Mainstreamová grafika GTX 960 je poněkud zvláštní grafika, efektivní, ale výkon pokulhává.
AMD poměrně jasně vyhrává ve střední třídě a asi málokdo by dnes udělal chybu a místo Radeon R9 380 pořídil GTX 960. GTX 960 to rozhodně nemá lehké, má jen 128-bit sběrnici, což ji velmi rychle v moderních náročných hrách dostává do kolen a to i v 1920x1080 rozlišení. Dohání to opravdu vysokými takty jádra, které v základu běhá na 1,2GHz v boostu a většina OC edic běžně atakuje 1,4GHz.
Nicméně GTX 960 stojí přímo proti Radeon R9 380, který je parametrově silnější a nejen že je v základu výkonnější, ale jeho výkon v náročnějších hrách a vyšších rozlišení už je téměř rozdíl třídy, což vzhledem ke stejným cenám je problém.
Aktuálně se tak objevuje zpráva, že NVIDIA ukončí GTX 960 2GB a bude nabízet GTX 960 jen ve 4GB verzi, která v moderních hrách proti 2GB verzím dokáže nahnat i několik % a lépe konkurovat R9 380. Problém je, že i R9 380 má kromě 2GB i 4GB verze.
GTX 960 by nebyla špatná grafická karta, ale v současné době není pro většinu uživatelů žádný důvod k jejímu pořízení, když za podobné peníze je tu Radeon R9 380. Ten sice žere o něco více, ale jak se ukazuje je nakonec efektivnější, má lepší výkon herní i výpočetní a hlavně mnohem lepší DX12 podporu, umí i Asynchronní shadery a další věci, které se chystají do nových her, což bude pro technologicky zastaralé a na DX12 nepřipravené MAXWELL jádro na GTX 960 problém. Takže náskok R9 380 na GTX 960 bude v nových hrách jen narůstat. Ani 4GB verze GTX 960 na tom nic nezmění ... ne když 4GB R9 380 stojí to samé ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|