GTX 1070 se začaly prodávat a nejsou ani trochu zajímavé – stojí 14 až 17 tisíc! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 11 červen 2016
altOřezaná GTX 1080 vstoupila do obchodů a pohádka o výkonu GTX TITAN X za 11 tisíc skončila.

 

 

 

 

NVIDIA GTX 1070 grafiky vstoupily do obchodů a realita je poněkud jiná než jak nám to slibovala a malovala NVIDIA. Karty nejsou ani běžně dostupné, bude jim to trvat dalších několik dní a některé dorazí až s koncem měsíce, takže to představení grafiky bylo hodně uspěchané a zdánlivě zbytečné, ale o důvodech toho spěchu víme dost:

Nějak však nechápu, kde NVIDIA vyštrachala ty ceny, kdy GTX 1070 měla stát 379 dolarů a GTX 1080 měla být za 599 dolarů. Realita je totiž taková, že i referenční nekvalitní GTX 1070 s tím laciným PCB a mizerným chlazením stojí téměř 500 dolarů.

V ČR stojí referenční verze (Founders Edice, jak ji NVIDIA vznešeně nazývá, není prostě nic jiného než obyčejná reference) kolem 13 800 korun vč. DPH, to je cca 479 dolarů. Základní nereference, o kterých jsme si mysleli, že budou levnější, tedy za těch NVIDIÍ uváděných 379 dolarů (11 tisíc vč. DPH), jsou dokonce ještě dražší! Stojí 14 tisíc a víc!

No a ty lepší jinak běžné nereferenční edice, které představuje třeba MSI Gaming TF nebo ASUS STRIX, tak stojí, a teď si radši sedněte, 14,5 – 16 tisíc korun! Ehm … tohle je prostě cenový high end a troufám si říci, že kdo má 16 táců na grafiku, má i těch zase předražených 21 na GTX 1080. Za těchto podmínek nedává GTX 1070 absolutně žádný smysl a její pořízení je prostě extrémně nevýhodné a nezajímavé. Zejména když výkonem reference tak tak překonává FURY bez X/FURY X/980Ti, které stojí podobně a většina z těch kteří nakupují v této cenové třídě, je má doma.

Ano GTX 1070 je o něco výkonnější, OC edice bez potíží překonávají výše uvedené starší karty, ale rozdíl není až tak moc výrazný a jediným světlým bodem je tak spotřeba. Je prostě nutné mít na paměti, že GTX 1070 sice stojí jako TOP high end, ale technicky jím prostě není. Je to nástupce GTX 970, tedy karty vyššího mainstreamu (Performance) segmentu postavený na menším nikoliv high end GPU. A ano, proti GTX 970 představuje GTX 1070 značný skok výkonu, ale je také 1,5-2x dražší! Takže zatímco AMD chystá mainstreamovou RX 480 za stejnou cenu současných mainstreamových R9 380/380X s podobným výkonovým generačním boostem a zlepšením efektivity provozu jako GTX 1070 vůči GTX 970, NVIDIA si za to samé účtuje podstatně více!

GTX 1070 navíc není příliš perspektivní kartou za ty peníze. Není to high end, nedá se ani přetaktovat nikam poblíž výkonově GTX 1080, která i v referenci je nejméně o 20% výkonnější a pod DX12 je rozdíl proti stávajícím Radeonům dost malý, což do mnoha nových DX12 her není příliš povzbudivé. Ano, je to výkonná grafika a ano, určitě se nám líbí výkon vzhledem ke spotřebě, ale ty ceny jsou prostě totálně mimo, a dělají z GTX 1070 nezajímavou kartu … Kdyby stály těch 11 tisíc, co původně měly, pak by to bylo trochu atraktivní! Já jen nechápu, kde NVIDIA vzala tu doporučenou cenu 11 tisíc vč. DPH, když se tomu žádný z modelů GTX 1070 ani neblíží. To musí být nějaký překlep, protože to je cena jiné karty jiné třídy. GTX 1070 s reálnými cenami je cenově o kategorii výše. Pokud chcete novou grafiku za tyhle peníze, samozřejmě GTX 1070 je jasná volba, protože je také jediná. Ale rychle ztratí na hodnotě a výkonem ji ještě letos další uváděné skutečné high end grafiky předčí a pravděpodobně za ne o tolik rozdílné ceny.

Na recenzi k nám míří první kusy, doufejme, že se ty ceny brzy srovnají a dočkáme se této karty za těch slibovaných 11 tisíc, protože za těch současných 14 – 16 tisíc to je sakra úplně jiná „pohádka“ a vůbec není pěkná. Tím spíše jsme zvědaví na Radeon RX 480, která není rozhodně přímou třídní konkurencí a bude se prodávat za cca 5,8 - 7,8 tisíce korun, tedy v podstatě za polovic. Schválně, jestli bude zejména pod DirectX12 nová 14-tisícová GTX 1070 o ten dvojnásobek výkonnější, jako je dražší proti RX 480 …

Na DDWorld.cz můžete příští týden v jeho závěru čekat recenzi GTX 1080 v referenční i nereferenční verzi a to samozřejmě v nových aktuálních hrách. Testy na 5-6 let starých herních titulech, jež neřeknou o výkonu moderních grafik ani SW absolutně nic, a které jsme si bez potíží zahráli na kartách několik let starých, necháme na „profesionálních“ magazínech. Jako uživatelé a tvůrci uživatelského magazínu DDWorld.cz chceme vědět, jak je to s výkonem v současných hrách a hlavně v těch, co se blíží a pro které si novou kartu kupujeme! Do našich testů doplníme další DirectX12 hry. Minimálně nasadíme nový TOTAL War: Warhammer, který máme v DX12 k dispozici a kde je také značný kladný přínos tohoto nového API (až +50% výkonu proti DX11) a uvažujeme i o AotS, ale to už bychom museli vyřadit nějakou jinou hru, protože prostě není v našich časových možnostech ty recenze s tak rozsáhlými testy dělat, nejsem finančními možnosti a zdroji profesionální magazín. Brzy vám přineseme recenzi a test Total War Warhammer a této nečekané herní pecky a zatím nejpříjemnějšího herního překvapení roku!

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
xXorren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 17:07:02

A to sem si ji chtěl koupit :/
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 17:38:51
avatar
Polaris bude stáť hneď pri uvedení tých sľubovaných $199?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 17:42:06
avatar
no určitě nebude stát o 100 a víc dolarů víc
Marcel23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 17:50:52

To nemůžete vědět, obchody si vždy najdou výmluvy typu slabá koruna.......
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 17:59:20
avatar
no o 100 dolarů prostě dražší nebude ;)
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 20:33:18

A bavíme se o variantě 4GB nebo 8GB? Spekuluje se o tom, že jde o cenu 4GB verze, která nebude až tak dostupná, že hlavnš budou vyráběny dražší verze s 8GB, byť zákazníci budou preferovat levnější verzi.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 08:52:59

Další pan obchodník, co ho obchody zásadně okrádají, ach jo.
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 20:40:54

Urcite budou drazsi. 200 dolaru je jen sen. Dalsi vec slusna nereferencni, bude tak za 8t. a budeme radi.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 21:27:56
avatar
1.Polaris nebude mit dvoji cenu pro reference a treti strany, tenhle rozdil naboural zcela cenotvorbu u pascalu (spolecne s velmi omezenou nabidkou).
2. Polaris bude mit mnohem vyssi skladove zasoby.

Jinymi slovy, ne, cena by se nemela lisit od toho co uvadelo AMD!
Anonymní  2016-06-13 08:13:31

ze začátku určitě bude každá novinka je nadhodnocena prodejci... Po měsíci až 2 se to srovná.
David32 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 18:20:00

Nevim kde kdo vycucal ty grafy v dx12 gf oproti radeonu ale bud byl psychicky naruseny nebo nemel co delat a hral si ve photoshopu ale na o neco renomovanejsich servrech je realita trosku jinde kdo se chce dozvedet pravdu prosim necht zavita na jkykoliv jiny server
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 19:02:41
avatar
ehm ... ty grafy jsou z renomovaného serveru ;) jsou z nedávného článku z preview GTX 1070 z Odkaz žádné hraní v Photoshopu taková je realita ... kdo se chce balamutit, může zavítat na jiný server, ale máme už něco otestováno a opravdu naše testy potvrzují tuhle realitu ...

Ale máte pravdu, jen psychicky narušený člověk by si myslel nebo by tvrdil, že NVIDIA je na tom pod DX12 lépe než jak to ukazují tyto grafy ...
radoniz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 10:04:31

Preco potom neni uvedeny v clanku zdroj grafov?
Nevidim to tu prvy krat.
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 20:03:33

pretoze je to amatersky web.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 21:00:03
avatar
byl uvedený v originálním článku .... hardwarechanuck.com
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 19:06:29

Ono ani v vedle u sousedů, v německu, to není o nic řůžovější, kde reference 1070 vychazí na 500€ a nerefernce +- 20€. Ale i tak to je cca 500,- kč míň což ale není zapříčiněno slabší korunou. Nevím, v poslední době jsem dost znechucenej nakupovat u nás, když si můžu dojet tak 50 km za čáru, projet 120 kč a pořád ušetřit. Bohužel to se týká téměř veškerý elektroniky a vzhledem k tomu, že jsem součástí EU tak se žádná verze neliší pro určitý trh.
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 1070 2016-06-11 19:14:19
avatar
Tak ta cena je u nás hodně přestřelená. Kdyby stála 10 000, tak by se o ní dalo přemýšlet, ale takhle to vypadá, že upgraduju svoji GTX 780 kvůli DX12 na RX 480 8GB.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 19:27:30
avatar
ta cena je přestřelená všude ... ani v USA ji nemají za 379 dolarů nikde
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 19:42:45
avatar
Možná je to způsobeno tím, že se karty začaly ted prodávat, za měsíc si třeba ceny sednou na těch 379 v USA, ale u nás si myslím, že to pod 13 000 nepůjde.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:13:26
avatar
to je sice hezký, ale když řeknu oficiálně že karta bude stát 349 a stojí minimálně o více jak 100 dolarů víc, nejde to omluvit ani tím, že je to nové zboží ...
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 09:10:55
avatar
Tu cenu ale neurčí Nvidia, ale obchody, protože ví, že o kartu bude ze začátku zájem, tak jí zvýší cenu. Jak zájem opadne, tak ji dají na tu stanovenou.
afk_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 19:43:15
avatar
presne. az si to trochu "sedne" a opadne uvodni vlna, bude dostatek upravenych karet, tak to vidim na 1080ku. preci jen jsem vetsinu casu pod linuxem a tam bohuzel AMD porad hodne ztraci. ale uz se blyska na lepsi casy, aspon doufam ;)
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:01:08

Jo a ta to vytrhne.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 19:34:51
avatar
Citace:
Testy na 5-6 let starých herních titulech,...

...necháme na „profesionálních“ magazínech


Sakra, takže žádné AvP ;(((
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:18:25
avatar
bohužel, tvůrci her a vydavatelé nám podstrkují samé novinky, takže na staré hry není čas
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Uz aby tu byla 1060 2016-06-11 19:56:29

Auž aby tu byla 1060...na nic jineho nemá smysl čekat.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 20:02:12

Otázkou jest, co ta karta předvede....
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 20:11:11
avatar
Mohla by už tak dobrou cenu RX 480 snižit ještě víc. Víc od ní neočekávám. Využití dx12 nejspíše bude stejně "dobré" jako u 1070/1080.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 21:33:39
avatar
1060 nebude ani vyhodnejsi a pravdepodobne ani efektivnejsi nez 480 (tam se bude jednat o minimalni rozdily), a protoze vyjde pozdeji, tak dost nema cenu na takovou kartu cekat. 480 je lepe pripravena pro nova API a nvidia nemusi mit uz ani vyhodu DX12.1 jako u maxwelll vs GCN 2./3. gen.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:00:12

zatím u 1060 můžeme jen spekulovat.

Ovšem příjde mi nelogické aby produkt, který vyjde o pár měsíců později nabidl něco podstatně horšího než konkurence. Přece je logické že NV bude chtít AMD trochu zavařit i v mainstreamu... něčím, těžko říct co vymyslí ale těším se na to
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 10:57:41
avatar
Jj NV určitě zatopí, ale maximálně sama sobě
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 20:34:47
avatar
Čo je toto za cenová politika? WTF? To ako potom Apple, Samsung ked predstavia top model a je o 100% výkonnejší ako predchodca automaticky mu dajú každý rok o 150€ navyše? Tieto karty za tie peniaze rozhodne nestoja. Keby AMD spustilo ceny fury X na 400 - 450 eur bola by to rozhodne zaujímavejšia kúpa ako toto predražené čudo ...koľko bude stáť ti edícia? Nehoráznosť pýtať toľko peňazí za vyšší mainstream ....
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 21:38:30
avatar
Pokud se podivate na ziskovost segmentu hernich grafik, tak se jen stezi dostavate u obou firem do cernych cisel. Jedna z moznosti jak tohle resit, je zdrazit (founders ed. cena byl velmi chytry tah, ktery automaticky zdrazil i ostatni verze) nebo se tomu trhu uplne vyhnout (jako v pripade GP100). Nvidia aplikuje oba zpusoby.
Ono ji ani moc casu nezbyva, protoze do budoucna trh dedikovanych hernich grafik bude muset stejne opustit, stejne jako musela opustit vyrobu cipsetu pred lety.
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:02:19

máš věšteckou kouli ? vypadá to tak
Seldonsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2016-06-11 20:43:59

Ty se porad divis jak Hurvinek, stale kecy jak je to spatne s cenami. Ale napis proc jsou ceny takove, no proto ze AMD nic nevydalo a neni zadna konkurence. Tim padem koho je to chyba no nVidie tezko. Proste si vydela, kdyz konkurence chrape. Tak si to uz nech od cesty a bud sebekriticky, i kdyz to neznas co.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 20:49:10

Súhlasím, bez konkurencie si jednoducho Nvidia môže dovoliť nastaviť také vysoké ceny. Boli by hlúpi, keby to nevyužili.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:35:29
avatar
sebekritický? já jsem ty karty nedělal, ceny nedělam já jen píšu jak to je ... a že konkurence není? no to také není pravda, máš možnost si vybrat jiné karty s lepším poměrem cena-výkon atd.

// Jinak mě jde o to, že když někdo řekne, že oficiální cena bude ta a ta tak nemá být v krámě o třetinu vyšší! To opravdu není v pořádku ... nechápu kde NV ty ceny vyhrabala ... ale kdyby uvedla oficiální ceny 479 a 749 dolarů, tak by to bylo v pořádku, jen by byly drahé, ale aspoň by tu nebyl ten rozpor ....
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:22:00
avatar
úprimne, ale aké z radeon tábora - ani ten RX 480 ešte nie je dostupný čo som pozeral shop...28nm generáciu - Fury, Pro Duo? ...to už mi príde ako chabá konkurencia...

...pravda je, že sa tu písalo, že v TSMC AMD vždy odlaďovalo proces nvidii a malo tam horšie podmienky, lebo pre GlobalFoundries vnímalo TSMC AMD ako konkurenta...to bolo rečí, že NV ukazuje iba makety, a AMD už predstavilo produkty a bude mať grafiky skvôr a NV si proces bude musieť odladiť sama pochopiteľne po odchode AMD...kto začal s novou generáciou na 14/16nm a má tu prvé GPU? - NVIDIA...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:32:43
avatar
no AMD ukázalo také produkty a kdyby je prodávalo, tak to bude v obchodech vypadat zhruba stejně s dostupností ... NVIDIA tedy vyhrála jen na papíře ... stav výroby je ale zjevně podobný ... jediný rozdíl je v tom, že NVIDIA nečekala ani na dostupnost referencí a kartu uvedla ... AMD s uvedením čeká na dostatek karet protože jde o vážně masovku ... jak říkám vím o tom, že Karty už jsou v Evropě na skladech ... a prodávat se přitom mají až za 2 týdny ...
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:35:35

DD lepší cena - výkon poměr není konkurence, ne ?

GTX 1080 stojí víc jako Fury X ale je vykonnější a má v sobě další 15% OC potenciál

GTX 1070 má v sobě taky OC potenciál, který sice nedosahuje výkonu GTX 1080 ale Fury X v pohodě dorovná.

Navíc ber v úvahu spotřebu, konektivita 4K 144Hz (pro e-sport gaming), podpora HDR, 4K HEVC dalších profilů atd.

Nebo ty bys doporučil Fury X za +- 17K nad GTX 1070 ? pro ty kdo kupují novou grafiku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:40:29
avatar
myslím že v článku jasně píší, že samozřejmě nemá smysl v této kategorii kupovat něco jiného nového než 1070/1080 protože jsou tam prostě jediná možnost .... takže samozřejmě doporučuji je, to ale neznamená, že jsou nějak atraktivní a výhodné či dokonce zajímavé (dobře 1080 ano, protože je to to nej dnes ...)

GTX 1070 není prostě zajímavá vůbec a jde mi hlavně o to, že když se řekne že ceny budou 379-449 a 599-699 a ve výsledku jsou 479-549 a 749+ tak to rozhodně není v pořádku ... neřeknu pár dolarů rozdíl, ale tohle není pár dolarů, tohle je rozdíl třídy! Kdyby tohle udělalo AMD tak mu někteří půjdou vypálit sídlo ... a neomluvíte to ani tím, že není konkurence, NVIDIA moc dobře věděla, že není konkurence a přesto tyhle ceny oficiálně oznámila ... myslím že se shodneme, že tohle prostě není v pořádku ...
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 23:00:10

Trošku tě upravím, ty ceny jsou MSRP 379 a výše za nereference a 449 dolaru za FE (450 dolarů odpovídá 13 800 Kč za které jsou ty karty v prodeji třeba na alze, když si vemeš že 450 dolarů * 24 + dph + clo + nějaká ta marže, jednoduše 450 * 30 - osobně používám koeficient * 30 a obvykle to vychází s rozdílem par set, tak to vychází na 13 500, takže těch 13 800 zas tak nereálných / nefér není)

U nereferenci je problém, s tím s tebou souhlasím, ale dá se koupiš i slušná nereference za odpovídající cenu, např EVGA 1080 SC 650 dolaru v USA (u nás 20 500 Kč , opět 650 * 30 = 19 500 + tisicovka pro alzu ) a nereference za 700 dolaru * 30 = 21 000 , takže 21 400 s marží ještě jde..

Taky jsem čekal lepší ceny ale pořád mi příjde že u nás toho prodejci jen využívají a nějakou tu tisicovku si k tomu přídávají ... toť můj názor.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 00:10:04

nejaká tá marže(ale tú asi nemyslíš) je už zahrnutá v doporučenej cene
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 00:19:29
avatar
je
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 10:24:57

j ale to je marže pro výrobce, ale ne pro přeprodej

u nás mají prodejci marži 5 - 7 %. to z 20 000 Kč dělá +- 1400 Kč v případě 7%
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 13:09:21

Vážne doporučená cena je cenou pre koncového zákazníka a nie pre výrobcu.
A žiadna marža tam nie je ! Ale volá sa to obchodné rozpätie
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 14:38:51

je to doporučena cena, ale jen pro USA .. žiješ na slovensku a tady se kšeftuje jinak.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 15:10:52

No veď áno a ty si to pekne prepočítal - odhadol na CZK /nahoď aj EUR ;)/
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 15:54:07

tak v eurech to máš obdobně jak u nás. Ceny 1080tek na alze.sk odpovídají naším cenám.

789 euro je 21 300 +-
radoniz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 10:10:47

A ktore maju lepsi pomer cena vykon ?

Fury X stoji 660e nech pocitam ze 1070 bude stat 550
stale ma lepsi pomer cena vykon.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 21:09:36

Minimálně nasadíme nový TOTAL War: Warhammer, který máme v DX12 k dispozici a kde je také značný kladný přínos tohoto nového API - eh? Hra je stale dx11 a dx12 len vyvojari slubuju patchom ale zatial je ticho a o nejakom prinose hovoril iba jeden clanok a este to nie je vonku tak len dufajme ze to tak bude...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:11:42
avatar
patch bude brzy tento měsíc ... novináři mají DX12 verzi k dispozici ... včetně nás ;)
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:24:18

A tie testy co sa vtedy ukazali su vazne pravda? Ja tu hru mam kupenu ale nehrajem a cakam na ten patch nech si to potom vychutnam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:30:22
avatar
jj ten test je přímo od vývojářů hry .... hra pod DX12 umí i AS ... u některých grafik tak bude opravdu značný nárůst výkonu ... jinak hru klidně hraj, je super
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:52:02

Este hrajem zaklinaca, ten ma prednost Ja ale s hranim cakam, jednak sa postupne bude pridavat obsah, nove rasy v kampani atd, tento patch a cakam aj nejake mody lebo s niektorymi mechanikami hry moc nesuhlasim a casom si to cez mody spravim na mieru
NewScream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1080 Ti 2016-06-11 21:10:00

Jeden čínský web napsal parametry 1080 Ti, a nového Titána: http://i4.buimg.com/7252f220a1be25e4.jpg . Nejspíše to je fake, ale převzal to i jeden slovenský zpravodajský web. Každopádně parametry v té tabulce jsou hustý a myslím, že nejsou nereálný :-). Drsně vypadá jak nárůst VRAM na 12 GB, paměťová propustnost kolem 500 GB/s i stream procesory 3200. Tak schválně za půl roku či déle co na tom bude pravdy... :o) ooo)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:12:12
avatar
je to spíše odhad jaký dělá kde kdo ;) zatím si počkejme ...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 21:35:17

Ked sa obchody trocha napakuju, tak predpokladam ze cena klesne.

Nic neobvykle.
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 21:59:54
avatar
presne. Opadne prvy osial, dojdu karty a zacne konkurencia medzi jednotlivymi vyrobcami, neskor dojde AMD 480 a cena pojde 2. krat dole. Ked vyjde 1080Ti padnu dole zas a pod.
Tato cena je neskutocne nadstrelena a (zne)vyuziva nedostatok konkurencie na trhu a vysokych cien predchadzajucej generacie.
Za 2 mesiace budu stat nereferencie 1070 okolo 400 Eur ( a aj tak sa nebude oplacat koli novej 480).
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 21:55:52

K testu Warhammeru, je nepřesné tvrdit že oproti DX11 nabízí až 50% lepší výkon když je test rozdílný a nevychází přímo z gameplaye hry tak jako DX11 benchmark.

DX12 ještě ve hře jako takové není a bylo by dobré se o tomto rozdílů alespoň v testu zmínit.

Citace:
There are some very important things to keep in mind going into this performance test. We are not able to compare directly to DX11 to measure the performance gain or loss going to DX12. Neither AMD or NVIDIA have drivers ready for this launch, therefore this should be used merely as reference for current DX12 performance in Total War: WARHAMMER when using DX12. One last thing regarding this benchmark, with no way to further test frame rates and frame times (as programs such as FRAPS have yet to catch up to DX12) we’re at the mercy of the results given by the benchmark. Being that this game utilized Asynchronous Compute we suspect that Radeon graphics cards will see greater gains when going from DX11 to DX12, but without having DX11 results it’s only speculation. We only mention that because it is important to note that the gains with DX12 are likely heavily attributed to the inclusion of Asynchronous Compute.


Odkaz

DX12 benchmark (nejde o gameplay benchmark jako např Ashes of singularity) Odkaz

K cenám GTX 1070. Jednoduché pravidlo jako u GTX 1080, chvilku si počkejte. U GTX 1080 jde sehnat např od EVGA s továrním OC za cenu kolem 20 400 a určitě je to lepší řešení než FE za 21 400. Tisicovku máte na pivo a navíc máte od výroby lepší výkon a provozní vlastnosti, které udrží kartu na 70°C a OC potenciál 2Ghz rovněž v ceně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:09:55
avatar
patch DX12 pro hru je připravený a vyjde každým dnem ... jako novináři máme tu verzi dříve
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:14:01

tak oni na wcftech měli taky tu novinářskou verzi, takže už je nějaká nová verze kde je porovnat DX11 a DX12 ve stejné scéně ? / mapě jo ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:15:48
avatar
no já doufám že jo, ještě jsem se na to nekoukal, ale přišlo to nedávno do mailu ...
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 22:24:13

ta novinka že zatím nejde testovat přímo DX11 proti DX12 je 14 dní stará. Tak dej vědět jak to vlastně je
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 23:25:21
avatar
Neviete či budú 28nm Radeon Fury, ale aj 28nm Radeon R9 Fury X nejak výrazne zľacňovať teraz keď sa začali predávať 16nm GTX 1070 v +/- cenovej kategórii 28nm Radeon Fury?
Vraby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 23:44:25

asi ne, spíš se doprodají skladové zásoby a dále se vyrábět nebudou , to platí i pro 980Ti , 980 a 970
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 01:18:09
avatar
Aha. Tak, že sa dopredávajú NVIDIA GeForce GTX 980/970 s Launch Date 09/18/2014 a Launch Date 06/01/2015 v podobe NVIDIA GeForce GTX 980Ti ma neprekvapuje a je to logické keďže sú na trhu NVIDIA GeForce GTX 1080/1070, ale v prípade Launch Date 06/24/2015 AMD Radeon R9 FuryX a 07/14/2015 AMD Radeon R9 FuryX a aj 09/10/2015 AMD Radeon R9 Nano to moc zmysel nedáva keď nástupci nie sú na thu.

V podstate za pôvodné ceny byť ako uvádzade dopredávané zrejme až na Nano moc tie karty povedané rečou autora nejsou ani trochu zajímavé keď sú na trhu 16nm NVIDIA GeForce GTX 1080/1070 teda hlavne GTX 1070.

A vôbec by ma zaujímalo či sa R&D za ten krátky čas čo sa predávajú a zrejme aj množstvo predaných kusov pri AMD Radeon R9 FuryX/Fury/Nano AMD-čku vrátilo (zarobilo) alebo to bola strata?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-11 23:46:26
avatar
nebou, stejně už skoro ani nejsou delší čas skladem ... počítalo se s novou generací grafik ....
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 00:20:14

Potom uveďte ASIC tej novinárskej karty
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajímavost 2016-06-12 09:38:20

Proč by neměly být tyto karty zajímavé?
Když vidím ten nárust výkonu, oproti třeba GTX980 (od 14tis)
či R9 Fury (od 14tis).

V hodně her má dokonce vyšší výkon jak R9 Fury X (od 18tis).

Takže jak?

Jinak nějaké sliby výrobců před uvedením ještě někoho překvapí? Kort IT web
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 10:34:50

Predpokladané ceny RX 480 v jednotlivých krajinách:

Odkaz
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-12 12:38:53

Pekne tak kupujeme v Swiss ?
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 09:30:38
avatar
Cista katastrofa
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 12:51:28

Čo Titan za 1/2 z ceny ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 15:50:13
avatar
no předražený titan děleno 2 jako nová generace je pořád předražený ;)
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 16:32:34

DD ;) Ozaj ASIC má podľa teba význam ? A prečo ho neuvádzaš ? Vám novinárom pošlú isto lepšie karty ako tie čo idú do obchodu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 16:33:45
avatar
protože netaktujeme nijak extrémně, tak nás prostě nezajímá ... zajímá kolegu v redakci ale většinu redakce nikoliv stejně jako drtivou většinu uživatelů ... takže se mu věnovat nebudeme. Naše karta je přímo od výrobce z první várky, pochybuji že se nějak významně liší od ostatních ze stejné várky v obchodech ...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:27:05

Tak to napíš, alebo daj printscreen do obrázkov v článku. Recenze má byť úplná
EVGA za to berie príplatky a pevne verím, že Vám davajú lepšie a potom sa človek doma čuduje, že ma iné výsledky.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 16:58:40
avatar
čakaj hodnotu ASIC v recenzii, sú síce asi určité modely kariet, kde sa používajú vyslovene lepšie jadrá, ale inak je to otázka zakúpeného kusu a vlastne šťastia, aký vysoký ASIC jadro dosahuje...

...vyššia hodnota znamená, že karta pôjde pri nižšom napätí taktovať stabilne vyššie ako karta s rovnako účinným chladením a nižšou hodnotou ASIC...

...inak, keď už som pri tom, tak keď si spomínam na test Asus Strix GTX980Ti OC, tak tam bol do recenzie zakliknutý iba gaming, či OC profil cez GPUtweakII a bolo písané, že max dosahuje karta 1418MHz na jadre, ja som mal maximum v najsilnejšom profile (mám doma rovnakú kartu) max 1406MHz tuším (OC profil v rovnakej utilite) a v záťaži to išlo stabilne na 1380MHz, takže testované strixko tu, mohlo mať ASIC lepší ako moja karta (65% ASIC quality)...aj tak sa mi ju podarilo ešte dvihnúť na skoro 1450MHz stabilne na jadre s vlastným profilom....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:07:29
avatar
nám nedávají lepší karty, máme jen výkonnější sestavy, lepší chlazení a proto máme lepší výsledky protože u NVIDA na chlazení sakra záleží a když to testuješ v průvanu a krátké sekce, dostaneš se s NVIDIA klidně až o 5-8% výše než jak tak karta běhá v normálních podmínkách normálním PC normálnímu uživateli ;)
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:16:28

DD - Veď napísať do recenze "ASIC=93%" alebo obrázok printscreen z GPUTweaK pre teba nie je problém vzhľadom na to aké mimoriadne dlhé ich robíš. Vážne J2C si pochvaľoval na 390 že mu dali mimoriadne dobrý exemplár. Mám AMD kartu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:15:11
avatar
jako mohou se v sériích vyskytnou atipicky dobré a špatné kusy, jsou to prostě čipy ale až na verze, které poskytuje sám výrobce, tedy referenční, se to moc nevybírá ...

jj snad na to nezapomenu
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:23:20
avatar
Citace:
nám nedávají lepší karty, máme jen výkonnější sestavy, lepší chlazení a proto máme lepší výsledky protože u NVIDA na chlazení sakra záleží a když to testuješ v průvanu a krátké sekce, dostaneš se s NVIDIA klidně až o 5-8% výše než jak tak karta běhá v normálních podmínkách normálním PC normálnímu uživateli ;)


...súhlas, ale mám podobné komponenty - dosku, rovnaký pretaktovaný Intel procesor ako tunajšia testovacia zostava - skrinku mám priestrannú big tower Corsair 780T a jednoducho na Gaming profile moje strixko 1418MHz nikdy nedalo - aspoň som nevidel, 1406MHz max a to išlo rýchlo dole, takže stabilne nad 1,4GHz u mňa až po pretaktovaní, ak tam nie je vyslovene chladno v redakcii, tak by som povedal, že tento rozdiel mohol robiť lepší Asic v tom zmienenom prípade, ja nemám najlepší, preto by som sa tomu nečudoval...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:31:10

Lepšie chladenie ako Ja DD v Prahe isto nemá
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:34:04
avatar
hej, hlavne v zime pekne ťahá od Vysokých Tatier u teba..., ale vodný okruh by to prekonal, či klimatizovaná miestnosť
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:28:29

To by potom nebolo objektívne
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 12:46:47

osobne riesim dilemu... ci upgrade PC, kedy by som vymenil i5 2500k za i5 6600 popripade i7 6700, s tym ze si necham 970X, alebo vymenim 970X za 1070X s tym ze zatial ostanem na starom procesore...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 15:57:23

Myslim, ze o tej prvej variante nema zmysel ani uvazovat.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena/výkon 2016-06-13 15:20:47

No když se podívám na TPU tak mi nepřijde ten výkon 1070 zase tak špatný

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1080_Gaming_X/24.html
Surda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD grafiky - teselace? 2016-06-13 15:28:29

Trošku z jiného soudku - jsou slabší výkony AMD karet s teselací minulostí? Má někdo přehled? Má smysl se tímhle parametrem zabývat?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 15:49:39
avatar
nemá a nikdy nemělo ... kromě několika her, které záměrně )jistě náhodou) tessellovaly i to co na scéně nebylo vidět, aby silnější tesselační výkon vynikl u některých grafik, není jinak tessellašční výkon žádnou slabinou AMD a nikdy ani nebyl. AMD má teesselační výkon více než dostatečný na to, jak se má použivat a není s tím žádný problém ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 283x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 203x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 826x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1153x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6