Grafické karty pro desktop: Jaké podíly má AMD a NVIDIA a kolik se prodává kterých grafik? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 13 September 2016
altTrh s grafickými kartami se zmenšuje. Výrazně! AMD se vzpamatovává a ukrajuje podíl NVIDIA.

 

 

 

 

Pokud vás zajímá, jak vlastně aktuálně vypadá grafický trh, pokud jde o celkové prodeje, podílové prodeje i prodeje jednotlivých cenových segmentů, tak JPR přišel s obsáhlou podrobnou zprávou a pěknými grafy. A čtení je to zajímavé.

  • Prodeje klasických grafických karet trvale klesají – dno nalezeno?

Čísla asi málokoho překvapí. Celá zpráva sleduje přímo klasické desktopové grafické karty. No a asi každý ví, že klasické desktopy jsou na ústupu, zejména ten největší počet, který byl tvořený běžnými levnějšími domácími i firemními stolními PC, které už několik let nahrazují mobilní řešení, jako jsou tablety nebo maximálně notebooky, či sice malá desktopová PC, ale stavěná na mobilních komponentách, často i bez přídavné grafiky. V posledních letech s nástupem již opravdu výkonných grafických řešení v procesorech nemá většina běžných uživatelů už opravdu žádný důvod kupovat klasickou grafickou kartu. Ty tak zůstávají výsadou výkonnějších multimediálních sestav, herních sestav a samozřejmě profesionálů. A jak se tento vývoj odrazil v prodejích a dodávkách klasických desktopových grafik? Výrazně:

Historicky nejúspěšnější byl rok 2007, kdy se na trh dostalo téměř 100 milionů desktopových grafik. Od té doby už následuje jen pokles, který se v posledních letech ještě zrychlil. Z nějakých 60-70 milionů v letech 2010 – 2013 bylo v minulém roce (2015) pouhých 44 milionů desktopových grafik. Na druhou stranu to vypadá, že pokles se v letošním roce úplně zastaví a celkové prodeje budou v roce 2016 velmi podobné, takže teoreticky je možné, že trh našel reálné dno. Na druhou stranu se ale nedá očekávat ani žádný výrazný růst, natož návrat na čísla, která byla před pár lety. Tak dobře už téměř jistě nikdy nebude.

  • Segmentové prodeje – Levnější grafiky tvoří 3/4 prodejů

A které grafické karty v jakých cenových hladinách se nejvíce prodávají? Asi nepřekvapí, že jsou to ty levnější modely. V řeči JPR to vypadá následovně:

Mainstreamem jsou u JPR grafiky s cenou cca do 200 dolarů, Performance jsou u JPR grafiky s cenou mezi 200 – 300 dolary a Enthusiast jsou u JPR grafiky nad 300 dolarů. Jak vidíte, grafiky do 300 dolarů tvoří drtivou většinu prodejů a jsou dnes zhruba stejně velké, či dokonce je střední segment větší, protože zkrátka ubývá prodejů levných grafik. V letošním roce se zatím příliš nedaří dražším grafikám, kdy se ovšem není moc co divit. Zatímco loňský rok byl rekordní z hlediska prodejů high endu, letošní vypadá zatím dost mizerně. Stabilní jsou naopak prodeje profesionálních řešení, která ale objemově tvoří stejný podíl, jaký má i high end.

Nutno ale dodat, že Q2 je obvykle nejslabší z hlediska prodejů grafik, což grafy celkem jasně ukazují. Uvidíme tedy Q3, kde se už projeví letošní novinky ve velkém.

  • AMD vs NVIDIA

Současný trh grafických karet v desktopu tvoří už jen modely založené na čipech AMD nebo na čipech NVIDIA. Posledních pár let bylo zejména pro AMD hodně těžkých a vůbec celý trh trpí značně nevyváženými konkurenčními pozicemi AMD a NVIDIA. Pár kvartálů to ale už vypadá, že se situace lepší:

(podíl v %)

V Q2 2016 AMD stáhla náskok NVIDIA a podílově je tak situace nyní 30% proti 70% v desktopu. Rozdíl v počtu prodaných grafik je ale stále velký. AMD v Q2 2016 „dodalo“ jen 2,82 milionu, zatímco NVIDIA 6,61 milionu. Pro NVIDIA byl ale z hlediska počtu dodaných grafik Q2 2016 historicky nejhorší vůbec a proti předchozímu kvartálu spadla dokonce o třetinu. AMD naopak o něco narostlo. I tak není u AMD moc co slavit, protože posledních pár let to byla velká bída.

(počet dodaných GPU)

Ještě v roce 2010 dodávalo AMD téměř 29 milionů svých GPU, v roce 2015 to bylo jen necelých 9 milionů! U NVIDIA je křivka podstatně plošší.

(celkové roční dodávky desktopových grafik)

Z více než 43 milionů v roce 2010 se NVIDIA dostala v roce 2015 na 35 milionů, což je vzhledem k situaci skvělý výsledek. S počty dodaných GPU samo sebou souvisí i příjmy a ty jsou u NVIDIA velmi vysoké i díky tomu, že podstatně stoupla cena grafik, což jste si asi všimli:

(příjmy v milionech dolarů)

AMD, které dodává mnohem méně grafik se samozřejmě s takových příjmů těšit nemůže. Firma ale hledí dopředu a aktuálně se jí daří v nižších segmentech (tedy 85% trhu) a také ve specializovaných řešeních a platformách (konzole). Aktuálně se chystá i na vyšší segmenty, které tvoří zdaleka největší marže. Nám nezbývá než doufat, že AMD pořádně zaboduje, protože 30% vs 70% podíl není ideální z hlediska konkurenčního prostředí pro nás zákazníky. Jak ale víme, problémem AMD nejsou ani tak produkty, jako trvalá neschopnost posledních několik let, o nich vůbec zákazníkům říci, že existují. AMD je v podstatě marketingově na trhu neviditelné (v některých segmentech i fakticky – třeba mobilní) a tak si NVIDIA může dovolit věci, které by nikomu jinému neprošly, jako vědomě lhát o parametrech grafik (viz. GTX 970), kašlat na SW podporu (kvalita ovladačů šla hodně dolů a vydávat PC poškozující WHQL ovladače je opravdu výkon), v podstatě se stáhnout z vývoje herních technologií a stadnardů opravdu používaných ve hrách (PhysX, Gsync atd.), a nacenit své grafiky tak, že za stejný výkon v případě NVIDIA zaplatíte často mnohem více než u AMD. Síla marketingu NVIDIA je neoddiskutovatelná a vděčit za to může hlavně AMD, které své marketingové oddělení před pár lety zrušilo. Soudě podle grafů bych řekl, že tak někdy kolem roku 2014 propustilo poslední lidi, kteří tam vydrželi od zrušení marketingového oddělení v roce 2010 v rámci úsporných opatření. Bohužel to zatím nevypadá, že by se AMD poučilo, že mít produkty nestačí, když o nich nikomu neřeknete (či je nestíháte dodávat na trh).

Kladem v současné situaci je nicméně fakt, že desktopové grafické karty rozhodně nikam nemizí, jsou stále velmi výdělečné a trh se zdá se stabilizuje jak z hlediska počtu dodávek kusů, tak konkurenčního postavení AMD vs NVIDIA, i když tady je stále hodně co zlepšovat. Nicméně v letošním roce věci nedopadly úplně tak ideálně, jak jsme si představovali. Nicméně většina být spokojena vlastně může, protože většina kupuje grafiky do 300 dolarů a právě tam jsme se letos dočkali nejzajímavějších novinek, zbrusu nových generací obrovského posunu ve výkonu i v efektivitě. Příznivci high endu ale moc nadšeni být nemohou. Nezajímavá GTX 1070 (její výkon není o nic moc lepší co předchozí high end a to stojí podobné peníze) a značně předražená GTX 1080 se sice pěkným výkonem, ale všichni víme, že je předražená, nejsou to, co jsme čekali. Nový TITAN X nic nezachraňuje a AMD se pro jistotu s novinkami v high endu nevytasilo vůbec. Čekali jsme opravdu novou generaci high endu s HBM2 atd., ale podle všeho se letos nejspíše nedočkáme. Situaci zdá se nezachrání ani náročné nastupující VR, které zatím nemá kvality ani obsah na to, aby bylo opravdu zajímavé. Každopádně není všem dnům konec. Zatímco letošní rok byl skvělý pro 85% trhu a mainstream, příští rok by měl být zajímavý i pro high end …

Zdroj: JPR a Anandtech.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 17:06:18

Letošní rok ještě neskončil, takže až tu budou výsledky Q3 a Q4 tak pak může někdo hodnotit kdo co letos kupoval.

A nejen, že je GTX 1070 za zajímavá, tak překonává 980ti, která loni stála tak o cca 5k více.

Každý si najde to co se mu hodí
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-18 22:32:34
avatar
pro me je 1070 tezky zklamani ani po max OC nema na moji oclou 980TI coz jsem si tedka doma sam nameril.. Nehlede na to ze 980Ti lze uz dneska sehnat levneji nez 1070 takze pro 1070 mluvi jenom spotreba.. coz je ale vzhledem k lepsimu vyrobnimu procesu jaksi "samozrejme"
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-18 23:06:39

Pro mě je nepochopitelné proč by majitel 980ti, jejíž cena před uvedením nové generace byla 18k, měl srovnávat s kartou za 13k.
To je asi tak logické jako upgradovat z i5 2500 na i5 3570.
Trapas
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pro mě je zklamání RX 480. 2016-09-19 07:44:52

Aha no tak podle tebe je zklámání 1070.
Tak když to teda přeložím do jazyku AMD tak pro mě je těžký zklamání RX 480. Výkon je oproti 290/390 skoro totožný, těch pár procent není rozdíl. Spotřeba je o něco málo nižší (rozdíl 980Ti a 1070 je větší). A Karty ještě minulý týden skoro nedostupné a defakto i dnes u nich moc výběru není. Mimoto cena je u lepších edic stejná často ale horší jako u 390. Nůůůda.

To co jsem teď napsal, je jen stejné uvažování jako to tvoje je na tom přikladu pěkně vidět jak je pokřivené.
Protože potom 1070 vychází pořád jako lepší karta
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-19 09:25:53

Tebe by jakožto majitele 980Ti neměla nějaká 1070 vůbec zajímat, protože zmíněné karty v době uvedení na trh pokrývaly naprosto jiný cenový segment.
Naopak pro lidi, co hledají slušnou kartu kolem 12 - 13tisíc, představuje 1070 nejen dobrou, ale do vydání Vega karet JEDINOU variantu pro upgrade.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-19 22:07:44
avatar
pokud dneska koupis 980Ti za 12tis ve vyprodeji je to mnohem lepsi volba protoze po OC na cca 1500Mhz ztraci na GTX1080 jenom 5%
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-19 22:42:24

Na druhou stranu ne každá výprodejová 980Ti je schopná takového OC. Musíš mít i štěstí na kus. Vůbec netvrdím, že je to špatná karta, ale pokud mám 1070 přetaktovanou na 2100/9000MHz, tak ten rozdíl určitě nebude takový, aby opodstatnil tu podstatně vyšší spotřebu. Nemáš po ruce nějaké solidní testy, kde porovnávají obě karty při vysokém OC? Nikde nemůžu najít něco schopného a celkem rád bych se mrknul
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-19 23:40:25
avatar
moja strix OCGTX980Ti, vo vlastnom OC profile, drží takty 1429-1441MHz...cez GPUTweakII, tie takty poznať sú a je to sila, od nainštalovania nedávno posledného NV driveru, mi ale občas dochádza k tomu, že sa pri hre zobrazí na chvíľu čierna obrazovka, ale potom je všetko ok, hra nespadne...ale ak odídem z hry, tak je akoby v GPUtweakII nastavený iný profil výkonový, a je zaujímavé, že som problémy zaznamenal aj s OC (prednastaveným) profilom a iba Gaming profil v utilite nevyvoláva tie čierne obrazovky na moment, ten profil má ale takty okolo 1366MHz, teda podstatne menej ako som zvykol využívať, dnes som skúsil project cars s mimimalizovaným GPUtweak a môj OC profil nevadil, tak uvidím, momentálne hrám Skyrim, tam stačí gaming profil, ale dobudúcna, ak problémy pretrvajú, tak skúsim taktovať cez afterburner, či vrátim už pomerne starý driver - tam problémy neboli...inak cca 1500MHz je tak zhruba limit lepších edícií 980Ti na jadre, určite to nedá každá karta...môj Asic je slabý - 65%, takže sú lepšie jadrá, ale cez 1,4GHz s trochou vyladenia, dá snáď každá nereferencia 980Ti s lepším chladením...

...inak, k vašej téme, nechápem úprimne - GTX1070 ako stredné bloknuté jadro (GP104), a nástupca GTX970, dáva brutálny výkon, cena by mohla byť malinko nižšie, ale na trhu AMD zatiaľ nemá proti ani GTX1070 nič, súhlasím s tým, že vo výpredaji, je tá 980Ti za cca 400Eur (prakticky zlacnela o polovicu) super kauf, ak niekomu nevadí to vyššie zahrievanie, proste pravý high-end čip na 28nm...
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-20 07:10:16

To nikdo netvrdí, že ne Nicméně i hodně přetočená 1070 se dovede dotáhnout (néé tolik, ale nějaké to procento ukousne). Mimoto bude žrát méně a bude hlavně mnohem tižší než 980 Ti. Prostě na takové OC 980Ti je ideální voda pro delší provoz (což jsou další 2000 za blok). Velká část 1070 si však vystačí se vzduchem a ani se mnohdy nestartují ventilátory. A já osobně mám rád ticho. Používám vodu, ale na 1070 jsem ji po x letech nedával, protože to nebylo potřeba, karta jednoduše netočí a když tak to přes odhlučněnou bednu není slyšet. Větší hluk způsobovali Green disky od WD, které jsem teď ze skříně dal ven a používám jen NAS, takže hluk už není žádný, dokud nespustím něco opravdu náročného.

1070 je prostě dobrá karta, nicméně za cenu 10 tis kam určitě po vánocích spadne to bude určitě lepší
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-20 08:30:38
avatar
nechápem tento koment:

Citace:
súhlasím s tým, že vo výpredaji, je tá 980Ti za cca 400Eur (prakticky zlacnela o polovicu) super kauf, ak niekomu nevadí to vyššie zahrievanie


...jasne som napísal, že ak niekomu nevadí to vyššie zahrievanie, a potom každý sme iný že...nie každý má vodu, a ak nemyslíš len podľa svojho merítka, tak GTX980Ti určite nepotrebuje vodný blok, či Aio - používam klasickú vzduchom chladenú Strixku ja osobne, ale každý ako vravím sme na hlučnosť inak citlivý...

Citace:
GTX1070 ako stredné bloknuté jadro (GP104), a nástupca GTX970, dáva brutálny výkon, cena by mohla byť malinko nižšie


rovnako som GTX1070 vlastne pochválil, aký je to posun oproti GTX970, ktorej je priamym nástupcom, a že atakuje aj silné nereferenčné karty ako GTX980Ti a dokáže byť aj jemne výkonejšia, tá spotreba a hlučnosť sú samozrejme ohromne lepšie ako u GTX980Ti (28nm vs 16nm), nehovoriac, že je to porovnávanie high-end jadra s performance jadrom...niekto si ma zle vyložil
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 18:05:47
avatar
Koupil jsem novou 1060 a maximální spokojenost... Takže po x letech přechod k NVIDIA a hlavně to ticho, prostě ticho. R9 280X to bylo jako start rakety.
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-17 09:29:55
avatar
Tichost karty mě taky překvapila, 1060 právě taky moc netopí, takže na mé 1060 od Evga se větrák ani netočí a ve hrách jede jenom kolem nějakých 1000 RPM a teplota je kolem 75. Při zvýšení otáček klesne teplota někam kolem 65 a to mám verzi s jedním větrákem a na 1835 MHz, což dokazuje, že 1060 v pohodě stačí jeden nereferenční větrák, který se ani netočí na plno.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-17 01:05:09
avatar
Já jsem koupil tuto... GIGABYTE GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6GB a neměnil bych... Velké překvapení od NVIDIA. Chtěl bych vyzkoušet ještě G-sync, tak musím dát pár korun stranou a koupím si nějaký pořádný monitor.
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 19:09:00
avatar
Já si naopak myslím, že letos se o AMD mluvilo celkem dost. Daleko více, než o grafikách nVidie. Na RX 480 jsem se celkem klepal a o GTX 1060 jsem vlastně až skoro do vydání ani nevěděl. Bohužel AMD jaksi více mluvilo než vyrábělo, takže hromada lidí včetně mě to už nevydržela a skončila u GTX 1060. Každopádně je to škoda, protože AMD tak přišlo o dost zákazníků v tomhle segmentu. Přišlo i o zákazníky v segmentu vyšším, protože kdo měl zájem, ten už má dobu v PC GTX 1070/80. I kdyby teď AMD přišlo se zajímavým hi-endem, ti co mají tyhle karty už si to nekoupí.
Každopádně je fajn, že podíl AMD roste, byť je to teda s podivem, když se například RX 480 dají kloudně sehnat až v posledních dnech (vyjma reference a Nitra). Ale myslím že mohlo být daleko, daleko lépe, kdyby se s RX 480 nesoustředilo na reference a neblokovali nereferenční modely... možná by se RX 480 vrtěla v bedně i mě...
No, takže s tím reklamním oddělením bych to u AMD neviděl tak špatně. Bohužel...
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 19:30:18

Ja cekam na VEGA grafiky. Verim tomu ze to budou likvidatori vseho. Moje 3x 290 CF zatim nema smysl menit za nejake ted vydane veci. Kdyz chci ticho tak snizim otacky vubec me netankuje nejake huceni ventilatoru s poradnyma sluchatkama stejne nic neslysim. VEGA bude urcite velky skok ve vykonu a uz se konecne vyplati upgradovat. AMD a jejich marketing nema smysl ani komentovat, jedine misto kde o nich neco vim je Twitter nikde jinde.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 20:10:22

Likvidátorem měla být už RX480 a ačkoliv je to karta dobrá, tak místo likvidátora se vyklubal pouze smysluplný upgrade pro ty, kteří hledají kartu za rozumný peníz.
Od Vegy neočekávám nic jiného, než že nabídne alternativu, která bude o pár dolarů výhodnější než již existující produkty od nVidie - 1070, 1080 a eventuelně 1080Ti.
Žádný killer už se prostě nezrodí.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 21:12:30
avatar
Killer mala byť už FuryX a vieme ako dopadla proti nereferenčným, silno továrensky taktovaným 980Ti, a tu priznajme si to (28nm posledná generácia), to bolo ešte prakticky na 99% súboj v DX11...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 22:33:33

AMD nikdy nepovedalo, ze RX 480 bude killer, jasne povedali, ze bude mat vykon na urovni R9 290 a karta ma naopak vykon na urovni r9 290x pretaktovane verzie su aj na urovni r9 290x. Kazdy ocakaval, ze rx 480 bude pomaly na urovni gtx 980ti, co bolo vyslovene chore. Ludia nadavali, ze ma vykon na urovni gtx 970, ale ono sa stale porovnavala s nereferencnymi gtx 970 s taktom minimalne 1350MHZ, castokrat aj nad 1400MHz a referencna RX 480 dokazala s nimi pokojne zapasit, bez toho, aby sa vobec niekto zaoberal power limitom RX 480 a jej taktami. Kto to posral je glofo, ktori nedokazu ani poriadne implementovat licencovany proces. AMD tvrdi, ze prve cipy polaris 10 na 14nm FF procese z tovaren samsungu bezali v rozmedziach 1400-1600MHz...

Osobne mam s nvidia hrozne skusenosti, hlavne pocas poslednych dvoch rokov, ked som sa doslova bal upgradovat ovladac, aby som nestratil vykon a 99% casu som bol na jednom ovladaci + uz styri hry tohto roku poukazuju na fakt, ze nvidia znizuje detaily v hrach, aby zvysila vykon svojich kariet.

P.S.: Asi najlepsia RX 480 na trhu od spolocnosti His sa u nas neda zohnat... ta karta dokaze porazat gtx 1060 na 1,9GHz a stoji tusim 289 eur: http://videocardz.com/review/his-radeon-rx-480-iceq-x2-roaring-turbo-8gb-review
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 22:59:57

AMD si naštěstí nějaká velkohubá prohlášení odpustilo, kartě uškodil ten hype fanoušků, kteří doufali v zázrak. Jen jsem chtěl říct, že žádný zázrak už se na dnešním trhu asi očekávat nedá a zkrátka nevěřím tomu, že by Vega přišla s něčím, co by nVidii totálně vytřelo zrak (bylo by to fajn pro nás, to každopádně ).
Jak jsi napsal, ty zkušenosti s ovladači jsou silně subjektivní a roli hraje spousta faktorů. Já osobně žádné problémy neměl a to ani na GTX950, ani teď na 1070ce. Předtím jsem měl R9 270X a ani tam problém s ovladači nebyl. Rozhodně se vyplatí počkat na ohlasy a neinstalovat hned první den, co nové drivery výjdou, to mi asi taky ušetřilo spoustu nervů.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 23:54:48

Ono, zase sa ukazalo, ze AMD proste nedokaze dotiahnut veci do konca, mohli zlepsit teplovodivu pastu chladica, mohli zvacsit pasiv (miesta tam je vela a prave to chcem spravit pri modovani referencnej rx 480, resp. verzie od sapphire, kedze davaju bf1 zdarma). Mohli znizit zakladne napatie GPU, mohli zvysit dodavku prudu pre gpu, cim by karta drzala takty stale a netlacila 1120MHz, ale 1266, mohli vopred spravit patch napajania, cim by ta PCI-e kontroverzia neexistovala... proste... AMD...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-17 09:05:22

Jasně a ten "hype" kolem výkonu Polaris 10(Rx480) vznikl jen tak sám odsebe. Pamatuju, že na začátku roku se trvdilo že čip bude mít výkon mezi Fury/Gtx980 a GTX1070.
Taky že GTX1060 nejsou vůbec připravené a budou až někdy na vánoce, díky 16nm budou žrávější a nebude jim fungovat DX12.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-17 19:52:54

Ja som to nikdy netvrdil, AMD to taktiez netvrdilo, len isti experti si to mysleli. AMD jasne hovorilo VR-ready a vykon okolo R9 290...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-18 10:24:04

AMD uvolnilo výsledky, které hype odstartovali Odkaz "The Polaris 10 GPU is said to have 3DMark Firestrike Ultra performance around 4000 points which is about what a Radeon R9 Fury X and GeForce GTX 980 Ti score." Přitom v tom testu má ta R9 290 kolem 2700?
Beru, že někdo chtěl prodat akcie. Ale pak jen vzniká informační bublina(lidi třeba nechápou proč nepadala cena GTX970).
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-17 23:12:04

Trochu brzdi, na začátku roku se o výkonu 1070 nic nevědělo, takže sis to vycucal z prstu.
Nicméně souhlasím, že očekávání některých fandů byla velká.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-18 10:06:24

Nevycucal, ten článek jsem našel: Odkaz "AMD by tedy rozhodně mělo konkurovat s POLARIS 10 i novým GTX 1070/1080, i když vzhledem k tomu, že NVIDIA má o něco větší čip, asi GTX 1080 neporazí (nebo nás čeká překvapení?)."
GagosCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 20:20:19
avatar
3x 290? To musíš mít zdroj 1000W, ne? A jak to chladíš? To musí slušně topit. Jinak je pěkný, jak pokročila efektivita, můj PC s 6600K a 1060 žere jak jedna tvá karta .
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-16 21:16:14
avatar
Jo, Vega s HBM2 by mohla být určitě fajn, ale pochybuji velice, že bude za deset litrů. Podle mě bude stát výrazně více s tím, že výkon bude mít na úrovni gtx 1080, ale bude samozřejmě pokrokovější, modernější a dx12 friendly. Určitě si kupce najde, ale AMD na ní rozhodně nezbohatne.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-17 06:01:05
avatar
presne, AMD veľmi trpí, že tú Vegu tu ešte nemá, NV hore s TitanomX a GTX1080 jednoducho monopolne ryžuje...a kto nechce čakať a hladá v danom segmente, tak už kúpil...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bodejď by podíl AMD 2016-09-16 21:51:01

nerostl, když jsem si od nich právě koupil grafiku MSI RX 470 8 GB na to moje občasný hraní stačí víc než v pohodě
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-17 23:21:01

jj, koupě 470 od MSI je velmi dobrá volba
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-19 19:08:59

Akorát jsem ji musel reklamovat, to je u mě a koupě grafiky taková tradice, první kus zlobí (když nakoupim 30 karet pro 30 lidí, bude vše OK, koupim pro sebe a problém..).... jeden větráček měl mrtvou polohu ze který se nerozběhl. Kdyby se dal koupit separé, výměnu bych udělal sám.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-18 03:18:40

Jak píšeš, je to o nárocích každého z nás. Někomu stačí rx 460, jinému nestačí ani GTX 1060.

Když kouknu k sobě, jedu prozatím (již půl roku) na integrované grafice HD530 a taková RX 470 by pro mě byla skok o světelný rok vpřed. Naproti tomu jiný může namítat, že ta karta RX 470 na jeho požadavky je slabá a jet na integrované grafice si ten dotyčný ani nemusí umět reálně představit a skutečně mu to nemohu mít za zlé. Hold, každý máme jiné nároky, každý máme trochu jiný finanční rozpočet, tak to prostě je. Skutečně nechápu, za co schytáváš palce dolů. Nechť ti tvá RX 470 dělá radost z nákupu i ze hry, říkám to tak každému, kdo je spokojen s tím co si zakoupil.

Proti gustu žádný dišputát.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-19 19:10:41

Jo, přesně je blbost kupovat kanón na vrabce a jín na slona se špuntovkou.
Původně jsem chtěl 480 taky od MSI, ale nejni.. a ten rozdíl výkonu mě nevytrhne, hlavně mám klid a slyšim i hodin tikání
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-18 19:45:10

Jak to vypada s tou Vegou? Nejaky ticho po pesine posledni dobou, na to, ze se tady psalo, ze ma rijen-listoopad byt na trhu...
Zdenda666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-09-18 20:26:01

První polovina přístiho roku.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 472x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 309x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 869x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1480x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6