GF 9800GX2 rychlejší než HD 3870X2, ale dražší než 8800Ultra Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 14 leden 2008

HD2900PRO-FireGLPomalu se nám blíží první utkání duálních karet ATI i Nvidie. Bohužel to nebudou tak úplně přímá konkurence.

 

 

Pro porovnání to sice budou nejvhodnější kandidáti, ovšem zdá se, že cenově k sobě budou mít velmi daleko. Duální grafické karty obou výrobců se představí již za pár týdnů. Obě jsou již hotové a jen se čeká na dostatečný počet karet pro vydání, či ovladače.

hd3870-x2-2

Model ATI Radeon HD 3870 X2 se dvěma RV670 na jediném PCB vypadá o něco přívětivěji, než duální GF 9800GX2 se dvěma jádry G92 na palubě. HD 3870X2 bude mít přibližně výkon dvou HD 3870 v CF a cena se čeká velmi podobná, takže něco kolem 10 000 - 11 000 korun je reálné. Chladič bude upraven pro chlazení hned tří čipů. V tomto případě dvou jader RV670 a jednoho převodního velkého čipu mezi nimi. Karta jiná disponuje 256-bit sběrnicí pro obě jádra vedoucí k 512MB DDR4 pamětem také pro každé jádro. Podle všeho jsou již karty připraveny a čeká se jen na dodělání ovladačů, kdy verze Catalyst 8.1 by měla přinést výrazně vyšší výkon pro CrossFire zapojení, jehož funkce bude právě stěžejní pro výkon duální HD 3870X2. Problémy s dostupností karty pro případné zájemce s patřičným obnosem neměly vůbec nastat.

gf9800gx2-3

Konkurenční duální model Nvidie GF 9800GX2 sází na koncepci dvou PCB nad sebou. Nvidia vsadila na chlazení mezi PCB jediným chladičem. Bohužel podle zkušeností těch, kteří již měli tu čest kartu vyzkoušet, je tento koncept skutečně jen tak tak dostatečný. Spotřeba bude samozřejmě vysoká a pod 200W se nedostane. Lze také čekat vyšší výkon než u konkurenční duální HD 3870 X2, což je ale dáno silnějším základem. Ovšem stejně jako v případě duální karty ATI bude výkon duální karty Nvidie stát a padat s ovladači. Karta pracuje na principu SLI. GF 9800GX2 však není přímým konkurentem k HD 3870X2. Cena GF9800GX2 podle posledních odhadů převýší cenu 8800Ultra. Pokud bychom brali cenu podobnou dvěma GF8800GTS 512MB, kterým parametrově duální GF 9800GX2 odpovídá, nelze nejspíše čekat cenu nižší než 15 000 korun.

I tak to bude zajímavý souboj jednak dvou přístupu k tvorbě duálních grafických karet a zároveň zajímavý souboj dvou systémů spojení více GPU, které budou pro další vývoj na poli grafických karet velmi důležitý. ATI CrossFireX a Nvidia SLI. Připomeňme jen, že SLI je výrazně starší koncept, který pochází už od dob 3Dfx. ATI své CrossFire piluje výrazně kratší dobu. Oba výrobci si na duálních kartách dávají hodně záležet, takže srovnání bude i přes nejspíše výrazný rozdíl cen obou řešení velice zajímavé.

 

Za gramatickou správnost ručí Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 22:15:09

musim pochvalit starost o nas matersky jazyk
skoda jen, ze nezbylo sil na posledni odstavec ;)
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 22:50:20
avatar
Napad s temi korektory se mi moc libi a myslim si ze se tim kvalita clanku zvysuje a chybovost snizuje ..navic dle meho skromneho nazoru nekdy potesi vic normalni psani nez vypilovana cestina, a proto se mi zdejsi clanky dobre ctou
shadius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 15:19:29

aaa tak dekuju ja to dycky tak prelitnu ocima a kdyz vidim nejakou opravdu osklivou chybu tak to opravim a podepisu se dolu ale DD korekturu v posledni dobe potrebuje cim dal tim mene
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2008-01-14 22:28:25

Diky za clanek. Jen jsem se chtel zeptat jak jste dosel k ceneprekracujici 15 000?Jestlize se hovori o cene 450$ cca neni psano ze to je za cca 8000 + clo, prirazky od dodavatelu, pro velkoobchody + dph coz dava rekne 11500 - 13000,- rekneme jeste neco bude za novinku. Ale 15 mi prijde vice nez dost.
Nv tedka musi vyladit vykon pri vyssim antialiasingu 8x a vice.
Rozhodne by reseni jako ATI u X2 by bylo rozhodne levnejsi o tu 1 PCB.
No skoda.
Ted OT : Jak to vypada s G100? Hodne ve clancich se pise ze v brznu nebude, ale necetl jsem ze je to oficialne potvrzene od NV?
Diky za odpoved a jeste 1x diky za pekny clanek. Tesim se na dalsi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 22:58:38
avatar
no podle posledních informací to vypadá na cenu 599 dolarů.

Cokoli mi Nvidia oficiálně řekne, nemůžu stejně pustit ven, takže zcela neoficiálně bude GF9800GTX někdy v březnu dubnu.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 23:26:02
avatar
a ati ty niečo oficialne povie ?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 23:54:31
avatar
ati neoficialne unikaji informace zcela bezne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 12:38:00
avatar
nvidii taky ;)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-14 23:54:12
avatar
pochybuju ze ti o tom neco rekne...nvidia o tom nerekne nicaz to bude tak to bude...

jinak G100 neni..jmenuje se to GT200 a vyjde az nekdy v druhy polovine roku...g9800gtx ma pouzivat jadro g92
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 00:49:59
avatar
prosimtě ty buď raději zticha, vůbec nevíš jak to chodí .... existuje něco jako NDA.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-01-15 08:27:53
avatar
Chceš nám naznačit, že jako renomovaný redaktor etablovaného internetového profi média máš zaručené informace, které prozatím podléhají zákazu publikace z první ruky až do stanoveného termínu?
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 12:03:06

tak to uz je i na mne dost, amatersky, nematersky web. Toto si autor nemuze proste dovolit...

O tom, ze mate nejake informace od Ati nvidie pochybuje snad kazdy, protoze naplnova ani informacni hodnota clanku nebo novinek tomu absolutne neodpovida...

Docela mi vadí obecný přístup na českém internetu, kdy autoři vědí o tom o čem píší starou belu a tak ti hloupí jásají a ti moudřejší se děsí.

Pokud tito chytřejší napíší do diskuse dočkají se od nevzdělaných autorů v počítačové problematice takového komentáře.

Nechápu proč si každý, kdo poskládal počítač sobě a par kamarádům a "drsne ho nataktoval" mysli, ze rozumi pocitacum... Pak se snaží radit ostatním a dopadá to bídně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 12:37:05
avatar
No vidím, že jste další z těch co ví o tom o čem píší starou belu. já alespoň mám všechny informace o daném tématu, vy nemáte, protože pokud jsem se naposled dobře díval, v redakci DDWorldu vaše jméno nefiguruje ... Takže až se jako chytřejší začnete spolu s některými chovat a projevovat budu se k vám podle toho chovat, momentálně se projevujete jako nevzdělaný a neinformavaný čtenář, co si myslí že ví věci líp než autor svého vlastního článku ...
Neznámý  - Re: 2008-01-15 14:41:09

Z toho co jste mi napsal to vypada tak, ze ti, co nejsou cleny DDWorldu nebo si ho alespon nectou, vedi starou belu
Jinak psat nekde, ze neco vim, ale ze to nemuzu rict kvuli NDA ... NDA nikoho nezajima, respektive zajima jen nVidii a Vas, protoze jste ho podepsal ... ctenar se pak opravnene zlobi ... k cemu jinemu nez k nasrani ty neustale zminky o NDA jsou?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 15:04:31
avatar
no tak jsem to nemyslel - myslel jsem to tak, že když nevidíte do zákulisí DDworldu a toho, kde bereme informace tak těžko se může z vnějšku tohle hodnotit a vůbec se opovážit tvrdit, že víme o dané věci starou belu, když víte ještě méně (koho se to týká dobře ví). Vybudoivat dobré kontakty a dobré vztahy není sranda a dá to celkem hodně úsilí. Musím ale říci, že mě se v minulém roce až neuvěřitelně dařilo a v současnosti už mám informační siť a přístup k informacím, o kterých se mi dříve ani nezdálo. Magazín také dělám poprvé a spousa věcí je pro mě nová, možná bych dříve kritizoval podobným způsobem, ale protože už vím, co takové zákulisí obnáší, tak podobné keci ze strany některých lidí mě jen nejdříve naštvou a pak se nad nimi směji.

Jinak NDA je zcela normální věc. odpovídám tím jen na otázku v diskusi, proč nezle zveřejnit vše, jen to co už někde uniklo. To je to proč se o NDA vůbec zmiňuji ...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jarec 2008-01-15 20:43:47
avatar
synku dej si facku větší trus si opravdu vypustit nemohl?
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 14:51:51
avatar
co je NDA ??? viem co bola NVA ale NDA ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 15:08:34
avatar
NDA je smluvní (ústní nebo písemná) dohoda o utajení poskytnutých informací až do data vypršení utajení. Aby jste si mohli přečíst třeba recenze věcí v datu vydání, server je má dříve k dispozici právě před NDA, ale výrobce je nechce vypustit dříve než řekne, takže vám všechny data, či produkty poskytne, když mu tohle slíbíte. Spousta informací, které unikají před vypuštěním a o kterých čtete dnes a denně pocházejí právě od zdrojů, kterým ifnroace unikli a někdo a´t už záměrně, za cílem získat pozornost a návštěvnost, NDA a dohodu s výrobcem porušil. Pokud ale chcete mít dobré kontakty atd s výrobci, doporučuje se držet jazyk za zuby. To je NDA a důvod proč třeba při vydání nějaké té nové grafické karty mají najednou v jeden den všichni tu samou recenzi
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NDA a G100 2008-01-15 23:55:08

A kdy vyprsi NDA ohledne G100? Tedy pokud to neni tajne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-16 00:04:54
avatar
zatím není stanoveno přesné datum vydání konkrétního produktu - s těmi výrobce hýbe přbližně i třeba až tři týdny před vydáním. Datum vydání je pak stanoveno jako konec NDA. G100, či cokoli tomu podobné je ale příliš vzdáleno a výrobce k němu neposktyuje skoro žádné informace ani tak. Informace jsou poskytovány zpravidla jen o nejbližších produktech pro daný quartál, které jsou defacto hotové. O vzdálenějších produktech firmy neradi mluví s kýmkoliv, vlastně nemluví vůbec. ještě nejsou hotové a rozika jsou tak větší, než když už ten výrobek je v kupě - současné inforamce o vzdálenějších produktech jsou tak spekulacemi které po čátech unikají z okruhu výrobce či výrobců které realizují nějaké práce na daném produktu apod.
Samotný termín vypršení NDA tajný většinou není ale v případě nejbližších produktů jsem ještě konkrétní datum neobdržel. Víme jen rámcově měsíce. Jde totiž o to, že ve hře je více proměnných jako třeba dostatek grafik na skladech při vydání apod. ne vše je v silách samotného výrobce ovlivnit to ....
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 15:29:58

NDA je zkratka pro non-disclosure agreement
napr. vyvojar, ktery pise driver pro novy HW pozada vyrobce o specifikaci, ten mu ji poskytne pod podminkou, ze ziskane informace budou pouzity jen pro vyvoj driveru a nebudou poskytnuty treti strane
nebo - zakaznik pozada dodavatele SW o zdrojove kody a ten je poskytne pod NDA (napr. Microsoft Windows, Cisco IOS, ..)
nebo - uvedeni noveho HW je planovano na den D, ale vzorky jsou pod NDA (do dne D) poskytnuty recenzentum v predstihu
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 16:43:48
avatar
díky obydvom
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 16:14:17
avatar
s tim nda muzes jit nekam...chapej absolutne ti neverim ze mas nejake informace ktere nemuzes ale rict kvuli nejake nda..to co si tady pak rikal pred tim...co si mel podle tebe primo od nvidie publikovaly v zahranici tady 2 tydny driv..takze si to mohl klidne z toho zdroje...ale ty misto aby si rekl ze to mas od nich tak pises ze mas vsechno od nvidie a od ati...si proste jedinej ceskej redaktor ktery neco podobnyho dela...vis vsechno ale nemuzes nic rict kvuli nda..az to rict muzes tak to stejne ti co to sledujou vedi uz davno z jinych zdroju...nikdy jsem tady na webu nevidel zadnou informaci ktera by byla prvni uverejnena z tech webu co sleduji
nediv se ze ti to nezeru
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 16:43:09
avatar
hele jestli ty mi věříš nebo ne je mě zcela ukradený, to pochop ty. Mě záleží jen na tom, abych dobře vycházel s těmi, kteří DDWorld podporují a já měl přínos k nejnovějším věcem a informacím. Navíc DDWorld není postaven na tom, abychom měli věci první, protože v tom nemůžeme většinou konkurovat zejména čínským webům, kterří bydlí div ne v továrně. Nicméně to nám nebrání poskytovat informace v komplentím znění tak jak nám byly řečeny.

Mám-li si tedy vybrat mezi tebou a svými partnery díky kterým mám přístup k věcem a informacím o kterých se nám dříve ani nesnilo a to bys koukal kam všude běžný čtenář nevidí, tak radši budu přežiji to, že mi to nežereš Já to přežiji a nadále budu zveřejňovat jen to, co můžu a hlavně jak můžu. Nezapomínej také, že témat je hodně a jestlisi si ještě nevšiml, pořádně tu na DDWorld píši jen já, žádný článek nevyjde bez mého zásahu, takže prostě nemůžu stíhat všechno tak rychle jako jiné velké weby. Oba totiž na to před NDA dostaneme stejně času, jenže na DDWorld je nás na stejnou práci méně, do doby než se silově vyrovnáme větším magazínům, nelze po nás chtít abychom stíhali všechno jako oni. To pochop prosím tě ty ... Nemám s tvorbou magazínů žádné zkušenosti, všechno se učím za pochodu, nemám lidské ani finanční zdroje, všechno jde pomalu a do toho všeho ještě musím psát ty články, takže prostě není možné psát o všem ve stejné kvalitě a obsahu jako jiní ... já to prostě nestíhám. Dělám co můžu. takže tvoje řeči si nech pro ty velké weby, které mají všechny předpoklady pro to to zvládnout ... já se tam s DDWorldem když okolnosti dovolí, snad dohrabu taky, až budu mít možnosti velkého magazínu a nebudu mít inforamce včas jako ostatní a budeš muset na ně chodit jinam, tak pak bude tvý výtka zcela oprávněnná a bude s DDworldem něco špatně. V současné době je zázrak, že DDWorld vůbec funguje jak funguje s minimálními příjmy a možností jejich investování. Nestíhám všechno a bohužel mou jedinou starostí není jen obsahová stránka webu ... takže se nediv že ti tvoje řeči moc nežeru ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 17:20:43
avatar
oka tak to nak dokaz ze mas specialni informace od nvidie ktere nikdo ostatni nevi..jak si tady uz drive tvrdil...nakonec ty oficialni informace ale byly ty stejny ktere byly 3 tydny staryproste a jednoduse nejak to dokaz..pak ti rad uverim
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-01-15 19:18:16
avatar
Nechci rozpoutávat nějaký flame, ale 99% článků, které jsou na tomto webu, jsou úvahy typu uvidíme co bude, dá se očekávat že to bude takhle, ale nelze vyloučit že to bude jinak, řekl bych naprostý nedostatek jakýchkoliv byť sebenevýznamných faktů a naprostý přebytek zcela neověřených dohadů.

Ještě jsem tady nečetl jednu jedinou informaci, která by alespoň vzdáleně vypadala jako dodržování NDA.

Psát že informaci máte, ale nemůžete ji zveřejnit kvůli jakési dohodě, je asi tak dobré jako tvrdit, že máte auto, ale nemůžete jezdit, protože neseženete benzín. Takže víceméně na h*vno.

Jo abych nezapomněl, druhá půlka článků jsou překlady a převyprávěné články z jiných webů.

Takže pokud je tohle web spekulací a zábavy převážně nevážně, nejsem proti a budu se bavit.
Jestli si tady někdo chce honit triko nad exkluzivními informacemi z první ruky. Tak ať už proboha vytáhne informaci a ne jenom samé dohady )

Jak může být někdo detailně informovaný o insider situaci, a nemít ani plus minus půl roku odhad kdy bude nová generace karet nebo jaké takty budou mít nové procesory?

NDA respektuji, ale pak bych čekal něco jako, vím kdy přesně vyjdou nové karty, je to NDA, řeknu to s předstihem a to 27. března. Jinak je to jen vytahaný triko ))
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 19:22:56
avatar
no ty aktuality me pripadaj jako stvoreny pro flame

nic moc novyho...samy spekulace...dalo by se to shrnout na 5 radku a informacne to vyjde nastehno....

ja se tu ale opravdu bavim..proto tento web navstevuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 21:24:25
avatar
takty chystaných procesorů uvádíme a známá data taky nezveřejňujeme více než jiné weby protože to prostě nejde a čekáme nato kdo provné poruší NDA, protože pak můžeme minimálně nahodit téma unikláinformace ale prozrazovat jakékoli novinky dopředu, když výrobe kterého se to týká přesně ví odkud danou informaci máme, nelze. BTW: k informacím mimo NDA se lze dostat i jinak než přes NDA přímo od výrobců, nicméně na to jsme v blbé zeměpisné poloze. Jako první se k informacím mimo NDA dostávají čínské a taiwanské weby, protože mají vazby na tamní výrobce a tomu nikdo jinde ve světě zkrátka nemůže konkurovat. Takže mi nebudeme ohrožovat tu trochu informací a hlavně zapůjčenné produkty, co máme před NDA jejich zveřejněním proti přání výrobce. Nedělají to jiné weby neděláme to ani mi. Jinak mnoho informací máme v ČR jako první na webu než je ostatní zaregistrují. Snažíme se co to jde. Je nás málo. Tečka.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 16:11:39
avatar
To, že bude GT200 si vymyslela Fudzilla a všechny ostatní weby to opsaly.
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - G100 2008-01-15 00:29:45

Chapu. A myslite ze to je realne?
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2008-01-15 10:55:01

Řekněme že reálný přepočet pro Evropu je, téměř jako vždy, 450USD=450EUR tedy 1:1 a dostáváme se právě na oněch 15.000Kč a více. zdravim.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - R700 a GT200 2008-01-15 10:30:04
avatar
Musim jen doufat a doufam ze spolu se mnou doufaji spousty lidi ze pristi rada karet Ati a Nvidie se podari....z techle "slepencu" nema nikdo moc dobry pocit..jak to bude s vykonem a ovladaci? vyplati se CF nebo SLI? nebo radeji dualni karticka...?
No snad se pristi generace vydaji cestou podobnou dnesnim procesorum..tedy vice jader zapouzdrenych v jednom "obalu"

PS: to doufani na zacatku je jazykolam
Neznámý  2008-01-14 22:59:34

presne tak. tahle karticka nevypada moc elegantne, bude to urcite vykonny, ale to je jediny plus. a draha bude asi, myslim 14000 nebude problem. si radsi pockam na novou ati 700 nebo geforce, stejne jedina hra, ktera mi dneska nejde na plno, je crysis, a kdovijak pojede na tehle kartach, na very high 1900x1200 plus 4AA to stejne asi neda.
Neznámý  - Karta která nemá DIRECTX 10.1 2008-01-15 07:16:27

Protože ono nejde ani tak o dnešní hry ale o aplikace které půjdou spustit za 2-3 roky. Nechci tady vyvolávat flame, je to jen můj subjektivní názor podložený zkušenostmi sdřívějšími kartamy a DIRECTY.
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re: Karta která nemá DIRECTX 1 2008-01-15 13:06:35
avatar
No není to jen u karet a Directů zkrátka proč by vývojáři dělali programy na HW který vlasní jen minimum lidí že. Většinou se nám v PC už ohřívá železo který není plně využito a když už na něj software (spíše hry) je tak to zase HW nezvládá. Je to taková začarovaná smyčka. Nejvíc mě dostalo jak tady někdo psal že crisys na max je dělaný na další generaci. To je jak kdyby jste koupili capartovy osmičky boty a řekli že jednou do nich doroste.
A trošku OT: nechápu lidi kteří si musejí zahrát všechny pecky jen co vyjdou mě se osvědčilo vždycky pár měsíců počkat (patche + ovladače + někdy i cena)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 16:17:24
avatar
hmm..kdyz na konci roku nebo zacatku 2009 maji vyjit directx11 tak te opravdu zadny 10.1 (ktere ma oproti dx10 min inovaci nez rozdil 9.0c a 9.0b) delat starostijeste kdyz ho podle vseho bude podporovat jenom ati a nvidia ho ma preskocit rovnou na dx11
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 16:34:25
avatar
10.1 má stejný význam, jako měly vymoženosti u 6600GT, vždycky se najde někdo, kdo se na to nachytá. Jen se mi zdá divné, že i tady se z toho dělá nějaká přednost, u 6600GT tu bylo pořád dokola opakováno, že je to k ničemu, tady se u ATin nic takového nepíše....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 16:39:26
avatar
no u 6600gt to nakonec bylo k necemu dobry...kamarad si na ni stale zahraje bioshocka..na jejim konkurentu x700 ho nespustis

dx9.0c se vyuzil diky tomu ze se pouziva do ted a dve generace grafik nvidia a x1xxx u ati ho podporovaly..a samozrejme ty co sou ted

u dx10.1 se pocita s brzkym nahrazenim dx11 a nvidia ho podle vseho nezakomponuje do svych cipu...proto nebude mit zadny vyznam
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 16:42:48
avatar
Myslel jsem význam pro prodej, vždycky se najdou zákazníci, kteří si chtějí koupit herní počítač a jinak o tom nevědí nic a ty může přesvědčit podpora 10.1. Jinak samotná podpora 10.1 ve hrách je o ničem, ten význam oproti 10 je co vím tak mizivý, že nemá smysl to nějak řešit. nehledě na rozšíření Vista a herních Dx10 titulů.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 16:47:58
avatar
jj dobre souhlasim s tebou..jen ze u 6600gt aspon ti lidi co ji jeste maji...a znam jich dost..ji porad dobre vyuziji..a i ten driv tak "zbytecny" dx9.0c..ale to se u hd3xxx a dx10.1 tezko stane
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 17:00:03
avatar
ty máš věšteckou kouli? Vedle tebe si musí každý redaktor připadat jako blbec, co ty všechno nevíš. A teď vážně, viditelně nevíš vůbec nic o konstrukci grafických čipů a co vůbec zamená a obnáší ten DX10.1 jinak bys neříkal takové kraviny. DX11 sice možná vyjde, ale upřímě řečeno nad jeho rozšířením visí otazník, protože v současnosti nikdo nemá nejmenší páru o tom, co může obsahovat. Základní parametry budou prozrazeny až ke konci letošního roku. takže bych si řeči, že DX10.1 bude k ničemu skutečně nechal eště tak rok dva v šuplíku. .... BTW: SM3.0 je u 6600GT sice fajn, nicméně na té kartě si toho stejně kvůli výkonu moc nezahraješ, takže ve finále k ničemu. Jinak X700 byla hodně nepovedené karta ATI, která se na trhu ani neohřála, takže ji ani moc lidí nemá .... BTW: navíc to že X800 nemá SM3.0 vůbec ničemu nevadí, protože ty hry lze hrát i bez SM3.0 nemluvě o tom, že X800 je dnes výkonější. ve finále je to ale jedno .... ... podpora špičkových technologií na slabých kartách je obecně jen marketingový trik k ničemu, takže osobně pochybuji o nižších mainstreamových grafikách (dnes) pod 3500, že jim ty technologie kdy někdy k něčemu budou U těch vyšších bych to ale nezatracoval rozhodně ne vylepšení v podobě DX10.1 zvláště když se možného herního nasazení DX11 dočkáme tak možná v roce 2011
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 17:13:14
avatar
no podle toho jak sme na tom s rozsirenim dx10 tak dx11 se nerozsiri o nic pomaleji..prave naopak by mohl rychleji..dx10 je jednoznacnym zklamanim a v dx11 mozna uvidime konecne to co sme si predstavovaly jako dx10...

dx10 hry nejsou ani ted..a podle me je dx10 slapnuti microsoftu vedle kterej si to ale uvedomil a chysta brzo jeho nahrazeni...na to nepotrebuju mit zadnou vesteckou kouli..staci se podivat jak sme na tom s dx10 ted (on vubec nejakej existuje???)

sam microsoft hlasal (ano spolu s nvidii) o dx10.1 neco v tom smyslu ze je zbytecnej a jestli opravdu bude dx10.1 podporovat jen ati a nvidia ho preskoci (jako ze podle vseho to tak zatim vypada) tak jen opravdu blbej vyvojar by specialne pro nej delal hru

BTW na radeonu x800 spustis bioshocka???od kdy prosimte...divny ze spoluzak si ho teda na x800xl nezahral...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 22:57:42
avatar
vsadíš se že to na X800 pustím ? prosím vsaď se ... a vsadím se že to na X800 na SM2.0 bude vypadat lépe a bude to hratelnější než na 6600GT s SM3.0 .... prosím vsaď se ;) ( http://bioshocksm2.blogspot.com/ )
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 23:06:57
avatar
no jo..uz vim..sm2 fix..neco sem o nem cetl ale nevzpomel sem si na nej...ale neni to oficialni podpora stejne nez sem se o tom poprvy dozvedel tak uz mel kamos notase na kterym bioshocka rozjel celkem v pohode..jj dobra optimalizace dokaze delat divy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 23:19:24
avatar
je to oficiální (teda pokud vím správně kdo je pod tím podepsaný ... já to vím, protože X800XL mám a Bioshock na tom jeden na SM2.0 jako z praku ten výkon je prostě pořád dostatečný o 6600GT to říci nemůžu, viděl jsem Bioshock i na ní. Prostě ty Sm 3.0 si troufám dnes tvrdit, že na GF6 byly dost k ničemu
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 23:24:48
avatar
no nevim jestli to je oficialni ci ne..zas tak moc sem to nezkoumal..jen sem o tom kdysi cetl aktualitu a stejne sem na to zapomel..me je to k nicemu...

x800xl byla tenkrat myslim +- kategorie 6800gt ci obyc 6800..ty sou taky vykonem trochu jinde nez ciste mainstream 6600gt ktera ale byla v mainstreamu jedinou vyhodnou volbou dokud neslevila ati x8 radu...a porad vim o hodne lidech co 6600gt maji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 23:31:42
avatar
jasně X800Xl mě stála 10 000 když vyšla ... 6600GT stála v té době asi 5000-6000. Nicméně mě jde o význam Sm 3.0 pro GF6 obecně, byly k ničemu, protože dnes ty karty nemají dostatečný výkon k jejich slušnému použití ... jinak proti 6600GT ani slovo neříkám, skvělá karta, jen ty SM3.0 byly přeceňovány. to jeako bychom dnes oslavovali DX10 na HD2600XT enbo GF8600GT Taky víme jak to je s výkonem těhle karet ve vztahu možného použití DX10
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-16 00:08:48
avatar
Přesně tak, anebo DX 10.1 u 38XX. Tak jako to bylo vyzdvihováno u 6600GT a dnes se ví, že to nějak zásadní nebylo, protože hry s touto podporou už zvládá 6600Gt jen nic moc, je nesmysl dnes vyzdvihovat 10.1 u ATIn 38XX, jako nějakou extra přednost, protože kdoví, jak to bude s jejich výkonem u her, které to budou podporovat, stačí se podívat na Crysis a DX10 na max detaily, s DX10 je jen pár her (ať už je to čisté DX10 nebo ne), takže psát furt dokola "a podporuje DX 10.1" je demagogie. Navíc DX 10.1 není nějak významná podpora, která by oproti DX 10 znamenala příliš znatelný posun v kvalitě...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-16 00:19:54
avatar
to nesouhlasím. DX10.1 je malé vylepšení DX10 a to polopatě co do snížení výpočetní náročnosti a protože výkon DX10 na HD3800 je použitelný dnes v klidu, takže bych DX10.1 na HD38xx vůbec nezatracoval. Není to to samé co SM 3.0

takže se zatracováním DX10.1 skutečně opatrně.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-16 00:27:10
avatar
no pokud ho nvidia podporovat nebude tak je to urcite zbytecne...zadnej vyvojar si nedovoli udelat hru jen pro karty ati..jeste kdyz rada 8800 od nvidie je mnohem rozsirenejsi nez hd38xx od ati

a to ze je nvidia rozsirenejsi mezi hraci dokazuje i nynejsi spoluprace mezi valve a nvidia pri pripojovani na server v cs se mi misto loga valve objevuje zelene logo s napisem nvidia...kupodivu tam ani ati predtim zadne logo nemela

takze pokud nvidia nebude podporovat dx10.1 tak se klidne vsadim ze zadnyho zasadnejsiho uplatneni dx10.1 ve svete her nenaleznetakze zatim to vypada ze jeho pozice je na tom jeste hur nez SM3 u geforce 6...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-16 00:34:48
avatar
Jde mi o to, že kvalitních her, které by byly méně náročné než Crysis, už asi moc vycházet nebude, a implementace DX 10.1, jakkoli je to jen malé vylepšení DX 10 (ostatně údajně to má zlepšovat hlavně práci se zvukem), tu náročnost asi nesníží natolik, aby to nějak významně zvýšilo výkon. Je samozřejmě možné, že budou vycházet hry, do kterých se narychlo naroubuje DX 10.1, ale k čemu to bude, si netroufám odhadovat. Každopádně jako kdysi Far Cry, tak dnes Crysis nastavuje laťku a co si budem povídat, v době kdy vyšlo Far Cry, byly na trhu karty, které to na max nezvládaly, a dá se čekat, že stejné to bude i se současnými kartami. Životnost karty je tak rok (samozřejmě pokud se nesmířím s méně náročným nastavením), za jak dlouho tu budou hry s DX 10.1, na které budou 38XX výkonem ještě stačit?
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 17:23:47
avatar
ty máš věšteckou kouli?
tak to si rafil ... jak som sa zchuti zasmal nad tým výrazom . . .ale naozaj DX10.1 by som ršte nazatratoval . . .. no a pochybujem že mal dosť silný komp ked tam mal 6600GT a ta sa v BIOSHOCKU moc neukaze . . . ..
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 17:37:38
avatar
amd athlon 64 3200+ (venice) 1gb ram a geforce 6600gt 128mb a hral bioshocka uplne v klidu na 1024x768 stredni detaily s vypnutyma specialnima efektama sem u nej docela casto tak vim je to +- 2 roky stara sestava..sam sem mu ji stavel..a dohral vetsinu novych her i crysis (1024x768 min detaily)...kazdej nema na to kazdy 2 roky kupovat novy pc..a na slusny hrani po vecerech mu to stale staci
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 18:10:07
avatar
Tak na té samé sestavě, s 8800GT, je Bioshock hratelnej na max detaily (až na globální nasvěcování tuším) v 1600x1200...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 20:10:59
avatar
jj to verim..tak pridat tam jeste 1gb ram a nova grafika tak ten vykon pujde jeste dost nahoru...ale kupoval si ted auto tak na komp fakt love nema a pristi rok de na vejsku tak tam uz bude kupovat notase..takze ten pc zustane uz asi zustane jak je..mladsi sourozence nema a jeho otci to na wowko tez staci
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 20:29:06
avatar
To se nedivim, pomalu začínám zjišťovat, že v mém okolí začínám být osamocen s upgradem počítače a to měnim jen jednotlivé komponenty, ne celý počítač, ostatní pomalu přechází na konzole, notebooky, anebo nechávají dožít 3-4 roky starý počítač, s tím že výhledově nic nového neplánují.... ono taky až na hry jinak pořád novější počítač není třeba, i já už kupuju novější jen z čirého nadšení a ne kvůli hrám...
Neznámý  2008-01-15 20:52:46

Mam uplně stejnou sestavu a sem rád že 6600gt má sm3 protože dneska ho požaduje spousta her a nemít ho tak si je nezahraju(sice si je zahraju na low/medium ale zahraju)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-01-15 19:55:01
avatar
No minimálně Microsoft, Ati a Nvidia má velmi přesnou představu, jaký bude DX 11, protože MS ho právě dodělává, a ATI a NVIDIA pro něj už mají narýsované čipy, které nám za pár měsíců ukáží.

Nebo že by to bylo další mlžení s odkazem na NDA? Nebylo by upřímnější říct místo nikdo, že DD nemá nejmenší páru co bude obsahovat? ))
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 20:13:40
avatar
jj tak tak...a ze prej neni jiste rozsireni...no myslim ze se objevi na win update...takze ten kdo ma vistu bude mit i dx11..a uz dalsi generace grafik muze byt dx11 rdya nez budou hry naky to si jako obvykle pockame
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 21:25:40
avatar
tak rok, rok a půl na novou generaci grafik s DX11 si počkáme, klidně se můžeme vsadit ;) a DX11 se objeví pro Vistu (pokud vůbec, protože není hotova jeho specifikace a nikdo neví jak rozdílný bude proti DX10.1) tak možná s SP2 a na to je také rok rok a půl čas. SP1 přináší teprve DX10.1 jenže to by chtělo uvažovat a neplácat kraviny ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 22:23:31
avatar
podle informaci co sem videl maji dx11 vyjit na konci tohoto roku nebo Q1 2009...takze za rok...a klidne se vsadim ze se v prubehu roku neobjevi nativne vyvijena dx10.1 hra

proc musi nutne az SP2 prijit s novym directx??vzdyt vsechny stary dx vychazely samostatne...ze najednou dx10.1 vyjde az v SP neznamena ze to same bude s dx11

nova generace karet by ho mohla podporovat...g80 take podporovala dx10 a visty prisli az po ni...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 22:49:22
avatar
mají vyjít specifikace DX11 na konci roku ne hotový DX11 ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 21:20:16
avatar
ne ... microsoft ještě nemá hotovu specifikaci pro DX11 ta bude hotova až na konci roku. A ATI ani Nvidia nemají narýsovány čipy pro DX11 to vám klidně mohu potvrdit. takže zkuste trochu číst a přemýšlet než začnete plácat nesmysly ... to že pochybujete o mých informacích a slovech to beru jen od lidí, kteří sami něco vědí ve vašem případě bych ovšem šoupal nohama ....
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-01-15 22:20:22
avatar
Problém je v tom, že jsou to opět jenom Vaše dohady A Vaše potvrzení má stejnou váhu jako když já Vám potvrdím, že Elvis žije ))) Ale jinak se tady velmi bavím )

Mimochodem na podkladě čeho mi to můžete potvrdit? Patrně nějaké další NDA že? Mimochodem, Vaše negativní tvrzení dle pravidel formální logiky nelze vůbec dokázat, takže jenom plkáme ne?

Můžu Vám potvrdit, že jsem osobně viděl a používal Win XP rok předtím, než se začaly oficiálně prodávat

Tož já jdu teda šoupat nohama, být Vámi tak se přidám
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 22:52:10
avatar
jakto? Já jsem neslyšel nic o tom, že nvidia nebo Ati chystají letos čip s podprou DX11 z toho lze jasně usoudit, že čipy s podporou DX11 se nejdříve objeví až v polovině roku 2009 možná později. A vzheldem k tomu, že ještě nejsou známy specifikace DX11, které se objeví až koncem letošního roku, těžko lze předpokládat, že ATi nebo Nvidie pracují na DX11 jádře již nyní ;) ... takže to nejsou jen moje dohady, ale je to na základě známých faktů. Být vámi tak těma nohama jdu vážně šoupat, pokud nedokážete logicky přemýšlet o známých faktech ...
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 23:09:12
avatar
ale jak sa móžu pripravovat ked any sám veliký Microsoft presne nevý čo tam bude . . . .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 23:22:04
avatar
správně, o to mi přesně jde ... nemůžou se připravovat, maximálně dnes přemýšlejí a zkoumají výrobní postup, princip fungování čipu bude asi pořád stejný takže přemýšlejí a pilují multiGPU systémy, ale s DX11 počítat dnes nemohou, nikdo nezná specifikace a co to bude zač jenže na tohle stačí selský rozum.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 23:31:00
avatar
možu sa pripravovat len tak že v tom čipe nechaju fugu a to je šecko
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-01-16 08:27:48
avatar
Je vidět, že jiné než Vaše vidění světa nepřipustíte. To že o tom nevíte vy automaticky neznamená, že to tak je.
Tady nejde o to jestli DX11 je nebo není nebo jestli DX11 GPU už se kreslí nebo ne.
Tady se poukazuje na to, že vystupujete naprosto autoritativně ve věcech, o nichž máte evidentně pouze informace vyčtené z volně dostupných zdrojů resp. stejně informovaných, jako jste vy sám.Vaše tvrzení, že nikdo nezná to, co neznáte vy bude mít jakous takous relevanci, až budete v čele Intelu nebo Microsoftu. Plurál majestaticus a neustálé hovoření za všechny a posuzování znalostí všech (nikdo neví, všichni čekáme atd.), ve vašich článcích působí s ohledem na obsah velmi kontroverzně.

Dám vám jeden příklad za všechny:
nadpis tohot článku je
GF 9800GX2 rychlejší než HD 3870X2, ale dražší než 8800Ultra

Což je tvrzení.

A v textu je napsáno:

Pokud bychom brali cenu podobnou dvěma GF8800GTS 512MB, kterým parametrově duální GF 9800GX2 odpovídá, nelze nejspíše čekat cenu nižší než 15 000 korun.

Což je bohapustá fabulace a spekulace.

Pokud ten bulvarizující a fabulující rozpor nevidíte, a pokud sám objektivně nejste schopen reflexe, že v případě ATI-AMD bulvarizujete a fabulujete v jejich prospěch a v případě INTEL-NVIDIA v jejich neprospěch, nedivte se, že Váš web je vnímám stejně kontroverzně jako web Radka Hulána.

Možná trochu méně sebevědomí a trochu více kvalitních informací a přemýšlení, než něco vyfabulujete a konzistentnosti v názorech, které se často zásadně mění s každým článkem, by situaci mohlo prospět.
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 17:01:59
avatar
Rad bych oponoval ze ATI se snazi o multi GPU kratsi dobu. Je to velmi nepresne , mozna v segmentu karet pro domaci pouzoti ale jinak je to obracene ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 18:16:37
avatar
no s nápadem vícero grafickcýh karet přišel 3Dfx a to je dnešní Nvidia takže já myslím že je to dobře
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-15 18:22:37
avatar
no ale technologie SLI firmy nvidia..a to SLI ktere mela 3dfx jsou dost odlisne...to snad vis nvidia pak odkoupila sice 3dfx ale jinak se ati multigpu spojeni venuje opravdu delsi debu
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1 ATI multi GPU 2008-01-16 00:11:27

tak prvni 2 cipova karta od ATI byla ATI FURY MAXX, no priznejme si stala vykonem za prd. A to byl rok kdy vysla tusim prvni Geforce a Voodoo se vydalo Voodoo 4,5.
3Dfx technologie umoznovala az propojeni 32 cipu na 1 pcb (tusim se byla i fotka).
A mela peknou predstavu o dalsi generaci tusim rampage kdy jste si jem koupil pcb a pak do nej cpal gpu, pameti.. Celkem zajimava predstava.
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3dfx SLI 2008-01-16 00:15:31

A neni to skoda ze se ustoupilo od stareho SLI od 3dfx? Preci jen vykreslovani lichych a sudych radek rozvnomerne rozhazuje vykon mezi obema kartami. A tehda ten narust byl vlastne vsude 2 nasobny a jeste to umelo akcelezovat vyssi rozliseni, pokud se vypnul z-buffer .

Ati ma CF celkem zajimave reseny, ale zalezi na enginu a programatorech.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 430x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 279x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 851x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1472x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6