Grafiky AMD Radeon HD 7950/7970 budou vypuštěny 9.1.2012 – odložte vánoce i nákupy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 12 December 2011
alt28nm grafické karty AMD odstartují na desktopu hned ty nejlepší. Velký tlak na NVIDIA?

 

 

 

 

Společnost AMD chce novou řadou hodně zatlačit na NVIDIA. V první řadě mají HD 7900 dlouho připravovanou novou architekturu, která svá vylepšení soustředila na mnoho aspektů, hlavně ale do výpočetní sféry, což však do této doby byla doména NVIDIA. AMD v rámci své nové firemní strategie se chce soustředit na CLOUD a HPC segment a to ne procesory, ale hlavně právě grafikami. 28nm zbrusu nové architektury GCN, má být důležitým opěrným bodem.

Tlak na NVIDIA ale bude okamžitý už po vydání nových grafik. Nové modely HD 7950/7970 jsou totiž velmi, velmi rychlé. Z uveřejněných fotografií, které unikly, se někteří pokusili dostat pár dalších informací, včetně přesného rozměru jádra.

Vypadá to, že nové jádro má rozměr zhruba 380mm2, což je +/- stejné, jako současné RV970 na HD 6900 modelech. Jenže je vyráběné 28nm a ne 40nm, což znamená určitě mnohem více tranzistorů a výpočetních jednotek. Protože je ale architektura nového čipu odlišná od té současné, těžko se bez podrobnějších znalostí samotného čipu (či bez porušení NDA) dozvíte, co je uvnitř.  

NVIDIA má samozřejmě s uvedením modelů Radeon HD 7900 celkem problém, protože konkurenceschopnou kartu mít ještě nějaký čas asi nebude, i když bychom byli rádi, kdyby měla, protože samozřejmě bez konkurence bude opět u HD 7900 přebývat poptávka nad nabídkou a tomu samozřejmě budou odpovídat i ceny. Na druhou stranu, jestli to bude jako u HD 5870, či HD 6970, tak ten kdo koupil hned po vydání, tak udělal nejlíp, protože v obou případech šly ceny později nahoru. Pokud tedy chcete a plánujete nákup herní grafiky, od Ledna bude výběr velmi jednoduchý. Zda bude jednoduchý i nákup a očekávaný velký zájem bude stíhat TSMC s výrobci grafik výrobně stíhat, to je zatím velká otázka do pranice. I vzhledem k omezenému počtu samplů na samotné testování nejsem příliš optimistický, ale možná nás AMD s partnery tentokrát příjemně překvapí.  A že zájem o tyto grafiky bude, to si buďte jistí (nejen proto, že už hooodně dlouho žádná nová výkonná grafika nevyšla). Ostatně uvidíte sami v naší recenzi. Doufejme, že příští rok bude plný podobně zajímavých novinek a AMD HD 7900 je jen velmi slibný začátek.

Pro vás, zájemce o slušnou herní grafiku, znamená uvedení HD 7900 jedno jediné. Odložte nákupy na leden. Zapište si tedy do kalendáře 9.1 - 10.1.2012, kdy se TAHITI grafiky představí oficiálně včetně recenzí všude možně. Je škoda, že kvůli zpoždění 28nm výroby společnosti TSMC se to uvedení a nástup na trh prostě letos nedalo stihnout.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 20:19:33
avatar
Tak, kapr nebude, topení pojede na minimum a rachtat se budeme ve vodě ze studny!!! To by bylo, abych na ni nesehnal peníze!!!

P.S. Kdy bude to vyhlášení soutěže o 6970
dusan.dj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 20:21:43

Tak uz se tesim,sice se hreji u me 2ks 6970 ale ty pujdou hned pryc,toto si nenecham ujit a dva kousky uz objednavam,samo hned jak to pujde,,,
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 20:42:27
avatar
Nechápem prečo ľudia kupujú dva kúsky, keď môžu mať jeden poriadny (7990)...tak každý preferuje niečo iné...
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:31:37

Lepší teploty, menší hluk, možnost sepadace/adice. Lepší možnosti OC, protože do nich dohromady můžeš pustit více proudu.

Navíc když se ti posere jedna, tak ji vyměníš/zbyde ti jedna, na které pojedeš. Když se ti posere duální monstrum, jsi bez karty.

Já se zase divím, proč by někdo kupoval duální kartu...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:35:29

Přesně tak, to byl i můj hlavní důvod..
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 11:41:22

Jenže tak jako proč si mam kupovat 2x 7970, když můžu mít 1x 7990. A když budu mít vodníka, tak mi stačí koupit 1 blok. Microscutering bude v obou případech stejný. A když by sem měl 3x 27" ( 7680 x 1600 ) a 1x 7990 by mi nestačila, tak si koupim 2. a výkon bude o hooodně větší. U 7970 by sem nemohl mít ani 3. Pouze 2. Protože by sem pak neměl kam dát zvukovku. A kupovat 2 bloky ??? Radši ne. A i kdybych měl desku na kterou by sem dal 3x 7970, tak by sem to asi neudělal. A kupovat si 4x 7970 ??? To by neudělal asi nikdo. To je lepší si koupit 2x 7990.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 14:01:48

Co to tady meleš - když uvažuješ o 2x 7990, tak asi nebudeš mít problém investovat do základní desky s více PCIe sloty, ne? Nebo větší skříň, nevím, co je přesně tvůj problém.

A není pravda, že druhá 7990 by zvýšila výkon na dvojnásobek - efektivita škálování vzrůstajícím počtem jader klesá. Použitelné maximum jsou v současnosti 3 karty (jádra), čtvrtá přidá pouze pár FPS.

Co se bloků týče, tak sice tě to vyjde levněji (zase viz 1. odstavec), ale neuchladíš to tak dobře jako 2 bloky pro 1 jádro v paralelním zapojení.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 14:17:51

Tak nějak, trochu jsi mě předběhl ale napsal jsi to stručně a přesně..

Ještě by mě zajímalo jaké má zkušenosti s Eyefinity nebo crosfireX, z jeho profilu se taky člověk nic nedoví..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 14:30:04
avatar
No ak potrebuješ väčší výkon, než 7990 (čo pochybujem, že nastane pred vydaním 8990), tak to neznamená, že chceš prerobiť celé PC. Duálne riešenie je lacnejšie po stránke grafík, po stránke chladenia, tak i po stránke spotreby a zaberá menej slotov. Teploty, hluk a OC je blbosť tvrdiť, že dve karty sú lepšie, lebo tu zavisí od konkrétneho prevedenia grafiky. A ako už vonkoncom nekupujem grafiku aby sa mi pokazila. Takže som sa nedozvedel jediný argument, ktorý by ma presvedčil o jedinej zásadnej výhode dvoch single kariet. Jedine v prípade dodatočne dokúpenej druhej karty, ale kupovať dve single karty naraz, keď je dostupné duálne riešenie, je rozhodne blbosť.

Btw moja 4870X2 mi i po troch rokoch slúži skvele a pri nepočuteľnej hlučnosti aj v load a pri teplotách v Idle 40 a v Load 50-60. Dve dvoslotové 4870tky by určite neboli efektivnejšie po všetkých stránkach za žiadnych okolností. A to už nehovoriac o tom, že PCI-E sloty nie sú len na grafiky, ale aj na wifi karty, zvukovky, SSD disky a pod.. Ale tak je mi jasné, že niektorý nepoznajú iný HW ako grafiky...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 15:32:06

To máš složitější, každý preferuje něco jiného. Ale při vydání nových grafik jdou první do prodeje singl referenční a duální až později, a to je zřejmě ten důvod proč lidi nekupují moc duální, ne každému se chce čekat. Až tě singl GPU omrzí a budeš chtít upgrade tak singl lépe upotřebíš, než duální GPU. A duální GPU má také referenční chlazení většinou vysavač, ale singl má zanedlouho i nereferenční verze. A pokud jde náhodou duální grafika kvůli závadě k reklamaci, tak mě osobně by se cca měsíc bez grafiky být nechtělo, což je výhoda pro singl. A pokud jde o OC, tak jsem ještě duální GPU přetaktovanou v prodeji neviděl singl ano. A já mám teploty v Idle 34 a v Load 70, což je super teplota nato že mám referenčí verze, až bude třeba možná dokoupím lepší. A ne každý používá Wifi a zvukové karty i když mě by se tam ještě vešla, a SSD disky také zatim nepotřebuji to možná až později, zatím jsem s rychlostí systému spokojený i když i ten bych v pohodě zapojil. Ale dokud mi nepomůže k vyššímu FPS ve hrách, je pro mě zcela zbytečné. Podle mě výhoda duální GPU je nižší cena a čištění jedné GPU namísto dvou. Výhoda 2xsingl GPU je hlavně v tom že je dříve v prodeji, a při závadě jedné GPU mám ještě jednu a také májí o něco vyšší výkon než duální. A jak jsem už psal pokud máš vhodnou desku a skříň, tak nemáš problém ani s teplotamy ani s počtem volných slotů, takže tento argument se sloty je dost mimo. To je můj názor, ty máš zřejmě jiný a já ti ho neberu, každý má prostě to co mu více vyhovuje..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 22:51:43
avatar
Situáciu, že je na trhu nová single a neexistuje double a niekto chce rýchlo najvýkonnejšiu grafiku, tak samozrejme single ako hovoríš (v tomto tu problém nikde nebol), ale ak je na trhu už double riešenie, tak kupovať dve single karty je fakt na hlavu...
No o double kartách asi moc prehľad nemáš, keď tvrdíš, že nemáš OC verzie, aj keď samozrejme ich nemáš príliš, ale vyberieš si a tiež máš možnosť chladič na double vymeniť rovnako ako na single.
Keby sa mi mala pokaziť grafika, čo je asi tak 1-3% šanca, tak by mi teda vôbec nevadilo si na mesiac oddýchnuť od "gemlenia"(aj tak sa hrám iba občas cez víkendy).
To že niekto nepoužíva Wifi úplne chápem, keďže LAN je vždy lepšie (tiež som si natiahol kábel k routeru, no sa mi nejak pokazil a kým ho opravím, tak používam zase Wifi). Ale aby niekto kto vysolí 500€ a viac za grafiku sa uspokojil s Realtec zvukom, mi príde trošku nelogické a keď tak aspoň hlúpe (osobne používam Xonar DX, čo je si myslím minimum a mám v pláne i receiver s lepším repro, tak asi i zvukovku vymením za lepšiu). A nepoužívať SSD disk v dnešnej dobe?? To myslíš vážne?? Tak ako to nepotrebuje komentár. Vyhodíš prachy za dve 6970tky a nekúpiš SSD aspoň za kilo?!? To ako by si kúpil BMW 1 M a zakvačil zaň 3,5 tonový karavan a šiel s tým na okruh To fakt nechápem ako môže niekto tvrdiť, že mu to vyhovuje, ale tak snáď raz ten caravan odpojíš a pochopíš
A dve single, teda rozhodne nemajú na rovnakých taktoch väčší výkon a ako sa taktujú som už riešil v predošlom príspevku...

Ako ale s jedným s tebou absolútne súhlasím. Tebe sa jednoducho páči viac riešenie dvoch grafík, pretože sa nestaráš o zvuk, o rýchlosť PC (SSD) a každému jednoducho vyhovuje niečo iné. Jednoducho to čo logicky je pre niekoho lepšie, môže u iného vyzerať úplne naopak. Teda sme ľudia a každý jeden človek na svete je iný a mu vyhovuje niečo iné A možno je to i tým, že si nikdy nemal poriadnu zvukovku s dobrými repro, či SSD disk a vôbec duálnu grafiku a nevieš aké to je a si jednoducho spokojný s tým čo máš Tak ako keď má niekto dobré auto a je s ním tak spokojný, že by ho nemenil za nič, pričom sa vždy nájdu lepšie autá, len si už na to svoje zvykol a v inom ešte nesedel...

Ono keď máš dva dobré single s dobrým chladením a máš na doske čo tam chceš mať, tak to je rovnako dobré riešenie ako keď si tam dá niekto iný dual s dobrý chladením a všetkým ostatným čo mu vyhovuje a v takom prípade z tohto uhla pohľadu je výsledok, že obe riešenia môžu byť v praxi rovnako dobré Teda nepoznám jediný zásadný dôvod, prečo si niekto v tvojej situácii mal kúpiť dual namiesto dvoch singlov, keď ti to slúži rovnako (a keď chladíš vodou, tak by ti na dobrej doske malo vydať miesto i na zvukovku i SSD...).
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 22:47:43

BMW NIE NO FLAME

Jednou pro vždy ... BMW, Mercedes, Audi jsou specifické značky, nabízející komplexní kvalitu. Nelze to tedy srovnávat s potřebami PC uživatel, kde jsou jejich nároky možné měnit dle konfigurátoru HW a tím se přizpůsobovovat tvořením vlastních potřeb k nárokům PC k obrazu svému :-(
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-14 18:20:50
avatar
BMW 4ever Snáď by si len nezrovnával BMW s nejakými Chryslermi alias Mercedesmi, či Škodovkami alias Audinami?? Jednoducho nemôžeš porovnávať "Apple s Acerom"
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-14 21:08:23
avatar
no, nedavno som si kupil svoj dlhorocny sen e46 a ked to porovnam s rodinnym mercedesom rovnakeho obdobia musim priznat ze bmw je pozadu. Nie vo vsetkom alebo o moc ale celkovo je mierne horsie. Pocet oceneni motor roka co ty rad uvadzas nic neznamena
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 23:34:14

Myslím že to už raději ukončíme, každý preferuje zkrátka něco jiného. Zvukovku nepotřebuji zatím jsem spokojený s tím co mám, a SSD i když na něj mám je pro mě nevyužitelné já si těch pár vteřin klidně počkám nikam nespěchám. Přehled mám duální OC verze sice jsou není jich moc ale jsou, ale ty už jsou o dost dražší oproti referenčním a v tom případě bych nemohl přidat k plusu dualní grafiky nižší cenu. A ano jsem spokojený s tím co mám a více zatím nepotřebuji, výkonu na hry mám více než dost a o to mi šlo především. A ani SSD mi více výkonu nepřinese, a ne každý ho prostě musí mít já dávám přednost raději většímu uložišti, místa využiji opravdu dost. A nezdá se mi žebych vyhodil zbytečné prachy za grafiky, to bych měl spíše pocit z toho pro mě zbytečného SSD. Duální grafiku jsem měl, ale to přeci není důvod si ji kupovat znovu. To že jsi zaměřený na super zvuk neznamená, že ji musím mít přeci také, je to opravdu začarovaný kruh každý má prostě to co mu přinese lepší pocit u tebe je to zvukovka u mě dvě grafiky, a já je kupoval v době kdy ještě duální nebyla, a to loni před vánoci to jen pro tvůj klid..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-14 18:14:59
avatar
no úplne ťa chápem a nemôžem ti v ničom protirečiť Snáď až na ten SSD disk...tých 120 libier bolo najefektívnejšie investovaných do môjho PC, čo sa týka výkon/cena a vôbec chod samotného PC sa zlepšil na nepoznanie...no raz to budeš musieť s SSD skúsiť, teda aspoň keď už nebudú HDDčka a potom mi snáď dáš za pravdu Používanie PC v reálnom čase bez lagov a delayu a zmiznutie toho otravného vrčania z pracujúceho HDDčka, je na nezaplatenie
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-14 18:55:28

No uvidím, zatím je čas možná další generaci nebo nějaký ten hybrit, to SSD s pevným diskem by nemuselo být špatné. Ten bych už přeci jen lépe vyžil, byl by rychlý systém a ktomu ještě uložiště, no čas ještě ukáže..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-15 13:52:19
avatar
Videl si už túto "zverinku" - Odkaz
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-16 11:38:35

No tak to je opravdu nádhera, jen doufám že budou i menší a hlavně levnější verze. Do PCIE jsou přeci jen moc drahé, mě by stačil i obyčejný Sata hybrit s menší rychlostí, s touto rychlostí se mi spustí systém dříve než se mi rozsvítí monitor a to bych se nedostal ani do biosu..

P.S. Ta cena by vypadala mnohem lépe, kdyby byla v korunách a ne v eurech..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-16 14:36:25
avatar
no Seagate Momentus XT bol cenovo veľmi zaujímavý (500 alebo 700GB), ale pri aktuálnej HDDčkovej situácii je jeho cena trojnásobná a to sa už skôr oplatí SSD.
Inak hej - to OCZtko je slušne rýchle

A tých cien v korunách sa určite raz dožijeme (snáď)
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 15:05:10

No tak já mám desku Odkaz a tam se víc než 3 nevejdou. A takový levný krámy za 4 000 Kč nechci. Ale i kdyby sem měl desku kam by sem dal 4 GPU, tak mi to zabere 8 slotů. A nevíš náhodou kam bych dal zvukovku, popřípadě SSD disk ???
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 17:30:46

No právě to jsem myslel, na více GPU musí být zakoupena vhodná deska kde se vše bez problému vejde nejlépe XL, tvá deska je dobrá na dvě GPU+zvukovka. Ale 4 GPU je totální blbost, na žádnou hru to dnes nevyužiješ, to raději 3 GPU a třeba zkombonované singl+duální GPU. Ale já tě vůbec do žádného crossfire netlačím, to jsi začal ty a je jen natobě jaký hardware si nakonec vybereš.
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 18:38:01

De o to, že kdyby sem měl 3x 27" tedy 7680 x 1600 bodů a chtěl bych mít ve všech hrách ( BF3 ) minimálně 80 FPS, tak musim mít alespoň tři jádra. Ale radši bych 4. Takže 7990 je jediná možnost. A když už bych kupoval 7970, tak jedině Lightninga. A ten výde stejně až Bůh ví kdy. A v tu dobu výde i 7990. Tak se pak rozhodnu. Já teď mám v Crossfire 6970 Lightning a 6950 Twin Frozr III a deb*lní je, že se mi BF3 při 80 FPS seká stejně, jako když sem měl jenom Lightninga a při něm 50 FPS. Je tam Microscutering, já vim. Ale pro mě je ten Microscutering moc velkej. Sem zvyklej když je obraz plynulej a né takový sekání jaku u 50 FPS Nebo se na Eyefinity v*seru a případně si koupim jenom 1x 27" 2560 x 1600 ( 1440 ). Teď mám 1920 x 1080. No a na ten 27" by mi snad stačila 7970. Myslím jako do další generace. A na tanhle FULL HD by měla stačit s přehledem.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 22:42:57
avatar
Fakt nič v zlom, ale teoretizovať "co kdyby" je nezmyselné, pretože pokiaľ si nevyskúšaš, tak nemôžeš vedieť a keď skúsiš, tak môžeš absolútne zmeniť názor Ja osobne si myslím, že i na to najväčšie eyefinity musí stačiť duálna grafa, pretože hry sú aj tak zaostalé a na jednom monitore fungujú aj na high-ende z pred troch rokov. Ako a už vôbec čo sa týka financií a všetkého vôbec, tak druhú duálnu grafu by som si pchal do PC iba v prípade, že by som bol absolútne finančne nezávislí a PC by bolo moje hobby. Je to niečo podobné ako vodník - výkon/cena sa nevyplatí ani náhodou, ale keď má niekto z toho radosť, tak prečo nie (sám mám vodníka a aktuálne mám objednaný upgrade za 340€ na len pár fitingov, vetrákov, CPU blog, novú expu, predraženú vodu a pár ďalší drobností, teda efektívnosť minimálna, ale radosť mi to rozhodne spraví )
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-14 00:12:31

Tak microstuttering u AMD lze vyřešit přidáním třetí grafiky (TriCrossfireX), navíc duální karta bude mít microstuttering úplně stejný jako crossfire ze 2 karet
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-14 18:23:03
avatar
To fakt pri troch kartách zaniká microstutering?? No popravde mám "duál" už tri roky a z reálu mi stále nie je úplne jasné, čo to vlastne ten microstuttering je
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-14 19:03:32

Je to zadrhávání obrazu i při vysokých FPS a vzniká v důsledku toho, jak AMD (nevím, jestli i Nvidia) řeší Crossfire - první karta vykreslí první snímek, druhá druhý a tak si to přepinkávají. Problém nastává v případě, že je jeden snímek náročnější na vykreslení, než ten předchozí. Zabere pak více času, během kterého ale ta druhá karta nemůže pracovat, protože neví, co má vykreslovat (to jí přiděluje procesor a ten to láduje lineárně tak jak to jde za sebou).

V konečném důsledku ten obraz pak může více či méně lagovat, i když je výkonu dostatek.

To, že třetí grafika redukuje MS bylo zjištěno experimentálně (na Tom´s HW, myslím) a vůbec nechápu, jak to je možné

Nvidia nemá MS tak výrazný ani při 2 kartách (ale zase SLI neškáluje tak efektivně jako CF, tak si vyber
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-15 16:07:47
avatar
Občas je badateľný istý jav, čo sa mi nepáči, ale či to je MS, to fakt netuším...

Web Tom's HW mám celkom rád, keď podľa nich je moja trojročná grafika podobne výkonná ako HD 6970 a to poteší Odkaz

No neviem, ale Nvidia ma posledné roky nejak moc neláka, ale tak človek nikdy nevie...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 14:13:14

Já mám crossfire a vodníka nepotřebuji záleží i na dobrém větrání skříně, pokud někdo uvažuje o více grafikách, tak si podle toho musí také včas koupit vhodnou skříň a také desku která bez problému více grafik zvládne. Pořídit si PC s tím že na jednu grafiku to zatím stačí, a pak se tam snažit nacpat crossfire je blbost. Myslet se musí trochu dopředu než si něco takového pořídím, pokud chci crossfire a používám i zvukovku a chci mít i dobrý průtok vzduchu tak to chce desku XL a Bigtower, takže v zapojení žádný problém nevidím. A my se také hlavně mluvili o crossfire a ne o crossfireX, více jak dvě grafiky jsou na dnešní hry ůplně zbytečné, na pár vyjímek které dělají Eyefinity v tak vysokém rozlišení problém, i když někteří používají na Eyefinity jen jednu grafiku a jasně že mají problém s výkonem, chce to prostě alespoň dvě grafiky. A co jsem viděl v testech, tak dvě duální grafiky měli v některých hrách i propad výkonu, lépe optimalizované byli tři GPU. A také jsme nemluvili o HD7xxx které budou jistě výkonnější než minulá generace, ty budou jistě s přehledem stačit dvě, takže uvažovat o crossfireX HD7xxx je k současným hrám trochu mimo, samozřejmě nevím jak budou mít hry zmršenou optimalizaci na Eyefinity ale moc lidí si jistě více jak dvě HD7xxx nekoupí. A nechápu proč ti vadí dvě singl GPU kvůli jednoho bloku a sám píšeš že je kvůli výkonu lepší koupit dvě duální, trochu si protiřečíš. A to je to o čem jsem zprvu psal, skříň máš akorát na jednu třeba duální GPU, a pak budeš nerychlo kvůli výkonu kupovat druhou a to se pak není čemu divit že se tam třeba zvukovka už nevleze, chce to myslet trochu do budoucna co kdybych jednou crossfire chtěl mít pak by se tu takové věci řešit ani nemuseli. A to nemluvím o tom že pokud bude někdo chtít zvětšit výkon, tak může jednu grafiku dát do druhého PC nebo prodat, a dokoupit jednu duální a hned je výkonu dost takže žádný problém ve dvou singl GPU v crossfire než výjde duální nevidím...
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 15:08:31

Skříň mám Odkaz
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 17:36:33

Moc pěkné monstrum...
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 18:40:01

No Ale tak po půl roce sem si na ni zvyknul a nepříde mi nějak velká. Je to taková normální skříň. Štve mě, že nedělaj ještě větší skříně
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 15:35:33
avatar
Celé je to blbosť riešiť...v tom máš úplnú pravdu ;)
Ono napr. Ja sa najbližšej dobe vôbec nechystám upgradovať grafiku, bo na jeden monitor v 2048*1152 mi bez problémov 4870x2 stačí i keď možno by to chcelo DX11. Ale v prvom rade si kúpim monitor s 2560*1440 a potom ešte možno dva a až potom nejakú novú duálnu grafiku Ale v dohľadnej dobe si vystačím s nakúpom jedného 27" IPS a k tomu nejaké repráky ako Canton 1005 a receiver Marantz NR-1402 (ale ktovie čo všetky ešte vyjde v nasledujúcich mesiacoch). Každopádne vyhadzovať keše za drahý HW na hry, keď človek nemá poriadne príslušenstvo, mi príde ako trošku nezmysel...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 17:34:57

tak s tím co jsi napsal jen souhlasím, to je už něco zcela jiného, až budou 3 monitory nebo jiný důvod k upgrade třeba hry tak se bude alespoň o čem bavit, teď je to jen spekulace uvidíme co nového a jak výkonného příjde..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:32:57

Nojo, ale tenhle jeden pořádný kus ještě nebyl v té době v prodeji a není ještě ani teď, a ne každému se chce čekat celý rok.. , a navíc dvě v crossfire jsou výkonnější než jedna duální tak asi i proto..

P.S. Já vím jak si to myslel, ale rýpnout jsem si musel to byla jasná nahrávka na smeč..
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 09:07:33
avatar
jediný důvod proč kupovat 2čipovku je v případě vodního chlazení, koupíš jeden blok místo dvou a vyjde tě to výrazně levněji.... jinak platí všechny ty problémy co psali palab a Tom7 + ještě microstuttering......

já ti nevím, kromě ušetřeného místa v case a možná nižších cenových nákladech při koupi karty/vodního bloku, kde jsou ty výhody? ;-)

jako bonus, pokud někdo nemá/nechce vodníka, nereferenční chladiče na 1čip máš relativně brzo po vydání. na 2čipovky to trvá půl roku než vůbec ohlásí že ho dělaj.....
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 14:44:19
avatar
Třeba proto, že mě 2 kusy 5850 Extreme stáli 1/3 toho co stálo 6990 řešení?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 18:27:28

Tak to bylo fakt moooc dobrý, teď už to snad všichni pochopí za to ti musím dát palec nahoru...
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-14 00:14:35

Á, kolega to vyřešil stejně, koukám

Byl to nákup desetiletí, o tom žádná
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-14 15:02:18
avatar
On by to asi vyřešil stejně každý hráč, co jde po poměru cena/výkon (bohužel neusínám s méďou vycpaným stodolarovkama). Kdyby těch karet bylo hodně, tak tenhle crossfire uvidíme v 50% herních sestav.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 21:26:51
avatar
Ja bych se chtel mit jak vy. Hned po vydani vymenit naprosto nadprumerny grafiky za novy, to si ja bohuzel nemuzu dovolit a myslim, ze budu rad, kdyz moje 6850 me jeste par let vydrzi...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 21:34:51
avatar
a v čem máš problém? Drtivou většinu her si zahraješ na max, a těch pár náročnějších na střední detaily. Je to tak hrozné?

A jak to vypadá, tak bohužel to tak zůstane minimálně ještě rok až dva, dokud nevyjdou nové konzole.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:27:31

Přesně tak, tyto grafiky ještě nějaký čas bohatě stačí, upgrade se týká hlavně těch co mají mnohem starší grafiky a nebo těch co neví kam vrazit peníze, my můžeme být ještě celkem dlohý čas v klidu alespoň co se týče nynějších her tak nemám strach že by grafiky nestačili. Uvidíme až jak to bude s hramy do budoucna, ale jak to zatím vypadá tak se není ani čeho bát žádná až tak náročná bomba zatím není v dohledu, takže můžeme klidně počkat ještě na další generaci ještě lepších grafik..
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 21:42:18
avatar
klíííd u mě běží 4850 už pár let a necítím se nijak horší
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:51:37
avatar
6850 to je ještě dobrý mě musí vydržet 5770 ještě pár let :-D
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 21:55:18
avatar
Dusan.dj čau určitě mě znáš Ja jednu 6970 od tebe vezmu, pošly ji pak přes Oima. Co zbytek? Budeš měnit i desku a CPU, možná bych taky uživil.
nox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 7990? 2011-12-12 20:23:33
avatar
Vydání 7990 je stále na březen?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:39:20
avatar
+/-
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 11:34:24

Snad to popoženou
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 20:26:03
avatar
No vyzera to zaujimavo, asi spravim rosadu z Nvidia na AMD. Ale pockam az na nejake Asus DirectCUII kusky.
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 20:33:10
avatar
pokial ma jezisko neprekvapi pod stromcekom 3mi LCDckami, tak pre upgrade nemam dovod ... aj sa divim, ze mi to moja 5750tka taha este stale vsetko na high...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 21:08:57
avatar
Som zvedavy na cenu, uvidim ci pojdu moje dve HD 5850 do dochodku :-). Ale optimista nie som, kedze od Nvidie tento rok blesk z cisteho neba ako minuly rok v podobe GTX 580 cakat nemusime.
juwe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - trochu anglictiny na vecer 2011-12-12 21:10:51

http://videocardz.com/29807/radeon-hd-7000-revealed-amd-to-mix-gcn-with-vliw4-and-vliw5-brightsideofnews
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 21:18:56
avatar
Tak tá dostupnosť bude iste tragická,ale našťastie TSMC oznámila že spustí ďaľšiu FAB15 ktorá bue chrliť 10 000 waferov za mesiac -otázka je len kedy to bude dufam že DDworld dostane tieto karty čím skôr a dočkáme sa recenzie ako I7 3960x a HD 7970 crossfire v eyefinity!!!
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 21:22:45
avatar
Tak to dúfam aj ja,opeť sa môžme tešiť na "objektívne" merania výkonu AMD grafík (nič v zlom)
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:32:45

Nebylo to náhodou 100 000 wafferů/měs?

V současné době jedou na 20 000/měs
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 09:10:29
avatar
a co takhle ta samotná továrna dalších 10k? ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:39:59
avatar
crossfire dělat nebudu, ale kartu mít brzy budeme
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2011-12-12 22:05:06
avatar
Pani mat Vase problemy, ja aby som vymenil moju 6600 GT AGP 8X by som musel pravdepodobne predat oblicku na ciernom trhu aby som si mohol kupit 7970-tku. Ja by som bol spokojny aj za tu 4850-tku. No na vykon tychto novych radeonov som zvedavy, i ked trochu skepticky ved rovnake to bolo aj s Buldozerom a ako to dopadlo. Ved uvidime.
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:15:11
avatar
Tak ja mam "len" lacný multimediálny noťas a som viac ako spokojný výkon mojej gt 555m je skvelý a tiež bi som nedal toľko prachov za grafiky tipu "hd 7950" lebo dnes je to uplne zbytočné na všetko bohate stačí aj moja slabučká gt 555m ale kedže mam rád nové technológie tak mám pravo vyjadriť svoj názor aj na hardware ktorý nikdy vlastniť nebudem ide len a čiste o hobi takže chcem týmto povedať že s tebou úplne súhlasím!!
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:35:22

Pro ty, kdo si myslí, že výkonu je dost - pořiďte si Eyefinity a najednou budete čekat na HD 79XX jako na smilování
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:40:36
avatar
to mi povídej, jedna HD 6970 už je dýchavičná .... nutně potřebuji HD 7970
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 11:07:13

Jen pro zajímavost, proč si chceš kupovat zase jen jednu které zase za chvíli dojed dech, a nekoupíš si raději dvě do crossfire myslím že zrovna pro Eyefinity by se takový výkon hodil a nějakou dobu by jsi nemusel upgradovat. Nic ve zlém DD, nechci rýpat jen mě opravdu zajímá proč jednu místo dvou..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 13:50:18
avatar
protože dvě prostě nepotřebuju jedna karta na to úplně stačí... nejsem extrémista

možná, pokud na tom HD 7990 bude slušně s hlučností, tak dám řpednost jí, ale HD 6990 byla příliš hlučná ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 17:45:12

Moc díky za odpověď, jo ta HD6990 je pořádný vysavač..

P.S. Ještě jsem se chtěl zeptat jak jsi daleko v Battlefieldu 3, tedy jestli ti vůbec ještě zbývá na hraní nějaký čas. A hrál jsi už ty nové DLC mapy, jsou opravdu super a tak nádherně velké moc pěkné zpestření původní hry..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 01:27:55

Tak si nech jen jeden monitor a budeš mít výkonu na rozdávání jako my, protože s příchodem nových her se bude výkon grafik neustále snižovat a nezbude nic jiného než nekonečný upgrade, a to nemluvím o špatně optimalizovaných hrách kde je problém to rozjet na jednom monitoru natož na třech. To je jeden z důvodů proč jsem do Eyefinity nešel i když jsem o něm zprvu uvažoval, a druhý že bych si asi nezvykl na ty mezery mezi monitory, to přerušení by mě bylo do očí. Každému se asi líbí něco jiného, a v tvém případě je výkon opravdu zapotřebí a tudíž se ti výkon této grafiky na tvé Eyefinity vyplatí, ale pro někoho kdo má jen jeden monitor dosavadní výkon grafik bohatě stačí. Snad bude co nejdříve hra, kvůli které se upgrade opravdu vyplatí i když v to už přestávám nějak pomalu věřit. Jedina hra kvůli které jsem musel měnit grafiku byl Crysis, a to už je hodně dávno teď už to jde nějak z kopce bohužel. I když vyšlo tolik očekávaných super her, tak ani jedna nebyla ta pravá Evoluční jako Crysis ve své době, snad se co nejdříve zpamatují a začnou vydávat hry kvůli kterým se upgrade vyplatí, protože nové grafiky si teď většinou koupí jen opravdový fanda hardware do své zbírky protože na dnešní hry jsou zbytečné. Dnešní hardware bohužel předběhl vývoj software oproti roku 2008, kdy to bylo obráceně a byl nutný upgrade jinak hra byla nehratelná. Jo po Crysis se nějak čas opravdu nabučených náročných her zastavil, teď je hlavní problém jen v optimalizaci a to převážně po konzolách, ale to nemá s pravou náročností nic společného, tak jen doufám že se celkový svět her dá ještě nějak dohomady a budou vycházet hry které opravdu naplno využijí celý potenciál tak výkonných sestav které nás stáli a ještě stát budou nemalé peníze, tak a teď do mě palce jsou již pro vás připravené..
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 04:13:23

Tak máš pravdu, že někdy rozjet Eyefinity (a zároveň Crossfire v mém případě) je peklo, nicméně jakmile to jednou zkusíš, tak si na jednom monitoru přijdeš jak s klapkama na očích.

Je to samozřejmě každého volba, jestli na to ty prostředky obětuje. Já toho rozhodně nelituji.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 10:53:01

Mě osobně o peníze ani tak nejde, jen bych měl strach že jsem vyhodil peníze oknem kdybych si na Eyefinity nezvykl. Nedávno jsem koupil monitor 27" namísto 24" a jsem s ním velice spokojený, je to akorát tak abych si neukroutil hlavu.. . A jak bude nějaká pořádná hra kterou nezvládné moje grafika, tak půjdu i do nových grafik snad se toho ještě dožiju..
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 09:23:04
avatar
čoveče na jednu stranu máš pravdu, na jeden monitor jedna 6970 stačí s přehledem. jenže.... každý má jiné nároky a každý si koupí co mu vyhovuje. že oni okamžitě po vydání karet koupí rovnou dvě za docela šílenou cenu? jejich věc...... Já osobně taky do budoucna plánuju vyměnit 5870tku a to (zatím) kvuli jedinému monitoru ;-)

Jinak Eyefinity je kapitola sama pro sebe.... co jsem viděl u kámoše tak nemusí to být špatné, jen by mě možná bolel krk z neustálého otáčení hlavy na jednu a druhou stranu plochy ;-) osobně mít místo a peníze navíc tak se toho taky nebojím, ve hrách to může být fakt poznat. ani nevíš kolikrát mi docela vadí že mi tam prostě chybí to periferní vidění....
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 11:09:06
avatar
K perifernímu vidění nepotřebuješ X monitorů, ale aby hry nedělali s nesmyslnými hodnotami fov (neboli "rybí oko") 90 a méně, nebo aby si ho hráč mohl libovolně nastavit, protože to je jinak jak koukat dalekohledem..sice vidíš i v dáli vykukovat hlavu ale nevidíš si ani na ruce..no děs.

Viz W:Enemy Territory, kde můžeš v rámci anticheatu Punkbusteru (sice už pozastavil podporu pro ET, ale stále beží na dost serverech) využívat hodnoty 80-120, což je ideální a i na malém monitoru může vidět "zeširoka" a hodnoty nad 120 stejně postrádají smysl.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 15:54:18
avatar
A tobě přijde naprosto přirozené vidět +-100° na jednom monitoru když reálně vidíš ten monitor v úhlu okolo 40° ?

sorry, ale mě osobně tenhle styl co popisuješ vůbec nevyhovuje.
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 17:07:08
avatar
Normální člověk má zaostřeno na monitor a co je kolem skoro nevnímá, tudíž je jedno, jestli monitor zobrazuje úhel 90, 100 nebo i více stupňů až po standardní zorný úhel člověka tedy cca 140° (což je sice už trochu moc jelikož normálně po stranách člověk nevidí úplně ostře) navíc nechápu argument, že ideál je 40-90 a 40-100 je už nereálné.

Mě přijde divné koukat na monitor (a že jsou čím dál větší) a vidět jen "minimální výřez" obrazu, širší zorné pole je nejen příjemnější na oči, ale i výhodnější pro hry viz vychvalované Eyefinity akorát pro to nepotřebji nutně 3 monitory, stačí jeden.

Určitě je Eyefinity další plus k zreálnění virtuálního světa, ale až to dotáhnou tak, že nebudu mít v těch skoro nejdúležitějších místech dva pevné pruhy před očima (například odnímatelné boční rámy monitoru) má to smysl. (vyjímka je snad kokpit letadla nebo kabina auta, kde to může zapadnout jako rám apod.)

Samozřejmě to může někomu vadit stejně jako tobě, mě zase vadí 3D, hold každej máme jiný oči
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 17:17:12
avatar
můj osobní názor je asi takový, že tvoje první věta, tedy "Normální člověk má zaostřeno na monitor a co je kolem skoro nevnímá, tudíž je jedno, jestli monitor zobrazuje úhel 90, 100 nebo i více stupňů až po standardní zorný úhel člověka tedy cca 140°" je blbost. Ty prostě nutíš mozek aby si pobral zkreslenou perspektivu - sorry, ale to co vyhovuje tobe neznamená že ostatním to nebude vadit. já osobně jsem to už kdesi v akci viděl - děkuji, nechci, nedá se na to koukat. To už je daleko reálnější že si zvyknu na ty rámečky na monitoru, než na naprosto nereálně a nepřirozeně zplácnutý obraz.
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 17:23:06
avatar
No ale to nutí každej na každym monitoru, to bys musel mít monitor(y) přesně velkej(ý) jako je tvůj pozorovací úhel akorát někdo má to zkreslení větší někdo menší..

Stejný zkreslení máš i ve vertikálním směru a tam ti to "nucení" nevadí?

Chápu, že se ti to nemusí líbit, já to navrh jen jako variantu. A to že si to jen někde jednou viděl taky neznamená, že si na to nezvykneš, já po té co jsem objevil co fov vůbec je, sem začal na 100 a postupně došel až na 120, je to jen o zvyku.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 17:33:39
avatar
Obecně se očekává že hráči mají monitor v určité vzdálenosti, takže to +- sedí na to jak ten monitor vidíš. Jasně, není to dokonalé, ale nedělá to problém.

Háček je v tom že fov ve hrách se vertikálně nějak moc neřeší, jestli vůbec. Asi proto, že horizontálně toho vidíme víc....

Stejně jako eyefinity a tři monitory a jejich rámečky. Taky si zvykneš ;-) A podle mě daleko rychleji než na obraz jak z foťáku s "fisheye" předsádkou. ;-)

Každého názor, každého volba ;-)
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 17:47:40
avatar
To určitě normy sou na všechno

Já chtěl jen říct jak vidět periferně bez nutnosti kupovat výkonnou grafárnu a k tomu další dva monitory (a nejspíš 3 aby aspoň byly stejný)

Navíc ty normy už taky nebudou úplně sedět, když teď si většina lidí kupuje minimálně 21´ a na takové 27´ musí fov 120 vypadat suprově

Je to fakt o zvyku a ještě se určitě shodnem, že periferní vidění je ve hrách přínos tak jako tak.

Souhlas, že si každej může vybrat sám! Proto bych ocenil možnost nastavit fov v každé hře, kdo nechce či má Eyefinity nenastavuje, kdo má jeden monitor a širokoúhlej pohled mu vyhovuje nastaví si.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 18:15:11
avatar
Ty chceš v době, kdy se už jen pokročilé nastavení zobrazení strká do hry až o pár měsíců později patchem, aby šlo nastavit i FOV????

(neber mě špatně, jsem pro aby ta možnost volby byla, ale v poslední době nejde nastavit málem ani rozlišení )

P.S.: do her na unreal engine (no, minimálně hry na enginu 2.x) tohle jde dopracovat přes ini soubory, stejně jako rozlišení na X monitorů i když to ta hra normálně neumí.....
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 18:32:16
avatar
No právě a to je špatně (aspoň dle mě) proto nic nového taky skoro nehraju, nejde skoro nic nastavit musíš jet podle "normy"

Nemusí všechno bejt v menu - zlatý .cfg v ET, nastavíš si vše jak jenom chceš akorát je to přes texťák či ve hře přes konzoli, ale to neni poblém možná tak pro děcka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 13:51:08
avatar
jakmile jednou zkusíš 3 monitory, budeš si nadávat do blbů že si tak dlouho dělal a hrál jen na 1 LCD ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-12 22:39:00

Na výkon a ostatní testy těchto krásek jsem moooc zvědavý a už se nemůžu dočkat nějaké te recenze..
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 07:10:15
avatar
Letos snad už počkám na nereferenční...při každém vydání jsem to říkal ale nakonec jsem to koupil z první várky nějak jsem nedočkavý co se týče HW + moje FX-8150 by mohlo AMD udělat vítr v mém PC
rpdrak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 09:14:30

Kupoval jsem dvoujádrová monstra, ale už na prdím - počítám, že mi bude stačit jedna 7950 - nějak mě ten grafickej výkon už tolik nebere - kde jsou ty časy, kdy jsem musel mít to nej .
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 11:14:32

Jo já jsem koupil jen jednou duální, a bohužel zrovna tu první která byla ještě v plenkách HD3870x2 za cca 9500,-, nechal jsem se ovlivnit super recenzí o trhači asfaltu a nakonec jsem byl rád když jsen ji za 3000,- prodal. Od té doby jsem nějak zanevřel na duální grafiky, i když je dnešní výkon zcela jinde už bych ji určitě nekoupil..
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-13 11:39:15
avatar
Sakra, ze bych premyslel o vymene meho Toxicu 6950 ... ani nahodou
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 591x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 394x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 901x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1174x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1500x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6