Nová generace grafik ATI posune vývoj a výkon opět o něco dál a první prezentace jsou opravdu parádní.
Společnost AMD-ATI pracuje intenzivně také na tzv. Ray-Tracingu a fotorealistickém zpracování grafiky. Podle prezentací a praktických ukázek je zatím v tomto oboru pravděpodobně ve srovnání s Intelem a NVIDIA nejdále. A to díky ultimativnímu výpočetnímu výkonu svých grafik, které samozřejmě využívá optimálně. Není to tak dávno, co jsme obdivovali neuvěřitelné video s RUBY, udělané pomocí ATI Radeon HD 4800 a systému AMD Cinema 2.0:
AMD už je ale zase o něco dál a má další generaci těchto systémů a videa prezentovala už na několika akcích. Ti novináři a návštěvníci akcí, co je měli možnost vidět, popisují novinky jen v superlativech a potvrzují další posun vpřed. Již brzy už ale budeme moci vidět reálné výsledky i v praxi a AMD a partneři mluví o tom, že již brzy budou filmy a hry dělány pomocí stejné technologie. Novou úroveň fotorealismu a zpracování obrazu v reálném čase umožňuje výkon nových ATI Radeon HD 5800 a také nové technologie, jako OpenCL a DirectX11 a DirectCompute11, které nová generace grafik podporuje. AMD už má dokonce i novou verzi svého maskota RUBY a posun v kvalitě a detailnosti modelu proti 2008 je značný:
Samozřejmě stejnou technologii lze aplikovat na postavy i objekty. AMD má se svými technologiemi a vázanými technologiemi jako je například Ligstage OTOX velké plány. Ptáte se, kdy poprvé uvidíme fotorealistické filmy a hry zpracované pomocí grafiky?
(Ray Tracing film na ATI Radeon HD 5800)
Již velmi brzy přijdou první filmy (nějaké Japonské Anime), u některých filmů se již na trikové záběry podobných technologií využívá a v roce 2012 se prý můžeme těšit na fotorealistické zpracování her a filmů metodou Ray-Tracing, což pokud vezmeme v potaz, že v té době už může být na trhu kromě řady Radeon HD 6800 i HD 7800 a tedy karty s výkonem 3-4x větším než má HD 5870 (2,73TFlops!), asi nebude tak velký problém. Už Radeon HD 5800, ale mají obrovský výkon, který již nachází využití u filmových i herních studií, které pracují na nových hrách a filmech. Ostatně 2012 máme za dva roky a 2 roky je pro vývoj kvalitní hry a filmu, tehcnologicky na výši, opravdu šibeniční termín, takže vývoj novinek je dávno v plném proudu.
Tak na první hry s ray tracingem se opravdu těším to podel mě bude teprv revoluce co se týče grafiky ve hrách, ne jako DX10 který(aspon pro mě ) byl zklamáním
To je proste vyvoj, jak u HW tak i u SW se jednou za cas dostanes do stadia kdy dalsi generace neni generace ale spise vylepseni stavajici generace, neco jako update vs upgrade, a DX10 a DX10.1 byl proste update. Myslim ze DX11 bude konecne dalsim generacnim skokem a aspon je videt ze i DX10 a DX10.1 uplne zbytecne nebyli, proste ukazali cestu k DX11....
No je krásné že budeme mít Foto Grafiku(tu nám slibují už hodně dlouho a kde nic tu nic) ale spíše mne zajímá co budeme potřebovat za monitor který nám ta Vysoká rozlišení dovolí zobrazit..Hlavně na tu jejich CENU!!!
na fotorealistickou grafiku ti bude stačit i 19" monitor 4:3 (tedy běžně 1280x1024). Nejde o rozlišení (to se dá vyřešit aliasingem a postprocessingem), ale právě tu fotorealističnost. Ostatně taková "stará" TV běží v rozlišení cca 720x576px... a je "realistická" až moc
Tak tak... Taky jde o to, jestli by některé "Pandořiny skříňky" neměly zůstat zavřené... Protože představa skutečně reálně zobrazeného násilí, lidského utrpení, vyhřezlých těl v dávkách několika hodin denně u dětí školou povinných ve mně osobně vzbuzuje dost otazníků... A to rozhodně nepatřím k lidem odsuzujícím FPS jako katalyzátor skutečného násilí. Ale pořád je to násilí ve hrách tak nějak nadsázkové a tedy oddělitelné od reálu. Ale co až to bude skutečně "real" a třeba ve 3D a budou to desetileté děti "dávat" po šesti hodinách denně? Nevim... Nedá se tomu zabránit, ani to nechci (jsem pro organizovanou svobodu ), ale kladu si otázku, jestli to nepovede k dalšímu odlidštění rozežrané mládeže (budoucích dospělých) rozežrané civilizace západního typu...
Ale jako fanda leteckých simulátorů a "autíček" se samozřejmě na pokročilou grafiku těším. Ještě to přetížení nějak otento...
Na FPS nesahejte ...to že je někdo pošahanej zato hry nemůžou ...mě naopak větší realističnost vůbec nebude vadit. Bylo dokázáno, že pry hraní se zapojuje jiná sféra v mozku než při skutečně reálném zážitku. Přesně tyhle jakoby akademické debaty vedou k odsuzování PC her.. hlavně FPS.
Ber to tak, že tohle je argument pouze pro lidi, kteří o poč. hrách a vůbec počítačích neví nic, nebo velmi málo. A těch lidí bude čím dál méně... :-)
Pak to bude mít asi takovou relevanci jako "Podle výpovědí svědků slečna A.K., která je obžalovaná z prostituce a kuplířství, byla vášnivou hráčkou počítačové hry Sims3, kde se s oblibou stylizovala do role "lehké ženy". Je proto otázkou zda se opět neotevře debata o škodlivém vlivu těchto počítačových her a o jejich regulaci, případně úplném zákazu, tak jako se to povedlo u počítačové hry Pasians, u které bylo dokázáno že celou generaci dívek a žen pracujících na úřadech přivedla mezi gamblery a tato hra tak byla jednou z příčin korupčního jednání na úřadech..."
1. Ale to není grafika co ti zapojuje oblasti mozku.
2. Lidí, hrající arkadní hry, jsou ochuzené ve svém mozku o beta-rytmy. Takže až tak jednoduché to není.
3. Určitě, ty hry, co hraji já, mozek jen podporují, je to jasné :-)
Děti mají Rodiče..ti musí vědět co jejich potomstvo hraje...No a v krámě se také nemají prodávat hry které dětem nepatří do ruky...ale opět jsme u toho pirátění....ty Gamesky co jsou plné krve a střev si pokajmu stáhnou z Netu že. ..a pustí si je na na na na na na PC
ja ti neviem, ale mne to pride daleko realistickejsie.. poďobaná vieme prečo je, presvetlená je - to hej, ale myslim ze to pôsobí realistickejsie ako tá "hnedá" koza z 2008, no a "ošklivosť" neriešme, každému sa páči niečo iné
Hochu... Nevíš co je dobré... Přírodní zrzky jsou úzkoprofilové a nedostatkové "zboží", to si zapamatuj... A když navíc není i úplně blbá, no tak to už je kauf...
Větší rozšířenosti DX 11 bránila malá rozšířenost Windows Vista ..cca 27% herních PC do dneška a to je bída. W7 tohle podle všeho radikálně změní a hráči konečně opustí XPčka. Konzole podle všeho takovou brzdou nejsou pokud bude vývoj nativně v prostředí DX 11 a pak se ořeže pro konzolové verze. To co "kazí" dnešní hry je, že vývoj sice probíhal na PC ale dopředu ořezaný pro konzole a navíc se na PC odflákla i hratelnotst. Kromě toho dobíhá řada léta rozpracovaných titulů - viz. Wolfenstein. Tady platí - musí chtít Microsoft a potom hlavně Ati a Nvidia, aby se vývoj posunul správným směrem. Určitě jsou si tyhle hlavní hráči toho vědomy a budou se snažit ..jinak totiž nebude důvod kupovat jejich grafiky. A až se bude v této oblasti více angažovat Intel tak ten vývoj nabere brutální točky.
Docela mě nedávno překvapil Crytek, že prezentoval Cry engine 3 na HD 5870 ..a musím uznat, že to vypadá skvěle. Cry engine 3 v PC verzi je podle všeho o notný kus dál oproti předchůdci. Zato na konzole je to brutálně ořezáno (něco low detail a něco střední) ...takhle nějak bych si to představoval u více titulů... Proč by nemělo platit za více peněz více muziky?...prostě konzolista dá 7.000,-Kč za tu krabičku ..tak ať má daleko horší grafiku, když mu nevadí a naopak PC hráč ať si to víc užívá, když 7.000,-Kč dneska stojí mainstreamová grafika. Bylo by to spravedlivější...
Ja v skoré nasazení ray-tracingu naopak neverím. Jedna vec je ray-tracing filmov, ale ray-tracing počítaný v reálném čase to dopadlo vždy fiaskem pokial viem. Možno o jednu, dve generácie ray-tracingové hry pobežia, ale bude tam v porovní z klasickým renderovaním kopa kompromisov (málo fps,slabé textury, polygóny atď). Drúhá otázka je na čom ray-tracing počítať, grafike alebo procesore. Teoreticky by to mala byť grafika s nekolika násobňe vyšsím výkonom oproti cpu, ale staré ray-tracing quake demo (http://www.youtube.com/watch?v=mtHDSG2wNho) bolo počítané práve na mnohých cpu. Uvidíme co na to Larabee ...
ona to je celkem otázka. Dneska se pro "realističnost" aplikuje na povrchy objektů řada (i celkem náročných) efektů, postprocesů apod. Nebude-li se RT ve hře zabývat "úchylárnami" typu "lesklý objekt v zrcadlové místnosti s 50 osmiramennými lustry", nemusel by pak samotný RT být až zas tak náročný - obzvláště, stačil-li by na vykreslení plochy jeden RT "filtr, který zařídí vše".
bezne hry clovek nevnima ako zazitok z realu, zato kombinacia fotorealisticky spracovanej hry a nejakych virtualnych okuliarov moze silno tento dojem vyvolat, ale su to prave rodicia ktori by to mali u svojich deti strazit. Myslim ze ti starsi uz vedia o com je zivot a ze realne napodobnovat hry sa nemaju.
ja ray tracingu len fandim a vidim v tom velky prinos pre pracu v profi programoch ako 3d studio max
jsem na to zvedav, jen se bojim aby to pak nebylo az moc zdlouhavy, ten vyvoj her, aby vse bylo realisticky, tak musi byt vse dokonaly a to da zabrat. U starsich her jste hodili za hlavu kdyz ona postava mela trhane pohyby a nebo horsi fyziku, tady by to bylo jako pest na oko
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!