Intel Larrabee s vlastním API? DX11 specifikace téměř hotové. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 11 January 2009
alt Intel Larrabee by prý kromě DirectX a OpenGL podporoval nové API společnosti Intel, které by mělo být lepší než obě zmíněná API

 

   DirectX je dnes bezkonkurenčně kralujícím API, pokusy o jeho sesazení ale nekončí. Open GL je dnes jediným více známým vyzyvatelem, ale není ve stavu, kdy by na DirectX mělo. Společnost Intel u příležitosti svého vstupu na velká grafických trh s něčím, co nebude jen integrovaná grafika - tedy Larrabee, má údajně v plánu vytvořit své vlastní API, jako konkurenci konkrétně DX11 a OpenGL 3.0. Nutno říci, že není bez šance. Intel má na trhu PC mezi výrobci HW zcela výsadní postavení drží drtivou většinu procesorového x86 trhu a také nadpoloviční většinu trhu grafického. Má tedy na čem stavě. A má i peníze, které by mu měly pomoci ve vývoji i prosazení svého řešení na trhu.   

  Na Intel Larrabee jsme opravdu extrémně zvědaví, po letech se objevuje hráč, který má na to skutečně něco dokázat, zda to bude změna k lepšímu, je otázka. Na druhou stranu, každá konkurence dobrá, že nemá DirectX vlastně srovnatelnou konkurenci, není určitě věc dobrá.

  K této zprávě ještě dovětek, podle všeho se skutečně finišuje s posledními úpravami finálních specifikací DirectX11. Pravděpodobně se řeší stále nejasná otázka ohledně fyzikálních instrukcí, které má DirectX11 obsahovat. Finální specifikace budou k dispozici brzy. Fudzilla také zároveň zopakoval, že prý se oba výrobci grafik - NVIDIA i ATI chystají uvést DX11 grafiky až na konci roku 2009. Jak to bude u ATI s RV870 a vůbec RV770 během Q1-Q2 2009 je tak stále otázka. Společnost NVIDIA máme už vyřešenu, ta nabídne 40nm jádra na bázi GT200.

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 04:23:56

no pritom ako odkladaju svoje nove generacie ATI aj Nvidia nahrava to len intelu ktory uz snad bol schopny ten powerpointovsky file z marketingoveho oddelenia poslat na vyvojove. Co sa vlastneho API tyka neviem si predstavit ze niekto dnes v tejto oblasti porazi microsoft, kedze v podstate Directx nieje len zakladom pre PC ale aj pre Xbox360(tam je to tusim verzia 9) ... kym vyjde novy larrabe MS bude pomaly rozmyslat o novej konzoli ..(Xbox360 = 10/2005), ktora zasa bude podporovat len directx takze mi prijde ze herne studio by muselo byt trochu dobrodruh aby zacal vyvyjat primarne na pc nie pod DirectX
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 21:30:30
avatar
a konzole jsou zároveň zabijákem openGL jako herního API, stejně jako jsou zabijákem rozvoje DX10-DX10.1
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 09:15:58
avatar
RV870 by mělo vyjít co nejdřív a ne až na konci roku !
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 09:28:09
avatar
S tým môžem len súhlasiť!
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 21:35:00
avatar
osobně tipuju někdy v 3Q 2009 (koncem léta), protože vše začíná naznačovat, že zhruba v te době maji být vydány win7. A amd se vždy vyjadřovala že DX11 grafiky mají být vydány v čas, tedy zhruba v době vydání DX11.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 09:20:20
avatar
Nebo že by ATI vydalo RV770 na 40nm v Q1-Q2 a na konci roku by vydali RV870, ale stejně by bylo lepší kdyby RV870 vydali co nejdřív, někdy v Q1-Q2
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - farenheit 2009-01-11 11:12:16
avatar
pred vydanim windows 2000 sa hovorilo ze Microsoft a SGI pracuju na rozhrani fahreheit ci ako sa to pisalo co mala byt grafika buducnosti. Potom sa vsak vyvoj pre nejake nezhody a problemy zastavil, asi sa na tom vobec nepokracuje, lebo som o tom dlho nepocul. Malo to byt prakticky spojenie Open GL a DX..vies niekto o tom?
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 11:45:37

O ano, kéž by se objevilo rozhraní, které by bylo použitelné i pro linux i když musím uznat, že se mi s win7 dělá dobře a jestli to nezmrví, tak bych se k linuxu vracet nemusel, ale přece jenom je dobré mít vždy možnost alternativní volby.
Jenom teda nemůžu rozjet GTAáčko což je škoda (mám origi) a y diskuzí vyplívá, že to normálně jede, mě to crashuje na suck u romu a údajné kolizi s d3doverrider což je záležitost riva tuneru a ten já nepoužívám, škoda no, nevím co s tím.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 18:32:33
avatar
a jiné hry ti jdou na W7 bez problémů (třeba CoD nebo Stalker)? Já se na W7 chystám, až skončí zkouškový, tak mě zajímaj dojmy
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 20:58:47

No zítra bych ti měl říct, CoD ti neřeknu nemám je rád takže je nemám , ale Stalkera bych mohl někde splašit .. teď tu mám akorát to GTAáčko a PoP, dneska sem si s tím jenom hrál a jestli ostatní gamesky rozjedu, tak na tom zůstanu i když je to beta a Jehovistu už nechci vidět, už teď je mi líto když musím přebootovat.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 22:41:55
avatar
Vzhledem k tomu, že si to každej chválí, tak to chci taky nahodit a právě ty hry mě zajímají dost Pokud se ti povede něco splašit a otestovat budu ti vděčen
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 16:22:25

No tak sem nainstaloval PoP a myslím, že by se to mělo jmenovat spíš Prince of Radioactive

Odkaz

Odkaz

Odkaz

btw ati win7 beta ovladače
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 19:38:31
avatar
hmm tak těch světýlek tam je nějak moc ale snad to nějakýma ovladačema a záplatama zacelí. No každopádně až bude čas, tak ty windowsy zkusím. v nejhorším bude o formát víc
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 21:36:36
avatar
tak na linuxech vždy v pohodě šlapali pravě open GL hry.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 11:51:35
avatar
Pokým nové API nebude podporovať AMD, NVIDA tak moc valnú budúcnosť tomu nepredpovedám. A ak náhodou sa aj začne nové API chytať tak mrkvosoft uvolní DX pod iné OS ako windows a bude po chlebe. Jediný problém DX je to, že je viazaný na windows. Nechcem pochovávať intelovské larabee, ale podľa mňa sa to moc nechytí, snáď len ako akcelerátor špecifických výpočtov.
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 14:13:06

Ak Intel pretlaci Larrabee do novych konzol tak ma vyhrane. A ak nepokaslu to nove API, splni sa sen nejedneho developera, mat na grafiku plnohodnotne x86 CPU bez obmedzeni DX.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 15:31:35

Z blata do louze, kdyz znebudes omezenej DX tak budes omezenej Intel API.... Pochybuju ze si to Intel nenecha patentovat a licencovat, myslim ze choucas ma docela rozumny odhad a Intel ma tolik penez a trhu ze nepotrebuje neco na cem by mel nizsi zisky nez ma nyni na flash, CPU, CHS a IGP...
Mizu165 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX na linuxe? 2009-01-11 12:19:31

ak by MS uvolnil DX pre ine systemy, tak by stratil hracov.. Ale tak zase mohol by to teda zachranit niecim prevratnym v novom windowse, co by bol dvovod pre hracov, any nepresli na linux. sudo apt-get crysisdemo
Myslite, ze nova generacia ATI kariet bude podporovat openGL 3? Ci HD 4XXX uz podporuju?
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 18:33:55
avatar
Ja si osobne myslím, že ak by mrkvosoft predával balíček DX pod iné OS ešte by aj zarobil. Samo ak by to bolo výhodnejšie ako si zaobstarať nové winy. Ono ak sa začne náhodou pretláčať nové API tak to bude jedine na inom OS ako windows. Na winoch si mrkvosoft DX ustráži. A ak sa intelu začne dariť a vytvorí solídne API ktoré sa bude chytať tak mrkvosoftu nič iné neostane, ako uvolniť DX.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 15:36:49
avatar
Tak pokud to nove API budou podporovat i ostatni vyrobci grafik, tak myslim, ze jen dobre, konecne neco co by mohlo v poho bezet i pod Linuxem a clovek by mohl v pohode parit na jakemkoliv OS bez omezeni. Takze pokud by to podporovali vsichni vyrobci tak ja nemam nic proti
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel Larabee nepredajny 2009-01-11 20:20:20
avatar
Intel Larabee nepredajny kvoli spotrebe 300W a horsiemu vykonu ako sucasne karty
Chcem poprosit redakciu o porovnanie aktualneho vykonu
300W larabe versus 4870. GTX 280
a porovnanie vykonu
GFLOPS na WATT
Na zaklade toho mozeme odhadnut kedy intel doda nieco porovnatelne a predajne urcite nie skor ako v roku 2010
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 20:39:23
avatar
neprisel jsi k nam z budoucnosti? sak larabee jeste neni na trhu..a o praktickem vykonu se take nevi vubec nic...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 23:23:41
avatar
Dobrá hláška ale, mě pobavila, dávat palec nahoru. Takhle při půlnoci mě jen tak něco upřímně nerozesměje
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 20:59:33
avatar
příště než něco odsoudíš zjsiti si jestli to vůbec existuje navíc je jasný, že několik generací bude muset i intel ladit než to bude tak jak by mělo, i když se jim povede nad očekávání.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 21:35:05
avatar
A to, že HD4870X2 aj GTX295 majú TDP stanovené na okolo 290W (neviem presne) ťa asi netankuje čo ;)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 21:40:20
avatar
člověk nesmí věřit všem kecům co kde přečte.
Navíc Intel Larabee by mněl být pravděpodobně až na 32nm, takže nikdo nemůže vědět jak to bude.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Thursday, 24 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1543x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziWednesday, 23 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Monday, 21 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1040x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Wednesday, 16 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1682x
Komentářů: 3