Za posledních pár dní se na svět dostalo zase pár nových informací kolem nové generace grafik ATI.
Nejaktuálnější informací je to, že AMD-ATI má v následujících dnech v plánu veřejně předvést první model DX11 grafiky. Bylo potvrzeno, že na Quakeconu AMD předvede veřejně DX11 HW i software. Máme se tedy na co těšit.
Podle všeho se bude jednat pravděpodobně o grafiku na čipu ATI RV830. Ten by měl být i tím, který vlastně AMD prezentovalo v červnu jako první 40nm DX11 čip na světě. O něm už na svět prosáklo z různých zdrojů, že se v podstatě jedná o modifikované RV770/790. Samozřejmě nejedná se o přejmenování, jak jsem toho svědky na jiných grafikách. RV830 může být v základu postaveno na RV770/790, ale výsledek bude zcela jiný. RV830 je 40nm grafické jádro. Mělo by obsahovat 800SP, ponese samozřejmě DX11 logiku, což si vyžádá architektonické změny. Změní se i shaderové uspořádání. Jádro by mělo být díky 40nm výrobě jen o málo vetší, než 40nm RV740 (640SP). RV830 by mělo mít asi 120mm2. Díky tomu se vedou diskuse, zda je vůbec možné použít 256bit sběrnici. Už pár dní vím ze svých zdrojů, pár novinek, ale čekal jsem na potvrzení z dalšího zdroje. Mohu tedy podle nejnovějších informací sdělit, že grafika Redwood, jak se kódově model s RV830 nazývá, 256bit sběrnici skutečně pravděpodobně neponese. Disponovat ale nebude ani 128bit. S velkou pravděpodobností ATI nasadí 192bit sběrnici, která umožní s nejlepší efektivitou využít RV830.
Tím se dostáváme k očekávanému jádru RV870, které bude tím úplně hlavním. O něm se ví zatím to, že bude podobně jako RV830, vycházet pravděpodobně z RV770/790. Samozřejmě s mnoha změnami a architektonickými úpravami, takže výsledkem bude zcela nové jádro. RV870 bude také 40nm, ale podle posledních informací není tak malé, jak jsme se domnívali. Doposud jsme si mysleli, že bude přibližně stejně velké, jako 55nm RV770/790, tedy něco přes 270mm2. Z více zdrojů bylo ale naznačeno, že RV870 má lehce přes 300mm2, což při 40nm výrobě znamená značný nárůst SP. Myslím, že úplně v klidu při těchto rozměrech můžeme brát, že RV870 bude mít 2x tolik jednotek, co RV770/790. Vyloučit nemůžeme i větší počet blíže ke 2000SP! Aktuálně bych se tedy přikláněl k minimálně 1600SP v RV870. Obsahovat samozřejmě bude DX11 a vše, co k němu náleží, plus další optimalizace architektury a její přeuspořádání a pár novinek. Stejně jako u RV830, se i u RV870 mluví o použití, u AMD netradiční, šířky sběrnice. 300mm2 plochy dovolí použití 384bit sběrnice. V kombinaci s rychlejšími GDDR5 tak můžeme očekávat propustnost pamětí kolem 240GB/s. Zhruba 2x tolik co HD 4870. Přičtěme k tomu dvojnásobek jednotek v jádře a vyšší frekvence a můžete si udělat představu, jakého výkonového nárůstu se pravděpodobně dočkáme.
Tolik zatím k tomu, co mám potvrzené z vícero zdrojů. Teď ještě přihodím opravdu spekulaci, kterou se zatím potvrdit nepodařilo. Víme, že DX11 řada Evergreen ATI má asi 5 různých modelů. Bezpečně už víme minimálně o třech – Redwood (RV830), Cypress (RV870) a Hemlock neboli R800 (2x RV870). Mluví se pak ještě o dvou a to CEDAR (RV810 – ultra low end) a Juniper (RV840?). Už pár dní ale z několika zdrojů, které ovšem mohou mít stejného původce, slyším o něčem, co se jmenuje Trillian. Nic potvrzeného, jen pořádná hromada spekulací. Mělo by jít o tříjádrový model. Osobně si myslím, že tříjádrová grafika je nejen reálná, ale že AMD ji skutečně plánuje. Dvoujádrová grafika funguje u AMD skvěle. Trochu méně se ale ví, že i tři čipy v CrossFire fungují poměrně hodně dobře. Že není možné tři 300mm2 čipy dostat na jedno PCB? To si nemyslím. Ještě před rokem jsme nevěřícně koukali na dvoujádrovou HD 4870 X2 a přemýšleli, jak to tam všechno AMD naskládalo. Letos v červnu pak NVIDIA vydala GTX 295 s jedním PCB. To je sice ještě o něco delší, ale jsou na něm dva téměř 500mm2 čipy a 2x448bit sběrnice. Takže na jedno takové PCB dostat 3x 300mm2 čip a 3x 384bit, mě nepřijde osobně jako nemožné. Samozřejmě nebude to asi nic pro šetřílky – žrát a topit to v zátěži bude řádně, ale zase ušetříte v zimě za topení :). Samozřejmě ale Trillian berte zatím jen jako spekulaci. První tříjádrová grafika to přeci jen nebude. Pokud si vzpomínáte, tak ASUS už cosi podobného jako X3 předvedl.
A teď ještě pár doplňkových informací. AMD předvede DX11 grafiku tento víkend. Oficiální představení by pak mělo proběhnout 10.9.2009. Bude to něco, co se nazývá pre-launch, tedy spíše papírové představení. Karty v obchodech určitě nebudou. Dostupnost karet lze očekávat až v říjnu. V současnosti mají již výrobci grafik k dispozici jádra RV830 a aktuálně dostávají i první finální vzorky RV870 a referenční modely karet. Takže pomalu začíná samotná výroba prodejních verzí grafik, což by mělo odpovídat výše uvedeným termínům. Pokud chcete znát ceny, tak výhledově z některých materiálů je patrné, že RV870 míří do segmentu 249 – 399 dolarů (5500-8500 korun). RV840 čekejte někde kolem 3500-5500. To je tak zatím vše a samozřejmě o víkendu čekejte informace z Quakeconu, kde AMD představí veřejně DX11 grafiku.
U řady 4XXX jsem vynechal X2,protože se mi moc nezdála,ale do 5XXX zainvestuji.Už se těším na to tříjadro .Konečně si zase pořídím kus pořadného hardware.Už se těším jak mě bude zahřívat o zimních večerech.I když už dva roky topím plazmou.
Je to jen marketing. Nebo si fakt myslite, ze prisel nekdo genialni a dokazal udelat chip, ktery umi zachovat 100% vykonu pri pouziti vice grafickych karet od ruznych vyrobcu - kdyz sami vyrobci techto karet takove reseni nemaji (a to do techto technologii vidi objektivne vice)?
No uvidíme jak to bude s Trillianem (i kdyz to bude fungovat tak bych to videl na zalohu kdyby bylo treba nahle vytahnout eso z rukavu, myslim ze i tak tu bude dost výkonu ), Mozna ze ATI pocita s Hydrou ? ale to je hodne sci-fi. Osobne nevim a sem celkem pesimistycky o zazraku zvanem hydra.
"dva téměř 500m2 čipy a 2x448bit sběrnice"
Nvidia je teda uz dost daleko technologicky pred ATi, ked sa im podarilo dostat 2 ks 500m2 cipov na jedno 26.5 cm dlhe PCB
No zas nevim jestli je technogicky napred protoze rict jestli na nakou plochu vleze neco aby se to rozmerove veslo dokaze rict v ATI i uklizecka jde o to co je uvnitr cipu to je umeni a ne to rozmistit na PCB
Já bych si dovolil NEsouhlasit. Návrh PCB je dost věda, a ačkoli dnes existují CAD/CAE programy pro návrh DPS, tak stále je třeba počítat s rušením, náklady na výrobu (a vůbec vyrobitelností a zmetkovitostí složitých vícevrstvých desek), spolehlivostí atd., atd.
jestli jsem to pochopil spravne tak RV830 (Radeon 5850) bude přibližne (více) výkoný jak RV770(Radeon 4870) a ta cena jak psal DD je v rozmezi ceny 4870. takže si myslím že případná 5850 bude neco mezi 4870 a 4890.
RV870 by zase mohl být mezi 4890 a 4870X2 (spíš k X2).
A ta cena za všechno bude odpovídat. Časem snad cena sletí (Nvidia G300) dolů a teprve pak to bude vynikající výkon za supr prachy
Podle dosavadni strategie bych necekal, ze RV830 bude 5850. Ocekaval bych znaceni 5670. To X3 bude sice extremne vykonne, ale i drahe a zrave, jak si psal. Bude to jen marketingove machrovani o nejvykonejsi karte na trhu(pravdepodobne bude). Tech 2000SP muze byt vazne realnych na RV870(viz skok z RV670 na RV770).
Doufám, že po vydání po nás zase nebudou házet výkon vyjádřený v TFlpos. Většinu z nás (aspoň myslím) zajímá herní výkon a ten s tím výpočetním nemá moc společnýho.
stejně jako se bude mluvit o minimálně stejně dobrém STREAM (což je v podstatě to samé v bledě červeném) - kromě toho myslím, že ještě více se bude mluvit o Larrabee. ... zase se snažíš vyvolávat flame?
Já se ho snažím tlumit. Jistě považuješ výkon v TFlops za svůj oblíbený marketing, opak by byla chyba, doufám, že nechtěná, vyplývající pouze z neznalosti.
100% souhlas - teoreticky vykon v TFlopsech je tak akorat na dve veci...jedine, co se pocita, je realny vykon - tam se lame chleba...
Kdyz jdes prodat server, tak taky zakaznika nezajima dosazeny vykon v syntetickych testech, ale jen a pouze vykon v realnych aplikacich - jak proste a logicke...
Nevim, nevim - sice ted vyslo po dlouhe dobe SDK, ale ve Stream uz jaksi moc neverim. Sice to ted posledni dobou vypada, jako ze AMD zkousi Stream trochu probudit, ale stale mi to prijde na pul plynu. Mozna, ze se to s nastupem nove generace zmeni, ale jak rikam - moc tomu neverim. AMD Stream vcelku kvalitne pohrbila.
Tohle zalezi na uhlu pohledu, podle me propietarni technologie v tomhle ohledu smysl ma, minimalne v profi segmentu. OpenCL je v zacatcich, jeji rozsireni nebude zdaleka tak rychly. Minimalne po tu dobu propietarni technologie zaruci podil na trhu, krom toho urcite tyhle technologie pojedou urcity cas simultane s OpenCL, pokud se tedy prosadi, coz taky jeste neni jiste. Zkratka, myslim, ze opusteni Streamu byl od AMD krok vedle, ktery ji v budoucnu bude stat hodne. MMozna, ze si to i sami uvedomuji, o cemz by svedcila preci jen v posledni dobe jakaz takaz aktivita v tyhle oblasti.
To prave nemusi byt nutne pravda. Nejde ani tak o to, zda jsou ony technologie rovnocene, ale jde prave o tu nadstavbu - aplikace zalezene na te technologii. A tam je kamen urazu, hromadne se vsechno pod OpenCL predelavat nebude, bylo by to neefektivni a nakladne. Takze nez se OpenCL ujme, bude tezit a profitovat ta technologie, na kterou uz aplikace existuji. Dalsi veci je, ze i kdyz prevedes Stream pod OpenCL, bude v ceste stat dalsi vec - prekladac, takze aplikace nebudou tak efektivni jako napsane primo pro Stream.
Jak neco nechas na softwararich a nebudes je k tomu motivovat ver ze to zanikne, OpenCL zas tak genialni neni aby prevysovalo jine nastroje o nekolik generaci vyvoje cili cti to tak ze je to pro ne minimalne stejne pracne, a jak SWrar z toho nema prinos tak zustane zpravidla u toho co uz umi poradne.
Cili muj nazor je opacny, zde je pole neorane a je potreba nastolit(cti zaplatit vybranym firmam aby v tom zacali makat a tvrdili a prezentovali produktama ze to za to stoji) natolik vyhodne podminky aby se to jako standart uchytilo(coz se jim samozrejme v budoucnu vrati, je to ta nejlepsi investice proto se nV o "takoveto" investice pokousi porad)... Ani genialni myslenka se bez "tlaceni" neuchyti, viz historie...
V tomhle smeru je prave cesta Nvidie jednoznacne efektivnejsi. Ale to neni zadna novinka, SW podpore venuje Nvidia velke usili a je to znat. Podil jednotlivych reseni v profi segmentu mluvi jasne. Byt AMD v soucasne dobe disponuje kvalitnejsi technologii, predevsim v DP vypoctech (vykon v teraFlops je nicnerikajici a ciste teoreticky = v praxi nedosazitelny), tak neni schopno sve reseni protlacit nejak vyrazneji. Duvod je predevsim v poskytovani pridanych sluzeb. Uz davno nejsme v situaci, kdy by stacilo mit pouhy produkt, dnes se poskytuje komplexni reseni, to je to co prodava - uzivatelsky komfort. V tomhle vidim i neuspech AMD na poli domacich diskretnich GPU atd. atd. Takze dle meho nikoliv spatny marketing, ale spatna prodejni strategie, kdy se prodava kvalitni produkt, ovsem na veci okolo se pohlizi jako na nedulezite. Nvidia naopak prodava sve produkty jako komplexni reseni, byt samozrejme spousta veci, ktere nabizi, jsou pro domaci pouziti neupotrebitelne, ale jde proste o ten pocit.
NVIDIA se tomu věnuje proto, že nemá procesory, ATI by si ohrozila serverový trh, takže se tomu logicky tolik nevěnovala, možná se to s nástupem larrabee změní, protože více enž grafiky bude larrabe AMD ohrožovat na poli CPU - to nemám ze své hlavy, to mám přímo od AMD už několik měsíců zpátky
Jiste, jeden z duvodu bude i tohle. Na druhou stranu mi prijde, ze AMD to podcenuje ci podcenilo. To ze by si ohrozily procesory neni az tolik pravda, predevsim tedy v profi segmentu, kde se ten vykon pres GPU aplikace tlaci jiz dlouho. Takze tam proble nevidim, preci jen servery, byt vicejadrove jsou specializovany na neco jinyho nez treba multi GPU stanice.
trochu tomu nerozumíš - pro AMD je serverová a profi platforma obrovský business, tlačilo tam své CPu a bylo tam velmi úspěšné. jenže právě grafiky se do tohoto segmentu (profi) právě tlačí, a AMD prostě své procesory Phenom do toho přímo navrhlo, je tedy jasné, že grafiky nechtěli moc v tomto segmentu ukazovat, jenže NVIDIA která CPu nemá, je tam tlačí a stejně tak intel, který Larrabee také udělal pro profi segment, takkže AMD má konečně důvod tam ty grafiky tlačit ...
To je ale nesmysl...neco takoveho jsem snad jeste neslysel... Odkdy x86 serverove procesory jsou ohrozovany profi grafikami? Serverovy provoz je postaven na stabilnich resenich, pod oficialne podporovanymi OS, tam se s nicim jinym nez je x86 platforma ani pocitat nemuze - tam profi grafiky nemaji co pohledavat...vedeckotechnicke vypocty, HPC, simulace, CADy, tam ano...ale servery?
Jinak, zeroground ma 100% pravdu, v profi oblasti je kompletni dodavka, podpora vyrobcu SW tretich stran a support to, co se ceni - a to ATI vzdy chybelo, proto se v oblasti profi grafik nikdy poradne neprosadilo. Takze obchodni neschopnost, zadny zamer...
V serverovem businessu jsem uz pres 10 let a vetsi blabol jsem opravdu neslysel...
Nezlob se, ale vidim ze tomu nerozumis ty... Tenhle duvod co jsi uvedl je absolutne scestny. AMD profi segment melo, ma a bude mit. Nabizi vykone reseni, ovsem problem je ve spatne SW podpore. To ze by si timto konkurovala serverovemu segmentu je nesmysl. Vicejadrove servery se pouzivaji na jine veci nez vicejadrove ci profesionalni graficke stanice, takze konkurence je maximalne v prekryvajich se okrajovych segmentech ergo vicemene zadna.
ano, OpenCL to umi taky.
nedavno som vsak cital vyjadrenia par programatorov a tí potvrdili, ze aplikacie napisane pod CUDA behaju daleko rychlejsie ako to iste pod OpenCL. (edit: to by malo byt sposobene tym, ze CUDA viac tazi z priamej vazby na HW a pri OpenCL to musi riesit prekladac. Toto iste bude platit aj pri Stream-OpenCL)
priklanam sa k nazoru zeroground, ze propietarne riesenia budu v buducnosti pravdepodobne lepsie ako riesenia napisane pod otvorenym OpenCL.
o tom, ze sa na vysokych skolach zacina vyucovat CUDA a ze je o tieto obory velky zaujem asi netreba moc rozpravat.
To mate pravdu, ale jde taky o to, zda to ma byt program napsany pro masovou verejnost a nebo se pocita s vypocetni stanici postavenou na miru pro nejakou funkci. Pro verejne pouziti ma vetsi smysl OpenCL. Pro pracovni stanice CUDA(pokud je teda vazne vykonejsi). Ja nepouzivam ani CUDU ani Stream ani OpenCL. Me zajima jen aby mi to fungovalo. Tak to vidim z pohledu bezneho uzivatele.
DD musím tě pochválit za tenhle pěkný a objektivní článek.
K tému: X3 grafiky.... hmmm je to pěkné, ale budeme to mět na co využít Jestli náročnost her pro PC bude stoupat takovýmto tempem + bude "zdržován" konzolemi.... no bojím že s X2 si bohatě vystačíme
Hm zrejme nemas rad maximalni detaily,nebo vysoke AA,nebo nehrajes hry jako Stalker Clear Sky,GTA 4,Brothers In Arms,Mass Effect,Crysis,H.A.W.X.,Fallout 3,Arma 2,World in Conflict,... A nebo ti staci +- 40FPS (coz ale podle me neni vice nez dost)
Fallout... no tak já ho hrál s 4670, na max detaily a jel NAPROSTO plynule, akorát 3x během celého hraní se mi sekal( vždy když se otevíral vault a byla tam mlha/pára). Jen si už nepamatuju jaký byl AA
Jelikoz hraji jednu hru na profesionalni urovni, tak mam doma furt jeste CRT monitor LG Flatron F900P a mit pri rozliseni 1280x1024 vse na stabilnich 100FPS by mi prislo jako dostatecne. A novych her na maximalni detaily s AA i na 1280x1024 je to do tech 100FPS daleko, takze verim, ze dalsi vykon potreba je ;)
Mam C2D 7300@3,2GHz + HD4850@710/2200MHz a z techto her jsem zkousel jen Crysis:Warhead a Fallout 3. Crysis bezi cca na 30FPS pri nastaveni vse na GAMER a 1280x1024 + 2AA. Fallout 3 bezel stabilne 60+ FPS pri vsem na max a 4xAA. GTA4 je udajne spise otazkou procesoru a spatne optimalizace. Osobni zkusenost nemam. Ostatni hry si nemyslim, ze by take mel byt nejaky zasadni problem. Uznavam ale ze nektere supernove hry maji uz ty naroky nepatrne vyssi. Jako nejnarocnejsi hru jsem bral Crysis a to mi bezi v pohode.
EDIT: tento prispevek je reakci na uzivatele Strike o vlakno vyse.
Takovej Fallout 3 s 15xAF/8xAA by ti sel pri rozliseni 1680x1050 max kolem 40fps.
GTA 4 je dost zavysle na procesoru.Ale na dvoujadrovych grafikach bezi stabilne 60+,zato na single cca 40fps,takze to vsechno o procesoru take rozhodne neni
A Crysis.. Gamer nejsou nejvyssi detaily a 30fps?No staci to,ale jak jsem psal,vice nez dost to asi nebude.
A ostatni mnou jmenovane hry jsou na tom podobne
Je to o subjektivnim vnimani. Crysis je hra, u ktere staci na plynule hrani tech 30 FPS. Pak jsou hry, kdy je minimem 40. Fallout 3 jsem zkousel jak s 4xAA tak s 8xAA, ale vizualni rozdil byl nulovy. Vykonostni rozdil take. Za celou dobu hrani se mi nestalo, ze by FPS spadlo pod 60FPS(Vsync). Doopravdy v klidu oznacim F3 za dnes nenarocnou hru. Ty nejvyssi detajly v Crysis by teoreticky mohla obstarat i HD4890 nebo GTX275. Pak uz jde jen o rozliseni.
Vsak i DD tu ma testovanou tuhle "nenarocnou" hru,tak muzes pokoukat http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/test-gigabyte-gv-n285ud-aneb-ma-dnes-nvidia-gtx-285-stale-co-nabidnout--6.html
Mas pravdu,je to o subjektivnim vnimani.Pokud nekomu staci 30-40fps a oznacuje to za NAPROSTO plynule (jako treba uzivatel Buble),tak se neni o cem bavit.
Uznavam tedy,ze nekterym mene narocnym hracum muze timto pripadat rada 48XX vice nez dost
Ono je taky rozdíl jestli je hra akční a rychlá nebo "pomalá". CoD4 sem jen tak na zkoušku snížil(příkazem do konzole) na 50 a potom na 60 fps a rozdíl neskutečný (normálně hraju na 150 a lituju že nemá dost výkonu na 250 fps). Zase fallout patří mezi ty "pomalé" hry, takže ten rozdíl zas tak markantní není.
No dobre,taky hraju nejake online akce a treba na starou Q3A mam limit 200fps.Ale to je neco jineho..
Neznam jedinou hru (snad mimo temer se nehybajicich strategii),kde bych nepoznal rozdil mezi 30-40fps a 60fps.
Rikejte si co chcete.Samozrejme ze se to tak da hrat i s nizsim fps,ale neni to proste ono a na to sem celou dobu narazel.
Pokud nekdo napise,ze "rada HD48XX staci vice nez dost",a ve vysledku to znamena 30-40fps,tak to je proste hloupost,nezlobte se na me
Sam to vidim u Clear Sky,kde mam s OC GTX pri slunecnich paprskach sotva 30fps.Jasny,ze se to da hrat,ale vic nez dost to rozhodne neni
a prave preto mas na nete kopu navodov ako nastavit ci uz Crysis alebo Stalker CS tak,aby ti hra isla o X % lepsie bez badatelnych zmien na obraze Lenze ked si niekdo sadne z PC,zapne Stalkera ,zafajkne vsetky kraviny a vsetky cudliky posunie na max a divi sa preco to nejde plynule s OC GTX tak je chyba asi inde
Nejdriv poradne cti,pak chvilku premyslej a pak teprve neco pis.
Vis o cem se tu vubec bavime??Pochybuji.Nastavit hru si dokazu sam,ale nekupuju si high-end pc,abych orezaval (pokud se bavime o Stalkerovi a slunecnich paprskach) ty nejlepsi detaily,takhle si to hrej treba ty na svem pc.Problem je,ze to bude vypadat jako prvni Stalker,ale nic proti tvemu gustu..
Bavime se o tom,ze je dost her,na ktere soucasna jednojadrova gpu nestaci a ne ze staci vice jak dost.Priste si precti cele vlakno,at ti dojdou souvislosti,nebo radeji nekomentuj vubec,ok?
No ja na svojom PC si to kludne aj tak hrat budem,kedze rozdiel medzi 30 a 40 fps je badatelny ako si neraz spominal,zatial co rozdiel medzi nastavenim paprskov minimalny ... Mojim prispevkom som chcel len naznacit ze podla mojho nazoru,sucasna generacia kariet staci viac ako dost (myslim jednojadrove) pokial je clovek ochotny hru si poriadne nastavit ... To je cele ... Keby nekomentovalo tych par normalnych ludi co sem chodi,ostali by tu len sra.ky v podobe radoby flejmerov a inych expertov na objektivitu ale tak ked myslis ze to je cesta tak ok
Tak to zkusim jeste vice polopate : na co je podle tebe high-end?Proste si koupis to nejlepsi z trhu a treba to jeste pretaktujes.Podle tvych reakci zrejme na to,abys pak laboroval s nastavenim hry a snizoval detaily,aby to bylo jakz takz hratelne vid
No podle me je high-end k tomu (kdyz uz za to clovek ty penize zaplati),aby mu zkratka veskere hry slapaly na maximalni detaily.
Nejsem maniak,abych chtel po hardwaru 60fps+ v nejnovejsich a nejnarocnejsich hrach s vysokym AA a vysokym rozliseni.Jenze momentalni high-end grafiky nestaci ani na max detaily v beznych 1680x1050 bez AA.
Tak co uz ti to docvaklo?
GTA 4 není špatně optimalizovaná hra představ si ArmU II , kde na mapě je dohled 10km max.. při tomhle dohledu vidíš stovky tisíc 3Dobjektů ..přiznejme si že hra jako ArmA nemá v pozadí placatý textury
to samé je u GTA IV, je tam nespočetno detailů který je potřeba vykreslovat, možná tím zatížení na processor chtěli ulevit grafice - i když nevím jak a jestli to vubec jde
každopádně nevím co proti té hře máte ...vy nejste schopní udělat ani 2D hru a hodit ju na web, natož tak udělat něco lepšího
Pokud tam jsou arch. změny tak to není ani přeznačení ani "uplně nové" jádro. Je to pouze "nové" jádro
Rozdíl je jestli jsou změny ve struktuře nebo jen v taktech.
Njn, jenze rozdil je v tech zmenach ze? Presne tady na tom je videt, jak je mozne identicke veci videt dvema uhly pohledu... A ted nechci hanit ani jedno, je jasne ze AMD bude tezit z architektury RV770 jeste dlouho, protoze konecne odladilo technologii tak, aby byla funkcni. Neni to nic odsouzenihodneho nebo zpatecnickeho. Vzdyt jde predevsim o profit, to ze predtim menilo architekturu tak dramaticky, bylo dano predevsim nekonkurenceschopnosti a tudiz potrebou tu architekturu upravovat ve vetsich krocich. Dnes to potreba neni a verim ze s technologii ala RV770 se potkame jeste i v pristi generaci. Protoze je proste povedena, stejne jako se Nvidii povedlo G80 a jeho nasledne derivaty.
R600 bylo v necem na mile dopredu a v necem se ukazalo jako neperspektivni. Celkove prineslo vice problemu a trvalo hodne dloho nez se podarilo odladit. Ale urcite prvky jsou pouzity i v nasledujicich generacich. Ovsem prohlasit, ze bylo na mile dopredu je trosku prehnane...
změny sou jasný ..
mě jen dorazilo jak tam DDpořád narážel na to že to není přeznačení, že to má jinčí změněnou architekturu atd. jen aby náhodou někdo jako já neřekl že to je přeznačení ..a pak tam jasně narazil na přeznačení u nVidie
192bit paměťová sběrnice - pokud dobře počítám to by znamenalo slušných 768 MB paměti (nebo 384MB, ale to by bylo už dost málo)
Jinak na PCGH sem postřehl zmínku o tom že první DX11 grafika od AMD by mněla stát kolem 100 USD. To by byla solidní náhrada za HD4770 a HD4850
lol, marže obchdoníka už tam dávno započítána je
kupoval sem airsoftou zbraň z číny za 340dolarů, žádný DPH sem k tomu nepočítal a platil sem tolik kolik sem počítal za 19kč na dollar
tak tu nemel sračky
to je jiné ty bys správně tu DPH mněl zaplatit, a pokud by ti balík celníci odchytli musel bys to zacálovat. Stejně jako když si něco objednáváš z USA tak to vyjde dost levně, ale znám pár případů kdy balík odchytli a vynutili zaplacení DPH
ako tak rátam tak X2 by mala mať potom priepustnosť pamätí 480GB/s a X3 až 720GB/s a nechápem jak niekto može videť rozdiel v hre pri 60fps alebo 80fps a ešte dokaže napísat že mu to nestačí že by to chcelo 200 ,ved monitor dokaže zobraziť max 60snimku/s tak sa UVEDOMTE
Rozdíly v tom jsou, i když to třeba okem nepoznáš, i když to nikdo nepozná. Znám lidi, kteří poznají rozdíl mezi fps blikající mezi 100,9 a 101 a stálých 101FPS, nekecám. Samozřejmě hrajou CS.
zas tak bych to neprehanel. sam sem hral nakej rok csko (od verze 1.3, ktera byla stejne nejlepsi ) a takovy rozdily poznat fakt nejdou. nehlede na to ze csko ti da stejne max 100fps a vic ani tuk v cs jdou ale poznat fps hlavne diky enginu a herni mechanice. aby si byl dobrej tak tech 100 totiz fakt potrebujes..nekdo rika ze se mu lepe miri a strili a hra mu prijde plynulejsi, ale tohle bych bral trochu s rezervou, to nejdulezitejsi je ze rychleji behas. nejzarnejsi priklad jsou jumpy a surfy. surfovat se v csku bez 100fps proste neda, stejne jako neudelas treba long jump nebo perfektni bunny hop. podobne treba v q3 bez 125fps neudelas circle jump.
Hraju q3 celkem často ale co je to circle jump to nevím, na videích nepoznám co se děje. Můžeš mi říct o co jde a jaktože potřebuješ tak vysokou frekvenci?
jsou to pokrocile techniky pohybu po mape..treba v q3 se vyuzival strafe jump pro rychlejsi pohyb, rocket jump pro vyssi vyskok, plasma climb pro "splhani" po zdech a circle jump pro delsi skok, diky kterym ses snaze dostal na jina dulezita mista ve hre, typicky mh, ra, rg nebo rl. ten q3 byl myslim primo programovan pro tech 125fps a pro provedeni nekterych triku je proste potrebujes, presne proc ti ale nereknu. ale podobne to je u spousty profi her, u cod2 treba taky potrebujes neco kolem 120fps pro poradny strafy. jestli to hrajes tak zkus pohledat na netu, ono bylo k q3 i spousta ceskych i dost podrobnych guide a snad by meli i fungovat stale, treba na quake.cz urcite neco bude. a pak take dost videi bude na youtube. treba na csko sem se ucil long jumpy podle youtube videa kde bylo ukazane presne jak se mas otacet a jak se mackaji sipky. a pro trenink jsou pak nejlepsi primo delany mapy pro jumpy. q3 sem mel ale spis jen jako oddychovku, kdyz se cs nehralo nebo treba rychla odreagovacka na lance, takze tam sem se vsechny jumpy uplne nenaucil, ale parkrat se mi circle povedl
101FPS jde v cs udělat. Neříkám že jsou to nějaké obrovsé rozdíly, ale že rozdíl tam je. Já sám nejsem nějaky PG . Ale mám pár kamarádů co to dokáží hrát hodně dlouho v kuse. A sám mi jeden říkal že skoušel nějakz 101fps config, a že to bylo extrémní.
101fps z toho nedostanes..bezne se nastavuje v configu max fps na 101, a diky tomu mas stabilnich 100fps (kdyz ti to zvladne pc). pokud chces vice fps tak musis jedine nastavit debug, ktery je ale v ligach zakazany.
já myslím že mít výkonnej pc na hru jako je cod4 je přínosné, někdy sou situace kdy fps spadne i pod hratelnou hodnotu
takže když máte +100fpsn avíc v záloze, tak se vám to stát nemuže
třeba v CoD 2ce bez 125fps neuděláš hodně jumpů, i když já to docela umím i když mám třeba 100
někdy je to luck, někdy je to skill
každopádně já si při fps všímám hlavně propadů ..