Jaký je rozdíl mezi referenční a FE edicí NVIDIA RTX 3080? FE a reference nejsou to samé! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 15 September 2020
altJe to neuvěřitelné, ale i po těch všech letech si mnozí pletou pojmy a dojmy.

 

 

 

 

Již za pár dní vyjdou recenze a do prodeje vstoupí první z nové generace grafických karet NVIDIA. Konkrétně RTX 3080 10GB postavená na novém 8nm AMPERE GA102 čipu ve slabší konfiguraci. Ten silnější na modelů RTX 3090 24GB, dorazí na konci měsíce. NVIDIA oficiálně představila vlastní FE (Founders Edition) edice karet, které mají velmi neobvykle řešené PCB a hlavně chlazení. A zde je problém.

  • FE edice není to samé, co referenční edice!

V posledních dnech jsem se setkal s několika lidmi, kteří ale nejsou schopni (nebo ochotni) pochopit jednu zásadní věc. A to je fakt, že NVIDIA FE edice není to samé jako NVIDIA referenční edice. Ano, NVIDIA u nové RTX 3000 generace zveřejnila jen jednu sadu parametrů a cen. To má ale háček.

NVIDIA sama neuvádí reálný takt, na kterém GPU v zátěži skutečně běhá. A neuvádí ho už několik generací. Nejvyšší takt, který pro svá GPU NV uvádí, je boost takt. V případě RTX 3080 je stanovený na 1710MHz. Existuje pak ještě uváděný základní takt, který je 1440MHz. Nicméně tohle není to samé, jako když AMD u svých Radeon RX 5000 karet uvádí boost takt. AMD totiž uvádí ten skutečný maximální takt, na kterém může GPU běžet (ale nemusí v závislosti na chlazení). Nikdy ho ale nepřekročí. NVIDIA však svůj boost takt uvádí jinak, prakticky pořád je výrazně překračován.

Těch 1710MHz u RTX 3080 by v praxi znamenalo mnohem nižší výkon, než jaký NV prezentuje, že karta má. Reálně totiž jede to GPU jede někde mezi 1900 - 2000MHz, a tomu odpovídá ten výkon, který NV prezentuje. Ptáte se, proč tedy není uváděný ten skutečný maximální takt? No protože je různý pro každý model RTX 3080, ba dokonce pro každý kus i třeba stejné RTX 3080 edice. Kvalita každého čipu je různá, kvalita chlazení každé edice je různá. Nedávno jsme měli možnost udělat test několika kusů karet stejné RTX 2070S edice a lišily se od sebe v zátěži o 100MHz mezi nejlepším kusem a nejhorším. Všechno přitom byly stejné edice, stejných parametrů ve stejných podmínkách. Přesto jedna byla o 7% výkonnější než druhá. A podobných testů najdete na internetu více.

 U RTX 3080 budou ty rozdíly ještě větší, protože 8nm výroba není tak dobře vyladěna. Takže ano, mohou existovat RTX 3080 které budou boostovat třeba na 1830MHz a pak budou kusy co pojedou na 1930MHz. A tomu bude odpovídat rozdíl výkonu. NVIDIA tedy udává boost schválně níže, který ale s rezervou splní všechny kusy. Současně je tu ten nejnižší takt, který bere ohled i na chlazení, kdy v nejhorších podmínkách, by neměl takt GPU klesnout níže v zátěži. Nicméně rozdíl mezi výkonu na tom reálném taktu vysoko nad boostem, a na základním taktu, už může být 30%! Ale pořád to odpovídá specifikacím.

Každopádně platí, že i když každý kus RTX 3080 může mít na papíře uvedeno těch „referenčních“ 1440MHz v základu a 1710MHz v boostu, klidně může být mezi kartami ve finále běžně 10% výkonového rozdílu. To záleží na kvalitě PCB, napájení, kvalitě čipu a hlavně kvalitě, výkonu a nastavení chlazení karty jako takové. TOP edice jako jsou právě ty luxusní NVIDIA FE verze s velmi kvalitním PCB a velkým chladičem, budou prostě výkonnější a pojedou stabilně a tiše na vyšších taktech dlouhodobě a stabilně vysoko nad boost taktem, než základní referenční i nereferenční edice s horším PCB a hlavně horším chlazením. A klidně mohou mít papírově stejných 1710MHz.

  • Je fyzický rozdíl mezi referenční verzí RTX 3080 a RTX 3080 FE

Pokud si ale myslíte že reference rovná se FE edice v případě nových karet, tak se mýlíte. NVIDIA sice oficiálně neukázala referenční edice, ukázala jen své FE edice, které přímo prodává, ale referenční verze samozřejmě existují!

Referenční edice karty dělají NVIDIA i AMD vždy a u všech svých modelů. Ačkoliv vy třeba na trhu referenční kartu nikdy neuvidíte. Nicméně existují vždy, protože jsou doslova etalonem. AMD i NVIDIA prostě fyzicky stanovují to, jak karta s daným PCB a GPU s danými parametry musí podle nich vypadat, splňovat specifikace atd, tak aby spolehlivě a zaručeně vše fungovalo. A pokud výrobci karet chtějí, mohou prostě ten referenční design bez obav použít. A to se často děje. Referenční edice je to, co výrobci nereferenčních karet od AMD a NVIDIA na začátku vlastně dostanou. A z nich teprve odvozují své edice, které mají různě modifikovaná PCB, chlazení atd.

(PG133 PCB pro NVIDIA FE RTX 3080)

V případě RTX 3080 FE edici tak jak ji představila NVIDIA, se bavíme o nereferenční kartě. Má výrazně modifikované PCB (které nese označení PG133) a chlazení. NVIDIA prostě se svými FE edicemi přímo konkuruje partnerským výrobcům nereferenčních karet (a ti z toho nejsou nadšeni, ale protože umožnili NV získat významný podíl na grafickém trhu, to je tak to jediné, co s tím mohou teď dělat). NVIDIA ale samozřejmě vytvořila nejdříve referenční kartu. Její PCB má označení PG132 a jak vidíte, vypadá úplně jinak:

(PG132 PCB pro referenční NVIDIA RTX 3080)

Je výrazně klasičtější, jednodušší, a tedy cenově optimalizovaná. Předně ale slouží jako výchozí bod pro výrobce nereferencí, kteří ale pokud chtějí, tak mohou PG132 vzít, osadit svým chladičem a začít prodávat. A to se také v mnoha případech stane. A stejně jako referenční a FE edice u RTX 3080 nejsou to samé, platí to i pro RTX 3090. Referenční PCB pro RTX 3090 vypadá takhle:

(PC132 pro referenční NVIDIA RTX 3090)

Nereferenční FE verze má pak to výše uvedené PCB z RTX 3080 FE, jen je v jejím případě plně osazeno napájením a paměťmi. Každopádně doufám, že tím máme jasno a už nebudu nikde číst o tom, jak FE verze a referenční verze jsou to samé. Mě je opravdu líto, že někteří chtějí diskutovat, ale místo faktů předkládají nejen pouhé domněnky, ale často naprosto postrádají elementární znalosti základů toho, o čem chtějí diskutovat. A jestli se mě pak někdo diví, že tu mlátím nad některými příspěvky hlavou do stolu a podezřívám některé z toho, že si z nás tady dělají srandu, tak se nedivte.

Bohužel referenční RTX 3000 karta a NVIDIA FE RTX 3000 karta, nejsou to samé. A i když parametry vypadají stejně, v reálu bude mezi kartami rozdíl v závislosti na kvalitě PCB, kvalitě čipu a především kvalitě chlazení. NVIDIA schválně neudává reálný maximální takt, na kterém jednotlivé karty běhají a má tam ten zhruba 200MHz „buffer“, do kterého se všechny karty vejdou, ačkoliv to v praxi prostě znamená klidně 10% rozdíl u papírově a fyzicky jinak stejných karet. Kdyby udávala těch 1900MHz jako takt, musela by zajistit, aby všechny kusy tenhle takt dosahovali, tím že udává jen 1700MHz tak prodá jako bezvadné i ty kusy, které těch 1900MHz jako jiné, prostě nedosáhne. A je z obliga. To že jako uživatel můžete mít s vaším kusem karty nižší výkon než jaký u papírově stejného modelu prezentuje NV nebo recenze, je prostě „způsobeno okolnostmi“ … samozřejmě některým výrobcům by tohle neprošlo.

 

Zdroj: Videocardz.com

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:15:33
avatar
Takze predsa su aj referencne edicie. AA hla ake kvalitne sucastky maju a dokonca aj napajanie maju rovnake ako to pcb s vyrezom a dokonca nie vsetky su osadene cize nv ma evidentne pripravene silnejsie modely co velmi rad pocujem
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:22:46

Na to možeš zobrať jed. Nvidia ma pripraveny aj plne odomknuty čip GA102 s 48GB GDDR6 CEO Edition, ale zadarmo to nebude
Odkaz
Odkaz
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:22:56
avatar
Podla mna to je skor pre quadra ale plny cip sa objavit moze. Ved medzera medzi 3080 a 3090 je slusna a to iste plati pre 3070
korbisko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takty 2020-09-15 16:25:29

Dobrý den,

zajímá mě kde prosím Vás vidíte problém v tom, že NVIDIA uvádí takt 1700MHz, ale běžně karty běží na mnohem vyšším taktu? To je přeci dobře, že všchny karty poběží minimálně na 1700MHz a někdy i více nebo ne?

Díky za Vaši reakci
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:39:19
avatar
Problém je v tom, že si koupíš kartu a tvůj kámoš taky, uplně tu stejnou a za stejný prachy a přitom ty budeš mít třeba o 10% menší výkon než on, což nasere a né že ne.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:54:09
avatar
Ano to nasere a deje sa to ale pod referencny vyk0n to nikdy nejde aspon sa som sa za 8 rokov nestretol s boostom co by mal nizsi vykon ako recky. Ak sa tak dialo tak len na ukor cpu
korbisko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:03:56

Nevidím problém v tom uvést takt, který bude mít 100% karet a některé dokonce více. Toto je běžné u vozidel, kde je uvedený výkon jako ten, kterého dosáhnou všechny vozy a některé mají dokonce vyšší výkon.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 18:16:08

Za mě je to taky v pořádku. Za peníze mám dostat kartu s boostem 1710MHz a já místo toho za stejné peníze dostanu něco navíc. Jak moc, to bude záležet na daném modelu (chlazení, kvalita čipu...).
Trochu mi to připomíná start RX5600 XT, kdy se těsně před zahájením prodejů zvedla frekvence pamětí z 12,0 GHz na 14,0 GHz, ale nikdo u prvních várek nezaručil, že to na těch 14 GHz poběží. A některé modely jako třeba MSI RX 5600 XT Gaming zůstaly rovnou na 12 GHz.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-22 12:07:13
avatar
Co to prosím je "referenční vykon"? :-O
To je to, co NV ukazuje v marketingových materiálech?

Problém je v tom, že většina recenzí bude testovat karty s těmi povedeným GPU, páč NV by byla hloupá, kdyby teď do prodeje pustila i ty méně povedené. Ty pustí až se přežene ta první vlna recenzí, možná dokonce až se přežene i ta druhá po uvedení RDNA 2.
Vůbec bych se nedivil kdyby i tohle byl důvod té aktuální nízké dostupnosti karet...
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:56:26
avatar
nasere, ale když karta splňuje boost co je psaný na krabici tak nikdo nemůže nic říct..
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:02:44
avatar
Presne tak aj vykon sedi a to ze mas vykon navyse je len ako bonus ale nie je to garancia. Garancia to je skor pri ober ediciach. Mne napr. Karta boostuje na 2050mhz a ked dam power limit do neba tak atakuje 2100mhz. Udavany boost vyrobca udava pri tejto kartyme je 1905mhz cize za mna je to bonus
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:10:10
avatar
a proto clovek priplaci za všechny ty Strix, Aorus atd aby dostal co nejlepší výběrový křemík
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:12:33
avatar
Presne preto akp chladenie je bonus ale cipy su stale vyberove cize oc a spotreva je lepsia.

Napr dlhodobo spm mal asus a posledne roky Aorus a nedam dopustit na OC a hladenie. Ale rukami mi presli vsetky edicie asi
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 09:50:40
avatar
Samozřejmě, že může.
Protože pokud karta nemá výkon jako ty v recenzích, tak je to fakticky podvod.
To, že to má NV z pohledu zákona ošéfované tím, že nikde neuvádí, že karta dosahuje parametrů na kterých jsou ukazovány výsledky v recenzích, ale uvádí jen nejhorší možné parametry kterých dosahuje i každé nepovedené jádro ve špatně větrané skříni je prostě jen další ukázka toho, jak si NV s uživateli vytírá zadek.
Ochrání ji to před zákonem, ale jen hloupé ovce budou mlčet a tiše jí to tolerovat!
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:54:52
avatar
Problém by nastal ve chvíli kdy by se k recenzentům dostaly jen karty které v sobě budou mít výrobcem vybrané ty nejlepší kusy čipů které dokáží boostovat třeba i na 2 Ghz např. to by ovlivnilo výsledky ve prospěch těch karet tak že by to kupující mohlo uvést v omyl že kartu s takovým výkonem dostanou i v obchodě, přitom karty v obchodě budou mít různě kvalitní čipy, některé budou boostovat jen na 1,7 Ghz a některé i na těch 2 Ghz např.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 21:51:24
avatar
Mělo by se tedy testovat s limitem 1,7 GHz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:57:07
avatar
o to ale nejde, jde o to že všechny karty jedou na vyšším taktu, který je vztažen k prezentovanému výkonu, ale takt není uváděn, protože se u každého kusů může o několik desítek MHz lišit ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:04:23
avatar
Ano ale vykon plus minus sedi podla recky akurat su kusy ktore maju takt vyssi a aj vykon ale ten referencny vykon stale sedi nerobme tu fake news
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 19:09:25
avatar
nesedí, nemůže, protože NV vybírá samozřejmě ty nejlepší kusy pro recenze, jenže kdo pak doma pozná několik % ??? to se svede na sestavu apod.
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:30:38
avatar
Treba Gigabyte, Asus ani EVGA zatim referenci nepouzivaji, co jsem koukal tak na referenci vypada pouze MSI Ventus, Zotac Trinity a takove ty pny, colofull, inno3d atd co ani nemaji vlastni PCB.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:30:53
avatar
Tie Ventusy budu asi tie najlacnejsie co na trhu bude som zvedavy aky budu mat vykon voci nv edicii.
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:52:11
avatar
Asi záleží na loterii a zda opravdu opět rozlišují čipy na 200 a 200A - myslim, že kvalitativne bude PCB na stejné úrovni. Ventus OC se mi jeví jako to nejlepší co vzít hned na startu pro vodní chlazení.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:04:53
avatar
Ano ja ventusy berem skoro stale pod vodnika
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:51:53

Podle zdroje bloomberg.com je výtěžnost toho slavného 7mn procesu při výrobě APU pro PS5 pod 50% a Sony díky TSMC nedodá zamýšlený počet PS5 do obchodů, ale tady se strašně řeší PCB, které ani Nv neprodává.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:54:49
avatar
Jezis to fakt? Kks a to ps5 som planoval kupit
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 16:58:40

Odkaz

Docela se začínám bát o počty nových gpu AMD, aby to nebyla podpultovka
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:03:44
avatar
Pokud je tahle informace pravdivá, tak to se asi AMD ta výroba APu docela prodraží, protože si nemyslím že by na těch APU měla nějak velkou marži a pokud s tak velkou chybovostí dopředu nepočítaly ( což si myslím že ne, protože tohle číslo je nečekaně vysoké) tak si na tom asi moc neutrží. Ale může jít o kachnu.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:09:39
avatar
S takouto chybovostou neretas nikdy ani my vo vyrobe neratame az s takouto....dufam ze len strata v preklada nejakeho leaku lebo.....
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:17:14

Musíš si počkat na vyjádření předního odborníka na výrobní procesy TSMC, Samsungu, Intelu a upscaling do 4K na satelitním přijímači Snajpříka
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:23:16
avatar
Juj toto ked som cital ze upscaling satelitny prijimac. Za takyto trolling mal mat auru na nulu ale nema.....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 21:28:15
avatar
Z toho co víme bude mít RDNA2 jádro "problém" dosahovat vysokých frekvencí nad 2000-2200Mhz. Abych byl přesný - velká infinite cache a obecně cache je přímo na jádře tvořena stejným křemíkem jako zbytek čipu. Tyto křemíkové "struktury" tvořící cache jsou mnohem "větší" než jiné funkční prvky (třeba stream procesory), tvořeny mnohem více tranzistory a navíc jsou známé tím, že nejdou tak dobře taktovat jako "prcek" stream procesor.

Dost možná poběží synchronně se zbytkem jádra (nebo tam bude dělička, to je jedno), jde o to že taktováním jádra se nejspíš bude zvedat i takt infinity cache, tedy něco jako závislost infinity fabric a taktu pamětí na Ryzenu.

Na jednu stranu tedy poroste s taktem výkon GPU i takt infinity cache, tzn. přetaktování o 100Mhz na RDNA2 jádře přidá více výkonu než 100Mhz na jiném jádře bez infinity cache, což je pozitivní. Na druhou stranu je stejný problém jako na Zen+ a původní Zen architektuře - že to prostě nepůjde o moc vyhnat nahoru a bude to mít své stropy.

Tím pádem - Xbox který má jádro s více CU a konzervativnějším taktem tuším na 1,9Ghz nemusí mít problém tento takt dosahovat, kdežto Sony, které se rozhodlo "honit prcka" mít problém může, tedy že ne všechen křemík těch požadovaných 2,2Ghz zvládne.

A tedy mají RDNA2 samostatná desktop GPU problém s výtěžností? Nejspíše ne - jsou větší a pokud nejsou honěné tak vysoko, většina křemíku to zvládne. Na druhou stranu RDNA2 architektura bude dost možná problematicky přetaktovatelná. Neříkám že to nepůjde, ale nějaké speciální OC edice (nebo přímo např. špičkový model od samotného AMD honící takty), by nemusely být tak dostupné jako dříve a musely by jít fakt jen o ty nejkvalitnější jádra -> drahé

Proto já nakupuji nejraději co největší jádra se všemi funkčními bloky, běžícími na konzervativních taktech. Tím se mimojiné dosáhne nejlepší efektivity. Možná že u RDNA2 to bude platit dvojnásob, proto nepůjdu do nejlepšího modelu, ale nejspíše do 2. nejlepšího, který nabízí kromě tradičně lepšího poměru cena/výkon i lepší poměr výkon/spotřeba, tedy efektivitu
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 21:55:10
avatar
Velmi srozumitelně napsané. Otázka tedy je, jak bude ta infinity cache realizovaná a hlavně jestli je ten leak o ní pravdivý.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 00:08:40
avatar
děkuji. Btw nevím co jiného než cache by tam muselo být, aby to mohlo s "pouhou" 256-bit sběrnicí a pomalejšími GDDR6 pamětmi konkurovat 3070+. Když to není cache, tak je to nějaký jiný "magic", ale je jasné že ten "magic" nějak musí souviset s paměťovým subsystémem
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:06:00
avatar
Uf tak dufam ze toto nijak neohrazi cenu na trhu dodavky a vlastnosti cipov
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:03:18
avatar
stanovili si vysokou frekvenci - 2,2 Ghz, v tom bude možná problém, nedivil bych kdyby ty větší čipy do Xboxu SX měli vyšší výtěžnost protože jim stačí když pojedou jen na 1,8 Ghz a tak by ta výroba těch čipů pro Xbox SX byla stejně nákladná nebo možná i levnější když jich nemusí polovinu vyházet
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:08:34
avatar
2.2 bol len boost ktory je nereal podla mma to bude bezat na 1900mhz. Ale nevyzera to vpbec dobre
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:12:36

Mě by tedy zajímalo o kolik je referenční PCB dražší než FE PCB, když výrobce nedokáže postavit kartu za stejné peníze?
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:16:27
avatar
Ja si myslim ze rozdiel v cene velmi nieje pokial ide cisto o pcb lebo suciastky maju podobne a aj mnozstva ked pozeram tie foto
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:19:05
avatar
Aj chladic si myslim je lacny ak si pozri napr Ventus cize to ze tie karty budu drahsie nez 699us nieje vinnou nv ale výrobcovia distribucie. Ak budu mat aj vyssie takty tak nevidim problem. NV nema nema nic s cenou aku da na trh napr. MSI a uz vobec nema nic s trhom
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:23:37

Potom teda nechápu proč podle zdejší redakce hraje NVIDIA falešnou hru s cenami AMPERE RTX 3000 grafik
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:25:24
avatar
Je to jen přepis toho videa uvedeného v článku takže přednostně si to myslí ten dle mne vykuk ve videu.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:27:51
avatar
Take videa by som ani nebral ako fakty ale budi ....palica sa sa vzd najde. Pamatam si ako tu riesil cenz rx500 ze zato nemoze amd ale trh, vyrobcovia a distribucia....
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:32:11

Všímáte si toho že za nic nemůže AMD, ale zákazníci Nv, Intel, kurz dolaru, COVID-19......může si jen za marketing, ale za něj můžou zase stejně zákazníci, protože si nekoupili AMD, takže na něj nemá teď peníze.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:40:38
avatar
Presne tak ako ja nesuhlasim s vela vecami ale zase mam rovnaky meter na kazdeho. Tu ale taky meter nieje a viem to ppdlozit linkami priamo na clanky redakcie.

1. Nv rtx20 je predrazena ale 5700 nie....pricom obe su predrazene len kedne viac druha menej lebo jak 1060 tak aj rx500 stali uplne ine prachy nez tieto karty
2. Rx580 sa nedali istu dobu zohnat kvoli nedostatku dodávok a taktiez mali vysoku cenu a redakcia davala za vinnu tejto vysokej cenu prave distribucii a vyrobcovi XFX. Co je je spravny nazor a logicky nakolko naozaj s cenou na trhu nema a nemoze mat amd absolutne nic nakolko by im klepli po prstoch urady. Ale cuduj sa svete pri nv to neplatí. NV za ceny samozrejme moze a nie trh, distribucia a vyrobcovia...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 21:41:26
avatar
Souhlasím že i 5700 je drahá. Nemá ani obří jádro, ani special paměti, co by tu cenu ospravedlňovaly . Je to tuctovka a hlavní zdroj vývaru GPU divize AMD.

Mít "radost" z někoho, kdo nás "okrádá" méně než zloděj druhý je taková divná "radost" z které já osobně se radovat nedokážu.

Půl roku zpět jsem čistil a přepastovával své Fiji Nano - čip velký jako kráva a kolem HBM paměti. Za tohle tenkrát chtěli pod 12 tisíc korun. A vedle toho karta s pidi čípkem 5700 za 10 tisíc? PHE!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 21:46:13
avatar
7nm výroba je mnnohem mnohem dražší než 14/12nm GF, ta to AMD dávala skoro zadarmo .... GDDR6 také jsou stále dražší než GDDR5 speciálně při vuedení ....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 08:42:16
avatar
A mna ako zakaznika to ma zaujimat?

Mna ako nadsenca to zaujima a viem si to logicky odvovodnit ale robim to na obchoch vyrobcov a rovnakym metrom a nie ako vy only nv....
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 08:41:06
avatar
Ja radost nemam ja som nasraty ze to zdrazelo. Lebo nieje noalne pytat za 2060 a 5700 take prachy. A ak 2060va 5700 zavinaju tam kde zacinaju tak potom sa nedivim ze 2070 spol stpja tolko kolko stoja.

Proste ja narazam na fakt ze autor a par jedincov tu drista ze rtx20 je predrazena ( co je aj pravda ) ale zabudaju na 5700 ktora je tiez predrazena jak svina
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 17:26:32
avatar
Ani ja lebo autor vobec neberie ohlad na trh a marze vyrobcov respektive cenovu politiku....

Nie je to tak davno ked tu obhajoval amd ze nemoze za ceny rx500 serie ale trh vyrobcovia a distribucia......
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2080 ti 2020-09-15 17:50:05
avatar
no už se to hnulo . lide se zbavuji karet . koukám a ASUS RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming Advanced je už na prodej za 280-350 e , to je dobrá koupě ?
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 18:14:46
avatar
Asi nějaký vystrašený člověk rozhodně nebude mít 3070 vykon jako 2080ti když 3080 ma vykon zhruba o 25% vyšší. Očekávám 3070 5-10% horsi v 1080 a 1440p a o 10-20% horší ve 4k.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 18:43:08

OK. Referenční PCB je rozdílné od FE edice. Samozřejmě hlavně kvůli použitému chladiči na FE edicích. Nicméně pořád si stojím za tím, že byť je zvlášť PCB referenční a pro FE edice, tak parametry na FE edicích jsou referenční, čili výchozí. Vzhledem k tomu, že Nvidia neuvádí žádnou jinou edici, tak AIB musí ctít minimálně ty hodnoty, co jsou na FE edicích. Tudíž z nich musí vycházet. Proto je beru jako referenční. Protože kdyby někdo vydal kartu s nižšíma hodnotama, dostal by přes prsty, protože neprodává kartu s minimálními parametry, které Nvidia uvádí.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 19:16:00
avatar
PNY RTX 3090 ma nižší takty než uvadi nVidia hm . myslím že obě jeji verze .
A ještě jsem viděl nejakou pod takty nvidia .
zítra dohledam , koukal jsem v praci na ne a porovnaval a vim že tam byli karty pod takty . a dokonce už přetaktovane . Vše se za par dní ukaže , už jsou v obchodě protože mi psali že ihned ten den si ji mužu zakoupit . čekají jen na datum .
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 19:11:44

Jestli je to tak, tak beru zpět a omlouvám se. Co jsem viděl já, tak to tak nebylo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 19:14:05
avatar
aneb je to kulatý ale stejně budu tvrdit, že je to hranol ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 19:16:55

Nezlobte se na mě, ale z čeho máme vycházet? Co je teda ta výchozí (referenční) karta? Jaké jsou takty jádra, pamětí, kolik to má VRAM, jakou to má spotřebu, kolik to má RT cores a Tensor cores? Pro toto jsou vždy uvedeny referenční hodnoty. Takže z čeho máme vycházet, když to teda nejsou ty údaje, které jsou u FE edic? Jsou to totiž jediné oficiální informace, které jsou k dispozici.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 19:27:13
avatar
to se dozvíme za par hodin .
jinak : takty FE 80
Founders Edition RTX 3080-Modelle
Basis 1,44 -
Boosttakt 1,71 -
ale ja tuto kartu neberu jako referenční . ( jen muj nazor )
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 19:51:33

Já to znám tyto parametry. A vzhledem k tomu, že žádné jiné oznámené nebyly, tak z nich vycházím.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 20:21:05
avatar
Referenční karta nejsou pouze takty, ale celý výrobek, proto prostě nemůže být FE edice referenční. To je jako bys tvrdil, že dvě Fabie se stejným motorem, ale naprosto diametrálně odlišnou výbavou jsou identické, což hádám, že bys netvrdil dokonce ani ty.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 20:34:13
avatar
Tak tak. EKWB také má hotové jen bloky pro referenční karty na FE, je musejí teprov udělat.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 20:57:59

To je samozřejmě jasné. Já toto chápu. Jak jsem napsal. PCB je více verzí. Ale specifikace byly oznámené jen jedny.

Jinak jsem trošku více pátral....
Mrkněte se na stránky Nvidie a rozklikněte si parametry například RTX3090. A uplně dole je taková malá poznámka a v ní se píše:

Poznámka: výše uvedené parametry reprezentují tento grafický procesor v rámci referenčního designu grafické karty NVIDIA. Parametry týkající se taktu procesoru platí pro hraní při středním či plném vytížení grafického procesoru. Parametry grafické karty se mohou lišit v závislosti na výrobci karty. Přesné parametry najdeš na webových stránkách výrobce.


Obrázek zde: Odkaz
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 21:32:38
avatar
Budu chvíli přemýšlet jako ty a odpovím ti takto: je to referenční design pro karty nVidia, nikoli karty GeForce GTX, kterou vyrábí všichni ostatní výrobci.

Poznámka: výše uvedené parametry reprezentují tento grafický procesor v rámci referenčního designu grafické karty NVIDIA. Parametry týkající se taktu procesoru platí pro hraní při středním či plném vytížení grafického procesoru. Parametry grafické karty se mohou lišit v závislosti na výrobci karty. Přesné parametry najdeš na webových stránkách výrobce.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-15 21:41:28

No však ano. To je v pořádku ne? Takže bavíme-li se o parametrech uvedených na stránkách Nvidie u FE edic, tak se bavíme o parametrech reprezentujících grafický procesor v rámci referenčního designu grafické karty Nvidia.

Z tohoto prostě usuzuji, že se jedná o referenční parametry.

Nebo se pletu? Nevím, jak bych to měl chápat.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - teplota 3080 2020-09-15 23:21:18
avatar
hodím to zde snad tím nic neporušuji -
nevím jestli se tomu dá věřit ale tady je měřeni teploty 3080 - https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=JXv1rD4Fg2I&feature=emb_logo
dobrý přímotop a nevime kolik bude teplota pod chladičem .
A take to že ten horký vzduch fouká na procesor .
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FLIR thermal kamera 2020-09-16 12:53:19
avatar
Takhle údajně vypadá RTX3080 po 8 minutách v zátěži:

Odkaz
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 14:26:45
avatar
tak to jsou perfektní výsledky, ten chladič se mi začíná líbit... pro desku v horizontální poloze úplně perfektní...

Ale počkám si na více testů.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 478x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 315x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 872x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6