Facka technologii NV G-SYNC - AMD předvedlo FreeSync - synchronizace snímků pro všechny! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 07 January 2014
altO slušný rozruch se postaralo AMD na CES a stačila k tomu skromná technologická prezentace.

 

 

 

Není to tak dávno, co se světu jako inovativní novinka představila technologie NV G-SYNC. Ta na grafikách GTX a za pomocí speciálního a velmi drahého modulu pro určité monitory, dokázala "sesynchronizovat" snímkovou frekvenci grafiky a obrazovky tak, že se obraz zdál naprosto plynulý i třeba při 30-50FPS. Už tehdy se ale mnozí, včetně nás, podivovali nad tím, že na takovou jednoduchou věc nikdo nepřišel dříve. Ještě větší otázky ale vyvolalo podání této technologie a její omezení. Proč pouze grafické karty NV GTX 600/700+? Proč je nutné vybavit monitory speciálním modulem za několik tisíc korun a i tak to bude fungovat jen s GTX grafikami? Proč to nemůže fungovat s normálním monitorem a jakoukoliv grafikou? AMD na CES 2014 krátce prezentovalo otevřenou verzi této technologii tak, že to silně vypadá, že G-SYNC, tak jak je v současnosti nabízený a podávaný, je prostě tahání peněz z hloupých zákazníků ...

  • FreeSync, aneb to samé, co G-SYNC bez extra nákladů

AMD v narychlo připravené malé prezentaci a ukázce pro novináře představilo otevřenou technologii, která je políčkem do tváře uzavřenému G-SYNC a proto je i vtipně nazvaná FreeSync. Dělá v podstatě to samé, co G-SYNC a podle přítomných novinářů, kterým to bylo prezentováno včetně našeho zástupce, to opravdu funguje s viditelně stejným přínosem, jako má G-SYNC!

Jenže FreeSync funguje i na úplně běžném monitoru bez nějakých drahých modulů! Dokonce možnost variabilní snímkové frekvence podporují grafické karty AMD Radeon už několik generací, ale nikdy prý nebyl zájem toho ze strany výrobců monitorů či uživatelů využít a v ovladačích tak nebyla běžným uživatelům nabízena. Nicméně AMD jasně prezentovalo, že to prostě jde. Využívá přitom standardů VESA (dokonce jedné už před lety patentované technologie ATI) a tak dále. AMD prý dokáže tuto technologii zpřístupnit přes ovladače v podstatě okamžitě, takže stačí tomu přizpůsobit nějakým profilem i běžné monitory (což je na výrobcích monitorů, stačí nový firmware), a může to krásně fungovat na jakémkoliv takto přizpůsobeném panelu včetně těch na mobilních PC a i s integrovanou grafikou v AMD APU procesorech.

Samozřejmě G-SYNC je v současnosti propracovanější, protože je to již hotový produkt, ale AMD krátkou prezentací v podstatě potvrdilo a odpovědělo na řadu dohadů a otázek kolem G-SYNC a v podstatě ji ukázalo jako předražený produkt, který jen chce vytáhnout peníze z kapes důvěřivých uživatelů. Každopádně díky G-SYNC tak možná bude věnována pozornost této jinak evidentně dlouho známé technologii a vypadá to že se objeví obecný standard, který to umožní na většině, či všech monitorů se všemi grafikami. Když to jede na AMD, není důvod, proč by to nejelo ani na Intelu potažmo i GF GTX grafikách.  

(FreeSync v akci ...)

Situaci budeme sledovat, ale jsem si jistý, že se velmi brzy dočkáme oficiálního uvedení této technologie a to nejen od AMD, ale jako skutečného standardu, protože má vliv i na snížení spotřeby hlavně u mobilních PC. Nicméně už nyní je v podstatě jasné, že uzavřená technologie G-SYNC je jako taková ve svém podání slepou cestou a skutečně velmi silně vypadá jako cílené tahání peněz z důvěřivých zákazníků. Což o to, omezení funkčnosti na GTX grafiky bychom ještě pochopili, ale proč musí evidetně celkem nadbytečný kus tištěného spoje s pár čipy stát několik stovek dolarů?! Proč se vůbec musí takto komplikovaně upravovat monitor - evidentně to prostě není až tak nutné.

Každopádně uvidíme, jak se bude situace vyvíjet, ale řekněme si na rovinu, tak trochu jsme čekali, že to samé co nabízí G-SYNC se musí nechat dát udělat jednodušeji a mnohem levněji a hlavně pro všechny. Navíc rozhodně pochybujeme, že by u NV nevěděli, že stejného výsledku lze dosáhnout jednodušeji a mnohem levněji pro zákazníky a rozhodně u NV musí vědět, že se na v podstatě stejné technologii pracuje v rámci VESA standardu, či že proměnnou snímkovou frekvenci podporují konkurenční grafiky a SW už dlouho (rozpitvané je určitě mají dokonale). Každopádně u AMD ukázali, že mají i smysl pro humor ... nazvat to FreeSync (vs G-SYNC), ale i tento případ jasně ukazuje velký rozdíl přístupu obou firem, podobně je to třeba i u OpenCL (vs CUDA) a tak dále.

 Zdroj: AMD, Anandtech

 


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 14:07:10
avatar
Tak AMD udeřilo v pravý čas na správném místě. Jinak dobrý nápad jen nech se jim to vydaří.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 14:31:06

Rozdíl mezi nvidie a amd je v tom že když něco uvede tak to obvykle rovnou funguje, to se o AMD moc říct nedá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 14:37:37
avatar
HA HA HA .... jako majitel 8800GTX bych mohl vyprávět, první více než půl rok měla daleko do bezproblémové funkčnosti a takových produktů je kvantum ...

prosímtě, dej si rovnou facku za takový nesmysl aby ses probral, protože je to opravdu neuvěřitelný kec ... obě firmy si ve funkčních/nefunkčních věcech nemají co vyčítat
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 14:54:46

Na druhou stranu chces rict, ze v te dobe jako majitel 2900 Pro/XT by jsi byl spokojenejší ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 14:58:50
avatar
2900XT fungovala ok, ale měl jsem dál 8800 GTX v té době. Nicméně narážíš přesně na to, co říkám ... obě firmy si z hlediska funkčnosti/nefunkčnosti produktů nemají co vyčítat a tvrdit, že to některé funguje vždy lépe to je velká hloupost ...
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 15:03:25

Ano pravda.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 19:35:51
avatar
Já mám ve starém PC ještě starou ATI 9800 PRO a jede mi pořád, tak nevim včem dělá AMD(dříve ATI) chyby. Teď mám AMD HD6970 a jsem naprosto spokojen a nejspíše budu kupovat AMD sapphire R9 290(non x)Tri-X. Osobně si myslím, že nejlepší karta od NV byla 9800GT.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 08:39:30

Pokud neřešíš nic jiného než hraník tak samozřejmě mít problém nebudeš, taky jedu převážně na radeonu nvidii mam jen sekundární na physx, ale když začneš používat takové ty tunítka, kterýma se výrobce chlubí aby si tě získal jako zákazníka, tak mám zkušenost že AMD dlouho slibuje ukazuje nefunkční produkt a kolikrát ho ani nedotáhne. To nvidia když něco předvede, tak to můžu hned obvykle bez problémů používat. Jsou to detaili, jako že třeba intel a nvidia nemá problém s přepínáním zvuku na HDMi a zpět dle připojení a odpojení zařízení u AMD něco takového do dnes musím dělat ručně a často i restartovat počítač :-)
Enduras [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 12:32:34

často nereaguju, ale věta:

"Jsou to detailY(!), jako že třeba intel a nvidia nemá problém s přepínáním zvuku na HDMi a zpět dle připojení a odpojení zařízení u AMD něco takového do dnes musím dělat ručně a často i restartovat počítač :-)"

mě teda donutila se lognout a napsat něco . Já mám NTB s procesorem od Intelu s GK od AMD. Jedu na monitoru jen přes HDMI a přepínání zvuku není vůbec žádný problém - stačí jen vytrhnout kabel a vše mi funguje zpátky v reprácích od NTB (potažmo externích reprácích, pokud je mám zapíchlý). Jedu na WIN7 x64 PRO a zároveň na LINUX Ubuntu 13.10. Jediný rozdíl je v Linuxu, kde to skutečně musím překliknout ručně, ale to proto, že neexistují neuzavřené (open-source) ovladače od AMD (a od Nividie taky). I když teď se udála změna, že AMD jako první(!!!) dodala opensource světu dokumentaci, byť ně kompletní, ale hoši už nemusí psát ovladače formou reverzního inženýrství. Poté se přidala i Nvidia, ale to je na jiný příběh. Nicméně nikdy jsem nemusel kvůli tomu restartovat PC...
Takže pokud se ti to děje, měl by sis nějak líp nakonfigurovat zvukovku a nastavení zvuku v monitoru.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 04:40:04

nechci ti brát iluze ale když Nvidie uvede ovladace tak hry programy a dalsi proste funguji

Kdyz uvede AMD/Ati ovladace tak vzdy neco prestane fungovat!!!! a to je proste holý fakt

u nvidie jsem proste neresil to ze bych musel prechazet na starsi ovladace vzdy stacilo udrzovat aktualni a nikdy se nestalo aby mi nesla nejaka nainstalovana hra, Ati/AMD? to je jina kava, koupis grafiku nahodis ovladace z dodaneho nosisce a parada, najednou instalujes hry a zjistujes ze tohle nejde tamto nejde ze to opravuje tenhle ovladac, no tak nahodis novou verzi a zjistis ze ti sice nova hra jde ale ty stare zase ne....

tyhle anabaze uz fakt nikdy nechci zazit!! a doufam ze kdyz se AMD dostalo do nakousnutyho jablka a do konzolí a rozjelo program podpory vyvojaru ze uz se tohle fakt nikdy nestane!! ale to ukaze cas

konzole - melo by to vymytit problemy u her
nakousnuty jablko - melo by to vymytit problemy s grafickym softem
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 06:10:42

Vesměs máš pravdu, co mě na moji 7970 sere ze od ovladacu 13,4 a novejsich nejdou hry s Direct Draw (Baldurs gate a vsechny hry zalozene na tomto enginu, Age of empires II, Diablo 1 atd. nikdo s tím nic nedelá a neopravuje to. ). Podobný problém u hry Mx vs ATV Reflex, od doby vydání je to na AMD kartách série 4xxx,57xx,68xx,77xx, skoro nehratelná záležitost a žádný fix na to nikdy nevyšel (nízké FPS). To že na 7970 musím mít vypnuté stíny a medium detaily od posledních ovladačů, protože začaly blikat všude po obrazovce je taky zvláštní vychytávka.

Dále na kartách série 5xxx zase prozmenu mám problemy od 13,1+ s OpenCL v kombinaci s Frameworkem 4.5 a taky se nic neděje.

Ono u AMD kdo má relativně novou kartu a hraje hlavne nové hry, tak asi žádné problémy ani nikdy nepocítí v tom už to mají ve velké většině bezproblémů a dá se říct, že jsou ovladače AMD bezproblémové, ale často vyvstanou problémy u starších her, starších karet a podobně.

Občas něco uteče v ovladačích i nVidii to né že ne, ale většinou je oprava vcelku rychlá a nestává se to až tak často.
Mnou poslední zaznamenaný problém jsem měl s vidií u BF3 asi rok nazpět na GTX560Ti, kdy při zapnutém anizo mizely silnice a nebo byly zelené atd.
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 13:22:00
avatar
Zajímavé, já mám už delší dobu HD5850 (předtím HD4870, HD3850), vždy nové ovladače a nesetkal jsem se s něčím takovým, že by nějaká hra přestala fungovat díky grafice/ovladačům. Co fungovalo předtím, funguje pořád a to bez problému. Něco jiného je třeba přechod na nový systém, viz Win8.1, kde ještě teď zlobí ovladače všech výrobců...
V žádné hře mi nikdy nechyběly textury ani nic jiného, žádné artefakty. Jestli to spíš nebylo nějakým bordelem v systému, případně chybou mezi klávesnicí a židlí
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 14:32:11

Souhlas. U me je naprosto stejne. Zkousel jsem i ten Baldurs Gate a na Catalystech 13.9 nemam zadny problem.
Pripomina mi to trochu situaci kdy spousta lidi v kruzich v kterych se pohybuju maji nasobne prijmy nez ja ale chodi si ke me pujcovat Proste problem nejsou penize problem je nekde jinde

Jinak abych jen nekritizoval tak priznam problem s Total ANihilation. Ale ten problem vzniknul az potom co jsem zkousel ruzne free defragmenty cleanery game boostery apodopny shit. Predtim jel TA bez problemu. Asi ty free utilitky dojb.li system jen nejak lehce protoze vse ostatni jede bez problemu. Chce to fresh kopii widli pripadne otestovat na jinem HW. Muze to byt i drobna chyba v HW. V ovladaci urcite chyba neni.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 15:02:13

Problem odstranen v 13.12 ovladacich uz AOE jede spravne.
Muj prizpevek tu nekdo vymazal ve kterem to bylo uvedeno.
BG funguje po doinstalovani par patchu vydanych komunitou a nebo nove vydana enhanced edice, ta puvodni nesla.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 15:45:34

Ja to zkousel s Baldurem z GOGu.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 18:21:28

Nevím jak to tam je, ja mam starou originálku

Tady dané téma o AOE aby se nereklo ze si to vymejslím
Odkaz a podobně krásné barvy měly i ostatní zmíněné hry.

Já to vyřešil tak že jsem si je koupil v HD verzích na steamu
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 16:49:34
avatar
Jo... Pamatuju na ni

Byla to dobrá karta, ale první 3-4 měsíce stáli fakt za ho*no. Zelení jsou předražení a neefektivní, ale v ovladačích jsou vždy o krůček napřed.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 20:49:18

Asi mě tu ukrižují, ale souhlasím, měl jsem 8800, 280, 580 vždy hned po uvedení a žádné problémy jsem neměl. Narozdíl od 5870, kde ATI trvalo 4 měsíce než vydala ovladače, které korektně zobrazovaly anizo filtr v guildwars, pokud jsi se koukal podnízkým uhlem cca do 15 stupnů. Jejich support ani nebyl schopný odpovědět na mail A doteď nebyla ATI schopna, aby fungoval AOC s vsycn pokud je zaplý v ovladačích, zkoušeno na 7970 (s čistou instalací windows, aby tu někdo nepsal že to boural nv driverDD ). Rád bych si ty problemy prečetl, místo toho HA HA HA.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 14:34:09
avatar
takto ma vyzerat reakcia na NV, je dobre ze obcas sa AMD pouci z chyb NV
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 14:42:14
avatar
To je vtipné, zrovna včera jsem na diskuzi k tegre říkal, že gsync je jediná zajímavá technologie nvidie a dnes už neplatí ani to . Tak jen doufám, že msi udělá do mého půl roku starého herního ntb patřičný update
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 15:00:46

Me osobne prijde trosku zvlastni ze AMD, jak samo tvrdi, ma technologii hotovou nekolik let, vsichni profi hraci narikaji jaka je nedostatecna synchronizace zlo, uz nekolik let (prakticky od vymizeni CRT do doby velkeho rozsireni 100+Hz LCD), ale prislo jim to jako vec co se nijak nedala využít a dle slov zde "o ni nikdo nejevil zájem".

A najednou kdyz se s necim vytasi NV a ano nesmyslne omezeným návrhem pouze na kepler karty (pouze marketingovy duvod), tak AMD řekne. Pfffff to už máme nekolik let sice to zatím pořádně nefunguje, ale klidně vám to tady hned předvedeme na větrnících

Netvrdim ze je G-sync super a tohle spatne ale zaroven bych netvrdil ze to udelatko v monitoru pro G-sync je tam jen na okrasu, pravda bude jako vzdy nekde na půli cesty a kdoví, třeba to bude jako s prvotním omezením SLi (na urcite chipsety) nakonec se z toho stane otevřený standart.

Osobně jsem zvědav na oboje.
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 18:21:39

To není o tom, že by o to nestáli lidi, ale výrobci monitorů. Pro ně je to jen další málo využívaná funkcionalita, která žere výkon řadiče v monitoru.

Ber to tak, že 60% času dnes jde jen na samostatné testování produktu, navíc komplexita testování neroste lineárně, ale exponenciálně s počtem featur.
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 15:15:10

ale je zaujmave, ze AMD s touto technologiou mohla ulahcit (zprijemnit) zivot uz davno pred tym, kedze tuto moznost maju GK hodne starsieho data. Takze tak trochu vdaka propiertalnej drahej technologii gsync sa lenivci z AMD zobudili, aby vyuzili to, co vsetko ich stara technologia dokaze aj ked asi v tom bude aj nejaky ten hacik!
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 16:07:05

Treba nemelo AMD potrebu tu technologii uvadet a melo jine starosti. Tezko rict, co v tom je, kazdopadne jsem na vysledek hodne zvedavy.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 21:33:46

Podle všeho je to součást VESA standardu, který AMD u svých grafik dodržuje. A asi je nějak nenapadlo, že by to někdo chtěl takhle použít :-)
Zdenek... [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 16:36:05

tak ono jen dobre za AMD nebejt jeho a bejt nVIDIE monopol tak by ceny karet byly silene vysoky. Diky nim se tlacej ceny pekne dolu protoze jsou tak vyrovnane vykonem. Treba Intel je technologicky a vykonove hodne nad AMD a jaky maj sileny ceny. jen tak dal AMD
Zdenek... [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 16:43:16

teda az na jejich reseni procesoru AMD Richard kde konkurence lehce zaostava
eXp10it [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šok 2014-01-07 19:17:40
avatar
mohli zaútočit ještě trochu podleji, nikde nic neohlašovat a jen v nových ovladačích nenápadně přidat zatržítko na aktivaci
Julo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NV (NVIDIA) 2014-01-07 19:45:19

Aj keď sa to netýka článku, chcel by som vedieť prečo autor namiesto slova (značky) NVIDIA píše NV ? Je to nejaká alergia? Už dlhšie sledujem články a slovu nvidia sa veľmi vyhýba. Alebo ho nahrádza len GTX.
Myslím, že férové by bolo uvádzať názvy značiek správne, takže máme grafiky NVIDIA a AMD. Občasné skrátenie na NV pochopím, napríklad pre úsporu miesta v grafoch.
Pre tých čo už majú v úmysle dať palec dole, prejdite si pár článkov čo sa týka grafík a spočítajte koľkokrát nájdete NVIDIA a AMD. Budete prekvapení.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 20:17:58
avatar
A to ti nějak vadí jak to píše? Zkus si jednou psat článek a pak uvidíš, že budeš chtít zkrátit vše co jde, aby jsi toho nemusel tolik psát.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 21:17:49

To jsou starosti Ja obcas napisu nejaky prispevek a nejradsi bych zkratil uplne vsechno. Nechapu co vadi na NV? Tohle je technicky magazin (spisovny jazyk ma jine stranky) a pokud by nekdo nahodou nevedel co NV znamena tak by tu nerozumel asi nicemu
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 21:52:06
avatar
Kritizuješ blbost, NV je normální slang v počítačové terminologii, to samé slovo grafika, to je prostě grafická karta, žádná grafika, a kdybys chtěl jít ještě dál, tak si i sám protiřečíš, protože "grafiky NVIDIA a AMD" jsou taky nesmysl, jsou to grafické karty s jádry od těchto firem, rozhodně ne jejich grafiky (i o referenčních verzích by se dalo pochybovat, protože si rozhodně své paměťové čipy ani kondenzátory asi nevyrábí).
Tahle narážka je prostě zcestná.
Mimochodem, i AMD je zkratka, s tím, že ji samo AMD (Advanced Micro Devices) přijalo za svou.
Nevidím jediný důvod nepoužívat zkratky, kterým každý rozumí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 22:10:27
avatar
Zdravím, vysvětleno to bylo zhruba před 2 lety, když jsme to začali dělat. Důvod je prostý ...

Zatím já a můj server jsme vystupovali vždy korektně, bohužel stejného chování se nám nedostalo ze strany zástupců jisté společnosti. Byli jsme terčem velmi negativní kampaně, pomluv a dalších věcí. Ve spolupráci s výrobci se nám podařilo vše vysvětlit a odrazit, nicméně vzhledem k chování některých lidí z jisté firmy a jejich placených i neplacených agentů jsme po dohodě s ostatními výrobci přestali slovo NVIDIA používat a nahradili ho označením NV. je to naše jediná možnost, protože zároveň musíme a chceme testovat produkty s čipy NV, ale prostě nemáme jak jinak vyjádřit náš nesouhlas s tím, jak nevhodně se k nám a vůči nám někteří chovají - nic proti firmě jako takové ani produktům, ale prostě nějak jsme museli reflektovat nevhodné chování některých individuí a lidí kolem nich.

Je zajímavé a někteří to stále neberou na vědomí, že naši partneři, skuteční výrobci grafik a dalších věcí s čipy NV, nemají s naším přístupem a naší objektivitou žádný problém a rádi nám tyto produkty půjčí a bereme je jako jejich a tak zůstáváme objektivní a nikdo by nám je nepůjčoval (často i jako prvním) pokud by si nebyl jistý, že se mu dostane objektivního přístupu. NV naštěstí nedodává a nevyrábí nic co je skutečně koncový produkt, všechno nese loga a vyrábí je jako finální produkty jiné firmy a značky.

jako čtenář o nic nepřicházíte a nejste chováním lidí z dotyčné firmy na našem webu nijak postiženi, ale zkrátka vám NV bude muset stačit. Je to náš tichý, ale také jediný protest, proti chování některých individuí mající s touto firmou hodně společného ... ale jak říkám, produkty za to nemohou a navíc jde většinou o produkty výrobců, kteří jsou našimi partnery a stoí při nás, takže k nim zachováváme 100% objektivní a vřelý přístup jako k jakýmkoliv jiným. Ale zkrákta co je za logo na čipech nás prostě nezajímá ...

Kromě toho zkratka NV je zcela normální jako AMD, u něj ostatně také nevypisujeme celé Advanced Micro Devices .
Julo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 22:27:30

Ďakujem za vyčerpávajúce vysvetlenie. Viem, že pre niekoho sa môj príspevok mohol zdať ako banálny problém, ale bol som zvedavý prečo to tak je. Vopred som vedel, že to nebude náhoda.

Len detail, google pri hľadaní NV nezobrazí výsledky NVIDIA, ale AMD áno. Takže je v tom trochu rozdiel. Preto aj vyhľadávanie na DDWORLD nemusí fungovať korektne ak budem hľadať "NVIDIA"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 23:10:06
avatar
nás to netrápí, na klíčov produkty jako ASUS GTX 780 a tak dále vyhledávání funguje ...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 21:26:10
avatar
Smutne na tom je to, ze kdyby natom nechtela NV ryzovat, tak by AMD tuto technologii nejspis nepouzila na levne zvyseni plynulosti her. Otazkou je jestli to nebyl zamer, protoze to muze vest k tomu, ze na low kartach to bude stejne plynule jako na higend kartach
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 21:58:59
avatar
Tak můžeme být jen rádi, že takto AMD zakročilo, přece by jsi nechtěl dávat peníze jen tak, když to jde i jinak a nemusíš ani utrácet. Pokud je to teda pravda, že to bude fungovat stejně. Jsou to jen spekulace, to ví jen AMD jaký mají záměr.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 22:03:17
avatar
AMD tuto technologii chtělo použít trochu k něčemu jinému ...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 12:32:40
avatar
No právě a nedošlo by k zlepšení plynulosti her, ale došlo by jen ke snížení spotřeby
Terakon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 11:18:50
avatar
"...i tento případ jasně ukazuje velký rozdíl přístupu obou firem..."

Udělat free to museli, páčto za peníze by to jejich marketingový oddělení nebylo schopný prodat

Což může být i důvod, proč je to dřív nijak zvlášť nezajímalo.
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 17:59:24

Tiez mi nie je celkom jasne, preco to bolo prezentovane na NBkoch a nie na klasickych LCD? Kedze Gsync je predovsetkym pre hracov a tato technologia ma vyznam hl. pre HD monitory.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 18:08:49
avatar
rozlišení monitoru s tím nemá co dělat. Navíc prezentováno je to na NB proto, aby bylo vidět, že to jede i na levném zařízení s obyčejným LCD na integrované grafice bez drahých modulů atd.
Honzik1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-08 22:40:50

Jede to na notebooocích protože cituji: Vás ale nejspíš zajímá, kterak nVidia hodlá obhájit G-sync proti konkurenci levnějšího a otevřeného řešení (ačkoliv je třeba zdůraznit, že takové v současné době neexistuje). Není prý náhodou, že si AMD pro předváděčku zvolilo notebooky. Displeje notebooků jsou na výstup z grafického jádra připojeny zpravidla rozhraním LVDS nebo eDP, které na straně obrazovky nevyžadují tak složitou řídící logiku. Displeje neobsahují hardwarový škálovač, který je naopak přítomen u všech volně stojících monitorů využívajících rozhraní DVI, HDMI a DisplayPort.

Takže od AMD je to podraz. Nvidia umí prý úpravou driverů ten samý trik co AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 01:45:19
avatar
jj hrozný podraz, ukázala, že nejsou nutné žádné speciální drahé adaptéry ... a fungovat to bude i u normálních monitorů, stačí u většiny uprava firmware. Takže o jakém podrazu to mluvíte? kromě toho že citujete PR jisté firmy, od jehož jsou informace důvěryhodné asi tolik, jako když vám vlk bude tvrdit, že na ovce nemá chuť ....
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 09:13:04

Tak tvrzení, že je to sranda rozchodit na obyčejném monitoru je zase citát PR druhé firmy. Takže je to prašť jako uhoď a zatím se akorát dohadujou PR obou firem.

P.S. Pokud by to podporovaly normální monitory, proč by to neukázali na nich? To by přece byla obrovská výhoda použít velké monitory oproti malým notebookům(z hlediska prezentace).
Zkuste trošku číst mezi řádky :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 11:02:49
avatar
prezentace byla předvedena veřejně a nezávislým novinářům, takže opravdu nemusíte číst mezi řádky nic ... funguje to. AMD mluvilo i o běžných monitorech, tam říká že ano, je to obtížnější, ale rozhodně ne nemožné a u velké části monitorů to klidně fungovat bude ... takže opravdu si nemyslete, že novináři jsou hloupí a nezjišťovali jaká jsou/nejsou úskalí předvedené technologie ...

byla to improvizovaná předváděčka a zase je třeba na místě se zeptat, když NV evidentně věděle, že to jde udělat v mnoha případech i bez modulů, proč to sama nepředvedla a neprozradila dříve?
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 11:23:45

článek:
"Jenže FreeSync funguje i na úplně běžném monitoru bez nějakých drahých modulů!"

Váš koment:
"AMD mluvilo i o běžných monitorech, tam říká že ano, je to obtížnější, ale rozhodně ne nemožné a u velké části monitorů to klidně fungovat bude"

O většině dnešních novinářů si nemyslím nic dobrého. Vyjímku tvoří některá odborná media.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 11:52:42
avatar
Ano, můj článek a můj koment se zcela shodují ve významu ... v článku není že funguje vždy a na všech běžných monitorech bezd rahých modulů a můj koment v diskusi uvádí, že na velké části monitorů to fungovat bude. jESTLI UMÍTE ČÍST, TAK TAM NENÍ NIC, CO BY SI ODPOROVALO!

RÝPY RÝP: Tak ještě že vás máme, jednoho superodborníka na odborníky a na lustraci novinářů na hradě a druhého superodborníka na odbornost a lustrace novinářů v diskusích na internetu ... tak vás tady na DDWorldu vítáme pane Zemane ...
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 12:33:45

"Jenže FreeSync funguje i na úplně běžném monitoru bez nějakých drahých modulů!"

"AMD mluvilo i o běžných monitorech, tam říká že ano, je to obtížnější, ale rozhodně ne nemožné a u velké části monitorů to klidně fungovat bude"

Protiřečí si, protože pokud to na AMD funguje na běžném monitoru, proč tedy AMD tvrdí, že na běžném monitoru je to obtížnější (obtížnější na běžném monitoru než na jiném běžném monitoru, na kterém to předváděli?)? Myslím, že užíváte termín běžný monitor ve dvou významech.

P.S. Pokud tím "funguje na úplně běžném monitoru" myslíte tu předváděčku a tedy ten display ntb, tak to je pro mně těžko pochopitelné, protože já k počítači na hraní her běžně notebookový display nepřipojuji:-) Nicméně i tak to znamená dva významy běžného monitoru. Jednou jako konkrétní předvedený, kde to funguje a jednou všechny ostatní.


RÝPY RÝP: Rádo se stalo pane aDDmine. Ohledně hodnocení novinářů vycházím zejména z Vašich letitých zkušeností zprostředkované Vašimi články, kde se netajíte špatnou odborností, podplácením a podrazy na Váš web ze strany ostatních HW webů. Myslím, že Vaše redakce odvádí výbornou práci a velmi si toho vážím. Je to zcela ojedinělý projekt na českém internetu a bohužel zůstává nedoceněn.


"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora"
Honzik1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 17:09:36

Je úplně vidět, že si každý překroutí informace jak se mu to hodí do krámu
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-10 19:27:38
avatar
jj, prvy povie tak a druhy inak, ten prvy hovori ze on ma pravdu a druhy hovori ze on ma pravdu. Realita je taka ze to skusali na ntb, to nikdo nemoze popriet, a to kdo si o tom co mysli je kazdeho pohlad.
A zase sa budem opakovat: UVIDIME V REALE ako to je!
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 12:37:21

"byla to improvizovaná předváděčka a zase je třeba na místě se zeptat, když NV evidentně věděle, že to jde udělat v mnoha případech i bez modulů, proč to sama nepředvedla a neprozradila dříve?"

Nebude to tím, že jim nešlo o notebooky, ale o desktop?
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-11 12:13:04
avatar
Tak je to udajne jeste trochu jinak AMD karty maj od serie 5000 vestavenej "rozsiritelnej" frame buffer,a proto freesync nepotrebuje zadnej hardware navic,na kartach Nvidie to neni a proto je nutnej ten harware navic.Kazdopadne novej monitor bude potreba i pro freesync(nebo minimalne novej firmware)ale bude se jednat jen o upravu firmwaru takze zadna platba navic(100$?)za nejakej chip nebude potreba.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 09:17:23

Takže NV uvede nějaký produkt. AM se vyjádří ve smyslu máme to už roky, umíme to na běžném monitoru, ale máme jiné priority, takže to uvedeme až za nějaký čas.

EDIT: A navíc to předvede na notebooku, který není zrovna idealní na presentaci čehokoliv (malý display).


Jsem jediný komu je na tom něco divného?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 11:01:25
avatar
ano, jste jediný. O všem se psalo, vše se prozkoumávalo ... vše je celkem jasné. AMD tuto technologie opravdu má už dlouho, ale zkrátka ji chtěli využít jina a nebyla prioritní, což zcela otevřeně přiznali. Takže buďte rád, že díky NV o ní AMD zase začalo přemýšlet a dělat na ni a že ji dokáže nám uživatelům poskytnout za lepších podmínek pro nás ...
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 11:21:13

Co je míněno tím "O všem se psalo, vše se prozkoumávalo ... vše je celkem jasné."?

Jinak k tomu závěru jen toto:
Ten most přejdem, až tam budem:-)
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-10 02:12:55
avatar
TRAPNA NVIDIA............

Za tie vyhodené peniaze za ten ich pos**tý modul + špeciálny monitor si radšej kupim novú grafiku ktorá bude stíhať hry na 60+ FPS (nie že by som ju ja potreboval,ale pre tých ktorých na to chceli nalákať...)
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-10 08:40:36

Já bych všechny ty moduly zakázala a byl by klid...
kukulin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-10 18:31:44

DD a Obermaier se hadaji cela leta.

Obrik ma problemy s nestranosti, DD to same, nastesti v mensim provedeni.

Vem si to tak, ze na ceskem novinarskem netu musi byt nejaky protipol neceho.

Je to takovy Foxxx, co koupil ClanWars a banuje zde bezduvodne ostatni hrace. Tod mala odbocka k serverove branzi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-10 18:39:49
avatar
jo to by bylo zajímavé
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 11:05:56

Akorát je škoda, že by jsme si pak ani nepostavili PCcko, které je modulární až běda:-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 453x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 296x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 859x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1158x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1476x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 6