Dostupnost grafických karet je nejhorší v historii – těžaři berou všechno. I notebooky! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 05 February 2021
altPoptávka ze strany těžařů trhá rekordy a vyprázdnila všechny zásoby. Těžba běží i na NB.

 

 

 

 

V obchodech není nic. A tím nic, myslím opravdu nic. Mnohé obchody sice udržují grafické karty jakoby „v nabídce“, ale u 90% z nich není často ani uvedena cena. Platí to o obchodech v zemích, jako je speciálně Česká republika. Tedy o zemích, které jsou zásobovány až jako úplně poslední. Před námi se totiž všechny dodávky rozeberou jinde. Ale jsme na tom ještě dobře. Do ČR stále pravidelně chodí slušně velké dodávky (rozeberou si je ovšem těžaři nebo obchodníci pro hotové sestavy), ale jsou země, do kterých nechodí skutečně nic, protože se na ně prostě nedostane.

Samozřejmě to nic nemění na frustraci běžných zákazníků, kteří si konečně našetřili nějakou tu korunu a chtějí si udělat radost anebo jim starší sestava dosloužila a musí si něco pořídit. Jenže v obchodech nenajdou ani jednu zajímavou grafiku. Dokonce ani starší modely mainstreamových karet, natož nějaké nové grafiky. Alespoň ty novinky se čas od času mihnou skladem, protože ty karty do ČR opravdu chodí, ale většina z těch dodávek prostě skončí u těžařů hned a zbytek si nechají obchody nebo stavitelé sestav do hotových PC. Těch pár kusů karet, které to přeci jen nějakým zázrakem zvládnou až „na pult“ a do běžné nabídky, tak se skladem objeví za ceny klidně 2x vyšší, než by měly stát.

Jenže i tak jsou za maximálně pár minut pryč. Viděl jsem to na vlastní oči. 10x kusů RX 6800, co by měla stát 15 tisíc, se za 3 minuty prodaly všechny po 28 tisících kus. Nikdo ani neceknul. RX 6900 XT co má stát 29 tisíc, tak 15 kusů těchto karet se za pár sekund prodalo za 39 tisíc, takový fofr jsem u high end grafik ještě neviděl. A podobné je to i u NVIDIA modelů, kterých je sice zalistováno obrovské množství modelů, ale reálně se jich v ČR objevilo jen pár modelů a většina ani nemá stanovenu českou cenu. A ty karty, co dorazí, tak prodat RTX 3090 za 50 tisíc, žádný problém, zmizí hned. RTX 3070 za 27 tisíc? Žádný problém, pár sekund stačí. Atd.

Tohle opravdu není příjemné čtení, pro nezaujatého diváka. Speciálně když jsme se všichni těšili na konečně zajímavý souboj AMD a NVIDIA v téhle generaci, což mělo vyústit v souboj o zákazníka, a tedy v zajímavých cenách. Jenže přišel COVID, a hlavně přišli těžaři a všechno šlo do háje … přes rekordní výrobu a snahu všech, je poptávka násobně větší než nabídka. A nedá se s tím vůbec nic v dohledné době udělat – výrobní kapacity v takovém objemu prostě neexistují, neexistuje takový objem nutných materiálů a řady dalších prvků a komponent. Jedinou šancí je, že výrazně spadne cena digitálních měn, a tedy nebude výhodné je těžit. Jenže to teď neplatí. Těžaři vykoupí prakticky jakékoliv grafiky se slušným výkonem, a když se někteří nemohou dostat k nim, tak to zkouší s novými notebook s RTX 3000 grafikami:

Nedělám si legraci, existují těžaři, kteří nakupují desítky nových notebooků s RTX 3000 grafikami a zapojili je do svých těžebních farem. Docela by mě zajímalo, jaká bude životnost, protože notebooky obecně nejsou stavěny na trvalý provoz pod zátěží zejména GPU, a to teplo se podepíše na komponentách kolem.

Každopádně pokud jste čekali nějaké dobré zprávy, tak bohužel. Naopak je velká šance na to, že bude ještě hůře. Situace s COVID není zdaleka pod kontrolou ani v Číně (tam to jen skvěle tají), výroba čipů nestíhá poptávku a výrobci aut nově obsadí velkou část kapacit, protože těch čipů pro nová auta potřebují obrovské množství. Do toho je obrovský problém s dopravou čehokoliv, nejsou lodě, nejsou kontejnery, všechno se zpožďuje a zdražuje. Navíc se blíží Čínský nový rok a s ním obvyklá odstávka výroby, i když jak to bude letos, je otázka. Každopádně nic nenasvědčuje tomu, že se situace uklidní a zlepší v dohledné době. Limitace ve výrobě čipů a různých komponent nejsou odstranitelné. Vybudování nutné infrastruktury, výroby a všeho kolem, je to záležitost na roky. Takže jedinou šancí je pokles poptávky, ale na to to zatím nevypadá. Každopádně aktuálně výrobci doufají v uklidnění situace díky očkování, ale také snad díky poklesu digitálních měn atd., někdy v druhé polovině roku.

Do té doby mohu při nákupech některých věcí kolem PC popřát jen hodně štěstí. Nejhorší jsou a budou grafické karty, zejména kvůli těžařům, ostatní věci a komponenty jsou rozumně dostupné stále. Tedy s výjimkou některých věcí, které jsou složité na dopravu apod. Grafiky jsou ale největší problém a jediným skutečným řešením dnes by bylo odstavit těžaře a těžbu … toho se ale výrobci na druhou stranu děsně bojí, protože pokud by skokově opadla poptávka těžařů, okamžitě by trh zaplavilo obrovské množství starších i nových karet z druhé ruky. A ceny by šly výrazně pod to, co by ty karty měly normálně stát. To by bylo samozřejmě dobré pro nás uživatele, kdy by se výrobci museli o nás prát, ne když se jako zákazníci teď pereme o karty. Nějaký souboj AMD vs NVIDIA probíhá tedy jen v teoretické rovině. Jinak oba výrobci teď mají prodáno i to, co teprve vyrábí. Ale ceny navyšují překupníci a distribuce, protože „lidi“ to prostě koupí. Cokoliv za cokoliv. Pokud jste ochotni zaplatit 2 až 3násobek oficiální ceny, tak se karty dají koupit a spousta lidí ochotná bohužel je.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lukash [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-06 20:17:11
avatar
Celé kryptomeny aj s nakúpeným hardwarom sú momentálne jedna veľká nafúknutá bublina ktorá keď praskne, nenechá za sebou nič iné len veľkú spúšť. Predstavte si to množstvo premárnených prostriedkov a žiadna hodnota sa pritom nevytvorila nehovoriac koľko ľudí sa pri tom zadĺžilo / minulo všetky svoje úspory na nezmysel.
jozka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-06 22:53:10

Presne, cela ta cena bitcoinu je o tom, ze to je pripadna cena, pokud se to rozhodnete prodat - neboli tak jako tak prijde okamzik, kdy lide budou chtit svoje "investice" vybrat a zacne pad...
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 05:50:01

Jenže ten vzestup ceny Bitcoinu v poslední době je něčím způsoben a jedna z možností jsou právě obavy z ekonomických dopadů Covid-19. Lidé prostě investují do něčeho, v čem vidí jistotu, což ta "nafouknutá bublina" jménem Bitcoin, která od svého vzniku má čím dál větší hodnotu zřejmě je.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 10:11:26
avatar
Krásně jsi popsal vznik bubliny - víru v něco, co reálně není, nebo nemá žádnou reálnou hodnotu.

edit: současnou situaci si můžeš přirovnat k tomu, že se obchodují klasické krejčovské špendlíky a jeden kus se prodává za 100Kč.
jozka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 19:15:32

Vsak taky se rika, ze na zlate horecce nejvice vydela prodejce krumpacu.. Neboli byt vyrobce/prodejce grafickych karet, tak drzim ted bitcoin nahore, abych jich prodal co nejvice s vysokou marzi.. a az se vyroba opravdu rozjede ve velkem, tak jednoho dne vydat pokyn k prodeji.. (pripadne to zacit nenapadne prodavat, aby to nejprve moc neposkodilo kurz). Urcite by se na to nejaky ten algoritmus dal napsat, ktery bude mit ty spravne vstupni informace, ke kterym se obycejny smrtelnik nedostane..
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Financne trhy 2021-02-08 17:46:49
avatar
Ahojte,

Normalny clovek nechce mat nic s FIN MArketom a burzou, trvalo mi par rkou s v tom zorientovat a vsetko kazda firma je tam v bubline aj Tesla , VW...zaraba sa na zmenach nikto realne nedrzi akcie alebo crypto viac nez par mesiacov...realne skor par tyzdnov...lacno kupit draho predat s pakou 5:1.
Preto nemusite riskovat na dlho kupte si za 100Eur ADA, DOT, DOGE, XRP a ked sa to oplati predajte...

Jano
pita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostupnost 2021-02-06 20:45:27
avatar
Je to hnus. Pár eshopů občas sleduji je to jak píšete. Karty se objeví na chvíli a okamžitě vyprodáno. Jen o pár minut déle se ohřejí rx 6900 xt. Je smutné, že když už to je tak předražené tak z cenové přirážky nemá nic výrobce čipu či karty, ale jen obchodník
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-06 21:10:20
avatar
to je šílené co se děje, když vidím že jsou lidé co jsou ochotni dát za 3070 přes 29 tisíc v aukcích a to ještě není u konce jako např.: Odkaz , v prosinci jsem kupoval u Alza MSI 3080 SUPRIM X za 32 tis. tak to vlastně byla dobrá koupě těží skoro stejně dobře jako 3090 ale to není to hlavní proč jsem jí kupoval ale když už ji mám tak co se dá dělat když pro ní nemám zrovna nějakou jinou práci nebo hru a vyplatí se to a navíc zahřeje, což se hodí teď přes zimu, přes léto to bude asi horší
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 11:21:37

Ale nejen nove. I stare grafiky jsou za na bazaru za brutalni ceny. Vega 56 se nabizi za 14tis. RX580 8GB za 8tis. 5600XT za 14tis... Lidi ztraci soudnost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 12:02:15
avatar
soudnost ... když tu kartu potřebuješ nebo ji chceš pro těžení, tak prostě mají takovou cenu ... podle mě RX 580 za 15 000 nebo RX 5600 XT za 20 tis jsou dnes reálné ceny bohužel ...
n3v3r3k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 20:03:24

pred třemi lety jsem koupil vegu 56 z bazaru za 10k a dneska jsem si z prdele dal na bazos a do hodiny mi za ni typek nabidl 10k celkem o tom uvazuju. mam dam zalozní a pockam a co bude dít
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-06 22:25:14

No počkej DD, za chvíli se tu objeví obhájci kryptoměn a vyslechneš si..
Nejsměšnější na aktuální situaci je, že je všichni ti obhajovači těží ne proto, že by měly kryptoměny do budoucna potenciál jako platební měna, ale aby na nich akorát vydělali.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 02:26:33
avatar
Citace:
šichni ti obhajovači těží ne proto, že by měly kryptoměny do budoucna potenciál jako platební měna, ale aby na nich akorát vydělali.

no až toho budu mít dost, tak tím klidně za nový dům zaplatím a velice rád tak podpořím myšlenku krypta jako platební měny. To, že se tak nejspíše nestane, je ale proto, že státy a jejich aparát jsou tradičně neflexibilní molochy, které tomu brání. Nikoliv tedy mineři. Předpokládám, že chápeš, že dobrovolně asi nikdo nechce řešit vysoké zdanění a poplatky při směně na fiat? To je jen nutné zlo, které učiním. Nemusí Vám tedy nic vadit, velkou část těch peněz skončí v rukou této, příští či přespříští... no prostě nějaké další populistické vlády, takže vlastně volební slibečky/koblížky pro sympatizanty půjdou z těchto (mých) peněz a to je přecík sůper ne? Proč se tedy zlobit na chlebodárce, který zdejší nemyslící většině vlastně platí? Pochopte, že o to přesně jde - soustředit nenávist na chudáčky s pár kartama, zatímco se v pohodě berou dotace ve velkém. Jak stojí v Bibli "blahoslavení chudí duchem..." že?

BTW: aktuálně řeším jak zapojit další 1!!!ks RX580 přes M.2 slot. Jsem to ale kryptobaron , některým k hatu ale stačí opravdu málo (i toto). Žádnou kartou RDNA2, dokonce ani RDNA1 nedisponuji, zatímco mnozí hateři ano (kdo tedy komu bere karty říkám si ). Tuhle zlodějinu za ty ceny bych nikdy nepodpořil (narozdíl od některých gamerů co do toho jdou )Všímám si, že nejvíce to vadí těm, kteří tomu nerozumí a v problematice se neorientují. Nejsmutnější na tom je, že myslím, že se jedná jen o pouhou závist lidí, co nemají prostě basic know-how a jsou líní zjistit si jak těžit - typický loser-přístup v ČR - neumím to/jsem líný, tak alespoň phajtuju abych si sám sobě dokázal, že nejsem loser ale borec . Ve skutečnosti jsem dál ale loser

P.S: pokud to není Váš případ a jste vyrovnaní, tak chápete. Pokud se Vás něco z posledních pár vět dotklo, tak možná by bylo dobré zamyslet se nad tím, kde je vlastně problém , dost možná není v mém příspěvku
pan.karel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 10:58:20

Nechapu tu tezebni blbo manii - zase tezari chteji prodelat trenky jako v 2017 ?
Ted nehejtim kryptomeny - sam nejaky drzim,ale nikdy by me nanapadlo je tezit,nakoupim si a prodam si kdy chci,nepotrebuju jeste kalkulovat s cenou elektriny,porizovat drahy hardware a resit vsechny blbosti okolo.

Ono bude stacit pockat si tak do zacatku 2022,to by ta bublina
zase mohla splasknout,pak bude karet zase dost,mozna i nadbytek Sam ted mam v PC 2 roky GTX 1070,po tezari z doby bubliny v 2017,slape perfektne,co mi prislo vtipny byla faktura co mi poslal kde nakoupil tyhle karty za 3/4 mega,kolik na tom asi prodelal ?
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-06 21:16:27

Představa, že by skokově opadla poptávka těžařů, je natolik utopistická, že se jí nikdo nebojí, protože nikdo ji nepovažuje za reálnou. Řekněme si otevřeně, že co se týká kryptoměn, jsme teprve na začátku.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-06 22:29:56

Řekl bych, že to jeden z důsledků kvantitavního uvolňování posledního desetiletí.
Ty peníze navíc se zkrátka někde objeví.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-06 22:33:39
avatar
Ještě si pamatuju na zprávy typu - nekupujte starou generaci karet, všichni co koupí karty rtx 2070 a výše vyhazují peníze.. protože přijde nová , lepší a za lepší peníze nakonec sem rád za tu rtx 2070 super za krásných 13 tisíc a ještě ,že sem ji na poslední chvíli neprodal
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-06 23:03:03
avatar
Nakonec uvydíme v rigu i herní konzole :-D
Je to crazy :-///
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Něco pro gamery. 2021-02-06 23:32:17
avatar
Díval jsem se na Alze, přišli jim MSI RTX 3090 SUPRIM X za 64 990,-Kč, všechny vyprodané - Sodoma Gomora.
Kot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 14:14:55

Podle kalkulačky na 3090 vytěžíš za měsíc, včetně elektřiny, za 7236.30 CZK. To už je pak snadná matematika
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 02:34:20
avatar
a teď kontrolní otázka - je Alza "morální" když to prodává za tolik? To, že "hnusní" těžaři to za tolik kupují přece neznamená, že Alza má morální právo to takhle (všem) zdražit a napakovat se na tom? Proč nikdo nechce zavřít vedení Alzy nebo uzákonit pravidla proti předražování stejně horlivě jako stanovovat pravidla proti kryptotěžbě? To je mi záhada... předpokládám, že ten extra vývar co mají nejde na charitu.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 06:18:41
avatar
To vůbec není nic proti Alze, je to otázka poptávky.
Alza dává na charitu myslím dost.
A není to nic proti těžařům, je to jen ukázka, kam se mohou ceny vyšponovat.

"Těžaři" jako Ty Machina, jsou naprosto v pohodě, šílení těžaři jsou ti, kteří mají tisíce, nebo desítky tisíc grafik anebo notebooků.

Kryptoměny na první pohled vypadají zajímavě, jen do té doby, než zjistíte, že je zneužívá a využívá především organizovaný zločin a to i ten státní a teroristický, přičemž o únik daní tu jde až v poslední řadě.
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-06 23:59:40
avatar
ja chtěl po novém roku stavět nove pc ale hazim bobek na to počkám klidne i na novy rok zase za tydle ceny nenakupuji ani náhodou
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 01:06:54
avatar
tohle jsem si taky predstavoval,ale nakonec nejsem ani moc nasranej,protoze jsem myslel,ze budu stavet novej kompl hlavne kvuli CP2077,ale nakonec jedu na ultra,krom asi antilizace kterou jsem dal na 2x ci 4x uz ani nevim a vse hratelne A ANO mam FPSka nekdy jako na konzoli,ale neni to tak casto a hrat CP2077 na Ryzen 5 2600 a RX590 na ultra jsem opravdu necekal.Myslel jsem ze budu muset na 99% investovat do neceho noveho,ale zdrejme NE a stejne bych nebyl schopen nic noveho koupit a kdyz jo tak za tresh cenu,za kterou taky nenakupuji
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CP vo Full HD ??? 2021-02-07 01:36:41

Rozumiem, ze ta hra sa da zahrat aj vo Full HD, sam som to na chvilku skusil a usudil som, ze je to humus... Urcite odporucam minimalne hrat tu hru na 27" a 1440p, idealne 2160p. Zazitok je uplne niekde inde. Musim ale uznat, ze sucasna situacia s GPU proste nuti ludi znizovat svoje naroky...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 03:02:06
avatar
udělej to jako já... postav vše a grafiku si nech z předchozího PC. Dočkáš se za 0,5-1 rok (snad), ale už začínám taky pochybovat, že to bude tak špatné jsem netušil a vlastně jsem byl přílišný optimista
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 10:47:59

Stacilo by obchodovani s kryptomenami zatizit brutalni ekodani, a najednou by bylo HW dost.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 11:42:26

Lol, a to uděláš jak? Zdaníš elektřinu úplně všem? Jak poznáš kdo teží a kdo ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 12:04:35
avatar
stačilo by zakázat obchodníkům je přijímat a zarazit obchodování s nimi obecně ... stát má páky na to jak to udělat. Jenže v Bitcoinu jsou namočení finančníci i politici a hlavně organizovaní zločinci všeho druhu, perou se přes to peníze v obrovských objemech, takže je tu velká loby, která to nezarazí ...
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 18:48:36

Tak někteří specialisti už zkoušej skládat rigy i ze smartphonů. A samozřejmě se pořád zkouší vytěžit GT1030, ale tam se to nedaří otočit v profit.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 02:58:05
avatar
jasně za všechno může krypto, s akciema a fiat měnama se podvádět nemůže, fiat prachy se nikdy "nepraly" že? Nevím jestli si uvědomujete, že prostě krypto je jen další prostor/médium - nástroj a nástroje nemají sentiment ani rozum sám o sobě a tedy za nic nemohou

Nezlobte se, ale to je jak když by důchodkyně chtěla zakázat dětem hrát PC hry, protože jsou násilné a pak je z toho prý "střílení ve školách". Ano, může být, násilné filmy by ale zakazovat nechtěla, protože ty jsou ji nějak bližší, už třeba s nimi vyrůstala, viděla je, zatímco počítačovou hru nehrála - jde o to, že médium nikdy za nic nemůže, ani zbraně nezabijí... vždy jen lidé a jedno vím jistě - nemá smysl bránit novým médiím/způsobům plateb - stejně skeptičtí byli/jsou i naši dědové k bezhotovostním platbám. Toto "mezidobí" je tedy nutné k tomu, abychom jako lidstvo pochopili na co je krypto dobré a co vlastně s ním - tím chci říct, že to co se děje, se zřejmě děje nutně a nelze přeskočit "vývoj" rovnou do "cíle" to si myslel i Karel Marx když tvrdil, že komunismus je "syntéza", přitom stvořil jen kapitalistickou "antitezi" , nepředbíhejme tedy, nesnažme se říkat že známe výsledek anebo snad jaký by měl být - pokud si myslíte, že na to "máte", tak doporučuji přečíst Popperovu Bídu historicismu, to by Vás mohlo dostatečně "vyléčit"
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 06:19:39

Nezlob se na mě, v těžbě se evidentně vyznáš, ale v čem se vyznáš lépe je obhajování si to těžení kryptoměn.

Kryptoměna je pro mě uměle vytvořená a těžce nadhodnocená "věc", kterou nikdo nepotřebuje a lidstvu nepřinese nic jiného, než zvýšenou spotřebu elektriky a nedostatek grafických karet. Můžeš si to tu obhajovat Marxem nebo kýmkoli, ale to nic nezmění na faktu, že ta měna nemá reálnou hodnotu. Myšlenka toho, že si každý nakoupí potřebný HW a natěží si tolik, kolik potřebuje a nebude muset chodit do práce je sice hezká, ale v budoucnu nereálná. Na světě by došlo k hroznému úpadku, protože proč by někdo dělal nějakou produktivní práci, když může sedět doma na prdeli a těžit si Bitcoiny že jo. Ne, stejně dřív nebo později buďto zasáhnou vlády nebo sami výrobci a HW a nastřelej ty ceny tak, že se buď nevyplatí a nebo na tom vyděláte 0,00000000001 nevím čeho... poté okamžitě cena kryptoměn spadne. Je to jen otázka času, bohužel pro nás ostatní to je pouze otravné až k vzteku, že jsou tu individua, co vykoupí i notebooky, jen aby na nich mohli těžit.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 09:36:21
avatar
přemýšlím co je pro lidstvo prospěšnější
- honit pixely po obrazovce a ještě si u toho kurvit záda a oči
- těžit digitální cosi

když chcete zakazovat, tak obobjí - ani jedno nemá pro lidstvo smysl
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 10:00:18
avatar
s tím souhlasím , taky nechápu proč to "oddělovat" a proti argumentu zakázat oboje nic nenamítám . Ale už jsem slyšel argumenty, že pálení přírodních zdrojů na hraní a pobavení je ok, protože:
- ta zařízení jsou k tomu určena
fajn, automaty v kasínech se taky používají na to, na co byly určeny, je snad hraní na "výherních" automatech super věc co bychom měli všude propagovat a podporovat?
- hraní je nutná věc bojující proti stresu zvlášťě v době covidové
tenhle argument snad netřeba ani vysvětlovat - domácí cvičení je určitě zdravější než vysedávání u her a na boj s covidovým lockdownem je i řada jiných metod od těch nezdravých jako pití alkoholu až po těch méně škodných - četba knih, která nepálí tolik elektrické energie a pod.

Ale víš jak, prostě pařan použije cokoliv, aby si obhájil to svoje hraní
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 13:00:14

Promiň, ale ty třeba hraní her velice zlehčuješ. Já samozřejmě souhlasím, že si možná člověk kazí oči a možná i záda, pokud má blbou židli a pod... Ale smysl hraní her je v tom, že člověk u toho relaxuje. Ano, jak píše MACHINA níže, měli by číst, běhat a co já vím co ještě, jenže to pro určitou skupinu lidí žádný relax opravdu není. Každý relaxuje po svém a evidentně hraním her relaxuje mnoho lidí. Takže abych se vrátil zpět k mé myšlence, lidé relaxují při honění pixelů po obrazovce a díky tomu můžou jít další den zase do práce bez toho, aby vyhořeli nebo někoho ve vzteku a z frustrace vzali něčím po hlavě.

Kdežto těžení digitálního cosi je prostě nesmysl.

A další argument MACHINY o tom know-how... Na internetu je popsané dnes snad všechno, takže určitě je tam popsané i to, jak vydělávat na těžbě toho virtuálního hnusu a každý, kdo o to má zájem může rozjet svou vlastní farmu. Otázka financí na start je už druhá věc.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 09:59:43
avatar
k úpadku dojít nemusí, protože ne každý má potřebnou know-how + prostředky k nákupu HW. V tomto ohledu je tato činnost jen pro "pár vyvolených" a tedy svou cenu si to může držet v klidu nadále. V tomhle je to stejné jako jiné podnikání - taky "každý" hned neskočí za nějaký stroj a nezačne dělat ihned něco, protože to zrovna "frčí" - protože neví jak/nemá prostředky. Vyjímku tvoří pár kutilů s malou "dílničkou" a potřebným know-how, kterým to umožňuje vyrobit pár kusů a svézt se tak na dané vlně s těmi "velkými". Tohle se děje v průmyslu běžně a není to nic divného.
Znovu tedy prosím, nestrkat všechny do jednoho pytle a nehatovat něco, čemu plně nerozumím
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 18:11:10

A nemá Ethereum přejít na Proof of Stack (PoS)?
Tím by se mohl nějaký HW uvolnit ...

Jsem naivní ... se jen HW přehodí na Bitcoin, sorry, mi to došlo pozdě :-)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 02:51:18
avatar
asi nejrozumnější příspěvek v celé diskuzi - alespoň tušíte, že se má ETH switchovat. Těžení na grafikách se určo na BTC nepřehodí - alespoň ne na přímo. Ale může se těžit něco jiného a měnit, nabízí se fork atd. Částečné a krátkodobé řešení jak "ulevit" to asi je. Nakonec ani mě by to nevadilo. Bude-li k tomu nakonec přistoupeno, tomu "natěženému" instantně vzroste hodnota
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-07 21:25:26

No nezbývá, než si namazat máslo na hlavu a to takto:
Mám prastaré FHD, bez RT se obejdu. Moje GTX 1660S stojí teď kolem 11tis, což je cena starého high endu. Jenže hraju na ni ve FHD na Ultra, takže vlastně jsem na tom pořád stejně, jen nesmím koukat na 4K a RT a hlavně na o dost silnější a také dražší grafiky, které nejsou zase až tak nezbytné - pro můj monitor a vlastně i pro mé potřeby. Takže vlastně z mého pohledu se zase tak moc s tou špatnou situací neděje.
DarkRiddick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - alternativa 2021-02-08 09:22:39

Tak si říkám, že by se mohlo vyplatit do nějaké měny investovat. Těžit na jedné RX 580 8gb určitě nebudu. Nemá někdo zkušenost z trhu?
pan.karel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 22:28:42

Od sveho low v breznu udelal BTC cca 10x narust bez nejake delsi hlubsi korekce,ostatni meny i 10-20x tak si to nejak preber
Nazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kryptoměny/ekonomika 2021-02-08 09:28:34

Zdar,
doporučuji všem, kteří hejtují kryptoměny si nejdříve nastudovat, jak funguje ekonomika v reálném světě (a opravdu nestačí teorie z VŠ, která je o ničem) a pak nastudovat na čem je založený třeba Bitcoin. Pak pochopíte, co se děje

Čas strávený studiem namísto paření a hejtování se vám rychle zaplatí a to nemusíte nakupovat zrovna kryptoměny.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 10:07:41
avatar
tenhle názor se mi líbí. Já se teda přiznám, že úplně tomu nerozumím. Chápu principy blockchainu, čtu zprávy atd. ale žádné hluboké znalosti to nejsou a nejsem ani ekonom - narozdíl od většiny diskutujících nemá moje ego problém se k neznalosti přiznat . Ale přesně jak píšete - z těchto důvodů to nehatuju a naopak to v malém zkouším, což je nejlepší cesta k tomu to dále pochopit. Ty haterské reakce jsou podle mne jen známá "česká závist a malost" jak píšu v příspěvcích výše
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 17:14:52
avatar
Ty jsi ale vůbec nepochopil
Tady se primárně nadává na to, že díky těžařům nejdou koupit GPU na hraní nebo práci na PC.
Pokud by nešlo těžit na GPU a tím pádem je těžaři nekupovali, tak by na tomhle webu o nich nepadla ani zmínka a nikomu z hráčů nebo lidí co je potřebují k práci, kteří tu nadávají, by nestáli ani za tu námahu napsat pár znaků na klávesnici...

Takže jakákoliv agitka na to, aby si něco nastudovali a začali těžit je asi tak na místě, jako by loupežníci lákali lidi ať se zamyslí jestli není lepší život z nakradeného lupu, než se denně dřít v práci:-D
Nazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 18:37:12

Teď jsi dokázal, že mimo jsi tak akorát ty. Nepsal jsem nic o těžbě, ale o hejtování kryptoměn. Stačí se podívat na všechny články týkající se crypta tady na webu a zjistíš kam se nakonec diskuse posune. Je s údivem, že od prvního článku, který se tady poprvé objevil se diskuse vůbec nikam neposunula. Jen pár diskutujících má nějaké povědomí o čem mluví. Na druhou stranu je fajn se pobavit zdejšími diskutujícími a články na toto téma.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-23 13:13:55
avatar
Ale tady se hejtují kryptoměny právě a jedině kvůli té těžbě.
Kvůli čemu jinému by se tu asi tak hejtovali? :-O
Takže očividně pořád platí, že jsi to vůbec nepochopil.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jediný důvod 2021-02-08 09:44:14

proč to politici nezakázali je korupce. Bitcoin je ideální korupční měna, zcela mimo kontrolu a systém. Už i u nás v ČR chytili soudce, který přijímal úplatky v bitcoinech o politicích a zakázkách ... škoda mluvit. V klasické měně jsou větší převody měn automaticky kontrolovány. Na těžení "jalové měny" se spotřebuje elektřiny jako pro celou naší zemi, tj. 77 TWh, což je cca 77 000 000 kg uhlí (těží se převážně v Číně) a to v situaci, kdy tě Unie mačká kvůli každému gramu emisí navíc, to už je vyloženě výsměch.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2021-02-08 10:02:39

Diky za clanek DD. Chtel jsem si koupit R6800XT na hry a zaroven na vyvoj. Ale fakt to nikde neni, a kdyz uz to chci objednat tak me zarazuji do poradniku ale sami poradne nevedi kdy mi objednavku vyridi. Budu muset prihodit jeste par tisicovek a koupit asi 6900XT ta se da koupit o neco lepe a nebo jit do verzi W nebo WX ty se koupit aspon daji. Chtel jsem koupit treba i Radeon VII ale ta neni ani v bazarech. Doufam ze se situace v nejake dohledne dobe trochu napravi, potrebuju karty k vyvoji.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 14:16:37

Na Mind factory jich je poměrně dost a ceny (i když hodně přes doporučené) mnohem nižší než v ČR.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 14:31:22

Uz jsem objednal pres znameho co ma trochu lepsi kontakty a rikal mi ze jednu by dokazal sehnat. Uvidim jak to dopadne. Pak bych zkusil ten Mindfactory, dekuju za tip.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 19:13:32
avatar
Prosím pomoc. Prodal jsem na podzim RTX 2080 s tím, že časem koupím RTX 3080. Ještě pod cenou, to jsem doslova pro..bal.

4K monitor a GT 1030 je smrtítí kombinace
Už bych si rád něco zahrál a vzhledem k tomu, že dostupnost grafik do konce roku vypadá hodně špatně, chci pořídit VGA kartu co nejrychleji.

Píšu protože jsem myslel že jsem už úplně ztracený, ale zaujala mě ta nabídka na Mind Factory. Avšak Preferoval bych kvůli DLSS 2.0 RTX 3080. RT mě moměntálně vůbec nezajímá - naprosto neefektivní a v současné době zbytečné, ale marketing mají perfektní. Ale DLSS 2.0 je gamechanger. I když první generace byla podvod, prostý render v nižším rozlišení, obzvláště implementace v Battlefield 5.

RTX 3080 nebo 6800 XT. +-25K Budu ohromně vděčný za radu.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 20:16:46

Ja jsem nakonec objednal na Mindfactory, znamemu napsali ze do CR k jeho dodavateli se nedostanou do konce brezna. Kartu potrebuju protoze s dosavadni kartou ten UE moc dobre uz nejede, 8GB VRAM je proste malo. Ohledne toho jestli RTX nebo RX nevim co poradne poradit, implementaci DLSS 2.0 neplanujeme a ani dalsi veci od nVidia, delame vse na volne dostupnych vecech pro vsechny vyvojare a vse jede podobne na kartach od obou vyrobcu.
Pokud Vam jde jen o hry tak je jedno kterou vyberete a pokud je pro Vas tak moc dulezite DLSS 2.0 tak jedine nVidia.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-09 20:47:09
avatar
Poslal jsem dotaz ohledně nákupu na Mind Factory na SZ. Prosím prosím o radu :-)
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 11:40:09

A to naozaj AMD a nVidia nevedia nejako modifikovat tie karty aby sa nedali pouzivat na tazenie resp. verzie na tazenie a verzie na hranie. Ja chapem, ze na tom zarobia, ale uspokojit treba aj hracov.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 14:15:49

Mám doma 3 PC, v jednom RX5700XT, ve dalších 2 rX580 - 1x 4GB a 1x 8GB. Může mi někdo poradit kde najít nějaké informace o těžbě? Ať si na sebe ty karty taky trochu vydělají, když zrovna nehraji...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 17:18:30
avatar
Já bych to asi zkusil na Internetu;-)
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 18:09:40

při našich cenách elektřiny, to asi moc nevyplatí.
Jedině, že by jste to natajnočku dal v paneláku do společných prostor.
pan.karel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 18:53:49

Tak to si hlavne dobre spocitej naklady na elektriku.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 17:11:24
avatar
Nj,.. nezdbývá než jet na 560tce ješte nejakou dobu,...
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 18:00:59

asi tak dekádu
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tesla nakoupila bitcoiny za 1, 2021-02-08 17:23:25

Tesla nakoupila bitcoiny za 1,5 miliardy dolarů a plánuje přijímat kryptoměny. Bitcoin vyletěl k 44 tisícům dolarů

https://connect.zive.cz/clanky/tesla-nakoupila-bitcoiny-za-15-miliardy-dolaru-a-planuje-prijimat-kryptomeny-bitcoin-vyletel-k-44-tisicum-dolaru/sc-320-a-208393/default.aspx
Nazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-09 08:29:48

https://www.betterhash.net/NVIDIA-GeForce-RTX-3080-mining-profitability-46771846.html
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tesla a konec herního průmyslu 2021-02-08 17:59:52

Takže je to jasné, asi na několik let máme o ceny a dostupnost grafických karet postaráno.
Když v tom jede Tesla, tak teď pojede každý, kdo má trochu peněz navíc.
Až se začne těžit na konzolích, to teprve bude hukot.
A praktický dotaz - co se stane s Teslou, když dojde k propadu cen bitcoinu?
Nechá US vláda Teslu padnout, nebo to v přeneseném slova smyslu zaplatí nakonec celý svět? Tak jako hypo krize.
Takže nám amíci zadělali na další krizi - nejdříve rozdávali hypo úvěry kolemjdoucím každému kdo si řekl bez ověření schopnosti splácet a když se stav trochu stabilizoval, tak teď toto.
Myslím si, že GTX 1060 6GB u synka a moje GTX 1660ti bude sloužit ještě hooodně, ale fakt hoodně let.
Nabídka GTX 1050ti za 5k je fakt sranda, to už není ani na pořádné FHD, možná se vrátíme ke 14" v rozlišení 800x600, tak GTX 1030 a 1050 budou válet.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 20:47:03

Tak Tesla se pomalu mění na prodejce emisních povolenek. Počkejte po roce 2025 až v EU zpřísní emisní normy s Euro 7, to bude muset od Tesly kupovat emisní povolenky prakticky každá automobilka v EU, jinak nesplní limity. Protože už nyní řada výrobců splnila jen proto, že si elektromobily a hybridy z vlastní produkce koupila a zaregistrovala sama automobilka na sebe, což nejde dělat do nekonečna.
Takže Teslu jako prodejce aut nic moc nečeká, protože prodává auta postavená s tak mizernou kvalitou, že i Indové by to zvládli lépe ... ale jako prodejce emisních povolenek odstatním, tam ji čeká velká budoucnost.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 18:51:28
avatar
kdo by měl zájem o nějakou cenově dostupnější kartu tak 25. začne prodej 3060 12 GB, tedy těch pár ks. co možná přijde některým prodejcům na sklad, připravte si F5 Odkaz
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-08 20:43:11

Takže člověk léta udržuje kontakty s prodejci, pak raději přejde k dodavatelům ... a teď když budu chtít novou grafiku, tak si pro ni mám zaletět přímo do fabriky k pásu?
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-09 05:42:44
avatar
Už by se na to výrobci karet/čipů konečně měli vykašlat a přestat dodávat svoje karty jednotlivým obchodům/ velkoskladům, kteří na tom včetně jejich zaměstnanců nehorázně vydělávají. Chtělo by to spustit vlastní obchod třeba ve spolupráci s AMD a karty prodávat omezeně, 1 grafiku na ID.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zbohom GPU 2021-02-09 06:10:52

Tak Tesla kupila bitcoiny za 1,5 miliardy dolarov a bitcoin vyskočil na 44 000 dolarov čiste šialenstvo, težary už skupuju notebooky a tažia na nich ... o chvilu budeme hrať na mobiloch lebo PC komponenty nebudu ba ani notebooky!
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-09 07:32:05
avatar
Aktuálně už je BTC za více než 47 tisíc amerických dolarů/ více než 39 tisíc Euro neboli více než milion korun českých
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostupnost GPU 2021-02-10 13:26:59

Když by to někoho zajímalo, na německém prověřeném eshopu alternate.de mají normálně skladem nové Radeony...6800, 6800XT i 6900XT
Ale za vyšší ceny samozřejmě, než jsou oficiální.
Ale pořád levnější jak od překupníků.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-10 13:54:05

rx6800 za 1000-1300 eur? to uz radsi tu rtx 3060 ti za 600e...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 692x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 466x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 954x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1193x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1513x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1342x
Komentářů: 6