Intel Larrabee by prý kromě DirectX a OpenGL podporoval nové API společnosti Intel, které by mělo být lepší než obě zmíněná API
DirectX je dnes bezkonkurenčně kralujícím API, pokusy o jeho sesazení ale nekončí. Open GL je dnes jediným více známým vyzyvatelem, ale není ve stavu, kdy by na DirectX mělo. Společnost Intel u příležitosti svého vstupu na velká grafických trh s něčím, co nebude jen integrovaná grafika - tedy Larrabee, má údajně v plánu vytvořit své vlastní API, jako konkurenci konkrétně DX11 a OpenGL 3.0. Nutno říci, že není bez šance. Intel má na trhu PC mezi výrobci HW zcela výsadní postavení drží drtivou většinu procesorového x86 trhu a také nadpoloviční většinu trhu grafického. Má tedy na čem stavě. A má i peníze, které by mu měly pomoci ve vývoji i prosazení svého řešení na trhu.
Na Intel Larrabee jsme opravdu extrémně zvědaví, po letech se objevuje hráč, který má na to skutečně něco dokázat, zda to bude změna k lepšímu, je otázka. Na druhou stranu, každá konkurence dobrá, že nemá DirectX vlastně srovnatelnou konkurenci, není určitě věc dobrá.
K této zprávě ještě dovětek, podle všeho se skutečně finišuje s posledními úpravami finálních specifikací DirectX11. Pravděpodobně se řeší stále nejasná otázka ohledně fyzikálních instrukcí, které má DirectX11 obsahovat. Finální specifikace budou k dispozici brzy. Fudzilla také zároveň zopakoval, že prý se oba výrobci grafik - NVIDIA i ATI chystají uvést DX11 grafiky až na konci roku 2009. Jak to bude u ATI s RV870 a vůbec RV770 během Q1-Q2 2009 je tak stále otázka. Společnost NVIDIA máme už vyřešenu, ta nabídne 40nm jádra na bázi GT200.
Zdroj: Fudzilla
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|