Mass Effect 2 je zde a tak je na čase si říci, s čím na něj …
Mass Effect 2 už máme nějaký čas v redakci a já už jej mám dohraný a to opravdu hodně poctivě (35h čistého herního času), ale recenzi hry si dáme až za chvíli. V této aktualitě tu máme pár výsledků našeho rychlého měření a testování téhle hry ohledně náročnosti na grafické karty.
Mass Effect 2 staví na stejném a jen lehce vylepšeném enginu prvního dílu, který vyšel na XBOX360 už před 3 lety. Základem je Unreal 3 engine a z toho vycházejí jistá omezení. Hra vypadá jako taková dobře, ale prostě jen dobře. Autoři se snažili, co se dalo a nové nasvětlení scény a pár efektů trochu odlišují druhý díl od prvního. Zůstaly však ošklivé nedetailní textury a jen mě fascinuje, že něco tak triviálního, jako hi-res balíček textur není schopen výrobce hry uživatelům PC poskytnout po stažení. Starého psa novým kouskům nenaučíš a tak Mass Effect vypadá dobře, ale je rok 2010 a chtělo by to vážně funkční změnu.
Jako obvykle neumožňuje hra nastavení AA, protože jej U3 prostě pořádně neumí. Testujeme tedy bez něho, ačkoliv si jej můžete vynutit přes ovladače, kdy ATI dokonce už vydala speciální hotfix ovladače, který AA zprovozňuje na Crossfire. Na plné detaily to tedy vypadá s náročností takto:
Že v této hře mají ATI grafiky poněkud navrch, to nás nepřekvapuje. Má to jednoduchý důvod. HD 5000 modely jsou jasné, proti těm nemá NVIDIA co nabídnout, ale i starší modely ATI překonávají ty od NVIDIA. Proč? Jednoduché. Mass Effect je herní série výhradně pro XBOX360 (sekundárně pro PC), ve kterém tepe herní čip ATI a je tedy vše optimalizováno na něj. Ale ono je to celkem jedno. Použitý herní engine U3 je dnes natolik nenáročný, že si hru na plné detaily vychutnáte klidně v 1920x1200 i na levné a úsporné ATI HD 5750 a samozřejmě i starších grafikách typu 3870/8800 atd. Zkrátka tahle hra není žádný hardwarový krvák, ale to se tak nějak dalo čekat a lze očekávat, že ve stejném duchu bude i za dva roky Mass Effect 3. Na obměnu herního enginu není čas.
A tím se dostáváme k recenzi, kterou dopisujeme. Opět nás zarazila řada recenzí na internetu, které spíše než recenze připomínají placenou inzerci. Mnohé herní magazíny by se mohly přestat vydávat za recenzenty, protože to co píšou, jsou prostě marketingové kydy realitě hodně vzdálené. Zatímco herní magazíny pod tlakem snížených inzertních příjmů dávají vysoká hodnocení, uživatelská hodnocení jsou poněkud jiné. Není to poprvé, kdy se herní magazíny a čtenáři neshodli. Proto jsme si dali opravdu hodně záležet na naší recenzi a za pár hodiny si ji budete moci přečíst. Nebojte, Mass Effect 2 není vůbec špatná hra, jen to není to, co jsme po skvělém prvním dílu čekali … více již brzy …
OT: Teď betatestuju BC2 na PC a... ano, vzhled, efekty apod. jsou o dost dále, ale na teamplay a feeling BF2 to zatím nemá. Uvidíme jak budou vypadat další herní režimy, "rush" mě tedy moc neoslovil.
pridam odkaz i na jeden hodne slusny zahranicni server kde jsou i vysledky s 4x AA, ktery myslim budou zajimat hodne lidi. bez AA hrat je docela skoda v teto dobe kdy je vetsinou vykonu dost a kdyz ho lze vynutit pres ovladace, tak myslim neni duvod proc aspon 4x AA nepouzit. Odkaz
hodně lidí zajímat můžou, ale kolik % hráčů této hry to využije přes ruční nastavení někde v ovladačich? pokud to bude procento, tak to je hodně. osobně se přiznám, že jsem to ani nikdy nezkoušel vynutit někde v ovladačích, a to toho dělám pri testech hodne. vetsina lidi si to sice precte, ale nejaky AA, ktery se da nastavit jen mimo hru je zajimat nebude. takze prakticky ten test moc neda, ale teoreticky je hezkej no
ja myslim ze vetsina ctenaru tohodle webu. predpokladam tu zkusenejsi uzivatele, kteri se jen tak s hrou bez aspon nejakyho AA nespokoji a nastaveni AA v ovladacich je uplne stejne snadne jako jeho nastaveni ve hre. u nvidie jde myslim nastavit primo z ikonky v tray...
obávám se že nemáš pravdu, osobně jsem nikdy AA přes ovladače nenastavoval a to jsem velký hráč a zkušený uživatel přes PC, všechno nastavuji pouze ve hrách .... a myslím, že to tak dělá 99% z nás
nevím vůbec co řešíte, jasně jsem napsal, že testujeme tak jak hra leží a sedí, máte tam i nastavení a napsal jsem proč AA není ve hře. TEČKA. Není se o čem bavit.
sak ja sem to sem dal jen pro zajimavost tak nevim proc a kvuli cemi se vztekas. navazim se snad nejak do tebe ze netestujes to 4xAA?nikde to nevidim...jen sem napsal, ze to muze zajimat dost lidi a ze je podle me skoda nechat ten vykon karet nevyuzitej. kdyz sem mel moznost, tak sem nastavoval 4xAA vsude.
a ty sam tady porad prohlasujes jak je pro tebe grafika dulezita a jak je rozdil mezi 4xAA a 8xAA u tebe na tvym 27" monitoru obrovskej a tedka to hrajes bez AA?to me trocha prekvapuje...
já se nevztekám, jen říkám, že když to hra nepodporuje, tak se s tím prostě nepářu a netestuji to ani to nepoužívám ... ano, 8AA mi chybí, zkoušel jsem to teď pro zajímavost nastavit, jde to hratelně a jo, vypadá to o dost lépe .... nicméně prostě do testů používáme to, co hra nebízí ...
napsal jsi sve duvody, ale myslim, ze JC.Dentor se jen podivuje, proc kdyz to tedy jde, to neni v recenzi (konstatovani, ze to hra neumi, TECKA, je tak trochu polovicate) - prece jen by to bylo TO NECO navic oproti ostatnim tuctovym recenzim, ne? A jeste tam dat pro ty mene zkusene takovy navod "jak na to", tak by to byla, podle meho, recenze jak ma byt. Proste jen navrh
aa urcite ano, problem u ati je ze nema ty profily, je otrava to vynucovat v ovladacich a pak to vypinat. u nvidie sou aspon profily. u ati se profily pry chystaji take.
To tlačítko na volbu rozlišení v záhlaví tabulky je moc šikovný, nemusim hledat tu správnou tabulku s výsledky co mě zajímají. Ještě by mohli udělat tlačítka na AA nebo úroveň detailů, aby si mohl každej vyfiltrovat výsledky jak se mu zlíbí.
nehral som, zrejme zaujimava hra, bo všade jej venuju slušnú pozornosť. Na DDm videt ze sa naozaj na nu tesi. Pozeram ze nVidia zacina byt riadne vprdeli...
U3 engine umí vypadat skvěle, jen se to musí umět, ten engine dokáže nabídnout ještě hodně (byť už je tušim U4).
Škoda, že tam nedali nějakou hi-def variantu textur a efektů. Ale zase si to zahrajem prakticky všichni bez potíží.. Blizzard má tenhle přístup celou věčnost a zatim mu to perfektně vychází. Myslim, že to nakonec neni tak špatné.
Ale mít HD 5790, tak by mě to možná vadilo víc.. jenže nemam.
Nechapem preco sa v kazdej recenzii ta grafika ospevuje ako keby bola z ineho sveta. Ja hram vylucne graficky naj hry, bez toho ma to nebavi hrat a tuto hru som si po hodine odinstaloval. Tak asi to tak slavne nebude a konieckoncov stale je to starucky UE3 aj ked doladeny. Uz by mohlo prijst nieco nove a dufam ze trojka uz vyjde na novu genaraciu konzol s uplne novym enginom ale to som asi prilis optimista.
Kdyz clovek zacne hrat nejakou pravykopavku v 320*240 tak se staci na 2-3 hodinky premoct at si oko zvykne a pokud ona dana hra mela hratelnost typu "11hodin vecer uz jenom chvilicku"->"sakra 6 hodin rano musim do skoly" tak grafiku proste prestanete vnimat.
Jenze to plati i na druhou stranu, vzhledem k tomu ze vetsina zanru byla vypiplana takrka k dokonalosti uz davno tak snad krome RPG a adventur, ktere jsou s kazdou dalsi hrou necim odlisne, nema cenu se ke starsim vecem vracet protoze se krome grafiky nijak nelisi od dnesnich her.
Pri 1680x1050 je tam HD4890 vykonnejsia ako GTX285 (rovnako ako v tomto teste) a v 1920x1200 tam maju rovnaky vykon a tu je rozdiel 2 FPS co je pri 76 FPS na urovni chyby merania (nehovoriac o tom, ze to nebolo testovane na rovnakom PC)...staci alebo este nejake pripomienky?
V rozliseni 1680 je prva 4890, v rozliseni 1920 je prva 285. V podstate je tam rozdiel len v minimalkach, ktore su aj tak uplne postacujuce. Takze remiza a to nepocitam najnizsie rozlisenie, lebo to by bolo v prospech 4890. Tak o co vlastne ide?
Vcera jsem zacal hrat tuto hru a na 9600GT mi to jede stale s 60FPS(1280x1024 vse na max, ale bez antialisingu). Mam LCD 60Hz takze mozna to jede i o moc vic. Grafika neni spickova na dnesni dobu, ale uplne pro hrani teto hry dostacujici. Spis mne to prekvapilo, ze je tak dobre vypadajici a jede to tak svizne
Že v této hře mají ATI grafiky poněkud navrch, to nás nepřekvapuje. Má to jednoduchý důvod. HD 5000 modely jsou jasné, proti těm nemá NVIDIA co nabídnout, ale i starší modely ATI překonávají ty od NVIDIA. Proč? Jednoduché. Mass Effect je herní série výhradně pro XBOX360 (sekundárně pro PC), ve kterém tepe herní čip ATI a je tedy vše optimalizováno na něj.
tak teraz neviem ide mi to uplne na max a to ze nemam 250fps ma vazne netrapi ked sa to ani raz nepadlo pod 30fps takze je to pekne ze ma ati navrch
tak nejak to bude, kdo pozna pouhym okem, jestli mu to bezi na 50fps nebo 52fps .... to jsou takove zabomysi valky az me oko pozna rozdil 2fps pri treba 50fps tak budu premyslet o upgrade
Miki_79 - taky mam takove rozliseni na lcd a uplne v pohode (4870)
UNREAL podporuje AA pouze je velice obtizne vyresit jeho spolupraci s ovladaci , proto to nikdo nedela. kazdopadne za to muze mrkvosoft a jeho kachna o zmenach architektury ovladacu pod dx10 ktere podporil radou zavadejicich specifikaci tyhle problemy postihly obecne mnohem vice ati viz napriklad 2900 radeon ,ktery je vykonejsi nez 8800gtx diky tomu propadl
tak se konecne chystam vymenit 1950 (uz se to neda poslouchat vetrak (ano je vycistena, asi zapraseny/umrely loziska z do toho hrabat nebudu))
takze mel bych vedet neco o 5670 co by me zmenilo nazor k jeji koupi?
vykon nepotrebuju hraju povetsinou strasi hry
spotreba je pro me velky +
dx11/physx a podobne je pro me k nicemu
takze kdyz si vemu 5670/nvidia 240
spotreba +-stejna, vykon lehce na strane radeonu, cena 240 o stovku drazsi (nevim kdo resi stovku)
je nejakej problem treba pri prehravani dvd nebo tak?
co doporucujete?
GT240 ma v sebe poslednu verziu videoprocesora. Ale neviem presne aky rozdiel je v tomto smere medzi ATI a NV aj ked ako som cital, v tomto smere bola NV vzdy lepsia. Vyber je na tebe. Podla mna neurobis chybu ani s jednou kartou.
Hra je pekna ...urcite ma svoje kvality tak ako aj par nedostatkov...hra mi nedovolila sa odtrhnut od pc... dej je napinavy a núti cloveka hrad dalej a dalej...dohral som to za cca 3 dni ...ale to som nerobil nic ine len hral od rana do vecera...
uz mam za sebou dva dni hrania a podla mojho nazoru je MS2 o isty kus vyladenejsia ako bola jednotka; PC hry ma uz nejaky ten cas moc neberu, ale MS2 ma celkom chytil, filmova atmosfera hry nema chybu; uz sa mi podarilo objavit aj nejaky bug, ale to nic na tom nemeni, ze hra je to velmi dobra ja davam 95% (zatial nedohrana)
ME2 je vsech zdelenich urcite slusna hra, coz ji ale neprida na kvalitach prvniho dilu - po vicero forech se nesou zvesti takoveho razeni, ze by hra nemela byt pribehove az tak kvalitni jako prvni dil, a to ostatni je mimochodem uz asi zrejme...co se tyce vysse Vami uvadene hry " beta " verze BC2 je skvela vec, pro ( nas ), co jsi hru predobjednali ( v plne verzi bonusy na vic ), mame tedy o neco drive nez ostatni...jedina vyhoda je takova, nez prijde na nase pulty nekdy v breznu PLNA verze, nekteri zarputili hraci s vetsim sebevedomim se budou sami sebe oznacovat za " SKILL " coz nove hrace zacinajici hrat tuto hru nebudu az natolik zajimat, nezli to, se ji pekne rychle naucit...je to pekelna ! REŽ ! , ktera oslovi siroke spektrum hracu kazdeho vekoveho rozdilu...stoji za to ji mit doma v originalni verzy ( jako kazdou skvelou pecku do osobniho archivu )....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!