Fraška NVIDIA grafik pokračuje: nové RTX 3070 jsou „v prodeji“ = Nedostupné a stojí nesmysl Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 29 říjen 2020
altVšimli jste si, že se dnes po odkladu začala prodávat RTX 3070? Pokud ne, tak se ani nedivím.

 

 

 

 

Bývalo zvykem, ještě u minulé generace grafik, že když NVIDIA oznámila nové karty, že se také daly bez potíží koupit, a to i skladem, nebo se daly objednat s dodávkou v horizontu dní. Jenže nová generace karet RTX 3000, to je zatím jedna velká tragikomedie. Tvrdit, že jsou v prodeji, lze jen s velkým sebezapřením. Za několik týdnů po zahájení prodejů se situace absolutně nezlepšila. Karet bylo dodáno zanedbatelné množství jen pár desítek tisíc kusů pro celý svět, což samozřejmě dosud nestačilo ani na pokrytí úvodních objednávek a mnohé obchody další ani neberou.

No a máme 29.10.2020 a do prodeje vstoupila papírově atraktivní RTX 3070, co by zatím nejlevnější karta nové generace za oficiální cenu 13 999 korun vč. DPH (499 dolarů). Karta byla z důvodů zajištění dostatku karet pro prodej, odložena z původně plánovaného vydání v polovině října. A jak se to tedy povedlo?

  • Fraška pokračuje: RTX 3070 v limitovaném množství

                                                                zmizela z obchodů za pár minut!

I do ČR karty dorazily, jenže když se podíváte do obchodů, většina prodejců už stáhla nabídku cen a možnost objednání. Karty jsou jen v režimu „hlídat dostupnost“. RTX 3070 tak „úspěšně“ následuje RTX 3080/3090 a obavy se bohužel zcela naplnily.

I v zahraničí to dopadlo stejně. Ted přesně dle očekávání. Karty se ve většině obchodů vyprodaly během sekund maximálně první minuty a další nejsou. A vzhledem k limitované dostupnosti i v dalších týdnech to na nějaké zlepšení dostupnosti nevypadá. Přitom RTX 3070 bylo připraveno údajně násobně více než RTX 3080. Jenže to nic neznamená. Vzhledem k tomu, že RTX 3080 bylo připraveno celosvětově na vydání jen zanedbatelné množství pár tisíc kusů, tak i kdyby bylo RTX 3070 20 nebo 30 tisíc (což bude blízko realitě), zdaleka to neodpovídá obvyklé velikosti zahajovacích dodávek natož poptávce v této cenové hladině a v této situaci.

RTX 3070 přitom papírově, pokud by stála těch 14 tisíc korun, vypadá dost dobře. Jak výkonem, tak provozně. O tom jsme vás informovali:

Navíc kromě té luxusní malé NVIDIA FE edice, se dnes začaly prodávat také nereferenční velké edice od jednotlivých výrobců, které jsou také „běžně“ v prodeji:

Jejich výkon se ale dle očekávání od FE edice příliš neodlišuje. Maximálně malé jednotky % a tedy malé jednotky FPS, což není překvapení, protože FE je vlastně OC edice a už je hnaná dost vysoko. Bohužel ceny nereferenčních karet, to je úplně jiná kapitola.

  • Reálné ceny RTX 3070 aneb místo 14 tisíc

                                                                      stojí i nesmyslných 20 tisíc!

Než prodejci stáhli cenové nabídky, stihl jsem se podívat, jaké jsou reálné ceny, zda se vůbec nějaká edice za těch oficiální 14 tisíc prodává. Jak jsem si myslel a bylo mě naznačováno, tak ani náhodou. Ty oficiální ceny NVIDIA jsou jeden velký výsměch a uvádění všech v omyl naprostý. Drtivá většina skutečně prodaných a skutečně dodaných RTX 3000 karet se k těmi oficiálním cenám nepřiblížila ani nadohled. Ano, NVIDIA za tu cenu prodala pár svých FE edic ve velmi limitovaných počtech, aby vytvořila „důkaz“, že ty karty za tu cenu existují, jenže všechny normálně nabízené edice karet, stojí mnohem mnohem víc!

V ČR se tak ty reálně objednané a skutečně zatím prodané RTX 3070 karty, pohybují cenově kolem nesmyslných 18 - 19 tisíc korun!!! Nejlacinější ASUS edice (DUAL verze) stojí 17 490 a ty kvalitnější ROG STRIX jsou za 19 990 korun! Ostatní značky jsou maximálně o 1000 levnější nebo často velmi podobné. V každém případě vysoko vysoko nad těmi údajnými 14 tisíci, za které se má RTX 3070 prodávat. A nezlobte se na mě, ale v případě této karty, kde už jde o poměr cena/výkon, je 14 a 19 tisíc sakra rozdíl! Bavíme se o úplně jiné třídě karet.

Samozřejmě zákazníci to za ty peníze stejně koupí. Karet je tak málo, že je dostatek zájemců i za těchto podmínek. Ta cena je nicméně absurdní. Ano, v tuto chvíli, kdy na trhu není konkurence, je to asi pořád dobré. S výkonem na úrovni RTX 2080 Ti která stála 32 – 40 tisíc běžně, to je pořád asi zajímavé. Jenže mě na tom vadí hlavně fakt, že těch 19 – 20 tisíc má oficiálně stát RTX 3080 edice, která je až o 30% výkonnější než RTX 3070! To je jedna věc. Druhá věc, že v kontextu s aktuálně představenými AMD Radeon RX 6800/6800XT s 16GB paměti. Je naprosto absurdní teď kupovat RTX 3070 za 18-19 tisíc.

Nový Radeon RX 6800 má zhruba o 10-15% vyšší výkon a 2x větší paměť a má stát 579 dolarů (16 290 korun vč.DPH). Výkonnější Radeon RX 6800 XT 16GB s výkonem na nebo spíše cca 5% nad úrovní RTX 3080 10GB, má stát 649 dolarů (18 290 korun vč. DPH), takže většina lidí teď i v ČR pořídila RTX 3070 s 8GB paměti za cenu nového Radeonu RX 6800 XT s o 30% vyšším výkonem a 16GB paměti. No, nebudu to komentovat. Radši. Snad jen:

A to ani nemluvím o tom, že se některé kousky ihned objevily v bazarech samozřejmě za ještě vyšší ceny. Samozřejmě o těch co to dělají si můžeme myslet své, ale ti kdo to kupují za ty ceny jsou podle mě ještě horší. A pokud se někdo diví, proč jsou ceny grafických karet jaké jsou, tak děkujte právě těm lidem, co to za ně kupují. Ostatně NVIDIA si dělá poznámky. A pokud se najde dostatek ***píp***, co bude kupovat RTX 3070 za 19 tisíc, tak budoucí RTX 4070 bude třeba stát těch 19 tisíc rovnou pro všechny.

Já osobně si prostě hodně zakládám na poměru cena/výkon a to i u produktů za 20 tisíc i víc. I drahý produkt může mít dobrou výhodnost. A samozřejmě je každého věc, co si kupuje, ale když vidím blbost, tak na to upozorním. A NVIDIA RTX 3070 za 19 tisíc je blbost. Tahle 256-bit 8GB karta za to rozhodně nestojí. Je to dobrá grafika za 14 maximálně 15 tisíc v nějaké dobré edici, ale za víc prostě nestojí. Ne když má „jen“ výkon RTX 2080 Ti a má jen 8GB paměti. Chápu jen to, že vzhledem k neomluvitelné situaci s reálnými dodávkami nových NVIDIA grafik, stojí mnozí před dilematem, mít nějakou kartu teď, nebo na nějakou kdovíjak dlouho čekat. Protože je pravda, že Radeon RX 6800 série se začne prodávat od 18.11.2020 a zatím nevíme, jak to bude s jejich dostupností (i když všechny zprávy naznačují, že znatelně lepší než v případě RTX 3000).

  • Bude líp?

Celkově se zatím naplnily nejčernější obavy. RTX 3070 je dobrá karta za 14 – 15 tisíc maximálně, za více ale nestojí. Poptávka po ní odpovídá obvyklé poptávce po podobné novince, maximálně je o něco málo vyšší vzhledem k situaci. Dodávky však neodpovídají ani normální poptávce. Výrobci karet říkají, že karty budu chodit neustále po stovkách kusů týdně, ale to moc situaci nezlepší. RTX 3070 na rozdíl od RTX 3080/3090 využívá menší jádro a nepoužívá ty exotické GDDR6X paměti, jen normálních 8GB GDDR6, takže není ani tak drahá a komplikovaná na výrobu. Nicméně poptávka po kartě za 499 dolarů je samozřejmě mnohem vyšší než po kartě za 699 dolarů. NVIDIA ale není z nějakého důvodu schopna dodat ani obvyklé množství karet. A pokud se potvrdí, že skutečně výrazně zlepšení přijde až v průběhu Q1 2021, tak to není příliš pozitivní. Jediným štěstím v tomhle neštěstí je, že NVIDIA na rozdíl od minulých let už není naší jedinou možností a variantou na trhu ve vyšších segmentech :).

Je to příležitost pro AMD a její zatím velmi dobře vypadající RX 6800 a 6800XT modely, které mají za těch cca 16,5 a 18,5 tisíce korun dorazit v druhé polovině listopadu. Pokud budou alespoň trochu normálně dostupné, pak nebude co řešit. Doufejme, že AMD se vyhne NVIDIA scénáři a myslím si, že dělá všechno, aby se jí to povedlo, včetně toho poměrně pozdního uvedení karet do prodeje až od 18.11.2020 s tím, že RX 6900 XT dorazí až v prosinci ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 22:28:59
avatar
schvalně jsem se na ty shopy podival a je to opravdu ostuda.. vydavat produkt a nemit ho na trhu. Hold potřebovali to uvéct před AMD a novýma konzolema, být první ikdyž reálně nic nemít.
Lukash [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 16:13:23
avatar
NVIDIA zrejme kopíruje Intel a robí papierové vydania produktov.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - koupě 2020-10-29 22:42:48
avatar
ceny jsou vysoko nejlevnější co jsem viděl v DE je od 600 e a jsou jen na tel. Pozor ale jsou na prodej i za 900-999 e ( a dokonce více ) dodaní ihned popřípadě par dní +- .
pro lidi co májí aspon trošku rozum a nameji na krku zelenou nebo červenou tykev tak vyčkají . Asobně se mi tento přístup vubec nelíbí .¨

zoufalec - https://aukro.cz/inno3d-rtx-3080-ichill-x3-10gb-6976763314 .
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-02 09:30:43
avatar
23 sleduje, nikdo nepřihazuje. A to si myslím, že ti co to sledují jsou jenom zvědaví, jestli se najde nějaký blbec, co tam přihodí.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 22:36:23

Najvačšia sranda je v tom, že sa najdu ludia ktory za tych 700€ tu 3070 aj kupia, ale stale lepšie ako za 800€ 2080SUPER
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 22:49:50
avatar
nejvíce mně pobaví komentař ( u 3080/90/70) prodejcu Bestseller, Verkaufsschlager, tkv. nejprodavanější .
Majkysek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To samé 2020-10-29 23:26:35

Až výjdou AMD karty, tak to bude vypadat úplně stejně. Jsem zvědavej jestli tu pak bude negativní článek i na AMD. Teď prosím nereagujte. To až ta situace nastane a ona nastane. Tak si na mě vzpomeňte. Jinak přes stránky EVGA půjde koupit za normální cenu 499usd a na českých eshopech se dá koupit za 14.960kč edice MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC stačí hledat.
Na stejném ochodě jsem koupil RTX 3080 Eagle za 19.300Kč a už je doma.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 00:06:10
avatar
3070 ventus stojí od 600 e ?? to není 14960 kč ? .
ktere ceske eshopy ty karty mají ?? nenašel jsem žadny , bud maji cenovku stahlou nebo na telefon .
Evge na ofiku je cena 499 e ( normální cena to není ) , napište jim a oni vam odpoví že až bude tak si ji mužete koupit . Jinak stojí 627 e . To že mate Eagla doma je dobře snad si ji budete važit jako zběratelský kousek . Za tu cenu u nas stojí zaklad 812+- e . takže mate dobrý kup . jinak v cz jsem videl ceny od 25000 .
Majkysek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OK 2020-10-30 20:21:32

www.rychledodani.cz momentálně trochu zdražily na 15100kč za Ventuse
Funin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 23:59:06

hmm, zadnou 3070 tam v nabidce teda nevidim, a treba GB 3080 Eagle maj za 22k, takze jestli si ji tam koupil za 19.3 tak uz taky zvedli ceny, jako ostatni ceske eshopy


edit: tak jo uz jsem je tam objevil, od 15K do 18.5K, taky to moc te doporucene cene od Nvidie neodpovida

kazdopadne jsem zvedavej, jake ceny budou u karet AMD
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 01:50:06
avatar
Pozeram, ze DD vekom nepolavuje, prave naopak.
AMD karty, o kt. vykone nikto nic poriadne nevie okrem tych 2 slidov na predstaveni, ked sa nevie co (DLSS, RTX) tam bolo pozapinane (vie sa len, ze to bolo na tom istom HW), ale DD uz hadze pomaly performance testy kariet, ktore ani v rukach nedrzal a ani jeho zazracne zdroje.
Fail uvedenia par kariet? Urcite ano, ludia penili na eshopoch a hromzili na NV. Ale argumentovat tu vyfabulovanymi pomermi cena/vykon ... proste DD
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 02:32:57

Vime ze honza stach nadrzuje cervenym to sala z kazdeho clanku ale v jedno ma pravdu za NVIDIA dneska nasrala hodne lidi vcetne me a jestli za cenu kolem 19tisic bude 6800XT a dneska za tu cenu si koupili lidi o 30% horsi kartu tak sem vlastne rad ze sem ji nekoupil.

Jen me mrzi ze cenovy rozdil karet 6800XT a 6800 je tak maly ze se vlasne ta horsi nevypplati kupovat.

I kdyz bude mit AMD horsi vykon v Raytracingu tak to spoustu lidi bude jedno.

Posledni vec je jak to bude vypapdat 18.listopadu v eshopech a obavam se ze to bude stejna pisnicka a muze za to zase Nvidia protozee spousta lidi uz to s Nvidii dnesnim dnem vzdala a bude chtit koupit 6800XT
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 05:33:30
avatar
Čiže za prípadnú nedostupnosť 6800XT bude môcť zase NVidia? To nemôžete myslieť vážne
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 00:02:19

Od prvniho meho pocitace kde byla geforce 2 mx 400 az do teto doby sem mel vzdy karty od nvidie ted menim stranu protoze co ted dela uz je za hranou. A diky bohu ze Amd se trochu zvedlo jinak procesor to byl Athlon 1700 co mel takt 1.47Ghz ale tyhle veci uz spousta lidi nevi
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 11:22:00
avatar
Ja som mal v tej dobe GeForce 2mx. Prechádzal som z 300mhz celeron a voodoo 2.
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 00:51:09
avatar
tak ja nic proti AMD nemam, moje kompy by mohli svedcit
Ale obavam sa, ze hlavne 6800XT bude s RTX3080 zvadzat tazke boje a ta cena je len o 50$/E nizsia. Po skusenostiach s FS vo videach/hrach kde som musel saskovat a furt to prepinat, aby to netearovalo a bezproblemoveho chodu gtx 1080, tak by ma napriek znacnej averzii k spravaniu NV asi viac lakala 3080, uz aj kvoli RAM (GDDR6X@19 Gbps vs GDDR6@16 Gbps), ci zbernici 320bit vs 256bit. Procesorovu cast cakam, ze moze mat 6800XT lepsiu.
Kazdopadne casu dost. 2-3 tyzdne a uz budu perf. testy z aktualnych hier (Cyberpunk77, AC:V,...) aj ceny na eshopoch. Akurat fyzicke karty mozno este nebudu
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 07:18:33

ešte pred uvedenim som myslel že AMD to s tymi hodnotamy zbernice a pomalymi GDDR6 neda a bude ich to poriadne brzdiť, proste 500Gb/s je malo, ale nejak to obyšli a dosahuju priepustnosť 1700Gb/s (3080 cca 900Gb/s), aj ked to znie divne ale teraz ma AMD 2x rychlejšiu pracu s pamaťou ako Nvidia u 3080. Za dalšie vylepšenie priameho pristupu CPU do pamati GPU cez PCIe4 ked sa pozrieš na testy v menšom rozlišeni ako 4K napriklad 2K tam AMD ziskava dosť vela % navyše a čim nišie rozlišenie tym bude viac AMD ziskavať. AMD nieje preslavene tym že pri uvedeni ma dokonale odladene ovladače, tak sa da čakať že to o par % pôjde hore novými ovladačmi.
A hlavne 3080 na trhu niesu aj keby si chcel ich kupiť u nas na slovensku hlasia dostupnosť kolo 15.2. 2021
Dostupnosť 3070 tiež nebude velka keď samo AMD nedokazalo na test zohnať 3070 a muselo použiť len RTX2080Ti
AmonAmarth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 21:09:02
avatar
Pamatovu priepustnost vidim vsade uvadzanu ako 512.0 Gbps. Mozes hodit link na tych 1700Gb/s?
Priznam sa, ze nejak mi nejde do hlavy, ako mozu pomalsie pamate na uzsej zbernici viest k vyssej priepustnosti, ale mozem sa mylit.
Napada ma jedine nejaka kompresia v extremnych situaciach

To poskytnutie GDDR pre OS je fajn vec, ale vyuzitelne skor v profi sfere, pri vypoctoch, tazeni *COINOV, rekodingu videa a pod. V hernom kompe to moze pomoct snad len ak mas malo RAM a predides tak swapingu, ale ak mas malo RAM, tak sa nepozeras po HE GK. Ale ak bonus urcite super vec.

3800 v ochodoch tolko co 6800 (XT) - NULA.

Ako som pisal, treba pockat na fyzicku dostuponost, REALNE ceny (u DD su AMD ceny vzdy tie nizsie - oficialne a NV ceny podla Alzy - som zvedavy, ale zmenu u neho necakam ani teraz), a hlavne pozriet co najviac realnych gaming testov, odfiltrovat fanatikov na oboch stranach a v klude sa potom rozhodnut, co najviac komu vyhovuje.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 22:24:23
avatar
Ta vysoka propustnost by mela byt predevsim dusledkem vyuziti Infinity cache. Informaci lze najit treba hned v druhem odstavci clanku na ofic webu amd, nadpis AMD Infinity Cache for Power Efficient Performance:
Odkaz
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-02 13:28:03
avatar
Vždyť ten zelenej zmr. pořád v televizi vykřikuje, jak mají nejnižší ceny.
MORPAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - R6800 - RayTracing 2020-11-01 18:13:44

Ono to s tím RT nebude až tak špatný viz.: Odkaz
KKKuba2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 22:06:02

jo hlavně že při oznámení RTX 30xx to vypadlo úplně stejně, pár obrázků a všichni se mohli posrat. Tak nevím co se ti nelíbí.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 07:15:03

Tak toto je zle AMD nebude stihat nasytit uzivatelov a karty nebudu dostupne. Na druhej strane kupovaniu novej karty v prvej vlne sa vyhybam a to kvoly vyrobnym vadam ako napr. piskajuca cievka, huciaci ventilator, problemi s tranzistormy a pod....cca 3-4 mesiace po vidani ked sa vychytaju muchy je vhodny cas na investiciu. Ale zase nech si ludia pokupuju AMD aby zistili, ze nVidia a ich politika je shnitá zalezitost.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 10:05:43
avatar
vsadil bych se že jestli vůbec nějaký RX 6800 za 579 dolarů (16 290 korun vč.DPH) v českých eshopech v tomto roce bude tak jich také moc nebude a naprostá většina nereferenčních modelů bude o několik tisíc dražší, stejně jako u RTX 3xxx o to víc i díky tomu že jich nebude dostatek pro všechny zájemce o novou kartu v této cenové kategorii, což si samozřejmě každý obchod dokáže spočítat podle toho kolik jich bude mít na skladě a podle toho si za tu kartu nechá řádně zaplatit když jde o nedostatkové zboží
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 10:30:47

No uvidíme, pokud ty nereferenční karty budou dražší ale nabídnou něco navíc, tak to bude přijatelné. Pak ještě ta dostupnost, ze začátku to určitě bude hned vyprodané, ale pokud budou přicházet konstantní dodávky tak bych to viděl jako úspěch. Tj pokud v obchodech bude třeba dodání do týdne a ne na dotaz...
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 11:50:10
avatar
např. ta Strix OC RTX 3070 i když byla hodně předražená - za 19, někde i za 20 tis. vč DPH tak podle některých recenzí to vypadá že pro někoho kdo hraje na 1080p monitoru s 144 Hz+ to může být i lepší koupě něž RTX 3080 tedy alespoň v případě některých her podává lepší výkon v 1080p než RTX 3080, možná proto že 3070 Strix OC běží v boostu na výrazně vyšších frekvencích než 3080 a zároveň RTX 3080 brzdí v 1080p výkon procesoru takže z 3080 stějně nejde dostat více v 1080p u některých her i kdyby byla ta 3080 přetaktovaná ? např.: Rainbow Six: Siege: Odkaz Wolfenstein Youngblood: Odkaz Far Cry: New Dawn: Odkaz
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 20:14:39

Tu to ma AMD lepšie znazornene Odkaz
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 11:35:48

Jak to tak čtu, tak můj nákup (přes tvé doporučení grafiky nekupovat a počkat na novou generaci) v září SAphire Nitro + 5700XT (za 11 000 a něco) zas tak špatný nebyl. Novou grafiku nekoupím minimálně do února. No na FIFU je mi to jedno (tu rozjedu ve 4K na Ultra detaily snad i na integrované grafice), na Mafii dám 1440p a pak mám na Epicu v knihovně asi 150 her zdarma, z kterých myslím tak 10% bude hratelných, takže pořád mám nejméně 15 her, na které mi bude současné železo stačit ještě tak rok a půl
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 11:50:40
avatar
já sem ale doporučoval RX 5700 XT klidně kupovat, ale jako nejdražší kartu vůbec ;)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-02 13:36:12
avatar
Tak taky koupil tu nejdražší. Taky jsem majitelem 5700XT Nitro+ a v době kdy jsem ji kupoval, byla to ta nejdražší.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 12:24:02
avatar
pokud netrousíte peníze a není vám jedno kolik za GPU platíte, tak nejlepší je vykašlat se do konce roku s nákupem a čekat až opadne hype i nedostupnost a karty NV i AMD se alespoň trochu cenově etablují jedna k druhé. To se může stát třeba až březen/duben, já osobně budu do této doby čekat, nebudu platit premium jen pro to, abych měl něco co nejdřív
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 13:11:22

Ano přesně. A ještě dokud se nedoplní plná nabídka všech karet, což by do toho března mělo být. Nabídka u NV minimálně se ještě zahustí v highendu a leckomu se možná ukáže, že na jeho fullhd monitory stačí 3060ti a navi22.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 14:41:10

Zrovna jsem prodal 5700XT a tak doufám, že nebudu dlouho čekat, nejsem blázen abych podporoval ty šílené magory s tím co se teď děje. Jak zde píše DD, jediné co pomůže je normální dostupnost karet. Pokud toto AMD nezvládne, tak bych jim pleskl taky, protože teď můžou získat % na trhu. Moc dobře věděli co mají v rukávu, takže na omezené výrobní kapacity bych to neházel.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 02:02:55
avatar
No hlavně téměř vždy platíš prémium za to, že si můžeš užívat první revizi karet s prémiovou sadou nevychytaných problémů ;-)

Naposledy kdy byla výhoda koupit první revizi byla tuším HD 6950, která šla odemknout na HD 6970. Další revize už "opravili" aby to nešlo :-)
Taková chyba v první revizi RX 6800 by nebyla špatná, ale jinak bych rozhodně taky radil počkat.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 13:13:31
avatar
Taky nejsem vubec priznivcem porizovani cehokoliv brzy po uvedeni, ci nedej boze porizovat "zajice v pytli" v predprodejich. Dneska a v tomto pripade mam ale svoje pochybnosti...kdyz vyjdu z pritomnosti posledni generace jejich grafik, tak minimalne generace 57set (kterou jsem vice sledoval) se cenove pohybovala celou dobu sve pusobnosti na trhu v prakticky stejnych cenovych relacich a to az dodnes. Mouchy byly a u teto generace asi i viditelnejsi, ale daly se vyresit. Ten kdo poridil hned z kraje, si mohl vycitat leda to obdobi nepovedenych ovladacu, cenove vykyvy prakticky nebyly. Nadchazejici generace karet se bohuzel obavam, ze pujde cenove spise nahoru, nez ze by se amd s nvidii pustili do nejake cenove valky.
Takze ve vysledku sam za sebe predpokladam, ze nejaky pocet karet se bude dat poridit za uvedene ceny spise jen ihned po uvedeni na trh. Hlad je ted vysoky, pokud amd opravdu nejakym zazrakem nevyrobilo opravdu hodne karet, tak ty ceny pujdou nahoru, dost mozna az skoro jako u nvidie Nez se vrati na uvadeci cenu, to souhlasim muze trvat klidne az do jara. Nemyslim si, ze se potom zacnou vyrobci nejak cenove prebijet, spise budou "drzet basu", co nejdele to pujde. Proto mam osobne docela velke pokuseni, ze kdyz by se mi podarilo sehnat kartu za predstavenou cenu hned v dobe vydani, tak by to tentokrat nemusela byt zadna chyba.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 15:22:04
avatar
Hmm, zajímavý pohled.
Ale máš pravdu, že 5700XT opravdu za celý rok nezlevnila.
Ani dnes nejde koupit o nic levněji, než jsem ji koupil v únoru :-O

Pokud to tak bude i s novou generací, tak se fakt vyplatí počkat jen jestli se neobjeví nějaké problémy hned po uvedení a pak už jen jedině až opadne první nákupní šílenství a karty budou všude skladem. Pokud do té doby cena nespadne, tak je možné že už nespadne vůbec...
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 11:50:17
avatar
zlevnili asi zaleží kde -
DE 5700xt ceny od 340-360 e jdou koupit než se vyprodají , nove se už nevyrabí ( nove ne bazar )
Musime vydržet jak to bude . jestli nove grafiky nebudou tak to bude problem s cenami .
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 14:25:02
avatar
Koukal jsem na velkoobchod a RTX 3090,3080 a 3070 tak pouze 1 karta skladem a to GIGABYTE RTX™ 3090 TURBO 24G za neuvěřitelných 49 000,-kč s DPH
tjurny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 17:48:22

Noveho xboxu a ps take neni moc skladem :-) zeby kvuli novemu APU od Amd ? Nerekl bych ze na tom bude amd vyrazne lepe :-(
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 21:36:33
avatar
ja čekam, že to bude s gpu od amd obdoba konzoli, par lidi si to předobjedna a bude to mit včas, každopadně pořad očekavam ,že ty karty dostane realně vic lidi jak ty od nvidia
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 08:00:39
avatar
Již se objevují zprávy od různých leakerů o tom že RX 6800/xt také bude málo minimálně během listopadu, s tím že dostupnost snad bude lepší v prosinci, např.; Odkaz nicméně to bych řekl že platí pro US a v Evropě, tedy hlavně u nás bych očekával dostupnost ještě o měsíc minimálně déle, tedy nejdříve v lednu ve větších počtech a dokud nebudou karty v obchodech běžně ve větších počtech skladem tak budou ceny přestřelené bych řekl
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 16:46:28

Ja som si to predstavoval jednoducho, pride na trh GPU kupim a na tych 15 mesiace mi vydrži do prichodu ZEN4 RDNA3 DDR5 M2 4-8TB PCIe5
Ale ked mam čakať na dostupnosť do buduceho roka to už sa mi neoplati investovať vela penazi par mesiacov pred 5nm procesom. Alebo to kupim ešte tento rok, ked nie, tak to kašlem a kupim si niečo ine čo ma laka.
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 12:42:10
avatar
Problém je, že už teď jsou prodeje nových PC a komponent jako před Vánocemi. Všichni horečně nakupují a i staré RTX2060 se prodávají jako housky na krámě.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 13:32:02

To je bohužel důvod, proč ani ceny staré generace nejdou dolů, já si počkám až to šílenství opadne a přijdou na trh i nižší řady. Ona i ta 2060 by mi stačila ale to by museli jít s cenou dolů...
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 10:47:25
avatar
Pokud je poptávka, tak ceny nepůjdou dolů, ale nahoru. A poptávka nejen že trvá, ale ještě stoupá každým dnem, vlivem blížících se Vánoc, ale hlavně Home Office a školní výuky z domova, na kterou mobily a tablety nejsou vhodné. Podle mne poptávka po Vánocích nespadne do normálu, ale klesne na takový stav, jako je teď. Tzn. bude stále mimořádně velká. V důsledku toho, že na trh nepřicházejí reálně nové produkty a sklady se vyprazdňují, nemají distributoři důvod cokoliv slevňovat. Naopak. A do toho všeho vstupuje ještě inflace, která se přetlačuje s klesajícími cenami některých komponent (SSD disky, RAM). Pokud potřebuje člověk nový PC teď, nemůže čekat na jarní tání, protože nikdo neví, jak se bude situace za pár měsíců vyvíjet. Moje rada proto zní. Kupujte, dokud je z čeho vybírat. I PC zakoupený dnes vám vydrží mnoho let s dostatečným výkonem. A jak se říká, lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 17:06:58

No vrabčáka už mám a teď koukám na ty holuby jak lítají vysoko...
Grafiku bych vyměnil rád, té aktuální už dochází dech, ale cpát do PC závratné sumy, se mi moc nechce. Víc jak 500-600€ za 8c CPU a grafiku prostě nedám. Doufal jsem v nějakou RX6600/3060, ale klidně bych šel i do minulé generace. Jen by se ty ceny musely pohnout. A když se to nezlepší tak budu holt čekat dal...
LubiQus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 12:28:19

3070 se mi zda jako fail za ty prachy nejvetsi. Az to bude na slibovanych 14-15k Kc, tak reknu: fajnova karta.
RX6800XT me zatim presvedcuje, ze na 4K a VR (taky 4K) bude asi nejlepsi volbou.
Nevim co mam delat, ale zrejme pockam na Asus, MSI, Sapphire co predvedou a koupim ji asi okamzite pri vydani a cekani na recenze me snad potkaji driv na referencich, abych vedel alespon zhruba co kupuji.
Tyhle "hony" za grafikama me celkem prekvapuji. Nejsem si jisty zda neco podobneho nekdy vubec bylo.
Podobne silenctvi zazivaji i VR Headsety.
Je fakt, ze taky sedim doma na Kurzarbeitu a chci si zahrat
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 23:07:44

VR index sem obednal 5.5 a dodano 4.8 jen tri mesice pohoda.
Jenze pred tim v lednu sem poridil 5700xt a half life alyx v pohode na nejnizsi detaily ale treba no man sky po 15min vzdy padlo
nahodil sem nv1060 sice jedna velka koska ale za 40 min to nespadlo proto sem trochu nesvuj se spojeni AMD a VR ale 6800xt chci koupit taky a budu doufat ze vse bude fungovat.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-01 22:19:12
avatar
Tak jsem zvědav na dostupnost Navi2 grafik...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Dragon Age: The Veilguard – BIOWARE je mrtvé, ale žije?
Dragon Age: The Veilguard – BIOWARE je mrtvé, ale žije?Čtvrtek, 31 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 12x
Komentářů: 0
Concord je definitivně mrtvý – SONY zrušilo hru i tvůrce
Concord je definitivně mrtvý – SONY zrušilo hru i tvůrceStředa, 30 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 346x
Komentářů: 0
Call of Duty: Black Ops 6 – solidní díl pro všechny?
Call of Duty: Black Ops 6 – solidní díl pro všechny?Úterý, 29 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 386x
Komentářů: 0
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2058x
Komentářů: 1
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziStředa, 23 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1920x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Pondělí, 21 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 1