HD 4890 – zrozen k taktování. Radeon HD 4770 – levný výkon s TDP 80W! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 27 March 2009
altVydání novinek ATI se blíží a opět se něco dostalo na světlo dříve, než by mělo. Takže si to pojďme okomentovat.

 

 

 

 

Stálé čtenáře možná trochu nudí opakování zpráv, ale vzhledem k objevujícím se doplňujícím informacím je zkrátka nutné něco opakovat. Naše Kačenka ale bedlivě střeží tajemství Radeonu HD 4890/4770 a do vypršení NDA nic oficiálně neprozradí:

Neoficiálně ale mohu reportovat nadšení z neuvěřitelného taktovacího potenciálu HD 4890. Informace, které se z různých zdrojů na internetu objevily ohledně možností dosáhnout taktu z 850MHz na 1GHz, totiž nejen že vůbec nelhaly, ale dokonce bude realita ještě o něco lepší. 1GHz lze totiž dosáhnou už jen v ovladačích Catalyst a to bez nějakého velkého laborování s napětím. Takt 1000 MHz není rozhodně konečným, ale více v současnosti nejde, protože zkrátka nastavení vyššího taktu v současnosti dostupný software neumožňuje. Vypadá to, že ATI RV790 je první grafické jádro, které na 1GHz skutečně může běžet bez problémů s klasickým vzduchovým chlazením. Už z toho je jasné, že RV790 na HD 4890 skutečně není jen nataktované RV770 a HD 4890 není jen HD 4870 s novou nálepkou. Server Fudzilla kdesi ;) přečetl, že HD 4890 má v klidu o něco nižší spotřebu než HD 4870, v zátěži ale je spotřeba o něco větší, což se vzhledem k frekvenčním možnostem HD 4890 dá vcelku snadno pochopit i omluvit. Z jistých zdrojů pak mohu říci, že ačkoliv chlazení HD 4890 je téměř identické s HD 4870, není na HD 4890 nijak extrémně hlučné, či nedostatečné.
Pokud jde o výkon referenční verze, platí těch cca 13%, což odpovídá zvýšení frekvencí proti HD 4870 1GB. V určitých případech bude HD 4890 rychlejší. Výkon po nataktování je ale úplně jiná kapitola. Hlavní devizou HD 4890 jsou ale taktovací schopnosti vylepšeného jádra a díky tomu přímo AMD-ATI vybízí výrobce grafik k tvorbě OC nereferenčních modelů. Cenově je také HD 4890 nastavena více než agresivně a startovací cena je dokonce jen 239 euro v Evropě. Všechny HD 4890, které příští týden ;) vyjdou, budou v referenční podobě a výrobci se snaží od sebe odlišit zajímavým příslušenstvím, či softwarem pro OC, nebo opravdu nízkou cenou. Některé edice si představíme.
Mnoho z vás se také těší na 40nm RV740 alias HD 4750/4770 (GDDR3/5). Tento model je ale plánován s vydáním až opravdu na květen a ne dříve. AMD-ATI chce mít klid na výprodej HD 4830, které na trhu končí a kromě toho konkurenční 9800GT není pro 40nm RV740 HD 4770 příliš velká výzva. Takže do vydání AMD-ATI nic netlačí. Cena karty pořád platí těch 99 dolarů. Fudzilla si také nově kdesi ;) přečetla, že HD 4770 má mít TDP 80W, což je bohužel o 5W více, než je schopný dodat PCIe slot. HD 4870 tak asi většinou bude mít přídavný napájecí konektor, HD 4750 už by jej mít neměl. Dříve než na začátku května ale HD 4770 na trhu nečekejte.
Pokud se ptáte někteří na to, co bude s RV770 na modelech HD 4850/4870, tak zatím v dohledných měsících asi nic. Karty se postupně plošně na celém trhu dostanou na ceny avizovaných 129 dolarů za HD 4850, 149 dolarů za HD 4870 512MB a 179 dolarů za HD 4870 1GB a tam nějakou dobu zůstanou. Pokud jde o HD 4870 X2, tak zatím nevím nic o tom, že by se měl objevit nějaký HD 4890 X2, ale lze předpokládat, že kdyby zájem ze strany výrobců a zákazníků byl, mohl by tento model poměrně brzy být na světě. Pokud se potvrdí zprávy o příchodu nové GTX 295 s jediným PCB, pak by vydání HD 4890 X2 bylo poměrně očekávatelné. Ale tohle jsou skutečně jen mé spekulace, které se neopírají o informace od žádného z výrobců, se kterými jsme v kontaktu.

Takže těšte se, vypadá to, že příští týden bude docela živo …

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 16:38:23
avatar
vidim ze preklep v nadpise si uz opravil
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 16:49:00
avatar
Ještě jeden překlep je ve větě: HD 4870 tak asi většinou bude mít přídavný napájecí konektor, HD 4750 už by jej mít neměl.

Spíše než HD 4870 tam má být nejpíš HD 4770.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 18:31:22

No ale uznej že špatně to napsáno nebylo, 4870 určitě má přídavný napájecí konektor, a co víc, má je dokonce dva.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 11:49:49
avatar
No to jo ale kdyby to bylo myšleno takle tak by tam nebylo napsáno HD 4870 tak asi většinou bude mít přídavný napájecí konektor... ale HD 4870 má přídavný napájecí konektor( nebo 2).
_eF_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotazek.. 2009-03-27 17:04:18

Mozna je to blbej dotaz, ale protoze nevim, zeptam se.
S crossfire jsem si nikdy nehral - bylo by mozny (realny, pouzitelny) vzit stavajici 4850 a dat ji jako kamaradku 4770 nebo 4750? A s tim teda jeste dotaz, na kterej asi necekam odpoved - spotreba v idle se tusi? (:
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:16:10
avatar
mělo by to jít, ale ja sem zastánce toho "křížit jen zvířata stejnýho druhu" , i kdyz 4770 bude 4850 hodne vykonem podobná
_eF_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-29 22:53:39

Obecne souhlasim, ale nerad bych vyhazoval tu co mam a kdyby tuhle melo v idle (uplne) nejakou mizivou spotrebu do 10W, byla by docela zajimavej kandidat na pridani trochy vykonu v pripade nouze... no, pockam si... zatim to nepotrebuju (:
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:05:33
avatar
Já se tešim , už aby to všechno bylo venku.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:15:07
avatar
preklep, preklep to je jedno aj tak sa vseci tesime ako obstoji pretaktovane 4890 oproti taktnutej 285,DD mohol by si aspon naznacit nieco v diskusii, niekde som sa totiz docital, ze po pretaktovani na max sa bude jednat o najvyknnejsiu monokartu na trhu a to aj po pretaktovani 285 na max, velmi sa mi tomu nechce verit, mohol by si aspon naznacit ci je to mozne...
marek.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:42:20

je to možný, je to velmi pravděpodobný, GTX 285 nemá takové OC možnosti jako má HD4890
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:49:09
avatar
To je pravda GTX 285 je vlastně nataktovaná GTX 280, takže možnosti OC nebudou tak vysoké jako u HD 4890 protože ten má upravené jádro, takže tam je ještě velký OC potenciál a po OC přes 1 Ghz a přetaktování pamětí cca na 4,5 Ghz by mohl překonat v klidu GTX 285( i OC )
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 18:00:39
avatar
Nezapomeň že GTX285 má 55nm jádro.
MaaRAaaaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 20:48:46

No a co? Myslíš snad že HD4890 má 40nm jádro? To má taky 55nm, hold každý s tím umí naložit jináč
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 23:02:35
avatar
Se podívej na co reaguju. GTX 285 není jenom přetaktovaná GTX 280. Ta je to totiž ještě vyráběna na 65nm procesu.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 11:59:36
avatar
To ale GTX 285 moc nepřidá, to by se muselo nějak změnit i jádro
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:34:46
avatar
Vůbec mi nejde do hlavy, proč má mít 4890 tak "nízké" takty, když je možné ji vytáhnout až někam přes 1GHz?
Na spotřebu by to zásadní vliv mít nemělo a konkurence by se jenom více zapotila - samá pozitiva. Proč toho tedy nevyužít? Nebo že by na nás za rohem zákeřně snad čekal ještě nějaký další model 4990?

PS: DD, ta kachnička je fakt dobrá Maskot webu.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:37:44
avatar
Však oni výrobci udělají OC edice a soft pro snadnější taktování, kde by u OC edic měla být frekvence jádra někde mezi 950-1000 Mhz a to už bude hoodně zajímavý výkon
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - o nizke takty 2009-03-27 17:47:06
avatar
nejde. ATI marketingove oddelenie sa cini :-). ak by nemali zaujem aby sa sprava o dobrom OC rozsirila, dohliadali by prisne na NDA a nerozposlali karty serverom a obchodnikom v predstihu. takze aj ked si budes kupovat HD4890 s "nizkymi" taktami, uz davno budes vediet ze ju taktnes v pohode na 1GHz a "vo tom to je". vyssie takty si nechavaju vyrobcovia v zalohe na OC nereferencne verzie HD4890. musim povedat ze ATI mi opat urobila radost. najprv som bol trochu sklamany ze je to len posteklena HD4870, ale teraz je jasne ze nezaspali na vavrinoch a pohrali sa aj s jadrom.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:01:46
avatar
urcite je to reklamny tah, takysto aj amd phenom II ako aj 4890 su extremne taktovatelne, nie ze by boli na zahodenie pri povodnych taktoch a za tu cenu uz vobec nie ... ide hlavne o to, ze cloveka viac potesi ked si toho radeona vie clocknut na 1 Gh ako ked si ho uz tak nataktovany kupi, a navyse mozu pouzit viac cipov aj tych nepodarkov co sa k 1Gh ani nedostanu, veru, veru este neplesajme tie karty co su v redakciach su stopercente preverene podarene kusi, takze vsetko sa uvidi az po prilive na trh...
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:28:52
avatar
Všechny argumenty vás, pánů nademnou, mají něco do sebe, ale celkově je to podle mě blbost - na nějaké OC edice nemůže AMD (a imho by nemělo) spoléhat ze dvou hlavních důvodů:

A) Taktuje jenom -zlomek- kupujících (byť věřím, že zrovna mezi kupci highend grafik je to procento o něco vyšší).

B) Až budou recenze 4890, ve většině z nich se budou vyskytovat hlavně referenční 4890. Respektive když si zákazník na netu vyhledá srovnání, nejspíše mu to vyplivne benchmarky s refernční kartou.

Ano, majitel bude mít radost, že si kartu přetočí na XY Mhz, ale takových je jenom malé množství, viz bod A)

Kolem a kolem mi to přijde že, AMD promarní velkou šanci, nebo na nás šije nějakou opravdu "hustou" boudu.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - poviem ti 2009-03-27 19:55:36
avatar
ako to vidim ja. niesom hardcore taktovac, chcem len vediet kam moja karta a procesor su schopne ist. je to ako ked si sedel prvykrat v rychlom aute a na dialnici si dupol na plyn aby si si vychutnal ten pocit. v pripade HD4890 je to jasne, karta bude dost vykonna aj bez pretaktovania. ale pre mna je skvely ten pocit ze tak vysoko pretaktovat pojde. nemusim ju taktovat, ale mozem. a o to ide, ze za svoje peniaze dostanem nieco naviac. vyskusam par benchmarkov, rozdiel FPS v hrach a vratim to na povodne takty.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 20:05:14
avatar
pozeram ze vsetko sa toci okolo bodu A
tak za A)k bodu A - o neco vyssi ? ci delas srandu ? to akoze tam u vas je tolko milionarov gamblerov, ze si grafiku za 10 000 litrov kupia len tak ? tak ja si myslim ze 90% tych co si kupia high end dobre vedia co kupuju ... urcite musia mat zazemie aby si to mohli dovolit a v 80% su to mlady ludia pracujuci v IT priemysle, a hovorit o nich ze len zlomok high endovich hraco taktuje, ked si to kupuju, len koli high end vykonu je trochu smiesne ...
jasne ze chcu vyzdimat co najviac, ked si za to patricne zaplatili, a kazdy NORMALNY clovek co ide dat tretinu vyplaty na grafarnu sa pozera na OC vysledky, pretoze tato karta je a bude uspesna len koli OC vysledkom (opieram sa o fakt velkych objednavok u TSMC) takze vyrobcovie velmi dobre vedia pre koho to objednali, a urcite to nebude TA "drviva" vacsina co netaktuje ... tot vse
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 20:10:55
avatar
Tak to žiješ v bludu. Proto si lidi kupujou highend, na který by se jinak mohli dostat přetaktováním slabších karet. Vůbec přetaktování se tu přeceňuje a je mi líto, že DD teď obrací v jedné z mála věcí, ve kterých jsem s nim souhlasil bez výhrad Přetaktování se mi nezdálo jako důvod ke koupi u nVidie, v době kdy na tom byla líp, a nezdá se mi to ani teď u ATI...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 20:36:57
avatar
ok, vykaslime sa teda na percenta, ze kolko high endovych grafik je taktovanych a kolko nie ... vysvetli mi teda tuto cast mojho citatu

karta je a bude uspesna len koli OC vysledkom (opieram sa o fakt velkych objednavok u TSMC) takze vyrobcovie velmi dobre vedia pre koho to objednali, a urcite to nebude TA "drviva" vacsina co netaktuje ... tot vse

ati by pri tejto karte kludne mohla nechat takty na 750 a objednavky by boli tie iste ...

je mi jasne ze majitel 4870x2 taktovat nemusi, aspon zatial ale ked si pusti crysis na 2500 s full AA tak zas tak tazke byt nemoze v cataliste posunut ciarky na max ... aby to bolo o nieco sviznejsie... no ale moze sa najst aj taky jedinec co si namiesto taktovania 4870x2 kupi rovno 295 ale opisovat ho ako vacsinu ... to nie ...
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 21:01:32
avatar
Ad opírání se o velké objednávky - třeba to bude jenom hodně dobrá karta, s dobrými provozními vlastnostmi a za danou cenu výborným výkonem. Nějaký taktovací potenciál může být pro výrobce už jenom třešnička na dortu, bez které by stejně měli o kartu velký zájem.

Spousta lidí ani neví, co to overclocking je. Chtějí prostě silnou herní grafiku a netaktují.
Spousta těch, kteří mají jakž takž ponětí se bojí, že overclockingem něco podělají a přijdou tak o těch miliónarských gamblerovských 10 000 a netaktují.
Ta tvoje vysoká procenta jsou jenom tak plácání do větru, které nemá opodstatnění v důkazech. Ano, možná to tak je, ale dost možná taky ne.

Tohle vše je ale nepodstatné a úplně to míjí moji pointu - proč nechávat nevyužitý potenciál, když mohlo AMD přivést na trh naprosto kickass produkt, který by třeba proháněl GTX285? Mohli mít jistotu, že budou lepší, takhle to jenom nechají na úplně cizí proměnné a nevyužijou ten obrovský potenciál!
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 21:46:38
avatar
Objednávky u výrobce vůbec nemusí souviset s nějakou přetaktovatelností. Když použiju tvojí logiku, tak to už mohli rovnou vydávat přetaktované karty jako referenční a nemuseli vydávat "podtaktované". Neznám tvůj věk, ale můžu tě ubezpečit, že časem člověka přestane bavit "škádlit" procesor nebo grafiku, a raději si rovnou koupí vyladěnou kartu i když za větší peníz.
Tvoje nadšení mi tu chybělo, když DD bagatelizoval taktovací potenciál u GTX 260 s tím, že dneska už nikdo netaktuje...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 22:10:31
avatar
nevravim ze sa idem zblaznit taktovania grafarne, ked to raz nie je potrebne tak ni je, ale hry kde klesaju fpska su a je ich dost, takze taktovanie ma vyznam aj pri high ende, vec tak tovania je samozrejme vec osobneho nazoru, nikto do toho nikoho nenuti ... naozaj neviem ako je to s tymi cislami, ale mam dost znamich co maju grafarne s cenou okolo 200e ati aj nvidia , vacsina nie su zidny guru, ale som si isty ze ani jeden si nenecha ujst moznost trochu to vytocit, ked to zacne cukat,navyse ked to v 99% pripadov naozaj pomoze, ja iba hovorim, ze majitelia GK nad 200e taktuju ale len ked je to potrebne, samozrejme ze majitel 8600 alebo 2400 (rozumej vacsinovy podiel "hracov", o ktorych sa tak opierate nebude taktovat, pretoze to ani nema VYZNAM) a to ze DD bagatelizoval AKYKOLVEK taktovaci potencial, to sa mi nezda, ak ano urcite by som sa pripojil do diskusie, a nalezite to ocenil ...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 22:17:26
avatar
a to ze ati nerobi hned tie "pretaktovane" je aj vec novodobeho marketingu, kde chcu nechat polne ruky novym partnetom ako XFX atd... a mozno aj prijat novych, a tiez je to vec chybovosti, u ati sa im asi nechce preberat medzi cipmi kolko percent z nich zvladne 1Ghz a kolko nie, proste to nechaju na vyrobcoch-zakaznikoch ako to urobilo amd s 3 jadrovymi phenom II, to bola velmi podarena taktika ako zvysit predaj 3jadier, a toto tu sa mi tomu podozrivo podoba, konieckoncov su v tom spolu
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 21:20:08
avatar
nejen u gtx260, ale hlavne u procesoru jako pentium dual-core, ktery si docela dost lidi kupovalo jen kvuli OC. tedka ale zacina byt OC asi uz lepsi, a potrebnejsi nez drive hlavne ze hd4870 ci gtx260 staci uz v zakladu skoro na vsechno..a tam kde ne, tak ti ani to OC nijak nepomuze. trochu neco jinyho to je ale u nizsich karet a me se treba zas OC 8800GTS 512 nebo Q6600 hodi nehlede na to ze me to ladeni tak nak bavi
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 21:03:51

mě třeba OC zajímá
Není to jediný duvod ke koupi, ale člověk, co má rád HW přihlíží ke všem aspektům.
Už jen to, poladit si to po svém, mluví za vše
edit: comment patří p.obc
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 21:50:36
avatar
Já předpokládám, že lidi, co navštěvujou tyhle stránky aktivněji, z větší části jsou svolní k taktovacím experimentům. Kolik to dělá celkem uživatelů - desítky? Možná dokonce stovky? A kolik z takových nadšenců ještě nemá pořádnou kartu a kolik z nich si koupí 4980? Desítky?Já bych to prostě nepřeceňoval. Větší haló bych dělal kolem těch 80W, protože to je karta, která má větší potenciálv použití...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 22:33:33

žádný halo kvuli taktování, jen že taktovací potencial patří k zajímavosti/informovanosti. Nebavíme se o většinové využitelnosti, ale o kvalitě HW.
Pokud je dobrý OC, znamená to plus pro taktovače, kterých není málo, proč to tedy zametat pod koberec
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 21:22:14
avatar
jo s timhle souhlasim, ale proc se to tady vyzdvihuje kdyz u predchozich nvidia/intel produktu to prave bylo zametavano pod koberec s tim ze stejne skoro nikdo netaktuje a stejne to neni potreba.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:45:57
avatar
jenže OC edice bude o 1500 dražší, a jen machři d nadupanejma komplama a zkušenostma dokážou něco z toho taktu vytáhnout..
kdyby ste přetaktovali GTX 285 jako že to de, taky dosáhnete stejnýho výkonu jako GTX 295
marek.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:56:37

na nataktování HD 4890 na 1 Ghz nepotřebujete být nějaký machr, když to manuelně (nejspíše se to tam dostane i automatickym vyhledánim nejvyšší stabilní frekvence) de nastavit přímo v CCC. A to že by se OC GTX 285 vyrovnala GTX 295 je trochu úsměvné
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:51:09

Z té kachny jde strach!

Jinak to vypadá, že se AMD po všech stránkách vrhlo na rekordy v přetaktování.
A odpověď Kiwovi .. však oni ji využijí, ale jako OC verze a taky si představ ten zájem zákazníků, když zjistí, že ta karta jde přetáhnout o tolik Mhz, kdyby ji dali na hranici, tak to bude mít opačný efekt. A také je ta karta nastavena zhruba podle řady, přibližný rozdíl výkonu mezi 4850 < 4870 < 4890. Jinak, že by byla nejvýkonější, no taky nevím, přece jenom i GTX285 se zvedne výkon po nataktování a na tom webu to bylo podáno, že po nataktování je nejvýkonnější jednojádrová karta, ale neřekli jestli i v porovnání s nataktovanou 285.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 14:31:09
avatar
Ano, tenhle zájem zákazníků bude, ale přeci jen - představ si ten zájem zákazníků, když by si mohli za 250$ koupit grafiku, která by proháněla GTX285.
Zkrátka já být AMD, tak z toho vymáčknu o dost víc
Pořád si myslím, že na nás AMD něco kutí
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:54:06
avatar
Najednou je taktování zase v kurzu? Já myslel že nikdo netaktuje a grafiku už vůbec ne. Navíc 1GHz z 850MHz je přetaktování pouze o 17%. Moje GTX260 jde z 570MHz na 740MHz na jádru což je 30% a nikdo z toho vědu nedělá...
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 18:42:10

Takže za prvé tohle je novinka o nové kartě HD4890 a né o GT260 (o taktovacím potenciálu o všem), která je už nějakou dobu na trhu a napsalo se o ní dost. Zde se prostě zmiňuje o taktovacím potenciálu nové karty to není žádné dělání vědy, je to další informace o kartě a lidé co si to zde čtou, zkrátka zajímají se o počítače, tak i taktují (samože také ne všichni ), takže je to zajímá, jiná, větší skupina už jsou konzumenti, kteří si prostě koupí počítač a čau. A nikde zde pro tentokrát nevidím nějaké super rýpnutí do nV. A za druhé si to pročti ještě jednou, karta umožňuje prozatím se současným softem zvednout na 1Ghz, nikdo neřekl, že je to její strop i OBR napsal dobrou objektivní novinku, takže ta karta do sebe něco má. Sorry, ale když útočíš, tak musíš někde, kde je to oprávněně, tady to nebylo. A k tomu taktování v kurzu, už si nepamatuju jak to bylo, jestli to DD napsal nějak ošemetně, ale v podstatě je pravda a už sem to říkal, ale taktuje vážně zlomek lidí, zase záleží na úhlu pohledu. Jinak nic ve zlým. Měj se.
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 18:48:53
avatar
No snad nejsem jedinej, kterej vidí ten názorovej veletoč. V době kdy ATIny v OC zrovna nevynikaly se tu psalo, že OC je vlastně nezajímavá věc a nikdo to nedělá a z téhle novinky mám naopak pocit, že je to strašně cool a každej si ten 1GHz nataktuje
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 18:51:36

Já vím, že jo, musíš to brát sportovně, nemá cenu se nervovat.
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 18:59:40
avatar
Tyhle věci mě fakt nenervují. Já se sem chodím odreagovat a pobavit. DD bude ve skutečnosti určitě dost bedna, protože úspěšnost tohoto webu je založena na jednobarevných informacích a flamu pod články. Opravdu to funguje a já mu tím gratuluji. Jednoduché a přitom geniální
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:18:29
avatar
a nemusis sa hned pajedit, ze 4890 na 1050 prochcije clocknutu 285, pri najzaujimavejsom fakte ze je to skoro o polovicu mensi cim, hold VIDIOTI sa jeduju, no neviem preco na DDho ked by sa mali radsej nasierat na nVIDIU alebo na svoj nvidiotizmus
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:22:58
avatar
souhlas...
vyvolávání flamu -> více příspěvků v diskuzích -> větší návštěvnost

některé články tady poslední dobou jsou přímo do očí bijící (kupř. ten článek o "mrtvých konzolích"), DD se asi rád hádá no
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to je vec pohladu, 2009-03-27 19:24:00
avatar
ja sem naopak chodim rad po tom co som predtym zazil na EHW a PCT (jednofarebne informacie o GK, tentokrat do zelena). urcite DD bedna je, ale na OBRA nema, len ten vie zmazat takmer vsetky prispevky v diskusii, potom ju pre istotu zmazat celu a zalozit odznova. no a nakoniec vsetkych oznacit za "děcka" a otvorene priznat ze clanok napisal kvoli tomu aby sa rozhorel flame-war aby bolo viac "hitov" - rozumej vacsia navstevnost .
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:33:39
avatar
Pokud bereš DDW jako etalon objektivity, tak ti asi všechno ostatní musí připadat do zelena. V případě PCT souhlasím. Proto tam taky zabloudím tak 1x do měsíce. EHW mi z českých webu příjde informačně nejbohatší a s komunitou na úrovni. Diskuze bez urážek a flamu.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ja netvrdim ze je 2009-03-27 19:46:38
avatar
etalon objektivity, len by som bol rad keby si ludia uvedomili rozdiel medzi "profesionalnym" webom a "amaterskym" webom. jasne ze DD pise nadseneckym stylom pripominajucim zaujatost na jednu stranu, ale mne ako citatelovi to neprekaza - predsa pravdivost udajov si lahko mozem overit z mnohych inych zdrojov ak mam pochybnosti. jeho clanky su pisane s nadsenim amatera a je omyl porovnavat to so stylom EHW alebo PCT, ktore su profesionalne, ale v mnohych pripadoch sa tak niektori redaktori nechovaju, resp. nechovali v minulosti. a ak chces byt objektivny, kolko dovodov pisat s nadsenim nam ako fanusikom hardware dala nVidia v poslednych mesiacoch/rokoch? odpoved pozname vsetci ktori sa o to zaujimame ;-).
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:52:36

tento web je tu od roku 2006, tohle téma je tu od dob vzniku webu, celkem dlouha doba. Skoda že se tu obmenují čtenáři, tedy v tom směru, že se DD pořád řeší
Proč
Protože sme děti, co vzhlížíme k autorovi jako k bohu a papouškujeme jeho chybičky... a stále dokola ... dokola
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pozri, ja nevidim 2009-03-27 20:03:29
avatar
nic detinske na tom ked si zastanem styl ktorym autor clanky pise. diskusia je tu aj na to. to by si potom musel nazvat detmi aj vsetkych ludi co sa venuju napriklad politike alebo nabozenstvu.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 20:07:53

najhorsie na tom je fakt, ze si to sam DD neprizna. vsetci to vidia, ze pise tak ako pise - t.j. s nadsenim pre jednu stranu.. dokonca aj fandovia AMD tu v komentaroch prehlasili, ze je to tak..

inak by som sa pozeral na tento amatersky web, keby som ho necital od jeho vzniku a neutvoril by som si vlastny nazor.. je totiz rozdiel, ked ti niekto tlaci do hlavy, ze to co citam je to najobjektivnejsie, co mozem na internete vidiet, ako to, ked si sam autor prizna, ze je fanda "modernych technologii" a jeho srdce bije pre jednu stranu a z toho dovodu pise tak, ako pise..
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 20:48:13

dle mého to DD ani neregistruje, takže si nemá co přiznat.
Prostě mu chybí smysl pro svoji kritiku.
Já nevidím, že by byl zaujatý, tedy pouze slepý
Ale on má prostě pravdu, jenže ne vždycky a ne ve všem
Je to prostě potřeba takto brát
Jako na rovinu, kdyby sme se pokusili o svoje protlačování názoru, to by bylo kritiky. Ono něco jiného je číst, následně reagovat a něco jiného je denodenně (zvláštní slovo ) psát svůj názor na svém webu. Přeci se nebude držet v pozadí na svém webu a naplno napíše jak to vidí. Jenže ...

DD, máme tě rádi
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 22:21:26
avatar
DD je v pohode, neviem preco ale s vacsinou sa stotoznujem, az na podporu tej ochrany proti piratom ... a este par prehreskom ...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 10:59:09
avatar
jenže novinář tu není od toho, aby ti nacpal svůj názor. Právě naopak ti má poskytnout fakta a nechat na tobě co si o tom budeš myslet. Tohle se vší úctou DD dodnes nechápe
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 11:06:50
avatar
DD to chápe a z vysoka na to kašle a pokládá to za blbost ;) Naopak si mylsím, že jsem od toho, abych poksytl svůj pohled na věc z několika stran a nechal vám prostor na to udělat si názor ;)
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 13:19:23
avatar
tvůj styl, tvůj web...
takhle by ses ale vyvaroval těch narážek na tvou neobjektivitu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 13:50:20
avatar
proč? já v tom žádný problém nevidím ... objektivní mohu být i když říkám svůj názor, pokud k tomu mám objektivní podklady.

Já si myslím, že nudných webů o PC tu máme dost a dost, něco se ani nedá číst, usínám díky té sterilitě už u druhé stránky. Já alespoń u toho článku trochu přemýšlím a donutím přemýšlet a taky hledat trochu a ověřovat i vás, čtenáře. O to mě jde, abyste jako tupé stádo ovcí nevěřili všemu, co vám kde jako "fakta" naservírují ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 14:15:08

ty dokážeš objektivně zhodnotit HW, jenže tvé emoce jsou prostě cítit. Jsi nadšený z ATI, ano, já taky, mám rád jejich poslední produkty a to že se AMD/ATI zvedá je super.
Uvedu poslední příklad :
Proč u 4890 je už v nadpisu zmíněno "zrozen k taktování" ??
U GT200 jader si psal, že nikdo netaktuje, doslova "taktuje minimum lidí", no a GTX 260 je super na OC.
To si ale naprosto ignoroval.
Těch příkladů je víc, jmenovat je nebudu
Nic ti nevyčítám, to dělají jen místní zarytci
Nejsi ale bezchybný, jako nikdo
To že nV funguje hlavně na poli marketingu je jasná věc, ale její produkty zatápí konkurenci už 3 roky a to nemuseli ani dělat zásadní změny v jádře
Taky pohled, jen z druhé strany a o to jde. Kritika tu bude vždycky.
Píšeš o tvým názoru z různých stran, jenže těch úhlů pohledu je trochu víc, než na které ty poukazuješ.
Bylo by dobré, abys uznal, že nejsi vševědoucí a nemůžeš prostě vědět vše.
Čtenářů proti tobě je hrozná přesila a vždycky se najde skulina, kde nemáš 100% pravdu.
Až si tohle uvědomíš, budem jen a jen rádi.

Tím bych vzkázal místním fanatikům, že jich se to týká na prvním místě. Jejich ucelený názor na problematiku bych opravdu znát nechtěl, tak jak můžou někoho hodnotit, navíc toho, kdo chodí s kůží na trh každý den.
DD, nejsi neomylný a zkus hodnotit nV produkty taky s určitým nasazením.
Je to prostě HW, který tady je a užíváme ho jako hráči v hojném množství a sme s ním naprosto spokojeni.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 18:11:10
avatar
naprostý souhlas, sám bych to nenapsal líp

EDIT: btw, měl bych takový dotaz. Nemůžu se na ddworld přihlásit na jiném pc, než na tom, ne kterém sem se regnul, je tam nějaká ochrana nebo něco podobného nebo je to jen chyba u mě?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 21:38:13

chyba u tebe.
Já se přihlašuju normal z práce bez problému
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:15:28
avatar
tak kamo, toze OC uz v dnesnej dobe nie je potrebne to bolo pisane v kontexte s tym, ze dnesne grafiky na vsetko stacia s volnym dychom, a to preco sa tu rozobera 4890 tak vo velkom je ze rv 780 zacalo na 625 Mhz 4850 a dostava sa cez 1 Ghz, co je este k tomu magicka hranica (prvy krat ?) grafiky riesim tak 2 roky tak neviem

proste neni o com, je to pecka .... !!!!
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:25:52

tomu se říká nadšení z nových radeonů.
OC je v kurzu a je to dobře, škoda že u nV to nebylo tak zajímavé, tedy z pohledu DDho
Řídíme se snad svým rozumem a DD je DD
edit: reakce na DDment
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:32:54
avatar
no tak hlavně budou moci být OC edice, které by mohly nepěkně poškádlit GTX 285 , Nvidia jak známo si na grafech zakládá
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 19:34:35
avatar
Podle mě je fajn že HD 4770 má přídavné napájení. Alespon bude možné to jeho 40nm jádro pěkně poškádlit
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870 za 4000,- 2009-03-27 20:20:46
avatar
Sice jsem to už psal předtím do příspěvku ke staršímu článku, ale našel jsem v běžném a u mě vyzkoušeném obchodě HD4870 512MB za skvělých 4078,-Kč s DPH od Asusu. Je to tady Odkaz
Je vidět, že to jde pěkně dolů i v ČR. když se chce. Zajímavé je, že ve velkých obchodech nejsou HD4870 levnější než kolem 5200,-Kč...snad se to brzy změní
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 14:32:26
avatar
Kdyby tam za podobně šílený peníz měli 4850, už by mi jedna vytápěla case
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 23:03:20
avatar
Je za 3440,-Kč. To je dobrá cena, ale máš pravdu, že být za 3000,-Kč, tak asi není co řešit ;) Na druhou stranu vzpomeňme, kolik ty karty stály na začátku. No nic, já si zase počkám až bude HD4850 na 2500 a pořídím jednu HIS (pokud jí teda někdo doveze :-!)
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 20:49:35

Opravdu plodna diskuse.Pokud se tu nekomu nelibi bezte prosim na PC tuning.Tam budete nadseni z testu OBRA a z toho jak podvadi verejnost.Jestli si nekdo myslel ze mu ty podvody s podtaktovanim AMD vyjdou ma smulu.Bud je tu skupina objektivnich lidi nebo se jdete pomodlit k mrtvemu Bohu co si rika Nvidia a nam normalnim dejte pohov.Nvidia je MRTVA
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 21:30:25

šak NVIDIA nám ještě ukáže radvote
Je skvělé, že používáte slovo objektivní
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 21:36:56
avatar
Kde si přišel k té chiméře, že ty patříš mezi normální lidi?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 01:20:39
avatar
mrtva nie je, ale uz ju kruuuti do klbka ostatny do nej pichaju ako sa len da, a kridla zvane G80 sa menia na kamen zvany ... to uz je asi jedno, proste to iste len vacsie a tazsie, jaaj GT200 hard ultra pecka high end
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 22:50:00
avatar
???
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 09:42:26
avatar
Ze by se z hd4890 stala taktovaci kralovna mezi GK???
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-30 09:32:24

vyzera to teda na pekny taktovaci potencial.. vsetci sa tesime..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 862x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 584x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1034x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1222x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1558x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1376x
Komentářů: 7