Strana 3 z 4
U GTX 400 grafik zatím platí, že čím nižší rozlišení, tím jsou lepší. Ale od 1920x1200 a výše už jejich výkonnost proti konkurenci klesá a také s vyšším AA jejich výkonnost klesá. Ideální není ani výkon pod DX9 a OpenGL, kde nová generace čipů NVIDIA doplácí na nižší počet texturovacích jednotek. A jak si vedou GTX 460:
Oblíbená hra, a pokud hrajete bez AA, GTX 460 zrovna nezáří a propadají se za HD 5830 a HD 5770 jim těžce šlape na paty! Hlavně ale rozdíl proti GTX 260 je minimální! O něco lepší je to se 4AA, který jde GTX 400 grafikám dobře, ale opět se to zhoršuje při 8AA, na který ale dnes má většina grafik dostatek sil i v 1920x1200, takže když mluvíme o plných detailech a hry to umožňují 8AA se často používá.
Podobných výsledků se dočkáme v mnoha DX9 hrách. GTX 460 soupeří s HD 5830 a sehrávají rovnocennou partii. Problém je, že HD 5830 není zrovna nejpovedenější model a levnější a výrazně jednodušší HD 5770 není daleko. Samozřejmě pokud někteří doufali, že by si GTX 460 mohly došlápnout i na HD 5850, tak v DX9 hrách ani náhodou …
V podstatě stejná situace panuje i v DX10 hrách. GTX 460 dochází s vyšším rozlišením a AA rychle dech. Ale v průměru nabízí skutečně jen o hlup vyšší výkon než HD 5830, ale zdaleka to neplatí všude, bez AA je kupodivu GTX 460 téměř vždy pomalejší a stačí jen na HD 5770. Radeon HD 5850 je nedosažitelný.
Velkou pozornost už Computerbase věnuje DX11 hrám. Není divu. DX11 se docela ujalo a rozhodně se s ním budeme vídat stále častěji. Navíc HD 5000 i GTX 400 jsou grafiky první DX11 generace.
Ve většině hrách ale GTX 460 doplácí na nedostatek texturovacích jednotek. Často se propadá i za HD 5830. V těch náročnějších hrách, kde se výsledky srovnávají a v určitých situacích se zejména silnější GTX 460 1GB dokáže podle měření CB, vyšlápnout i na HD 5850, je ale problém, že hry nejsou hratelné. Jednoduše Metro 2033 ani Stalker si se 4AA/16AF s GTX 460 (i HD 5830 atd.) plynule rozhodně nezahrajete. Tyhle hry musíte hrát bez AA, jenže pak se GTX 460 propadají výkonově k HD 5830 i za něj …
Takže si to můžeme zrekapitulovat …
|