cca 15k, tak snad ve 2K by měla být odpovídající kvalita, bohužel tomu tak není. Byť nerad, ale musím se poklonit AMD, které přemýšlelo v lepší zítřky a jejich GK zrají jako víno i po x letech, příkladem může být perfektní RX 6800, která nejen, že v současné době je výkonnostně nad 3070 bez RT, ale ona dokáže cca shodně zvládat výkonnostně hry i s raytracingem.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-23 09:58:50
avatar
Oni už co pamatuju vícekrát takhle nenápadně manipulovali ve svůj prospěch bez toho aby cokoliv řekli. Je to podle mě dokonce trestný, nebo by to mělo být kurva trestný jednání. Sorry za to slovo ale jsem rád, že ty mrdky nekupuju.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 862x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 583x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1034x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1222x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1558x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1376x
Komentářů: 7