Fotografie duální ATI HD 3870 X2 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 07 leden 2008
ikonka-ATI-new-70x50Když už jsme tu měli pěkné fotky duální Nvidie, proč se nepodívat i na pěkné fotografie duální konkurence.

 

 

Na fotografiích ale nevidíme referenční variantu duální ATI, nýbrž verzi u nás neznámého výrobce Unika, který ji osadil dvěma ventilátory z produkce Zalman. Nicméně myslím, že i tak máme celkem jasnou představu, jak veliká nová HD 3870 X2 vlastně je.

hd3870-x2-2

Není to ale zase taková přerostlá obluda, jak si někteří myslíte. Tahle karta se dvěma jádry RV670 na palubě, kdy každé má k dispozici 256bit sběrnici a 512MB paměti, a mezi oběma jádry se nachází speciální čip ATI, není delší než GF8800GTX. Stejně jako v případě duální Nvidie GF9800GX2, i zde je tato karta postavena na duální technologii, která stojí a padá s odladěním ovladačů, i když to principiálně mělo být o CrossFire podstatně méně závislé, než u Nvidia SLI. Karta má vyjít za pár týdnů a mělo by jít po dlouhé době o něco skutečně high-endového. Uvidíme.

hd3870-x2-1

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Referencni chladic 2008-01-07 22:18:44
avatar
Referencni chladic ma byt skoro stejne konstrukce jako mel HD2900XT (akorat upravene pro 2 jadra).

P.S. jsem zvedavej jak moc to bude zavile na tom zda hra podporuje CF - pokud by jim ten cip mezi jadry dokazal efektivne rozdelovat praci i v takovem pripade tak by to bylo velmi zajimave. Dulezite budou take takty a to jak pujde karta taktovat.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-07 22:28:14
avatar
tak s taktovanim bych moc nepocital a kdyz hra nebude podporovat CF tak vykon pujde pravdepodobne pod 3870 jestli karta bude mit nizsi takty jak 3870 coz asi bude mit...jinak pochybuju ze by to referensni chladic uchladil (pokud teda nepojede na 4000rpm )
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 00:44:36
avatar
no tyhle Zalmany nejsou moc ucinny - kam se hrabou na ThermalRight HR-3.

Jde o to ze by (teoreticky) mohla karta hlasit systemu/hre jako klasicka (1jadro) a rozdelovani prace by resil az ten cip mezi jadry - netvrdim ze to tak bude ale je to mozne.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 16:59:40
avatar
Jestli myslíš referenční chladič HD2900XT, tak proč ne, tahle karta bude mít přibližně stejnou spotřebu, rozloženou do větší plochy.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-07 22:25:55
avatar
skutecne high-end??to samy je kdyz si date do CF 3870...proste ne...temhle dualnim kartam neverim...je to jen SLI a CF na jednom pcb...spis bych cekal ze to bude i slabsi jak dve karty (3870 nebo 8800gts) v sli(cf)

512mb na dva cipy je docela malo ne?? ale pozor marketingove se bude hlasat 1gb!!jenze vyuzitelna je jen polovina stejne se deli i sbernice a pocet pcie linek mezi cipy

v tomhle spojovani budoucnost opravdu nevidim a karty podle me nebudou mit valny uspech...spojovani cipu bude mit neco do sebe az bude mezi nimi sdilena pamet i sbernice (ne takle blbe oddelena) a bude to podporovany primo ve hrach a nemusi se cekat naky 2 mesice na ovladace ktery sli(no hlavne cf) zprovozni nebo naky "hot" fixy

koupi to podle me jen hw nadsenec ktery musi mit kazdou blbost co se na trhu objevi..jedna karta je mnohem lepsi volbou jak z hlediska vykon/watt tak i cena/vykon a kdyz nekdo chce koupit neco opravdu dobryho tak misto tohodle at raci pocka na skutecnou novou generaci karet
Wolf_BL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 08:16:52
avatar
"512mb na dva cipy je docela malo ne??... "

Když si přečteš pozorně text tak tam najdeš toto:

"Tahle karta se dvěma jádry RV670 na palubě, kdy každé má k dispozici 256bit sběrnici a 512MB paměti..."

LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 15:19:55
avatar
kdybys sis napred neco o CF a SLI zjistil nez tady pridas nejaky "chytry" komentaze tak vis ze se pamet nescita...takze hra vyuzije pouze 512mb pameti
Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2008-01-08 16:45:39
avatar
LuckyJosh napsal:
512mb na dva cipy je docela malo ne??

Z toho sem pochopil, že jediný kdo sčítal byls ty... (256+256)

LuckyJosh napsal:
ale pozor marketingove se bude hlasat 1gb!!jenze vyuzitelna je jen polovina stejne se deli i sbernice a pocet pcie linek mezi cipy

Já měl vždy za to, že při CF je jedna část obrazu je počítána jednou kartou a druhá druhou... takže žádné dělení paměti pro každou kartu... na tos kde přišel???

Ty tvé dvě věty si navzájem odporují, nauč se lépe formulovat věty!!!
Pak se nediv, že tě někdo špatně chápe...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 17:26:28
avatar
realne je na karte 1gb pameti...marketingove bude uvadeno 1gb karta...ale hry vyuziji pouze 512mb (polovinu) protoze ta pamet neni sdilena mezi oba cipy...tak opravdu nevim co na tom nechapes...
Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 17:31:19
avatar
karat vyuzije 2*512MB, to že to bude tak že jedno jadro využije 512 na jednu pulku obrazu a druhe taky 512 MB na druhou pulku mi dava využití 2*512, z tvého příspěvku chápu jao by byla půlka 512 MB každého jádra vyřazená...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 18:06:15
avatar
s tou pulku obrazu je to jen jeden mod (SFR) a nevim jak to je presne..ale stejne jako u SLI je realne ve hrach vyuzitelnych jen 512MB pameti i kdyz karta realne nese 1GB...spis ta pamet obsahuje stejny data...a SFR vyuziva i nvidia...AFR je ale o neco vykonejsi rezim..zalezi ale na hre
Wolf_BL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 21:53:43
avatar
"512mb na dva cipy je docela malo ne??... "

Pochopil jsem to tak, že podle tebe mají dva čipy k dispozici sdílenou jednu 512ram. Což není pravda. Každé jadro má vlastní 512pamět a 256sběrnici. To že hra nepodporuje CF ani SLI je už něco jiného.

Nic o sčítání pamětí a, že hra využije jen 512 ram jsem nepsal.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 22:05:55
avatar
ale ja to tak bral...kazde jadro ma 512mb pameti...marketingove se bude rikat 1gb pameti ale realne vyuzitelnejch je pouze 512mb tam kde nestaci hre 512mb pameti tak ti to karta stihat nebude...
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-07 23:16:33

Ten specialni čip dělá vlastně co? Těžko funguje jenom jako CF propojka. Takže bych předpokládal, že je to něco jako měli master karty u dřívějších CF karet, nebo je to jiná HW podpora CF aby tolika nezáleželo na ovladačích?
Vždyt prece teoreticky podle principu CF by nemělo na ovladačích vůbec záležet a mělo by fungovat všude. Žeby ten čip konečně udělal tuhle teoretickou feraturku skutečností?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-07 23:21:26
avatar
ten cip slouzi k rozdeleni pcie linek mezi cipy a neco jako CF propojka...ve skutecnosti je CF velmi zavisle na ovladacich
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 15:36:26
avatar
Kdyz tuhle kartu strcis do PC nikdy ji nebudes videt ako 2 karty... o to se snazi ten cip (mimojine teda....)
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test 2008-01-08 00:05:25

Mozna je na case udelati test 2xHD3870.
Na netu jsou dosti sporne vysledky, bud CF dela 20000 v 3D marku 06 a skoro vsude porazi Ultru a i 8800 gt SLI. Nebo je propad ve hrach po uroven 1 karty. Takze kde je pravda?
Prosim nezapomenout na COD4
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 00:41:54
avatar
no na DDho sestave zadnej rozdil v CF nebo SLI neuvidis (jedine v ramci chyby mereni)...na to ma slabej procesor
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 14:14:51
avatar
tak mu požičaj svoj . . . ..asi máš lepší .. . . . pokal budu dobre ovládče tak to pojde šade a nebude záviseť na karte . . . ... .iba a iba na ovládačoch už záleží .. . . .samozrejme pokal to nebudu testovat na Wolfenstein 3D alebo podobnych hrách. .
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 15:21:59
avatar
no jaksi to nepojede vsude kdyz to procesor nedokaze zasobit dostatkem dat aby karty ukazaly opravdovej vykon a procesor je nebrzdil...ta sestava co DD ma je jakztakz pouzitelna na jednu kartu..ale sli jiz docela dost omezuje
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 16:18:08
avatar
no tak podla co by to tam scelo?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 19:22:36
avatar
sli a cf jsou technologie urcene pro high-end takze high-end cpu...a vzhledem k tomu ze amd zatim minimalne do 2Q 2008 mit high-end nebude tak C2Q (no na hry staci i C2D) na min 3ghz
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 17:09:13
avatar
Když kritizuješ málo výkonný procesor, uvědom si, že tohle je druhé nejsilnější dvoujádro na trhu. X2 6400+ - to rozhodně není slabý procesor. A pokud by procesor brzdil, znamenalo by to, že od určitého výkonu jsou výsledky všech karet nahoru identické. To se ovšem nestalo. 8800Ultra v SLI znatelně překonává 8800GT v SLI. Pokud by obě konfigurace dostávaly stejný objem dat z procesoru a obě by byly dost rychlé, aby ho stihly celý vykreslit, tak by byly výsledky stejné.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 17:15:46
avatar
DD ma 6000 a ne 6400 . . .. .kde si zistil že 6400+ je to druhé najsilnejsie dvojadro na trhu ???? . . . . tak znatelne to neni to v sli čo si napisal
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-10 15:12:49
avatar
Jenže minimálně v minulém testu byl přetaktován na 3,2GHz. Silnější je už jen E6850. Jenže - procesor stihne poslat materiál, dejme tomu na 100 snímků. Pokud by brzdil procesor a grafické karty zahálely, tak zobrazí všechny bržděné konfigurace 100 snímků. Tam, kde by brzdila grafická karta, bude zahálet procesor, pošle materiál na 100 snímků, ale karta stihne zpracovat třeba jen 80. Takže z toho jasně vyplývá, že pokud by 8800GT SLI i 8800Ultra SLI byly na procesor příliš rychlé, tak by obě dvě konfigurace dosahovaly se stejným procesorem stejných výsledků - tam to tak není!
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-10 16:23:38
avatar
jo tak by to logicky melo byt...bohuzel realita je jina...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-10 17:51:22
avatar
HAHAHAHAHA prosimtě už dej pokoj. X2 6000+ OC 2,2GHZ je rychlejší CPU než má valná většina uživatelů doma, je výkonově více než dostatečný na označení herní počítač. Nemyslím si, že má valného smyslu testovat na silnějším CPU, když většina zájemců o grafiky takového výkonu nkdy nedosáhne ...
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-10 18:12:08
avatar
no podla mna to staci aj ked y bol take 6750 lepsoe testovat preca je to dotupny procesor ale celkovo ano staci ten tvoj athlon.. . ...len niekdo je nespokojný že to neny to najsilnesie čo existuje
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-10 18:18:47
avatar
jezis zas si moc chytrej...bavil sem se o SLI a CF...to jsou high-endove produkty a meli by byt testovany na high-endovem pc...ze ho nema valna vetsina...sak taky valna vetsina nekupuje karty za 8 a vic tisic...valna vetsina nebude nikdy CF nebo SLI teto generace grafickych karet...

mainstream grafiky na tom testuj...dobre u toho se da pochopit argument ze ho nema valna vetsina...ale u high-end produktu uz ne
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 18:11:23
avatar
sry ale na high-end grafiky a jeste SLI (CF) uz to je slaby procesor...a pochybuju ze ten kdo si takovy karty koupi za 10 a vic tisic je takovym procesorem bude vubec zivit...pro high-end grafiky by mel byt high-end procesor..na athlon x2 6000+ si rac kupte obyc 8800gt nebo 3870..o sli(cf) nema smysl uvazovat...o dual kartach nema smysl uvazovat v zadnym pripade
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kondiky 2008-01-08 09:13:21

"mělo by jít po dlouhé době o něco skutečně high-endového" - jo ty lacine kondenzatory jsou dukazem. A vykon jak jiz bylo receno - mam obavy aby to nedopadlo jak s 7900GX2 (nebo jak se jmenovala). Obrovsky rozruch okolo polofunkcniho sendvice za nekrestanskou cenu, ktera neodpovidala absolutne vykonu. Drzim ati i nvidii ohledne"dvojcat" palce.
AgentWC40 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 14:15:26
avatar
Otázka pro ATi : jakým procesorem rodiny x86 to chcete uživit? :-))
Neznámý  - Re: 2008-01-08 15:54:31

Nejsem sice ATi, ale dovolím si odpovědět: Rozhodně to nebude CPU z dílny AMD
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 17:04:18
avatar
Athlon 64 X2 6000+ by měl stačit. Ten, kdo si koupí tuhle kartu, tak rozhodně bude hrát ve vysokém rozlišení s vyhlazováním, na nejvyšší detaily, takže brzdit bude grafická karta.
AgentWC40 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-10 12:36:33
avatar
dovolím si tvrdit, že pokud budeš mít desku osazenou CPU x86, tak grafickou kartu bude vždy brzdit procesor (propustnost paměti a sběrnic ted pomineme ...) Jen pro představu GeForce 6800 na 550 MHz má 106 GFLOPS, ATi Radeon X1950 XTX 375 GFLOP, Pentium 4 na 3 GHz až 12 GFLOPS, AMD Opteron 11,264 GFLOPS. Zatímco Procesor Cell 3,2 GHz dokáže udolat výkon až 218 GFLOPS (všech 7 jader )...Dokáže si to někdo takovýto procesorový výkon představit? Myslím, že by pak nikdo nemohl tvrdit že se mu Crysis plácají na nějakých 15 fps... Architektura stará 40 roků mě už začíná unavovat, ale doufám že mě nepřežije )
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-10 10:36:12
avatar
akorat ze Cell jev nekterych vypoctech 40 x rychlejsi ale v jinych je 30x pomalejsi takze ten procesor neni moc univerzalni narozdil od x86....
AgentWC40 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-10 12:34:47
avatar
jo, to jsem někde slyšel, že linuchy na CELLU PS3 jedou jak nejaká P3 800...i když pravda je že v aplikacích kde se vyžaduje vysoký 3D výkon exceluje...
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 17:24:16
avatar
jj souhlasím Athlon 64 X2 6000+ by rozhodně měl stačit, zvlášt když má ted DD takovou hezkou základní desku a ještě mě jenom tak napadlo, proč u dualních karet nedaj jednu větší napr. 1GB pamět pro obě GPU, a k tomu každýmu GPU menší ae rychlejší napr. 128MB. a ted mě neukamenujte důvodama proč to takhle nejde
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 17:32:46
avatar
no to nejde...ja bych byl pro sdilenou 1gb pamet pro oba cipy..pak budou mit dualni karty vetsi smysl...tohle je jen CF 3870 (s pravdepodobne nizsimi takty) na jednom pcb ktery se bude tvarit jako jedna karta s urcite hlucnejsim chlazenim...podle me pro nadsence a lidi co musej mit kazdou blbost a neumej prachy utratit lepe...to same si myslim i o 9800GX2
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vsimli jste si? 2008-01-08 18:52:08
avatar
Puvodne na teto karte meli byt napajeci konektory jeden 8pin a jeden 6pin, ale tato karta je osazena dvema 6pin. A dualni geforce ma jeden 6 a jeden 8pin. Takze ATI bude mit asi znatelne nizsi spotrebu.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 19:08:54
avatar
nj to mas pravdu to bude tým 55nm výrobnym proecsom. . . .. ale mozno aj nizsim výkonom(o com pochybujem)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 19:19:44
avatar
55nm vyrobni pocet...mensi pocet tranzistoru nez g92 je to vic veci..vysvetleni viz koment nize..pochybujes o nizsim vykonu??papirove je na tom nvidia lip..samostatne jadro g92 je na tom v realu take vykonove lip (8800gts) ovladace ma momentalne nvidia taky lepsi...jestli bude ati dualka vykonejsi tak to bude malej zazrak
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-10 13:33:58
avatar
Vzhledem k tomu jak je resena dualni 9800 tak bude muset NV pouzit nizsi frekvence pro GPU. Aspon ve Viste ma ATI mnohem lepsi ovladace nez NV (moje osobni zkusenost).
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 19:17:02
avatar
je to tim ze geforce pouziva jadra z GTS ktera je vykonejsi a i zravejsi nez 8800gt

radeon 3870 je na tom spotrebou v zatezi stejne jak 8800gt a jestli jadra rv670 pojedou i na nizsich taktech tak spotreba bude nizsi nez u geforce...ale v segmentu kam jsou tyto obludy mireny nehraje spotreba takovou roli..a zas tak masivni rozdil mezi nimi nebude
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 19:20:14
avatar
blud je to čo si teraz napisal . ..ako može mat radeon 3870 rovnaku spotrebu ako 8800 gt to mi vysvetli
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 19:50:37
avatar
nic ti nebudu vysvetlovat...pisu ze v zatezi ma stejnou spotrebu a i o neco malo vyssi (asi o 5W) to potvrdilo mnoho testu
Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-08 20:41:48
avatar
V tomhle má LuckyJosh pravdu
viz.:
http://www.ddworld.cz/graficke-karty/test-ati-hd3870-vs-hd3850-vs-gf8800gt-42.html
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 471x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 309x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 869x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1480x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6