GDDR5 opět rychlejší – hromadná výroba už ve 3Q 2010
Společnost Elpida vyvinula své první grafické paměťové čipy GDDR5. A přinášejí úctyhodné parametry. Jsou 2 gigabitové a mají frekvenci až 7GHz. Byly vyvinuty v Německu a mají označení EDW2032BABG. Jsou určeny hlavně pro výkonné grafické karty.
Nejlepší zprávou ovšem je, že se nejedná o nějaký prototyp. Sériová výroba je naplánována již na 3Q letošního roku, který začíná od července. Je tedy možné, že se s těmito modely setkáme už na konci roku na konkrétních grafických kartách. Teď už si trochu spekuluji, ale jako první možné nasazení se jeví grafické karty ATI HD 6000. Nemyslím, že základní modely „HD 6800“, to by se asi už nestihlo, ale nějaké nereferenční modely nebo duální HD 6970 by už mohly na konci roku 7GHz moduly používat (paměti by běžely v základu tradičně níže, tak na 5,8-6,0GHz). Každopádně nás čeká další zvýšení výkonu. V současnosti mají nejrychlejší GDDR5, které jsou používány na grafikách Radeon HD 5800/5900, jsou 5GHz.
Co pak výkon ten nám stále roste ale tak nějak nestačí soft využívat jejich potenciál.Kde jsou ty časi když člověk jsi musel chvilku počkat na nejlepší železo než jsi spustil nějakou super gamesu.Dnes je to přesně naopak.
no proto dneska musíme vymýšlet až skoro nepostřehnutelné vylepšení obrazu typu 16xAA a spol. sice to už nepoznáš (když se to rychleji hýbe a nemáš čas to po pixelu zkoumat), ale můžeš si zase říct... TOHLE BY MOJE STARÁ (karta) NEUTÁHLA
všechny hry melou na prázdo a hovna! nikdy jsem neviděl stíny které by měly něco mezi 1 a 0(smoothing se nepočítá), víc už fakt říkat nemusím bo bychste začali blít krev nad tím jak otřesnou grafiku nám podstrkují.
To jo, když, on, ale takový Crysis, v rozlišení, asi tak 2560x1600, a při nejvyšších Detailech, a při, asi tak 24x Násobném vyhlazování, a při 16x Násobném AniZotropním Filtrování, co, umí JednoJádrové Grafické Karty ATI, je, pořád, si myslím, náročný ještě, dost, ne a nebo, ne co?
Je mi to jasné ale tak nějak proč vše házet na konzole vždyť každý s vývojářů má svobodnou vůli vyšperkovat gamesu podle svých představ a jenom na nás a našem železe záleží v jaké kvalitě si ji mužem dovolit pustit,to je ta věc kterou mě hlava nebere.Proč se nechávají tolik omezovat.
Software je zastaralý a už dávno nestačí Hardwaru. Typickým příkladem je DX10. Grafiky ho podporovaly dávno a hry prostě nebyly. U DX11 to vypadá mnohem lépe, ale stále to není ono. Stále vycházejí zastaralé hry třeba i na DX9.
Vývoj podobných technologií je hlavně otázka prestiže. O tu využitelnost jde druhořadě. Osobně si myslím, že použití podobných pamětí je u HD6000 velice pravděpodobné. Já bych ani nevyloučil paměti tohoto typu i na modelech 68xx. Nemyslím si, že by se tyto paměti lišily od současných natolik, aby se nedaly využít.
Vývojářům se prostě nevyplatí ztrácet čas vývojem her pro DX10 a DX11, náročnostost je velká a výsledek je jen těžko rozpoznatelný(oproti DX9c). Masivní využití těchto technologií nastane až s příchodem "Unreal Engine 4" a ten vyjde pro "Playstation 4" a "Xbox 720" tedy kolem roku 2014. V té době bude aktuální DirectX 12(a snad nepůjde jen o kosmetické změny jako u DX10 a DX11).
TO jo, třeba, Mafia II., na Rozhraní DirectX9.0c, co, byla, novinka, asi tak, v roce 2004, ještě, pořád, vyjde, a bude, to to, nejnovější co, bude, hra Mafia II., podporovat, což, je opravdu, celkem, slabota, tedy.
Pripadne nasadenie vidim opat u mainstreamu, resp. nizsieho mainstreamu typu 6750/6770, kde by mohli davat na 128-bit zbernici slusne vykony, ako to bolo posledne u Radeonov 4000, kde modely 4850 a 4870 fungovali na pomalsich DDR3 a 4770 mal DDR5
Zeby konecne prisla fotorealisticka grafika v hrach ?
Uz to tak davno slubovali a kde nic tu nic.Chvilu spekulovali o raytraycing ale zostalo ticho po pesine.