Grafický trh Q3 v číslech – AMD vede nad NVIDIA, desktopový segment roste, mobilní se propadá Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 29 October 2010
alt Máme tady pár podrobných čísel pro integrované i diskrétní segment, jak si naše milé grafické karty vedou …

 

 

 

 

Bohužel, jak už jsem napsal v minulých článcích, grafický trh nezažil v Q3 zrovna velkou slávu. Na vině je zejména mobilní segment diskrétních grafik, který se výrazně propadl. Takhle tedy vypadá trh s grafikami v % i absolutních číslech vypravených kusů GPU:

Jak vidíte, Intel vládne oběma segmentům, kdy na desktopu má 48,9% a v mobilním semgnetu dokonce 60,2%. Dohromady tedy 54,6% což znamená konkrétně v Q3 celých 63,6 milionů GPU. Druhým největším výrobcem je AMD, která má na desktopu 20,4% v mobilním 25,6% a celkem 23%, což znamená 26,775 milionů GPU. NVIDIA pak na 3 místě jako jediná zaznamenala nárůst a to zejména na desktopu, což je logické, když až vlastně ve 3Q uvedla na trh nástupce GF9/GT200 grafik, které už dávno byly ze hry. Na desktopu tak získala 28,6%, ale na mobilním se propadla na 13,8%, což dohromady znamená 21,1% trhu a 24,6 milionů dodaných GPU.

Celkem se za 3Q 2010 dodalo na 116,365 milionu GPU, což je ale kvartálně 4,9% pokles.

Pokud vás zajímá, tak zde jsou samostatná čísla pro integrované grafiky:

To je jediné pole, kde působí Intel a jeho 76,9% podíl mluví jasně. 11,9% má AMD a 9,6% NVIDIA. Opět ale desktopový trh stagnoval, nebo v případě NVIDIA dokonce rostl, ale mobilní oslabil. Intel dodal o 6,3% méně mobilních GPU a NVIDIA i AMD dokonce o téměř 30% méně. To je skutečně značný propad, vzhledem k tomu, že mobilní grafický trh je vlastně tím největším.

A ještě tu máme samostatně uvedené diskrétní grafiky, což je souboj hlavně AMD a NVIDIA:

Jak už jsem říkal včera, protože NVIDIA během 3Q 2010 vlastně uvedla na trh GTX 460/GTS 450 a mobilní verze, není se nárůstu podílu proč divit. Jenže nárůst není takový, jak se čekal a zejména mobilní grafiky NVIDIA G400 zrovna rekordy nelámou. AMD i NVIDIA potěšil desktopový trh, kde se jim podařilo prodat více. AMD o 11,2% NVIDIA dokonce o 28,7%, což je dáno tím, že NVIDIA v Q3 uvedla konečně konkurenci, nebo alternativu k HD 5000. I tak ale AMD na desktopu prodalo jen 7,67 milionů GPU z celkového objemu 26,775 milionů GPU. NVIDIA pak 11 milionů z celkových 24,6%.

Podílově to dopadlo tak, že NVIDIA narostlo na desktopu (vzhledem k tomu, jak si HD 5000 a GTX 400 proti sobě jako grafiky stojí, to asi nejednoho z nás překvapí - že by vliv profesionálního segmentu?) na 58,8%, zatímco AMD drží na desktopu 41%. I to je ale ve srovnání s minulostí, kdy ještě nedávno měla NVIDIA téměř 80%, dost zlepšení pro AMD. Naopak mobilní segment se stále více stává záležitostí AMD, které v Q3 získalo už 61,9% trhu proti 38,10% u NVIDIA. Ještě před rokem byla přitom situace zcela vyrovnaná. AMD může jen litovat, že mobilní segment oslabil, u AMD byl propad dodávek 15% u NVIDIA dokonce 32,7%. Celkově už druhý kvartál po sobě drží AMD těsné vedení, kdy obsadilo 50,3% proti 49,6%. Změna je minimálně, minulý kvartál to bylo zhruba 51 proti 49. Z celé situace ale vychází jako vítěz hlavně AMD, které proti loňskému roku výrazně posílilo a to i na tržbách, zatímco NVIDIA silně oslabuje na všech pozicích a zejména na tržbách, což je dáno tím, že její čipy jsou větší, výrobně dražší a samotné grafiky pak ještě v mnoha ohledech na konkurenci nestačí. NVIDIA tak nejen že prodává výrazně méně GPU než v minulosti, ale také je musí prodávat výrazně levněji než by potřebovala.

Každopádně pokud si někdo včera stěžoval, že jsem mu ve včerejším článku nedal přesná čísla a někdo neumí počítat, tak už může klidně spát, výše má uvedená kompletní data za Q3 2010 na grafickém trhu ;). Pro nás ostatní je to jen zajímavost a další střípek do skládačky, kterým se díváme na události a kroky výrobců grafik a vysvětlení, proč právě tohle u tohoto grafického modelu atd. 

Zdroj: Mercury Research, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 14:14:13
avatar
Pořád mám takoví pocit že má AMD na víc něco by to chtělo vylepšit ,že by marketing
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 14:23:46
avatar
presne tak, nvidia ma velmi dobry marketing a taktiez silne meno tak AMD sa tazsie presadzuje, no posun tu je...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - VIA/S3 2010-10-29 15:06:36
avatar
VIA na desktopu tak získala 1,0%, ale na mobilním se propadla na 0,4%, což dohromady znamená 0,70% trhu čo predstavuje 814 555 tisíc dodaných GPU.

V integrovaných grafikách má VIA 1.0%. VIA dodala o 120,00% viac mobilnych GPU.

Diskrétne grafiky S3 Graphics Vám neviem uviesť nakoľko sa DD sústredil len na porovnanie nVidia a AMD.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 19:06:40
avatar
VIA sama o sobě je ztracený případ, alespoň pokud budou mít stejné vedení

Edit: tak nechápu za co ty mínusy Mínuskovat umí každý mamlas, ale napsat solidní protiargument, to už chce přemýšlení
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 19:51:51

Já tam sice ty mínusy nedával, ale pokud nenapíšeš žádnej argument, tak ti těžko muže někdo napsat protiargument.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 20:23:23
avatar
myslel jsem že to z mé větičky je poznat...
Jde o to že VIA sama o sobě bez spojení se silným partnerem nezmůže nic. Ideální by to bylo s NV, ale jak se zdá tak vedení VIA o tom nechce ani slyšet a tak dál bude dělat velikánům křoví
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 15:26:05

No, pokud Nvidia za poslední kvartál byla jediná, kdo se polepšil, ta 460 opravdu pomohla. Dokonce více, tuto kvartální bitvu Nvidia vyhrála.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 15:33:35
avatar
Vypadá to tak, navzdory touhám a přáním některých AMD fandů, přece jen hodně pomohli ty nové nižší čipy, ty se kupují nejvíc. Takže bych to zakončení poupravil - NV stále dost oslabuje v mobilním segmentu kde se klade důraz na nízkou spotřebu (a také je třeba vzít v potaz že 460M vyšla nedávno), ale v desktopu po vydání 460 a zvlášť 450 volný pád skončil. Zákazníci na jméno GeForce dost slyší a je to znát.
Ví to i AMD a proto se tolik snaží s novými čipy protože se snaží vybudovat si slušnou reputaci. Je krásně vidět jak se ten vždy druhý musí snažit aby přesvědčil o svých kvalitách - když vydá jednu či dvě povedené série tak se to považuje víceméně za štěstí, ale když by zaválela stejným způsobem NV tak by se AMD krčilo tak s desetiprocentním podílem....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-30 00:17:35

Pro nás, zakázníky, je nejlepší, aby vyhráváli střídavě a nedomluvili se. Tak budeme mít nižší ceny a lepší produkty.
Edit: Mám dojem, že i když napišu, že 2*2=4, také se najde vůl, který tam dá -1 :-)
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-31 02:02:21
avatar
z toho si nic nedělej, mam taky dva takové "fanoušky"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 19:30:58
avatar
tak vzhledem k tomu, že před GTX 460 neměla NVIDIA nic čím by na poli 40nm DX11 čipů v maisntreamu mohla konkurovat, tak se to snad dalo čekat ... navíc já si nemyslím NVIDIA si sice polepšila kvartálně, ale jinak brutálně ztrácí meziročně a ATI stále vyrábí více. Navíc NVIDIA zachránilo to, že mobilní PC nejdou na odbyt, jinak by ten rozdíl byl ještě větší .....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-30 00:21:04

Ano, je to tak. Jiné kvartály prohrávala více a suma není moc dobrá. Ale nic to nemění na tom, že ten poslední vyhrála.
Ale prostě ji nedokážeš nenakopnout, že jo? Ani souhlasit s očividnosti, když se ti nelíbí?
JanN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 16:19:08

Vůbec mě nepřekvapuje, že si Nvidia na desktopu vede takto dobře. Ovšem zcela chápu, že zdejší pravidelní čtenáři budou asi překvapení.
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 17:41:41
avatar
Abych se přiznal, mě to docela překvapuje. V rámci svého oblíbeného kolečka mezi HW magazíny se dám označit za pravidelného čtenáře, ale každopádně nejsem žádnej extrémista a dokážu uznat úspěch jak jedný, tak druhý strany. Jsem nadšenec do HW a v neposlední řadě zákazník, takže hodnotím ne podle barvy nebo samolepky, ale podle výkonu a užitných vlastností. A právě proto mě ty cifry dostaly, mám za to, že za nimi částečně opravdu stojí jméno nvidie a to, co si v minulosti vybudovala, protože dva celkem povedený modely z celý řady mi nepřipadají jako základní kámen úspěchu. Ale jen houšť, ať se perou, my se budeme smát.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 18:17:21
avatar
Jo, vidu pravda. Taky sem nečekal, že si NV polepší. . Mno tak teď už jen aby si to tam v NV srovnali a začli zas produkovat víc, než 1 možná 2 povedené modely. Aby byla bitva, kterou nikdo "nesmí" vyhrát A pořád vytahovaly své nové zbraně a esa z rukávů, nabušené technologiema a hlavně poměrem cena/výkon/kvalita
Hellow alias Vojtěch
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Plichta 2010-10-29 18:45:42

Mno po těch denodenních masážích o tom, "že architektura FERMI selhala" a klišé "Zoufalá Nvidia" je tahle plichta skutečně překvápko.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 19:04:33
avatar
no, akorát selhala protože očekávání bylo neúnosně obrovské. A vzhledem k menším zkušenostem s 40nm výrobou se nedaly čekat zázračně produkty a ještě když se k tomu přidala nevydařená komunikace mezi částmi jádra tak bylo vymalováno.
Ovšem po té masáží o efektivitě a výhodnosti to musí být pro AMD příznivce nepříjemný výsledek....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 19:28:56
avatar
nepříjemný výsledek? AMD je druhý největší výrobce na trhu, válcuje NVIDIA na mobilním segmentu, kde je ta důležitost efektivity znásobena atd.

Kromě toho nikdo nečekal, že by byla situace až takováhle a že by NVIDIA zstrácela. Ani to nebylo nikdy reálné, když víme že TSMC výrobu rozděluje mezi obě firmy a NVIDAI má větší podíl ;) takže jaký nepříjemný výsledek pro AMD?
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 19:58:27
avatar
Heh, tys to nedočetl, viď? Já nepsal nepříjemný pro AMD ale pro jeho fandy a v tom je velký rozdíl
Z těch článečků by si jeden musel myslet že NV je nad hrobem, ale ono se jí poměrně daří navzdory patáliím v herním segmentu - viz zpráva na diit o dodávce několika tisíc fermi čipů do superpočítače v Číně, a dokonce se začíná rozjíždět prodej Tegra grafik....

P.S: docela jsem zvědav jak se předvedou s Bullet fyzikou a hlavně zda ji budou vývojáři používat. Osobně bych byl ale radši aby se s NV dohodli na PhysX, který už má kus vývoje za sebou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 20:06:59
avatar
jenom idiot by z článků vyvozoval něco o smrti NVIDIA ....

NVIDAI se naedaří, to může napsat jen hlupák ...

také jen hlupák by očekávat to, že by AMD mohlo posilovat když jediný kdo vyrábí čipy je TSMC, které dělí výrobu pro obě firmy a NVIDIA z ní má větší část ... takže AMD může mít čipy lepší klidně dvakrát ale nemá je kde vyrobit a NVIDIA může mít FERMi jehště horší, ale má blokované výrobní kapacity už jen poroto, aby je nemělo AMD ... takže co jste čekali???

Jinak pro fandy AMD jsou čísla pozitivní ..,. AMD stále vede a i s menšími výrobními kapacitami u TSMC je schopné mít lehce navrch před NVIDA ;)
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 20:14:41
avatar
vždyť já se nehádam
jen to byla reakce na údiv některých, proč je na tom NV ještě tak dobře, nic víc
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-30 13:55:20

Citace:
NVIDIA může mít FERMi jehště horší, ale má blokované výrobní kapacity už jen poroto, aby je nemělo AMD


Naozaj ma NVIDIA alokovane linky, ktore stoja a nevyrabaju? Alebo to je len nieco co si myslis ty a hovoris o tom ako keby to bol fakt?
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 01:02:06

Tiez mi moc nie je jasne, preco sa to tu stale omiela a co to ma vo finale s realnym predajom spolocne, nakolko Radeonov bol okrem uplneho zaciatku cele mesiace vsade dostatok a kto chcel mohol si kupit kartu aku len chcel/na aku mal. Na to ako sa tu stale opakovalo, ze ani GTX460 sa nepredava ako NVIDIA cakala a 450 "ani nestoji za to", su tie cisla ozaj prekvapive... ja som to cakal horsie pre NV a nemyslim, ze by som mal byt preto hned hlupak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 20:07:26
avatar
no protože buď nechceš, nebo nevidíš to selhání FERMI ...

ještě před rokem měla NVIDIA 50% mobilního (vůči AMD) a 64% desktopového trhu (Vůči AMD) a byla druhý největší výrobce grafik s 28% podílem (celkem) ... dnes má 58% na desktopu a 38% na mobilním (vůči AMD) a celkem má 21% a je až třetí ... já bych tedy rozhodně slova jako Plichta, překvápko nepoužíval. pokud nevidíš to selhání, tak jsi slepý jak patrona ....
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 19:45:24
avatar
přesně tak. Jedná se o kvartální srovnání, tedy mezikvartální srovnání musí logicky vyznít lépe pro nvidii..
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HOT NEWS 2010-10-29 19:52:53
avatar
HOT NEWS: VIA Nano Dual-Core + VIA/S3 Chrome 520 IGP DirectX 10.1, 32 stream processors

Preview: VIA VN1000 And Nano DC Platform: An IGP With Game?

Odkaz

Jedná sa o 65nm prototyp VIA Nano DC procesora (prezentovanému aj na Computexe 2010) a nie finálny 40nm produkt, ktorého výroba nabehne v TSMC koncom roka vedľa AMD Fussionu.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 19:53:16
avatar
to bude tak do netboků a i tam bude mít těžkou konkurenci od AMD...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 20:23:57
avatar
VIA Nano Dual-Core to bude mať ťažké. O tom niet pochýb AMD Fusion je silný hráč a to nielen pre VIA, ale hlavne pre Intel. Ale ako sám píšeš "konkurencia". Tej nie je nikdy dosť.

Z testov je vidieť, že VIA má najvýkonnejšie IGP !
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 20:36:16
avatar
nechci rejpat, ale zanedlouho vyjde Ontario a pak Llano a to pak můžou vyvěsit rovnou bílou vlajku
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 20:43:22
avatar
Ale veď ja viem, že to je Pyrrhovo vítězství...
VIA VN1000 je produkt minulého roka
VIA má nový čipset VN1000 s IGP DX10.1 a HD akcelerací – konkurence pro ATOM+ION
Odkaz

VIA (Centaur Technology) s S3 Graphics už intenzívne pracujú na jeho DX11 nástupcovi a štvorjadre.

VIA se nevzdává chystá čtyřjádrový procesory a DX11 grafiky na rok 2011
Odkaz
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-30 00:51:28
avatar
Jo, snaha se cení, možná z toho něco bude... ale než budou mít to čtyřjádro tak bude mít AMD v desktopu 12tijádro a Intel 16... Prostě to chce doping, jako u AMD dodalo forsáž ATIC
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-30 11:55:50
avatar
Aj VIA Nano Dual-Core ako celá VIA sa orientujú na low-cost, low-power x86 CPU prevažne v embedded priemyselnom segmente. Všetko nad tento segment ak sa tam dostane je len pridaná hodnota nakoľko ich produkty sú využiteľné aj tam. Tam je však problém OEM výrobci s ktorými VIA nikdy (ako samostatná platforma) nemala nadštandardne vzťahy. Źiaľ je to tak.

Napr. vidieť to aj v tom, že kombinácia VIA Nano U3500 1.3+GHz@1.6GHz capable + VIA VX900 MSP all-in-one chipsetom s VIA Chrome9 HCM 3D IGP (VIA ChromotionHD 2.0 video engine) sa omeškala naľko podľa posledných správ Lenovo a Samsung finišujú s VIA platformou teda obnove-modernizácii Lenovo IdeaPad S12-2 a Samsung NC20 next gen. s Stihnúť by sa to malo ešte s reálne dostupnými produktami pre Vianocami. (zdržanie bolo údajne zapríčinené prednosťou v nasadzovaní inej dvojjadrovej platformy, ktorej máte plné pulty). V tomto smere bude mať čo robiť aj AMD Ontario (Bobcaty) aby sa výraznejšie presadilo.

Na druhej strane HP potichúčky uviedlo práve túto kombináciu VIA Nano U3500 1.0GHZ procesora a VIA VX900 MSP chipsetu v najnovšom thin-clientovi HP t5570
odkaz: Odkaz

ASRock nasadil VIA VX900 už do svojich dvoch dosiek ASRock PV530 a ASRock PV530-ITX.

Lenovo finišuje s prípravou svojho IdeaCentra
zdroj: Odkaz

Takže tento segment nieje čiernobiely, proste pre malých platí: "čakajte ste v poradí" aby si mohli povedať "když neprší alespoň kape".
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-30 21:18:46
avatar
fandim tejto "malej" firme
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Profesionální 2010-10-29 20:41:45
avatar
DD, profesionální segment se do toho zahrnout nedá? Vem si super počítače, když NV dostane zakázku na např. 10 000 x tesla tak jí to hodí ne?
A taky jak si NV vede proti AMD a naopak.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 22:16:23

V celkovich cislech jsou GPU pouzita do profesionalnich a vypocetnich karet zarazena do Desktop Discrete a Mobile Discrete. Jejich pocty se daji ale pocitat na desitky, maximalne stovky tisic kvartalne. Quadra on Fermi se prodavaji od tohoto kvartalu a Tesly on Fermi zatim jen jako OEM produkty, ac na pozadani jsou ceniky na samostatne Tesly i u nekterych partneru nVidie dostupne i pro samostatne karty.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-29 23:34:55
avatar
Šak mě šlo spíš o to, když se tu "hnido pichuje" do všech "skoro" segmentů - desk + mob. proč se nebere profesionální? Mě nejde o nálepku nebo výrobce, pokud bude mít ona "via" zázrakem lepší cena/výkon + užitnost vezmu jí. A nebude mě zajimat kolik % trhu má. Ale když už to uvedu tak aspoň celý. A ne jen půlku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-30 01:32:08
avatar
profesionální segment je v tom také v desktopových grafikách ...
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čínský superpočítač 2010-10-30 00:52:33

No jo, Tianhe-1A to nVidii hezky zvenul
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-30 01:33:00
avatar
Jo, to se dalo cekat
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-31 07:29:40
avatar
Tak to na tom Nvidia není zase úplně špatně. Myslel jsem že je na tom o pár % hůř
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 08:45:22

Propad mobilního segmentu je docela logický - před rokem-dvěma zbytečně kupovali netbooky. Teď móda ustala. Naopak, od netbooků začali uštipovat tablety.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 629x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 421x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6