Konkurence ke grafickým kartám ATI a NVIDIA se představí na konci roku 2009. Co to bude?
Další pěkné diagramy toho, jak bude Intel Larrabee pracovat jako grafická karta, se objevily na internetu. Intel Larrabee je jeden z nejdůležitějších projektů Intelu za poslední roky.
Intel investoval miliardy dolarů do vývoje samotného hardwaru a najal početné teamy softwarových specialistů, které mají tomuto grafickému řešení vdechnout život a použitelnost pro počítačové hry, stejně jako dnes fungují grafické karty ATI a NVIDIA.
Intel Larrabee vlastně není založeno na grafickém čipu, ale na procesorech Intel. Ty vycházejí dokonce z architektury speciálně upraveného Intel Pentium. Pro Larrabee budou vyráběny dnes 45nm, ale na trh přijdou už na 32nm.
Na nejšpičkovější verzi, která se objeví pravděpodobně na konci roku 2009, se bude nacházet hned 64 těchto procesorů.
Na okolních screenech můžete vidět, jak bude funkčně toto grafické řešení vypadat. Nemáme obavu o to, že to nebude fungovat. Intel se spíše než na herní využití soustředí na nastupující nebezpečí, kterým je pro něj GPGPU technologie.
Intel se totiž už v některých oblastech nemůže rovnat výkonem svých CPU, výkonu grafických čipů ATI a NVIDIA. S nástupem širšího rozšíření GPGPU technologie i pro běžné aplikace, Intel musí nabídnout srovnatelné řešení. Tím by mělo být Intel Larrabee.
Jak použitelné bude toto řešení ve hrách, je otázka. Poměřovat se však již bude muset s grafickou generací ATI RV870 a NVIDIA GT300. Během roku 2009 už budeme moci určitě obdivovat první funkční vzorky ...
Zdroj: VR-zone forum
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|