GTX 1050 Ti grafická karta potvrzena – Víme, kdy dorazí, za kolik a jaký má výkon. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 01 October 2016
altLow endový PASCAL dorazí v podobě modelů GTX 1050 Ti a GTX 1050. Jaké budou?

 

 

 

Předchozí spekulace byly potvrzeny. Z více zdrojů jsme se dozvěděli, že GTX 1050 Ti je realitou a dorazí z low endových modelů jako první.  Staví na nejmenším PASCAL 16nm jádru GP107, které měří jen 150mm2 a v případě GTX 1050 Ti modelu má nést jádro 768 výpočetních jednotek a 32 ROPs. Sběrnice je 128-bit a model GTX 1050 Ti bude vybavený v základu 4GB GDDR5.

Takty karty jsou stanoveny na 1291MHz v základu (na čemž ale karta málokdy pojede), boost takt 1392MHz a v maximech tak karta poběží kolem 1,45GHz. Paměti poběží na 7008MHz, což bude znamenat i solidní paměťovou propustnost. Není jasné, zda budou i referenční verze, každopádně to vypadá, že všechny nereferenční edice (tedy většina karet v nabídce) bude vybavena v základu 6-pin napájením. A známe již také výkon, první testy naznačují, že karta má výkon velmi podobný jako GTX 960 předchozí generace a tedy minimálně v DX11 testech by měla překonávat Radeon RX 460. Nicméně je tu ještě hledisko ceny.

Radeon RX 460 ve výkonnějších 4GB verzích s 6-pin napájením stojí 139 dolarů tedy něco kolem 4100 korun vč. DPH. NVIDIA GTX 1050 Ti bude o něco dražší a má stát kolem 150 dolarů 4400 korun. Uvedena bude 18.10.2016. O týden později, konkrétně 26.10.2016 má dorazit i konkurence RX 460, tedy 2GB GTX 1050 již bez přídavného napájení. Lišit se bude nejen méně pamětí, ale také méně výpočetními jednotkami v jádře. Výkon by tedy měl být o něco nižší, cca o 15%, což by mělo být tedy výkonově úrovni RX 460 2GB. I tady si ale NVIDIA podle všeho naúčtuje o něco více. RX 460 2GB stojí 109 dolarů (3200 korun vč. DPH), GTX 1050 má stát 119 dolarů (3500 korun). Údajně ale NVIDIA chystá ještě levnější model, ještě ořezanější GTX 1050 SE, ale to zatím potvrdit nemůžeme. Co můžeme potvrdit je, že na konci měsíce tedy NVIDIA vydá novou generaci svých grafik i do low endu, čímž fakticky vyplní celý trh a zbude pak už jen vydání high endové GTX 1080Ti, která je naplánována na Q1 2017 (leden-únor).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  2016-10-03 07:58:35

ten rozdíl v ceně je zanedbatelný... ale já zas někde čet že i 1050Ti má být bez přídavného napájení... Mno uvidíme... Jak říkám kde je konkurence tam Nvidia nabídne i solidní cenu a kde není tam si to pěkně osolí... Ostatně tohle dělávaj všichni...

Pokud bude 1050 pouze s 2GB, tak je to pro mne pasé... chce to 4GB... Stále čekám kdo nabídne Low Profile kartu bez přídavného napájení a s 4GB
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-03 12:24:55

"Jak říkám kde je konkurence tam Nvidia nabídne i solidní cenu a kde není tam si to pěkně osolí... Ostatně tohle dělávaj všichni..." Jasně a tak to má být. Správný obchodník si chce vydělat, nedělá charitu. Pokud to lidi kupují, v čem je problém? Pokud ne, zlevním. A takové ty kecy o předražených produktech... Obchod je poptávka/nabídka, nechci koupit, nikdo mne nenutí.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-03 16:48:43
avatar
AMD to proste zle vychádza, sústredí sa na "podiel" na trhu, miesto toho, aby urobilo konkurenciu grafikám, ktoré zarábajú omnoho lepšie: GTX1070/1080/TitanX P...kľudne, je toto dôležité pole prenechané NV a tým AMD stráca každý deň, vždy, keď sa niektorá z vyšších NV kariet predá skrátka, miesto toho, aby AMD nečakalo na HBM2 a urobilo performance a high-end a neskôr ich prípadný refresh s HBM2, tak to vyrukovanie iba s RX460/470/480 je tragické, čas sú predsa peniaze
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-04 10:46:46

Po tragickém startu RX480 (nedostupnost nereferencí) bych si tak tipnul, že AMD prohrává i v souboji RX480 vs GTX1060. Existují nějaké statistiky, kolik se těchto grafik prodalo, neví někdo? Dík. A to nemluvim o RX 460, kterou si zřejmě namaže na chleba GTX1050Ti, jen o 300kč dražší Radost z toho nemám, ale snažím se to vidět, jak to je.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-04 11:19:09
avatar
ja som len tak mrkol alzu našu, že ako je to tam (jasné, že to nie je úplne vypovedajúci obraz, ale aspoň niečo) a GTX1060 sa relatívne dobre predáva, rýchlejšie a častejšie ako RX480, 470ka je na tom lepšie, ale aj tá sa max predáva cca rovnako ako GTX1060 (znova, platí iba pre alza.sk), som zvedavý, či AMD aspoň zvýši ten podiel na trhu dobudúcna, zatiaľ neviem neviem, na nič drastické to určite nevyzerá a NV má už teraz prakticky všetko od low-endu, až po high-end, 1080Ti bude určite pokrývať silnejšiu Vegu...no neva, ja si počkám na Voltu a tam na nejakú high-end grafiku asi budem časom upgradovať, ale to má ešte čas...
Anonymní  2016-10-04 12:52:24

tou nedostpuností nereferenček si AMDopravdu ublížila... Nicméně jedním z hlavních sdělení je to, že tu AMD potřebujeme, aby ceny byly nižší. A pokud toho AMD dosáhne tak pak je třeba jej i odměnit tím že si jejich produkty někdo koupí... jak ne tak tu nebude a budou na tom ztrátní všichni... i ti co na AMD plivou a ne netu hrají jen machry, že oni na to maj a nejsou socky...(jejich myšlení je velmi krátkozraké... vidí si jen na špičku nosu)

Co tím myslím... pokud nabídne zajímavé produkty tak proč do nich nejít... Ano přijdou s CPU ZEN a intel přijde s odpovědí ale pokud ty ZEN nebudou špatné proč si je nekoupit a ne jen říkat že INTEL má i výkonnější kusy...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-04 13:05:24
avatar
súhlasím, že konkurenciu treba, ale kto hovorí, že to musí byť práve AMD, oni vkuse iba dokazujú, že na to nemajú, neustále sa finančne trápia, na výkonné procesory sa vykašlali na radu rokov a intel v oblasti CPU tak veľmi inovovať nemusel, Fiji jadro pri grafikách bolo podľa mňa sklamaním a čakalo sa od neho viac, a to nehovorím, že R9 Fury bolo koľko modelov s akou dostupnosťou na trhu, aj to až po čase...takže napr v grafikách to bolo voľakedy NV vs ATi a asi to vtedy bolo tak lepšie, som veľmi zvedavý na Vegu, ktorá prichádza tak neskoro (hlavne proti modelom GTX1070/1080, ktoré sa tu už chvíľu ohrievajú), predsa len ten čas beží a určite ani NV nespí...
Anonymní  2016-10-05 12:26:39

tak svým způsobem to bude vždy AMD byť se bude jmenovat jinak a budou pod jinou firmou. Nikdo dnes na zelené louce nepostaví procesory a grafické karty. Ty pokusy už tu byly... Už jen z patentových a licenčních důvodů to nejde... Ano souhlasím AMD potřebuje silného majitele nebo společníka... (podle mně nejlépe SAMSUNG)... VIA už na to vůbec nemá aby ona byla tou konkurencí. Maj jen CPU a ne GPU...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-05 15:29:49
avatar
presne to som myslel - aby tam niekto nalial poriadne prachy, aj keby značenie neostalo AMD, koniec koncov, čo sa grafickej divízie týka, tak je to ATina, súčasné AMD...

...a nejako zlepšiť strategické, dlhodobé plánovanie GPU/CPU, možno aby menej hladeli do budúcnosti, aj tak sa im to veľmi nevypláca, viď napr HBM1 a 4GB limit, nemožnosť RAM taktovať, pri cpu architektúra, ktorá nie je v čase uvedenia poriadne využitá - FX procesory, skrátka trocha sa poučiť z chýb, to by bolo fajn tiež pre AMD...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-05 17:42:52
avatar
Citace:
Nikdo dnes na zelené louce nepostaví procesory a grafické karty. Ty pokusy už tu byly... Už jen z patentových a licenčních důvodů to nejde... Ano souhlasím AMD potřebuje silného majitele nebo společníka... (podle mně nejlépe SAMSUNG)... VIA už na to vůbec nemá aby ona byla tou konkurencí. Maj jen CPU a ne GPU...

Dovolil by som si nesúhlasiť.
Celý výskum a vývoj a intelektuálne vlastníctvo (patenty, priemyslové vzory, licencie atď.) bol v roku 2013 presunutý do pevninskej Číny do spoločného podniku join venture VIA Alliance Semiconductor Co Ltd. (Odkaz) (kde má VIA Technologies Inc. "len" kontrolných 20% skrz know-how a zachovanie podmienok cross lecencie) kde postavili okolo pevninských čínskych univerzít campusy a Čína dnes má výskum vývoj a innovuje a dokonca aj vyráva x86 procesory VIA (CentaurHauls) ako ZHAOXIN ZX-C. Paralélne bolo do grafickej divízie presunuté intelektuálne vlastníctvo a inžinieri s S3 Graphics (HTC) = VIA Group.
iGPU navrhli tak aby dokázala komunikovať ja s x86 tak ARM ISA.

Paralélne s x86 ponúkajú aj SoC na báze ARM a iGPU Zhaoxin (powered by S3 Graphics Chrome).

V súčasnej dobe je od prázdnin prebieha konečne seriová výroba 28nm VIA C-OctaCore FC-1080 (two die) a nového all-in-one 28nm chipsetu ZX-100S s iGPU s 256 SPs Zhaoxin (powered by S3 Graphics Chrome). Len pre porovnanie súčasný 40nm all in-one chipset VX11 má len 32 SPs.

Čo sa týka procesorov tak na rok 2018 VIA Alliance Semiconductor Co Ltd. dodá na trh zbrusu novú architektúru zrejme na 16nm litografii (SoC), ktorá má byť určená ako konkurent Intel XEON procesorom (nižším radám) v serverovej oblasti.

A to robia z omnoho menším budgetom ako má AMD.

Čína sa skrz ZHAOXIN (VIA Alliance Semiconductor Co Ltd.) stala x86/iGPU sebestačná... (nehovoriac o ARM/iGPU) a pokiaľ si Čínska vláda uvedomí "seba sa" ako Skynet tak ochraňuj konkurenciu ako takú minimálne na pevninskom trhu...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-04 13:17:44

Jasně, já čekám, jak dopadne Zen vs Kaby Lake a podle výhodnosti pro mně nakoupím. Bez ohledu na to, jaké značce jsem nakloněný, nejsem charita, abych nakupoval nevýhodně. U grafik jsem bohužel možnost výběru neměl, kdyby existoval od AMD konkurent 1070 a 1080, už bych ho měl pravděpodobně v kompu. Takže ano, AMD určitě potřebujeme, ale v plné síle a konkurenceschopné.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-03 18:51:02

Nevím přesně jak velká společnost je Nvidia a jak velká je AMD, kolik mají zaměstnanců, jaké mají zisky, zázemí pro výzkum, do jakého sortimentu se specializují a co mají jen na okraj jako rozšíření nabídky.

Pokud kterákoliv společnost bude mít lepší zázemí a je schopna investovat, potom dokáže flexibilněji reagovat na konkurenci a zároveň provádět výzkum dalšího nového. Pokud ta jiná společnost takzvaně dotahuje toho prvního, tak musí zaujmout kupujícího na trhu nějak jinak.

Třeba AMD se snaží ubírat směr na DX 12/Vulkan, však proč ne? Je to budoucnost? stává se to aktuální ? Já říkám, že pomalu ano. Snaží se prodávat za atraktivnější ceny? Ano, skutečně se snaží.

Intel teď akorát čeká s čím AMD přijde a poté na toto Intel odpoví zas něčím novým.

Já bych v tom viděl pozitivum. Vývoj se sune díky tomu dopředu a ceny produktů, pokud jsou sobě výkonem srovnatelné, nejsou tam, kde teď je GTX 1080. AMD pokud najde odpověď na GTX 1080, bude moci nastavit laťku stejně vysoko a tím samo profitovat, nebo cenu srazí níže a bude muset srazit i Intel a opět z toho budeme těžit mi, obyčejní spotřebitelé.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-03 20:18:35
avatar
no, čo sa len sem postujú na ddworld do aktualít občas výsledky napr podielu v diskrétnych grafikách, či v NB, tak jednoznačne v týchto oblastiach dominuje NV, a určite má omnoho viac finančných prostriedkov k dispozícii ako AMD, o tom by som nepochyboval...ani o jej ziskoch
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 439x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 285x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 853x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1473x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6