Patch 1.8.0 pro Far Cry 4 přinesl opravu problému na GTX 970. A uživatelé nevěřícně kroutí hlavou.
UBISOFTu se v posledních měsících opravdu nedaří. Vydání a problémy hry AC UNITY byla neuvěřitelná blamáž (a stále je), Watch Dogs a jeho umělé snížení kvalit PC verze, aby vedle nich verze pro konzole nové generace nevypadala tak špatně byl výsměch a řeči o tom, že 30FPS musí stačit všem a je to nejlepší zážitek z hraní také nebyly přijaty se všeobecným nadšením.
V roce 2014 se UBISOFTu povedl alespoň trochu jeden titul, Far Cry 4, ale i ten se neobešel bez problémů. Dodnes není aktivní CrossFire a SLI má problémy, což je docela vážný problém, když chcete hrát hru ve 4K rozlišení na což jedna grafika s jedním GPU nemá úplně ideálně dost výkonu. Far Cry 4 jsme zařadili do testu s patchem 1.7.0 a vypadá to, že hru zase vyřadíme. Místo zlepšení, udělal UBISOFT dalším patchem pravý opak!
Jak si mnozí uživatelé všimli, GTX 970 má například i v této hře, kde se běžně využívá 4GB paměti na grafice, problém. Při trochu delším hraní nastává u GTX 970 stiauce v podobě trhání obrazu, i když je zdánlivě FPS dost. Jak víme, je to v podstatě HW problém ořezání GTX 970, které zasahuje nevhodně i do řadiče, takže GTX 970 není 256-bit se 4GB, ale jen 224-bit s 3,5GB a zbytek prý funguje tak nějak navíc (pokud vůbec tak s mizerným výkonem). UBISOFT nyní vydal patch 1.8.0 ve kterém prý problém na GTX 970 u Far Cry 4 řeší. Jenže ouha!
Všichni uživatelé si ale všimli výrazného snížení (až 50%!) výkonu napříč všemi grafickými kartami a při první troše zkoumání se má za to, že UBISOFT se snažil vyřešit problém GTX 970 který nastává při využití 3,5GB paměti tím, že se snažil hru nacpat do těch 3,5GB, tak aby více nevyužívala, a to na všech grafických kartách! Výsledkem tak je, že s Patchem 1.8.0 hra má i na skutečně 4GB grafikách skoro o 50% nižší výkon než měla před tím! Skvělá práce UBISOFTe!
Tohle už ovšem přestává být sranda. Kvůli jedné zmršené grafické kartě budeme kur**t software a omezovat jej pro všechny ostatní grafiky, které by jej mohly zvládat lépe?! Je tu velké podezření, že v tom má prsty sama NVIDIA, která s UBISOFT spolupracuje a "optimalizace" k Far Cry 4 dodala. Pro ní jedinou je totiž tohle řešení výhodné. Ostatně není tajemstvím, že kvůli stupidním nvidia optimalizacím byl ve hře deaktivován CrossFire, protože s ním nějak nekamarádí a ani v osmém update se to stále nevyřešilo! Každopádně že UBISOFT na něco podobného přistoupí a záměrně zničí svůj produkt kvůli návrhové chybě jednoho grafické modelu, je neuvěřitelné! A netvrďte mi, že je v pořádku, když přijde nový osmý patch v řadě, který srazí výkon na polovinu a UBISOFT si toho před jeho vydáním nevšimne.
Celou situaci nadále sledujeme. Důrazně doporučujeme patch 1.8.0 neinstalovat!!! A rozhodně nekupovat GTX 970 ... ne dokud se situace nějak nevyřeší.
Zdroj: PCGH.de
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|