Intel se zaměří více na herní výkon svých grafik – dlouholetá slabina Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 24 March 2009
altSpolečnost Intel ohlásila nové nástroje pro vývojáře her. Větší podpora grafických karet (jader) Intel pro hry …

 

 

 

Řekněme si na rovinu, že Intel, ačkoliv je s velkým náskokem největší výrobcem grafických jader na světě, zrovna nevyniká funkčností a výkonem svých grafik, co se her a dalších programů týká. S nástupem netbooků a větší pozornosti k integrovaným grafikám ale Intel pochopil, že dále to ignorovat nemůže. A tak ohlásil sadu balíčků pro vývojáře her.
Balíček obsahuje složky pro zjištění problémů, analýzu a také možnosti řešení a optimalizací softwaru pro grafiky Intel. Společnost Intel už nějakou dobu pokukuje i po trhu klasických grafik, kam zatím nepronikla, ale s příchodem Larrabee lze čekat velké změny. Intel by se rád stal skutečným grafickým leaderem trhu, nejen co se počtu vyrobených grafik týká. Ostatně jeho program pro podporu herních vývojářů není nikterak nový a Intel samozřejmě podporuje x86 platformu jako celek.
Aktuálním počinem, kterým chce pomoci svým integrovaným grafikám, které to rozhodně potřebují jako sůl, chce Intel lépe konkurovat společnosti NVIDIA, která jej na jeho vlastní platformě Integrovanými grafikami ohrožuje nejvíce. Chce zajistit, aby funkčně nebyla integrovaná grafická jádra NVIDIA v takové výhodě, jako dnes jsou. Že nástroje pro vývojáře jsou to, co určitě pomůže, se asi shodneme. Uvidíme, za jak dlouho se dočkáme nějakých prvních výsledků. Možná už brzy budou ovladače pro grafiky Intel vycházet tak často, jako ovladače pro grafiky ATI a NVIDIA. Samozřejmě ale musíme mít na paměti, že integrované grafiky stále nejsou určeny primárně na hraní, nicméně mnohé už mají dostatek výkonu na to, aby se starší hry daly hrát. Intel ho tedy hodlá ve svých grafikách také objevit a využít. Jsme určitě zvědaví, jaký potenciál se v současných grafických kartách Intel skutečně skrývá …
Zdroj: Xbit-labs
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 18:40:38
avatar
Myslím si, že grafický výkon je to posledné, čo ľudí pri integrovaných grafikách zaujíma. Na míny úradníkom stačí aj Riva TNT Vanta s 8 MB Ram
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 18:45:28

Ale určitě na nějaké firemní prezentaci nebude nejlepší když budete např. sponzorům pouštět video které se zadrhává.
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 19:03:12
avatar
No tak tie prezentácie budú prehrávať na pc s GF 2MX 32MB, tá už by to v pohode mala zvládnuť
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 09:28:01
avatar
Úředníci nehrají miny. To je na ně moc složité. Oni radši Solitaire
Neznámý  2009-03-25 17:46:24

Ten, jsem, a to, ten jsem, kdysi kosil, na PC 386SX, asi tak, a to asi tak, na Frekvenci 33 MHz, pod, a to, pod, Operačním systémem Microsoft WINDOWS 3.11 For WorkGroups, asi nějaká verze CZ, asi tak, a to asi tak, z roku 1994, a na Grafické Kartě, s asi, a to s asi 256 KiloBajty Grafické Paměti, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 19:11:36
avatar
Ja mám integrovanú grafiku od ATI a syn na nej hrá ARMU.
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 20:07:07

trofnu si tvrdit, že 50 % populace nepotřebuje nic lepšího, než to co má intel v nabídce. Prodejní čísla to potvrzují.

Počet hráčů na PC logicky klesá, protože konzole prostě nabízejí věší uživatelský komfort. Podle mně je to správně oddělit "gaming" a "computing". Hry na pracovní stroj prostě nepatří a na hraní je levnější konzole (pokud člověk není zloděj a neváží si cizí práce)
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 22:56:50
avatar
Citace:
trofnu si tvrdit, že 50 % populace nepotřebuje nic lepšího, než to co má intel v nabídce. Prodejní čísla to potvrzují.

Problém je však v tom, že nezvládajú ani HD video. Tí, ktorý potrebujú len surfovať a chatovať, si kúpia netbook, ten zvyšok notebook a notebook, na ktorom si zahrajem maximálne miny a hry z roku tisícdeväťsto-dávno a na HD filmy sa môžem ísť pozrieť maximálne ak tak z výkladu elektroniky, mi poslúži lepšie ako podložka pre šálku kávy.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 14:41:15
avatar
"Hry na pracovní stroj prostě nepatří"
Aha, a ty si myslíš, že většina lidí má doma "pracovní stroje"? Ve většině případů jsou to brouzdo/mailo/herní plečky, na kterých i tak běží spousta běžných her a takoví lidé často nemají důvod kupovat další "krabičku"...

"na hraní je levnější konzole (pokud člověk není zloděj a neváží si cizí práce)"
Odkdy jsou hry na konzole levnější než na PC? Kolik je na konzole skvělých her za pár (dvě) stovek?

Soudíš příkře a bez respektu k tomu, že někteří lidé to mají prostě jinak (a nemusí to být zloději)....
Neznámý  2009-03-25 17:51:56

Tak, ono, a to ono, Firma Intel, prodá, a to prodá, těch 50%, Integrovaných Grafik, proto, a to, protože, totiž, je má, a to, už je má, Integrované na Základních DESKách, ono, a to ono, ani, tak, nejde, o to, že, a to že, by lidé, chtěli, a to že, by lidé, Chtěli, Integrované Grafické Karty, od Firmy Intel, ale jako, spíše, o to, že, je dostanou, a to že, je dostanou, už a to, už na Základní Desce, a už a to, už se jim, je nechce, zkoušet, a to už se jim, je nechce, zkoušet, nějak, odendat, protože, a to, protože, by si nejspíš, a to protože, by si, a to protože, by si, nejspíše, a to, nejspíše, zničily, a to zničily, Základní DESKu, tak, a to tak, proto, a pak, a to pak, si třeba, koupí, tu Grafickou Kartu, ATI Radeon HD 4670, třeba, se 128-Bit. sběrnicí, do Slotu PCI-E 16x, zatím, a na, a to na té Itegrované Grafické Kartě, od Firmy Intel, třeba, a to třeba, vůbec, pak, nejedou, a nebo, jedou, chvíli, když, a to když, jim, odejde, ta Neintegrovaná, Grafická Karta, tedy, abych tak, řekl, a nebo, ne co?
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 20:09:26
avatar
ARMA zas tak náročná není ;-) nevíš jakou přesně ?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 20:11:47
avatar
ARMA je pekelne narocna, pokud si ji chce clovek uzit na plne detaily . Ani jako hra mě moc neoslovila, Flashpoint byl o mnoho lepší. Hůř jsem litr asi nikdy neutratil než nákupem ARMA
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konzole prostě nabízejí věší u 2009-03-24 20:26:48
avatar
"konzole prostě nabízejí věší uživatelský komfort" No tak to s tebou nesouhlasim Jarec... takova mala historka.. Byl jsem na privatu s kamosema a kamos mel zapojenej PS2... Ze si zaparime, po asi 25min nas to proste prestalo bavit. Coz odrazi vyslovena veta "Skoda ze tu nemam pripojenej komp sme mohli neco doopravdy zahrat..." Kdyz clovek vylozene neholduje autum a bojovce tak si ani nezahraje. Strategie se natom hrat nedaj a strilecky taky ne (je to nouzovka). Dle me mys + klavesnici nemuze ani sebelepsi ovladac na konzole nahradit a ze je komfort vlozit DVD a hrat? Na kompu (zalezi na hre) nemusis ani to DVD davat. Rict ze je konzole lepsi na hrani muze rict jen clovek co skutecne nikdy poradne nehral a hraje jen cca hodinu tydne a nato mu konzole staci a vydrzi dele. Tim je dana i uspesnost konzoli protoze vetsina lidi hraje jen tu zminenou hodku tydne a pak jsou hraci co pari a pari a pari a ty jsou vsichni na kompu a nebo hrajou zmineny auta no

Hry na pracovní stroj prostě nepatří - stimhle na 100% souhlasim a jsme zastancem ze na notebooku se proste hrat nema. Ale hry na PC patri a vlastne z nemale casti mu pomohly ve vyvoji. Zaverem jen dodam ze konzole je proste jen dobre vymysleny multimedialni zaklad k TV nic vic nic min.. jen takovej zajimavje poznatek.. konzole uz davno zacli umirat proto se snazej prizpusobit pocitaci (mys, internet, disky na ulozeni atd.) Budoucnost hrani na konzolich neni. zdar ;)
peace
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 20:33:56

skoro souhlasím, ale většina lidí se prostě chce jen odreagovat.... konzumni hrani je v konzolich..

samozřejmě, že třeba strategii si na konzoli pořádně nezahraješ, ale strategie je strašný žrout času a málo kdo na to má dnes čas, najde se skupina, ale ta je docela malá
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 23:05:25
avatar
Citace:
Kdyz clovek vylozene neholduje autum a bojovce tak si ani nezahraje.

Kvalitné a originálne plošinovky na PC sú pomaly ako svätý grál - každí o nich hovorí, no nikto ich nevidel. Tie "pseudo-plošinovky" podľa filmov si nechaj, ich kvalita sa pohybuje niekde medzi zhnitou hruškou a suchým rožkom.

Citace:
Hry na pracovní stroj prostě nepatří - stimhle na 100% souhlasim a jsme zastancem ze na notebooku se proste hrat nema.

Hej, taká LAN party s desktopom je jedna sranda, to ti môžem z vlastnej skúsenosti povedať. Dve cestovné batožiny do MHD a ide sa! Poprípade ešte auto. Nie je nad tou dať si NB do prenosnej tašky a rozbaliť to u kamaráta.

Citace:
Budoucnost hrani na konzolich neni.

Daj mi fungujúci emulátor na všetko a budem z tebou bezvýhradne až do hrobu súhlasiť.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 20:29:36
avatar
Někteří lidé si třeba chtějí na notebooku zahrát i něco jiného než miny, nějakou tu starší hru popřípadě nějakou novější nepříliš náročnou a na to zobrazovače plochy od intelu prostě nestačí.
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-24 21:40:42

Já vybíral NB tak, aby byl použitelný ve všem, co mě napadne. Takže jsem musel okamžitě zavrhnout jakoukoliv Intel platformu, protože v ceně do 12 tisíc se člověk absolutně nechytá. Teď mám HP 6735s s HD3200 a jde na tom hrát v 1280×800 i Fallout 3 když se dají dolu detaily a hlavně stíny.
Když se člověk nudí a je mimo dosah desktopu, ocení možnost něco si zahrát ikdyž to není primární věc, kterou s NB dělá.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 07:40:44
avatar
Suhlasim, taky jsem tak podobne vybiral. Co kdyby jsem se na sluzebce nudil a uz mne nebavilo po vecerech chodit na pivo, tak si treba na svem notasu ted spustim i Crysis.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 10:03:51

myslim, ze ked intel doda integrovanu grafiku s vykonom postacujucim na HD video, tak ma zasa na chvilu pokoj..
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 13:21:04
avatar
sem zvedavej co noviho vytahnou z moji stari integrovany Intel GMA 945 grafiky z notasu,,,,heh to by bol v tom cert aby to dorovnalo aspon 4670 od ati,,,hehe,mno pecka, aspon sa nieco lepsie zoptymalizuje ked uz nic
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 872x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 591x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1035x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1224x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1560x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1380x
Komentářů: 7