Grafické Karty Radeon HD 7000 opět zlevňují - Far Cry 3 zařazeno do AMD Gaming Evolved Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 12 září 2012
altSpolečnost AMD se svými partnery ohlašují dvě velmi dobré zprávy (pro zákazníky).

 

 

 

 

Jak jistě víte, 28nm výroba se na svém počátku potýkala s ohromnými problémy z hlediska výtěžnosti, tak i kapacit. AMD, které začalo u TSMC jako první s výrobou, si zažilo své. Nicméně náskok, který díky tomu získává, se mu začíná vracet. Nyní již má dobře zvládnout výrobu čipů a k tomu TSMC rozjelo další 28nm kapacity, takže se zlepšila jak výtěžnost, tak se snížily ceny čipů. Navrch AMD těží z toho, že Radeon HD 7000 grafiky už jsou v druhé polovině svého aktivního života, výrobci již mají vývojové náklady v podstatě zaplacené, výroba je zvládnutá, takže tu máme další zlevnění všech Radeon HD 7000 grafik!

Nejdražší model a v současnosti i nejvýkonnější 1jádrová grafická karta na trhu, Radeon HD 7970 GHz, bude oficiálně stát již jen 429 dolarů, tedy zhruba 9900 korun. HD 7970 3GB, kterou dnes již výrobci opatřují i vyšším takty než měla původně, bude stát kolem 409 dolarů (9400), nicméně tato cena je dosti přehnaná, protože už dnes máme HD 7970 3GB podstatně levněji i pod 8000 korun.

Radeon HD 7950 Boost bude stát 299 dolarů a HD 7950 289 dolarů, tedy opravdu krásných 6700 korun vč. DPH, na což už také někteří obchodníci zareagovali a za 7000 už nereferenční OC HD 7950 pořídíte. Padnou také znovu i ceny HD 7870 na 239 dolarů (5500,- vč. DPH)  a 7850 už bude za 199 dolarů (4600 korun vč. DPH). Radeony HD 7770 by měly být k dispozici za 110 dolarů (2500 korun vč. DPH) a výborné HD 7750 za 95 dolarů (2200 korun vč. DPH). Spolu s poklesem dolaru, který už se nám pomalu dostává na 19 korun, už ceny v našich obchodech u všech zmíněných grafik poklesly. Konkurence už bude muset reagovat, protože v současné době žádná GTX 600 grafika nedokáže konkurovat ve své cenové hladině výkonem ani vlastnostmi ani poměrem cena-výkon. Zde bychom tedy v brzké době měli očekávat také slevy, i když ty nemohou být tak velké, protože karty přišly na trh s velkým zpožděním a ještě s nimi výrobci nejsou v pozici, aby si mohly tak velké slevy vůbec dovolit.

A zajímavost na závěr. AMD v poslední době pořádně šlape na plyn, pokud jde o podporu her. Velká většina hlavních DX11 titulů v posledních 2-3 letech byla podpořena AMD a měla technologie AMD. Letos je aktivita v tomto ohledu vidět snad ještě více. Už několik takových her jsme letos viděli a brzy nás čeká několik vyslovených pecek, které AMD podpoří a budou obsahovat technologie pro plné využití možností a potenciálu Radeon HD 7000. Podobné optimalizace jsme letos viděli třeba u DIRT ShowDown, Sniper Elite V2, Nexuiz. Stejně optimalizovány ale budou i hry Medal of Honor WarFighter, Tomb Rider, Hitman Absolution, či Bioshock Infinite a pár dalších. Nyní k nim ale přibyla další pecka. AMD úzce spolupracuje s vývojáři na optimalizacích a implementaci Radeon technologií do FAR CRY 3, které vychází na přelomu listopadu a prosince letošního roku! A opět by to měly být velmi viditelné optimalizace a vylepšení.

V této souvislosti ještě taková zajímavost, všimněte si prosím výběru her v některých recenzích, či prezentacích určitých společností. Některé tyto testy se jaksi drží i 3-4 roky starých dávno neaktuálních titulů! Proč? Protože si jistě všímáte, že AMD získává velký počet nových her, které pokud by tvořily testy sami o sobě, by poskytly zcela jiné výsledky pokud jde o srovnání Radeon s GF grafikami - proto se mnozí vyhýbají kompletnímu testování moderních DX1 grafik čistě v moderních DX11 hrách a plných detailech, protože by se určité věci nedaly zakrýt. Ona to není náhoda a současný vývoj bude pokračovat. Důvod je zcela prostý - současná generace her a jejich engine, již je udělána a připravena pro novou generaci herních konzolí. Další hry na těchto technologiích už jsou ve vývoji a vše je již připravováno na vydání nové generace herních konzolí. A ve všech 3 next gen herních krabičkách je Radeon grafika. Ve WiiU je asi jen HD 4000/5000, ale v Xbox8 a PS4 je aktuální DX11 architektura HD 7000. Z toho plyne, že hry jaksi budou nativně pro grafiky Radeon optimalizovány, protože tak prostě budou udělány. AMD tak využívá situace a u některých titulů se bude optimalizacím věnovat zvláštní péče. A jsou to hlavně ty hry, které se budou objevovat v testovacích vzorcích v recenzích. Prosté. Nejde o to, že by se AMD snažilo, aby na konkurenčních kartách ty hry nějak špatně chodily, to ne, hry tam budou chodit také a z určitých technologií budou mít také prospěch (třeba Eyefinity-Surround podpora více monitorů, či stereo 3D nebo přes GPU OpenCL/Direct počítaná Fyzika). Jen na Radeon kartách budou ty hry chodit prostě v maxi nastaveních se všemi těmi technologiemi líp. To je celé.

 Není to ovšem nic překvapivého a objevného, takže pokud se někdo diví a zlobí, asi nesledoval naše články! O tom, že AMD Radeon obsadí celý konzolový trh a díky tomu bude optimalizace nových her jaksi "automatická" na Radeon grafiky, tady vykládáme už asi 2 roky. V současné době už se ale tento trend nedá přehlédnout a prostě ta doba je zde. Far Cry 3 a mnohé další hry jsou prvními vlaštovkami a bude jich jen přibývat.    

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 02:21:45
avatar
Luxus, za 4500,- HD7850, na které se rozjede hratelně ve full hd téměř vše na max.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 17:08:59
avatar
to je fakt úžasný, před víc jak rokem jsem koupil HD6870 za 4200, je to OC edice, která jde v pohodě na 1GHz na jádře a výkonem se 7850 dost blíží .
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Datum 2012-09-12 06:52:17

Nevím, zda sem to přehlédl, ale nebylo by nějaké datum, ke kterému nové ceny oficiálně platí? Už teď jsou ceny dost příjemné, např. na CZC:
MSI HD7850 1GB OC (900/4800) - 3.926,-
Gigabyte HD 7870 Ultra Durable (1100/4800) - 5.678,-
Gigabyte HD7950 Windforce (900/5000) - 7.034,-
pro movitější Gigabyte HD7970 Ultra Durable (1100/6000) - 9.926

a hlavně nejlepší herní procesor v poměru/cena výkon - Phenom II X4 965 BE za 2.160
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 09:34:46
avatar
Presne nad týmito všetkými grafikami som pred pár dňami premýšľal a nakoniec som zobral HD7770 za 92€ Síce som vymenil výkonnejšiu 4870X2, no aj tak to na 2048*1152 stačí úplne v pohode a ešte som pár evro aj zarobil Hlavne keď tu v dnešnej dobe nie je žiadna graficky poriadna hra nemá zmysel vyhadzovať peniaze...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 11:33:50

Prosím ťa kde si zohnal 7770 za 92€? A od akého je výrobcu?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 17:36:58
avatar
Samozrejme Gigabyte a v ATComp, ale ja mám trošku špeciálnu cenu, tak tak lacno to asi nekúpiš
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 17:47:07
avatar
Gigabyte je všade lacnejší, to si nechaj, nejaký kúsok tenkého vibrujúceho plastu a k tomu nejaký úbohý pasív, ja som si kúpil Sapphire...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 07:24:57
avatar
Hovoríš ako by si s ním mal skúsenosti...ja nepreferujem lacné veci, ale tu nevidím jediný problém - grafika je krásne tichá, chladná a zatiaľ som ju potočil na 1200MHz/5000MHz a bez problémov ;)
Len si prezri testy po nete a rýchlo zistíš, že to chladenie od GB je vydarené. Otázne je len čo ten ventilátor bude robiť po dlhšom čase, ale tak nejak rýchlo hádam neodíde...
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 16:34:38
avatar
no moja išla na jadre len na 1150MHz ale podarilo sa mi pekne pretočiť pamäti na 6400MHz, čo je pri úzkej zbernici celkom +
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 21:15:43
avatar
no tak ja som ešte maximá neskúšal, tak fakt netuším kam sa dostanem, to len pomaly pridávam a potom na tom hrám hry a zatiaľ plná stabilita Tak dúfam, že s tými pamäťami sa aj ja dostanem aspoň tak ďaleko, len sa mi zdá, že sa nedá meniť napätie na nej a to je dosť na nič

Inak cez čo sa ti podarilo dostať na 6400MHz?? Mňa to púšťa v nastaveniach max na 6000MHz a jadro na 1320MHz...a tá voltáž sa nedá meniť vôbec
Na 1200MHz/6000MHz to vypadá ide zatiaľ bez problémov....
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 21:06:48
avatar
MSI Afterburner, tam je max pamätí 1625 (6500), priznám sa, že som zatiaľ skúšal len 1600 čo odpovedá už spomínaným 6400MHz, 1625 ešte otestovaných nemám...

ani u mojej sa nedá meniť napätie, je to trochu škoda, lebo určite by to tej karte prospelo...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2048x1152 hmmm... 2012-09-12 13:25:43
avatar
A až se něco objeví (za měsíc nebo půl roku), tak HD7700 zase vystřídáš? Pro takové rozlišení je to jen otázka brzkého času a i dnes stačí úplně v pohodě (např. 60 fps je pro mě v pohodě)jen na něco a za určitého nastavení. No nic, já jen že je to riskantní downgrade, když 4870X2 stačí a hranice 128bitových karet jsou znát i při nižším rozlišení než 2048x1152.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 07:19:39
avatar
Áno, buď ju vymením alebo pridám ešte jednu Ale poporavde skoro vôbec nehrávam a čo som ju skúšal, tak Dirt 3 dáva na max detaily úplne bez problémov, tak isto World of the Tanks, jedine na Skyrime som musel trošku ubrať detaily, ale to ešte vyladím a inak mi to ani nejak nevadí, bo to moc nepoznať. A jediné čo tak zvyknem hrávať - Dotu 2 mi ide na 120 FPS

Ale je pravda, že aj kamoš celkom nerozumie tejto zmene grafiky a ja si tiež nie som úplne istý, či to bolo správne rozhodnutie, ale zatiaľ nemám jediný dôvod o tom pochybovať
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:52:39
avatar
no to by zaujímalo aj mňa, nová určite nebola, lebo ja som svoju kúpil pred cca 3 týždňami za 108 € a to bola vtedy naj cena aká sa dala nájsť...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 17:37:58
avatar
To bola najcena akú si našiel ty ja kúpim vždy lacnejšie ...že vraj "určite nie nová"
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 06:52:49
avatar
Sešli se dva faktory pro zlevňování příznivé a to jest konkurence a blížící se vydání 8mičkové řady.
Hned bych si ji koupil (7850) kdybych ji už od března neměl
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - třetí faktor 2012-09-12 13:07:27

Myslím, že nesmíme zapomenout ani na kurz dolaru, ten je teď taky příznivý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:09:04
avatar
ten je zásadní hlavně u nás ... dolar za 19 už dlouho nebyl
Larry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 07:54:54

zdravím,

dle mého selského rozumu, se produkty slevňují jen kvůli tomu, aby se prodávaly, podnikám za účelem zisku a ne proto, abych dělal charitu, takže podle mě se karty zlevňují jen proto, že se moc dobře neprodávají, toť můj osobní názor.

Radost v článku o podpoře her je patrná a kdo si toho nevšimnul je naivní, když něco podobného udělá konkurence, to je potom odsuzující článek až se tomu člověk musí smát, vždyť nedělají taky nic jiného, než že svoje technologi implementují do her, "ty hry chodí prostě v maxi nastaveních se všemi těmi technologiemi líp. To je celé", a na produktech konkurence to jede taky.

Je to velice úsměvný článek, dobře jsem se bavil. Začínáte být humoristický blog, nebo to je jen můj postřeh? Každopádně kolonka humor a vtipy tady není, tento článek by tam jistě pasoval.

S přáním pěkného dle Larry
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 08:27:59
avatar
do jisté míry máš pravdu co se týče neprodejnosti, ale musíš se na to podívat v souvislostech trhu. Zlevňují protože přišla konkurence ( = prodejnost dané značky klesá), doba prodeje je už skoro na konci ( = prodejnost klesá - nemůžeš mít stejnou prodejnost po celou dobu uvedení produktu na trh,ten kdo ji chtěl tak už ji dávno má), a v neposlední řadě je to zlepšení výtěžnosti.
Však si AMD za těch 8 měsíců co neměly konkurenci a tudíž si mohli nastavit cenu podle svého narýžovali dost.
A co se týče radosti o podpoře her tak v tom nevidím nic špatného. Ano je to trochu jednostranné ale není tomu tak dávno kdy při spouštění her na mě skoro vždy vyjuklo logo NV a teď to začala dělat i AMD.
Se slevami i podporou jen tak dále.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 10:05:52
avatar
Dobre si to popisal, dovody na znizenie cien su istotne viacere a asi ten najmensi je zlepsenie vyroby, su omnoho vaznejsie dovody na znizovanie ceny.... a toto "Však si AMD za těch 8 měsíců co neměly konkurenci a tudíž si mohli nastavit cenu podle svého narýžovali dost." nejako som nepochopil, najme zaver vety, ze narýžovali dost, no neviem, ci narýžovali dost, podla mna omnoho menej ako čakali... Ale tie zlavy nas zakaznikov len tešia, paráda, len tak dalej...
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 12:42:27
avatar
teď jsem sesmolil něco podobného, ale v průběhu smolení příspěvku jsem se jaksi odhlásil a když jsem dal odeslat,tak jsem neměl nic. K té podpoře. K AMD se studia uchylují, protože je to technologický lídr na trhu a díky situaci, v jaké je NV si už nemůže dovolit cpát vývojářům prachy, aby vyvíjeli na jejich HW. Toť můj pohled...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:10:11
avatar
pozor ... studia se ke spolupráci s AMD uchylují proto, že potřebují své hry optimalizovat pro nové platformy herních konzolí a protože tam jsou grafiky Radeon, tak je logické že nepůjdou k jiné společnosti než AMD. AMD nepřeceňujte, jen se jim povedl husarský kousek, na který jsme ale dlouhodobě upozorňovali, že bude mít velké důsledky a následky. AMD prostě musí podporovat více a navíc vidí, že se mu to vyplatí, takže se rozhodlo tento efekt podpořit vlastní větší aktivitou. Naštěstí to je podpora a ne podpora o čemž mluvím v příspěvcích okolo. Podpora kterou dělá AMD nehází klacky pod nohy jiným grafikám a těžíme z přínosných optimalizacích (například více monitorů, DX11 technologie, GPGPU technologie) všichni, bez rozdílu jaký čip máš na grafice. Jen to logicky na HD 7000 pojede o něco lépe, ale to nezanmená, že si na jiné grafice tu hru taky bez problémů neužiješ. To je právě ta podpora jako skutečná podpora a ne podpora stylem antioptimalizace a přídání technologie, která tam být nemusí a jejíž efekt lze udělat se stejným přínosem pro všechny.
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 12:59:42
avatar
tak nějak jsem to myslel, není jen technologický lídr, ale je i lídr v konzolích, tak jsem to zjednodušil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 12:44:24
avatar
slevy každého zboží jsou normální, ať konkurence je nebo není a prodává se jak chce ... za určité období výroby zaplatíš náklady, optimalizuješ výrobu atd. a můžeš jít s cenou dolů. Platí to u všech produktů, nejen HW,a le i auto atd. ;) na současných slevách je tedy spíše než vlivl konkurence vidět opravdu zlepšení na straně 28nm výroby (které ale přesně na přelomu Q3/Q4 mělo v dodávkách nastat a psali jsme o tom již dříve) a hlavně v tom, že HD 7000 mají za sebou už i 9 měsíců prodejů a životní cyklus je dejme tomu 14 měsíců, takže už jsou zaplacené po stránkce nákladů výrobců, optiamlizované z hlediska výroby atd. Logicky cena jít dolů může, navíc ořehlížíte fakt, že zatímco AMD a NV nejsou skuteční konkurenti (čipy vyrábí jedna a ta samá společnost a tam není konkurence), obrovská konkurence vládne mezi výrobci samotných grafik a ta funguje velmi dobře. Se podívej, kam až některé značky tlačí své modely (jsou i takové, které jsou dávno pod oznámenými slevami) .... ;)
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 10:00:36
avatar
Nieco podobne ale v horsom tone som chcel napisat ale zahryzol som si do jazyka/klavesnice... Uplne s tebou suhlasim...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 12:39:11
avatar
souhlasíš s hloupostí a názorem, který my podsouvá něco, co jsem neřekl a nenapsal a nerozděluje optimalizaci výhodnou pro všechny majitele jakýchkoliv gtrafik (což je ocenitelné každým nás) a optimalizaci pro majitele určitých grafik a házení klacků pod nohy těm druhým, která kritizována námi zaslouženě vždy byla? Smutné a v tvém případě tohle není první provokace v poslední době a začíná se to trochu přejídat, nemyslíš? První varování.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 12:49:39
avatar
Opravdu je to jen tím, že se zlevnila výroba, zvedly kapacity a karty jsou již zaplacené? Není to náhodou i tím, že je na trhu dostupná alternativa s čipy od NVidie, tedy možná konkurence? Nebo si snad myslíte, že kdyby na trhu byly jen grafiky s čipy od AMD, tak by po zvýšení výrobních kapacit a zaplacených počátečních nákladech výrobci zlevňovali a připravovali se o zisk, když by je k tomu nic nenutilo? To asi těžko, že..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 12:59:10
avatar
vzhledem k cenám těch alternativ (které stále nejsou všude mimochodem), slevy AMD dělat nemuselo jejich ceny jsou nekonkurenceschopné a jsou v jiné pozici.

No v tom případě hovoříš o tom, že mezi výrobci grafik (to není AMD a NV mezi kterými výrobní konkurence neexistuje, protože čipy vyrábí TSMC a to si rozděluje výrobu podle svého bez možnosti aby to ty dvě firmy nějak ovlivnily) existuje kartelová dohoda ....?!

Mezi výrobci grafik je ohromná konkurence a jistě si všimneš, že mnozí prodávají své modely už dávno levněji, než jsou ohlášené slevy! To je konkurence! AMD s s NV mají na výslednou cenu grafik pramalý vliv, můžou si ceny stanovit jaké chtějí, ale karty nevyrábí a kromě úvodní série ref. karet vyráběné u jediného výrobce nemohou diktovat výrobcům za kolik mají vyrábět a ti určují ceny. Ne AMD ani NV. I současné slevy jsou ze strany AMD jen úpravou doporučených oficiálních cen, ze kterých vycházejí hlavně recezenti, ale jaké ceny budou nakonec v obchodech určuje výrobce grafiky svými náklady na výrobu a svou cenovou politikou a obchodník, který je prodává. A na poli Radeon i GF grafik vládne ohromná konkurence desítek výrobců a značek, takže ono by se vlastně nic nestalo, kdyby na trhu byly čipy jen jedné firmy, konkurence by fungovala dál, ale omezeny by byla technologická konkurence a tlak na vývoj samotných GPU (nikoliv však grafik). Nicméně situace s grafikami není stejná jako situace s procesory. Tam není žádný Sapphire Intel, ASUS Intel, Gigabyte Intel a 20 dalších firem, které prodávají procesor se svým designem atd. ;) Na poli grafik je konkurence ohromná, ale je mezi výrobci těch karet, nikoliv mezi čipy ;)
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:00:11
avatar
Dobře, přeformuluji to. Snižovalo by AMD doporučenou cenu grafických čipů, kdyby tu nebyly konkurenční čipy?

PS. Já jsem nic o srovnání s procesory nepsal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:12:00
avatar
znovu ti vysvětluji, AMD grafiky nevyrábí, má zisk pouze z prodeje GPU a ten je třeba dnes větší než na začátku 28nm výroby, kdy byla výroba velmi drahá a karty také, ale musela se držet určitá výše aby se to vůlbec dalo prodat a navíc těch čipů bylo málo to obojí zisk omezovalo, nyní je situace lepší, čipů je dost, jsou výrobně mnohem levnější, takže vlastně se dá na nich vydělat více i když jsou karty ve výsledku levnější ;). Jde totiž o toto:

Výrobci grafik a prodejci jsou ti, kteří určují cenu! AMD se o žádný zisk nepřipravuí, a´t je cena těch karet jakákoliv, to jediné na nich vlastně má zaručený vždy výdělek, protože samozřejmě nebude výrobcům prodávat ty čipy pod cenou, když rozhodně nemusí a neděje se tak ;). Cenu grafik ale určuje mnoho jiných věcí, na které už AMD (ani GF) nemá žádný vliv - to ty grafiky nevyrábí!

to si sice nepsal, ale pořád operuješ s faktickou i logickou hloupostí, že AMD má zásadní vliv na tvorbu grafik a že je to výrobce a ignoruješ, že na trhu s grafikami je několik desítek výrobců grafických karet, kteří mezi sebou soupeří a to jsou ti, co rozhodují.

PS: fakt že ke slevám došlo hlavně díky 28nm výrobě se dá snadno dokázat. jistě najdeš články nejen na našem magazínu, kde se psalo, že efket zproovznění dalších 28nm výrobních kapacit se kladně projeví na přelomu Q3/Q4 ;) Papouškovali to dokonce i AMD a NV ve svých zprávách o příjmech v minulých kvartálech i samo TSMC ;)
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:14:49
avatar
Takže ještě jednou. Nepíšu nic o kartách, jelikož jsem z článků soustavně informován, že je AMD nevyrábí; mluvím o grafických čipech. A pořád čekám na odpověď na moji otázku:
1) Snižovalo by AMD cenu svých grafických čipů (GPU), kdyby nebyla na trhu žádná alternativa?

Plus přidám ještě jednu:
2) Pokud tedy toto snižování "doporučených cen" GPU nemá na finální cenu grafických karet žádný vliv, v čem je pro mě, běžného uživatele, přínosné o tom vůbec vědět??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:20:47
avatar
1, jakto víš, že současné slevy grafik znamenají, že AMD snížilo cenu GPU pro sebe, tedy svůj zisk? máš na to nějaký důkaz? Pokud AMD vykáže v Q4 ztrátu v segmentu GPU, pak to bude důkaz.

2, Protože se jimi magazíny řídí a často se s nimi operuje, proto. Navíc v mém článku máš i pár poznámek o tom, ž emnohé modely jsou levnější než ty doporučené ceny takže se striktně nedržím tiskové zprávy ;)
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:42:09
avatar
Děkuju za odpověď na otázku 2). ;) Stále se však ptám na otázku 1). Já netvrdím, že AMD snížilo doporučenou cenu GPU kvůli tomu, aby si samo sobě snížilo zisk - to mi nepodsouvejte. Já tvrdím, že krom vyladěné výroby etc. ho k tomu pravděpodobně přinutil i fakt, že už jsou na trhu alternativní GPU od NVidie, o čemž v článku není ani zmínka. A pokud by na trhu GPU od NVidie nebyly, tak velmi pochybuji, že by kvůli vyladěné výrobě AMD snižovalo cenu svých čipů. Mohu tedy dostat odpověď na svoji otázku číslo 1)?????
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:54:36
avatar
1, odpověď na otázku 1 ti dát nemohu protože neexistuje žádný důkaz, že by AMD cenu svých čipů snížením doporučených cen HD 7000 grafik snížilo. Ale jinak ano, cena Radeon HD 7000 grafik by za současné situace 28nm výroby a také proto, že už jsou na trhu delší čas, klesla tak jako tak, výrobci grafik tlačí ceny i níže a to již před těmito oficiálními slevami ...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 14:14:10
avatar
neviem, len premyslam, mozno je to chyba ako je napisany clanok, no citam, ze TSMC zvladla vyrobu a ze ma vecsie kapacity a je lepsia vytaznost cipov a klesla cena cipov a aj preto AMD zlavnuje karty tak mi z toho vychadza len to ze sa museli znizit aj ceny cipov od AMD vyrobcom kariet lebo jedine co sa na karte vyraba u TSMC na 28n je ten cip.... takze neviem potom pises ze odpoved nevies a v clanku je odpoved hned v provom odstavci, podla clanku jednoznacne klesla cena kariet lebo klesla aj cena cipov... AMD zlavnilo svoje cipy... takto je to napisane... alebo ako to vlastne je
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:41:23
avatar
A jenom mě tak napadlo - když se vlastně zlevňují doporučené ceny čipů, proč je celý článek o zlevňování "grafických karet" jako takových?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:44:50
avatar
snížily se doporučené ceny jednotlivých grafických modelů ne čipů ;)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:52:49
avatar
Místo přemýšlení nad debilním slovíčkařením si mohl přemýšlet o tlačítku Editovat.

1) Alternativa je skoro vždycky, protože každý si ji definuje jinak, nicméně nvidia na 28nm konkuruje jen ve vyšší cenové kategorii a AMD zleňuje i tu nižší. Ano máš pravdu, že DD mohl napsat článek přesněji (nad 6800Kč vliv nvidie je a nebo není a nikdo ti to nedokáže).
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:03:01
avatar
No neviem, provokacia? ja len pekne suhlasim s niecim, on neprovokuje, ja ano...., on ma karmu zachovanu, ja nie lebo som hlupák... dik... inak ak by si nieco vyrabal, predaval tak istotne by si vedel o com tu ten prispevok bol, znizenie nakladov NIEJE nejaky podstatny dovod na znizenie predajnych cien, je spusta inych dovodov a tie tu popisali predo mnou chlpaci, ja iba s nimi suhlasim a vecsiu volovinu som necilal, neviem to inak nazvat a ver tomu, ze nieje to provokacia ale toto by malo stupit do dejin.... "slevy každého zboží jsou normální, ať konkurence je nebo není a prodává se jak chce" praveze nie, tak to nieje, podikam, mam firmu a imho ked sa znizi vyrobna cena lebo nakup tak nezlavnujem ale pekne krasne zarabam, rizujem, plnim konto aby som sa mal lepsie, mal na vyvoj a nove technologie..., zacnem zlavnovat az sa to zle predava, mam nadbytok tovaru a penazi alebo az konkurencia ma alternativu alebo potrebujem ziskat miesto na trhu alebo su vselijake dovody, len ten, co ty spominas je ten najmensi a najmenej podstatny a vylucuju ho aj hospodarske vysledky AMD, ktore niesu bohvie co a ak by AMD mohlo, imho by sa im vyssi zisk hodil Podla teba provokujem lebo pisem nieco, co je pravda a upozornim na to, ze sa mylis.... ale este raz, ja som to prvy nenapisal, napisal to chlapik, ja len ticho suhlasil... Niesom provokater, len ty sa hned urazas aj na prispevku kde cca nic nenapisem... ja len upozornim na nejaky omyl, hlupost, nepravdu, lož a tak, o nič ine mi nejde...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:21:41
avatar
konkurence mezi AMD a NV ale není, čipy vyrábí stejná firma a ta rozděluje kapacity podle svého a prodá se vše. Takže si můžeš dát ceny jaké chceš, stejně prodáš jako AMD a NV jen tolik čipů, kolik ti TSMC dá a pidělí.

Konkurenci na poli grafik vytváří výrobci grafik, který si konkurují i na poli grafik se stejným čipem, což je na trhu určitě vidět. Tam je konkurence, AMD a NV grafiky nevyrábí, takže nám mohou být úplně ukradené. Při nákupu grafiky vybíráš grafiku a o tvou přízeň soupeří svými technologiemi a designem výrobci grafik, nikoliv AMD a NV. Při výběru grafiky a tvorbě jejich cen vůbec nehraje roli, co je za logo na čipu ;)

PS: tak douvám že svůj příspěvek označíš také jako hloupost a omyl, když jsem ti vysvětlil, jak se věci mají.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:22:11
avatar
vazne velmi v dobrom si este raz precitaj to co si odpisal, ved to sa ani neda citat, vazne, vet to je taka blbost ze ani neviem co odpisat...

AMD a Nvidia si nekonkuruju o tom som nevedel
mozem si dat ceny ake chcem aj tak vsetko predam, zisk nepotrebujem? cize podla tvojej logiky dam ceny najnizsie aby som nezarobil.... alebo to prezeniem aj tak vsetko predam a sa nabalim....

A vobec celkovo je to prepac odveci co pises, ani ASUS nema svoje fabriky ani Apple nema svoje fabriky ani AMD nema svoje fabriky ahocikto nema svoje fabriky a co? nepochopil som.... prepac Kludne ten prispevok zmaz, len proste momentalne mi absolutne tvoja logika nejde do hlavy celkovo...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:58:04
avatar
V klidu, nejsi sám kdo to moc nepochopil...

Zřejmě jsme svědky bouřlivého vzniku nového ekonomického směru...

Dej si ceny jaké chceš...prodáš beztak všechno. Na konkurenci se neohlížej, žádná neexistuje...to jsou fakt perly.

I když je fakt, že například na takové chování teleoperátorů v ČR by se částečně tato teorie použít dala
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:05:14
avatar
jak konkurence na poli grafik neexistuje??? Výrobci jako VX3D, Sapphire, ASUS, Gigabyte, PowerColor, MSI, HIS a řada dalších jsou vosk? AMD s NV grafiky nevyrábí, zprostředkovaně "dodávají" jen jednu komponentu, která se ale na ceně celé grafiky podílí třeba jen 1/10 - 1/5 maximálně, zbytek určují výrobci. Tudíž ty mohou a nemusí doporučené ceny vyhlášené AMD a NV zohledňovat. Většina výrobců si ale dělá vlastní cenovou politiku a to je ta konkurence na poli grafik .... výrobců máš desítky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:03:10
avatar
Ignoruješ, že výrobci grafik nejsou AMD s NV, ale ASUS, Sapphire, GB, MSI, powerColor a řada dalších a ti vyrábí zcela rozdílné grafické modely s rozdílným zpracováním PCB, výbavy, chladiče, taktů atd a továren na to je několik. To že si to nepochopil je opravdu smutné ....

AMD a NV grafiky prostě nevyrábí, nevyrábí dokonce ani ty čipy, mezi nimi existuje technologická konkurence, ale výroba GPU je zcela v režii TSMC jediné společnosti, tkerá rozděluje své kapacity podle vlastních potřeb a cílů. Pokud by mezi AMD a NV existovala skutečná konkurence, počet čipů a vůbec to, který se bude vyrábět, by ovlivňovali pouze jejich vlasntosti, tedy výtěžnost, technologická pokročilost, výkon atd. Ale to se neděje. Snížení doporučených cen grafik neznamné, že si AMD nebo NV sníží zisk z prodeje svých čipů. Do celkové ceny grafik se promítá mnohem více věcí, než jen ten čip, což je jediná věc, kterou AMD s NV mohou ovlivnit. Cena čipu ale tvoří jen třeba 1/10 - 1/5 ceny celé grafiky o zbytku rozhoduje výrobce, stejně jako o celkové ceně. Pokud to nechápeš, je to opravdu zarážející ...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:26:21
avatar
neignorujem, len proste AMD a Nvidia si normale konkuruju ako firmy ktore podikaju v rovnakom sektore a AMD znizuje ceny aby podporila predaj, koli konkurencii, vobec nie preto, ze cipy su lacnejsie, to je blbost....Napriklad: Kedze Asus nema tovarne, tak je alebo nieje vyrobca grafik AMD? nejak to zjednodusujes... AMD a nVidia si velmi konkuruju, lebo vyrobcovia grafik nakupuju cipy u toho, kto ma lepsie, vykonnejsie, lacnejsie cipy a cena cipu potom tiez sa podiela na cene, aj tu som cital o velkej cene cipov koli nevyladenej 28n technologii a ze preto su drahe karty a teraz hore pises, ze su lacnejsie lebo je 28n vyroba uz vpohode a zrazu to nieje tymto faktorom ale proste niecim inym... Bud je zle to napisane alebo neviem co... takze este raz, AMD znizilo odporucane ceny grafik koli dobrej vyrobe u TSMC? ak ano, tak v tsmc sa vyraba iba ten CIP a prvy odstavec jasne pises, ze ano... a teraz zasadna otazka, TSMC znizila pre AMD ceny cipov a nasledne AMD zlacnuje karty alebo ako to je?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:51:13
avatar
Ano slevy grafických karet bývají zohledněny vždy se zpožděním poté, co klesnou výrobní a jiné náklady na danou grafiku. Nikdo neprodává se ztrátou. Ano TSMC zlevnilo 28nm výrobu, tudíž se otřevřel prostro pro zlevňování. U HD 7000 grafik je to umoceněno tím, že jsou na trhu už hodně dlouho, což samo o sobě produkt zlevňuje, protože se zaplatila většina nákladů na jeho vývoj a optimalizovala=zlevnila jeho výroba. Marže a výdělek tak ve skutečnosti nyní může být z HD 7900 pro AMD i výrobce grafiky větší, než když karta začínala, protože cena těch prvních 28nm čipů byla astronomická a klidně v násobcích současné ceny!

AMD s NV mohou podpořit prodej jen dvěma způsoby:

A, zaplatí si prostor pro bannerovou reklamu na magazínech dělají to obě, aktuálně běží po celé evropě i části světa velká kampaň AMD, chystá se i obdobná kampaň u NV ... oba výrobci ale odkazují nikoliv na sebe ale na prodejce a grafické modely partnerů (ověřit si to můžeš na baneru vedle webu)

B, garancí ceny a kampaní ve spojení s prodejcem. U některých hlavně dražších modelů je vyhlášena oficiální cena, kterou je třeba pro výrobce grafik v podstatě při zahájení nemožné dodržet. Takže se AMD/NV spojí s jedním výrobcem, či spíše s obchodem, který karty prodává a u jednoho modelu "dorovná" cenu tak,a by odpovídala alespoň u tohoto jednoho kusu té vyhlášené doporučené + bonusovým obsahem, třeba hrou apod.

AMD s NV nemohou ovlivnit výrazně cenu nereferenčních modelů, pro které dodávají jen čipy a to ještě zprostředkovaně. Cenu určuje výrobce karty, prodejce karty.

Jinak je vidět, že nemáš páru jak to v businesu chodí. Výrobci nenakupují čipy podle toho, kdo je má lepší a lacinější. Mezi AMD a NV neexistuje výrobní konkurence, čipy vyrábí TSMC a to jich vyrobí jen tolik, kolik se prostě spotřebuje. AMD ani NV není schopno samo o sobě pokrýt trh, protože TSMC rozděluje výrobu třeba 40:60 mezi AMD a NV, takže výrobce grafik prostě musí vzít, co je. Většina prodejů tvoří i dnes starší a slabé čipy (nejprodávanější kartou je ještě dnes mimochodem tuším GF 9400 nedávno to byla GF 8400 ;)), těch nových je totiž málo, zejména těch výkonných je málo a dělá se to tak, že za AMD s NV přijde výrobce, který bude chtít pro sebe alokovat určitý počet těch žádaných čipů. Oni řeknou jasně, dodáme vám je, ale musíte si k tomu koupit pár milionů těch starých. jenže je tu dalších několik výrobců, kteří tka mezi sebou soupeří a každý má s AMD/NV dojednané jiné podmínky - to je ta jediná konkurence. Jasně že by všichni výrobci chtěli mít jen ty nové čipy a nové modely, ale ono jich prostě není tolik a není dost, žádný výrobce nedostane těch lepších čipů tolik, kolik by skutečně chtěl a prodal pak grafik. Takhle funguje trh s GPU ;). Na lepší horší čipy se nehraje, protože to monopolní výroba u TSMC neumožňuje. Pokud by se vyráběly jen ty lepší čipy, bylo by to jiné, ale stejně jako u všeho možného dnes, to že je nějaký produkt skvělý, ještě neznamená, že bude mít lepší prodeje než mizerný produkt. Bohužel v současném světě být lepší nic neznamná ...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:54:12
avatar
no ja neviem ale tvoje teorie su nejake divne, no... pises pekne, vela, ale nepresvedcil si ma vobec, skor naopak ale nechce sa mi na vsetko reagovat lebo aj ty aj ja vieme, ze posledny prispevok v diskusii bude tvoj, takze vpohode, mas svoj nazor a ja snim na dnes vobec nesuhlasim a ani s clankom, a tie teorie o tych cenach, vyrobchoch a konkurencii su podla mna omyl, najme tie tvoje vyroky v prispevkoch, vsade si odporujes, raz dovoza, raz navoz, ak mas zaujem, napisem ti protiklad, napriklad AMD aj nVidia nusia brat co je, predaju vsetko a AMD zlavnuje.... v takej situacii ked si podla teba firmy nekonkuruju a kazdy preda co ma tak Imho nezlacnuje.... Takze AMD zlacnuje lebo chce podpotit predaje, vobec to nieje len tak, ze klesla cena komponentov, to je blbost... a kedze ako pises, AMD nic nevyraba tak vyrobcovia keby mali take super nakupne ceny komponentov davno by zlacnili ale AMD muselo pritlacit na pilu aby podporila predaje svojich cipov.... nieje to logickejsie?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 16:00:09
avatar
1, to co píšu nejsou teorie ale fakta ....

2, Pokud by mělo platit co píšeš, muselo by AMD s NV vyrábět jak své čipy, tak své grafiky aby mohli jejich cenu ovlivňovat a konurovat. Jenže AMD ani NV své GPU čipy nevyrábí a vyrábí je monopolně TSMC a hlavně AMD ani NV neprodávají grafiky!!!! Tudíž si klidně můžeš stanovovat doporučené ceny jaké chceš ale skuteční výrobci grafik ani prodejci je vůbec nemusí akceptovat. AMD tedy nezlevňuje, protože nemá co! AMD jen stanovuje nové doporučené ceny se kterými občas operují některé recenze, pokud ale pracuješ s cenami které jsou v obchodech, oznámené nové slevy z doporučených cen tě nijak nepřekvapí, protože ceny už jsou i níže toť vše.

Tvá logika má prostě ohromnou díru v tom, že kalkuluješ s AMD a NV jako by to byli výrobci a prodjeci grafik, ale to nejsou. Jsou jen dodoavateli tehcnologií a jedné malé komponenty pro celek, který vyrábí úplně někdo jiný a kupuješ si jej od úplně někoho jiného.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 16:05:58
avatar
takze preco AMD vlastne zlavnuje alebo upravuje odporucane ceny? ved sa neboj napisat ze koli nVidii, nieje to slovo az take strasne.... proste chce predat viac svojich cipov, cipov, ktore si dava vyrabat mne je jedno komu a na nich ma zisk a predava ich potom je jedno komu, len ich chce predat viac ako konkurencia a mat z toho maximalny mozny zisk... znizuje ich preto, lebo chce predavat viac, nie preto, ze su cipy lacnejsie, to sa akurat by okradala....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 13:18:41
avatar
Tichy souhlas je něco jiného a sám si napsal, že si to chtěl napsat v horším tóně, tak zbytečně nebreč .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 12:35:31
avatar
1, Kde píšu něco o tom, že by slevy byly nějaké rozdávání proboha? Katy se prodávaly velmi dobře, už jen proto, že ve většině segmentů neměly konkurenci a u některých modelů si musel pár dní čekat na dodávky, což rozhodně neodpovídá tvé teorii o tom, že by se ty karty neprodávaly ;)

2, Je podpora a podpora. Pokud si četl mé články dříve, tak to musíš vědět. V minulosti jsme kritizovali podporu formou toho, že do hry přidáš technologie, která jede jen na určitých grafikách, technologii, která tam být nemusí, protože stejný efekt se dá docílit jinak, lépe a otpimálněji a těžit by z něj mohli všechny grafiky. To dělá AMD dnes, které do těch her přidává optimalizace pro Eyefinity (z čehož těží i Surround), přidává tam OpenCL nebo Direct GPGPU fyziku (opět to jede na všech grafikách) a tak dále. Navíc je hra perfektně optimalizovaná, z čehož těží všichni majitelé grafik a PC! Tato vylepšení a implementace technologií nehází klacky pod nohy konkurenci, což se o některých optimalizacích v minulosti rozhodně říci nedá a ta byla náležitě a zaslouženě kritizována!!!!

3, Humoristický blog? To má být pokus o flkame a urážku? Já tam nic humorného nevidím a žádný vtip.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:01:21
avatar
Reakcia na 2. bod : Ja len nechapem,preco je tu uz asi 3 roky hadzana spina na Nvidiu,ktora KUPILA Physx (resp. Ageiu) a potom sa ju snazila pretlacit do hier,aby sa jej to nejako vratilo. Ved je to proste obycajny biznis,aky sa robi kazdy den vo vsemoznych sferach. NV tento krok nevysiel,ale proste nie je nic zle natom,ze chcela ponuknut nieco,co konkurencia nema. Opakujem,robi sa to vsade a nie je natom nic spinave. Neviem ci vidis do hlav majitelov NV alebo mas naozaj take dobre informacie,ze si trufas pomaly tvrdit ,ze NV robi vsetko preto,aby nam hracom vlastne znicila zazitok z hier a AMD sa to v podstate snazi napravit a ist tou "spravnou" cestou. A teraz nenaznacujem,ze toto si niekde napisal,takze pripadne narazky typu "lzes,todle jsem nenapsal" su zbytocne. Ja len naznacujem,ze niekedy tu clanky zachadzaju do takych absurdit,ze sa im neda verit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:27:34
avatar
zase, ignoruješ co jsem psal?

Já jsem neházel nikdy žádnou špínu ... to že jsem kritizoval nasazování PhysX v podobě, jaké jej vidíme třeba v MAFIA a Batman, kde se stejný efekt dá udělat a ve hrách (a dělá) normálními podstatně na HW efektivnějšími metodami, nemluvě o tom, že omezuješ záměrně majitele některých GPU, na tom přeci není nic špatného ani házení špíny. Samozřejmě že PhysX byl business, ale z pohledu zákazníka byl pro něj nevýhodný!

Opravdu mě někteří udivujete, to vám přijde normální dělat optimalizace stylem házení klacků pod nohy těm, kdo nemá tu a tu konkrétní grafiku? A kritika takové optimalizace vám přijde jako házení špíny, zatímco když pochválíme optimalizaci, ze které mají užitek všichni, je to podle vás špatný? Jestli nechápeš, že je rozdíl mezi optimalizací a optimalizací a zde já dlouhodobě kritizuji optimalizace které nejsou pro všechny přínosem, pak opravdu nechápu, co po mě chceš.

Vždyť já vždy psal, že ano, z hlediska businessu jsou kroky některých společností pochopitelné, jenže já píšu o věcech hlavně z pohledu zákazníka. Takže jasně říkám, házení špíny si nech od cesty, házení špiny se nerovná kritika toho, že někdo do hry udělá takové optimalizace, které v kombinaci s jinou grafikou znemožní si užít hru v plné parádě, protože daná technologie dělá věci, které dělat nemusí a je podporována jen na někteých kartách. Proti technologiím, které vylepšují věci a jsou skutečně optimalizacemi, ze kterých těží majitel jakékoliv aktuální použitelné grafiky, tedy hra jede na všech kartách v daných detailech a nehází nějaké klacky pod nohy "optimalizací", přece jako uživatel nelze nic namítat. Rozdělujte optimalizace a optimalizace, vždy jsme to dělali a dělat budeme!

Takže zde skutečně nemáme problém s důvěryhodností naopak držíme linii, vždy jsem kritizoval optimalizace a technologie, které nejsou optimalizacemi a jsou omezujícími a vždy jsem chválil optimalizace a technologie, které jsou přínosem pro všechny bez nějakého házení někomu klacků pod nohy a je jedno, kdy, kdo ty a ty optimalizace dělá!!! Na tom není nic absurdního. Pokud je optiamlizace a vylepšení skutečně vylepšením a mám z toho užitek na každé grafice, pak to budu jako uživatel chválit. Pokud je optimalizace udělaná stylem, aby to na mé nějaké grafice nejelo, budu to kritizovat. Jasný? Pokud by AMD udělalo to, že by optimalizovalo hry tak aby třeba fyzika nejela na GF nebo by "speciální optimalizací" FPS šly 2x dolů u GF, budu první co budu řvát podraz a budu kritizovat a varovat hodně nahlas.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 09:19:35

Ta zmienka o Hd 7000 v novych konzolach ma potesila, obaval som sa ze ten rumour o 6670 bude pravda a to by bolo asi dost zle.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 11:14:27
avatar
Este stale to mozu "preznacit" :-).
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DirectX 12? 2012-09-12 10:21:21
avatar
Tak ma napadlo - nevie niekto kedy príde nové DirectX a ktoré to bude?
Teda DX11.1 už by tu aj nejak malo byť, či?
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 16:56:59

DX11.1 je tu už od doby HD 7000 myslim Ale má vylepšení pouze pro vývojáře. Takže nic pro nás.
Raskin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 10:39:24

Když už jsou konečně ceny HD7850 mainstreamové, líbil by se mi nějaký testík těchto karet včetně 1GB verzí ve full HD rozlišení. Ať víme kterou vybrat.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6870 2012-09-12 11:21:08
avatar
Dřív sem karty měnil jak na běžícím páse, ale teď to nemá moc význam. Do nedávna jsem měl 5770 na který běželo všechno co jsem potřeboval a jen díky výhodný ceně jsem od kolegy koupil 6870. Naprosto nemám důvod k upgrade, jelikož všechny hry chodí jak víno. Počítám, že mi ta karta zas 2-3 roky vydrží.
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:02:45

No myslim, ze hlavnym dovodom znizovania cien AMD grafik je opat prichod novych konecne maistream grafik od NV z vyse pol rocnym meskanim. Samozrejme za podpory, ze sa vyrobny proces zlepsuje a zvysuje. Tipujem ze hlavnymi vyzivatelmi pre spotrebne a dostatocne vykonne grafiky budu hd 7870 a gtx660. Uvidime zajtra alebo pozajtra ako to dopadne ale vsadil by som sa , ze by konene gtx 660 mohla zaujat hl. cenou a vykonom samozrejme v zodpovedajucom rozliseni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 15:08:36
avatar
hlavní prodeje se odehráváají v cenové relaci 100-150 dolarů, grafiky za 250 dolarů tvoří výrazně menší podíl, i když samozřejmě stále o mnoho významnější, než grafiky za 400 dolarů.

Tak samozřejmě že oznámení slev je tlakem, nicméně většina výrobců je na uvedených cenách se svými modely už nějaký ten pátek a mnozí i pod, takže AMD jen oficializuje, co už v mnoha případech je tržní realita dávno. Jak říkám, tyhle oficiální ceny slouží jako vodítko pro mnohé recenzenty, tkeří tak do dodělávaných recenzí GTX 660 musí promítnout nové ceny HD 7700/7800 grafik, což samozřejmě hodnocení grafik změní ;). Nicméně na trhu v obchodech se toho zase tak moc nemění, ceny klesají už delší čas.
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 18:03:54

teraz uz tu kupu 670 GTX lutujem ....
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 18:51:33

Ja naopak som hrdy na svoju trpezlivost , no takmer som urobil chybu, ked som chcel kupovat nove GPU pre mesiacom konkretne model HD 7870 a teraz pozeram ze cena isla "zavratne" dolu bezmala usetrim min 100EUR, ked teraz su nereferncne modely tychto kariet na MS cenach uz okolo 200 eur. Podla mna idealne obdobie este pred sviatkami na nakup novej grafiky. Dokonca som pocul, ze aj SSD maju opat ist. vyznamne nadol.

Inak nepochopim, preco si stale plosne GTX 660Ti drzia ceny tak vysoko, ked s ich predajnostou to je bieda? Aj ked sa najdu uz modely, ktore niektori vyrobcovia zlacnili.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 20:54:03
avatar
počkej za pár dní až dorazí slevy GTX 600 ;)
kamilkos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 19:08:43

Vidím to tak, že když byla Nvidia před vydáním GTX 680, tak si AMD mohlo nastavit jakoukoliv cenu, přišla konkurence, přišli s GHz verzemi a slevami. Nvidia přišla se slevami, což tady nebylo uveřejněno Odkaz a AMD logicky dál zlevňuje. Podporu her má Nvidia stále u velkých titulů jako Crysis, Metro, Batman, Borderlands a dalších. Hlavně díky zatracovaného PhysX.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-12 22:14:01
avatar
Každá sleva dobrá. Pokud chce člověk novinku, hold si připlatí
matuzami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 14:15:21

huste..ceny su uz tak dobre, ze 7850, 7770 nema smysel kupit..rovno 7870...nech to frci
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 508x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1086x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1434x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1297x
Komentářů: 6
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?Čtvrtek, 07 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2902x
Komentářů: 1
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingem
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingemÚterý, 05 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1904x
Komentářů: 3