Už pár dní se objevují spekulace, že Larrabee bude mít zpoždění. Intel je ale rázně popřel.
Server Fudzilla už parádní spekuluje nad tím, že se prý Larrabee opozdí. Intel má mít údajně problémy s výrobním procesem a příliš vysokým TDP. Podle Fudzilla se tak dokonce Larrabee vůbec příští rok nemělo objevit. Všechno ale rázně popřel Intel, který oficiálně opět zopakoval, že všechno jde podle plánu. Na Larrabee práce probíhají dobře, stále běží práce na první verzi a tento produkt má vyjít podle plánu, tedy v Q1-Q2 2010.
K tomu se dnes objevily nepotvrzené informace, že jádra budou v nejbližší době zařazena do plné výroby. Má jít o 32nm čipy, ze kterých bude první generace grafik Intel Larrabee složena. Ptáte se, proč je tak těžké získat jakékoliv informace, byť spekulace a proč se kolem Larrabee neobjevují zvěsti jako kolem grafik Intel a NVIDIA? Odpověď je naprosto jednoduchá. Protože zatímco grafické čipy a sample grafik ATI a NVIDIA si ani jedna ze jmenovaných společností nevyrábí sama a tedy k únikům informací většinou dochází právě ze strany partnerů, u Intelu je to jinak. Ten vyrábí Larrabee ve svých vlastních továrnách, což minimalizuje nebezpečí úniku informací na minimum. Proto v podstatě o Larrabee nevíme nic víc, než co Intel sám pustil do světa …
Každopádně podle mého názoru se Larrabee v první polovině příštího roku 100% dočkáme. Co od něj čekat? To je otázka za milion …
Musím s ním souhlasit. Tohle bude zatím jenom takový předskokan a na kolena ho budou s největší pravděpodobností hlavně srážet ovladače. Vážný konkurent bude až další generace Larrabee, která už bude mít výkon srovnatelný s konkurencí a už budou možná umět dělat i ovladače. V tomhle případě se dá říkat hop dokud nepřeskočíš. Intel tu je už hodně dlouho a my starší pamatujeme, jak se před mnoha lety (1998 ) snažil prorazit na poli 3D akcelerátorů (Intel 740) a díky ovladačům to bylo fiasko a s ovladači se jim zatím nedaří do dnes, tak nemůžeme od nich čekat, že do roka tu z ničeho nic budou mít kvalitní ovladače, když je nedělali kvalitně posledních 11 roků. A i výkon Larrabee v době kdy se dostane do prodeje bude proti konkurenci už trochu pokulhávat. S 90% jistotou se dá říct, že s tímhle Intel zatím díru do světa neudělá, ale hned o další generaci by si to nedovolil tvrdit ani ten největší skeptik.
Dokážu si ale představit, že těch 32 jader Pentium P54C na 2GHz, bude použitelných na hodně věcí a ne jenom na grafiku. Bych to spíše bral jako 32-jádrové CPU, které lze použít i jako relativně výkonnou grafickou kartu v PCI-E slotu. A v tomhle mu určitě nVidia a ani ATI nebudou moct konkurovat.
S těma ovladačema bych byl opatrnější, počkej, třeba překvapí. Kvůli Larrabee beztak museli zaměstnat kopici nových kidí, tak možná mezi nima budou i tací, co budou umět psát software.
vedieť písať ovládače ... to nestačí. Treba aby fungovali v tisíckach dostupných hier a to chce mesiace, možno aj roky vývoja ovládačov. Nie je problém napísať ovládače pre najnovšie AAA hry, ale aby to fungovalo vo všetkom.
ak to vyjde az buduci rok tak to sa uz bude pripravovat dalsia generacia (hd6000 a gt400 mozno,pripadne revizie)kdezto uz nasledujuca ma byt 2x silnesia ako sucastna, tak naozaj neviem ako to bude stihat...
jenomze vy tu mluvite uplne o necem jinem, silne pochybuju otom ze larabe bude primarne postavena proti amdcinvidia grafikam jako herni grafika tak jak ji zname...
Toto nema bejt herni grafika teda alespon v ranne verzi, informaci je malo a tezko rict co to vsechno bude umet a jak, ale uz jen diky architekture se da teoreticky vyvoditze to bude grafika na nejaky pocitani neceho .) ale ne primarne herni grafika
Taky bych rekl, ze Intel nehodla bojovat s AMD a NVIDIA v grafikach ale jde mu o to dat cpu a vga do jednoho, treba se to povede, treba to bude fungovat dobre a tak se Intel rozhodne, ze bude vyrabet dalsi a jeste treba mnohem silnejsi a zaroven uspornejsi Larrabee a treba by se nekdy mohl dotahnout i na herni grafiky AMD a NVIDIA a treba je i predhonit.
presne tak .. na jednej strane su tu hlasy ze grafika ako taka zanikne, a pocitat sa to bude v ramci procesora (nie integrovana grafika), tak larrabee mozno bude fungovat ako zjednoduseny, no sakramensky rychly matematicky multikoprocesor .. a vyuzitie uz bude naozaj zavisiet od podporovanych instrukcii (zeby x86 ?)
timovy neslo ale jen o ty nove grafiky (larabee a nv cuda). podle jeho prezentace o tom moznem budoucim znovuoziveni software renderingu maji i soucasne procesory (hlavne i7) vykonu docela dost. vsak tam mel par slidu o tom co dokazal prvni unreal engine z tehdejsich cpu vymacknout a o kolik sou dnesni procesory vykonejsi. podle nej je paradoxne directx tou nejvetsi brzdou. doufam ze to dokaze i v praxi treba s novym ut4 enginem
jenže na tehdejší Unreal bylo zapotřebí taky GPU, a nebo v Levelu kecali když doporučovali GeForce 2 .Unreal na tehdejší dobu byla grafická pecka, nechce se mi věřit že by celou scénu počítaly jen tehdejší slabé procesory... Ke svému chodu potřeboval Unreal každopádně DX5.
nevim uz jak to presne v realu bylo, ale mel pry stacit jen pentium 233MHz pro software rendering. ja hral tenkrat unreala na nakym 300MHz pentiu a s voodoo 2 v glide rezimu a ta grafika byla uzasna a hra me bavila od zacatku do konce. a ze byl ten unreal teda i pekne dlouhej...to nebylo jak dnesni hry na jedno odpoledne
naprostej souhlas kde jsou ty časy nabušenejch stroju s CPU Penrium II hry poskytovali zabavu na spousty hodin hraní a unreal je příkladem toho že se dala udělat celekm solidní grafika i na relativně slabem HW pokud beru z dnešního pohledu prehistoricekm HW skoro ikdyž kolik z vas si asi pamatuje stunts nebo raptora na tehdy nadupanejch strojich 486 které měli jen ty nejzamožnější holt časi se mění a dneska má počítač kde jaká lama co je rada že umí zmačknout vypínač a běda jak se přeskladají ikony na ploše tak je stracena zlatej MS-DOS nebo OS2 warp princes (přesně už nepamatuju je to vic jak 10 let)
ano, se zábavností starých her souhlasím, ale Glide byl víceméně předchůdce DX (vycházel hodně z OGL), bylo to rovněž API (i když do značné míry zadrátované přímo ve Voodoo kartách)
Srovnávat dnešní a dřívější hry dost dobře nejde. Z her se stala zábava pro masy, jejich vývoj teď stojí jiný peníze a musí se nějak zaplatit, lidi se chtějí bavit rychle a snadno, na nějaké pronikání do složité a komplexní hry nemá většina lidí čas ani chuť. Doba kdy PC byly záležitostí nadšenců skončila. Teď je věk konzolí, a může se to hardcore PCčkářům nelíbit, můžou na to nadávat, ale to je tak všechno, co s tím můžou dělat. Ve hrách už se dnes taky zřídka objeví něco originálního, většinou už to tu bylo, dneska by Unreal každého unudil k smrti, ve své době to byla výborná hra.
Edit:// Diablo III bude i pro konzole, a nejdřív v r. 2011. Tak to bude ještě zajímavý.
to je pravda, rozhodně je lepší zahrát si fifu 09 na Xboxu360 na 108čce televizi se 4dma lidma na ovladačích, než ji hrát s jedním kámošem na klávesnici a ovladači x) navíc malej obraz hmhm
jo kdyby ste někdo měli zájem -
http://www.svethardware.cz/art_doc-821F3293F9344B3FC12576160064A45B.html
doporučuju to hlavně těm kteří mají rádi technologické pokroky a reálnost prostředí ve hrách
tak to tedy nesouhlasím. Za prvé - pouze 4 hráčí, to je málo; jsem zvyklý hrávat např. BF2 (až 64 hráčů) nebo TF2 či L4D, sportovní hry mě (snad kromě starých xyz games od Accolade, hraných na C64) nikdy moc nebavily, natož pitomé čutání s metrosexuálními pseudosportovními hvězdami..
Za druhé - hra na TV (byť LCD) mě nijak neláká, co se týká "společných pařeb", tak moje zkušenost je diametrálně odlišná - nejvíce srandy a zábavy jsem zažil na Amize při hraní Dune 3 - Achtung die Kurve!, pak Flyers a obligátního Megablastu (kopie dynablastera, ale až pro 6 lidí), právě kvůli mačkání se několika zuřivých hráčů kolem jedné klávesnice a max. 4 joysticků.
lol, taky sem zvyklej ...ale já mluvím o něčem jako je sezení na jednom gauči, popíjení vodky nebo piva, jezení brambůrků a hraní zábavné hry ..
ne LANku kde je 50lidí ;-)
ano, já taky mluvím o sezení u jednoho počítače :-) Ta první reakce byla spíše o tom, že POČET 4 lidí mi dneska už přijde málo. A právě to "odprostorování" hráčů sedících v pohodlí na gauči mi připadne, že to je už "jen" jiná verze síťové hry - jaký je vůbec potom rozdíl, když síťovou hru hraješ většinou taky v pohodlí vlastního křesla, svým ovladačem, srkáš své oblíbené pití a s kamarády se bavíš na TS?. Snad jen ten "vizuální" kontakt a sociální kontakt po hře, ale to bych už řekl se samotným hraním moc nesouvisí..
No celý jsem to nelouskal, ale závěr má jednu velkou pravdu: Pořád se povídalo tady i jinde o tom jak Havok přijde a zvítězí, jenže o něm snad rok nebo dva pod GPU nikdo neslyšel. A tohle je bohužel skoro "slovo boží": Jak na tuhle výzvu odpoví konkurenční AMD, to je ve hvězdách a pravděpodobně vůbec nijak, vždyť nedokáže efektivně propagovat ani své stávající technologie, jako je ATI Stream.
No jo zlate casy bejvavalo.Ako casto sa zadari zorganizovat taku akciu?Raz za cas sa da preniest PC do obyvacky a pripojit par lacnych gamepadov.Esteze sa da hrat cez internet lebo u nas mam problem zohnat aj 2.hraca nieto este 4.Z miestnych je len par co hravaju a len cez INet.LANka o 10 ludoch sa podari tak raz do roka aj to uz vacsina pride s NB so sh*tnymi grafami takze max CoD 1 a CS.