Společnost Intel ohlásila nové nástroje pro vývojáře her. Větší podpora grafických karet (jader) Intel pro hry …
Řekněme si na rovinu, že Intel, ačkoliv je s velkým náskokem největší výrobcem grafických jader na světě, zrovna nevyniká funkčností a výkonem svých grafik, co se her a dalších programů týká. S nástupem netbooků a větší pozornosti k integrovaným grafikám ale Intel pochopil, že dále to ignorovat nemůže. A tak ohlásil sadu balíčků pro vývojáře her.
Balíček obsahuje složky pro zjištění problémů, analýzu a také možnosti řešení a optimalizací softwaru pro grafiky Intel. Společnost Intel už nějakou dobu pokukuje i po trhu klasických grafik, kam zatím nepronikla, ale s příchodem Larrabee lze čekat velké změny. Intel by se rád stal skutečným grafickým leaderem trhu, nejen co se počtu vyrobených grafik týká. Ostatně jeho program pro podporu herních vývojářů není nikterak nový a Intel samozřejmě podporuje x86 platformu jako celek.
Aktuálním počinem, kterým chce pomoci svým integrovaným grafikám, které to rozhodně potřebují jako sůl, chce Intel lépe konkurovat společnosti NVIDIA, která jej na jeho vlastní platformě Integrovanými grafikami ohrožuje nejvíce. Chce zajistit, aby funkčně nebyla integrovaná grafická jádra NVIDIA v takové výhodě, jako dnes jsou. Že nástroje pro vývojáře jsou to, co určitě pomůže, se asi shodneme. Uvidíme, za jak dlouho se dočkáme nějakých prvních výsledků. Možná už brzy budou ovladače pro grafiky Intel vycházet tak často, jako ovladače pro grafiky ATI a NVIDIA. Samozřejmě ale musíme mít na paměti, že integrované grafiky stále nejsou určeny primárně na hraní, nicméně mnohé už mají dostatek výkonu na to, aby se starší hry daly hrát. Intel ho tedy hodlá ve svých grafikách také objevit a využít. Jsme určitě zvědaví, jaký potenciál se v současných grafických kartách Intel skutečně skrývá …
Zdroj: Xbit-labs
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|