Jak je to s NDA ATI HD4800 a údajnou konkurencí 9800GTX+? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 19 červen 2008
ikona-ati-nvidia   Na internetu kolují celkem rozporuplné informace ohledně NDA kolem HD4800 a údajné konkurence v podobě modelu GeForce 9800GTX+

 

 

   Po uveřejnění prvních výkonových preview grafické karty ATI Radeon HD4850 se spustila nevídaná mela. Takže jak se věci mají. Nebaví mě vařit z vody, jako to nejspíše dělají jiní jinde a tak jsem se jednoduše zeptal na příslušných místech, jak se to s údajným koncem NDA má a jak je to s údajnými konkurenčními NVIDIA 9800GTX+.

vykon-1

   Co se týká situace kolem HD4000 karet, tak ta je taková, že NDA na materiály AMD a tedy i kompletní recenze se vším všudy nadále trvá. Nicméně protože je už karta de facto snadno dosažitelná u distributorů a dokonce v některých obchodech, AMD potvrdilo, že aby se celá věc zbytečně nekomplikovala, nemá nic proti uveřejňování fotografií karet a dělání výkonových preview a to od 15:00 dnešního dne. NDA trvá jen na materiály a karty přímo od AMD a tedy oficiální vydání karet a úplný konec NDA je stále na plánován na 25.6.2008 a nemám zatím žádné oficiální informace o tom, že by se na tomhle něco měnilo ....

hd4850-foto-8

  U NVIDIA zjištění, jak výkonná vlastně HD4850 za 200 dolarů je, vyvolalo asi solidní poprask. Představte si, že najednou vám konkurence jednou levnou kartou za 199 dolarů odstaví výkonově většinu výdělečné produkce a tím mluvím o modelech 8800GT/9600GT/8800GTS 512MB a 9800GTX v cenách od 170-299dolarů. Co vám tedy zbývá? U společnosti NVIDIA se v v posledních dnech horečně přemýšlelo a kutilo (zejména v marketingovém oddělení). Výsledkem je několik referenčních vzorků modelu označeného jako 9800GTX+. To není nic jiného než současná 9800GTX za 299 dolarů přetaktovaná z 675MHz na přibližně 730MHz. Měla by ale stavět na 55nm variantě jádra. Cena by pak měla být stanovena na 229 dolarů. Výkon takto přetaktované 9800GTX+ by měl být reálně maximálně cca 10-15% nad HD4850,ale při vyšší ceně a  vyšší spotřebě, která přetaktováním jádra ještě vzroste.

 (Pozn. by DD: Jen tak mezi námi, pokud by byl výkon +25% nad HD4850, jak se nám někteří nadšenci snaží namluvit, tak to může NVIDIA s modelem GTX 260 potažmo v mnoha případech i GTX 280 zabalit rovnou, protože 9800GTX+ by se dostala na pozici výkonu právě modelu GTX 260, který ale stojí 399 dolarů).

9800gtx-3

   Celá věc má ale háček. Kromě firmy NVIDIA snad nikdo jiný o žádných 9800GTX + neslyšel, zeptal jsem se těch nejpovolanějších - tedy zástupců některých výrobců karet (NVIDIA grafické karty nevyrábí). V roadmapách žádného výrobce není o nějakém modelu 9800GTX+ ani zmínka, na přímý dotaz o žádném takovém podobném modelu zatím oficiálně nikde nevědí, nicméně 55nm modely GF9 jsou na cestě. Model 9800GTX+ je ale zatím zdá se spíše marketingovým produktem a jeho primárním účelem je aby se objevil v několika recenzích, ukázal, že model 9800GTX na tom vlastně není tak špatně, protože to + na konci v názvu se v grafech snadno přehlédne, hlavně méně znalým člověkem a běžné modely 9800GTX tak nemusela NVIDIA prodat hned s takovou slevou a ztrátou. Navíc podobné modely už dnes vlastně existují v podobě přetaktovaných verzí jednotlivých výrobců, ty ale stojí běžně kolem 329 dolarů. Prozatím to tedy nevypadá, že by NVIDIA měla aktuálně proti HD4850 skutečnou, dostupnou konkurenci se srovnatelnými vlastnostmi a za stejnou cenu. Ale uvidíme, co od 55nm jádra G92 můžeme čekat, nárůst výkonu ale asi moc ne, protože parametrově jádro změn od toho současného 65nm nedozná. Takže jen co zvládnou takty a jak vysoko to bude bezpečné referenčně vyrábět. NVIDIA napíná všechny síly marketingového oddělení, aby odvrátilo překvapivě tichý, ale účinný útok AMD-ATI. HD4850 je tvrdou realitou. Model 9800GTX+ vypadá zatím jen na marketingový produkt. Pokud se reálně objeví v obchodech, tak dříve než v polovině července (jak uvedla NVIDIA) to asi určitě nebude a pak ji stejně výkonově nejspíše překoná HD4870, tím spíše, že současné výkonové prognózy jsou založeny na současné verzi ovladačů ATI a jak víme, u AMD-ATI je zvykem, že dvě tři další verze výkon podstatně vylepší. No a kdyby to přeci jen nestačilo, RV770 má jako jádro potenciál dosáhnout až na takt 1GHz, zatím ale jede v případě HD4850 jen na 625MHz a na HD4870 na 750MHz. Konkurenční 9800GTX+ je už ale na svém běžně výrobním maximu. Každopádně si myslím, že pro běžného zákazníka vypadá situace opravdu skvěle :). Cítit se lehce podvedeni snad mohou jen ti, kteří si v poslední době model 9800GTX za 6000 korun pořídili, nebo kteří ho pořídí, když si nevšimnou toho malého + ve výkonových testech některých magazínů ....

EDIT by DD: Na základě zjišťování dalších informací byl článek upraven a přidány informace o 55nm verzi jádra G92 v 9800GTX+ modelu ...  

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Marketing 2008-06-19 12:27:21
avatar
Jenže to je právě ten problém, nVidia to s lidmi narozdíl od ATi prostě umí, takže ve výsledku na tom bude nVidia stejnak lépe s prodejností... AMD-ATi neumí udělat pořádnou reklamu. Stane se zo , že převážná vetšina lidí co hardware nerozumí si bude kupovat ,i když třebas značně nevýhodně, právě 9800GTX/GTX260

S tou tvou poznámkou tam,naprosto souhlasím, v podstatě to samé jsem psal v příspěvku TEST ATI HD 4850 – tvrdá rána pro NVIDIA GeForce?! : pokud bude 9800GTX plus do 5000,- a výkonově bude ztrácet na drahou GTX260 10% a na GTX280 30%, tak si nVidia sama pohřbí svůj high-end

PS: Bezva, že tak rychle reaguješ na novinky ;)
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Protiútok marketingu ATI 2008-06-19 12:33:00
avatar
No a tu by stačilo aby marketing Ati začal poukazovať na to ako Vás (zákazníkov) nVidia klame (hlavne tých čo si včera kupili 9800GTX a dnes je 9800GTX+ ktorá je rýchlejšia a ešte k tomu aj poriadne lacnejšia)...a hlavne sa upriamiť na to že jediná karta od nVidie s dobrým pomerom cena/výkon je 9800GTX+, ktorých bude velmi málo zo začiatku (takmer žiadne), tým pádom odstavia GTX/2x0 sériu úplne (pokial fakt podáva taký výkon), a všetky karty nižšie...a ATI môže začať zarábať..... a nVidia si nabuduce rozmyslý drahý vývoj a výrobu ala GTX2x0, ktorá vlastne ani za to nestojí..... Toto su tvrdé slová ,ale takto by mala ATI zautočiť.... nVida by to bez milosti urobila!
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:43:59
avatar
S tím nesouhlasím, podle mě by žádná firma neměla stavět svou reklamní kampaň na úrážení konkurence. Pokud se k tomu nějaká firma sníží vždy u mě velmi klesne.
Firma by měla propagovat svoje výrobky a ne hanit výrobky někoho jiného.
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:06:05
avatar
No štýl akým som to napísal bol tvrdý, ale marketingové oddelenia toto isté vedia povedať ovela jemnejšie, aj ked výsledný efekt je rovnaký.... šupne k tomu pár grafov a výsledok je na svete....a verte tomu že v AMD (ATI) už robia marketing iný ludia ako pred rokom
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD/ATI... 2008-06-19 13:14:00

... ve sve dobe taky jen prevlekala svoje modely karet do mensi "vyroby" a prodavala je jinak znacene - celkem bezna praxe, od toho je marketing...

A pokud by udelali to, co ty tady pises - tak to by bylo asi to posledni, co by jim schazelo...

AMD/ATI se co se tyka marketingovych kvalit nemuze s nVidii rovnat (o financich nemluve...), takze urcite nejsou tak prihloupli, aby si kopali vlastni hrob...nehlede na to, ze mnohde je srovnavaci reklama zakazana...
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 16:39:22

ATI proda vsechny cipy, ktere stihne vyrobit. K cemu by byla investice do reklamy a pripadne zvyseni poptavky, kterou nebudou schopni uspokojit? Byt "ten mensi" ma i sve vyhody
Bernie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 10:08:08

Třeba k tomu, aby mohla být schopná prodat čipy za větší peníze?
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zrejme blábol 2008-06-19 12:23:46

Tak to vyzerá, že táto správa ohľadne 9800GTX+ je blábol. Stačí pozrieť expreview.com alebo...

BTW: Prečo mi na tejto stránke stále skáče kódovanie na západné?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:35:00
avatar
no na expre se píše o tom, že 9800GTX+ na 55nm bude, ale až někdy v průběhu července, cena není zatím vůbec stanovena a nárůst výkonu nelze moc čekat, jen co zvládnou vyšší frekvence. 55nm G92 je o17% menší než 65nm G92, což není moc ... každopádně na 9800GTX 65nm G92 je pomalu vyhlášeno EOL
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:04:30

A čo s tým kódovaním? Používam FF 2 aj 3, na dvoch rôznych počítačoch s rôznymi IP.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:06:36
avatar
juknu na to ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EOL? 2008-06-19 13:16:46

Snad LOD, ne?

EOL je ukonceni podpory pro vyrobek, ne ukonceni prodeje...

LOD je termin poslednich objednavek, tzn. ten tady sedi presneji...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - marketing 2008-06-19 12:23:49
avatar
to je ono, ked uz ma vniecom ATi navrch proti nV, u nVidie to zas dozenie marketing a zasa zadupe predaje konkurencie
Martin_o5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:26:10

Když už mi byl smazán příspěvek, kde jsem upozorňoval na nepřesnost - žádné napádní DDworld, proč je v článku zmíňka o plánované změně znění dole tak malým písmem, které tolik lidí přehlédne...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:29:57
avatar
těsně po vydání článku mi volal další zdroj informací a tak jsem obsah záhy upravil ještě před tím než jste reálně dopsal tu reakci tak jsem to smazal aby to nějak nemátlo ... omlouvám se, na konci je zmínka o editu a na jaké téma, obsah článku byl lehce modifikován 10 minut po vydání aby nedošlo k nějakým mýlkám ... omlouvám se jeden kontakt se mi opozdil s odpovědí
Martin_o5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:33:18

Omluva přijata, ale do budoucna - na mě jako na čtenáře, který o tomhle dění nemá ponětí to zapůsobilo stejně jako cenzura u jisté konkurence. Bacha na to...
EDIT: Koukám zmíňka o spotřebe tam stále visí - nemyslíte, že zmenšením výrobního postupu spotřeba při stejné frekvenci klesne, čili při tomto zvýšení se dostane cca na původní mez?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:37:59
avatar
spotřeba 9800GTX G92b 55nm bude pořád vyšší než spotřeba HD4850, takže myslím je to v pořádku ... omlouvám se za ten zmatek
Martin_o5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:56:20

...vyšší spotřebě, která přetaktováním jádra ještě vzroste.
v člověku to navozuje dojem: , který díky přetaktování jádra ještě VÍCE vzroste.
Ale nechejme toho. K původní GTX je rozdíl 4850 cca 30W v neprospěch GTX - ano to je docela podstatný rozdíl. Pokud ho nVidia "anuluje" 20% vyšším výkonem, tak je to omluvitelné, pokud ne, tak se ukáže, že nové jádra Ati jsou na tom s efektivitou lépe než G92. Uvidíme po prvních testech. Nastává období velkého porovnávání
EDIT: mimochodem až vydá nvidia v červenci ovladače, které zprovozní PhysX i na starých 8800 - ve Vantage sestavám s NV kartami slušně narostou bodíky (ale ten nikdo nehrajeme, že ano ) Každopádně NV fyziku ve hrách jistojistě protlačí a Ati by s tímto měla začít hodně rychle něco dělat Havok se s PhysX zatím nemůže srovnávat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:10:19
avatar
PhysX se nemůže srovnávat s Havokem je přesnější ... PhysX má jen pár her, Havok využívají desítky her už léta a dále budou ... zase takový vliv NVIDIA nemá aby to nějak rychle dotáhla a aby tam byl nějaký viditelný přínos proti HAVOKu ...
Martin_o5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:11:12

Akcelerace Havok ve hrách přes GPU je implementována?
EDIT: Případně prosím link na článek o tom - tím by u mě Ati získalo velké +
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PhysX 2008-06-19 13:25:05

ma engine Unreal 3...myslim, ze to staci... Sam jste tvrdil, ze to bude nejdulezitejsi engine v blizke budoucnosti...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:28:28
avatar
fajn a už někdo viděl reálný přínos PhysX ? já jen aby to bůbec stálo za to ;)
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No... 2008-06-19 13:36:26

stejnou debatu bychom mohli vest nad DX 10.1.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:55:25
avatar
no taky je rozdíl v tom, že DX10.1 ten reálný přínos má evidentní ... opravuje prostě jen chybu DX10 a nejedná se o žádnou revoluční změnu nebo novou technologii ....
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pochybuji... 2008-06-19 14:20:49

...az bude na trhu aspon 5 her, ktere budou podporovat DX 10.1, pak budu souhlasit...
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 18:19:41

Ono ale trapný je, že na systémech s kartami NVIDIA jede i havok a PhysX a CUDA je jen další příslib do budoucnosti. Ty tu DD děláš, jako kdyby to Intel a AMD s havokem vyhrálo, ale jaksi zapomínáš napsat, že NVIDII vůbec nemusí HAVOK vadit.
Jedině majitel jakéhokoliv CPU + karty NVIDIA má ale jistotu absolutní kompatibility se všemi(2) fyz. eng. do budoucna.
Nějaký hry mi prostě bude akcel. HAVOK a nějaký PhysX. Zdá se, že jediný komu to vadí jsi ty.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PhysX 2008-06-19 22:12:24
avatar
jenom pro zajímavost neúplný seznam her, které podporují PhysX Pokud je to Váš cup of tea, asi ATI nebude ta lepší volba.

http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html
sn1986 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 11:56:12
avatar
tuším, že těch 400 nebo kolik fyzikálních jednotek u ATI v kombinaci s vícejádrovými procesory dokáže docela obstojně nahradit jakékoliv integrované obvody, kde navíc ta "fyzika" bude osekaná a bude tudíž brzdit další vývoj jelikož se bude čekat na další verzi physyx...a nVidia koupila physix jen proto aby ukázala, že oni maji v plánu taky pracovat na fyzice, ale účinnost bude nulová, nj někdo vali prachy do reklamy(nVidia) a jiní do vývoje, ale lež má krátké nohy,tak to vidím já
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:11:01
avatar
Kdyz Havok prosazuje intel a uz se jeho instrukce nekde vyskytuji... Ale obě veci vypadaji zajimave, me se vzdy libily ty videa od PhysX kde byl mointor a prisel tam nejaky chla a rekly mu at tam hejbe misi a na monitoru byla miska s asi 100 nabojnicemi a oni se tam zacli krásně točit, padat atd... to se mi strasne liblo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:13:56
avatar
Havok je vlastně stále samostatná firma a instrukce jsou jak pro CPU tak pro GPU
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:39:36

Zvykneš si...mých příspěvků tady na webu zůstane tak 20%.
Nejvíc mě teď pobavilo to NEBAVÍ MĚ VAŘIT Z VODY .

EDIT by DD: stačí se vyhnout navážení se do webu a do objektivity, když sám nejsi objektivní a příspěvky zde zůstanou ...navíc pro ten tvůj platí to samé co jsem napsal výše ...
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:49:31

Šéfredaktor, kterého nezajímá zpětná vazba od svých čtenářů, a stále jede svůj extrémní názor, není dobrý redaktor.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:55:10
avatar
ale ale ale .... já naopak na tom svůj magazín postavil ... nicméně je nutné si říci, od koho je dobré názory přijímat a od koho to prospěšné enní ... narozdíl od mnoha z vás mé názory nejsou extrémní a hlavně nejsou tak krátkozraké. naopak se snažím sebrat co možná nejvíce informací a názorů k utovření co možná nejlepšího názoru na danou vec v souvislostech, které mnozí do úvahy vůbec neberete ...

BTW: je rozdíl říkat svůj názor a sprostě se navážet do webu atd. Spousta lidí se semnou neustále o něčem pře ale diskuse zůstávájí slušné bez nadávání si a výpadů, to někteří neumíte ...
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:15:02
avatar
redaktor ktery odpovidda ctenarum a mezi nimi se najdou i lide proste hloupí kterym muze neco vysvetlovat v 10 pripevcich ale nakonec reknou to co jim na zacatku uz vyvratil spousty podlezenymy arugementy... A ti si nedaji rict a zas sem naisou neco vy smyslu proc DD sem zase pises toto vzdyt NV udelala toto a toto (vyvraceno temi 10 prispevdy v minule novince) a jeste nazvde DD z fanATIka jenom protoze nezdili utopicke predstavi odhledne plánů NVidie tak co ma clovek delat? Me takoveto pripevky cist nebavi... jeste DD vetsinou lidi varuje tak kdyz si nedaji rict tak je jenom dobre ze to SMAZE uz jen kvuli sobe. Preci jenom je to spousta usili co do toho DD dava a ja jsem mu vdecny a je to velmy nevkusne ho tu jeste urazet necim!
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:44:26

No protoze DDworld

Btw. Prosil bych jeste nejmene 2 clanky o tom jak je nVidia spatna a ATI dokonala. Myslim, ze z poslednich 2 to nemusi byt uplne jasne

EDIT by DD: Ty máš odemě zvláštní pozornost, nadávat a napadat si do tebe web nenechám, takže jakmile ty jako neobjektivní začneš něco povídat o tom kdo je kde objektivní a jak se věci mají, mažu to automaticky - většinou je to jednak nesmysl a navíc to zakládá nevítaný flame ...
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:10:54

Hm, tak tento komentar zmizel rychle. Uz asi zacinas mit strach. Jen mi to klidne maz dal, smaz mi treba cely ucet, nevadi mi to. Tento web je nastesti jediny nad kterym mas kontrolu

EDIT by DD: Ehm dělej si co chceš, ale tady nikomu nadávat nebudeš ani pindat dokola svoje kraviny, pokud ti to budou trpět jinde, OK, ale tady ti to trpět nebudu a je to opakovaně ... jen by mě zajímalo kde bereš tu jistotu, že nemám určitý vliv i na obsah dalších webů ;) Mažu tvé příspěvky jako nesouvisející s tématem, urážlivé, a ničím nepřínosné ...
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:17:06
avatar
Slusne te prosim vyhni se tomuto typu techto prispevku. Pokud si myslis ze tim neco dokazes tak se bohuzel milis. Shazujes tim pouze tento web a nečí práci... Pokud se ti nelibi co se tu pise a nemas nazor takoveho typu aby se tu dal zverejnit tak to vlastne ani nemusis cist: je tu PCT a SHW.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:23:27

Obdivuju kazdou praci, ale tuto pri vsi snaze nemuzu, toto je vymyvani mozku. Ale neboj, uz sem psat nebudu, prestalo me to bavit. Budu postupovat jinym zpusobem.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 20:16:30
avatar
Chlapce, ty to tu mas tazke... Za kazdu hlasku, co napises okamzite dostanes enormne mnozstvo negativnych hodnoteni (palec dolu). Mozno nie si lama, ale dokonale si si tu dos..al reputaciu :-) Nic proti tebe nemam, ale myslim, ze tu uz svoj nazor nepresadis :-) Kazdopadne vela stastia pri dalsich pokusoch
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:29:32
avatar
lidi nepříjde vám to trapné? neustále se o něco přít a dělat zde bugr na webu?akorát se tím nervíte a chytnete ještě infarkt.DD má pravdu ačkoliv to píše takovým nevybíravým spůsobem který bych si já osobně nedovolil dát na web.Jelikož zde je každý druhý Nvidiot nebo Fanatik tak zde vznikají mely a to z důvodu že jedné skupině se nelíbí "silně podáná věta" od DD-přitom je pravdivá..nemáte lepší si držet "svou pravdu" a nehádat se?. se vším co co zde napsal Stach musím souhlasit ale musím se i zmínit o tom že by se to dalo napsat jiným stylem který by se zalíbil obou dvoum táborům a tím by se zabránilo zbytečným hádkám.
Spirit_Crusader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:34:28
avatar
No tak pod tohle se muzu jen podepsat
Problem je v tom ze si tu "silne podanou vetu" vylozi fanatici presne tak jak potrebuju a mas melu jedna basen
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 14:13:36
avatar
dalo by se to tak říci..
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:42:22

Jak je ATI dokonala a nVidia spatna?Nic takoveho sem nikde necetl,cetl sem jen ze 4850 bude skvely produkt a ze nVidia ma uzasny marketing,Thomasi DD imho nikdy netvrdil o nVidii neco jako OBR o ATI,ze je to znacka pro chudaky a spodinu,takze pokud chces cist takove clanky,jdi na PCT a muzes si cist,jak se pospinuje cela znacka a jeji priznivci.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:08:46

To netvrdil to je pravda. A ja jsem nikde nepsal, ze souhlasim s Obrem. Proti nemu mam stejne namitky, jako proti DD. Ja nejsem fanda nVidie, mam ji sice v pocitaci, ale je mi to sumak, uz jsem to tu nekolikrat psal. Ja jsem fanda objektivniho zpusobu podavani informaci.
Braincreator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:20:02

Dost by mě tedy zajímalo, jak by vypadal objektivní způsob podání informací. Napiš nějaký článek sem na DDworld, myslím, že DD ho rád zveřejní a pak uvidíme, jak si s objektivitou poradíš.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 00:06:53
avatar
Podle toho, co zde píše za příspěvky by neměl šanci si něco obhájit = napsat něco objektivního
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:06:09
avatar
625 a 750mhz j doopravdy VELKY rozdil... go go OC
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:10:35
avatar
rozdíl přesně ubohých 20 %
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 23:22:04
avatar
20 je zatracene hodne...
)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 08:07:49
avatar
EDIT: míněno "UBOHÝCH" )))) 20 je docela dost )
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hloupost... 2008-06-19 13:23:14

"...Cítit se lehce podvedeni snad mohou jen ti, kteří si v poslední době model 9800GTX za 6000 korun pořídili..."

To je prece nesmysl, to by jinak nikdy nikdo nic nekupil a vsichni by jen cekali... To je stejna hloupost jako tvrdit, ze se mohou citit lehce podvedeni ti, kteri si koupili v posledni dobe ATI 3870...
omni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - díkes!!!! 2008-06-19 13:25:21

DDworld, moc díkes za tvou snahu dělat dobré aktuální články o tom, co nás IT-magory zajímá, nechápu lidi, co se tady snaží nesmyslně do tebe flejmovat...doufám, že si z toho nic neděláš a držím palce v další práci!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:37:07
avatar
RV 770 je schopna dosahnout 1GHz? mno... To by byl ted slusny OC Jak je to s jadrem RV770, maji shadery jinou frekvenci nez samotne jadro? Cetl jsem v prewiev ze u HD 4870 shadery bezi na vice jak 1GHz. U Nvidie to tak funguje (GTX 280 umoznuje libovolne taktovat jadro i shadery, nezavisle na sobe).
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 14:21:59
avatar
No ja by som sa skoro vsadil že to bude 800 stream procerov (5x160), lebo som niekde videl foto RV770 zo spodu, a tam to vypadalo na cca 5 riadkov, tým pádom shader má rovnaku frekvenciu ako jadro, ale uvidíme za hodinku, teda ak nám to prezradia
Noclaf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :/ 2008-06-19 13:55:10

Premyslim, proc autor sam sebe uplne zbytecne shazuje...
mecky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 18:12:13

no ono je to tak, kazdy kalich raz pretecie a ja DDmu ani nezazlievam ze na tie prispevky reagoval...
tento web pravidelne kazdy den takmer od jeho vzniku a cudujem sa ze to dd vydrzal tak dlho, ja by som uz asi vybuchol uz davno...
aj ked samozrejme je to uplne zbytocne...
Hvk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takto to je... 2008-06-19 14:15:24
avatar
autora len štve,ze sa tu najde par blbcov co si myslia,ze nad nich nieje.DD len poukazal na to ako sa dokazala hned Nvidia posrať(zmobilizovať) a vydat hned info ohladom ich karty ktora nebola ani nahodou planovana v najblizsej dobe...Sam mam Nvidiu ale by som ju urcite v dnesnej dobe nekupil,lebo jej vykon za peniaze ktore pytaju je nezmyselny...ATI im jednoducho vytrela zrak a Nvidia nema sancu,sama sa utopi...neviem co spravi Nvidia ked vyjde 4870,asi vydaju 9800GTX++ alebo GTX260+,Ati je po stranke cena/vykon jedina ale fakt jedina volba dnes...a na to,ze DD je na niektore veci sam tak by ste mohli troska ucti poniektori prejavit,ved mame vzdy cerste info takmer hned ako sa nieco zaujimave udeje...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:03:23
avatar
DD kdy vydas testy 4850 ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:14:16
avatar
příští týden ... tento skutečně nestíhám ....
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:18:21
avatar
A bude soucasne (26.6.) i test 4870 1GB GDDR5 ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:20:33
avatar
ne ... budu rád když bude alespoň ta 512MB verze, je jich skutečně velmi velmi málo teď , zatím ji nemám ani v ruce ... 1GB dorazí až o dost později ke konci léta ....
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:04:16
avatar
Ja by som si kúpil aj nvidiu 9800gtx ak by ju šupli za cca 4400,- sk aj s dph. Prečo nie mne je jedno či mám nvidiu alebo ati. Mne sa len nechce podporovať zlodejov. Nevidím problém v tom aby aj nvidia znížila svoje marže. Nemusia byť nenažraný.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:18:17

no ak sa potrvdia spravy, ktore som prave cital na EHW, tak nvidia 9800GTX bude stat rovnako ako ati4850 - t.j. 199 dolarov, cize cena okolo tych 4000 korun... rovnaky vykon = rovnaka cena..
pekne sa nam to zamotalo.. ale toto som uz raz pisal, ze nvidia bude musiet ist s cenami dolu a je to tu..
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:37:34
avatar
Zatial ... Nezabudaj ze ATi bude doladovat ovladace aj 3 mesiace,a u nich sa vykon zvysi,co u 9800gtx cakat asi nemozme ... Dalej bude mat karta urcite mensiu spotrebu ... Na ostatne veci treba pockat,uvidime aky vplyv na vykon kariet bude mat AA/AF,vyssie rozlisenia atd ... Ale myslim si ze ako zakaznici si budeme mat z coho vyberat
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 17:14:31

jo.. to mas pravdu - ati4850 ma nensiu spotrebu /aj ked len o cca +/-15-20W, takze nic tragicke/ a pravdepodobne aj ten vykon pojde s novymi ovladacmi o par fps hore.. kazdopadne nas to moze len tesit, ze tak dobre karty su za tak dobre ceny..

btw: teraz som pozrel video o akceleracii photoshopu (Odkaz) na kartach nvidia /vraj to pojde cez plug-in a nemalo by sa to tykat len kariet GTX260/280 ale aj 9xxx a 8xxx/ a mozem povedat, ze to vobec nebolo zle.. 2GB obrazok si tam natacal real-time ako len chcel.. nehovoriac o prevode videa a pod. ... u mna by si ta akceleracia photoshopu ako u grafika nasla urcite svoje miesto.. nuz, rozhodovanie bude tazke..
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 16:27:57
avatar
Teda ak zlacní 9800gtx na 4 litre potom kolko bude stáť 9600gt, 8800gt a 8800gts. V podstate sa s toho stanú zaujímavé kartičky. do lowendových compov. No to bude paráda pre ludí s obmedzeným rozpočtom. Ja len dúfam, že to povedie k rozšíreniu počítačov ako hernej platformy a konzole budú mať po chlebe.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 16:55:18
avatar
Tak to budeme mat fakt pekny low end s 88gt a gts ... trosku prehnane,tie karty su stale perfektne a ich vykon zdaleka dostacujuci
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 16:48:21
avatar
Len by ma zaujímalo prečo GTX280 neurobili už na 55nm keď zrazu 9800GTX+ ma tuto technológiu? Že by boli taký domýšľavý a mysleli si, že to zasa bude ne konkurenciu stačiť?
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 16:59:16
avatar
Je možné že si Nvidia myslela, jak bude GTX280 silná a že ji prodá spoustu a pak s velkou famfárou přejde na 55nm a prodá jich ještě víc. Ale toto ji jaksi nevyšlo.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 17:11:38
avatar
Že by niekde súdruhovia z Nvidie urobili chybu?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 21:39:32
avatar
A nebo NV vidí, že GTX280 na 65nm je stejně i tak výkonnější naž jakákoliv ATI, a jakmile radeon 4870x2 vyjede, tak ho zase přeskočí výše vytočená GTX290 na bázi G200b 55nm?

Mají spoustu chyb hoši v NV ale naivní fakt nejsou a spočtené to mají většinou dobře
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 16:27:48
avatar
To jo, ale je možné že si mysleli, že HD4000 bude slabá a pak zjistili opak až se jim GTX vyráběly. Jeden fakt je však jistý, Nvidia udělá vše, aby měla vyšší výkon než ATI, pokud HD4870X2 bude výkonější než GTX280, tak vydají X2 a budou mít zase nej kartu. 9800GTX+ bude silnější než HD4870 a pokud ne, tak zase něco vymyslí
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 17:57:28
avatar
Odkaz
test na tweaktowne ukazuje ake silne su 2x 4850 v CF. mozem povedat, ze gtx 280 sa moze ist bodnut som zvedavy na 4870x2. to bude sleha.
este si pozrite na akych ovladacoch sa to testovalo.
Drivers ForceWare 177.34 , Catalyst 6.5 and Catalyst 6.6 Beta (samozrejme sa sekli na 6, miesto 8 )
malybubu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 20:44:26

no mal som tu moznost to otestovat useba doma a napriklad crysis mi v cf rezime nesiel dobre ale iba na DX10 na DX9 to bolo v pohode 1 karta High 1900x1200 dx10 24 fps dx9 29,39 2x4850 dx10 18,88 a dx9 35,03 testovane na catalyst 8,6
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 17:51:20
avatar
A proč by to neměla být dobrá karta, 9800GTX+? Mnohem vyšší takty (740 vs. 675 MHz) než stará 9800GTX, vyšší výkon, než HD4850, menší spotřeba (55nm) a naprosto jednoznačně tišší a výkonnější ventilátor z ní dělají dost dobrou nabídku.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 18:24:29
avatar
No vzhledem k tomu ze neni zadny info o tom ze by se uz vyrabela ve velkym tak si myslim ze 55nm G92b jeste nejaky cas neuvidime - neprekvapilo by me kdyby vysla spolu s 4870X2....
Neznámý  2008-06-19 18:34:27

Prej ji má Jahoda na testování doma.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 23:29:12
avatar
Dnes mu přišla kurýrem z Mnichova ta neexistující údajná karta ))

EDIT: pro zajímavost a představu, jak asi bude vypadat škálování na GTX9800+
referenční Gigabyte 8800GTS512 G92b na 65n s E6600 na 2,4GHz
na 648/1620/972
3Dmark2006 9562
Vantage 4528 (4770/3931)

na 756/1890/1053
3Dmark2006 9995
Vantage 4976 (5454/3941)

Takže přetaktování 16,6% přineslo nárůst grafického výkonu 14,33%. (4770/5454*100).

Při přetaktování měla karta v zátěži maximálně 83 stupňů Celsia a větrák se nedostal přes 56% otáček (cca 1050 otáček). Takže rezerva ještě slušná a podle mne by ještě tak o 100Mhz šla, vyzkouším.

EDIT2: 799/1998/1107 na konci testu už to nebylo stabilní, ale komp to ustál bez resetu
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 22:42:22
avatar
Obr taky....
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 00:18:59
avatar
Mozna taktovanou verzi ale 65nm rozhodne jeste NV nerozdava 55nm karty..... pricemz 9800GTX+ ma byt 55nm.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 08:28:16
avatar
Když Mirek Jahoda na EH napíše že mu kurýrem přišla 9800GTX+ na 55nm, nemám důvod o tom pochybovat.

http://www.extrahardware.cz/55nm-geforce-9800-gtx-je-tu

s dovolením citace:
"19. červen 2008 - 17:57 od Shit
Re: asi takhle

Mluví se o kartě,která neexistuje.
Na jistém serveru Mirek v diskuzi uvedl, že 55nm G92 na testování už má k dispozici.

* odpovědět

19. červen 2008 - 19:50 od Mirek Jahoda
Re: asi takhle

Ta neexistující karta dnes přišla službou Intermoon Overnight z Mnichova do redakce..."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 09:19:27
avatar
jen takový dotaz ... a co s tím? Výrobci o takové kartě nevědí, takže testovat tuhle kartu je k ničemu když není vůbec jasné kdy se objeví a za kolik bude ... přijde mi to jen jako snaha o matení zákazníků - testovat neexistující model s podobným označením jako mnohem nevýhodnější karta tak aby se někteří nachytali ... proč tuhle kartu chtějí zrovna tyhle weby testovat si přeberte sami ....
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 09:50:13
avatar
jen dotaz, výrobci o ní nevědí, nebo ty nemáš informace o tom, že by o ní výrobci věděli? ) Nemůžeš si myslet, že víš všechno )) Do včerejška o ni nevěděl nikdo NEINFORMOVANÝ, zítra jí můžou být plné sklady ) G92b se chrlí po tunách a TSMC přešlo z 65nm na 55nm loni v červenci. NV plánuje na 3-4 roky dopředu. To že die shrink G92b na 55nm přijde bylo přece naprosto logické, nebo ty jsi čekal že to jádro prostě vyhodí když jim tak skvěle vydělává?

Je to prozatím reálnější karta nez 4870DDR5, která vypadá sice dobře, ale také bude dost opožděná a zatím ji nikdo reálně neviděl. A pokud v testech vyjde podobně, tak si všichni koupi 9800GTX+ než ATI stihne 3870 natož DDR5 vůbec dostat na trh.

MJ na EH má 9800GTX+ v ruce na testování, Obr. na PCT také, takže ta karta je podstatně reálnější než 4870DDR5, která možná časem za pár měsíců bude. Otázka je kolik bude stát a jak bude srovnaná s touhle "neexistující" kartou.

Podle víceméně všech dostupných zdrojů bude 9800GTX+ na trhu v půlce července.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 10:46:02
avatar
ježiš ty se mi snad zdáš .... výrobci o takové kartě nic nevědí, mám to oficiálně potvrzený, karta je výmysl marketingového oddělení NVIDIA a rozhodně ji nemůžou být plné sklady v dohledné době ani náhodou (souvisí s tím že NVIDIA neměla dlouho uzavřenou smlouvu s TSMC o 55nm výrobě a ta vyráví většinu 55nm produkce pro ATI, takže to nepůjde tak lehce jak si to někteří představujete. ... na 55nm G92 verzi si ostatně ještě počkáte a nečekejte, že jich budou kvanta ... 8800GT a 8800GTS a 9800GTX tu ve stávající 65nm podobě ještě pár týdnů budou ;)

Reálnější je rozhodně HD4870 ta se už vyrábí masově ... 9800GTX + je jen martingový produkt a v polovině července proběhne tak maximálně papírové vydání - dokud neuslyším od nějakého výrobce, že karta je na cestě a těmi výrobci nejsou ani NVIDIA ani AMD-ATI, ani jedna tahle společnost grafické kary nevyrábí, tak je karta jako 9800GTX + pro běžného zákazníka neexistující produkt a v tomto případě má její prezentace na vhodných webech jen jeden účel a tím není pomoc s výběrem uživateli ... neuvěřitelný čemu jsou někteří lidi schopní uvěřit ... jo a od výrobců mám potvrzené, že HD4870 na trhu kolem 10.7. bude a dostupnost bude dobrá ;)
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 10:32:11

ano, 9800GTX+ by tu mala byt za meciac.. to je pravda..
a je tiez pravda, ze na buduci tyzden akonahle bude oficialne uvedena na trh 4850, tak 9800GTX pojde na rovnaku cenu ako 4850.. za co samozrejme vdacime ati, pretoze nvidia by tu kartu nedala nikdy tak nizko za taku cenu. ale vzhladom na to, ze sa tu objavila konkurencia, tak nvidia musela rychlo jednat...
takze aspon mne dali chrobaka do hlavy, pretoze tu mame 2 karty s priblizne podobnym skvelym vykonom za velmi dobru cenu.. akurat, ze pokial o 2-3 mesiace bude na nvidia chodit akceleracia photoshopu a prevod videa vdaka CUDA - tak je asi pre mna lepsou volbou..

to DD:
a preco by neotestovali ostatne weby 9800GTX+ , ked ju maju k dispozicii ?? ak si pamatam, tak ty si tiez testoval jeden radeon, co bol v "limitovanej" edicii a nikto ho poriadne nevidel... 9800GTX+ bude podla predpokladov o mesiac na trhu - tak preco ho neotestovat ??? tak ci tak podla predpokladov bude v AA/AF na tom ati4850 pravdepodobne lepsie... bez AA/AF by zas mala byt na tom lepsie 9800GTX+.. nevidim na tom nic zle...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 10:39:07
avatar
já jo ... 9800GTX + je neexistující kartou a ten název může v současných testech dosl lidí klamat, navíc není vůbec jasné kdy, v jakém množství a za kolik 9800GTX + vůbec přijde ...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 11:02:48

a to sa ako bojis, aby sa nvidia karty nepredavali lepsie ??? ci ako mam tomu vyjadreniu rozuiet ??? sam si predsa tvrdil, ze 9800GTX+ bude mat cca len o 10% lepsi vykon ako obycajna 98GTX.. a podla mna v textoch budu obe karty, jak 98GTX tak 98GTX+ ..
to, kedy sa dostane na trh 98GTX+ je otazne - v tom suhlasim... ale na trhu bude urcite... a vykonovy rozdiel mezi obycajnou a Plus zas taky velky asi nebude.. takze je to uplne jedno...
btw: a co keby sme rozhodovanie nechali sa samotnych ludi... ??? pre niekoho bude lepsia ati a pre niekoho nvidia..
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 10:53:22
avatar
Halfe )) tos trefil úplně přesně, právě o ty "chrobáky" do hlavy jde )))

DD to pořád bere přes kalkulačku, ale grafiky se většinou nenakupují s kalkulačou v ruce, 99 procent lidí netuší co je to shader, netuší co je to die shrink nebo na co jsou ROP či TMU. Prostě kupují výrobek, pixlu, kterou si v lepším případě jsou schopni sami našroubovat co case. Podstatné jsou hlavně jednoduché grafy v recenzích

Kdyby lidi kupovali jenom to nejvýhodnější a nejlepší, tak se 90 procent firem na trhu neuživí.

DD: já tvoje nadšení chápu, také se snažím dělat nejvýhodnější koupě, ale vážně strašně podceňuješ marketing. Dobrý marketing prodá výrobek lépe než 30 procent výkonu navíc. A marná sláva, ATi je proti NV v marketingu úplně jiná liga. Podívej co narvali prachů do 4870, a NV jim berou vítr z plachet zase tím samým G92b, které už jsme jim v 8800GT/GTS mockrát zaplatili.

Navíc si uvědom, že NV má stále rezervu v použití DDR5, teprve teď se přesunuli z 65nm na 55nm, takže oproti ATI mají stále kam G92b posouvat. Co asi udělá s GTX9800+ když k ní připojí DDR5? A co by to asi udělalo s GTX280?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 11:02:22
avatar
teď si to zase trefil ty, já právě ten marketing z duše nenavidím - ten očividně lživý pak 2x tolik a právě proto chci tenhle web držet u toho co se vyplatí nám zákazníkům a podle toho píši, recenzuji a hodnotím ... netvrdím, že jsem kvůli tomu oblíbený u všech výrobců, ale ti slušní, ti to vědí a spolupracují velmi ochotně, protože za jejich výrobky mluví kvalita a výkony ne marketing se kterým u mě neuspějí .... tak to jiní hold zkouší jinde, kde uspějí - přeberte si to ;) Já si ve své pozici můžu dovolit vybírat a vybral jsem si tuhle cestu, mě jde hlavně o nás, koncové uživatele a podle toho si vybírám co testovat budu a co testovat nebudu (samozřejměmusím koukat i na to co testovat můžu z pohledu zdrojů svých a svého webu ;) )
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 12:58:45
avatar
Tvoje snaha je samozřejmě chválihodná, nicméně ignorovat marketing samozřejmě můžeš leda když posuzuješ faktický výkon.

Nicméně soudit podle hrubého výkonu na úspěšnost, prodeje, zisky atd. zejména ignorovat marketing a chování zákaznického segmentu je zásadní chyba.

EDIT: fotka neexistujícího čipu a k tomu další 55nm NV karty na cestě.
http://www.extrahardware.cz/dalsi-55nm-geforce-na-ceste
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 19:18:13

takty jsou vyssi, ale vubec ne "mnohem vyssi", zvedne to vykon o par % (budeme radi za 15%), porad to bude na jedne fronte s 4850, ktera uz je skladem v obchodech, kdezto o 9800gtx+ nevi ani vyrobci karet...cisty marketing. az, a jestli nekdy vyjde, urcite to bude zajimava karta, ale tomu ze vyjde (v dohledne dobe) neverim ani ja, ani vy, mozna ani samotna nV...
Neznámý  - jazykové okénko 2008-06-19 18:32:29

"envidia" znamená ve španělštině závist .K ní se hodí i zelená barva
baraan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ati hd 4850 skladem 2008-06-19 18:46:36

v alfe uz je ati hd4850 skladem kolem 3900
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4870 2008-06-19 19:54:34

trosku OT dotaz, jaky napajeni bude mit 4870? 1x 6 pin?
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 19:58:33
avatar
teoreticky staci 1x 6pin, ale bude sa davat aj druhy, pre istotu. myslim ze karta pofrci aj s jednym, ale na taktovanie nebude jeden stacit.
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 20:57:08

ok, dekuju já mám totiz uz pomerne staricky zdroj Enermax NoiseTaker 420W a ten ma jenom jeden konektor ...
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 21:14:36
avatar
a keby aj potrebovala 2x pcie, tak ti to zdroj utiahne, staci pouzit pribalenu redukciu z molex na pcie.
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 00:50:09

dobre, diky moc ... ona je pravda, ze abych ji nacpal do PC tak musim strelit 2x 120GB PATA disky a koupit jeden SATA takze se mi uvolni aji jedna vetev .. 4870 chci hlavne kvuli dvouslotovymu chladici ...
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 20:31:03
avatar
toto je ako ked nVidia vydala prednedavnpom 8800GT,odpisala si skoro higend,ak vyda lacnejsiu kartu,myslim tym 9800 GTX + tak by to mohlo skoncit ako minule,lacno a v celku fakt dobry vykon,vlastne nie v celku ale naozaj dobry vykon. tak pockajme a uvidime o kolko sa co zlacni,lebo sa zlacnit bude musiet,ina cesta ako ich predat nieje...
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 21:37:04
avatar
Neviem prečo tu každý píše v rôznych článkoch, že ATi bude stratová lebo predáva HD4870 na hranici cien a neviemčo, ale keď nVidia posunie cenu 9800GTX na úroveň HD4870, tak akože bude na tom lepšie? Myslím, že určo nie, a 55nm výroba zaisťuje viac použitelných čipov z jedného wafferu kremíka...
Takisto som zvedavý, ako chce nVidia znížiť ceny GTX260, 280 pretože ich monstrózne, asi dva-a-štvrť krát väčšie jadro ako RV770 je drahšie, a ceny nemôžu stláčať donekonečna...
mikka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prodám 2008-06-19 21:42:43

Prodám jednu nerozbalenou g.kartu ASUS ATI 4850 512MB cena je 4500 Kč
Louda.mic@seznam.cz Praha osobní odběr záruka 2 roky doklad
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mikka 2008-06-19 21:51:34

A proc ji prodavas?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 22:17:45
avatar
Protoze v krame je za ~3850kc takze na tom slusne vydela
mikka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 22:40:20

nepotřebuju ji a takhle jsem ji koupil .. mám doklad
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 22:43:19
avatar
mno tak s prominutím si udělal velice špatný nákup.dnes není problém koupit HD 4850 za 3800,-
mikka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 22:46:01

jestli ji někdo chce tak at da vedet
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Další legenda 2008-06-19 23:01:50
avatar
Mám svůj žebříček GPU od roku 2005. NV 6600GT, AtTI1950pro, 8800GT, Horký kandidát na další post ATI 4850.
Jarda.K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CZC 2008-06-19 23:13:33
avatar
Tak už jí máme i na Czech Computeru
http://www.czechcomputer.cz/fulltext.jsp?query=56159%20or%2055968&type=stockitem

Dostupná verze od Asusu - skladem
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 08:20:16

A nekolik dni je uz i v Alfe..
Verze Asus, Sapphire a Gigabyte.. zatim skladem taky jen Asus
Odkaz
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 10:22:19
avatar
No, kdyz i OBR zhodnotil, ze je to hooodne slusna karta....
Panove od ATi smekam. Nepopiram, ze mam pro ATi/Amd jistou slabost(krom toho, ze mi jejich ceny daleko vic vyhovuji), ale takova ta "detska" radost z toho, ze ten utlacovanej natre pr*el tomu silnejsimu me tesi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 10:39:53
avatar
kdo koho utlačuje?
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 11:16:45
avatar
DD, je sice patek, ale snad tak spatne na tom nejsi
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 11:17:20
avatar
Zlí kapitalisti od nvidie predsa (joke)
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 11:53:33
avatar
pokud je 9800GTX + jen papirove vydani a vyrobu se par kousku pro recenzenty, coz se u NV dela.Stejne to nebude na zakazniky mit nejaky dopad.4850tka je karta snu kazdeho hrace nedavno to byla 8800GT. jedine co NV staci srazit ceny 9800GTX blize k 4850 a nema co resit.A pokud se vyplni proroctvi o zlevnovani 8800GT -GTS a 9800GTX tak si jako zakaznici muzem gratulovat a je jedno kdo ma radeji jakou barvu.

Ps: jen ten Hi-End stale neni,vim ze neni potreba , ale clovek ma pak takovej spokojenej pocit.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1049x
Komentářů: 0
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?Čtvrtek, 19 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1541x
Komentářů: 6
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?Středa, 18 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 0
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?Úterý, 17 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1199x
Komentářů: 1
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadne
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadneSobota, 14 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1790x
Komentářů: 5
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?Čtvrtek, 12 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1552x
Komentářů: 0