Finální specifikace grafik AMD Radeon HD 6700 odhaleny? Těžká rána pro konkurenci? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 27 September 2010
altŘíkal, jsem, že někdo jazyk za zuby neudrží a tak tu máte první větší únik informací …

 

 

 

Na internetu se objevily plné specifikace očekávaných prvních modelů grafické řady AMD Radeon HD 6000. Jak víte, půjde o modely s kódovým označením BARTS, které jsou novou zbraní AMD pro mainstream v cenové relaci zhruba 160-220 dolarů a nástupcem modelů HD 5700.

Už jsem vám prozradil, že HD 6750 je výkonnější než GTX 460 1GB a HD 6770 překoná HD 5850. A teď tu máte i parametrové potvrzení. Neříkám, že jít o úplně přesné, ale mohu vám prozradit, že to pochází z věrohodného zdroje.

(pro zvětšení klikněte na obrázek)

Pokud si vzpomínáte, už před pár týdny jsem vám psal, o co se AMD u HD 6000 snaží. Původně mělo jít to 32nm generaci, ale protože byl tento výrobní proces zrušen a tak se tato generace neobjeví a musela být tak upravena. Výsledkem je hybrid mezi starou architekturou současných čipů, které vychází už ze starého R600 a několik novinek a nápadů, které budou výrazně více rozpracovány v nové architektuře, které se ale dočkáme až na 28nm. Jinými slovy půjde o zajímavou evoluci a vylepšení už tak velmi dobré stávající architektury a její zdokonalení pro 40nm výrobní proces.

AMD má se 40nm výrobou asi nejrozsáhlejší zkušenosti, mnohem větší, než konkurenční NVIDIA. AMD už se 40nm začala koketovat v rámci HD 4000 grafik, kdy se objevila HD 4700. Na té si AMD vyzkoušelo 40nm, a že se to více než vyplatilo, vidíme na současném stavu, kdy technologicky z hlediska výroby a efektivity na 40nm nemají současné grafické čipy ATI RV700 konkurenci. Nicméně AMD v uplynulém skoro 1 roce neměla s částí svého vývojového teamu v podstatě nic jiného na práci, než vyzkoumat, jak se ze 40nm a současné architektury dá vytřískat co nejvíce a výsledkem budou nové čipy pro HD 6000 generaci grafik, které vás v mnoha ohledech překvapí, jak už jistě vidíte z parametrů, byť stále neoficiálních.

(HD 5770 vs HD 6770 vs HD 5870)

Připomínám, že ačkoliv tomu někteří stále odmítají uvěřit, nové BARTS grafiky jsou zbraní AMD pro segment 160-220 dolarů, tedy proti GTX 460 primárně. I když AMD si z GTX 460 nemusí dělat nejmenší starosti, protože BARTS grafiky ji překonají ve všech ohledech a pohledech. Čeho si jistě na parametrech všimnete, jsou doslova neuvěřitelné provozní parametry. HD 6750 má v podstatě stejnou spotřebu v klidu i zátěž, jako parametrově o dost slabší HD 5770! HD 6770 pak má spotřebu 146W v zátěži a 23W v klidu, což je o něco méně než má HD 5850, kterou ale HD 6770 v pohodě výkonově překoná. Nemluvě o tom, že HD 5850 od svého vydání nezměnila cenu a stále stojí 279 dolarů. Za tak vysokou cenu se HD 6770 rozhodně prodávat nebude.

 

  • Konkurence spouští kouřovou clonu …

 

Tyto pravděpodobné parametry levných mainstreamových grafik AMD doslova vyděsily zástupce konkurence a některé spřízněné duše této firmy. Není divu, GTX 460 je jediný model FERMI, na kterém se v běžném segmentu dá vůbec něco vydělat, ale jestli jsou HD 6700 takové, jaké se zdají, je jasné, že GTX 460 je mrtvola a to pouhé necelé 3 měsíce po svém vydání …. Není tedy divu, že se u NVIDIA v současné době zrovna neslaví.

Protože zejména investoři NVIDIA zažívají opravdu smutný rok a hrozí, že se všechno bude opakovat, tak se vytváří kouřová clona. Není bez zajímavosti, že nové zprávy o tom, že NVIDIA údajně chystá na konec roku nové karty, vypouštějí stejní lidé, kteří nás loni zásobili „zaručenými“ informacemi o tom, jak FERMI bude v listopadu, nejpozději prosinci a jaký je to trhač asfaltu. Mohu vám s téměř 100% jistotou říci, že nic, co by se s HD 6000 mohlo poměřovat, NVIDIA na letošní rok už reálně na trh nedostane. Ale i kdybych neměl poměrně přesné informace, ono je to i logické. NVIDIA ještě ani nedodala všechny modely G400 grafik na trh a některé jsou tu sotva pár týdnů a jsou dělány za horka. Není prostě možné, vytvořit za tak krátkou dobu něco lepšího. Platí ale to, co jsem psal již dříve.

NVIDIA ví, že FERMI se nepovedlo a 40nm je pro ní ztracený boj. Plně se soustředí na 28nm. Nicméně zkoumá možnosti, jak vylepšit současné čipy, aby se udržela ve hře, protože do 28nm je přeci jen do hotových produktů ještě minimálně ¾ roku daleko, a to ještě platí jen o výrobě u GlobalFoundries (AMD). NVIDIA tedy zkoumá možnosti, jak vylepšit současné čipy, jenže i když to jistě jde, při veškeré snaze, vývoj čipů není pečení buchet a žádá si svůj čas a nelze to urychlit. Takže nové čipy a nové smysluplné grafiky reálně na trhu do konce letošního roku ze strany NVIDIA skutečně nehrozí. Můj odhad je, že pokud se něco NVIDIA podaří vyplodit na stávající architektuře, je reálná dostupnost v podobě grafického produktu někdy nejdříve únor, ale spíše březen-duben. V každém případě půl roční zpoždění se na stávající architektuře ve stávající situaci a podmínkách dohnat nedá a NVIDIA nemá proti HD 6000 absolutně nic. Nevěřte pohádkám o trhačích asfaltu na konci roku. AMD Radeon HD 6000 budou minimálně letos bez skutečné konkurence ….

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dolinator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 22:40:02
avatar
pekne citanie, uz sa na ne tesim... realna dostupnost kariet bude asi kedy? pridu len referencne karty ci zaroven s nimi aj nereferencne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 22:47:15
avatar
reálná dostupnost je, zatím neoficiálně, od 25.10.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 22:41:38
avatar
Uz si mydlim ruky na HD6770 podla parametrov vyzera perfektne presne to co potrebujem.
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:23:52

preji si aby to takhle bylo... Taky bych ji bral. Bojim se ale ze by si AMD pod sebou podrezala vetev a tak ocekavam ze dokud nebude high end nove rady venku, tak to moc slevnovat pod HD5850 nebude.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:26:53
avatar
5850/5870 končí ... v listopadu dorazí HD 6800 ... žádné slevy ani podřezávání větve nehrozí ... prostě normální nástup nové generace a generační obměna ... stejně jako si vydáním HD 5850/5870 AMD nepodřezalo větev když nahradili HD 4850/4870/4890 ;)
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:18:13
avatar
tak zrovna 4850 nahradily 5750/70, ale přesto staré 4850 mají tuhý kořínek a prodávají se dodnes
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 14:06:21
avatar
už jenom z modelového značení je ti jasné, že HD 4800 byly nahrazeny HD 5800 modely! HD 5700 jsou nástupcem a přímou evoluční větví HD 4700!

nezapomeň, že HD 4850 stála při vydání 199 a HD 4870 249 dolarů ... HD 5700 vycházeli za 109-169 dolarů a HD 5800 za 279-399 dolarů a to proto, že jako nástupce HD 4800 jsou HD 5800 parametrově silnější, a výrobně náročnější ...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:19:55
avatar
s HD 4870/90 souhlas, také protože mají DDR5, ale 4850 je s DDR3 o kus níž a výkonově je soupeř pro 5700....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:29:16
avatar
chjo .... HD 4850 není oficiální a plánovaný výkonový soupře pro HD 5700 .... není to aktuální generace a AMD obměnilo celou nabídku grafik a HD 4800 se dávno nevyrábí a její výroba byla ukončena před vydáním HD 5700 na trh!. To co máš v obchodech jsou zbytky ...

Nástupcem HD 4800 je HD 5800 řada .... HD 5700 nahrazuje HD 4700 ... kromě názvů je to jasné hlavně z parametrů a cílení .... HD 4870X2 zase byla nahrazena HD 5970 (5870 X2) ....

nemíchej dvě grafické generace, kdy žje navíc jedna 55nm DX10.1 a Druhá 40nm DX11 a nedělej z nich konkurenty v rámci stejného výrobce čipů ...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 16:48:13
avatar
Jenže oficiálně si tam můžou napsat co chtějí
A neříkam že je 5700 konkurence, ale náhrada za 4830/50, cenou i výkonem o to mi jde
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 16:50:58
avatar
ne HD 5700 je náhrada za HD 4700 pochop to už
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:49:35

Přece nástupce musí být výkonnější, jinak to nemá cenu. To by potom F1 mohla jezdit na vozech z roku 1955! Jenom s jinou kastlou.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 08:06:35
avatar
No. Dnes už bych netrdil, že dodnes. Ještě tak před dvěma měsícema byly i k sehnání HD 4580 a HD 5770, ale dnes už je buď nemají ani v nabídce, a nebo je už prostě nejsou schopni dodat. Vypadá to, že už je asi fakt rozprodali.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 08:03:12
avatar
Ještě by do té doby mohl dolar dále klesat a bylo by to super. Vždyť teď to vychází na 2900 - 4000Kč. A to je hodně pěkné. HD 6770 je taky můj favorit, jestli bude mít opravdu výkon aspoň jako HD 5850 a i s DPH a rabatem našich obchodníků bude vycházet do 5500,-, tak nebude co řešit. Zatím to ale vypadá, že by to mohlo být i do 5000,- a to už není absolutně co řešit.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:07:31
avatar
Tak na vyber bude pro kazdeho uzivatele a kdo si nevybere? Tak toho asi nepochopim
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:32:17

Někdo kdo kupuje jen nVidia si u AMD asi nevybere.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 08:15:05
avatar
Jestli se za 2 měsíce najdou i takoví, tak to začnu pochybovat o jejich psychickém zdraví.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:35:47

1. Revoluce nemůže být jen zajímavá. Pokud je to něco zajímavého, je to krok kupředu (dozadu), evoluce, změna, ale v žádném případě revoluce. Nepřispívej k inflaci slov.
2. Zkoušel jsi někdy zrychlit pečení buchet? Asi ne. Jinak bych věděl, že to nejde ani náhodou.
3. Velice slibná informace. Děkuji.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 01:50:55
avatar
Koukám, že ses v poslední době začal věnovat zejména češtině v místních článcích
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:32:54

Jo, ale moc mu to nejde.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:30:27
avatar
obecně gramatická úroveň článků (a nejen zde) je na dost nízké úrovni, pomalu není článek kde by nebyla nějaká chyba. Informační hodnotu jistě mají a většinou jsou lehce přehlédnutelné(chyby). Horší je to, když někdo dělá chyby ve vyjmenovaných slovech a nebo v hodně používaných tak to už je děs
je sice fakt že dnešní náctiletí si z toho nic nedělají a jsou schopni napsat pýcha s měkkým i a vůbec je to nesere .
Ale ve web magazínech by se na menší kontrolu zapomínat nemělo, vždyť to není tolik práce dát to někomu znalejšímu přečíst
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 08:16:29
avatar
Jj. Pečení buchet se taky nedá urychlit. To byl špatný příklad.
Maros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:36:05

preco sa uplne zbytocne pripomina situacia Nvidie, ked je to clanok o AMD. Ked tie AMD karty vyjdu, tak nech sa porovnaju navzajom produkty, ale v clanku, ktory ma byt predpokladam, ze o novinkach AMD, venovat neustale minimalne odstavec Nvidii (dohadov), no podla mna je to zbytocne. kamenujte
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:38:46
avatar
kdyby si to četl pořádně, tak je to tam jasně napsané, proč se o tom mluví .....
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:33:41

DD, nesnižuj se k tomu reagovat na takovýhle příspěvek.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 08:27:11
avatar
Prostě DD jenom radí. Vy co teď nutně nepotřebujete novou grafiku, tak dnes nekupujte nVidie, je to blbost, když mají teď přijít nové karty na trh, které budou za ceny GTX460, ale výkonem by měly být mnohem výše. Takže by měly nVidie a i ATI slevnit. Takže proto to zdůrazňuje. Ale vidím, že se najde pořád někdo, kdo to nemůže pochopit.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:50:13

Kedze vypoctovy vykon je u 6770 az o 80% vyssi ako u 5770, da sa to iste ocakavat aj v pripade 6870?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 01:49:59
avatar
spíše ne .... HD 6700 řeší situaci, kdy v řadě HD 5000 byly za 90 dolarů HD 5600 za 109 dolarů už začínaly HD 5700 a až na 230 dolarech začínaly HD 5800 ... u HD 6000 bude větší rozestup mezi HD 6600 a HD 6700 ... HD 6700 jsou tedy o poznání výkonější než HD 5700 ... v případě HD 6800 se ale s rapidním růstem parametrů počítat nedá, takže nárůst výkonu bude pravděpodboně menší ... testy napovídají, že to u HD 6870 bude +/- o 30% výkonější než HD 5870 ....

samozřejmě v některých případech to bude i více, záleží jaké změny AMD udělala ve fungování DX11 ....

Cílem HD 6000 je ale maximalizovat a plně využít potenciálu 40nm výroby, není to nová generace grafik, nelze čekat tak masivní nárůsty výkonu třeba jako +100% ... nepřechází se na nový výrobní proces ani nic podobného. Cílem je zachovat efektivitu výrobních nákladů, provozní efektivitu a vylepšeit co se vylepšit na stávající architektuře dá. Takže těch 30% je reálných a velmi dobrých ... pokud se udrží podobné ceny a podobné provozní vlastnosti jako u HD 5800 ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 08:42:14

Velká změna je, že oproti RV870 slučuje 4 stream procesorů místo pěti. Tam zapracovali pro zvednutí výkonu?
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:34:20

Taky by měl zajímal reálný dopad téhle změny.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 13:10:04

Ptal jsem se přímo DDho, musíme 3 týdny počkat.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 14:16:41
avatar
5P/4P architektura je druhe kolo paralelizace, ktere sebou nese neefektivitu. Ve velke vetsine pripadu se vyuzije jen 1P, pripadne 2P a v ojedinelych pripadech 3 a 4P. 5P Naplno se vyuzivalo doopravdy vyjimecne. Vykon bloku tedy treba klesne v prumeru o par jednotlivych procent - ale taky treba ne. Bloku je zase o to vic a to prinese narust o desitky procent, takze celkova efektivita na pocet tranzistoru by mela vzrust. Neefektivitou 5P architektury se ATI/AMD zabyva uz velmi dlouho. I tak to bylo hodne dobre, jen tam byl prostor ke zlepseni.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 14:36:52

jj, to byl ten veliký rozdíl mezi G80 a RV670, v tom rozdílu počtu streamu, než jsem si našel rozdílnou funkčnost. Jsem rád, když reaguje někdo, kdo tomu skutečně rozumí.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 08:42:15
avatar
Ono to vypadá, že se to asi budou snažit trochu kompenzovat vyššíma frekvencema. Ale kde něco ubylo, tak zase něco přibylo, tak odhaduju, že ubrali něco so bude mít nejmenší negativní vliv na výkon a přidali to, co bude mít nejvíce pozitivní vliv na výkon a pro jistotu trochu zvýšili frekvence.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 09:14:43

jj je lepší mít 100 bloků po 4 stream procesoru, neř 80 bloků po 5 stream procesorá. Ten rozdíl v kvalitě ani nebude rozdíl. Je to trošičku jako DivX, na vykreslení jednoho snímku potřebujeme méně informací než plná kvalita DVD.
Kamaráde, ty by jsi měl jít do politiky. Ta tvoje odpověď je úžasná. Neřekl jsi nic konkrétního, ale dá se použít na vše. Bez urážky.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 00:21:40
avatar
A co mobilní segment HD6000?
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 01:22:14

Máš palec nahoru, taky mě to zajímá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 01:43:30
avatar
bude inovován hned v zápětí ... pravděpodobně leden 2011 (rok po HD 5000M)
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 02:12:22
avatar
A existují nějaké "předběžné" specifikace? Třeba HD 6670/6770 Mobility aspoň s 800stream procesory... Do toho bych hned šel, byl by to skvělej upgrade z vynikající HD 4670 Mobility, která má 320 "streamů"

P.S. Aktuální HD 5650/5770 Mobility vůbec nejsou atraktivní...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 11:32:00
avatar
Mám MR HD5650 a som spokojný. Netuším, s čím máš problém ty.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevím 40nm? 2010-09-28 10:27:47
avatar
Nejsem si jistý jak moc bude AMD spěchat na 40nm výrobním procesu, dle mne jen ladí architekturu, či její část, aby mohlo připravit menší výrobní proces, kde již bude méně laborovat s topologii a to bude teprve nářez a celá řada.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 11:31:27
avatar
Citace:
Nejsem si jistý jak moc bude AMD spěchat na 40nm výrobním procesu

Ani nemusí, MR HD5000 už sú na 40nm.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 02:54:23
avatar
Kolik má stát ta HD 6750 v přepočtu na Kč?

edit: vyšlo mě to 4200kč zhruba, hodně dobrá suma pokud to tak bude tak o ní budu dost uvažovat pokud bude keš
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 07:50:47

taky se mi zamlouvá ta 6750.
Pokud nezklame v testech a ty parametry jsou přesné, tak už nepotřebuju 6770 a výš.
Jestli to takhle pujde dál, tak brzo skončim někde v lowendu
Ale proč ne, když takto nízko značené karty zvládnou plné detaily.
Kdyby mi to někdo řekl tak před 4 lety, že pujdu z highendu do nižšího mainstreamu a budu pařit jako bych tam tenkrát měl mastnou 8800GTX za 13 klacků, uf
No nechal sem se unýst, ale pokud to není fake, tak amen s tebou NV

edit: sem moc zvědav, jak se v testech projeví vynechání 1D bloku, tj dle mého názoru největší změna od dob R600 a tím se ukáže, nakolik plných 5D bloků mělo vliv na efektivnost architektury, respektive kolik jednotek zůstávalo nevyužitých. Jsem opravdu moc zvědav na testy
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:41:16
avatar
Nemyslím si že by AMD nevyužívalo 5D, ale problém vidím někde jinde. NV s polovičním výpočetním výkonem byla "srovnatelná" s AMD. Srovnatelná je v uvozovkách neboť karty netvořily stejný obraz Odkaz, každá karta se dopracovala jiného výsledku a zákazníky nezajímá opravdová kvalita, ale zobrazené nastavení karty a počet snímků. Zůstává otázkou, proč by AMD dopočítávalo lepší obraz, když na to zákazníci neslyší, pak stačí jen 4D a možná i méně.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 14:19:07
avatar
Jsou to vypocetni jednotky a na kvalitu vystupu je irelevantni jejich pocet. Jde jen o hruby vykon.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 08:51:24
avatar
Podle mě, těch 4D namísto 5D půjde pocítit jen v GPGPU aplikacích, otázka jestli to bude nějaký moc velký rozdíl, který by se nedal kompenzovat vyššími takty.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 06:54:28
avatar
DD nevieš náhodou kedy realne možu nastúpit grafiky z PCI-E 3.0?
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:35:31

Mělo by to snad nějaký význam?? Víme jak moc je vytížená PCIE 1.0 se 16 linkami??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 11:09:13
avatar
na 28nm
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 08:03:58

Krasne napisany clanok, na jeden nadych som ho precital. Inak zaujima ma ci ma pre AMD vobec zmysel robit Mobile grafiky ak sa maju nasdazovat buduci rok APU.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:37:39

Přinejmenším první APU budou spíše low-end. Časem možná bude tvoje myšlenka realitou ... žádné diskrétní grafiky i v desktopu. Ale to jen jen dohad. Nicméně kdo dneska chce mít vedle stolu bigtower???
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 14:13:54
avatar
záleží na co, kdyby jen na internet tak mi malá krabička za monitorem, popřípadě samotný monitor nevadí, ale z pohledu člověka co si rád vybere co chce jsem pro bigtower. ve chvíli apu only a žádné diskrétní grafiky už nebudeme mít na výběr jakou grafiku a jaký procesor, ale prostě jen třeba bobcat nebo atom.... a já si teda radši sám pěkně seskládám svoje lego....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 08:54:35
avatar
Dnes se dají sehnat i dobře řešené minitower skříně a microATX desky a nacpeš do toho to nejvýkonnější co jde sehnat a to i CF nebo SLI.
roox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Má význam měnit HD5850? 2010-09-28 12:04:54
avatar
??
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: Má význam měnit HD5850? 2010-09-28 10:11:35
avatar
záléži na tom jak moc to potřebuješ a jestli seš ochotný platit další peníze za novou grafiku. Podlě mě to moc význam nemá. Já kdybych měl HD5850 tak bych určitě počkal až na HD7000 nebo něco dalšího
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 08:11:34

No netrpezlivo cakam na ceny.5850 je u nas stale hodne cez 200 eur.Ak by 6770 fakt bola pod 200 tak uz asi viem kam pojdu vianocne premie.
saboll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 09:17:22

Tak tak. Ja to tipujem na max. 180 Eur. Za túto cenu by som svoju 5770 vymenil za 6770. Ved tam je nárast výkonu okolo 1TFlops, to sa oplatí!
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2010-09-28 11:47:16
avatar
já mám HD3850 a nejsu si ještě jistý novým nákupem, všechny hry hratelně spustím (děkuji konzole), takže aspoň nemusím zbytečně utrácet za novou kartu :-)

Ale nééé, kdybych kupoval tak pravděpodobně HD6750, vypadá dobře podle parametrů, ale počkáme si na testy :-)

EDIT: no jako uživatel bych měřil nárůst výkonu v FPS u mnou hraných her, 1TFlops ti opravdu nic neřekne... a ne, ta výměna se ti fakt nevyplatí...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 11:33:35
avatar
Citace:
já mám HD3850 a nejsu si ještě jistý novým nákupem, všechny hry hratelně spustím (děkuji konzole), takže aspoň nemusím zbytečně utrácet za novou kartu :-)

Práve si sa potopil. A ja ťa posielam ku dnu ako prvý!
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2010-09-28 11:42:30
avatar
Aha a vysvětlíš mě proč? To tu musí být jen nároční pařmeni a fanoušci hardwaru? :-)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 12:45:30
avatar
poslední dobou to jde s hrama z kopce téměř žádné grafické zlepšení a to vše díky konzolím
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 12:37:48
avatar
Vnímám to jinak. Dnes je hardware dostatečný pro drtivou většinu her, těch grafických vylepšení jak píšeš, si laik ani nevšimne a zasvěcený aby je lupou hledal. Větší efekt dnes spíš vidím v šikovnosti grafika či vhodnosti technologie (odstrašující případ obličejů v Oblivionu).
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:00:02
avatar
ono by to šlo kdyby chtěly vývojáři
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:45:10
avatar
Pretože vďaka konzolám tu máme tú istú grafiku rok čo rok, furt dookola. Vývoj je prakticky na mŕtvom bode. Tešiť sa z toho sa žiadny normálny PCčkár nemôže. Ak ti prekáža, že sa grafika rokmi vylepšuje, kúp si konzolu, tam si každý rok dáva fajčpauzu. Ale nevyzdvihuj stagnáciu ako pozitívnu vec, preboha živého!
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:56:19
avatar
když jsou tady konzole tak tu platí jistý řád,proto si můžou zahrát současné i starší počítače
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:49:01
avatar
To je čo za zhovädilá chujovina?! Ty fakt ideš porovnávať vývoj na konzolách (ak sa o nejakom vývoji vôbec dá rozprávať) a vývoj na PC? Pri všetkom či ti je drahé, veď PC je vývojom a pokrom živ! "Poriadok" na PC je každoročný tok technológií, zatiaľ čo konzoloidný "poriadok" je každoročné povaľovanie sa v župani na gauči a žrania dolárov za ničnerobenie ako nejaké chrumky!

Už vás úprimne prosím, prestaňte urážať skutočnú PC komunity svojím vydávaním sa za ich členov!

Ďakujem!
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 16:16:29
avatar
Myslím že to moc žereš. A vůbec nemáš pravdu, že ta "správná" PC komunita si musí kupovat každého půl roku grafiku.

V případě vylepšování herní grafiky se může jít dvěma cestama:
- hrubá síla - zvyšováním výkonu grafik (to je konzolemi částečně brzděno)
- optimalizace kódu

Ve světě konzolí se tyto dva přístupy střídají, aby nám programátoři úplně nezlenivěli a nespoléhali jen na hrubou sílu vývoje :-)

PS: nechápu k čemu by tobě byli nové grafiky na 17" monitoru
- peace -
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 16:19:45
avatar
Citace:
A vůbec nemáš pravdu, že ta "správná" PC komunita si musí kupovat každého půl roku grafiku.

Cituj, kde som toto napísal!
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:43:06
avatar
Tak 3850 je už dost málo, ale v 1024x768 může stačit. Sám jsem měl HD3870 512MB s GDDR4 a nebylo to žádné dělo ani ve své době a to jsem měl 19" s 1280x1024. S 3850 to musí být na 1680 tragédie, ale jestli máš nějakou 15 či 17" CRT tak to může stačit.
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 16:04:00
avatar
Možná to takhle vypadá, ale ten pokrok až tak rychlý není a HD3850 není až taková šunka :-).
Hraju v 1680*1050 bez AA, většinou na medium detaily, u míň náročných her skoro plné (Gothic 4 demo). Detaily si pokaždé nastavuju abych měl minimum 30fps (u singlu).
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 14:21:51
avatar
Souhlasim. Byl jsem majitelem HD3870 a presel jsem na HD4850. Narust vykonu cca 30% byl ale hlavne zpusobeny citelne silnejsim zbytkem pocitace. A dnes mi HD4850 staci vice nez luxusne. Stejne mam Vsync na 60Hz.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 14:37:34

tak to já často synchronizaci vypínám, zas tak 4850 výkonná není. Nevim co paříš, ale 4850 není zase tak luxusní
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 09:28:19
avatar
Mam 19" monitor s normalnim pomerem stran a dnes jiz nizkym rozlisenim 1280x1024. Krom Crysis jsem nikdy vykonem grafiky limitovany nebyl. Obcas se mi FPS propadnou treba na 30, ale zacukani ve hre jsem uz dlouho nezazil. Nejnovejsi hru, co jsem hral byla asi CMRIRT2, ale ta narocna neni. Velmi casto pouzivam AAx4. Grafika je pretaktovana na 715GPU/1050GDDR3. Procesor je E7200@3-3,5GHz(dle hry kterou hraju). Vazne jsem zatim nedostatek vykonu zatim nepocitil. Zajima te nejaka konkretni hra?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 18:33:29

ani nezajímá
tak to jo máš 19" lcd a hraješ starší hry. Taky sem měl 19" když jsem koupil 4850, ale bylo mi to škoda neprotáhnout 4850, tak sem šel do 22".
Já teda už pocituju limit grafiky, AA musím dát občas na 2x atd.
Dokázal bych si teda představit upgrade,
ale musim uznat že 4850 je nejlepší grafika co jsem kdy měl v poměru cena/výkon/trvanlivost Ikdyž za to může spíše stagnace většiny her, než že by byla 4850 nějak extra výjimečná.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 08:36:17

No pokial avizovane nove NV GPU nepridu aspon pol roka pred prichodom GPU s cipmi vyrabanymi 28nm vyrobnym procesom tak sa im to podla mna nevyplati vydavat. V marci alebo v aprili bude dost neskory termin.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fajn 2010-09-28 10:03:34

Už se těším jak upgraduju svou stařičkou HD3870, HD6770 bude asi ideální kandidát... už jsem chtěl koupit HD5770 pak GTX460, tak doufám že sem udělal dobře, že sem vydržel
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:28:22

Já bych s těma cenama nové generace nebyl tak optimistický. Nebudou mít pořádnou konkurenci, budou výkonější než předešlá generace, takže dle mého, kdo váhal s nákupem HD5850 kvůli její ceně, bude váhat i s nákupem HD6770, protože levnější v ČR určitě nebudou spíš naopak. A navíc po vydání nebudou dostupné, stejně jako před rokem HD5850 (HD5870).
mynameiskrystof [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:52:16

A neměli by mít už tu výrobu vyladěnou?Je jasné,že hned po vydání budou všude nedostupné,ale neměla by se opakovat situace s HD5xxx.
Drakenux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:14:43

Možná se bude opakovat situace při vydání HD5000 řady, taky byly ceny na začátku nižší než jsou teď.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD6750 vs HD6770 2010-09-28 10:14:04
avatar
Ještě si počkám na testy a na ceny v obchodech a pak se rozhodnu mezi HD6750 a HD6770 Zatím to vidím spíš na HD6770
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 6750 2010-09-28 10:40:20
avatar
Myslíte že by koncová cena u nás na Slovensku za radeon 6750 mohla byť do tých 170€?
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 11:21:00
avatar
Skor to vidim po vydani HD 6750 okolo 190€ 6770 230€. MOzno v USA shopoch to bude lacnejsie ale u nas pochybujem. Treba sledovat agem.sk ceny novych kariet su vyrazne nizsie ako napriklad na alze
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 11:39:43
avatar
Zo začiatku dosť pochybujem, možno o pár mesiacov.
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 10:50:06

Také se těšim na novou řadu. Obměním svou NV GTS 250 nejspíš za 6770. Dufam, že do 5500 s DPH se vejde.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 11:35:30

S tím bych moc nepočítal, rozhodně ne první měsíc(e) po vydání.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 12:03:13
avatar
já bych s tím i počítal, protože jinak by neměla moc smysl, po propadu dolaru už HD5850 stojí 6000, tak by ta cena neměla moc velký smysl
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 16:02:20

Jenže HD6770 bude dle DD výkonější než HD5850 (tím si svou cenu obhájí) a navíc po uvedení nedostupná, takže nevím, proč by cena měla být nižší, bohužel.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:57:13
avatar
To by nemělo smysl. To by si skoro všichni koupili radši gtx460 OC
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:42:32

Jenže i ta OC verze by měla být méně výkonná než HD6770. Ta navíc bude mít také určitý OC potenciál, ikdyž asi ne tak velký.
SSLujz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD jasná volba 2010-09-28 11:43:25

Je videt ze amd je opravdu špička na trhu,muj starý důchodce půjde před vánoci do buchet:-) je jasná volba jakou grafiku :-) nvidia? nikdy:-)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 7Ghz GDDR5 2010-09-28 12:01:50
avatar
kde jsou ty 7Ghz GDDR5?
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 12:15:15

Třeba na výkonějších kartách?
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 12:26:31
avatar
Musia si nieco usetrit pre highend
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 12:36:40
avatar
ty dorazí až ke konci roku, takže na nich budou postaveny leda nějaké pozdější modely .... HD 6700 určitě ne ...
THorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 12:56:42

A co je pravdy na tom, že nevyjdou 67xx, ale místo toho 68xx .. a že je tedy tento článek plný "nepřesností"?
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:58:03
avatar
na to blbé označení si hold nemůže nikdo zvyknout
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:13:26
avatar
Jestli mají mít spotřebu do 150W tak by stačilo jedno přidavné 6pin napájení...ale na fotce jsou opět dvě
Myslím že nejsem jediný komu se pohled na dvě šňůry na mainstream grafice ani trochu nezamlouvá.
Jestliže to má mít onu spotřebu tak jsou dva zbytečnost a pro taktovače by stačil jeden osmi pin
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:19:51
avatar
no to je fakt, ale aspoň 6750 se 114W by měla mít jen jeden 6pin
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6970 2010-09-28 13:29:28
avatar
DD kdy vydiš příchod nástupce 5870? A na kdy odhaduješ nereferenční verze? Tento rok chci počkat na vymazlené chlazení a ne brát kartu z prvni várky v ČR jako loni
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 14:03:39
avatar
konec listopadu nejdříve, ale co se týká kvantitativní dostupnosti, to fakt nevím ... hádal bych, že RV870 už se přestává nebo přestalo vyrábět a nahradí jej právě BARTS a Cayman čipy, takže by to s dostupností nemělo být zlé, protože se přeci jen jedná o lepší 40nm čipy a samotná 40nm výroba už není tak omezená jako před rokem ... každopádně nástupce HD 5800/5900 budou na trhu aktuální a přítomné skutečně nejspíše až v prosinci ...
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:54:38

To je divne prave citam ze predstavenie 6000 rady za odklada z oktobra na november, v tom Amd asi maju radi zmeny.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 14:06:52

Kde si to cital?
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 14:27:13

http://www.techeye.net/chips/amd-postpones-radeon-hd-6000
http://www.digitimes.com/news/a20100927PD228.html
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 14:33:11

Dik
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:03:27
avatar
Tu je další odkaz

http://fudzilla.com/graphics/item/20331-hd-6000-series-reportedly-pushed-back-to-november

je tam update:Minutes after posting the story we were informed by some people in the know that the launch will indeed go ahead as planned. We can expect some fresh and tasty Radeons in two weeks, but mass availability should probably be expected sometime in November

V skratke to znamená...Radeony budu uvedené podla pôvodného plánu
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:00:13
avatar
omg četl jsi vůbec ten článek? DD tam o tom píše
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:03:32

Uz v tom mam chaos.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:00:47
avatar
přečti si ten článek pod který píšeš komentář
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 08:24:15
avatar
Ja si pockam az pridou prvni testy a recenze pak budu nakupovat ale drive nez pristi rok to nevidim.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 10:05:36

pisem to stale a napisem to zas... potrebujeme, aby zamakala aj NVIDIA... musia si stale sliapat na paty..
Drizzt98 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 19:44:19

Mo
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 487x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 325x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 876x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6