Kdy dorazí levnější AMD Radeon RX 7800/7700/7600 grafické karty proti RTX 4060/4070? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 13 duben 2023
altZatímco NVIDIA vydala RTX 4070 a další na řadě je RTX 4060, ze strany AMD je zatím ticho.

 

 

 

 

Vzhledem k vašim četným dotazům na téma nových mainstreamových grafik AMD, tu mám pro vás všechny tuhle aktualizaci, jak to s nimi vypadá, abych nemusel odpovídat na každý email a zprávu :). Jsem v kontaktu s několika lidmi, kteří vědí, jak se věci mají, na rovinu ale předem říkám, že vlastně příliš nového vám dnes nepovím. Platí totiž vše, co jsem řekl o NAVI 32/33 v uplynulých měsících, včetně předpokládaného data vydání. AMD stále jede podle plánu, které byl stanoven před mnoha měsíci, a žádné změny nejsou na pořadu dne.

Nicméně chápu, že mnozí jsou zklamaní z nové NVIDIA RTX 4070, která za cenu 16 tisíc korun má jen 12GB paměti, což je sice dostatečný základ pro hry dnes, ale rozhodně to není dostatečné množství paměti pro kartu za takové peníze, co má pár let vydržet. Je to absolutní minimum bez rezervy a už dnes nemusí ideálně stačit všude. Tím spíše, že jako karta RTX 4070 nabízí za 16 tisíc korun stejný výkon, jaký mají přes 2 roky staré RTX 3080 10GB a zejména 16GB Radeon RX 6800 XT, jež se dnes dají pořídit i levněji, takže mezi-generační posun je fakticky nulový za stejnou cenu.

Výrazně levněji můžete mít oba starší modely, pokud zamíříte do bazarů, které přetékají nabídkami. AMD dokonce snížilo cenu stále ještě prodávané Radeon RX 6950 XT, která je o 10-15% výkonnější než RTX 4070 na podobnou cenu a ta má také 16GB paměti. Drtivá většina recenzentů se jednoznačně shoduje, že RTX 4070 kvůli jen 12GB bude rychle zastarávat a současně správná cena by měla být 499 dolarů, těch 599 je přehnaných. Leč dnes prostě bez tlaku konkurence a zákazníků realistických. Tím spíše, že zlevňuje také dříve záměrně předražená Radeon RX 7900 XT ze svých 899 dolarů, což je faktický přímý nástupce RX 6800 XT. Nový Radeon 7900 XT můžete už pořídit bez problémů za cenu 20 – 21 tisíc korun, což je „jen“ o 4 -5 tisíc více než RTX 4070, ovšem máte za to o 20% výkonnější kartu s 20GB paměti, takže něco co za ty nemalé peníze na rozdíl od RTX 4070 opravdu stojí a pár let určitě vydrží.

Osobně bych neměl s 12GB RTX 4070 takový problém, kdyby prostě ta cena byla odpovídající tomu, čím tahle karta je. A to fakt, že jde ve skutečnosti o 60tkovou sérii = parametrový nástupce RTX 3060! Takže kdyby byla za 10 tisíc, nemám problém, protože za 10 tisíc dnes můžete 12GB grafiku mít a není o moc slabší. Stávající Radeon RX 6750 XT 12GB je zhruba o 25% slabší ale o výrazně levnější než 4070. Vyšel ale také později, což je jeden z důvodů, proč AMD stále nevydalo nástupce.

  • Kde jsou nové mainstreamové Radeon RX 7000 karty?

Lehké zpoždění tu je, avšak naprosto nic, co by bylo v tomto směru novou informací a překvapením. AMD původně chtělo NAVI 31/32/33 vydat pěkně za sebou, ale stalo se několik věcí. V případě NAVI 31 se údajně přišlo na určitý designový problém, jež AMD nevyřešilo, protože skutečné řešení by prý vyžadovalo úpravu designu čipu. NAVI 31 by se tím ale výrazně zpozdilo, což AMD prostě nechtělo, a i ve stávající verzi je více než dobře konkurenceschopné. Nicméně padlo rozhodnutí, že nějakou úpravu udělají u NAVI 32, tedy menšího mainstreamového čipletového řešení. To původně mělo jít na trh v Q1 2023, ale po tom rozhodnutí se to samozřejmě změnilo. Aktuálně už tak dlouhou dobu platí vydání „v polovině roku“ tedy plná dostupnost karet v Q3 s možným představením na Computexu na konci Q2. O tom jsem ale několikrát informoval už před delší dobou, a nic se na tom tedy nezměnilo. AMD se v tomto směru svého plánu drží.

A vlastně se mu to docela hodí. Přestože samozřejmě milujeme nové karty, současná realita na trhu je taková, že uvádění nových produktů už tak komplikované věci ještě komplikuje. Prodeje PC a komponent pro ně jsou z různých objektivních důvodů dole, což znamená že stále ještě běží nějaká produkce starších věcí, které jsou současně široce skladově dostupné (více než by měly být). Výroba produktů nové generace a jejich uvedení na trh tedy už tak přecpané sklady ještě zatíží, tlačí ceny starších věcí ale i těch novějších níže a stejně tu zjevně není taková poptávka, aby se to dobře prodávalo. Takže uvedení nové RTX 4070 není pro výrobce v jejich současné situaci žádné velké terno, a tak fakt, že AMD nespěchá s uvedením ještě levnějších RX 7800/7700 sérií, mnozí berou jako dobrou věc. Stále jsou totiž široce dostupné starší karty AMD, dnes za velmi atraktivní ceny s lepším poměrem cena/výkon než jakákoliv nová karet AMD či NV.

  • Jaké budou RX 7800/7700 s NAVI 32?

Je stále otázkou, jak moc bude NAVI 32 mít vyřešeno možnost dosahovat vyšších taktů za rozumné spotřeby proti NAVI 31, kdy čím dál více zřejmý je fakt, že za částí problémů stojí samotné vlastnosti 5nm/4nm TSMC výroby. Ta sice umožňuje dosahovat obrovských taktů, ale od určité hladiny je tak strmý nárůst spotřeby, že to není realisticky v praxi možné za rozumné spotřeby nabízet. A platí to o AMD i NVIDIA čipech, kdy ten strmý nárůst spotřeby u karet s TDP nad 300W za pár jednotek % výkonu je prostě šílený. Osobně tedy neočekávám od NAVI 32 zázraky, pokud má mít rozumné TDP mezi 200 – 250W.

NAVI 32 je však rozhodně jednodušší a menší proti NAVI 33. Hlavní GCD je zhruba o třetinu menší a má kolem sebe jen 4x 6nm MCD proti 6 čipům u NAVI 31. A tedy 256-bit sběrnici proti 384-bit. Zcela určitě tak minimálně Radeon RX 7800 XT bude mít 16GB paměti. Osobně se mě nelíbí, že AMD změnilo ty názvy, kdy podle mě současný 7900 XT měl jako nástupce 6800 XT být prostě 7800 XT modelem a 7900 XTX měl být 7900 XT. Tedy stejná logika jako u RX 6000 série, tím spíše že AMD chce NAVI 32 použít pro dvě série. Takhle bude 7800 XT s NAVI 32 vypadat jako nic moc update proti 6800 XT s NAVI 21, protože jde prostě o čipová řešení různé třídy.

Každopádně RX 7800 XT by mělo nést plnou verzi NAVI 32 a tlačit věci hodně nahoru. Tedy 60CU, 16GB paměti a poměrně vysokou spotřebu kolem 270W, ale tomu odpovídající vysoké takty. Výkonově by ale měla tahle karta být na úrovni RX 6950 XT či RTX 4070Ti. Otázkou je tedy cena, kdy AMD díky politice NVIDIA a jejích jen 12GB RTX 4070 za 599 dolarů a 4070 Ti za 799 dolarů, má hodně prostoru. V případě výkonné RX 7900 XT 20GB nepochybuji, že cena postupně spadne k 749 možná až 699 dolarům, už nyní se totiž běžně objevuje kolem 799 dolarů, a další prostor tu určitě je. Radeon RX 7800 XT 16GB by tedy mohla být za 599 dolarů, 549 pokud bude chtít AMD být velkorysé a být tedy jasně lepší než RTX 4070 12GB ve všech ohledech. A těch 499 také nelze vyloučit, protože podle mých informací z hlediska výrobních nákladů to klidně 499 dolarová karta být může.

Samozřejmě bude existovat i přímo levnější osekanější varianta s NAVI 32. Tou by prý měla být z počátku RX 7700 XT 12GB, s ořezanou verzí jádra, tak, aby karta měla 192-bit sběrnici a tedy 12GB paměti. Výkonově o cca 20% slabší než 7800 XT, ale cena by měla být kolem těch 400 dolarů. Tedy skutečný mainstream, zde ale bude AMD ještě vyčkávat na RTX 4060, která by měla být uvedena někdy na přelomu květen/červen. A jinak pokud se ptáte, tak ano, budou i mobilní NAVI 32 verze :).

Jinak stále tu je ještě 6nm NAVI 33, tedy malý čip na starší výrobě a jde o monolit. Ten už existuje v představených mobilních RX 7600M modelech, a v parametrově stejných edicích samozřejmě s vyššími takty a TDP, se časem představí i pro desktop, ale s jeho uvedením AMD rozhodně nepospíchá, protože RX 6600 série je stále aktuální a extrémně dostupná a jde o jasně nejlepší karty ve nižší střední třídě. Každopádně RX 7600 XT s 32CU má mít 8GB GDDR6 18GHz, ale za kolik zatím netuším. Výkonově by měla být někde kolem úrovně RX 6700 XT, což není špatné, ale prostě cena je zatím otázkou, a i uvedení na trh může přijít prakticky kdykoliv v Q2 i v Q3, jak se to bude hodit. Zde to opravdu hodně záleží na stavu trhu a prodejů, kdy uvedení podobně atraktivní levné nové karty by samozřejmě prodejům a cenám stále ve velkém počtu dostupných starších karet, rozhodně neprospělo.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 12:41:02

No prave s NAVI 33 na 6nm nemaju žiaden problem, ale na trh ho neposlali...
Dnes mame možnost len staru vykopavku s 2020 alebo 300W+ za 1000€+ kartu 7900XT(X)
Chapem že vyroba novej masky NAVI 32 zaberie pol roka na vyše, ale potom to aj tak vyzera s trhom, kde všetku smotanu zlíže Nvidia... Keď to takto pôjde ďalej, o chvilu bude Nvidia platiť antimonopolne pokuty!
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 13:09:07
avatar
hele v CR je situace pro AMD celkem v pohode, dost ponizli cenu RX 6000 generace a ta se prodava jako nikdy predtim.

zebricek prodejnosti CZC.cz:
1. Sapphire Radeon RX 6800 XT 16B Nitro+
2. Palit GeForce RTX 3060 Dual 12GB
3. Sapphire Radeon RX 6800 16GB pulse
4. ASUS GeForce TUF RTX 3060 12GB
5. ASUS GeForce TUF RTX 3060 Ti 8GB
6. Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Pulse
7. ASRock Radeon RX 6600 8GB
8. ASUS Radeon RX 6650 XT 8GB DUAL
9. PALIT GeForce RTX 4070 Ti 12GB
10. Gigabyte GeForce RTX 3060 12GB

zebricek prodejnosti Heureka.cz
1. Sapphire Radeon Pulse RX 6800 16GB
2. Sapphire Radeon RX 6950 XT 16GB Nitro+
3. ASUS TUF RTX 3060Ti 8GB
4. Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Pulse
5. ASUS Radeon RX 6650 XT 8GB Dual
6. Gainward RTX 3060 8GB Ghost
7. Sapphire Radeon RX 7900 XT Pulse 20GB
8. Sapphire Radeon RX 6600 XT 8GB Pulse
9. Sapphire Radeon RX 6400 4GB pulse
10. XFX Radeon RX 6600 8GB
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 22:46:46

hele, jako nechci se ti smát, ale

1)
heureka i czc patří pod allegro, takže prodeje z czc jsou obsažené v obou grafech. na druhou stranu alza není ani v jednom, protože si konkurují. a prodeje z alzy dělají v tom našem rybníčku hodně

2)
jsou to grafy porovnávajíc úspěšnost jednotlivých modelů. To, že na první místě je nitro neznamená, že se třeba celkově neprodalo 3x tolik 4070ti, jen se od každého modelu prodalo pár kousků. zatím co nitro je skoro jediná široce dostupná karta a navíc s hodně slušnou cenou z rodiny 6800xt, tak defakto sama o sobě reprezentuje všechny 6800xt

3)
opravdu si myslíš, že těmi snůškami blbostí, které pouštíš n a net děláš nějakou službu amd? podle mě amd děláš medvědí službu a potenciální zákazníky to akorát odradí. zkus trochu nestrannosti, svoje preference vždycky můžeš napsat do závěru a vypadá to mnohem líp a seriozněji
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-15 08:06:48
avatar
to ze je o grafiky s cipy AMD nejvetsi zajem v historii CR je holy fatk.. i na Alze je 6800XT na 3. miste prodejnosti.. proste 6600/6700/6800 poskytuji nyni nejlepsi pomer cena/vykon ve sve cenove tride a to je nepopiratelny fakt..

Dokonce i LInus Tech Tips ted vyzvdihl vykon 6800XT za svy penize a byl hodne prekvapenej jak ta karta predehnala za posledni 2 roky RTX 3080 a vice mene uz srovnala krok s tehdejsi 2x drazsi RTX 3090..

Naopak RTX 4070 sepsul az na pudu...

a to je to nejvlivnejsi youtuber ohledne recenzovani HW na svete...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 13:36:55

Hele, tak ještě jednou.

Já nemám vůbec nic proti AMD grafikám. Sám je vlastním. 6800XT se mi tu teď po výměně za XTX válí na stole a čeká na přepastování, takže mě není třeba přesvědčovat o kvalitě daného hardwaru.
Tohle totiž není o AMD, ale o Belkovi, který z mě neznámého důvodu argumentuje nesmysly ve prospěch AMD a to takovými, že i zákazník AMD má tendence po jejich přečtení hájit nVidii. A já se ptám proč. Vždyť je to úplně debilní přístup.
Pokud 6950 stojí 16700 a 6800XT 15300, tak argumetuji třeba tím, že za cenu holobytu 4070 mám luxusní edici 6800xt a ty karty jsou si výkonově rovné s tím, že 6800xt má občas výhodu větší paměti, ale že zase víc žere. A u 6950 zase budud vyzdvihovat to, že za cenu lepší edice 4070 mám kartu, která s výkony osciluje kolem 4070ti, někdy nad, někdo pod ale je to jednozančně výkonnější karta než 4070. A shrnu plusy a mínusy obého. Ale Belka dogmaticky vytáhne obskurní grafy z jedné hry, kdy to echt vychází pro AMD nebo vytáhne prodeje a argumentuje něčím, z čeho mi vstávají vlasy hrůzou.
Chlape, mírni se. Míň je někdy víc. Vždycky je dobré říct nějaké to ale, lidi pak nemají pocit, že jim valíš klíny do hlavy, což teda fakt děláš.


A k prodejům... to je o kupní síle. Řešíme každý pětikilo.
Poměr cena výkon je tady svatý, takže výprodejové zboží je vždycky hitem. Teď je to na straně amd, předtím třeba na straně nvidie a její 3060.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 13:54:53
avatar
7800 XT výkon 6950 XT a 270 W ? No to by byl teda sakra vtip generační posun Na tohle čekám tak dlouho ? To snad ne. No začínám mít pocit, že tyhle generace karet pro mě zůstanou zklamáním, ale koupit to nakonec budu muset, pokud nechci čekat na další generaci, což nechci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 15:08:00
avatar
7800 XT není nástupce 6900/6800 série ale 6700 série, AMD jen změnilo označení ...

NAVI 21 (RX 6800/6900) =) NAVI 31 (RX 7900)
NAVI 22 (RX 6700) =) NAVI 32 (RX 7800/7700)

7800XT 16GB s NAVI 32 je nástupce RX 6700XT/6750XT 12GB s NAVI 22. Připomínám, že neznáme přesný výkon, spotřebu a hlavně cenu, takže těžko hodnotit, ale podle mě to nebude zanedbatelný upgrade a AMD nepožene cenu výrazně vzhůru ...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-15 14:57:50
avatar
Ale tak jako DD snad chápeš, že jako co mě je po tom, že to AMD takhle dementně pojmenovalo. Já čekám na kartu za 15 litrů a jestli bude mít výkon 6950 XT se spotřebou 270 tak potěš koště teda, to snad chápeš. Jsem optimista, věřím, že to snad musí být lepší i s ohledem na to, že opravují aspoň částečně ten bug a serou se s tím dlouho jak s první láskou.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8pin VS. 16pin 2023-04-14 14:09:18
avatar
Doufám že někde bude recenze RTX 4070 s 8pin VS. 16pin napájením současně aby bylo vědět jak nvidia očůrává výkonem,prodávat 2 karty se stejným názvem jen rozdílným výkonem díky napájení.
Orgic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 15:14:59

Napájecí konektor sám o sobě žádný rozdíl ve výkonu neudělá, lišit se budou maximálně v nastavení limitu spotřeby a frekvencí, takže klasicky jako mezi OC a nonOC verzemi...
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 17:31:35

No jedno stastie ze so svojou 6900XT nepotrebujem upgradovat. Ti co upgrade potrebuju viem si predstavit ako to musi byt frustrujuce, skoro na urovni mining boom-u kedy vsetko stalo 2 - 3 krat viac.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-17 00:32:00

Vůbec frustrující to není, stačí se na novou generaci vykašlat dokud je předražená a vzít něco z minulé za dobrou cenu.
I ta minulá generace grafik má stále spoustu výkonu.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 15:02:21
avatar
Jestli bude cenová politika rozumná, jako jakž takž je u 7900 řady, bude konkurence fungovat. Současná generace Radeonů už narozdíl od minulé není ve srovnání s nVidií efektivnější (navíc má problémy se stabilitou při podvoltování), takže lepší poměr cena/výkon by to mohl srovnat.

Že 12 GB VRAM je minimum bez rezervy? To leda ve 4K nebo s RT (a mluví se o mainstreamu). Mám QHD monitor + 6800XT a nevzpomínám si na případ, že by to někdy šlo významně přes 11GB, většinou se drží kolem 10 GB. Viz mraky testů na youtube.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 20:54:54
avatar
ve 4k bude 12gb vram problém hlavně v RT, ale jak říkáš měl jsem 2 roky 6800xt použival jsem ji ve 4k a nepamatuju si případ využití víc jak 12 či 13gb vram.. v nižších rozlišeních logicky ještě míň
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 10:41:01

7900xt rozhodně teda rozumnou cenu nemá, v průměru výkon identický s 4070ti, cena stejná, spotřeba ošklivá, víc paměti

Když se vše sečte tak co se týče výhodnosti nákupu jsou 7900xt i 4070ti stejné kafe - obě strašně předražené
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 12:12:56

Tady se moc na realitu nejede.
2 roky staré AMD se spotřebou 300w je prý lepší volba, než nová nvidia se spotřebou 200w, novými technologiemi a průměrně lepším výkonem.
Stačí si dát filtr v eshopech na GK 14999-16000,- a porovnat spotřebu a výkon nalezenců a je vymalováno.
Ale na zeleno a ne na červeno.
A to je tady hodně špatně, musíme si říkat, že kdyby, coby, aby, tak by. Ale realita je holt smutná.
Jedna firma neumí vyrobit konkureční novou kartu za 15k a druhá toho drsně zneužívá.
A markatéři to musí obhájit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 13:19:13
avatar
plácáš ... tady právě na realitu hrajeme a marketing nás moc nezajímá, já neprodávám karty a nemám žádný zájem v žádné firmě, nevlastním jejich akcie ani nic podobného, takže já si opravdu mohu dovolit mluvit o produktech a doporučoevat je takové jaké jsou. A neexistuje jediný produktový důvod, proč by podíl mezi AMD a NV měl být v prodejích výrazně jiný než 50:50, fakt že jsou podíly jaké jsou, za to může čistě a jedině politika (OEM) a marketing, produkty ne.

??? fakt že RX 6950 XT s 285W je výkonnější a za podobnou cenu jako RTX 4070 znamená, že ten Radeon je opravdu lepší volba, má 16GB paměti a ten rozdíl ve spotřebě není tak velký. RX 6800 XT která má 225W nemá spotřebu výrazně vyšší než 4070 a při stejném výkonu má výhodu 16GB paměti a bude naprosto určitě tedy stárnou lépe ...
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 14:16:02

az na to ze 6950xt ma 335W tdp a 6800xt 300w...dle testu 6800xt zere ve hrach bezne o 100W a 6950 o 150-175W vic
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 18:13:58

na uřvanci je jen a pouze jedna karta RX6950XT a to:
SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 6950 XT GAMING OC 16G za 17990,-.

Nemyslím si, že je fér srovnávat kartu za 17999,- s kartou za 14999,-.
Srovnávám ty nejlevnějsí karty, co daný obchodník nabízí.

Rozdíl 3000,- je fakt hodně mimóza na použití "PODOBNOU CENU", to je dost úlet.

Srovnávejme karty za podobnou cenu jde třeba v toleranci 500,-, ale ne 3000,-, což fakt podobná cena není.

Rozdíl 3000,- je již jiná kategorie a jiná třída.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-17 00:44:03

Pěkné dezinformace DD, stačí se podívat na stránky AMD a tam stojí černé na bílém že 6800xt má TDP 300W a 6950xt 335W.
Nebo snad AMD si na svoje stránky naschvál napsalo vyšší hodnoty aby chudák nVidia nevypadala tak blbě s řadou RTX 3000?

A tyhle hodnoty navíc u 6950xt často nereference překračují a běží až okolo 400W, nesmyslně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-17 09:04:28
avatar
Ano máte pravdu, spletl jsem se ....
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-17 16:59:06

Souhlasim s cenou, drahe jsou obe. Grafiky na fHD/qHD 12GB me nezajimaji (4070) a uz vubec ne za nehoraznou cenu 23.5k (4070Ti). Resim 4K, nezajima me FSR,DLSS,RT apod. Stejne kafe? Spotreba 285 vs. 315, tech 30w uz pro me nehraje zadnou roli (u me plichta). Do 200w maji daleko obe, nevadi, to nejak prekousnu. Vykon +10% pro Radeon, to rozhodne pocitim. Vse co jede nad 120fps je dostatecne, zde me vykon nezajima jestli 120 nebo 450fps. Pamet, cokoliv pod 16GB je absolutne neprijatelne. Cena, zde jsem nejvice kriticky na obe strany, 20k+ za GK je proste hodne. 7900XT za 21.5K s 20GB pro me ma nejakou hodnotu, pod 20k jsem ok a nemam problem. 12GB 4070Ti za 23,5k - vysmech. Chtit stare modely, davno je mam. At se chapeme, vrazit 250k do domu jsou dobre utracene penize. Vrazit 250k do PC rovnou si posilam zadost k lekari jestli jsem svepravny.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-17 18:02:57

RX 7900 XTX zvládá 4K bez FSR/DLSS a RT
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 15:16:34

Samé omáčky, jednoducho to domrvili a teraz meškajú minimálne 3 a viac mesiacov, veď kto by plánoval vydať slabšie karty niekoľko mesiacov po vydaní všetkých rád kariet konkurencie, keď už bude mať väčšina ľudí nakúpené. A keď už je nástupca 6800xt 7900xt, tak ten medzgen. posun 30% je k smiechu pri čiplete ešte. To aj NV dokázala viac pri 3080~4080 s monolitom aj keď to zabili cenou.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 10:43:09

Mě třeba přijde že rx7800xt ani není v plánu, protože AMD vydává marketing pro Rx 6800 a stále je vyrábí v hojných počtech za výhodné ceny
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-14 16:08:47

Njn, malý nevýznamný trh s PC bude už jen za prachy. S tím se nutno smířit.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-15 09:36:49
avatar
Ako pozerám tak RX6800 čo som kúpil na jeseň za 8000 bola dobrá kúpa. Chcel som nástupcu RX6700XT, ale asi by som sa jej tak skoro nedočkal. Čakal som od AMD viac na to aké mali veľké plány. 7900XTX nie je podľa mňa hodna svojho mena.
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-15 21:25:33
avatar
Dlouho jsem hledal náhradu za R9 290X, další generace o moc velký výkon nepřinesla, další generace měla problém s dostupností, ta nejnovější je předřazená. Vyřešila to funkční RX 6800 XT z bazaru s roční zárukou za 8,5 tis. - 2,5 tis za 290X.
Harper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 00:34:08
avatar
Za 8K si koupil novou rx 6800 nebo bazar?
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 09:19:24

Bazar. A neptejte se tak blbě.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 17:34:23
avatar
Tiež bazar samozrejme. Keď som ju kupoval najlacnejšia RX6800 bola za 16, nová.
jpsix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 15:11:17

a co by ste odporucili do starsej zostavy k CPU Intel Core i5 8600K(oprava) namiesto GTX 1080
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-15 23:50:41
avatar
5700xt z bazáru. Pridá ti to tak 30% výkonu. Keď predáš 1080, tak doplatis cca 100e.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 10:41:42
avatar
ender: Já bych se raději sérii RX 5000 vyhnul a šel do RX 6700, řada 5000 měla dost potíží s ovladači zamrzání,pády atd.. neříkám že byla úplně špatná sám jsem jich měl několik jenže s každou byl nějaký problém jednou jela na těchto ovladačích dobře a druhá hra už ne ale zase jela na předchozích bez problému byl to děs proto jsem na nějakou dobu do pc pustil zase nvidia kartu protože jsem toho měl už dost. Netuším jestli se jim to podařilo v ovladačích nějak opravit a jak ted šlapou protože mne tato série už do pc nesmí nicméne série 6000 je u mne bez problému. Nicméně záleží na každém co si tam dá v tom nemohu radit.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 16:12:31
avatar
mám 5700 XT od uplnýho začátku co se začala prodávat a žádný problémy s ovladači až na úplnou drobnost, kdy jsem asi prvního půl roku musel asi 5x vyndat a zandat kabel, protože se vypnul monitor, jsem sebemenší problémy neměl. Ovladače aktualizuju pravidelně a všechno běhá jak má. Skvělá karta je to. Např. Hogwarts legacy vypadá nádherně a běhá to na High krásně plynule.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-16 20:58:41

Nebýt pouze toho 6 vláknového cpu, tak GTX 1080 prodat a vzít RX 6700/6800. Jenže pro takovou grafiku je 6 vláken brzdou.
4c/4t brzdí i obyčejnou RX 570 a 2 vlákna navíc to nevytrhnou pro nadupanější grafiku. Takže nechej tak a později upgraduj MB, CPU a zbytek použij ze stávajícího pc. Pak teprve bude mít smysl silnější grafika.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-17 18:47:22

DLSS3 Frame Generation právě skrývá CPU bottleneck.
Na 4K s 8600K by RTX4070 jela na 91% Odkaz
Na 4K s 8600K by RX6800 jela na 100% Odkaz (na 4K není brzdou, ta brzda je na 1440p)
Tedy ano, pro hry bez DLSS3 je na 4K lepší ta RX6800.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-17 21:43:36

co to je za stupidni "kalkulacku"? to jen odhaduje vykon dle nejakeho prumernyho vykonu..8600k je na tyhle karty i na 4k slabej a zastaralej. k tomu max rx6600.
Spacekd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-18 07:53:45

Přesně tu sestavu mám 8600K a Radeon 6800 a procesor tu grafiku rozhodně nebrzdí. MSFS2020 a i v ostatních hrách ji dokáže využít na 100%. Je to stará vykopávka, ale na hry stále dobrý .
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-04-18 09:36:41

Přesně, 8600K není na hry zas tak slabý procesor jak se zdá podle data vydání. Reálně stojí mezi Ryzeny 2600x a 3600
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 865x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 587x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1034x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1224x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1559x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1376x
Komentářů: 7