Duální grafická monstra se blíží uvedení: AMD Radeon HD 6990 a NVIDIA GTX 590 – Bitva roku Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 18 February 2011
altČekání se nám protáhlo, ale mám dobrou zprávu, obě konkurenční zbraně jsou připraveny!

 

 

 

 

 

O existenci duálního modelu AMD Radeon HD 6990 jsme věděli už dlouho a AMD se jím nikdy netajilo. Jak víme, jedná se o skutečný grafický High end od AMD a nástupce už více než rok výkonově dominujícího ATI Radeon HD 5970. Původně se HD 6990 měla objevit už na konci roku, ale kvůli problémům s dodávkami nových komponent napájení se vydání odložilo. AMD, stejně jako zbytek světa očekával, že NVIDIA po vyladění FERMI, tedy plnohodnotným jádrem GF100, model HD 5970 nakonec dožene. Ale ani plně funkčním FERMI modelem s plně funkčním jádrem se to NVIDIA nepovedlo. GTX 580 zůstala s odstupem až za HD 5970 a to navíc za pomalejší 2GB verzí. HD 5970 je ale také ve 4GB variantě, která je výrazně výkonnější.

AMD se tak rozhodlo s vydáním HD 6990 ještě počkat, protože není pod tlakem a už velmi dlouhou si drží pozici výrobně nejvýkonnějších grafických karet na trhu a dominuje i na DX11 poli, kde má více než 80%. Navíc se letos téměř určitě 28nm nástupci HD 6900/6800 neobjeví, a tak je s největší pravděpodobností HD 6990 jediný nový vyšší grafický model, který nás od AMD letos čeká.

Pod tlakem se ocitla NVIDIA, která opět neuspěla se svou strategií tvorby monolotického grafického jádra proti dvěma mainstreamovým, což je strategie, kterou dlouhodobě razí AMD. Na rozdíl od NVIDIA, AMD od R600 pro HD 2900XT, žádné high endové grafické jádro nevyvíjí. NVIDIA už dlouho není schopna nabídnout grafickou kartu, která by se výkonově mohla rovnat high-endu od AMD a i FERMI je pro ni zatím jasným zklamáním, a na poli výkonu GTX 400 jasně prohrála s HD 5000 generací. Na trhu jsou už ale nové generace, či spíše evoluce (z 5D na 4D u HD 6900) a v případě NVIDIA jen revize (správně vyrobená jádra s plným počtem jednotek). Tak jako tak, souboj řad GTX 500 a Radeon HD 6000 je zde a nás čeká hlavní střet. Souboj o výkonový trůn.

  • GTX 590 se blíží ….

NVIDIA GTX 590, jako duální model byla zatím spíše ve stavu spekulací. Důvodem je hlavně nízká efektivita současných jader architektury FERMI a z toho pramenící astronomické náklady na výrobu takové karty a hlavně problém s dodržením 300W hranice TDP. V neposlední řadě je tu i vážná hrozba, že referenční GTX 590 nebude dost silná proti referenčnímu HD 6990. V každém případě NVIDIA GTX 590 existuje a s největší pravděpodobností skutečně vyjde! Mohu zatím prozradit, že se jedná o velice limitovanou edici. GTX 590 je ve své podstatě prezentačním modelem NVIDIA, kterým chce prostě a jednoduše konkurovat a pokud možno porazit HD 6990 za každou cenu. GTX 590 bude velmi drahou hračkou. Založena je skutečně na dvou plnohodnotných GF100(110) jádrech s plnými 512 jednotkami. Ptáte se, jak to tedy NVIDIA nakonec vyřešila s 300W hranicí TDP? Jednoduše. Ta karta ji oficiálně nepřekračuje. Neoficiálně je to jako u GTX 560/580 zkrátka u všech GF grafik v poslední době, kde NVIDIA o TDP prostě klame a uvádí nižší hodnotu, než kterou ve skutečnosti ty karty mají. U GTX 590 bude prostě spoléhat na to, že ji potencionální majitel neosadí do desky, která by s tím mohla mít problém.

(Duální GTX 560 ...)

Samozřejmě i tak musela NVIDIA udělat jistá opatření, aby TDP bylo co nejblíže těm 300W. Ta opatření jsou jednak posílené šetřící funkce, hlavně jsou to ale ručně(!) vybíraná grafická jádra. Na GTX 590 se dostanou jen ty nejkvalitnější kousky, proto těch karet bude málo a budou drahé. Ta jádra ale zvládnou při 512 jednotkách fungovat na poměrně vysokých frekvencích s nižším napětím a tedy spotřebou než běžná jádra. I tak ale bude mít GTX 590 na obou jádrech nižší frekvence než má model GTX 570! GTX 590 dále ponese 1,5GB paměti pro každé jádro, tedy 3GB paměti celkem na grafice, i když paměť se nesčítá. Jedná se samozřejmě o instantní SLI. GTX 590 pak bude jedinou referenční grafickou kartou NVIDIA, která nabídne možnost zapojení 3 monitorů.

  • AMD Radeon HD 6990 …

Na GTX 590 čekalo AMD. A protože se konečně GTX 590 přibližuje uvedení na trh, Radeon HD 6990 konečně dostal zelenou! Na rozdíl od GTX 590 půjde o běžný model, stejně jako jím byl HD 5970, který se dočkal i mnoha nereferenčních modelů. HD 6990 bude výrobně mnohem levnější. Založený je na dvou RV970 jádrech a ponese 2-4GB paměti. Zatím nemohu říci další podrobnosti, kartu bychom měli obdržet mezi prvními v následujících dnech. Jsem si celkem jist, že AMD opět uvede jednu 300W edici jako „HD 6950 X2“ ale jen pokud jde o frekvence a v záloze má „HD 6970 X2“, která už se do 300W nevejde. Je asi jasné, jaké budou parametry, v tomto ohledu nás HD 6990 pravděpodobně nemá moc čím překvapit.

  • Kdo vyhraje?

Jestli se ptáte na to, kdo v této bitvě zvítězí, tak to už se dá docela snadno předpovědět. Efektivitou a poměrem cena-výkon to bude HD 6990. Protože je to i souboj SLI a CrossFire, tak v tomto má dnes navrch AMD, kde škálování HD 6000 modelů je často i 100% a celkově si dnes vede v efektivitě CrossFire lépe, což v tak vyrovnaném souboji své udělá – navíc AMD v poslední době přikládá pod kotel na poli ovladačů a 4D architektura má stále slušný potenciál.  Ale u těchto modelů jde hlavně a především o výkon. Pokud jde o referenční modely, půjde vlastně o souboj GTX 580 SLI ale s jádry na frekvencích zhruba o 100MHz nižší, což se poměrně dost negativně projeví na výkonu, takže spíše čekejte výkon +/- 5% kolem GTX 570 SLI. Radeon HD 6990 bude v nejpomalejší verzi „HD 6950“ CrossFire, ale HD 6950 jen frekvenčně, jádra budou mít plný počet jednotek jako na HD 6970. Takže výkon bude lehce nad HD 6950 CrossFire. A protože tyhle karty jsou dělány pro rozlišení 2560x1600 a hlavně 5760x1080 s plnými detaily 8AA atd., tak tipuji, že HD 6990 bude v této situaci v těchto nastaveních výkonnějším řešením. Nicméně rozdíly budou malé 5-10% maximálně (když budou SLI i CF fungovat jak mají) a rozhodně půjde o vyrovnanou konkurenci. Tedy výkonově. Pokud jde o spotřebu, cenu, dostupnost, to se teprve uvidí. Zatímco ale Radeon HD 5970 o svou pozici nikdy bojovat nemusel, HD 6990 konkurenci dostane, i když cenově bude spíše blíže GTX 580, což je skutečná jeho konkurence stejně jako GTX 480 měla být konkurence pro HD 5970. Ale strategie NV s výrobou obřího monolitického high end grafického jádra selhala. Opět. Takže to bude nakonec čistě duální souboj.

Kdy se dozvíte výsledek? Bohužel zatím nemám upřesněny data vydání. AMD zjevně vyčkává na tah NVIDIA, která GTX 590 dodělávala později. Grafiky HD 6990 už jsou připraveny a čeká se jen na správný den. AMD chce zjevně zopakovat úspěšný protiútok na GTX 560, kterou sestřelila hned trojitou salvou – slevou HD 6870, slevou HD 6950 2GB a uvedením HD 6950 1GB, to vše den před uvedením GTX 560 na trh. Takže zatím čekáme, ale podle mého názoru může k uvedení dojít kdykoli během následujících 4 týdnů. Každopádně s příchodem nových náročnější DX11 her bude ten výkon pro ty, kteří si ty hry chtějí užít v pořádném rozlišení a detailech (Eyefinity), velmi vítaným. Samozřejmě pro běžné 1080p rozlišení jsou tyhle grafiky úplná zbytečnost a nesmysl. Naše testy se proto u těchto dvou karet omezí jen na 2560x1600 a 5760x1200 rozlišení v plných detailech a vyhlazování, na nic menšího tyhle grafiky nejsou určeny a nemá cenu je šetřit.  …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 15:42:49
avatar
DD neviem neviem co tam spekulujes o vykone,Nvidia bude jasne uplne všade vykonejší,ved jedna GTX580 je zhruba vykoná ako dvojčipový radeon HD5970! a tomu sa hd 6970 ani len nepribližuje tak stoho je hned jasne ze GTX590 musí HD6990 rozdupat za každej situacie podla mna aj o desiatky FPS Tu nie je ocom diskutovat,a som zato aby ste tie karty testovaly aj v Full HD 1080p nech si viem porovnat vyhodnost dvoch CF alebo SLI voči tejto jednej
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 16:10:23
avatar
Jasne, v AMD určite čakali na GTX590 len kvôli tomu, aby videli ako moc ich nvidia zadupe do zeme
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 16:17:16

Pravda, je ta, že duální 590 by mohla hodně moc potrápit 6990.
Neodhadnu si řící co AMD s jeho modelem provádí, ale pokud 590 vyjde v plné síle, tak bude asi dost drahá, ale troufnu si říci že bude kralovat.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - milda001 2011-02-18 20:06:57
avatar
V plné sile GTX 590 nevyjde, jednak kvůli spotřebě a taky by jsi to nikdy neuchladil takovou krávu obrovkou žravou . Proto taky ty snížené takty, už GTX 580 má spotřebu 250W a to jsem hodně při zemi, co teprve duální řešení
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 16:27:42
avatar
preco to sakra dava prispevok o uzivatela nizsie ked ja reagujem na uzivatela vysie,a pod neho to nedá
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 16:32:44

mě to funguje dobře
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:08:02

Viagra?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 21:30:19

To vypadá na zdravý životní styl, asi se ještě ten městský smog nedostal až k nim do hor..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 23:06:24
avatar
Citace:
preco to sakra dava prispevok o uzivatela nizsie ked ja reagujem na uzivatela vysie,a pod neho to nedá

protože někdo před tebou udělal to samé, takže jsi v pořadí
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 16:29:36
avatar
ne v amd cakali skor necakali ze nvidia vyda plnohodnotnu GTX580 X2! A mysleli si jak to zas nvidie natru lebo predpokladaly že tam daju orezane jadra z GTX560,a ani amd necaklo lebo im chybali nejaké suciaskty na HD6990,nabuduce aj zapoj trochu rozumu,znovu popremislaj,popozeraj testy GTX580 vs HD6970,znovu popremislaj,zase zapoj ak bude mozné rozum,a potom dačo napíš
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 16:37:51
avatar
Ty mi niečo hovoríš o premýšľaní? Ak by takto ako si to popísal rozmýšľalo vedenie AMD, tak by som sa veľmi začal čudovať ako je možné že ešte fungujú ...
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 18:26:52

Nevim, já prostě něvěřim, že když už nvidia vydá gtx 590 tak bude slabší než hd 6990.To si můžou dál frčet se svojí gtx 580.Podle mého názoru se zopakuje klasická situace a to:GTX 590-výkonnější,dražší,horší provoz.vlastnosti,HD6990-pomalejší,levnější,lepší provoz.vlastnosti.Nvidia má vyhodu žě ikdyž ta karta bude žravější tak u těchhle grafik na to nikdo nekouká.Každopádně jestli AMD prohraje i ve dvoučipech tak to bude potupa.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:07:29
avatar
zjevně nevíš o čem mluvíš ...

malý testík: Odkaz

pokud vezmeme do úvahy jen 2560x1600 4/8AA (bohužel vyšší rozlišení testováno nebylo), tak za předpokladu že bude GTX 590 jen výkonnově GTX 570 SLI, což frekvenčně bude ještě míň, tak už v tom případě HD 6990 jako duální HD 6950 X2 (frekvenčně) výkonově s lehkým náskokem vítězí ...

takže máš pravdu, tady není o čem diskutovat. GTX 590 musí být duální GTX 580 protože by jinak proti HD 6990 neměla žádnou šanci ... a jak vidíš i SLI GTX 580 má v 2560x1600 8AA o chlup nižší výkon než HD 6970 2GB v CF! Takže uvidíme jak to bude v 5760x1200 8AA což je rozlišení, pro které jsou obě grafiky jak dělané ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:32:21

GTX 5XXX má vyšší výkon v 1920x1200 než adekvátní AMD, ale v 2560x1600 je to naopak. Otázka je, jestli to není menší pamětí GTX. Ale kdo by kupoval taková monstra jenom na 1x 1920x1200 ??!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 20:41:55
avatar
1,5GB vs 2GB zase není v dnešních hrách takový rozdíl ...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 16:20:31
avatar
No, uz se tesim az budou mezi nami! A kdo bude vykonejsi? Mirne preference davam AMD
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 16:32:09
avatar
neni možne aby bolo AMD vykonejsie!AMD keby chcelo byt vykonejsie tak by muselo vydat 6970 X2 4GB aspon na 1Ghz a to by ta grafika potom ale žrala 500W
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:15:19
avatar
můžeš přestat spamovat a navíc přestat hloupě žvanit a ignorovat fakta? ... měření mluví jasně už dnes: Odkaz

PS: poslední varování, další FLAME = BAN


Jinak HD 6990 má nižší spotřebu než GTX 590, to už ti mohu prozradit dnes ;)
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:01:38
avatar
Ja nespamujem,vereje tu diskutujem chces mi snad tvrdit že nemožem vyjadrit nazor?a asi nevieš čo je spam.A neignorujem fakta,ked tu už nateba milion ludí napisalo že pišeš pozitivne len o AMD tak stoho už sa da taško vyškrkat a asi natom niečo bude,inak sam mam ATI grafiku a aj dalšia bude AMD,len mimochodom,a neporovnavaj GTX570 SLI vs HD 6970 CF lebo GTX 570 SLI nie su plnohodnotne jadra GTX 580! ktore budu na karte GTX 590,tak tu evidentne tu ignoruje fakta niekto iní,a neobhajuj frekvencie lebo GTX 590 pojde určite na frekvencie GTX 580 dat,tak že stoho tvojho odkazu čo si tu dal jasne vytazí GTX 580 SLI voci 6970 CF tak co sa tu rieši?Je toto vhodné na BAN?že som napisal svoj nazor tam kde to patrí?A nezvihodnoval v každom članku dookola len AMD

PS : aj HD6990 bude mat znižene takty tak neporovnavaj GTX 570 na zaklade že GTX 590 bude mat nisie takty jadra GTX580 z plnohodnotnou HD 6970!Zavadzanie,to porovnavaj potom GTX 570SLI vs 6950 CF a zase vyhraje nvidia,kludne sa stavím o milon že nevidia bude vykonejsia,to sa ale niekde tasko berie
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:19:11
avatar
2MATRIX: musím s tebou souhlasit. Honza se nechal unést...Asi je zklamán z toho že Antilles nebude TOP grafikou světa.
To že HD 6990 bude výkonnější je pěkná kravina...GTX 590 bude nad nim minimálně 5% (ne-li 10%). Navíc GTX 590 bude mít brutální rezervy pro OC (ale bude nutné chladit vodou-bohužel )HD 6990 na tom v tomto ohledu nebude moc dobře. Pochybuji že průměrně půjdou taktovat na 1,0GHz spíše to vidím na 950MHz (a to kdo ví jestli).
To že takové to OC přinese 5-7% výkonu navíc není tajemstvím takže snad již netřeba více rozvádět.
GTX 590 má v základu nastavené takty na 650MHz (dost možná i 680MHz-stále není rozhodnuto) a 850 ne-li 900MHz na jádře s dostetečným chlazením zvládne levou zadní.
Ano bude to dělo které v základu o kousíček překoná novou vlajkovou loď od AMD a po OC bude drtit vše co existuje a "nic" se mu nevyrovná. Dle prvních informací jsou karty připraveny pro 30% taktování...Cena bude asi astronomická ale nebude až tak horké jak se zdá. Ta by totiž měla být 16k nebo 18k což se ještě dá. Stačí se podívat na testy a je jasné že toto bude výkonnější. I když o solidní peníz dražší...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:45:20
avatar
Já se unést nenechal, uvidíte sami jak to dopadne v 2560x1600 8AA a 5760x1200 8AA ;) to jsem zevědav, co budete říkat pak ;)

navíc jsem dal jasně najevo jaké budou parametry a otestovacé SLI a CF je takže rozhodně nevětším z křišťálové koule ...
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:29:58
avatar
Pre mna osobne bude rozhodujuce 1920x1080 lebo hrajem le vtom,a ano ma ta grafika pre určitých ludí zymsel aj vtomto rozlišení aj ked nehraje na 3 LCD,mam vykonovu rezervu na pekne dlho,samozrejme 6990 bude brutalne vykoná GPU a bude to tesne z GXT590 ale predsa nebude vykonejšia
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:36:17
avatar
2MATRIX: Pro 1920x1200 brát tudle dvoj-čip grafiku je vážně ptákovina...Pro 2560x1600 to už je rozumné. Pochop že dnes za tu kartu "vybleješ" skoro 20k a nabídne ti to samé co karta za 6k...A až se objeví hra kde by její výkon se dal v tomto rozlišení použít tak zase ta karta bude mrtvá kvůli ovladačům. Vem si jak si dnes vedou HD 3870x2 nebo HD 4870x2. Ty karty v některých nových hrách podávájí výkon na úrovní jejich jednočipových ekvivalentů-prostě ovladače se pro ně už neladí a jsou to "nepoužitelné" šroty.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:29:33
avatar
tak 8xAA..To šlo ATInám vždy lépe a taky 3GB na GTX 590 todle už asi dávat nebudou...Stejně je to jedno na 5760x1200 bohatě stačí 4xAA a někdy ani to není třeba. Zapínat vyhlazování v náročných hrách v tomto rozlišení je tragikomický nápad.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:35:16
avatar
co je náročnější 4AA nebo 8AA? takže když to jde ve hřea zapnout co je náročnější nastavení? Já 8AA používám ... i na 5760x1200
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 20:17:01

Citace:
á se unést nenechal, uvidíte sami jak to dopadne v 2560x1600 8AA a 5760x1200 8AA ;) to jsem zevědav, co budete říkat pak


Hovoríš to dosť sebaisto takže predpokladám, že nejakí prvotné info o výkone týchto grafík máš...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 20:42:46
avatar
no já bych vám jinak nehlásil, že karty jsou skutečně na cestě ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 00:21:35
avatar
o vykone ma predstavu kazdej kdo videl recenze CF hd 6950. dualni karta na tom bude +-10% podobne, zaleze na taktech a poctu aktivnich sp.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - budy 2011-02-18 22:42:27
avatar
"To že HD 6990 bude výkonnější je pěkná kravina...GTX 590 bude nad nim minimálně * 5% (ne-li 10%)"

*Ve vybraných hrách že jo
Edit by nVidia
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 00:20:01
avatar
sak stejne to bude platit i naopak...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 12:30:28
avatar
Nikdo neví jak to bude, a jestli to bude obráceně, zatím to jsou spekulace typu OBR a jeho další trhač asfaltu co prý bude 30% nad HD 6990 + další overclock potenciál v podobě 30%

PS - jeho blog mám v záložce "Sranda" docela se bavím co tam produkuje za bláboly
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 17:40:07
avatar
ale je jasny ze to tak bude. ty karty budou vykonove hodne blizko a kdyz se proste zvolej ty "spravny" hry nebo lokace ve hrach tak bude jedna ci druha karta klidne o tech 10% vykonejsi. sak i ted staci vybrat par her a nastaveni a hd6970 ti prekona gtx580 v pohode o 15-20%, stejne jako v jinych hrach a nastavenich ti vyjde gtx560 stejne vykonna jako hd6970.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-20 09:35:11

jj proto se tu rozebíraly rozdílné výsledky testů na serverech např. GTX580.
Byte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 2011-02-19 12:20:12
avatar
len sa smejem na tych vasich "mudrych" reciach... treba sa naucit najprv pouzivat net a mozno aj citat... nedavno vysiel clanok ako 1 amik si spravil sam bios pre AMD 6950... vytiahol vykon na 1250 MHZ a isla stabilne... to svedci len o rezerve ktoru maju grafiky radu 6900
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 17:19:06

jedna paní povídala.....
Byte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 6950 2011-02-20 13:39:11
avatar
ten manik skusal ist az na 1620 MHz na jadre... a ano jedna pani "povidala" a jeden manik "udelal", teda nebal sa... Odkaz
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-20 09:59:59

Ta karta má v Biose na stavenou vrchní hranici rychlosti čipu? Jinak to nemá význam, rychlost se nastavuje jinými programi.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:29:32
avatar
Citace:
kludne sa stavím o milon že nevidia


stavis sa o milon ze nevidiaci vyhraju?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 00:29:56
avatar
tak amd nebude mit se spotrebou zadny problemy, sak maji powertune. ve hrach, ktere kartu treba zatizi vice, tak se bude podtaktovavat a takle si tech 300W udrzi v pohode. pak uz je jen na uzivatelu jestli si kartu limity powertune zvysi, pripadne kartu i dale nataktuje za cenu vyssi spotreby nebo ne.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:07:14

A to je ten problém. Limit je 300W, proto se používají nižší takty (např. HD5970 má jádra HD5850, nikoli HD5870), GTX590 má nižší napětí. nVidia má šanci se po dlouhé době vytáhnout.
eray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - offtopic 2011-02-18 17:01:24

jak vypnout teplotni cidlo ugrafiky Nvidia 8800GTS 512 ???? tedka mi to cidlo odeslo a restuje mi to PC .... dekuju
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:06:32
avatar
nejsem si, jist zda to vůbec jde ...
eray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:11:24

tak to je naprd protoze karta se 100% neprehriva jenom to proste drbe to cidlo ... :S v GPU-z prvni teplota GPU skace z 0na 128 a naopak a druha ukazuje -64
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:21:18

Zkus flešnout Bios, software je asi jediná možnost. Čidlo chrání jádro před zničení, určitě to je chráněné před vypnutím. Zničený čip = reklamace.

Edit: měla to být odpověď pro ERAY. klikl jsem odpovědět.
eray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 13:06:09

tak nakonec sem ji opravil upečením v troubě na 220°C na 8min i tak díky za postřehy
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-20 10:14:18

Slyšel jsem o tom, ale nedovolil jsem si ti to navrhnout. Základní deska má nějakých 11 vrstev, PCB bude něco podobného. Vše tam postupně "nacvakávají" automaty. Nic nemůže být bez nepatrné tolerance. V té troubě si to "sedlo." Je to 200 let stará technologie žíhání ocele.
Je to stejně prča, technologie 21. století a opravíš ji v troubě po babičce.
Zdraví selský rozum, jen tak dále
BK_One [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:26:55

Podla mna vyhra Amd ktore jasne vedie.6990 bude mat lepsiu cenu mensiu spotrebu a vykon ako 590.Cena rozhodne v prospech amd.Nvidii ide len o to aby ich karta bola v uvodzovkach najrychlejsia za kazdu cenu.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 17:59:05

Citace:
Nvidii ide len o to aby ich karta bola v uvodzovkach najrychlejsia za kazdu cenu.
Však o to právě jde!!! Mít nejvýkonnější kartu!!! To je prestiž, ukázat technickou převahu. Reklama. A najde se dost kteří zaplatí aby se mohli chlubit tím nejlepším. V této cenové relaci, 14-20 000, se na spotřebu nekouká.
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 22:06:14

To BK One:Tak samozřejmě,u těchto karet je výkon až na prvním místě.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 18:03:51
avatar
Proč zde budu si plácat játra a spekulovat když se můžu pak kochat výsledky až budou testovány a pak teprve nastane můj čas a bude hodnocení.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 18:39:58

Souhlasí s tebou, ještě tu bude několik podobných článků než budou nějaké testy.. . Raději si budu šetřit sílu na později.. , ale na ty testy dvou gigantů se velice těším.. .
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:09:26

Aj ked to nedava zmysel, aj tak podla mna vacsina uzivatelov bude tieto karty vyuzivat na rozlisenie 1080 a 1200p.
Wormsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 22:50:12
avatar
Souhlasim, podepisuji.(filmova klasika) Sam uvazuji (dnes spis uz jen cekam) ze koupim 6990. Jen doufam ze ATI (jeste dlouho si nezvyknu na AMD) nevida tuhle GK s 2GB RAM jak se spekuluje, i kdyz prave tento model byl k tem 1920x1200 stacil asi bohate.
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:30:26
avatar
Můj názor ? Opět se GTX 590 bude prodávat více, protože lidé samozřejmě sází na "GeForce" a "NVIDIA", ale na HD 6990 se též hodně těším. Už aby tu ty monstra byli!
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:54:43

Prodávat více GTX590 než HD6990 ?? To teda nevím jestli jich budou mít dost, ale protože budou za vyšší cenu než HD6990, tak jich jistě bude dost na skladě..
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 20:42:39
avatar
ta karta spíše bude papírový drak...a zřejmě jich nebude více než 10 000...Ten kdo si jí bude chtít koupit tak při launchu bude mít šanci. Později to možná bude trošku problémové
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 20:57:58

Jo budy, já vím že jich moc nebude, a taky netvrdím že se jich prodá více než HD6990.. . Na to tu jsou jiní, stačí se podívat trochu výše..
Wormsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 22:41:10
avatar
Osobne bych to videl jen tak na 2000KS jen pro marketing, dostupnost podle me bude dost tragicka. Kdo na to ma, si koupi dve 580 nebo je uz ma.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 10:51:20
avatar
No tak já na to mám.Mám klidně i na tři GTX 580 ale raději si koupím GTX 590 než dvě GTX 580. Ušetřím dobrých pět tisíc na grafice a další minimálně dva litry na vodním bloku.
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-20 13:06:57
avatar
budy: mas na tri GTX580 a potrebujes setrit na vodnikovi?
neviem ale tiez si myslim, ze GTX 590 bude vykonnejsia a ak to tak bude, je skutocne jedno aku ta karta bude mat spotrebu a kolko bude stat, urcite si najdu svojich odberatelov. ludia, pre ktorych su taketo grafiky urcene, skutocne na ich cenu alebo ucet za elektrinu nekukaju.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:52:58
avatar
Myslím že tohle skončí velice vyrovnaně GTX590 bude mít možná o něco lepší výkon, ale HD6990 bude více efektivní
Nasy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 19:54:19

Taky se tesim jak ten souboj dopadne,ale pro drtivou vetsinu uzivatelu to bude uplne jedno,protoze si nikdy takovou kartu nekoupej,ta je urcena jen pro opravdove nadsence a nebo ty,kteri musi mit to nejrychlejsi co se da v PC svete sehnat...a co se tyce te spotreby?musim se usmat tomu jak se tu pise ze se nevleze do pozadovanych hodnot..koho to prosimvas zajima ze se nevleze pokud si koupi takovou kartu?nikoho a proto me tento argument DDho vubec nezajima...to je jak kdyby nekdo chtel aby F1 splnovala prisne EU normy
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 20:06:22
avatar
to prirovnanie by bolo lepsie keby si chcel do fabie dat motor v8 z bmw
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 21:31:37

Som zvedavy kolko fps nam budu davat karty za niekolko rokov ked uz dnes vacsina hier na vykonnych grafikach nejde pod 50 fps a po vyhlaseni Sony ze ps4 vyjde az o pat rokov sa da predpokladat ze narocnost hier stupat dovtedy nebude a vykon bude xkrat vyssi. To bude fraska.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 22:57:13
avatar
Bude se to dělat jako doteď, na konzole se to bude optimalizovat a osekávat jak to jen jde, a na výkonné PC grafiky bude minimální optimalizace, protože není potřeba při takovém výkonu, bohužel ta grafika bude stále hnusně konzolová
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 00:46:29
avatar
Proto si vždy rád zavzpomínám, např. na rok 2003, kdy vyšlo Far Cry, já ho nainstaloval a jenom jsem se řekl "SAKRA"
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 12:34:49
avatar
Já viděl Far Cry poprvé na LANce, kámoš měl 19´ LCD a ATI 9600pro, a když vyšel z jeskyně a uviděl jsem tu džungli tak jsem jen s úžasem řekl - Ty piiiiiiiiiii*o

PS : Far Cry vyšel v březnu 2004
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 22:43:30

MNO co bych povídal
Je to jako když vařím polívčičku a ne a ne ji dochutit.
Nakonec musim z domu abych přinesl něco nového a srovnal tak, (anebo vyvážil chut) ... pro všechny

PS: Vlastně ani nevím za koho a pro koho píšu, připadá mi to jako že za DD.
Ale to je blbost, tady se závodí a pozor Antilles bude určitě výkonnější.

Prosím v jakém tože rozlišení a AA bude test ?

To vidím na jasný výsledek.
Docela bych si taky vsadil...
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-18 23:48:31

pekna valka se tu rozjela, jen co je pravda
jinak DD, trpelive cekam cely tyden na slibeny clanek o zapojeni Eyefinity do 6950, slibeny v pondeli

Chapu,ze mas lepsi veci na praci, ale opravdu by mi pomohlo, pokud by jsi mi poradil odhledne redukce z miniDP->DVI.. pasivni, aktivni, atd..
konkretne ?.. stacilo by :
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105140004000000139K
hrozne rad bych se zapojil do Eyefinity klubu, ale bez toho, aniz bych predem vedel, jestli to pojede, nic objednavat nemuzu, kupuju na firmu a pak nemam moznost uz nic vratit..
Diky
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 00:17:37
avatar
tohle se resilo uz kolikrat a i amd nebo vyrobci karet pisi co potrebujes. takze pokud zadnej monitor s display portem, tak musis mit aktivni redukci dp->dvi. kde to sehnat ale nevim. na czc meli driv redukci od sapphire, ale uz neni v nabidce. ta redukce na kterou davas odkaz je myslim pasivni.
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 17:19:30

jeste jednou diky, uz jsem to nasel v Alfacompu, to by melo byt to stejne.. nejak sem noobicek zapomnel na pribalenou redukci miniDP->DP
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 00:24:53
avatar
Ahoj, nestíhám ... ale tady máš info: Odkaz

Já osobně používám: Odkaz

teoreticky by dnes ale měla stačit ta jednodušší redukce např: Odkaz

ale já to mám vyzkoušené jen s tou aktivní redukcí ...
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 00:42:17

aha.. diky chlapi, cenim si pomoci, ja jen, ze toto resim od zacatku roku a toto jsou relevantni informace jiz od rady 5xxx, souhlasim..
nicmene dneska tu mame radu 6xxx, miniDP porty, to mi chcete rict, ze musim jit miniDP-DP-aktivni redukce tato ? a ze se to neda sehnat poradne ? no to snad ne
Jsem domluvenej s Alfacompem, ze mi to tam nekdo vyzkousi a daji mi vedet, drzte palce
Jenom jsem chtel rict, ze dle toho, co jsem cetl ( alespon 70 vygooglovanych odkazu, ruzny fora, clanky, testy a videa s eyefinity) jsou toto vsecko stary informace, pro rozliseni fullHD, mozna i 1920x1200 by mela stacit i pasivni redukce..
Priznam se, ze toto me teda stve, to je opravdu tak malo lidi, co toto resi ? pocitace za 30-40k nejsou problem pro vetsinu lidi, co znam a dalsich co ja vim 8k za monitory a zdvojnasobit si zazitek z hrani, to nikdo nedela ?
Dela, ale vetsina lidi ma asi ty aktivni, drahe redukce jiz od dob 5xxx a pouziva je stale
Takze nejak to snad dopadne snad, i tak diky za linky
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 09:06:22

graficka karta umi pouze 2 monitory soucasne, pokud:
A: nepouzijes aktivni redukci z display portu
B: nepouzijes nativni DP zarizeni.

Na rovinu kdyz jsem si vybiral jestli za 2500kc redukci, nebo za 2900 LCD s DP, tak byla volba celkem jasna. Koupil jsem si
3x acer p226phq a jsem docela spokojeny.

Jinak abych rekl pravdu tak prestavam verit ze HD6990 vubec bude. Podle me maji taky dost vazne problemy se spotrebou. Je mi jasne ze by se do 300W vejit meli, kdyz mirne snizi napeti a vyberou lepsi jadra (pripadne snizi frekvenci), nicmene i tak to bude taktak. Ono zlate 58x0, ktere mely opravdu malou spotrebu... o 69x0 se to uz rict neda... Ja sam jsem na svoji 6950 po odemceni a pretaktovani uvidel 350W (na meraku 536W, po odecteni zateze PC s PCI grafikou to sedi).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 14:42:26
avatar
8k za monitory kdyz nekomu stacej vyblity TNka...pasivni redukce ti stacit nebude. na pct foru to resil nekdo s hd6950, ze si koupil snad uplne stejnou redukci na kterou si ty odkazoval a nejelo mu to.
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 16:24:44

mas pravdu, tam jsem koukal jenom ze zacatku roku jednou, musim se podivat znovu..
Btw. stale vsichni pisete, ze musi clovek pouzit aktivni redukci, DP nativni atd..tzn.
miniDP->DP-> prislusnej monitor k tomu ?
nebo dalsi moznost
miniDP->DP->aktivni redukceDVI->jakejkoliv monitor..
No snad se na me nikdo nebude zlobit, kdyz reknu, ze todle chlapci nedomysleli Chapu 2 clock generatory, omezeni na strane HW, ale..ne, ze by me to efektivne odrazovalo od nakupu, to vubec

No a k vyblitym TNkum..zrovna Samsung P2450H je slusnej, netvrdim, ze od pulky roku 2009 co vysel, jsem nasel nejakej lepsi..vetsina stoji za prd, ale co jinyho ? IPS ? A co odezva ? Ano, jde to poznat, v ramci pruzkumu chodim po navstevach a poustim u kamaradu ruzny testy monitoru, koukam na barvy, cernou ve filmech atd
..a pozorovaci uhly ? Uprimne, to me alespon nuti sedet rovne a vzprimene a nerozvalovat se u toho sezeni
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konecne pokrok 2011-02-19 17:03:55

http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514007O0BM0BG145M

uz jsem to konecne nasel, vypada to, ze to ve ctvrtek pridali do nabidky, takze hura na to
toto je presne hledal, na netu jsem to videl (youtube, techwizkid navod) ale zde to nejak nebylo, resp. jsem to asi nenasel
takze : 2xDVI, k 6950ce pribaleny adapter miniDP->DP->tato redukce na DVI->monitor->profit?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 17:35:08
avatar
jo treba ips. hral sem kdysi par let csko a q3, takze sem mel taky z ty odezvy trochu obavy, ale pokud se na to zvlast nesoustredis tak si ji vubec nevsimnes. za to ten rozdil v kvalitne obrazu te hned prasti do oci, zvlast kdyz mas nejaky TN primo vedle nej. kamarad si nedavno kupoval benq s tim VA panelem, coz je dost mozna monitor s nejhorsi odezvou na trhu a ve hrach nebo filmech se to taky v pohode da. nejvic mu ta odezva pry vadi pri skrolovani stranek na netu. jinak obraz ma taky vyborny a s zadnym TN se neda srovnat. treba cernou a bilou barvu ma jednu z nejlepsich co sem na lcd vubec videl. jinak zrovna ten samsung bych nikdy nikomu nedoporucil. davat necelych 5k za TN je podle me teda pekna hovadina. to uz si rovnou muze koupit monitor za 3k a je to obrazove to stejny.

s tema redukcema je to presne jak ted pises. takze tu sapphirku potrebujes.
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 17:44:58

opet, jak pises.. na dvou navstevach jsem narazil na ten rozsirenej 24 palcovej monitor Benq, kterej se trha pri scrollovani na netu
ano, smeju se hloupe, ale to bych fakt neprezil asi..

Takze IPS, zkusis mi nejaky doporucit, prosim ? Prusvih je, ze ja uz jeden P2450H mam, nicmene jsem s tim spokojen, na barvy si nestezuju, predim sem mel 22" uz nevim co, bylo to cely do modra fuj.. pro nekoho, co tomu nerozumi, na hrani..prisel mi idealni.
Priznam se, ze by nemusel stat 4800,- to je pravda, ale co za tu cenu ? Co jsem koukal naposledy, tak neco jinyho rozumnyho bylo snad za 7k

edit: CSko a kvaka sem hral jeste na CRTcku, to uz je dlouho
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 17:49:31
avatar
ja by som ti odporucil samsung s c-pva panelom, ja mam 20( malo penazi) ale za slusne peniaze je aj fullhd 24"
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 18:42:57

diky za link, nicmene ja se vazne snazil a hledal(v podstate vybiram neco modernejsiho nez P2450H od te doby, co vysel )a chtel bych radsi odezvu, precejenom hlavne hraju .. co vcil ? urcite jsem neco prehledl, nebo me neco uteklo, nejakej dobrej kousek, nejaka technologie.. ale toto zrovna jsem uz videl :

http://extrahardware.cnews.cz/samsung-syncmaster-f2380-cpva-proti-e-ips?page=0,12

citace:
"Čím ale budou cPVA panely trpět obecně, bude horší odezva. Samsung sice uvádí 8 ms, skutečnost je ale o poznání horší. Panel má pomalý především náběh, který běžně překračuje 20 ms. V součtu se pak není problém setkat s hodnotou kolem 30 ms. To bude zřejmě těžkou ranou pro náročné hráče citlivé na každou milisekundu, kterým tak nezbude asi nic jiného, než oči pro pláč a TN monitory. Při sledování videa rozmazávání příliš patrné nebylo, dalo se s ním setkat ale ve velmi rychlých scénách. Monitor tak trpí trochu nepříjemným ghostingem."

:/
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 18:48:49
avatar
hravam mw2, predtym som mal philipsa a nevsimol som si horsiu odozvu.co sa tyka podania farieb je vsak super po kalibracii..ten moj je f2080
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 19:10:33
avatar
ten samsung s c-pva je to stejny jak benq s jeho VA. benq ma trochu vyhodu v led, kdy ma rovnomernost podsviceni perfektni a o neco min zere. ta odezva je stejne spatna, ale to uz zalezi jak moc je na to clovek citlivej. ja sem dost a pri hrani by mi to asi nijak moc nevadilo, ale toho skrolovani si vsimne hnedka kazdej. stejne tak, jako opravdu vybornejch barev
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 19:47:29
avatar
no teraz to mam pripojene k notasu a pri scrolovani na led na notase a na tomto nevidim rozdiel na ddworlde, mozno som uz slepy
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 20:10:24
avatar
tak VA panely maj pomalejsi odezvou u blizkych odstinu barev. takze treba pri pomalem pohybu mysi po sede plose by sis toho mel vsimnout. mozna i ta oranzova barva na pravo, jak je ten facebook a twitter se bude rozmazavat.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 22:16:48
avatar
pasivní redukce nestačí na nic...Bud budeš mít monitor s DP a nebo aktivní redukci...Jinak si můžeš trhnou bohužel...Jestli nepoužíváš 30" panely a máš max 1920x1200 tak stačí ta obyčejná aktivní redukce za 500,-
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 09:03:37

Nepocul niekto nejake zvesti o Sapphire HD 6970 v edicii Toxic? Konecne sice vydaju HD 6990, ale v pohode by my stacila HD 6970 s 2GB v nereferencnom prevedeni.
sirgarfield [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 09:57:05

osobne si myslim ze Geforce bude vykonejsi, staci si srvonat HD 6970 CF vs GTX 580 SLI, v 2560x1600 je Geforce vykonejsi o 12 procent:
http://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/19607-sapphire-radeon-hd-6950-a-hd-6970-vykon-v-crossfire?start=11
nehlede na oc potencial,navic mezi SLI a CF takovy rozdil ve skalovani neni, 580 totiz uz docela limituje procesor. v OBRove recenzi to vychazi jasne
Citace:
Mezi nejlepším škálováním CrossFire a SLI je rozdíl pouze necelá 3 procenta

6990 urcite bude silna ale na 590 stacit nebude v zadnem pripade, a myslim ze treba na 1920x1200 ve 3D by se ten vykon hodil, uz se tesim na test :-)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 12:52:39
avatar
Přesně tak...
Anonymní  - TDP 2011-02-19 19:20:12

čistě řešeno 2x 580 vs 2x 6970 nakope...problém je omezení v TDP a nVidie žerou o 20% víc při stejnym výkonu...maximální limit je 300W, s tim nic neudělaj...jestli nVidia bude s TDP fixlovat jako u předchozích grafik, bude souboj vyrovnaný, jestli ne, vítěz bude jasnej
tady už nejde vůbec o aximální výkon chipu, kdyby tam nebylo těch 300W, tak tam klidně hoděj ty jádra 3
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 17:18:24

to uz vime, ze 590 = 2x580 ?
edit: no co to placam.. proste: 6990 bude 2x6970 a 590 bude 2x580 ?
podle toho, co vime, by to podle me melo dopadnout pro 6990 lepe, nicmene zajimavejsi podle me je otazka, jestli si nekoupit 2x6950, flash na 6970 a crossfire ?
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 12:13:39
avatar
Hm... Pěkná diskuze
Byte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD vs NVIDIA 2011-02-19 12:24:50
avatar
nemusim cakat na uvedenie na trh oboch grafik... u mna je vitazom uz teraz AMD 6990 ostatni na to pridu az to bude cierne na bielom
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-19 23:14:36

OFFTOPIC: Mohu poprosit o radu? Jaký zdroj byste mi doporučili k této sestavě?
Odkaz
Uvažuju nad:
Odkaz
Bude stačit? Ještě jednou se omlouvám za offtopic a děkuji za rady pánové
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2011-02-20 09:24:48

Opravdu nějak nechápu, proč se v tomhle segmentu tak řeší ta spotřeba ? Vsadím se, že ATI bude mít menší spotřebu v idle i v burn, ale koho to v tomhle segmentu zajímá ?
Asi jen "DD", pro kterého je to argument číslo jedna.
Ta karta bude stát minimálně kolem 15.000,- a nevěřím tomu, že ten dotyčný bude koukat na každý watt.
Anonymní  - Spotřeba 2011-02-20 09:59:43

to sice nebude...ale limiace PCI express je 300W a tam se na to hledí...ve výsledku je spotřeba předem daná...
a v tom vítězí AMD...při stejné spotřebě má o 20% vyšší výkon

jiná věc bude, kam až ty karty pujdou taktovat...při pořádném chlazení by pak GTX 590 mohla HD6990 předehnat..tam už spotřeba opravdu nkoho nezajmá
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-20 10:55:43

300 W, resp. jeden osmipin a jeden šestipin, je maximálním standardem, který povoluje PCI SIG. To, že se to porušuje, je věc druhá.
Co potom třeba takové grafické karty jako Areus apod. ? Ty také překračují ten limit 300W.
Anonymní  2011-02-20 12:47:07

Asus Ares není referenční karta...co si udělá Asus je jeho problém...to byla limitovaná verze jako předtim Mars...
lambo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-21 08:37:27

Zdravim,
Mě by spíš zajímalo jestli dokážou AMD 6990 a Nvidia 590 porazi krále ATI 5970 už se na ten souboj moc těším .

DD, to bych tak netvrdil:
(Pod tlakem se ocitla NVIDIA, která opět neuspěla se svou strategií tvorby monolotického grafického jádra proti dvěma mainstreamovým) Nvidia a pod tlakem ... . to ne Nvidia se spíš poučila z minulosti ... vzpomíná na společnost 3dfx a jejich grafiky VOODOO.

PS muj faborit je ATI 5970.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-21 09:33:26
avatar
vzhledem k tomu ze gtx580 je jen o par zanedbatelnych procent slabsi nez 5970, tak to je snad jasny...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 620x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 411x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 912x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1181x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1506x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1337x
Komentářů: 6