Spekulované a pravděpodobné se potvrzuje. ATI zůstává i u první generace DX11 grafik na své stávající strategii …
Pokud jste si mysleli, že AMD-ATI bude něco měnit na své strategii, tak jste se spletli. Stejně tak jako u HD 3000 a HD 4000 grafické řady, bude ta nová s DX11 jádry postavena primárně na mainstreamovém čipu s pravděpodobným označením RV870 (DX11, 40nm). O jeho vlastní konstrukci zatím mnoho nevíme, stále platí, co bylo řečeno, tedy pravděpodobně je rozšířením stávající architektury s malým přeskupením jednotek, tak aby vyhovoval současným potřebám AA/AF a OpenCL a samozřejmě DX11. Protože by mělo mít jádro plochu podobnou, jako u RV770, ale 40nm místo 55nm výrobu, určitě bude mít větší počet jednotek, pravděpodobně něco kolem 1200-1400SP proti současným 800SP. Určitě také bude vysokofrekvenční s takty kolem 1GHz.
Již dříve jsme vás informovali, že ATI chystá uvedení kompletní grafické DX11 řady a to ještě letos. Jednotlivé grafiky ponesou názvy podle dřevin. Ty s jedním RV870 a tedy nástupce HD 4870/4890/4850 nesou zatím kódové označení Evergreen a objevit se mají jako první. Nově se ale z více zdrojů potvrdily spekulace o tvorbě nástupce supervýkonné ATI Radeon HD 4870 X2. Ano, ATI opět nasadí na high endovou grafiku dvě mainstreamová grafická jádra. Tvorba čistě high endového jádra ala NVIDIA GT200/G300, není u AMD-ATI součástí plánů a strategie. A co je na tom úplně nejlepší, duální grafika ATI se dvěma RV870 by se měla objevit na trhu ještě letos, přibližně o měsíc později než jednojádrové grafiky s RV870.
ATI tak opět bude bojovat mainstreamem proti High endu, jako tomu bylo v případě HD 4000 vs GT200. Uvidíme, zda se bude opakovat i historie, že papírový high end NVIDIA se bude jen tak tak držet mainstreamu ATI. AMD-ATI opět zopakovalo, že hodlá být s DX11 grafikami na trhu jako první, což nám dává naději na graficky zajímavé září/říjen/listopad. Připomínám, že je to již více než rok, od uvedení poslední větší grafické obměny (které ale nebyly úplně novými grafickými generacemi) – ATI HD 4000 a NV GT200 grafiky vyšly v květnu a červnu 2008 a od té doby přešlapujeme na místě …
Podla mna by boli 4-jadrove grafiky moc... 4. jadro by sa ledva vyuzilo a ta cena... Mozno sa to niekedy objavi ale to budu musiet poriadne doladit CF alebo Sli.
jenze to by muselo stejne bezet v nejakym jinym modu nez AFR. v AFR se o moc lepsiho skalovani uz z principu funkce nemuze pri pouziti 4 a vice grafik dosahnout...
Pravdu dis.
Chtelo by to hw chip a la Hydra(zatim je to Yetti, vsichni o nem mluvi ale nikdo ho jeste nevidel) umistit do CPU(kdyz uz tak AMD ze ) aby hw ridil rozdelovani a skladani obrazu, pak bych si dokazal predstavit alespon priblizny rust vykonu s rustem jader...
PS: Pak uz jen hw ridit jestli jadra pouzit na graficke ci matematicke operace a vyvoj x86 CPU muzou na par let ukoncit kdyz dobre navrhnou zakladni desky pro "prisazovani" cim dal mensich a vykonnejsich jader nez se najde docasny(jeste si budem muset chvili pockat na nanotechnologie nez se jim dostane v cpu/gpu vyrobe praktickych vysledku a vyuziti resp. za rozumne vyrobni naklady)strop stavajicich vyrobaku...
Pokud se zacne implementovat teselator a compute shader do SW, tak pak to vliv mit bude, ale to se bude implementovat postupne casem. Necekal bych, ze hned prvni hry budou vyuzivat silu techto technologii. V podstate by pak zneoptimalizovali hry pro starsi HW-optimalizace pro tyto technologie museji byt citelne implementovany do enginu aby se dosahlo kyzeneho efektu. Ten multicore rendering bude ze zacatku take minimalne, ale to je spis kvuli nove technologii potrebujici jiny zpusob programovani a nutnosti zauceni programatoru. DX11 ma potencial na to, aby dozrala jako vino. I na prvních hrach to bude poznat, ale citelne se to odrazi az bude DX11 usazena.
dnes uz malo, teda ak si chces pri hrach uzit maximalne detaily a 8xAA. Vykonovo by grafiky ako take nemali problem, nedostatok grafickej pamate ale dokaze vykon karty uplne degradovat (vlastna skusenost pri pouziti 512 MB u 4850 proti 1 GB u 4890).
Zaujimavy boj to bude ale znova je v tomto clanku...ATI je najlepsia NVIDIA nic nema....trochu nudne nie? ked nvidia bez problemov konkuruje s drahsimi kartami voci lacnejsim u ATI. A este to supervykonne? NVIDIA so svojou GTX295 je o cosi lepsia...ale budiš.
já už to hodněkrát psal ... mainstream u ATi je HD4850. HD4870, HD4890 a jediný high-end je
HD4870 X2 ... u nVidie je GTX 260 275 280 285 295 high-end a mainstream pouze GTS250 .. to je namyšleností AMD, reklamní trik nebo tak něco že dává stejně výkonnej mainstream proti highendu ..i když by to vlastě obojí měl bejt high-end ;-)
Absolutně nesmyslná diskuze. Pokud používáte 2 různé definice co je highend a co je mainstream, nedokážete se dohodnout. Ovšem, přispělo by k průhlednosti situace, kdybys definoval, kde a podle čeho určuješ hranici high, main a low. Už jsi říkal několikrát, že to určuješ podle ceny, a teď najedmnou podle velikosti jádra? Nejsem proti, možná, to je lepší definice, ale prosím, už si pro nějakou rozhodni.
Jinak, bohužel, tato slova postupně ztrácí smysl, protože je (obzvlášť "high end") začínají používat do reklamy a marketinku lidi technicky absolutně negramotné, prostě proto, že to dobře zní. Před třemi měsici, například, můj šéf chtěl dát do projektu slovo high-end, i když tím myslel high-tech. Ale líbilo se mu nové slovo tím, jak zní a svou neotřelosti.
Ach jo. Velikost vazne neni smerodatny faktor pro zarazeni do segmentu, maximalne tak podruzny. Smerodatny je zarazeni cenou, ktera je samozrejme odvisla od vykonu ve srovnani s dalsi nabidkou na trhu. To ze se to zrovna logicky shoduje - mensi=levnejsi, mene vykone, se zarazenim jako takovym nema nic spolecneho. Nebo je velikost urcujici faktor vykonu? Segmenty jsou odlisene vykonem a s nim spojenou cenou.
podle velikosti vyrábeného jádra bych rozhodně nezařazoval do tříd low-and, mainstream a high-end ..já myslím že už dlouho se to řadí dle výkonostních parametrů, ne vzhledem
No, když budeš zařazovat podle vykonu, tak potom těžko budeš porovnávat jejich výkon. Ale podle velikosti jádra bych také nezařazoval, protože co potom s dvoujádrami? Doposud jsem myslel, že to je podle ceny/počtu kusu na trhu. Horní 1% - highend, dalších 9% - mainstream, ostatní - lowend. Pro to se ale těžko shání informace.
Nebo jenom podle ceny, porovnáním například, s cenou nejlevnějšího nového desktopu - teď asi 5,5 tis? Pokud karta je dražší, než nejlevnější počítač, tak je to highend. A lowend je to, co je levnější, než nejlevnější pracovní monitor. :-)
Jen klid,to je pouze oblibena fraze priznivcu cervenych. Ale nemej jim to za zle,jadro GT200 bylo pri vydani uvadeno jako highend a nekdo z toho muze mit radost do dnes 2900XT byla taky radoby highend,ale pri porovnani s konkurenci uz urcite ne a ani bych ji pote highendem nenazyval.
Pro me je treba highend GTX275,GTX285(280) a pretaktovana hd4870(4890). GTX295 a 4870X2 jsou jen takove patlance.Kdyz vidim,jak treba X2 nekde dostava diky nefunkcnimu cross na zadek od karet za polovicni penize a s polovicni spotrebou,musim se smat
papírový heleď, oboje firmy maj jádra vyrobené, jenom nejsou na trhu ... a copak nVidia měla někdy tak moc namále s vydáním grafik jako teď ?..já myslel že to bylo dycky naplánovano na to datum ,a v něm to taky vyšlo ...ne že to bylo papírově představený měsíc před dostupností jak je zvykem v poslední době
takže má nVidia dávat HD260, 275 80 do mainstreamu ? aby měli ,,výkonnější,, mainstream jak ATi ?
btw. myslíš si že GTX260, nebo GTX275 která zvládne 99%her na plný detaily bez obtíží je mainstream ?
Je snad logicke,ze bude ATI muset vydat dualni kartu,aby stacila v highendu na nVidia G300. Protoze bez odezvy ji nechat nemuze,to by spatne dopadla Jinak zbytek informaci jsem tu jiz nekolikrat cetl..
Jsem zvedavy na spotreby karet.Pokud budou obe firmy pokracovat ve stejnem duchu,tak tam X2 zrejme tezce narazi.
no snad ATI něco udělá především se spotřebou bez zátěže (a naváže tak na řadu HD3000), kde ji Nvidia se svým obrovským jádrem s 1,4mld tranzistoru dost válcuje.
Já ted dal do PC s AMD 780G RadeonHD 4850 a spotřeba ve Win7 vzrostla o více jak 50W. Konkrétně ze 70W na 123W. Což si myslím že je sakra dost ( a to mám snížené napětí na 0,93V a frekvenci na 160/500).
Povedal by som ze narast 50W je primerany navysenemu hernemu vykonu.Motor tanku tiez zerie na volnobeh viac ako motor Fabie na plny plyn.Ak hras len obcas nic nebrani v case nepotreby tu 4850 proste vybrat alebo kupit dalsi napr ION nie na hry.
aha takze kdyz si budu chtit na hodinku neco zahrat tak budu pocitac vypinat, dam tam grafickou kartu, pocitac zapnu a pak budu hrat. po hodince zase vypnu pocitac...no uzasny nebo si koupit jeste druhej pc, jeste lepsi varianta prosimte vzpamatuj se trochu...to co rikas je absurdni...
100% souhlas. Většina lidí hraje jen občas. A ani ti zavílejší pařani nehrajou 100% času. Občas, například, chodí na DDworld :-).
Myslím, že s tím šetřením elektřinou si na nás proste vyprdli.
Proč nemohu nastavit, jáké karty pojedou v 3D, a jaké v 2D? Proč už samotné grafické jádro nedokáže omezit množství pracujících shaderů podle potřeby? Proč neudělají asymetrické dvoujádro - jedno pro 2D, druhé pro 3D?
Dá se navrhnout spousta řešení.
To by mohlo být už před léty, ale není doposud.
V minulosti to tak bylo. Prvni akceleratory meli 2D a 3D cast oddelenou. Vypinat a zapinat shadery by s sebou neslo komplikace, ale velmi ucine je podtaktovani a snizeni napeti. Neni nutne aby GK jela ve 2D na 500MHz. Vykonu ma na rozdavani. Kdyz by jela na 100MHz, tak by to porad bylo vice nez luxusni a vykonem by to strcilo do kapsy kde jakou 5 let starou GK. Vim, ze to neni tak lehke a jsou zde komplikace napr. v uzamknuti PLL pri tak velkem prebehu a nasledne rychlosti synchonizace s vystupem, ale to nejsou az tak neprekonatelne problemy. Snad ty novejsi karty budou zase o neco mene zrave v nizkem zatizeni.
Ze Vas to este bavi hadat sa o zaradeni do segmentov.
Higend podla vykonu=po jednom najvykonnejsom rieseni od kazdeho vyrobcu.Higend podla spotreby=riesenia s najlepsim pomerom FPS/WAT.Higend podla ceny=cokolvek co uz je pridrahe pre konkretneho kupujuceho.Takze pre niekeho ani QCF4890 nemusi byt dost HIGH ;-).No a mid-low segment postupne dole od HIGH...
nj sino, někdy by lidem kteří nechtěj spotřebu PC stačilo říct,,jo, GTS250tka má dobrý vysledky žravosti ve winu, a slušný ani při zátěži,,
a ne hledat každou hezkou věc abys dosadil ATi
Docela by me zajimalo, jak to dopadlo se Sideport feature - aktualne (pokud me pamet nesali) pouzivan neni (jiz ve 2. Ati ?870X2 grafice ). Pokud se jim povedlo tuto ficuru rozjet, myslim ze quadcore GK dostavaji vyrazne realnejsi proporce. Pripoctu vyrazne optimalizace Crossfire (vubec netusim, jestli se nejak zlepsuje Quad Crossfire 2x4870x2 ) v kazdych novych Catalystech, dostavam zajimave prostredi pro vstup prvni Quadcore GK. To by se mi moooc libilo (i kdyz sam vzdy mirim do mainstreamovych komponent).