Fudzilla (NVIDIA PR) je přesvědčena o tom, že NVIDIA GT300 100% zvítězí nad ATI HD 5870 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 16 September 2009
altAby se o GT300 také trochu psalo, PR NVIDIA vypouští to, na co čekáme - sliby a hrozby ….

 

 

Server Fudzilla (Fuad) je podle změny chování v posledních pár týdnech nový velký přítel společnosti NVIDIA, a ta mám a světu prostřednictvím svého PR oddělení přes server Fudzilla vzkazuje, že nespecifikovaná skupina lidí (NVIDIA PR), kteří viděli (jako celý svět) uniknuté údaje o výkonu HD 5870, údajně řekli exkluzivně (jinak standardní PR pohádka o GT300) serveru Fudzilla, že jsou si absolutně jistí, že GT300 zvítězí na HD 5870.

Prý nové GT300 i jeho údajně duální GX2 verze se nemusí bát ani nového HD 5870 X2. NVIDIA prý podle Fudzilla vyhraje jak souboj jednočipových modelů, tak dvoučipových. Fudzilla (NVIDIA PR) také opakuje, že GT300 není přeznačené GT200 na 40nm s DX11. GT300 je zcela nový čip navržený od základu. Nejmenovaní lidé (NVIDIA PR) z nejmenovaných údajně průmyslových zdrojů (NVIDIA PR) se prý domnívají, že je to největší změna od uvedení G80. Zahájení GT300 má být na přelomu Listopadu, ale není to potvrzeno.

Zpráva „shodou“ okolností přichází jen pár hodin poté, co se světem šíří informace o tom, že výroba GT300 nejde moc dobře. Zatímco Charlie na SemiAcurrate je znám tím, že sice píše hodně kontroverzně, ale jeho informace jsou v 90% přesné, Fudzilla a konkrétně Fuad Abazovic je zase znám tím, že píše úplně stejně kontroverzně, ale v 90% se zcela mýlí. Například ještě nedávno prohlašoval s absolutní jistotou, že HD 5870 je jen 1,6x rychlejší než HD 4870, že je to úplně jinak, už celý svět neoficiálně z oficiálních materiálů ví.

Bohužel údajný výkon GT300 není podložen žádnými ani spekulačními náhodou uniknutými grafy z prezentací, ani jinými spekulacemi z různých tadiočně sdílných zdrojů (čínští výrobci grafik), které by to, co tvrdí Fudzilla, nějak potvrdily, nebo vyvrátily. Království za alespoň pár počmáraných, pod stolem vyfocených Slajdů o GT300! To chceme tak moc? Jsme rádi, že HD 5870 přichází, ale je trochu nudné psát 3 články denně jen o ATI a v každém opakovat, že NVIDIA snad něco také tvoří. Upřímě řečeno, tak nějak počítáme s tím, že GT300 s 500mm2 jako high endový čip, porazí RV870 s "pouhými" 330mm2. On totiž musí a o dost (minimálně o 1/3). Opakování GT200 vs RV770 by byl dost velký průšvih ... Nemůžete dlouhodobě vyrábět stejným procesem jádro téměř 2x tak velké a konkurovat s ním polovičnímu ... Takže i bez PR NVIDIA od GT300 neočekáváme nic, než že mainstreamovou HD 5870 s RV870 porazía to o 25-30% minimálně. Cokoliv méně bude neúspěch.

Zdroj Fudzilla.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:40:51

no hurá, ještě před pár dny to vypadalo, že nVidia spí.
A ejhle, držíme palečky slavnýmu marketingu, at znepříjemnuje situaci už skoro vyšlým radeonům.
btw: nVidia the best
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:59:53

no jasný to úplně není, že bude nV výkonější, ale konečně se tu taky o ní dočteme, že.
Čekat na nV karty nehodlám, ale konečně tu nebude jen monopol Ati čtenářů, ale taky se doufám přidají staří známí nVidioti
edit: beru všechno, jen at mi prosím Vás neklesne digiaura
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:08:01
avatar
Tak timhle prispevkem jsi se odsoudil k dozivotnimu klikani na cervenej palec
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:13:09

OK, jen se bojím, že skončím u banu.
Zatím mám ale čas, tak klucí ... nazdár
edit: milerád navštívím OBC-e na věčnejch lovištích
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:14:33
avatar
Neboj ja ti dam cenu utechy palceky hore
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:02:52
avatar
Jo taky jsem dal Myslí to upřímně a to je v tomto státě nejdůležitější
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:07:51
avatar
A co by to bol web o HW bez Blue Screen ?
Myslim na jeho avatar
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:54:36

nijaký, jen byste fungovali bez "chybičky"
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 10:26:47

Mně se nejvíce líbi bluescreen v bankomatu, od té doby, co ČSOB síť jede na NT4.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:24:03
avatar
jj na bankomatu modra smrt nebo info ze ma malo virtualni pamate nepotesi,...
Ale rozhadne pobavi.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 22:56:01
avatar
Jestli skončíš u banu, tak pozdravuj Ládíka a jeho alter-ega
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 21:27:40
avatar
Asi te zklamu Nvidia spí porad jen kopli do tech lenochu na nvidia PR a ti neco musely vyplodit a dari se jim. A proto hura do ATI HD5870
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:16:07

V podstatě, pokud 5870 je o 70% silnější, než 4870, tak proč by totéž nemohla provést Nvidia? Tím více, pokud si na to dala více času.
Ale problém asi opravdu bude s cenou výroby. NSTC ty větší čipy asi normálně nezvládne, takže budou sakra drahé. To je škoda, tak ná m cena na 5870 nesníží.
Promiň, nesouhlásím, že NV je nejlepší. Asi bych řekl jo v případě upgradu starých počítačí - má neporovnatelně lepší kompatibilitu. Ale v případě celého nového počítače v tom už výhru nemá a tak poměr výkon/cena má horší.
A už nebudeme si vzpomínat na CUDA a podobné vymoženosti - Brook byl a je zdarma, a CUDA je zdarma jenom 2 měsíce. (myslím vyvojové prostředí)
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:34:46

CUDA zdarma 2 měsíce? Tak to asi ne, CUDA byla zdarma vždycky, aspoň co já pamatuju.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 22:57:52
avatar
asi máš pravdu, CUDA jako taková je zadara, akorát za peníze jsou aplikace jako např. na převod videa a tak...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 10:23:51

Tady je jak to BYLO:
http://itnomad.wordpress.com/2007/02/19/cuda-sdk-available-for-free-download/
NVDIA finally released their CUDA SDK for free download, means no mandatory registration is necessary anymore.
Unfortunately the SDK is neither free nor open, but free as in free beer.

TEĎ je to zdarma a to jen od května. A žádné minusy na tom nic nezmění.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:45:22
avatar
Je to jednoduchý, nevědi totiž o čem píšeš ;) tady nikdo neřeší, že je Java a SDK pro Java...takže neřeší ani CUDA a SDK pro CUDA
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 10:48:39

Na Javu jsou SDK rovnez zdarma. Stejne jako na STREAM a dalsi vyvojove prostredi. Nejsou ovsem volne ve smyslu Open licence. Je nutne se ridit EULA.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 11:04:39
avatar
Jo to je mi jasný, to jsem ani neupřesňoval. Jen, že si tu někdo myslí, že podpora Java či CUDA automaticky znamená, že SDK je zdarma, což tak v tomto případě je i není. Doufám, že chápeš, co jsem myslel. Rozdíl mezi podpora SW technologie a SDK SW technologie
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 12:03:55

Jiste, ja to chapu... Ovsem, prave co se tyce SDK, tak v naproste vetsine byvaji zdarma. Rozdil je pak v SDK s free licenci - moznost jejich upravy a dalsiho sireni a SDK bez volne licence - kdy se nesmi nijak upravovat. To je treba priklad vyvojovych SDK pro Javu, CUDA, STREAM coz je ovsem logicke v ramci zachovani jednotliveho standardu. Ve vylozene propietarnich a specializovanych resenich je mozne, ze i SDK je zpoplatneno v ramci HW/SW podpory - ale osobne o zadnem konkretne nevim.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 11:02:02

Nic proti, ale SDK bylo i predtim zadarmo. Jedine omezeni byla registrace, ktera nebyla pro vsechny dostupna. Ale samotne SDK stejne jako debugger ci toolkit, bylo a je stale zdarma.

Tady EULA Odkaz

Cely problem je ci byl v registraci jako developer u Nvidie. Dnes je o vyrazne jednodussi, jeden cas to bylo dost obtizne. Ovsem Nvidia podporuje pouzivani CUDA vyvojoveho prostredi jiz od sameho zacatku v akademickem prostredi, nejake omezeni by pro ni vazne neprineslo nic dobreho. Takze SDK, driver, toolkit ci debugger se poskytoval zadarmo.

EDIT:// Pokud jsi vzal svoje tvrzeni na zaklade vety "Unfortunately the SDK is neither free nor open, but free as in free beer.". Pak je nutno si uvedomit, ze to se tyka toho, ze SDK jsou vazany licenci, ale jsou zdarma ke stazeni.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 11:07:45

Jsem vzal svoje tvrzení na základě mnoha članků. Tady jsem uvédl jenom jeden, který potvrzuje to, co říkám.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 11:59:28

No prave, ze nepotvrzuje. SDK jsou zdarma, ovsem nikoliv free ve smyslu volne licence. Ovsem zpocatku Nvidia vyzadovala pro pristup k nim registraci jako developer, coz pokud clovek nedelal treba ve skolstvi mohlo byt obtiznejsi. Nicmene i tak, se registrovat dalo. SDK nikdy nebyli zpoplatneny a taky neni duvod, poprelo by to samu podstatu projektu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 23:09:52

Jseš normální? Ano, JSOU zdarma. Ale NEBYLY.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 09:08:02
avatar
Citace:
tak proč by totéž nemohla provést Nvidia?


Protože to je z čistě technologického hlediska téměř nemožné?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 09:31:22

A ty do te technologie tak vidis, ze vis co je a neni nemozne?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 10:03:28

Má tam otázník. Předpokládá možnost, netvrdí to.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 10:12:10
avatar
To je pěkná demagogie, nic není nemožné ))

ATI zdvojnásobit výkon může a NVIDIA ne?

Přece se dobře ví, že FERMI bude úplně jiná architektura... třeba přejdou také na 5D shadery ) akorát jich bude třeba víc) navíc SIMD a MIMD je prostě úplně něco jiného...klidně může být MIMD shader 5x výkonnější než SIMD...
xeq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:44:20

To ze G300 bude rychlejsie ako r870 je uplne jasne. Ta vytaznost .... ide o prvu testovaciu seriu urcenu na doladenie navrhu cipu. Vsetky kecy okolo toho su len bulvarne grcky. Otazna je ale cena kedze nvidia si za vykon nehava velmi dobre zaplatit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:52:16
avatar
dovolím si říci, že to, že GT300 bude rychlejší než RV870 rozhodně není úplně jasné ;) neplést si pojmy jako mělo by být a bude.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:02:19
avatar
Dokud se neobjevi testy, tak jsou to jen dohody a nebo marketing. Je to vazne jedno co ktery server ktere strany hulaka za silacke reci. BFU si koupi amrketingove lepsi produkt a lide, co chodi na servery podobneho zamereni, jako je tento si snad koupi to nejlepsi pro ne.
AsterixI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:11:07

Přesně tak. Ale (bohužel) BFU je tak 95% všech nakupujících a těch co se v tom vyznají je jen naprosté minimum, takže zvítězí marketing nad zdravým rozumem a fakty
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:13:01
avatar
Jojo bude rychlejsia aj 2x nad HD5870X2 ale so zapnutým a astronomicky uzasnym prekrasne graficky spracovanym PhysX ...

EDIT : Pre tych co nevedia je tam silny nadych ironie...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:52:21
avatar
"například ještě nedávno prohlašoval s absolutní jistotou, že HD 5870 je jen 1,6x rychlejší než HD 4870, že je to úplně jinak, už celý svět neoficiálně z oficiálních materiálů ví."

))) no to je bomba... kartu ještě nikdo neviděl, ale Stach si je na sto procent jistý že pokoutně sfalšované marketingové "ATI prezentace", které vlastně ještě nikdo správně vidět ani neměl, jsou stoprocentně přesné a 1,6x to nebude )))

Ale máš recht, z těch prezentací to vypadá zejména v některých hrách na mnohem méně než 1,6x

P.S.: přesto si ji asi koupím
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:04:04
avatar
mám teď dost fofr, takže nestíhám číst úplně všechno dopodrobna, ale nebylo tu někde tuhle psáno, že výkon se zvedne o skvělých 70%? jestli už dlouho dopředu říkal, že to bude 1,6x vyšší výkon, tak nechápu v čem je chyba? 10% v odhadu zvlášť když se tu slintá nad marketingovou prezentací je v rámci možností přesnej odhad. Ale DD má kartu na cestě, takže má jistě ty data od AMD-ATi ověřeny vlastním měřením, jinak by tu nezastával žádný názory
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:22:13
avatar
Osobne čakám že nVIDIA zadupe ATi do zeme!
EDIT : Pre tych co nevedia je tam silny nadych ironie...
Cakam že to bude ako vždy. večši vykon v každom segmente ponukne nVIDIA....ATi budem mať prvenstvo akurát tak v uvedení GK
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:24:44

pane žumpař, začínáte se mi líbit
xeq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:24:58

Suhlasim, ale treba doplnit ze ati bude mat pravdepodobne aj tak najlepsi pomer cena/vykon.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:28:02
avatar
Tak to asi jo, ale ne o moc, ostatně i ted je to docela vyrovnaný, ačkoli škoda že už asi skoncila ta akce s GTS250 za 2,2k...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 20:38:59
avatar
ako vzdy? kolko sa zaujimas o segment grafickych kariet? odkedy si vyliezol zo zumpy? xi
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jsem zvedavy, 2009-09-16 15:31:17
avatar
co se z toho vyklube. Mozna, ze to nakonec prece jen bude opet slusna NV karta - pokud se nemylim, tak tohle jadro by mel mit na svedomi tym inzenyru, kteri navrhovali osmickovou radu, ne? Alespon tak jsem to pochytil, ze kazda spolecnost ma dva vyvojove tymy a zatimco jeden produkt je de facto v produkci, druhy tym tvori. Takze pokud se jim navrh povedl stejne dobre jako jejich predchozi pocin, tak by to mohlo byt hezky zajimave.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mam radost 2009-09-16 16:07:34
avatar
z toho ako sa Nvidia bezmocne prizera nastupujucej novej generacii grafik od konkurencie :-). Za tu aroganciu* ktoru predvadza posledne mesiace si ani nic ine nezasluzi. O vyssom vykone dost pochybujem, v dobe ked sa nahodou podari Nvidii uviest na trh (rozumej do obchodov, nie do redakcii vybranych webov) funkcnu kartu novej generacie, bude uz ATI pracovat na novej revizii rady HD 5xxx a pomaly ju uvadzat do vyroby. Takze tieto PR blaboly uz ma neprekvapuju, v poslednej dobe su sucastou Nvidiackeho folkloru.

* premenovavanie grafik, "Big Bang", zelena fontana atd

Edit: este som zabudol na roztapajuce sa cipy v grafikach, aj ked na druhej strane kto je trochu sikovny a vie piect moze si grafiku upiect v rure a mozno mu pojde bueheheeeee
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:50:40
avatar
Ale no tak...
Do ležícího se nekope...
Konkurenci pro Ati potřebujeme, tož jim ten výkon v dohledné době přejme!
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:55:59
avatar
Mas pravdu. My jako zakaznici bysme se meli snazit o to aby se prali. Pak budeme mit vysoky vykon za nizke ceny a rychly pokrok v technologiich.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:30:50
avatar
V nejhorším AMD usne na vavřínech a nVidia zase bude mit motivaci udělat pořadnou kartu, tak to je vždy, že každej chvilku taha pilku
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:05:59
avatar
no hlavně aby to už vyšlo, budeme mít jasno a ceny polezou dolů
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:15:00
avatar
No, ze mě už to vyšlo dneska ráno a ceny přitom dolů neslezly. Tak nevím.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A, pan je 2009-09-16 16:28:59
avatar
vtipalek :-). Pobavil si ma, mas +.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:36:46
avatar
No jen jsem chtěl naznačit, že nVidia je poslední víc jak rok jen slibotechna. To srovnání s nacistickými "zázračnými zbraněmi" docela sedí, ale chápu ... ten edit na původní příspěvek
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:45:20

DD máš bod za styl napsání tehle newsky.Nebýt jedné věci (NVIDIA PR) tak se ani nezasměju
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:17:33
avatar
doufam ze priste az bude nejaka novinka o ati prebrana z charlieho webu, tak doda DD objektivite za dost a do zavorek bude psat ati pr
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:20:28
avatar
problém je, že PR ATI se omezuje na zprávy typu: Vydali jsme X4 CPU, Certifikovali jsme DX11 ovladače, Představujeme Vision technologii ... nic v podobném duchu všechny porazíme rozdrtíme a zadupeme :/
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:05:48
avatar
no jasně a ty čupr prezentace mu poslal Ježíšek
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:02:48
avatar
Nemělo ta být (NVIDIA do PR)?
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:03:10

No pro nas jako uzivatele by bylo nejlepsi, kdyby GT300 byla vykonostne tak o 20 procent pod 5870X2. Protoze by krasne spadly ceny 5870 a zase by nehomla byt cena GT300 nejak predrazena vuci cene 5870X2. Podle me idelani situace, dobry ceny a i slusnej vykon. Jestli udelaj nejaky 2 chipovy monstrum s GT300 to at si klidne prodavaj za 20k. To koupi stejne jen par lidi, ktery to rozhodne netizi....
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:11:28
avatar
to si akoze myslis ze jedno gt300 bude malo pod urovnou vykonu 5870x2 ?? no to je uz dost

btw: ak aj gt300 bude take vykonne, mozno aj o 30% lepsie tak aku cenu to bude mat ?? ved nvidia karty stale drahe ako svina, a pri sucastnych problemoch s vyrobou cipou odhadujem ze cena karty gtx380 nepojde pod 13k
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:21:42

Ne ja psal co by bylo idelani pro nas jako zakazniky!! Vykon GT300 zna jen nvidia a ati. To co utrousi PR nvidie nic neznamena. Vlastne ho mozna zna i DD

Nvidia ma karty drahy jako svina? Nevim. Ed ma 4870 za 2,6k bez dane a 260gtx 3k bez dane. Nic moc rozdil. Pokud by tu ATI nebyla, pak by byla cena urcite nekde jinde.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:33:06
avatar
tak si porovnaj ceny gtx285 a hd4890, rozdiel 3000 a su skoro rovnako vykonne
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:34:32

k HD 4890 je konkurent GTX 275 ... ich vykony su +- rovnake
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:53:53
avatar
275 je vykonnejšia
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 22:29:53

ja viem, len som to tu nechcel tak nahlas napisat ... a aj tak 5 palcov dole ... co uz ... takze nova pravda znie, ze HD 4890 je rychlejsia ako GTX 275
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:03:56
avatar
Tak tu ti tento prispevok zaručí palce hore No dosť je tu ATi fanboys...az mam strach ze ma s mojou GTX260 ukamenuju
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 01:02:49

Co ty ... ale co ja so svojou OC verziou GTX 285 a integrovanou 9300M v HTPC? A to si este chcem o dva tyzdne kupit Zune HD s NV Tegra ... to uz vazne budem potom na odstrel
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 01:27:33
avatar
to je jak kde...tady je vykonejsi 4890 na ostatnich nv friendly webech zase gtx275
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:55:10
avatar
GTX 285 zadupe do zeme HD 4890 je to fakt..ked nevies tak radsej nepis
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 19:02:24
avatar
Silná slova. GTX285 je srovnatelná s HD4890. Rozdíl je dost často jen pár FPS.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 19:21:21
avatar
"Rozdíl je dost často jen pár FPS." V hrách ktoré su baštou ATi..ale v ostatných ide HD4890 dole totalne A po zapnutí AA je to jasna prevaha Nehovoriac o tom že v Bioshocku je to s AA na ATi kartách veľmi ťažké
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 19:26:57
avatar
Jen náhodně jsem si prošel pár testů. Samozřejmě, že to bylo jen z webů co nadržují ATI a testovali jen ve hrách co jsou dělaný pro Ati . "zadupe do země" - podle testů prostě neeee. A pochybuju, že tolik her je jen baštou Ati.
EDIT - Crysis warhead, Fallout 3, GTA, Race driver-grid, Call of Duty-world at war, ATI je asi mocnější než jsem myslel.
Výkonnější je, ale nezadupe...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 19:29:53
avatar
čo test to iné výsledky GK su dobre na oboch stranách
mcmiazga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 02:21:18
avatar
SAPPHIRE HD 4890 VAPOR-X, 1GB DDR5 (3900MHz), ATI Radeon HD 4890 (850MHz), PCIe x16, CrossFire, 256bit, DVI, HDMI

210 €

Leadtek WinFast GTX285, 1GB DDR3 (2484MHz), NVIDIA GeForce GTX285 (648MHz), PCIe x16 2.0, SLi, 512bit, 2xDVI

300 €

To najdrahsie od ATI na alze oproti tomu najlacnejsiemu od NVIDIA. Rozdiel 90 € a par framov.

Pruser je, ze ja vezmem OC GIGABYTE R489OC-1GD, 1GB DDR5 (3900MHz), ATI Radeon HD 4890 (900MHz), PCIe x16, CrossFire, 256bit, DVI, HDMI

180 €

Rozdiel 120 € a menej ako par framov .

Ja som NVIDIA positive no momentalne ATI ide
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 03:25:50

Alebo mozes zobrat GIGABYTE N275UD-896I za 185 €, co je karta adekvatna k tomu OC Gigabyte Radeonu.
sleeperTV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 20:26:28
avatar
sa ZOBUD!!! vies co znamena zadupat do zeme??? prinajlepsom ma mierne navrch.
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:08:54

Tenhle článek se mně opravdu dobře četl. :-D I jsem se zasmál. GJ ... Mimojiné nevíte někdo náhodou kolikrát přibližně je výroba čipu nvidie dražší než ATI? Všichni víme jak je járdo složité a nejde to dobře.
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - -* 2009-09-16 17:38:00

tomu rikam maximalne tendencni psani, dal uz je jenom otevrena konfrontace a valka proti "nejakym" produktum, coz by bylo legracni kdyby neslo jenom a pouze o penize, mirite pomalu a jiste smer "Mgr. Hulan" akorat bez jeho nechutnych utocnych vulgarit, on uz je v te dalsi fazi, snad tam take nevkrocite
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No ja neviem, 2009-09-16 17:49:56
avatar
zeby ten clanok bola ironia?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:56:41
avatar
To zas není tak pravda. Ve světe jsou prostě takové weby, o kterých se ví přesně to, co DD napsal. A jelikož nic oficiálního nevyšlo a přece se podobné informace na webu fudzilla našly, nezbývá než se domnívat čím to. Přeci jen, takový článek od Fuada je zajímavý, nečekaný vzhledem k nedostupnosti informací. Takže buď jsou to výplody jeho fantazie (což se stává u něj často), nebo mu někdo takové informace poskytl...takže bůhví.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:55:38
avatar
Ono by bylo vcelku divné, kdyby nVidia nepřišla skoro po půlročním spoždění za ATI s něčím výkonnějším. Ati teď dlouho musela dotahovat protože se neměla od čeho odrazit, ale nakonec předehnala, zatím co nVidia se má od čeho odrazit.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 17:59:12
avatar
Hlavně ono prostě už něco vyjít muselo, nějaká informace, klidně i mylná nebo i pravdivá. To teď stejně nikdo pár měsíců ještě nezjistí a pak už si na to nikdo nevzpomene. Každopádně humbuk s ATI kartami novými je takový, že čekám, kdy nvidia ukáže nějakej prefabrikační vzorek nové karty a nečekaně uteče nějaká prezentace. Myslím, že to bude co nevidět.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:07:41

jj, je to tak
holoway, máš palec
SaLaDiN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 18:37:48

opat DD, nastuduj si marketing, minule som ti povedal, aby si si nastudoval nastroje marketingoveho mixu. Nakolko si mylis pojem reklama a marketing.

Dneska ti odporucam, aby si sa nastudoval, co je to PR, teda napisem ti to celym slovom, aby sa ti to na googli /citaj gúgli/, teda je to public relations...verim, ze google translate ti to prelozi /citaj gúgl trenslejt/.

Dal som si tu namahu, a ten clanocek som si precital. Ked tam niekto napise, ze niekolko ludi potvrdilo, tak jeho autencita a pravdivost je dost pochybna, a ked ta takyto clanocek, ktory ma asi 7 viet, dakoze takto doslova nasrdit, DD, ze si tu sa schopny takto strapnit, a utocit na Nvidiu, ked nemas ani oficialne potvrdene, ze nieco take prehlasili, je pekna ubohost.

Ale ako tu pisem neustale, isty fanATIk, ktory je mimochodom aj majitelom tohto webu, dokaze aj na zaklade jednej vety napisat clanok na pol strany a v nom si pekne ulavit komplexy a ponadavat na Nvidiu. Je to uz pekne ubohe.

Dam ti tu kratku poucku z mojej ucebnice ekonomie,plus moje komentare. Public relations sa zakladaju na vzajomnej interkacii medzi objektom a recipientom na zaklade pravdivych informacii /ktore nie su predkladane formou reklamy/. Informacie su padavane neagresivnou pasivnou formou a na zaklade nich si ma subjekt vytvorit vlastny kladny nazor o firme. Informacie sa podavaju pasivnym recipientom. Jednym z najdolezitejsich procesov je vzajomna obojstranna komunikacia medzi objektom a subjektom. Su predkladane relevantne a pravdive informacie.

Cize PR nie je jednostranna trapna nepodlozena reklama alebo vyplod fanatika, PR samo o sebe vykonavaju profesionalne agentury najimane danymi firmami.

Pokial viem, fudzilla nie je profesionalna agentura, opat ukazujes, ze hovno vies, co je to marketing, PR ale i tak tu o tom budes kazdy den pisat tvoje trapne litanie, dam ti jednu radu, chod do politiky, ako vidis, tvoje clanky bez obsahu a formy, casto s fatalnymi chybami ci uz po gramatickej, pravopisnej ci obsahovej formy dokazu oslovit rady a siky jednoduchych ludi, ktori tvoje posolstvo siria aj na dalsich strankach, na kazdom hernom fore, na kazdom magazine o hrach, ceskom ci slovenskom, nachadzam primitivne argumenty o nvidii, physx, cude a jej marketingu, PR, ktore pochadzaju z tvojej dielne. Svojim malomestiackym webom si tu nedokazal nic ine, ako si splnit svoj sem kritika, ktory ma odvahu kybicovat do vsetkoho, posudzovat kazdeho, spriahat tu niekolko clankove pr a marketingove analyzy z nicoho.

Este aj v prvej vete toho clanku je napisane

Nvidia is still not revealing any details about its chip that we still call GT300


ale i napriek tomu bude tvrdit, ze za tym stoji Nvidia a jej PR, pritom ani sam nevies, co je to PR, a rovnako ako marketing je to prenho synonymum pre reklamu.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 19:19:08
avatar
"Informacie su padavane neagresivnou pasivnou formou a na zaklade nich si ma subjekt vytvorit vlastny kladny nazor o firme." - táto veta jasne dokazuje že nVidia PR mať nemôže, lebo neagresívnu formu som si u nich za posledné roky nevšimol
A to mi je úplne jedno aká značka grafickej karty je v mojom pc.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 19:43:18
avatar
No, tak představa nVidie o marketingu, PR a reklamě je vcelku jasná.. když to nejde velkým kladivem, vezmem na to ještě větší.

SaLaDiN - Hezké, hezké.. a ty zas nechápeš označení "amatérský web", zřejmě..

Informace tady obsažené jsou od objektivních až po čistě subjektivní, což vzniká tím, že ten kdo tenhle web vlastní a píše to dělá protože ho to baví a ne protože ho za to někdo platí.. takže si když se to tak vezme, může dovolit cokoliv.

A nějaké detaily tipu PR, marketing, reklama.. jsou značně nepodstatné.. pointou je, že nVidia se chová jako hovado už pěkně dlouhou dobu a pokud si toho někdo nevšiml, tak je asi slepej.. Takže je tenhle článek naprosto oprávněnej. Pokud si to někdo nedokáže v hlavě samostatně přebrat, tak je to jeho problém.

Považovat lidi za samostatně myslící bytosti je u některých jedinců značné přeceňování, ale myslim, že ten zbytek toho schopný snad je..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 20:31:22
avatar
Podle mě si ten článek moc nepochopil, alespoň tu pointu s PR, ale to je jedno. A jinak je hezký, že umíš ekonomiku, víš co to je marketingový mix a podobný věci, který tu mam v učebnicích taky a taky jsem z toho skládal zkoušky, jenže tato teorie je ti v praxi celkem nahovno, navíc když si myslíš, že poučka o PR z učebnice je realitou a ne jen poučkou z učebnice.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:36:50
avatar
To je jako když na obchodní akademii, nebo vošce učí lidi co o sobě tvrdí, že byli vrcholový manageři.. Tak proč pak učí za sotva 20k CZK čistého?

Co sem tak na tej obchodní akademii a v realitě postřeh.. teorie a praxe ekonomiky a marketingu jsou dvě velice odlišené a dost proměnlivé věci..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:49:56
avatar
Já jsem se třeba při zkoušce z mikroekonomie nemohl s profesorkou shodnout na modelu monopolu na daném trhu...jako přiklad jsem si vybral onehdá situaci na začínajícím trhu netbooků, kde jediným osazovaným procesorem byl Intel Atom a nic jiného se sehnat/koupit nedalo, neb se to snad ani nevyrábělo. No ale to jsem si docela naběhl Mi bylo vysvětleno, že o tom látka není a že teorie je naprosto absurdní vysvětlení situace, které ale s realitou nemá moc společného - aspoň, že mi to řekla, že to tak je
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 00:34:13
avatar
Jj, já to měl stejný . Taky mě učili, že je to teoretický stav, který reálu nastolit nejde
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 09:36:46

Mozna jsi mel zacit tim, ze ji vysvetlis, co to je netbook.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 11:08:04
avatar
Tak na to jsem asi zapomněl Ale zkoušku jsem dostal, tak co. Na státnici to bude teď trochu jiný, budu se muset odprostit od reálu a pustit se do víru teoretična, ale co se dá dělat, že jo
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 11:26:38

Nicmene, monopol je jeste trochu o necem jinem - aby vzniknul monopol, musi byt k tomu vytvoreny i okolni podminky - napr. zasah statni moc ve smyslu - jen firma "AB" je opravnena vyrabet reseni "xy"...je to 100% monopol.

Do toho ale netbooky nepatri - to ze nekdo najde diru na trhu a konkurence spi a dlouho nic neuvede, neznamena, ze ma na to dane reseni monopol.

Myslim, ze takto to tvoje soudruzka ucitelka myslela...
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 00:30:51
avatar
Nj ty chytrej sk.wikipedia.org .
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Clovece, 2009-09-17 14:54:41
avatar
ze sa ti chcelo takuto pitomost vobec pisat...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 20:36:17
avatar
trochu nechapu tu hysterii kvuli tomu co napsali na fudzille. navic i tady sou porad aktuality - a zdroj fudzilla. to ze bude gtx380, nebo jak se bude jmenovat, vykonejsi nez hd 4870, je docela dost dobre mozne, to asi nikoho neprekvapi, pokud to tak bude. me spis prekvapilo - pokud je to pravda, ze uz ted pocitaji s gx2 verzi karty, pak by jednojarova gtx380 nebyla skutecny highend nVidie.
pak by me ovsem zajimaly provozni vlastnosti gx2 karty, uz radeon hd5870x2 bude asi zase zravejsi nez stavajici generace - 4870x2 nebo gtx295. a pak cena, neumim si predstavit, ze by gtx380 stala 12 tis. a gx2 napr. 20 tis.
treba nas ale prijemne prekvapi a gtx380 bude stat do 10 tis., to by pro zakazniky bylo super a karta by mela smysl. i kdyz treba cela zprava na fudzille je blabol, uvidime
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:37:41
avatar
Nikdo tu nehysterčí.. spíš je to pro pobavení. I když já se teda moc nesměju, bez nVidie by nám bylo značně hůř..
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 21:05:02

2SaLaDIN.nestacim se divit jak se muze nekdo ztrapnovat jako ty.V prve rade je PR v uvozovkach.pokud nevis co maji za vyznam vrat se do skoly.zrejme neumis text i pro prostacky pochopit tak ti to musim vysvetlit.Vzhledem k tomu jak fudzilla otocila je tu duvodne podezreni ze ji NEKDO zacal platit.proto to PR.duvod proc to DD nenapise natvrdo je snad jasny kazdemu.takze nez se priste zacnes zesmesnovat lekcemi z marketingu precti si clanek ktery chces kritizovat.to si zrovna mohl dat do diskuse ekologicke dopady tehle novinky nebo kazdou jinou hloupost a vyslo by to nastejno
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 21:47:28
avatar
Je skoda ze se o GT300 zatim nic moc nevi, nevim kdyby NV mela neco k dispozici uz by to vytasila ;-) takze cekanícko asi bude, jinak tady schrnuti o vsem co vime o 5870 (fotky atd proste vsehno prehledne)Odkaz
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 22:03:48
avatar
Ked NV niečo vypusti tak z toho budu všetci ATi fanatici na vetri. Budte radi ze mozete zatial kludne spavať s vedomim ze ATi ma najvykonnejsie GK na svete.

Niekedy sa na týchto hádkach ATi vs. nVIDIA fns dobre bavím
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 10:27:04
avatar
Ja nejsem fan ani jednoho tabora, klidne si koupim nvidii, nemuzes se divit ze se ted vsichni bavi o ATI az se bude blizit vydani NV nebo o ni uniknou aspon naky informace taky se o ni bude mluvit , ja treba nemam rad zpravy typu NV bude vykonejsi, nebo pockejte az prijde GT300, treba bude vykonejsi ja tomu klidne verim (a i to ocekavam vzhledem k tomu ze maj 2x tak velky jadro) ale ted tu neni a zadne informace o nem nejsou tudis ty produkty nemuzu srovnavat to je asi jako kdyby NV vysla ja nevim treba v lednu a tvrdilo se pockejte do dubna kvetna na refresh ATI bude vykonejsi. To samy plati ale i o ATI - karty nevypadaj zle ale pockal bych na realny testy ktery tu co nevidet budou a pak bych delal zavery . Navic magaziny ti budou vzdycky psat o tom co je momentalne v kurzu a v 90% jim nejde o pravdu ale o to kolik ctenaru nalakaj.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 22:14:30
avatar
určitě to dopadne tak, že bude oproti gtx295 lepší všude, sice se pod ni nedostane v žádném testu, ale zároveň budou hry kde nebude mít náskok jako HD5870. O tom že bude o 100% převažovat cenu ani nemusíme polemizovat. s tím jaké má nvidia problémy s výrobou to půjde ještě víc z kopce.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 09:46:01
avatar
ad cena:

vezmeme-li v potaz, že se převrácená hodnota chybovosti (tedy úspěšnost výroby) na waferu blíží normálnímu statistickému rozložení (jak v ose X, tak ose Y, čímž vzniká jakási "homole" - tedy nejméně chyb je vprostřed waferu) a dále že plocha GT300 je přibližně 2x větší (tj. čip je rozměrově cca 1,4x delší i širší než RV870), lze spočítat jednak prostý rozdíl počtu jader na wafer (plocha + vyšší ztráty plochy na okrajích, protože wafery jsou kulaté a čím "větší čtverečky, tím více nepoužitelného místa na okrajích"), a dále i statistickou pravděpodobnost počtu vadných čipů u GT300 i RV870 a tím tedy pravděpodobnou výtěžnost. Nepočítal jsem to, ale je-li výtěžnost u RV840 "jen" 50-60%, tak u RV870 to bude někde max. do 40% (a to si myslím, že jsem ještě přestřelil, reálně to vidím do 30%) a GT300 (po vyladění všech technologií) může počítat max. s 25% (a zde jsem IMHO opět velice, ale velice optimistický v odhadu, realitu tipuju okolo 10% maximálně).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 11:09:54
avatar
Já mít někde výtěžnost 10% z materiálu, tak to snad ani nevyrábim - tím ale neříkám, že 30% je lepší
mattoxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 10:32:40
avatar
Je jasne,ze zatial nevieme ci bude bude RV870 rovnaku vykonna alebo aj slabsia o 30% ako GT300.Co vsak vieme uz teraz je to,ze HD5870 bude masaker a rozhodne bude stat za kupu.A aj ked bude GT300 vykonejsie trebars len o 10%,mozme si byt isty,ze navysenie ceny oproti RV870 bude rozhodne vyssie.Ati bol stale favorit pomeru cena/vykon.A ten pomer oceni dost vela ludi,nie kazdy si moze dovolit dat za kartu 500€ a to zakazdym,ked vyjde nova generacia GK.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 11:36:34

Tak myslím, že není pochyb o tom, že GT300 bude výkonější čip. Už jenom počtem tranzistorů by měl být o polovinu větší, takže se dá čekat, že tam jednoznačně bude velký nárůst v počtu jednotek oproti GT200. Něco samozřejmě zaberou úpravy pro DX11, značná část se asi bude týkat nárůstu počtu stream procesorů, protože GT300 má být zaměřen více na výpočty než GT200. Každopádně se ale něco investuje i do dalších vykreslovacích a texturovacích jednotek. Čili v souboji na stejné frekvenci bude GT300 výkonější než RV870. Otázka je potom o kolik a hlavně jakých frekvencí bude GT300 dosahovat. Hlavním aspektem pak bude výtěžnost a tady pokud je i Ati nucena u RV870 využívat hned od začátku pro 5850ku "poškozená" jádra u čipu s dvěma miliardama tranz. pak Nvidia se svým o polovinu větším čipem bude mít rozhodně velké problémy.
Pro Ati je ale výhodou, že pokud dokáže ze svou RV870 udělat dvoučipovku, pak Nvidia s dvěma GT300 bude mít rozhodně problém. Pokud se spotřeba X2 od Ati odhaduje někam k 290W, pak bych dvoučipovku v podání Nvidie viděl klidně až o 100W výše.
Proto karty osazené GT300 rozhodně porazí HD5870 o nějakých 15-30%, ale dvoučipovka Ati pak bude jednoznačně dominovat minimálně do chvíle, kdy bude dostupný menší výrobní proces pro případný dieshrink GT300. Navíc rozhodně bych nečekal, že karet s plnohodnotným GT300 bude na trhu velké množství a za slušnou cenu. Ořezané verze pak už by zase nemusely na RV870 stačit.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:40:31

otazkou zostava za aku cenu bude GT300..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:16:54

"Fudzilla ... v 90% se zcela mýlí"
Tak proč máš na ni odkaz hned na první stránce?
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:50:59

A ještě navíc když kliknu na článek na Fudzille, tak mě to zobrazí vždy "Windows Vista and Multimedia". Takže tak trochu o ničem. Jste na tom podobně?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 375x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 247x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 842x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6