Grafiky Radeon HD 7850 a HD 7770 dále zlevňují - konkurenční GTX 650/650 Ti grafiky to mají těžké Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 07 říjen 2012
altOficiální doporučené ceny se nemění, reagují ale ty skutečné a sami výrobci.

 

 

 

 

 

Nejedná se o oficiální snížení doporučených cen od AMD, jen úpravu od některých výrobců grafik, kteří stále ještě nezareagovali, nebo reagovali málo a někteří jiní jim cenově trochu více utekli. Aktuálně by tak nová běžná cena za HD 7850 v 1GB verzi měla být 159 dolarů a za 2GB už jen 189 dolarů. U HD 7770 by cena měla být na 119 dolarech.

Nutno říci, že tyto ceny už někteří výrobci v podstatě nabízí. 159 dolarů za 1GB verzi HD 7850 odpovídá našim zhruba 3600 korunám vč. DPH. A k těmto cenám už se někteří už opravdu hodně přiblížili. Lze tedy očekávat, že postupně zlevní většina HD 7850.  2GB verze populárního Radeonu HD 7850 by nově měla vycházet na 4400 korun vč. DPH, a i k těmto cenám už se mnoho modelů blíží, takže očekávejme pokles i u dalších, které ještě stojí o něco více.

U HD 7770 za 119 dolarů by to odpovídalo 2700 korunám vč. DPH, což už je ale cena, za kterou běžně HD 7770 1GB koupíte v našich obchodech i v OC edici. Takže i v tomto případě čekejme pokles asi jen u některých dražších modelů.

Nutno dodat, že po mnoha měsících konečně máme na trhu něco, s čím lze grafické modely HD 7770/7850 srovnat. Jak víte, tak nedávno uvedené grafiky GTX 660 se příliš nevyvedly a dokáží se vyrovnaně srovnávat právě jen s OC edicemi HD 7850 2GB, ale na HD 7870 nestačí. Spolu s ní představená slabší grafika GTX 650 je pak opravdu oříšek pro testery a recenzenty. Je to opravdu hodně špatná a nepovedená grafika v kontextu s tím, co tu HD 7700 nabízí už skoro od začátku roku. Stěží konkuruje HD 7750, což se ovšem s její cenovkou na úrovni podstatně silnější HD 7770, opravdu špatně vysvětluje a hodnotí. Proto se čeká na model GTX 650 Ti, což bude ořezaná GTX 660, protože na klasické GTX 650 s menším jádrem už není kde brát další výkon. GTX 650 Ti se představí za pár dní oficiálně, přičemž výrobci uvedou hlavně OC edice, které se výkonově umístí někam mezi HD 7770/7850, ovšem s cenovkou právě modelu HD 7850. Možnosti tvorby ceny u GTX 650/660 modelů jsou obecně nižší, protože jsou o něco výrobně dražší (větší 28nm jádra a rychlejší GDDR5) než nejbližší konkurenti Radeon HD 7700/7800. A hlavně přišly o 7-8 měsíců později, což samozřejmě neumožňuje okamžitě snížit ceny, protože výroba není zdaleka zajetá a optimalizovaná, na rozdíl od HD 7700/7800 modelů, které už mají za sebou téměř 2/3 svého aktivního působení na trhu a jejich nástupci se očekávají za zhruba 4-5 měsíců.

Samozřejmě snížení cen se nám líbí, a brzy se podíváme v testu na pár nových pěkných modelů HD 7700/7800 ve srovnání s minimálně cenově konkurenční nabídkou nových GTX 650/650Ti modelů, abychom si udělali aktuální přehled situace v aktuálních hrách s aktuálními ovladači. Přeci jen chápeme, že sice HD 7900 apod. grafiky jsou moc hezké, ale prodeje a podíly na trhu ohledně grafik do 200 dolarů (HD 7700/7800 apod.) mluví jasně. Přes 85% současného trhu tvoří právě tyto levné grafiky, takže je nutné se jim čas od času věnovat :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Astaroth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-07 20:49:52
avatar
Tím chci říct, že nastává po půl roce konečně cenová válka, na kterou jsme dlouho čekali.

/EDIT by DD: Odkazy na FLAME/Haters weby plné flame lží, urážek a nesmyslů prosím ne. Zůstaňme u faktů. Díky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-07 20:49:14
avatar
tak o tom že máme vůbec s čím HD 7700/7800 po tolika měsících porovnávat v článku jasně píši ;) Nicméně i se současnými cenami jsou HD 7700/7800 jasně výhodnější, takže to až taková válka není. Ale jak říkám, každá sleva dobrá
Astaroth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-07 21:10:38
avatar
2X edit DD co to

Já jen říkám, že je tu konečně alternativa k HD 7850/7770 a ceny padají dolu. I konkurenční weby si o tom šuškají ... i zahraniční diskuze Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-07 22:33:05
avatar
šuškají si o tom, co píši ;)
lukasho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8XXX 2012-10-07 21:55:38

trochu z jineho soudku, je mozny, ze by amd prekvapilo a uvedlo s predstihem 88XX a 89XX? s dostupnosti 79XX to neni zas tak ruzovy a v podstate by mohli zas nasadit ceny... pokud uz maji vyladenou vyrobu a zvladnutej 28nm proces, davalo by to smysl...

podle me se jim ty ceny libily nez prisla nvidia s necim konkurenceschopnym...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-07 22:35:46
avatar
28nm výroba zůstává, pokud mohou vyrábět nové čipy, tak je vyrábět budou ... AMD má ohromný náskok a čipy pro HD 8000 už jsou bez vyjímky hotové. V současné době se finišuje s finálním návrhem jednotlivých grafik a ještě letos půjdou některé do výroby.

Pro HD 8000 zůstává jak 28nm výroba, tak GDDR5 paměti atd. Vyšší výrobní cenu a odpovídající vyšší prodejní cenu snadno omluví mnohem vyšší učinnost a výkon než co mohou současné grafiky nabídnout ;) není žádný důvod HD 8000 odkládat, ale nemyslím si, že by s nimi AMD nějak zásadně spěchalo, takže Leden-únor je optimální čas s jejich nástupem
lukasho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-07 22:43:49

sak ano, s tim se da souhlasit, jen mi neco rika, ze by se mohli pokusit chytnout vanoce, mam takove tuseni
Anonymní  2012-10-07 23:27:04

By musela NV niečo k Vianociam uvariť ak bude 28nm sa stále zlepšovať AMD môže k Vianociam ešte pustiť cenu dole . Ak nepríde niečo tajného od NV nemá kam AMD ponáhľať a môže v kľude pripravovať HD8000
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 01:08:36
avatar
ne ... Vánoce už se novinami v HW nechytají nějaký ten rok ... na Vánoce se dá totiž prodat hromada staršího zboží (za nekřesťanské ceny ;) ), takže s novinkami na trh už se obecně moc nevyráží, navíc s rostoucím vlivem Asie, kde Vánoce neslaví a svátky mají až v únoru, většina výrobsů prezentuje novinky až právě po novém roce ....

Kromě toho AMD prezentuje grafické generace v odstupu 12-14 měsíců, takže to, že by se HD 8000 objevily reálně na trhu ještě letos není až tak pravděpodobné. HD 7900 se objevily až v Lednu 2012, takže až v Lednu 2013 to bude 12 měsíců ;). Stát se to sice může, ale to jen ve dvou případech:

1, velký tlak konkurence a nedostatečnost HD 7000 generace

2, Zvýšený zájem o HD 7000 povede k rychlému vyprodání zásob a protože do výroby už půjdou čipy pro HD 8000 bude se muset urychlit nástup HD 8000, protože 28nm výroba je omezená a vyrábět současné HD 7000 i HD 8000 čipy není příliš reálné obojího by souběžnou výrobou bylo málo.

Ten první případ letos určitě nenastane. Ten druhý případ s ohledem na pokračující krizi a v lepším případě stagnaci prodejů grafik je také nepravděpodobný.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-07 22:50:51
avatar
Konkurence a slevy nikdy nespí
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já nevím 2012-10-07 23:43:21

Já se přiznám že si trochu přeji aby se Nvidia trochu vzpamatovala chci aby si šli výrobci pořádně po krku protože když se dva perou třetí se směje.A Nvidia je na můj vkus až moc v defenzívě a to si kdokoli říkejte co chcete.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 01:11:51
avatar
no musí dohnat 7-8 měsíců ztráty co nabrala v posledních 2 letech ... to je složitý, když navíc přichází o segment low endu, který likvidují integrované karty v CPU .... nicméně stačí, aby se AMD nepovedl přechod z 28nm na ten další a může být hodně věcí jinak ...

AMD má ale jako tvůrce GPU jednu výhodu - v nadcházejících letech jako hlavního a asi i jediného dodavatele GPU pro konzole, což při multiplatformním vývoji je výhoda dost značná zvlášť když se technické rozdíly mezi PC a konzolemi budou asi stírat ...
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 01:54:16

Co píšeš je prostě realita,jde jen o to do jaké míry a pro koho je výhodná pokud situace bude pokračovat a nedej bože aby se zní stala norma.Nvidia může klidně sázet na výborný marketing minulých let a na velkou základnu "věrných" zákazníků.Ale jak dlouho toto vydrží.Věčně určitě ne.A taková situace by nebyla dlouhodobě výhodná pro nikoho ani pro "věrné"AMD.Tak nějak jsem to myslel.A to nemluvím o tom že situaci komplikuje globální situace ekonomiky kdy jsou lidé prakticky všude neochotní utrácet.Takže trh je ještě citlivější a vše má jaksi znásobený dopad.Stabilita obou firem je prostě důležitá pro všechny.To je taky důvod proč mám někdy neuvěřitelnou srandu u zarputilých fandů jednotlivých značek a na druhou stranu si říkám ještě že jsou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 03:24:57
avatar
z pohledu zákazníka je úplně jedno jestli tady bude AMD a NV nebo jen jedna z těch firem ... čipy stejně dělá pro obě stejná firma a ta konkurence, která nás zajímá, je mezi výrobci grafik, kterýc vždy bude velká spousta a ti mezi sebou soutěžít neustále, takže se o konkurenci bát nemusíš ...

samozřejmě nepředpokládám, že by k něčemu podobnému v dohledných letech došlo, nicméně význam samostatných grafik obecně klesá, či spíše spotřební segment se dělí na výrazně více zařízení, než jen PC, a grafiky podle toho vypadají takže se obávám, že nějaké souboje AMD vs NV vlastně už ani moc lidí nezajímají .... jak říkám, grafiky tady budou pořád, výrobců grafik je spousta, konkurence obrovská a jestli na nich budou čipy jen s jendím logem je vlastně úplně fuk ... v současné době máme vlastně jen rozmanitost, ale skutečnou konkurenci dělají výrobci grafik a to není ani AMD ani NV ....
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 05:40:54

Rozmanitost kterou dělají výrobci?Když grafickou kartu dělá čip?Ostatní už tak nějak k tomu patří ale vždy je to čip.Rozdílný větráky,lepší napájecí kaskáda,součástky?To je stejný auto z jinou výbavou popřípadě lepšími gumami.Skutečnou konkurenci pro mě tvoří výrobci grafických čipů?A je jedno kdo je pro ně fyzicky vyrábí.Na ceně celé karty je čip vždy to nejdražší.Tedy návrh čipu a jeho výrobní náročnost,výtěžnost a tím i cena určují tím pádem konkurenci větší mírou než cokoli jiného na kartě.Velmi zjednodušeně řečeno.Od toho se odvíjí víceméně vše.Konkurence mezi výrobci karet určuje kolik si nechají zaplatit za ten zbytek.Vlastně i proto existují referenční modely.
moora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 09:41:53

Citace:
z pohledu zákazníka je úplně jedno jestli tady bude AMD a NV nebo jen jedna z těch firem ... čipy stejně dělá pro obě stejná firma a ta konkurence, která nás zajímá, je mezi výrobci grafik, kterýc vždy bude velká spousta a ti mezi sebou soutěžít neustále, takže se o konkurenci bát nemusíš ...


Normálně, měl by jsi s tím jít někam výš. Tady je tě škoda ;)

Teď z pohledu reálného zákazníka:
Dejme tomu, že nvidia zanikne....takže si AMD může nadiktovat cenu čipu dejme tomu 2x větší, protože na ni nebude nikdo tlačit ani výrobci ani TSMC. Tzn., že nám grafiky co? Zdraží a to brutálním způsobem (samozřejmě další generace)
Stejně to platí i naopak a jinde. Neber to jako napadání, ale diskuzi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 11:08:19
avatar
a kalkuluješ s tím, že zároveň s případným zánikem GPU "konkurence", bude mít možnost vyrábět ve větších kapacitách u TSMC (jako že bude muset), tedy levněji, takže k tomu tvému zdražení nemusí ani dojít a přesto bude vydělávat více než nyní? Navíc je určitá cenová hladina, nad kterou se jít nemůže, protože by to nikdo nekupoval a grafiky jako takové (i PC) mají konkurence příliš mnoho, takže jsem si naprosto istý, že nějaké zdražování nehrozí ....

Výrobci grafik na ni samozřejmě tlačit budou, protože ti vyrábí a prodávají grafiky a dělají tu skutečnou konkurenci, která je klíčová ;)

PS: pokud to nemám brát jako napadání, co má znamenat ta první věta?
moora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 12:05:43

Ano, kalkuluju protože to je logické, zánik firmy uvolní další kapacity konkurenční firmě.
Máš pravdu, ke zdražení dojít nemusí, ale s jistotou by na něj došlo. neber to jako napadání, ale pochvalu.
Píšeš to správně, ale to by firmě nechtěly vydělávat, kdyby nezdražily.
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 06:03:46

Krom toho grafických výrobců čipů je přece víc než ty dva.Jenom se zaměřují trochu jinak trh není dost velký a silný aby dělali všichni všechno.Ale třeba kdyby jeden vypadl????Takový Intel??A význam APU bude stále větší zatím to zasáhlo jen "low" segment ale za tři roky kdo ví.Podle mě budou za chvíli klasické karty jen okrajová část trhu a všechno bude tedy zase trochu jinak
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 09:11:10
avatar
Tak samostatné grafiky tvoří už delší čas jen 1/5 prodaných grafik vůbec. A z té 1/5 je 85% těch levnějších až nejlevnějších s cenovkou do 200 dolarů ;) nutno ovšem dodat, že prodeje těch výkonných grafik neklesají, ale stagnují, či dokonce mírně rostou ;) ovšem jako takové tvoří na trhu samozřejmě zcela okrajovou část. Pořád je to a budet to hodně zajímavé.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 12:04:55
avatar
Ospravedlnujem sa za trochu OT, ale neviem kde sa to spytat. O novych mobilnych grafikach GTX 670/675MX neviete nic? Lebo na strankach notebookcheck.net uz su zopar dni aj na andaltechu ich oznamili, ze su to konecne prave mobilne grafiky 600kovej rady s 960 cuda jadrami. Ono sa mi aj tak zdalo predtym tych 336/384 cuda jadier u GTX 670/675M neako malo v porovnani k GTX 680M ktora ich ma az 1344...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 313x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 223x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 834x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1467x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6