Duální NVIDIA GTX 460 půjde na trh! NVIDIA vypustí i zmrzačenou GTX 460SE Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 05 November 2010
altDvě kontroverzní grafické novinky se chystají na trh ….

 

 

 

Není to tak dávno, co jsem vás informoval, že ZOTAC jako jediná firma nevzdala snahu o uvedení duální grafické karty NVIDIA G400 na trh. Ukazoval jsem vám fotografie testovacího vzorku. A teď se podržte. V předvečer vydání nové GTX 485, tedy pardon, GTX 580 (nevím proč, pořád to pletu ;).), bylo oznámeno, že ZOTAC vydá duální GTX 460 a karta dorazí v prosinci na trh!

Tím vyvstávají zajímavé otázky. Samozřejmě otázkou první je výkon, kdy víme, že dvě GTX 460 se bez problémů dokáží přes GTX 480 přehoupnout, což znamená, že budou i velmi blízko GTX 580. Druhou otázkou je cena a s tím spojené výrobní náklady. Je totiž velkou otázkou, zda náhodou výroba duální GTX 460 není jednodušší a levnější než výroba jedné GTX 480/580, při stejném výkonovém zisku. Samozřejmě v neprospěch duálního řešení mluví závislost na ovladačích a také v případě duálních GTX 460 vysoká spotřeba, kdy TDP této karty by určitě atakovalo 300W, ale spíše 350W. Výhodou ale zase může být, že je to jediná grafická karta NVIDIA, která by byla schopna nabídnout to, co konkurence, tedy možnost na jediné grafické kartě provozovat 3 a více monitor v systému „Eyefinity“.

I s ohledem na načasování je to zajímavý počin. Jsou dvě možnosti. Buď ZOTAC ví, že GTX 580 je předem ztracená záležitost, protože 15% výkonu navrch proti GTX 480 při prodejní ceně 599-699 dolarů jak naznačují první polooficiální ceníkové údaje, rozhodně nijak zajímavě pro zákazníky a tudíž ani pro výrobce nevypadá a svou duální GTX 460 má jako alternativu, jak levněji dosáhnout požadovaného výkonu s bonusem vícemonitorového zobrazení na jediné grafice. Druhou možností je, že GTX 580 je v podstatě jen karta na papíře a několika tisícikusová edice pro celý svět, což z hlediska výrobních nákladů na kartu a prodejů není model nijak zajímavý ani běžně dostupný. Zotac chce mít tedy vlastně co ve vyšší cenové kategorii před letošními Vánocemi nabídnout. Třetí možností je, že ZOTAC chce prostě jen upoutat pozornost.

Každopádně než se zeptáte, tak o duální ZOTAC GTX 460 nevíme nic více konkrétního. Neznáme cenu, jen to, že bude dostupná v prosinci. Tedy v době, kdy dorazí všechny modely Radeon HD 6900, což je další proměnná do rovnice s GTX 460 X2 vs GTX 580, se kterou se musí hodně vážně kalkulovat …

Nicméně duální GTX 460 X2 je čistě nereferenční aktivita jedné firmy. NVIDIA ale sama chystá ještě jeden model, který budí trochu rozpaky. GTX 460 nikdy prodejní rekordy netrhaly. Přišly příliš pozdě a ne až tak nízké a zajímavé ceny. Zájem ze strany zákazníků byl tak nízký, že po měsíci musela cena GTX 460 o 20 dolarů dolů. I to ale bylo málo. GTX 460 samozřejmě díky cenové relaci patří mezi nejprodávanější výkonné DX11 grafiky NVIDIA, ale ani tak nedokázala vylepšit pozici NVIDIA, která opět podílově v Q3 2010 oslabila. A aby toho nebylo málo, poměrně drahá výroba jader i karet dostala další ránu, když AMD uvedlo na trh HD 6850/6870, které mají menší jádro, nižší spotřebu a přesto dosahují mnohem vyššího výkonu nemluvě o technologické a multimediální výbavě, které o celou řadu převyšuje GTX 460. Navíc obě grafiky vyšly za ceny v podstatě kopírující běžné ceny GTX 460 modelů. Které ač jsou výrobně dražší, musí ještě zlevnit.

Nedostatek čipů GF104 tedy rozhodně nehrozí. Problém je s odbytem. NVIDIA tak přichystala další model 460, který se jmenuje SE. Je to vlastně zmrzačená GTX 460 1GB. Karta má sice 256bit sběrnici, má i 1GB paměti, ale v jádře tiká jen 288 aktivních jednotek. Frekvence jádra je ponížena na 650MHz a frekvence pamětí je 3,4GHz. TDP je však velmi vysokých 150W, což proti výkonnější AMD Radeon HD 6850 a jejím 127W zrovna nezáří.

Její cena bude zhruba na úrovni nejlevnějších GTX 460 768MB, možná blíže k HD 5770, která stále kraluje prodejům v nižší třídě, kde GTS 450 na HD 5700 celkovými vlastnostmi prostě nestačí. GTS 460 SE se objeví 15.listopadu. Pokud se vám/nám nelíbilo, že NVIDIA prodává pod jedním označením GTX 460 dva modely, tak co budete říkat třetímu? Z pohledu uživatelů, kteří vědí, co kupují, je to jedno, ale z pohledu uživatelů, kteří se v problematice grafik neorientují a kouknou na testy a uvidí, nebo od někoho uslyší, že GTX 460 je supervýkonná karta za dobré peníze a půjdou a koupí si tu nejlevnější pod dojmem, že přeci GTX 460 jako GTX 460, se mi tahle situace ani trochu nelíbí ….   

U končící konkurence jasně vidíte, že zmrzačená HD 5870 v podobě modelu HD 5830 není HD 5870. Ale u GTX 460 SE? Název je minimálně zavádějící a dokonce by se dal vyložit jako nějaká Speciální Edice, přitom je to pravý opak. Nové karty, ale stále stejné staré praktiky …

Zdroj: Enexpreview, Heise, DDWorld

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 02:50:20
avatar
350 Wattů ... chudák matka příroda.
Jestli bude ta 580 taky takovej "papírovej" trhač asfaltu tak už bych těm firmám co výrábí karty nV doporučil odebírat čipy od Somálských pirátů co přepadnou několik kontainerů AMD. Vždyť tam na vyrobitelnou a rentabilní grafiku čekají jako na smilování boží.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 17:57:24
avatar
ne ne ne, to prodaj nekam do mesta do kotelny. musi s necim topit,no ne?

edit: legrace je legrace no. mne je ale jinak sumafuk kolikato zere,zas ale ne pil kilowatu, pokad nemusim kupovat novej zdroj. beztak si kupuju ne uplne nove grafiky, nejsem moc schopnej usporit, neumim sporit
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 07:19:49

Z vymenikovych stanic ve mestech pro vytapeni panelaku udelaj herny, nakoupej GTX4x0, osadej vodnima blokama a pripojej vsechny pecka s GTX4x0 na ohrev TUV....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:00:42

Není to špatný nápad - do panelákových čtvrtí dát počítačová centra... Distribuované výpočty a tak - Nvidia je pro to jak stvořena. Dvě mouchy jednou ranou. Jen co dělat v létě? Nepočítat?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 07:21:54

Lide se koupaji/sprchuji/myji i v lete....
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:59:18
avatar
Ježíš to jsou zas kydy! A kolik bere taková HD5970, ty "matko přírodo"?!
Žvatlání a tanečky, jak se těm "našim" daří a se "jim" nedaří. Jenže, ty "smilování boží", jestli se "jim" konečně nezačne pořádně dařit, tak ti to ti "naši" tak osolí, že se budeš muset na přepadávání lodí dát sám, abys ty "naše" grafiky zaplatil...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 13:40:37
avatar
Já bych si taky přál, aby byl boj vyrovnanější, ale zatím tomu tak bohužel není. A k tvému zvolání na žravost. Pokud se nepletu, tak 5970 je highend, tam se na to moc nekouká, ale 2x460 je spíš střední třída ne? nerad bych se dočkal dnů, kdy bude grafika za 2300Kč žrát 500W. Jinak, zdraví tě pan Filuta.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-06 09:54:28

Dualni GTX460 jiste nebude stat "2300Kč". A do tebou uvadeneho "highend" spada kuprikladu i GTX480, a jak vime spotreba se u ni resila a resi dodnes.
Co se spotreby GTX580 a mozne dualni GTX460 tyce, tak u GTX580 jiz unas v kancelari vime, ze se jedna o vcelku prumernych 240W a v maximalnich hodnotach ktere bezny uzivatel nevyuzije k 290W. U dualni GTX460 se to da zatim jen spocitat, a pokud vezmeme prumernou spotrebu bezne GTX460, dostaneme se dvojnasobkem na prumernou hodnotu 320W.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 11:02:06
avatar
tak já osobně si myslím, pokud to ta karta dokáže obhájit výkonem, ať si takovou spotřebu má, stejně ji zase tolik lidí mít nebude ....
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 06:15:48
avatar
nebyli kdysi i slabsi radeony SE? sh*t edition sem tomu rikal....
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:38:52
avatar
Jó, to byly časy:
LE, SE, _ , Pro, XT
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:01:58
avatar
no, tenkrát měla XT i nvidia... a tenhle model zas bejval nejslabší.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 17:58:04
avatar
jj, dělali si to takhle naschvál - XT byla u Ati nejsilnější tak karta s tímto přídomkem byla u NV nejslabší a zase u NV označení GT patřilo k těm silným kartám a u Ati zase k nejslabším (třeba 1950GT a u NV 6800XT).
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 07:01:33

Zasa jeden z clankov ala NVIDIA robi vsetko zle? A tie slovicka zasa ako zmrzacena... To nevyzera ani na snahu o nejaku objektivnost. Rad by som pocul vysvetlenie preco HD5750 nie je zmrzacena HD5770 alebo preco HD5850 nie je zmrzacena HD5870 a preco je zmrzacene iba to co vyraba NVIDIA(to ze pises o HD5830 ako o zmrzacenej sa mi zda skor ako zastierka pretoze si tak o nej zacal pisat az neskor ked si bol k tomu viac menej donuteni citatelmi ale co uz).

EDIT: Zaujima ma hlavne tvoja definicia zmrzacenosti. Co presne tymto pojmom myslis v ramci grafickych kariet.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 07:27:47
avatar
dd jasne narazel na to, ze ty 460 sou ruzny karty, tahle bude mit jen privlastek SE. u radeonu sou rozliseny modelovym cislem, cos je asi jasnejsi. jinak pamatuju, ze geForce 5900 xt byla slabsi 5900, naopak u ati 9800 xt byla top verze.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 07:46:20

Ide o rovnaky cip akurat s dalsimi vypnutymi stream procesormi a znizenymi taktami. Preto s oznacenim problem nevidim. Je tam jasne SE co ak si dobre pamatam znamenala u NV vzdy slabsiu variantu. Ak sa mylim tak ma niekto opravte. Pokial to bolo naopak je kritika opravnena.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:08:12

SE byla vždy odlehčená verze.
Platilo to i u radeonu, jak už tu někdo psal.
Sám jsem kdysi měl 9200SE kvuli omezenýmu rozpočtu ;)
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:18:37
avatar
Tak tak... SE byly vždycky ty shit verze... něco jako LE... to by si měl taky někdo vyložit třeba jako Limited Edition ? Btw. když jsou lidi blbí a ani v dnešní době se před nákupem nedokáží třeba mrknout někde na net na test (přes vyhledávač třebas) aby nekoupili nějakého "zajíce v pytli" tak jejich smůla
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 07:33:19

Souhlasim s tebou, jedine s cim v clanku souhlasim ze pro mene znale lidi co budou kupovat GTX460 xxx budou mnozi z nich po koupi zklamani z vykonu, protoze samozrejme koupi to nejlevnejsi na trhu... Jinak vetsina variant uvah ohledne gtx460x2 vs gtx580 se mi zda pritazenych za vlasy, spis bych to videl na nejaky kompromis ve smyslu ze gtx460x2 bude mit kvuli spotrebe a gtx580 snizene takty, coz by ji neubralo na zajimavosti ke koupi pac ji pote OCknout nebude problem a pritom oficialne nepoleze do zeli gtx580.... Vsak oni se nejak domluvej, nVidie si totiz nemuze dovolit prijit o ZOTAC to uz by jim akcionari sli nacpat akcie do riti osobne...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:21:53

jj, nVidia je může "umravnit" v ovladačích.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:34:01

Každá firma (ať GPU tak CPU) má procentuální odpad. Je to škoda vyhodit. HD 5770 je vlastně HD 5870 stejné takty (paměť, jádro), ale sběrnice poloviční a počet streamů je nižší. Ale podle čísla typu to jasně rozliší i laik. Ve vztahu mnohých čtenářů k nVidi je vidět stará pravda, že mnozí si rádi kopnou do klečícího na kolenou.
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 14:34:19

5770 a 5870 jsou uplne jina jadra .....

mam pocit ze si to pletete s radou 58x0 .. 5830,5850,5870
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-06 08:22:11

Už nesmím chlastat, po ránu pak píšu "pěkné" věci. HD 5770 má odlehčené jádro RV840. Máš pravdu, HD 5830 je tom "Vzorovou" ukázkou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 11:05:05
avatar
To je zajímavý, když popisuji skutečnosti tak u NVIDIA podle tebe hanim a když to samé napíšu o AMD tak to ne ....

hele já vím že ty tu NVIDII miluješ, ale mě jsou ty firmy ukradený obě ...

za zmrzačenou kartu považuji obecně tu, která je prodávána s jádrem o němž víme že je v něm jen 70/60% a méně aktivních jednotek z původních 100% přičemž má nižší frekvence a stále stejnou spotřebu jak výchozí model, pak je to prostě zmrzačená karta.

Na tom nic neobjektivního není, je to jen prosté zhodnocení. Ale ty opět flamuješ, jasně v článku je případ z obou stran tábora a ty opět flamuješ a děláš z NVIDIA nějakou ublíženou chudinku a ze mě snad toho, kdo si ty modely u NVIDIA vymýšlí aby o nich mohl negativně psát ...

Řeknu ti to naposled, mě jsou ty značky ukradený, já si nekupuji žádnou grafickou kartu NVIDIA ani grafickou kartu AMD ... já si kupuji ASUS, GB, MSI, Sapphire, Zotac atd. To, že ty nedokážeš pochopit to, že objektivita se nevylučuje s kritikou, pokud jsou tam obsažena všechna fakta a to v tomto případě jsou, za to já němůžu ... buď to co píšu jsou lži a pak to není objektivní, nebo to je pravda s jasnými fakty napsané jak to leží a sedí a pak je to objektivní ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 11:12:03

Kritika NV mi vobec nevadi. Problem je skor sposob ako ju kritizujes. To, ze je spotreba vysoka je fail a urcite predtym nebudem zatvarat oci. To nebolo to co mi vadilo. Okrem toho zmrzaceny HW alebo SW je nieco co tazko prehltam a je jedno na koho taketo slovicka vztahujes. Tiez vidim v tvojich clankoch citove zafarbenie a tvoje negativne vnimanie NV ako takej tu kritizovali aj iny okrem mna. Vidim ze to beries inak. Problem to nie je. Iba som napisal co si o tom myslim. To je vsetko. Nie je to pokus o flame. Hadat sa za to co si myslim nebudem.

PS: Co sa tyka lasky k NV tak ziadna nie je. Ako firma sa mi az na posledne obdobie paci a to je tak asi vsetko. Nie je to o ziadnej laske ani nenavisti. Take nieco k nezivim veciam nemam potrebu citit. Vobec nemam problem s tym, ze momentalne taha AMD za dhsi koniec a je to dobre uz aj z toho hladiska, ze to donuti NV k rychlejsiemu progresu. Pokial nie tak tu bude casom ina firma. Tak to proste chodi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 11:20:37
avatar
Znovu buď podávám fakta s maximální možnou přesností v dané době v souvislsotech a ta jsou vždy objektivní, nebo ne a pak jsem neobjektivní ....

žádné citové zabarvení tam neni. Já k firmě AMD ani k firmě NIVIDA nemám žádný citový ani jiný vztah. Jsou to jen firmy, co vyrábí čipy. Něco jiného je, pokud se bavíme o přístupu firem k zákazníkovi, jenže ani to neovlivňuje to, jaký produkt samotný je a o tom se tu bavíme. Samozřejmě chápu že se někomu hodí do krámu dělat ze mě NV hatera a milovníka AMD ...

jenže pravda je taková, že NV hatera ze mě děláte někteří neustále třeba i v době, dkyž jsem psal, že FERMi přijde pozdě a zdaleka vás nepotěší, což se nakonec do puntíku vyplnilo, ale ne, já byl za neobjektivního a ctově zabarveného .... teď to tu máme jak přes kopírák znovu a opět já jsem ten špatný že píšu že situace s novými modely NV enní růžová, opět jsem za hatera a opět se ukáže, že je to naproto objektivní zhodnocení situace až ty karty vyjdou ... není vám to už trochu trapné? Zkuste pochopit a akceptovat prostý fakt, že mě je logo na čipů úplně ukradené! já hodnotím a píši o konkrétním produktu a žádná značka nebo logo mu lepší vlastnosti nedá ...
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 14:59:03
avatar
Nechci se tady pokoušet o flame a OT a doufám že za to neslíznu ban ale když ti tady x lidí nezávisle na sobě napíše že píšeš články z kterých jde cítít radost z AMD a antipatie k NVIDIA tak nemyslíš že na tom něco bude ? To je to samé jako by mi x lidí řeklo že vypadám jako kdyby mě právě vytáhli z popeláku... to bych se pak asi taky zamyslel nad svým vzhledem že s ním asi nebude něco v pořádku Hlavně se tady do mně nepusťte... berte to s rezervou a nadhledem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 15:54:29
avatar
Jde o to jestli ti lidé nejsou náhodou poněkud zaujatí pro jednu značku ....

Já klidně odpřísáhnu kde a na co chcete, klidně půjdu na detektor lži, že mé články žádné osobní zaujetí pro nějakou firmu neovlivňují ....

Tímto to pro mě hasne a jakékoliv další rozebírání tohoto tématu beru jako spam. Co bylo řečeno to bylo řečeno, je mi jasné že ne všichni budou souhlasit, ale probráno to bylo zevrubně a já se tímto dále zde ani nikde jinde nehodlám zabývat ....
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 17:44:46
avatar
To je s podivem, že se ti nvidia libi v poslední době, když to s ní a s jejími produkty jde od 10 k 5 Mě se líbila, když vydala 8800, od té doby žádný šlágr...ostatní raději nekomentuji
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 18:06:04

Citace:
Ako firma sa mi az na posledne obdobie paci


Asi si reagoval na tuto vetu. Az v tomto vyzname znamena mimo. Teda NV sa mi celkovo paci mimo posledneho obdobia. Mensie nedorozumenie. Aj ked s GTX460 a GTS450 si to ciastocne vyzehlila. Ale realne sa mne osobne na nej paci to, ze vyvija a snazi sa pretlacat aj vlastne technologie a nielen standardy. To je to co sa tu casto kritizuje takze sa vacsinou v tomto smere nezhodneme.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-06 14:24:27
avatar
Jsem to špatně přečetl, promin. Už to chápu
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 07:22:47
avatar
DD, neviem aký problém máš s označením SE. Používala ho ATi (R9xxx, tuším aj X8xx) aj Nvidia (GF 4,6 LE)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:17:46

To označení je matoucí pro neznalé (běžné) zákazníky. Vidí GTX 460 a nějaká další písmenka je nezajímají (a prodejci je rádi v tom podpoří: "Paní to je výborná cena, syn bude mít radost").
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:42:18
avatar
Samostatne komponenty nejsou urceny pro BFU stejne jako napr komponenty do motoru auta, pokud si to stejne koupi kdyz o tom nic nevi, jesjich problem
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 09:17:55

Jistě, když jdu kupovat auto a nerozumím tomu, tak se nemohu divit co přivezu za šrot. V AAA mi rádi "poradí". Já říkám,ž e CPU je motor, GPU je převodovka v PC. A je rozdíl čtyřkvalt, pětikvalt, šestikvalt. Někdo má motor BMW 3L a převodovku Škoda 105.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:41:35
avatar
jaký mám problém? já to nenapsal v článku dostatečně jasně?
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 14:36:48
avatar
Já se nemám potřebu DD zastávat, ale je zvláštní že mám mnohdy dost stejný názor na to co píše a mám též pocit že chápu jak to co píše myslí, a přeberu si to po svém, ale ostatní asi nemají takové pochopení když se ne úplně přesně vyjádří a naopak se hned chytí a jedou s narážkami a urážkami.
Naprosto zbytečně, stačí číst a vnímat a přebírat to jak je to pro vás nejlepší.
Nikde není napsáno, že se vším máte souhlasit, ale jde to alespoň pochopit... Zkuste to taky někdy.
Pokud se vám nelíbí jak DD píše, tak zkuste nějakou aktualitu někdy napsat sami a pak místo času stráveného psaním postů třeba dokážete vytvořit platný a kvalitní článek pro všechny... pěkný den
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 15:50:54
avatar
Nemám co dodat ....

Diskusní prostor má sloužit k doplnění informací v článku, nikoliv k osobnímu vyřizování si účtů s autorem. Chcete-li napsat vlastní verzi něčeho, máme tu k tomu BLOGY, kde si s jistými pravidly, můžete psát co chcete a rádi vám to vydáme. U těch nejlepších se klidně může článek dočkat publikace jako hlavní článek na webu ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-06 08:13:35

Chodí sem honě lidí kteří diskutují, někteří slušně, jiní vulgárně, někteří i sprostě. Sprosté je třeba ihned vyřadit, vulgárním, kteří se nechali v zápalu diskuze strhnout, dát šanci se omluvit. I u toho nejsprostšího si vážím jedné věci. Projevil svůj názor. Trestat můžeme způsob projevu, nikoliv myšlenku. Ať se nám jakkoli nelíbí.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 07:22:02
avatar
Já jsem zato rád a víte proč protože bude s čím "srovnávat" nové modely od AMD.Tak ať to sem hrnou a pak asi jistě dostanou na prdel ale za ty testy to stojí ,bude o čem psát.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 07:54:47
avatar
ze by 6850 mela "mnohem vyssi vykon" nez gtx460 se mi teda moc nezdá ... rozdil nakych pet procent vykonu ci par fps....
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 09:00:41

i kdyby, tak pamatuj, že existuje i šedá barva - teplo, spotřeba, moderní technologie, velikost, ...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:48:57
avatar
ja jen narážel na vetu "mnohem vyšší výkon"
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:12:07

Kanibalizmus. Boj ve vlastních řadách (i ATI je zná, nereferenční HD4850 s DDR5, tvrdě to trestala). Oficiálně s tím asi nic dělat nebude (nebude trestat jednoho z posledních věrných), otázka je jestli to neshodí v ovladačích.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:35:26
avatar
SE - slow edition
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 18:00:26
avatar
mě to spíš evokovalo Second Edition, dle názvu Win98
Artheros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 09:25:50
avatar
Je pravda.Uz dlhsi cas sledujem DD-ho.A musim povedat,ze ten hnev voci Nvidii je snad citit z kazdeho clanku.Po moralnej stranke chapem,ze ma kazdy pravo byt na nu nasrany,ale clanky treba pisat prosim objektivne.Bude sa to lepsie citat.To snad uznaju vstci tu pritomny.Dikes
kqr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:26:20

problem je ze co ked on naozaj pise objektivne?
ma tajit?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:50:05
avatar
Jsou jen dvě možnosti ... buď to co píši není pravda a pak to není objektivní, nebo to pravda je a pak to musí být objektivní ....

Takže co je v mém článku špatně, že to není objektivní?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:03:10

"NVIDIA, která opět podílově v Q3 2010 oslabila"
Sám jsi DD tady psal, naopak, že Nvidia jako jediná, měla v Q3 nárůst prodeje grafik (+3,5%). Nepopletl jsi nějaké cifry?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:40:05
avatar
přečti si tu větu znovu než zase něcoi napíšeš ... já napsal podílově, nikoliv prodejově....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 14:46:09
avatar
ale prodane grafiky tvori podil na trhu ne?kdyz nekdo proda vic tak musi mit i vetsi podil...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 15:32:19
avatar
Má NVIDIA nižší podíl na trhu s grafikami než měla před rokem a tedy klesl? Ano, ne?
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:45:02
avatar
Ano má. Problém je v tom, že v článku neuvádíš k jakýmu období to vztahuješ. Protože pokud to vezmeš čtvrtletňě, tak nvidia posílila. A když napíšeš že někdo v Q3 oslabil(koukám že dokonce opět oslabl), tak to spíš ukazuje na to čtvrtletní období a v tom případě ta věta pravdivá neni.

BTW můžeš aspoň vysvětlit za co Gang dostal BAN? Protože jeho a Dentona tady na foru považuju za jedny z mála velmi slušně argumentujících lidí, kteří se na rozdíl od tebe nikdy neuchýlili k nadávkám či urážkám intelektu ostatních diskutujících. A jak bylo mnohokrát napsáno, argument je o hodně silnější než zastrašování, tak co takhle ho spíše zkusit porazit podloženou argumentací a nikoliv jednoduchým vymazáním jeho účtu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:52:44
avatar
Takže naposledy:

Mou jedinou činností je neustálý sběr informací, psaní, testování, starání se o chod webu atd. je to velmi vyčerpávající a velmi špatně ohodnocené ... více než 3 roky vysvětluji a vyvracím a dočkávám se jen nadávek flame a žádných proti argumentů .... nemám na to dále čas. Chci se zabývat články ne trávit celé dny zbytečnými donekonečna se táhnoucími flame diskusemi s lidmi, kterým fakta v souvislostech nic neříkají ... 3 roky jsem to od některých snášel dneska to končí.

nejsem tady od toho, aby do mě neustále stejní lidé ryli pod každým článkem opakovaně a neustále bez skutečných argumentů ... můj čas je vzácný, práci za mě nikdo neudělá a nemám čas se dále zabývat neustálým kolotočem ...
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:59:58
avatar
Ok, v tom případě zakaž diskuzi pod všemi články a máš po problému. Protože pokud zabanuješ všechny lidi kteří projeví jenom špetku nesouhlasu s vysloveným názorem, tak veškerá diskuze postrádá smysl.

Možnost číslo dvě je přestat komentovat články a diskuzi pouze moderovat. Na většině webů to tak funguje velmi dobře, jenom tady je vždy 50% komentářů pod články od tebe.

To jsou jenom dva návrhy, rád uvítám další názory jak od tebe, tak od dalších zdejších členů. Přecejenom ten magazín vytváříš pro nás čtenáře a touhle antifriendly aktivitou si další čtenáře a potencionálně lépe ohodnoucenou práci nezískáš.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 17:43:34
avatar
A teď to vem z mého pohledu ...

Dělám už 4 roky více než by se na jednoho člověka hodilo. Dělám to při nejlepším vědomí a svědomí. Pomáhají mi s tím další lidé. Je vás 7000 registrovaných čtenářů a zakládáme si na tom, že co píšeme je objektivní, je pravda a je to v souvislostech.

A teď je tu stálá malá skupina těch, kteří neustále rýpou a rýpou a rýpou, stejné téma probírané znovu a znovu, já předložím argumenty a důkazy oni ne, jen domněnky a tvrzení. Proč to mám dále snášet? proč mám každý den obětovat 3 hodiny na diskusi s nimi? proč místo toho nemám psát nějaký článek ..

řešení je jednoduché. Diskusní prostor na DDWorld.cz je otevřen každému, kdo chce diskutovat o tématu článku s konkrétními argumenty a důkazy. Diskuse nad formou článku apod, je bezpředmětná a nikam nevede a tudíž nnebude dále dáván prostor. Vše co mělo být řečeno bylo řečeno .... mě nezajímají značky, nezajímá mě jestli se někdo cítí ublížený nebo jestli se mu skutečnost nelbíbí a rád by si ji pro sebe nějak vyšperkoval, já to nedělám a dělat nebudu. mě zajímají jen fakta a hlavně souvislosti. Nic víc, nic míň.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 21:08:52
avatar
klesl oproti minulemu roku, ale zvysil se oproti minulemu kvartalu. jak mame my vedet ktere obdobi mas proboha na mysli???
kqr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EU 2010-11-05 10:24:18

Cakam kedy pride europska unia a zakaze predaj NVIDIA kartiet ako nevyhodneho zdroja vypocetneho vykonu tak ako nam zrusili wolframky . Potom pride nejaky nemec a zacne grafiky predavat ako Heatplates D
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 14:42:19

nene ne nepripravily nas o Wolframky / prodavaji se jako kulova topna telesa...:-) a nedelam si srandu nekde si to vygoogluj .... sem se chechtal jak malej jarda
kqr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 15:22:36

bez urazky ale očividne si absolútne nepochopil moju reakciu.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:50:47

jenom doupresnil...:-)
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 12:18:44
avatar
Předpokládám že to je "mrzák" ala AMD, tzn šunt s nepodařenou jednotkou, kterou jednoduše zamkli a heleee mame GTX460 SE edition.
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 13:32:06
avatar
Proc se nam tady DD porad snazis namluvit ze je na tom Nvidia tak spatne a ze je na odpis a tak ona na tom totiz zdaleka tak spatne neni zejmena gts450 a gtx460 se prece prodavaji velice dobre a stejne tak gtx480 rozhodne neni nijak opomijena karta.Ono totiz ver tomu nebo ne spousta lidi si proste porad radsi koupi kartu od Nvidie a proc taky ne vykon v tebou tolik prosazovanem dx11 ma prece lepsi zejmena s tessellaci.A nakonec nechapu tvoje rozhorceni nad GTX460se podle specifikace by tato karta nemela byt vubec spatna a hlavne ja jako zakaznik sem rad ze je na trhu dalsi model a vyber je zase o neco vetsi Taky nejsem zastance jedne nebo druhe firmy i kdyz momentalne jedu na AMD spider (AMD+AMD+AMD)platforme nekdy je proste lepsi se na veci podivat trocu s odstupem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 15:30:49
avatar
Kde jsem v tomto článku konkrétně a doslova napsal, že je NVIDIA na odpis?

kde jsem naspal, že se GF400 grafiky neprodávají?
A je vidět že si to vůbec nečetl, protože mé rozhořčení se netýká parametrů karty jako takové ....

Každopádně dávám ti šanci vysvětlit své napadání ale jen jednu ...
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:05:31
avatar
Ale prosimte dit to tady pises dnes a dene nemluvim o konkretnim clanku a to ze gts450 a gtx460 Nvidii nevitrhnou jsi tu taky psal nescetnekrat a promin ale jestly beres muj prispevek jako napadani tak uz teda fakt nevim jakym zpusobem se na tomhle webu muze clovek vyjadrovat nikde jinde takhle drastycky redaktor do diskise nezasahuje nic ve zlim
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:11:55
avatar
Také to na těch webech podle toho vypadá ...

pořád si neuvedl kde jsem v tomto článku napsla, že je NVIDIA na odpis ....

nevytrhnou a na odpis jsou dvě zcela rozdílné věci ....

každopádně pořád to z tvé strany zní jen jako napadání ... kde jsem napsal, že je NVIDIA na odpis??? Nic ve zlém, já se držím faktů a po vás chci férově to samé, takže kde jsem napsal, že je NVIDIA na odpis?
Lucifer199 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:22:04
avatar
Fishbed pouzil na to sifru mistra Leonarda.. tak sa k tomu dostal
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:27:48
avatar
To je slovickareni a dobre jak chces ja napsal ze se nam snazis namluvit ne ze jsi to konkretne napsal timto slovem v nejakem clanku a tohle presne nici diskuse na DDworld uz se tu zase resi kraviny a slovickareni a ne hardware
Lucifer199 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:34:37
avatar
Dobry redaktor by sa nemal zastavat len jednej znacky zubamy nechtami, ale nejak potlacit svoje pudy a zamysliet sa nad oboma znackamy ako je AMD(ATi) a Nvidia a vcitit sa do ich situacie. A DD neber to ako utok z mojej strany.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:36:54
avatar
správně proto testujeme grafiky ASUS, Sapphire, MSI, Gigabyte
Lucifer199 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:39:42
avatar
To je vsetko pekne ale mal som na mysli konkretne teraz nvidiu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:44:18
avatar
já ne, NVIDIA ani AMD mě jako firmy ani moc nezajímají, tvoří u grafik jen čipy .... kompletní produkty, jako grafické karty, které si kupujeme, jsou záležtiosti jiných firme. Mě osobně je úplně jedno jakou značku čipu daná grafika má ... mě zajímá jen čip, ale hlavně grafiky jako celek ...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 20:28:47
avatar
ale ten chip je prece to nejdulezitejsi, je pak celkem sumak, jestli si koupim asus nebo gigabyte, pokud to je referencni provedeni a ne s nakym extra chladicem, hlavne po uvedeni grafik se vetsinou lisi jenom obrazkem na chladici. jde hlavne o ty graficky chipy. v recenzi prece hodnotis napr. hd5850 obecne, je jasny, ze vykon na refern. taktech bude mit stejny asus i gigabyte..., rozdil bude jen v hluku (chladic), pripadne trochu ve spotrebe. doufam, ze si rozumime
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:35:58
avatar
žádné šlovíčkaření, držím se faktů, ty ne ...
alosaurus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 20:00:49
avatar
Fishbede,pokud máš problém s články od DDho,tak to kur..a nečti a jdi jinam. Proč sem pořád lezeš,kdyš ty člaánky jsou tak dle tvého názoru špatné a neobjektivní. mě připadá,že ty a tobě podobní kverulanti nemáte nic jiného napráci než degradovat snahu někoho jiného. Už jsem to sem jednou psal. Založte si svůj web a pište si tam svoje články tak jak to vidíte sami. Pak dejte vědět, půjdem si to ostatní přečíst. A modli se aby pod tvůj článek do diskuze nepřispíval taky nějaký Fishbed
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:30:42
avatar
On možná nemyslel na odpis jak psal, ale že se jí nedaří...viz G400.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:35:30
avatar
a to že se nedaří není rpavda? kdyby se dařilo, tak si AMD neškrtá ne?
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 18:34:52
avatar
V herním segmentu nedaří to máš recht.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:33:16

Sice nevím kolik ti je ale dospělý člověk má aspon ponětí o tom kde se píše tvrdé a měkké i/y.
Lucifer199 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 16:05:45
avatar
Ked sa bude ta SE verzia predavat za 100€ tak to bude mat uspech
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 17:50:54
avatar
Citace:
polooficiální ceníkové údaje


Jinak Nvidia zase ukazuje jak krásně oblbuje neznalé zákazníky 3× název gtx460 a 3× jiný výkon
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 22:40:28
avatar
Tak nad tim to se jen pousmeju a ctu dale
wilson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-06 00:03:43

Som velmi zvedavy, ci sa Nvidia poucila zo svojich chyb a ponukne nam gtx 580 ako konkurencie schopnu kartu v HE segmente. Nech sa HD 6970 da vobec s cim porovnavat
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-06 01:28:51

už aby zde byla 28nm výroba a bylo z čeho vybírat a vznikla tady nějaká větší konkurenceschopnost V té době budu měnit svojí HD5870 za HD7xxx či za Kartu z architektury Keppler a opravdu se těším jak se to celé vyvine
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 628x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 421x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1183x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6