Takž už to vypadá, že ani později Intel na trh s grafickými kartami nevstoupí …
Nedávno jsem psal, že Intel stále pracuje na Larrabee, které loni odložil a chystá se tak na vstup na pole klasických grafických karet. Dnes ovšem Intel v podstatě oznámil, že Larrabee jako grafická karta je v podstatě mrtvá. Rozhodně prý nemáme očekávat v blízké budoucnosti, že by se Intel pustil do souboje s ATI a NVIDIA na jejich písečku.
Intel samozřejmě na projektu diskrétní grafické karty dál pracuje, vývoj i výzkum na tomto poli si může dovolit a rozhodně bude dál zkoumat možnosti, ale na základech Larrabee pravděpodobně definitivně usoudil, že nemá šanci uvést konkurenceschopnou grafiku. Larrabee podle dřívějších informací mělo plně konkurovat HD 4000 generaci, ale po vydání ATI HD 5000 s RV870, které posunuly výkon o dost kupředu a hlavně dokázaly jej poskytnout při vynikajících provozních vlastnostech, Intel Larrabee prostě zrušil. Dnes už je pro Intel oficiálně i neoficiálně prioritou vývoj integrovaných grafik, protože i zde se čeká tuhý souboj v nové generaci CGPU čipů Intel a AMD.
Larrabee jako herní grafika je tedy v podstatě mrtvá záležitost. Larrabee ale jako samo o sobě, co by paralelní výpočetní jednotka, není ještě úplně ztraceno. Intel chystá nějaké novinky kolem tohoto využití oznámit na konferenci superpočítačů na začátku června. Každopádně pokud ale čekáte konkurenci k herním DX11 desktopovým i mobilním grafikám NVIDIA a AMD-ATI, tak od Intelu těžko. Ledaže by Intel nějakého výrobce grafik koupil. Ale nikdo tak schopný, kdo by dokázal konkurovat výše uvedené dvojici, tady není.
Takových výzev k bodnutí už musel Intel dostat v minulosti více. Napadá mne zrovna jedna. Napovím kontrolní otázkou. jak se jmenovala kterou intel v minulosti přestal vyrábět a smetlo ji řešení DFX(i když to nebyla garfická karta ale jen akcelerátor)?
Stejně se nemohu zbavit dojmu, že Intel čeká až Nvidia vykrvácí a pak ji koupí.
Intel 740 myslíš? A nesmetla ji jenom 3DFX A vlastně ani neumřela, protože její další generace začal Intel integrovat do jejich chipsetů, takže ty dnešní integrované grafiky Intelu jsou už Bůhví kolikátou genetecí i740.
Antimonopolne urady by spojeniu nVida + intel asi tazko pozehnali Skor by som to typoval na nejakeho ineho hraca, ktory nema od 3d grafiky alebo cloud computingu tak daleko
Ledaže by Intel nějakého výrobce grafik koupil. Ale nikdo tak schopný, kdo by dokázal konkurovat výše uvedené dvojici, tady není.
Ak by sa Intel dostal k S3 Graphics, ktorú ovláda VIA Technologies Inc., a ak by to Intel myslel na poli GPU vážne tak do pár rokov tí dvaja by mali problém byť Intelu konkurenciaschopní.
VIA na výstave Digital Signage Expo 2010 /Feb 24 – 25/ predstaví demo grafickej karty z dielne jej dcérskej spoločnosti S3 Graphics s duálnym GPU, ktorej grafická karta S3 Graphics Chrome 5400E x2 dokáže zobraziť až štyri nezávislé prúdy HD videí v rozlíšení 1080p v rôznych flexibílne konfigurovaných nadstaveniach, pričom vďaka novej advanced PanoChrome™ technológii dokáže pripojiť až 8 displejov.
Špecifikácia: * Support for up to 8 simultaneous displays * Up to 4 independent video streams * HD screen resolutions of up to 1080p * H.264, VC-1 and WMV-HD hardware acceleration * Support for Span, Extended and Clone view configurations * Built-in Genlock support for synchronized source timing
Dostupnosť na Severoamerickom trhu sa očakáva na Q2 2010.
A teraz zbystrite: S3 PanoChorome technológia verzia 1 bola totiž predstavená pred 2 rokmi na výstave pre S3 Graphics s pradoxným názvom Game Developers Conference San Francisco 2010. Nepripomína Vám to niečo? AMD/ATI Eyefinity...
Testovacia zostava po HW stránke pozostávala zo štvor-jadrového procesora Intel Core 2 Quad s dvoma S3 Graphics Chrome S27 grafickými kartami pre Multi-GPU zapojenie (MultiChrome) na troch monitoroch v S3 PanoChrome rozlišení 3840 × 1024 px.
To čo vďaka financií a ani určeniu s S3 Graphics nedokáže ani ak by veľmi chcela VIA Technologies, pretože jednoducho nedokáže masívne zainvestovať je veľká škoda.
Ale viete si predstaviť čo by spravil Intel s S3 Graphics ak by tam natlačil desiatky až stovky miliónov dolárov
Technologiu viacerych monitorov spojenych dokopy ma dlho aj Matrox, akurat ze tie ich karty su sialene drahe a vykonovo absolutne nevhodne na hranie hier. Su ok do profi sfery.
Ať Intel dělá procíky,ještě se sr...át do grafik,no fuuuuj.Stačí na malém písečku dva výrobci,tak at je Intel tam kde je,beztak vydělává miliardový částky a konkurenci jako takovou nemá,ještě kdyby nás to potkalo na poli grafik tak to potěš koště teda....
kradeš mi to přímo z duše ;-) osobně si myslím že by to do party k amd a nv ještě někoho chtělo, ale upřímně, radši tihle dva samotní než s intelem... s tím nemůžu nesouhlasit, intel by byl element který by se díky svým finančním postředkům za chvíli stal monopolem a AMD-ATI a nVidia by za chvilku byli v prdeli....
Myslím že kdyby Intel opravdu zabral na své grafice tak konkurence má co dělat jelikož mu prostředky nechybí a když jsou prostředky tak nechybí ani nouhau ,jelikož každý má svoji cenu.A mi bychom měli zase s čeho vybírat.A já díky tomu že jsem patriot bych zůstal u ATI.
Ono ATI a NV maju pred intelom x rokov naskok a za tych x rokov je cesta ku gpu zahadzana 1000ckami patentov ... takze obdobny pripad ako pri x86 -> aj keby mal niekto licenciu tak vpodstate nemoze spravit ani prd... Inak to je aj jeden dovod preco sa dal intel na cestu typu x jadrovy procesor s vektorovymi jednotkami alias larrabee
To je taky nápad založit grafiku na ubohé stařičké x86 architerktuře. Grafiky jsou masivně paraelní systémy, chce to úplně novou architekturu, to u Intelu pochopili dost pozdě. Jinak já sám osobně zatím napovažuju Intel za výrobce grafických akcelerátorů, spíše bych to co vyrábí nazval "obrazovým řadičem" jako v pradávných dobách, kdy nebyly 3D akcelerátory. Už jen několikaletá neschopnost implementovat T&L jednotku, DX standarty, špatné ovladače, atd. No jo no, někdo umí navrhovat, někdo zase prodávat (s faktickým monopolem to jde o poznání lépe )