Grafiky GTX 570 a HD 6900 se blíží - AMD posiluje pozice v mobilních PC, který grafikám dominuje Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 30 November 2010
altDesktopové grafické karty ustupují. Mnozí odkládají nákupy, nebo kupují mobilní PC.

 

 

 

Nejnovější čísla odhalují, že mobilní počítače již přebíjí desktopové v poměru 70:30, to ovlivňuje i situaci na grafickém trhu, kde se desktopový segment už dávno stal tím méně důležitým. Tyto zprávy nepotěší hlavně nás hráče a obecně zájemce o drahé grafické karty, protože se tyto modely odsouvají na druhou kolej zájmu výrobců a vlastně i většinového zákazníka. Ačkoliv se toho o výkonných grafikách typu Radeon HD 5800/5900 nebo GTX 470/480 nejvíce nakecá, bohužel při pohledu do veškerých statistik musím říci, že tyto grafické karty jsou z hlediska příjmů výrobce a vůbec vlivu na grafický trh v podstatě bezvýznamné a v mnoha případech na sebe nedokáží ani vydělat. O něco lepší je to samozřejmě v mainstreamu, kde se aktuálně prodává docela dobře, i když ani zde nemají mnozí co oslavovat.

Výrobci i prodejci nejsou zrovna nadšeni ze situace modelů GTX 460, kterých mají mnohem více, než jaká je po nich poptávka. NVIDIA dokonce musela kvůli nezájmu zákazníků výrazně opět snižovat ceny a navíc uvést už třetí model GTX 460 s označením SE, kterým se snaží zbavit co největšího počtu GF104 jader, dokud to jde. Navíc tyto karty jsou celkově horší, než konkurenční grafické modely Radeon HD 6800, kterých naopak nemají dost výrobci, prodejci a ani zákazníci. Výsledkem je tak nepříliš dobrá situace, kdy na jednu stranu musí zlevňovat modely GTX 460, aby se přeplněné sklady vůbec prodaly, a na druhou stranu není dost grafik Radeon HD 6800, u kterých naopak cena stoupá. Sice pak na jednom kusu HD 6800 všichni více vydělají, ale poptávka převyšuje nabídku a to není ideální hlavně pro výrobce. Aktuálně, pokud najdete model HD 6800 skladem, tak stojí více, než by oficiálně měl stát. Zkrátka věci, které se dobře prodávají, nepotřebují slevu a naopak.

Ještě horší je to ale ve vyšším cenovém segmentu, kde prodeje grafik téměř stojí. Nedávno uvedená GTX 580 se příliš neprodává, ale ani se to nepředpokládalo, protože proti starší GTX 480 v podstatě nepřináší nic nového a situaci nemění, takže počet vyrobených GTX 580 nepřekračuje několik tisíc karet, což je plivnutí do oceánu a poptávka nepřevyšuje nabídku. GTX 580 je i přesto jediná grafika, která v současnosti vůbec ve vyšším segmentu stojí za uvážení. Nicméně mnoho zákazníků má buď GTX 480, takže nákupem GTX 580 si moc nepomůžou, anebo mají výkonnější Radeon HD 5900 a to by si pohoršili. Prodeje brzdí dvě věci. Jednak je to zpoždění HD 6900 modelů, na které čekají výrobci i zákazníci a navíc do konce roku zůstane Radeon HD 5970 nejvýkonnější grafikou světa, takže spousta lidí odkládá nákup. Nebo pro všechny zúčastněné udělají ještě hůř, a vymění desktop za notebook a herní konzoli. I když ani zde nepřichází AMD a NVIDIA zkrátka, protože čipy ATI najdeme v konzolích Xbox360 a Nintendo Wii, zatímco NVIDIA tepe v PS3. Výrobci by ale raději prodávali své nové DX11 čipy. Ale nečeká se jen na nové grafiky samotné, hodně zákazníků také ví, že konec roku není ani letos dobrý čas na nákup PC, protože v lednu Intel uvede novou platformu a AMD jej bude následovat o tři měsíce později, takže nákup grafiky odkládají na nákup celého nového PC.        

Přesto se v první polovině prosince objeví na trhu poměrně zásadní modely, které ovlivní ceny jak nejvýkonnějších, tak levnějších grafik. Jako první nás čeká NVIDIA GTX 570, která uštědří poslední ránu z milosti modelu GTX 480, který zůstane modelem, na který by NVIDIA nejraději zapomněla. Parametry GTX 570 už prozradil nechtěně (možná) PALIT. Nicméně zase tak moc se nestalo, protože parametry GTX 570 se daly poměrně snadno odhadnout už po vydání GTX 580 a GTX 480 se stejně moc neprodávala.

GTX 570 ponese také novou revizi GF100 jádra, které NVIDIA říká GF110, ale místo 512SP bude mít aktivních jen 480SP, což je stejně, jako má GTX 480. Frekvence ale budou vyšší, což zase bude limitovat sběrnice „jen“ 320bit. Celkově se dá očekávat, že výkonu GTX 570 bude zhruba 5% pod úrovní GTX 480, což je v rámci mého starého odhadu. NVIDIA samozřejmě chce udržet nějaký ten odstup mezi GTX 570 a 580 a 20% ze zdá být tak akorát. Co asi potěší méně, jsou nároky na energii, karta sice bude mít vyšší výkon než GTX 480, ale vezme si o něco více energie než GTX 470 a TDP je velmi vysokých 225W, přičemž ale nabízí pouze 1,28GB paměti (konkurenční modely HD 6900 už nabídnou ve standardu 2GB paměti). Na druhou stranu měla by podědit jen o něco málo jednodušší chlazení ala GTX 580 včetně VaporX, takže by měla být tichá a lepší než předchůdce. Délka karty je jinak bezmála 27cm. Bohužel stejně jako GTX 580 nepřináší ani GTX 570 nic nového, čím by si skutečně zasloužila označení nové generace. Neumí zobrazení na tři monitory na jediné grafice, což při výkonu těchto grafik a jejich ceně není tak nepodstatné a pro řadu zákazníků se třemi monitory s tak stávají nové grafiky NVIDIA nepoužitelné, pokud chtějí nadále mít v PC jen jedinou grafiku, což výkon těchto grafik ale jinak umožňuje.

GTX 570 se má objevit 7.12.2010 na trhu a podle mých informací by měla být dostupnost podobná, jako u GTX 580. Cena GTX 470 bude při vydání zhruba 400 dolarů, ale bude se měnit v závislosti na cenové pozici konkurence, která dorazí týden na to. NVIDIA uvedení obou nových GTX 500 stihne před uvedením AMD HD 6900 a ti, kteří již vědí, co jsou nové HD 6900 zač, tak chápou, že NVIDIA hodně spěchala, protože ani nemohla jinak, neboť kdyby přišly až po uvedení HD 6900, v podstatě by se opakovala situace z první poloviny letošního roku. Tím se dostáváme k modelům AMD Radeon HD 6950/6970, které netrpělivě vyhlížíme, a které byly proti plánu odsunuty.

Důvodem je problém na straně jednoho dodavatele nové verze napájecí součásti vlastních grafických karet, kterou navíc sdílí HD 6800 i HD 6900 modely. Samotné referenční grafické karty jsou však už dávno hotové a pod pečlivým dohledem AMD aby nic neuniklo. Původně na ně NDA mělo skončit 22.11., což někteří „zapomněli“ a uveřejnili detaily o architektuře, čemuž už AMD nedokázalo zabránit. Z nich už jste si ale mohli udělat obrázek, co budou nové HD 6900 zač, a že to rozhodně nebudou žádná ořezávátka a na konci roku budeme svědky skutečného souboje o dnes jinak vlastně bezvýznamný titul nejvýkonnější jednojádrové grafické karty mezi HD 6970 a GTX 580. Ten se navíc AMD nemusí ani nutně snažit za každou cenu vyhrát, protože pozici nejvýkonnější grafické karty světa jistí jiné modely Radeon. Na druhou stranu, model HD 6970 má na to se utkat s GTX 580, i když má v mnoha ohledech mnohem skromnější silové parametry (což je ten důvod, proč i vyrovnání výkonu je vlastně vítězství pro AMD), a tak je to pro AMD otázka a příležitost demonstrace technologické převahy.      

Bohužel ale ani GTX 570/580 ani HD 6900 nejsou tím nejvýznamnějším pro výrobce AMD a NVIDIA. Dnes se bojuje hlavně na mobilním segmentu, který tvoří většinu odbytu grafických čipů. Nicméně i zde nejsou výrobci spokojeni s poptávkou po PC, která nedosahuje výšin, kterou by si představovali. Přesto už nyní jsou ve výrobě čipy pro nové generace grafik, stejně jako procesory nové generace od Intel a AMD s integrovanými grafikami, které podstatně ovlivní situaci už v Q1 2011 a výrazně znepříjemní život klasickým levným diskrétním kartám a zejména společnosti NVIDIA, která jaksi nemá do čeho své grafiky Integrovat. Ta se tak snaží jiné výrobce přesvědčit o výhodách svého TEGRA-ARM řešení, kde má zatím větší vyhlídky na úspěch, než AMD a Intel. Mluvím o platformě Tabletů a SmartPhone. Z klasické mobilní platformy je ale NVIDIA rychle vytlačována.

Z větší části si za to může sama, protože zatímco na desktopu nevýhody v podobě horší efektivity, větších čipů a horších provozních vlastností poměrně snadno zamaskujete, anebo je vyvážíte cenou, na mobilní platformě je efektivita nadevše a čipy architektury FERMi na mobilní platformě nemohou konkurovat HD 5000 grafikám AMD. Ty tak již dnes najdeme téměř v 7 mobilních PC z 10, přitom ještě zhruba před rokem to bylo 5:5. A protože mobilní trh dnes tvoří 70% prodejů PC, je to pro NVIDIA vážný problém, který se ale stane ještě vážnější po uvedení nových procesorů Intel a AMD s výkonnými integrovanými grafikami. Levné neintegrované grafiky totiž v podstatě pomalu ztrácí smysl. Ví to i AMD, které je ale ještě nějakou dobu musí používat ve své platformě, protože její mainstreamové mobilní čipy s integrovanými grafikami dorazí až v polovině roku 2011 a stejně tak ale nové levnější mobilní čipy Intel nové generace dorazí v podstatě ve stejnou dobu. Víceméně tak začíná poslední půl rok života levných neintegrovaných low endových grafik. AMD tak zahájilo uvádění nové generace mobilních Radeon.

Bohužel první dva HD 6000M modely nejsou vlastní nic nového. První je vlastně odvozený od HD 5700/5600M a jmenuje se HD 6500M. Druhá staví na HD 5400M a jmenuje se HD 6300M, Má vlastně parametry grafiky, která je integrována do nového 40nm APU procesoru AMD,  FUSION. Bohužel ani jeden z čipů nemá UVD3 a jediným vylepšením je tak nižší cena a HD3D technologie. Nicméně tyto modely budou od ledna tvořit spolu s APU procesorem AMD nejnižší segment mobilních grafik AMD, z čehož si asi odvodíte, že se můžeme brzy těšit na skutečně nové HD 6000M modely, které nahradí HD 5700/5800. Uvidíte sami v Q1 2010. AMD má za cíl jednak ještě více posílit svou pozici na poli diskrétních grafik a spolu s Intelem a jejich novými GPU v CPU hodlají doslova vystrnadit NVIDIA z nejvýdělečnějšího spotřebního grafického segmentu, tedy segmentu levných grafik a to nejen v mobilních PC, kde se GPU v CPU prosadí velmi rychle, ale i v desktopu. Nicméně stejně jako Intel dává AMD svým FUSION řešením a to jak tím od TSMC na 40nm, tak tím mainstreamovým na 32nm, že mobilní segment je pro ně dnes na poli spotřební technologie to hlavní.

Mimochodem, aktuálně AMD vydala OpenSource ovladače pro Linux pro novou, zatím neuvedenou Ontario FUSION platformu a připojila se k Intelu a dalším firmám v jejich MeeGo projektu operačního systému a SW platformy, což obojí má opět za cíl posílit pozice AMD v mobilní oblasti.

V určitých věcech zkrátka Intel a AMD dokáží snadno najít společnou řeč, a když řeknu svůj názor na rovinu, tak zbavit se NVIDIA na poli spotřebních mobilních grafik přijde oběma držitelům kompletních platforem, jako bezva nápad. Navíc když teď mají tak dobrou příležitost bez toho aby se za to dali kritizovat a uhánět antimonopolními úřady, neboť integrace GPU do CPU je věc prostého vývoje PC. Méně nadšeni už z toho budeme jako zákazníci, protože konkurence a výběr ze tří je lepší než konkurence a výběr ze dvou … říkejte mi Sýček, ale podle mě bude velmi zajímavé sledovat situaci na tomto poli, zejména na mobilní platformě, přesně za rok.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Baal_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 23:55:46

Už se těším na HD 6900... sice pak budu čekat na Sandy Bridge a nabo na Bulldozera, ale to mi nevadí. Holt budou trošku zpožděný Vánoce. Jak to DD vidíš na cenu Bulldozeru?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 00:13:14
avatar
Až na nejbližší partnery AMD (výrobci desek), nikdo neví jak vůbec ten Bulldozer doopravdy funguje a jaký má přibližný výkon .... bojím se že cenu v tuto chvíli nezná ani AMD. Jinak vzhledem k tomu, jak AMD plánuje nechat současné modely na trhu i po vydání Bulldozerů X8, tak jejich cena bude převyšovat 5000 korun, ale také bude mnohem vyšší výkon ...
Baal_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 00:25:59

Děkuju za info ... no počkám pár měsíců, snad nějaký informace vylezou a já se budu moct pořádně rozhodnout, maximálně půjdu do Sandy Bridge i5, ten bude taky dobrej Ale pokud by byl Bulldozer na 5000-6000 tak du do něj
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 07:54:07

Ako cenu si muzes odvodit určite bulldozer nebude lacnejši ako AMD X6 terajšia, tak prihod 1-2k Kč a mas cenu buldozera.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 08:24:44

Proč by Bulldozer měl být dražší než současné X6? Vždyť má méně tranzistorů (800mil vs. 900mil.) a bude vyráběn na 32nm, plocha jádra bude poloviční oproti X6( < 200mm2 vs 346mm2). Výrobní náklady Bulldozeru budou tedy výrazně nižší než u Phenomu II.

Každopádně hlavní slovo při určování cen bude mít Intel a to jaké ceny nasadí pro Sandy Bridge.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 09:35:14
avatar
když by AMD začalo prodávat X8 za ceny nižší než 5000, tak to by na tom bylo dost mizerně
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 11:32:56

no ale nikdo tady jeste nevime jaka je vyteznost noveho vyrobniho systemu. Taky je treba brat do uvahu ze je treba zaplatit vyvoj dalsi generace, coz se z te stare dela uz jen opravdu tezce.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 15:09:48

S nižší cenou zase toho prodají více. Takže jako obvykle myslím nasadí cenu, při které prodají vše co zvládnou vyrobit .
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 09:17:18

osobně si nemyslím že amd má nějaké větší problémy s prodejem spíš si myslím že mají nedostatek výrobních kapacit z čehož vychází že když dají cenu až příliž nízko tak ikdyž prodají všechno tak celkový zisk bude tak malý že by se pak nemuseli vyhrabat ze ztráty
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 09:17:13

Tvému těšení nerozumím. HD 6900 určitě vynikající, Sandy Bridge a Bulldozer taky. Ale spojovat to????
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 04:09:38
avatar
DD, ako je to teda s tymi APU vecami? Svrbia ma prsty ked si pozeram nejake laptopy na webe, ale nechcem sa unahlit. Viem ze je na webe par slajdov od AMD ale mohol by si to nejako strucne napisat ty? Nechce sa mi v tom hrabat. Viem ze ma byt mobilna platforma este na starom 40nm procese ale len par mesiacov potom (myslim ze len 3 mesiace) ma uz byt na novom 32nm procese.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 09:21:24

To máš jako přestěhovat klavír z obyváku do ložnice. Klavír je stejný, klavírista je stejný, zvuk je stejný, jenom jsou u sebe. Toť vše.
alifuk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 16:51:46
avatar
Ano a klavírista tudíž nemusí chodit více a má menší spotřebu jídla ( elektriky) .
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 17:56:08

Těch pár kroků? nepatrně. Ale máš pravdu v tom, že může zjednodušit čipset a tím výrobní cenu a spotřebu, tady je její velký potenciál.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 22:42:02
avatar
za prve, pokud mistnosti nemaji identicke proporce a vybaveni, tak zvuk je jiny. za druhe, klavirista muze energie usetrit pomerne mnoho, zalezi na tom, kolikrat do loznice behem dne z obyvaku chodil. pokud ma treba noty v loznici a klavir v obyvaku, mohl se nachodit opravdu hodne
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 08:17:38

Těch 200 metrů dohromady nachozených je o ničem. Důležitější je že nepotřebuje obyvák. Tedy menší byt a menší nájem!
t.s.28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 06:25:49

no ja som tiez hlavne zvedavy na cenu bulldozera ale zas ma zacaly lakat aj Sandy Bridge,uz sa tesim na test ked postavys proty sebe Sandy Bridge a bulldozer
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 08:35:58
avatar
Jo Buldozer to je má jasná volba moc přeji AMD aby Intelu trochu zatopila jako NV v grafikách to by byl opravdu úspěch.
bacik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 09:06:31
avatar
Situácia na grafickom poli začína byť fakt zaujímavá. Som zvedavý ako to bude vyzerať po roku s Nvidia. Som fanúšik AMD ale aj tak jej držím palce aby sa vyhrabala z tejto pre ňu nemilej situácie.
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 12:11:29

Myslis z toho zisku co mala na rozdiel od AMD?
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 14:33:54
avatar
Grafická časť AMD - ATi je v zisku, AMD ako celok je v strate, a nie zato, že by na tom bolo zle, ale zato, že investuje. To ťažko pochopíš, keď to pochopiť nechceš.
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 16:59:29

Aaaa, pan je z financneho a investicneho oddelenia AMD
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 21:09:10
avatar
nie, pan je informovany
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 22:32:40

Skor dezinformovany
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 03:28:01
avatar
hej? tak mi dokáž, že je GPU divizia AMD v strate...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 12:20:12

Přesně, konkurence je důležitá..
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 09:11:14
avatar
Proč intel nekoupi nvidiu aspoň by byly intel grafiky vykone a nvidia by mohla kam integrovat
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 09:30:44

To už tu nikdy neříkej, nebo tě ukamenují. To jí nikdy nepovolí antimonopolní úřad. Vznikl by dominantní kolos, drtící konkurenci.
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 09:46:47
avatar
teraz drti amd+ati nvidiu. potom by sa karta obratila.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 09:52:41
avatar
amd-ati nikoho nedrtí, ani nemůže při současném rozdělení výrobních sil, celkový poměr na poli diskrétních grafik je zcela vyrovnaný
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 09:32:37
avatar
protože nemůže, dokud Intel zaujímá 50% grafického trhu, nikod mu nikdy nepovolí odkoupení NVIDIA ;)
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 12:17:00

Ahoj "DD" kdy asi budou testy HD 69xx, je možné že by mohli být už příští týden. A budou testy i v CrossFire. Díky za odpověd..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 12:33:33
avatar
HD 6900 testy budou po vydání karet, jestli v CF nevim, ale v tom prvním seznamovacím testu to určitě neplánujeme ...
Branoxyz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 12:48:08

bohuzel kolujou informace ze AMD 6950/70 prijdou az v roce 2011,teraz ma byt len paper launch a preview,AMD vanoce nestihna,maju problemy,dokonca nikdo s vyrobcou nema ani jedno jadro,take su aktualne spravy...,nevim proc mi to tu dokola mazete,tyka se to tematu!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 13:04:48
avatar
netýká, navíc jsou to lži .... karty jsem viděl ve finální podobě přímo od některých výrobců včetně balení a všeho, tudíž výrobci určitě mají jádra, navíc ta jsou již více než 2 měsíce ve výrobě, takže mažu ti to proto, že roznášíš lži ...

pokud jde o to kolik karet se letos v obchodě objeví, to je otázka jiná. AMD vzhledem k situaci, kdy má nejlepší grafický mainstream na trhu, má lepší nabídku v mobilním segmentu a stále má i nejvýkonější grafickou kartu na trhu, není zrovna pod nějakým velkým tlakem navíc si bohužel část 40nm kapacit pro sebe zabraly čipy FUSION, které AMD přinesou jednak docela zajímavé příjmy a hlavně růst podílu v CPU i GPU najednou jediným čipem

Jinak HD 6950/6970 letos dorazí, na leden už má AMD naplánováno ěnco jiného.
Branoxyz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 13:13:10

No ked myslis ze mas pravdu...,ani ja niesom pre to moc rad,tiez cakam ako sa predvedu nove Radeony,ale udajne maju vacsie problemy ako chybajuca suciastka...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 13:26:49
avatar
Možná bych ti to uvěřil, kdybych tu kartu neviděl v chodu a nemířily k nám na testy ;) zjevně tedy grafická jádra výrobci mají, což dělá z tvrdzení že výrobci nemají ani jedno jádro dost lež. Ona to byla lež už před 2 měsíci, ale co

Ty nové grafiky jsou jako takové bezproblémů, naopak fungují lépe než si mnozí myslí i já jsem docela zíral a to je k dispozici jen betabeta verze ovladačů, bohužel problém mají výrobci grafik s dodávkami od TexasInstrument, které nedodává dost nového typu komponenty pro napájecí obvody a proto je i nedostatek HD 6800 modelů, grafických čipů je dost a dokonce je jak výroba RV940 tak RV970 jednodušší a levnější než výroba starších čipů, takže tentokrát za to TSCM nemůže. Se samotnými grafikami žádný problém není ... ostatně zase tak technologicky a výroně odlišné od grafik od HD 5800 nejsou ;)

Bohužel neslibuji si proto nějakou zázračnou dostupnost, ale to jsem si nesliboval nikdy, ale HD 6950/6970 by letos měly prostě vyjít, AMD už by další změnu plánů nechce a ani si nemůže dovolit ... zatím stále platí všechno, co jsem napsal dříve, ostatně už dříve jsem psal, že dostupnost hD 6900 bude zhruba stejná, jako byla dostupnost a situace HD 5800 před rokem, takže nevím, pokud jste čekali nějaké zázraky, tak já vám je nesliboval.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 13:54:06

Možná by mohli snížit počet HD68xx, aby bylo více HD69xx. Alespoň při vydání před vánoci, než jich budou mít dost i pro zbytek grafik.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 14:00:28
avatar
nemohli, HD 6800 se při současných cenách vyplácí královsky výrobcům i prodejcům Navíc karet v cenové kategorii do a kolem 200 dolarů se prodá mnohem více než HD 6900 a jsou prostě důležitější ...
Branoxyz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 18:42:51

bol by som rad keby si ich mal na testy v den vydania,ale co som cital tak zevraj ich nebude mat ziadny CZ/SK server,ale uvidime a nechame sa prekvapit...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 16:03:12
avatar
já je zatím slíbené mám, ale do vydání zbývají ejště téměř 2 týdny a může se stát cokoliv. Zatím mi oficiálně nebylo nikým sděleno, že by s vydáním HD 6900 měly být další problémy ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 16:38:01

A nevíš jestli budou tento měsíc jen referenční, nebo budou i nereferenční verze. Já jen abych věděl jestli mám počkat, nebo koupit rovnou referenční.
Branoxyz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 18:44:48

ja myslim ze budeme vubec radi kdyz budou referencni
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 18:52:28

Asi tak, ani nevím co mě to napadlo...
DuDeK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nvidia + intel 2010-12-01 12:27:35
avatar
Je jasné, že v dnešní době je to nemyslitelné, ale představ si jak to bude vypadat asi tak za 3-5 let.

Pokud nVidia přestane mít navrch v profi segmentu (výpočetní střediska, CUDA, Adobe...) mohla by se z ní stát celkem bezvýznamná firmička a Intel by mohl vesele odkupovat

Upozorňuji: Je to velká sci-fi spekulace, ale člověk nikdy neví...
DuDeK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 12:28:45
avatar
Jo když už jsem u toho profi segmentu, nemohl by mi někdo poradit jak je to s podporou AMD(ATi)---OpenCL---Adobe---CUDA---OpenCL---nVidia

Uvítal bych i nějaký článek (popř. odkaz), tesk rychlosti výpočtů karet Geforce, Quadro, Radeon, FireGL... děkuji
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 22:47:00
avatar
vykon pomerne stejny, v ruznych aplikacich se lisi, nvidia ma momentalne naskok v opencl kvuli lepsim ovladacum. opencl se rozviji velmi rychle, cuda je momentalne hodne nasazena, ale tendence budou klesat, protoze moznosti obou platforem jsou podobne a komu by se chtelo delat programy jen pro polovinu karet.. takze celkove dobre vyhlidky. clanek si vygugluj
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 18:00:34

I kdyby se stala malinkou firmou (z důvodu silné ATI), tak to nepůjde. Neboť má obrovský technologický potenciál. Intel má peníze, kapacity, jen ty technologie (a patenty) ji chybí. Ty jsi nezmar, nevzdáš to.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A? 2010-12-01 23:35:07
avatar
Co jim asi tak bude technologicky potencial, kdyz nebudou generovat zisk? A cim, pokud nebudou vyrabet, budou konkurovat AMD? Grafikami na papire? Sorry, ale dle meho se jiz nebude opakovat scenar "Velke modre", ktera to vcas "zabalila" s HW a soustredila se na vyzkum. Co by zabranilo NV v prodeji jejiho know-how Intelu? Antimonopolni urady? Z jakeho duvodu? Ja to vidim jen jako otazku casu a penez.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 08:26:51

Nepamatuješ, že nedávno odpískal Intel výrobu Grafických karet?? Kolik energie do toho vložil? Podívej kolik Notebooku se prodá s dedikovanými kartami ATI. tak by to měl Intel komplet. Jako ATI. Měl ba CPU+čipset+VGA (Integrované nebo dedikovaná). Tam je obrovský potenciál. Její VGA čipy jsou jenom kancelářské, přesto ovládají 50% trhu. Teď by měli i DX11.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak nejak nevim, 2010-12-02 08:41:01
avatar
ale neodporujes si trochu? Na zacatku prispevku sam poukazujes na to, jak je vyvoj a realizace GPU narocna na cas a penize a v konci to vyzniva, jako by tim, ze by Intel provedl akvizici NV, mel hned nejakou nadpolovicni vetsinu trhu. Promin, ale vzpomen si, jak dlouho trvalo zaclenit ATI do AMD (cca rok?). Dalsi veci jsou vyrobni kapacity Intelu a vubec jejich pripravenost na vyrobu GPU. Dalsi veci by bylo vyresit dodavatelsko-odberatelske vztahy atd. atd. Takze pokud by Intel odkoupil technologii od NV, potom je to jeste kurnik slozita cesta k realnym produktum, ktere by generovaly zisk. Sam za sebe mohu rici, ze pokud by se mela NV s Matroxem potacet s par procenty na trhu, tak si radeji preji, aby NV koupil zajemce s dostatecnym kapitalem pro pokracovani v jejich praci (a snad aby to nebyli arabaci se spinavymi penezi jako v pripade AMD ).
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 09:07:21

?????? Podívej se tabulky: prodeje VGA, na zisky firem. Intel má skutečně 50% podíl VGA jsou to ty v NB to jsou ty v čipsetu, čistě kancelářské, proto ta snaha o dedikované. Peníze? to co málem ATI položil, Intel hravě zamázne. Podívej kolik miliard dolarů má čtvrtletně zisku. Kapacity? nVidia je má nasmlouvané u TSMC, postaví nové továrny, má neskonale větší kapacity než ATI. Těma miliardama může tapetovat New Yorské mrakodrapy. Ale tvé obavě o přílivu cizích peněz bez vize technologického rozvoje (jenom vyždímat a nechat padnout) rozumím.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nikdy nerikej nikdy 2010-12-01 12:23:49
avatar
Pokud by to zeleny goblin zabalil s desktopem (a na poli IGP uz zadne vyhlidky nejsou vubec), zustalo by de facto jen AMD (Matrox nepocitam) - a to by potom bylo zajimave, protoze AMD by vlastne melo monopol na poli desktopu a vlastne i profi karet. Docela bych to chtel videt - rozdelily by antimonopolni urady AMD opet na dve firmy - CPU a GPU? Nebo co by vlastne bylo?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 08:33:28

Tak to je zajímavá otázka. Rozdělit? V CPU má cca 20%, tam je otloukánek. Paradoxně by se dostala do pozice Intelu, který taky pěstuje a trpí "konkurenci" AMD. Bylo by to pro ní výhodnější, než neustálé kontroly a správní řízení z důvodu podezření ze zneužití monopolu.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 10:08:35

Ja tym 70% mobilneho segmentu nerozumiem. Preco si drviva vacsina ludi kupuje notase ked aj tak vacsina z nich ich bude pouzivat vylucne doma. A to uz nehovorim o tom aky je to "uzasny" zazitok hrat hru na 17 palcovom displayi, s "rozumnymi" nastaveniami nakolko mobilne grafiky maju daleko od desktopovych. Nic pre mna.
bacik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 11:15:58
avatar
To bude asi tým, že 70% ľudí si kupuje notas na surfovanie po nete. Aj jeden môj kamoš predal PC a kúpil si noťas aby mohol surfovať aj v posteli respektíve pri telke. Proste pohodlnosť.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Presne tak, 2010-12-01 12:18:09
avatar
pohodlnost - a tuhle vec DD pri vychvalovani PC nad konzolemi dost podcenuje. Nehodnotim technologie a moznosti, buh chran, ale clovek je proste od prirody liny a s tim se musi pocitat.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 17:34:52

Z tych celkovych cisiel mi vyplyva, ze hracov ktori si radi zahraju hry vo vysokych detailoch je dost malo z celkoveho poctu pouzivatelov kedze na notasoch sa to moc neda.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 22:52:29
avatar
jednoduchy duvod: notebook si das do batohu a vemes na prednasku, do prace, k pritelkyni, na chatu, na hory, na zajezd, kamkoliv kdyz potrebujes pracovat na pocitaci, jedina volba. jedina
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 08:38:28

No jako sa to vezme. Pre narocneho hraca, ktori sa nechce obmedzovat vo vykone, je desktop jedina volba. A co sa tyka mna tak aj keby som hry nehral, tak urcite by ma nebavilo cumet na maly displey ked mozem mat velky monitor. Osobne som mam tiez laptop aj pc ale laptop vyuzivat iba v pripade nutnosti ked ho niekde mimo domu musim pouzit.Ale 95 % casu straveneho za pc stravim pri desktope. Skratka pozerat sa do 17inch displeya mi pripada ako pracovat s mobilom.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 08:46:56

Pokud koupíš noťas s dobrou kartou, můžeš ho doma (po příchodu z práce, školy...) zapojit na zbylý LCD a "mastit" hry na něm.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 14:10:17
avatar
no nějakáho zlevňování gtx 460 sem si teda nevšiml... bo aspon na nejznámějších e-shopech

no každopádně ji mám teď v reklamaci, ještě k tomu... tak snad vyměněj...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 14:17:51
avatar
když vyšly a to jsou jen 4 měsíce, stály ty karty 200 dolarů za 768MB a 239 dolarů 1GB ;) tj. 4600 za 768MB a 5500 za 1GB, od té doby zlevnily 2x ... bohužel v současné době zdražuje všechno, protože dolar už je zase 19,17 a to nedávno spadl pod 18 :/
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 14:48:31

V ageme na Slovensku bola cena GTX460 GLH 253E ked som ju kupoval. To bolo 2 alebo 3 tyzdne po jej vydani. Teraz stoji necelych 199E. Co je dost slusna cena.
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 14:57:28

DD, prosím tě kdy konečně uvedeš tu slíbenou recenzi Nvidia GTX 580?? Je to týden co jsem tu o to prosil a stále nic. Koukám že tu někomu píšeš že recenze HD 69xx bude až karty vyjdou. Vsadím se, že takový časový skluz s recenzí u nich nehrozí viď? Mrzí mě, a je stále více vidět jak to tady funguje, něco je špatně :-(
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 16:10:26
avatar
nestíhám, vyjde snad s GTX 570 ....

Ano něco je špatně, ale chyba není na straně toho, že bychom nechtěli, ale jednak nestíháme a kvůli 15% výkonu proti GTX 480, což je jediné co přináší, se do té recenze ani nijak neženeme, máme na práci jiné věci, jinak ano něco je špatně, ale ne s recenzemi ani GTX 580 ani ničím podobným
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 16:37:30
avatar
Zase obrovské citové zabarvení....ale čert s tím....
Zajímavé všechny servery maj recenzi na GTX580 ale jen na DD není důležítá protože přináší jen 15% Co spotřeba? Teploty? to už tě netrápí že?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 16:26:40

Pokud potřebuješ vidět test GTX 580 tak tady máš: http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/test-2x-asus-radeon-hd-5970-v-crossfirex-klady-a-zapory-pouzivani-dualnich-grafik.html

Neni to sice přímo GTX580, ale přesto se to Budymu hodně povedlo. A protože GTX580 je to prakticky přetaktovaná GTX480 tak tam moc velký rozdíl nebude.. .
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 20:22:48

A to mě má jako uspokojit? Co sem cpeš recenzi na HD 5970, to vážně nechápu. Já prosil DDho o recenzi na GTX580, která je už skoro měsíc na pultech a tady to s nikým ani nehlo. Je sice krásné mi tu psát jak mají členové redakce na práci jiné věci ( zřejmě shánění vánočních dárků ), ale to je pouze a jedině výmluva. Já bych rád viděl jak si vede tato grafika ve srovnáním s jinými od AMD, a toho se tu bohužel asi nedočkám. Spousta webů už recenzi udělala, takže zhruba vím jaký výkon tato grafika má. 15% výkonu, i kdyby to bylo mizerné 1% tak to za ten test přeci stojí. Jde mi o to že zde se vždy člověk dozví moře kladných informací ohledně nových grafik, ovšem z 90% je to ze stáje AMD. Když vyjde něco zajímavého od Nvidie tak se tu ani nikdo s ničím neobtěžuje...počkám si tedy na recenzi GTX570 ta snad vyjde včas, tak jsme zvyklí u AMD a bude tam i zmínka o GTX580..
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Špatně se prodávající 460 2010-12-01 16:40:09

Mohl bych se zeptat proč je zde GTX460 označována jako špatně se prodávající produkt, když je už dva týdny nejvyhledávanějším produktem na Alfacompu (stačí přejet kurzorem přes text Nejhledanější vlevo) a zároveň momentálně i nejprodávanější ? Prodej se zřejmě projevil i na mnou tehdá uvedeném Steamu (někteří tvrdili, že jsem se "sekl") - momentálně má nárůst +1.19% http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 01:49:21
avatar
kde a kdo označil GTX 460 jako špatně prodávaný produkt??? Cituj v článku tu větu.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 08:18:39

Zrejme myslel toto:

Citace:
Výrobci i prodejci nejsou zrovna nadšeni ze situace modelů GTX 460, kterých mají mnohem více, než jaká je po nich poptávka. NVIDIA dokonce musela kvůli nezájmu zákazníků výrazně opět snižovat ceny a navíc uvést už třetí model GTX 460 s označením SE, kterým se snaží zbavit co největšího počtu GF104 jader, dokud to jde.


a v ňom presne výraz "kvůli nezájmu zákazníků". Čo iné ako zlú predajnosť GTX460 si pod tym mame predstavit?
Zinfandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - napadaní 2010-12-02 12:37:28

za tohle rypani bych ti dal z fleku BAN, DD musi mit nervy ze zeleza.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 14:03:18

Môžeš mi napísať ako som DDho napadol? Alebo ešte lepšie ako si ty predstavíš predajnosť GTX460 podla citovaného odseku?

EDIT: Alebo som to zle pochopil a tvoj prispevok bol ironicky?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 14:23:51
avatar
... z té věty ale nevyplývá, že by GTX 460 byla dnes zle prodávaný produkt ...

každý člověk s torchou inteligence ví, že úspěšný produkt nemusí zlevňovat ani se nemusí prodávat pod 3 různými názvy .... ale to bych po vás některých chtěl asi moc.

Já netvrdím, že dnes se GTX 460 prodává špatně, o to dokonce ani nejde, jde o to, že výrobci i prodejci mají vzheldem k nákladům na výrobu GTX 460 na nich mnohem nižší marže navíc kdyš ty karty několikrát zlevňovali. Takže myslím že si zase něco vymýšlíte ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 14:43:38

Mne to proste tiež vychádzalo podľa tvojho citatu v mojom príspevku, že sa GTX460 zle predáva. Okrem toho ja tiež netvrdím, že je táto karta nejaký neskutočný trhák v predajnosti. Ale podľa všetkeho sa predáva slušne. A to, že sa znižovali ceny je hlavne kvôli konkurencii. S príchodom HD68xx sa spomínaným GTXkam slušne zavarilo a NV musela reagovať. Ceny išli pekne dolu a sú na hranici, pod ktorú podľa mňa neklesnú a postupom času budú nahradený novými modelmi z rady GTX5xx. Ďalej ja si myslím, že GTX460SE neprišiel kvôli tomu, že sa jeho dvom predchodcom nedarilo, ale nastúpil z čiste obchodného hladiska kvôli tomu, aby NV predala čo najviac čipov GF104. Aj tych menej podarenych. Proste keby sa GTX460 nepredávali dobre aký zmysel by mal príchod GTX460SE? Moc by si ním nepomohli. Z toho všetkého je podla mňa daný citát mierne zavádzajúci(ak je teda pre obchodníkov naozaj GTX460 malo výhodná).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 15:36:50
avatar
mě to zavádějící nepříde, je to prostě tak. GTX 460 musely zlevňovat, protože je jich více než jaká je poptávka, částečně to souvisí i stím, že prostě přišly pozdě a takés tím, že desktop platforma dnes tvoří už jen 30% prodejů PC ....

To ale neznamená, že by se dnes GTX 460 nějak málo prodávali, jde o to, jestli je to výhodné, což dnes není. HD 6800 se také skvěle prodávají a na rozdíl od GTX 460 u nich poptávka převyšuje nabídku, což nahrává vyšším cenám a vysokým maržím pro výrobce i prodejce. Prodejnost karet tak vlastně není až tak důležitá, ale jak už jsem mnohokrát řekl, ani NVIDIA ani AMD v současném rozložení výrobních sil u TSMC nemůže druhému vlastně nějak uniknout ...
Nvidi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 16:57:55

Situacia by bola mozno lepsia ak by vyrobcovia grafickych cipov viac podporovali vyrobcov hier. Musia si uvedomit,ze ludia nebudu investovat do nadupanych grafik ak k tomu nie su donuteny.
Spickove hry stagnuju - bude stagnovat aj odbyt spickovych VGA.
Osobne mne este stale v kompe bezi GTX 280 a nemam dovod ju menit za novsiu.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 20:34:23
avatar
Tak uz aby tu byli .... HD69xx a GTX580
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 21:26:20

Dufam, ze nenastane situacia ked mensinovy desktop segment bude raz natolko mensinovy, ze si jedneho dna Ati ci Nvidia povedia ze nema vyznam pre nich vyrabat desktopove highendove grafiky a budu sa sustredit iba na stredne a nizsie cenove segmenty.
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 22:42:12
avatar
a co by bolo na tom zle? keby vytvorili kvalitnu mobilnu technologiu "se vším všudy" (aj vykon aj nizka spotreba aj kvalitne chladenie) tak by desktopová technologia bola az na vynimky uplne zbytocna.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 08:47:06

Keby. Ale aj keby to zvladli vykonovo stale by tazko dokazali vyriesit chladenie. Hovorim o plnohodnotnom desktopovom vykone a nie o polovicnom aky maju mobilne grafiky aktualne.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 09:55:39

Holt kdyz vyvoj grafiky ve hrach stoji tak at se nedivej ze se neprodava high end grafik a nove desktopy, kdyz i na starsich sestavach si stale clovek zahraje 90% her naplno, to drive vubec nebylo. Snad pristi rok uz se objevi neco plne DX11, ale realne to vidim az na prespristi, do te doby nebude duvod upgradovat...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 16:08:23
avatar
DD, co si myslíš o problémech grafik nvidia, převážně gtx 460 a 470, kdy patrně nějakou vadou, neví se jakou (ovladače, HW, nvidia totiž oficiálně nic neřekla), kdy grafiky normálně fungují a po čase začnou zamrzat a mají problémy při bootu do windows, kdy též zamrznou a bez chybové hlášky resetují PC? Jsou toho celkem plná fóra, jak nvidia, tak evga, gigabyte apod. Nevím, zda o tom někdo něco slyšel, ale já jo, neboť jsem majitelem přesně takové grafiky (momentálně v reklamaci)... na gigabyte foru moderator aspon rekl, že bohužel neví řešení a že doufá, že nvidia něco vymyslí, jinak těch "pissed off" lidí z nvidie bude asi hodně
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 16:15:50

Ja mam GTX460 od Gainwardu pomaly od jej vydania. Zatial ziadny problem. Dufam, ze sa ani nevyskytne. Nestras prosim ta.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 17:04:16
avatar
Bohužel v redakci máme jednu Gainward a jednu GB GTX 460 které už nefungují, upřímě si myslím, že je to vlivem šetření, aby se ty grafiky daly prodávat za ceny, za které se dnes prodávat musí. Je to zkrátka něco za něco, ale pořád je jádro toho problému jádro grafiky samotné - nemůžeš s grafikou s jádrem o velikosti 360mm2 konkurovat modelům konkurence které mají jádra se 180-280mm2 to v tomto segmentu, kde se počítá každý dolar prostě nejde. Navíc se na to vážou další náklady v oblasti nutnosti silnějších a složitěších PCB, chladičů a tak dále. Prostě neefektivita FERMI grafik je opravdu vážný problém a někde se to musí projevit. Tím něčím je kvalita, která zaostává za kvantitou. Pokud by měly být kvalitní jako konkurence, museli by být efektivnější a to už na FERMi architektuře nelze docílit.

Musím říci, že nyní dostáváme na testy některé prodejní kusy GTX 460 a jejich kvalita i vlastnosti nedosahují kvalit prvních modelů GTX 460 po vydání, je jasné, že novější revize jsou horší kvality právě kvůli nutnosti šetřit na výrobě aby se daly prodávat o 30 dolarů než před 4 měsíci začínali. 30 dolarů je straně moc u tohoto segmentu grafik a musí se to někde projevit.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 17:12:29

V tom pripade by som mal byt na tom v pohode. Okrem toho, ze mam jeden z prvych cipov tak ide o verziu GLH, kde predpokladam dali kvoli vyssiemu nataktovaniu kvalitnejsie GPU cipy. Som kazdopadne zvedavy dokedy vydrzi, ale kupovat novu GPU sa mi urcite nechce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 17:37:50
avatar
ano, věřím tomu, že první verze budou kvalitnější a měly by vydržet ....
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-03 09:33:48

Muzes se trosku rozepsat v cem "jejich kvalita i vlastnosti nedosahují kvalit prvních modelů GTX 460 po vydání"?
Zajima me to nejen jako potencialniho zajemce o grafickou kartu v teto cenove kategorii, ale i z hlediska elektroniky.

Zminil jsi, ze setri na karte protoze jsou drahe cipy. Za kolik je Nvidie prodava?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 17:09:23
avatar
už jsem o tom slyšel z mnoha stran a dokonce v redakci máme dvě GTX 460 nefunkční - GTX 460 modely bohužel patří k nejreklamovanějším grafikám v poslední době, což vzhledem k tomu, že jsou na trhu pouhé 4 měsíce je dost znepokojující ...

bohužel mám na to názor takový, že to odpovídá situaci těch grafik. Ty jsou výrobně prostě drahé a konkurovat musí grafikám jejíž jádra a ákaldy jsou mnohem nižší, ale musí se prodávat za nízké ceny a tak výrobci šetří na všem možném, což se někde prostě zákonitě musí projevit. To je také důvod, proč často mluvím o výrobních nákladech a dalších věcech, prostě když je nějaký produkt levný, musí se to někde odrazit a tím něčím bude kvalita.

Bohužel tento problém sice existuje, leč se o něm samozřejmě veřejně mluvit nebude, protože to NVIDIA nedovolí, ale pnutí mezi výrobci a NVIDIA je značné, to vím a slyším ze všech stran, ale pořád je to kvůli jediné věci - FERMI se jako spotřební grafiky nevydařily. Mohou být levné a dobře se prodávat, ale je to něco za něco ... trpět tím budou hlavně uživatelé. Poměr cena-výkon natož nízká cena nejsou prostě všechno ...

NVIDIA to nikdy nepřizná, ani nikdo jiný, protože to by dost zhoršilo situaci těch grafik, která z pohledu výrobců není růžová a nikdy nebyla. Vzpomeň si na situaci, kdy je jasně dokázáno a prokázáno, že většina GF8600M a podobných modelů je výrobě vadná a selže dříve nebo později, jak dlouho trvalo, než NVIDIA problém přiznala a vlastně nikdy se k tomu plně nedoznala. Tohle je velmi podobná situace - možná až za rok-dva až se GTX 460/560 stanou neaktuálními, NVIDIA přizná barvu a v rámci propagace GTX 660 bude tvrdit, že ví kde se stala chyba a že FERMI byl omyl, ale nová generace grafik už problémy netrpí a všem doporučuje na ni rychle přejít ;)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 17:29:29
avatar
no já mám gigabyte OC verzi a tam píšou na krabici jaký jsou tam kvalitní součástky a kdesi cosi

ale jak říkáš půjde o vadu výroby chipu, nikkoli finálního výrobce jako je gigabyte, no já to vidím tak, že do nvidie už asi nepůjdu, at si tvrdej co chtej.....

tak doufám, že mi jí vyměněj a nebo nabídnou HD 6850 místo toho

btw nechápu jako za co mám za svůj věcný a pravdivý dotaz mínus bod, se někdo uklikl ne ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 17:39:36
avatar
nejde podle mě o vadu čipu, jde o kartu jako celek, kde čip je nejrdražíš komponentetou a pro segment kde se mají tyto grafiky objevovat a prodávat, není moc vhodný a tak se musí šetřit na věcech okolo. GB OC by mělo být docela dobrá edice, zajímavé.

U HD 6850 také pozor na úplně levné edice, platí to samé, šetří se a většinou to odnáší chlazení. Ale to snad platí u každého modelu grafik .
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 18:47:28
avatar
právě proto moc nechápu, že zrvona gigabyte mi kleklo... ted jen doufám, že to nepůjde i jim v servisu, ale vlastně nevidím důvod, proč by jim to mělo jít, páč jsem zkusil naprosto vše a prostě se mi nepodařilo ji znovu zprovoznit ... jinak mě klepne

uplne levny nikdy nekupuju nic, koukám na kvalitu za rozumný peníz...
wilson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 19:38:11

No neviem DD, presiel som si 3 e-shopy (alfacomp, czc, alza) a vsade su najpredavanejsie karty prave gtx460. To teda nevyzera, ze by o nu zakaznici nemali zaujem...
Inak tesim sa uz na koncorocny suboj hd6950 vs gtx 570, resp. hd6970 vs gtx580, bude to napinave
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-03 01:48:32
avatar
ehm ... no taky když se 2x snižovala cena, proč by neměli, také jsme netvrdil, že by za tyto současné ceny zájem neměli, jenže za tyhle ceny zase nemají tyhle grafiky moc zájem prodávat výrobci na to narážím a o tom píši ;) a to je rozdíl .... jinak jak si můžeš přečíst v diskusi výše, nižší cena je vykompenzována i nižší kvalitou, takže je otázka, zda to za to stojí ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 571x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 382x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1493x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6