Kolik budou stát NVIDIA RTX 3090, 3080 a 3070 grafické karty? První nástřely cen. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 18 August 2020
altSpecifikace, se kterými vyjdou nové NVIDIA grafiky jsou už pevně stanoveny. Ceny se ladí.

 

 

 

 

S očekáváným představením RTX 3000 karet 1.9.2020, se samozřejmě objevují přesnější informace, protože parametry i výkon už jsou pevně dané. Pokud vás tedy zajímají poslední novinky, mám pro vás pár zajímavých informací …

  • NVIDIA se rozhodla pro maximalizaci výkonu

Firma testovala několik různých specifikací a variant jednotlivých karet, ve hře je samozřejmě hodně proměnných, tou hlavní je cena, kdy čím více jednotek v jádře necháte, tím bude výtěžnost nižší, cena vyšší a to platí i o konfiguraci paměti. V tuto chvíli už je rozhodnuto o specifikacích RTX 3090, 3080 a 3070, kdy minimálně první dvě NVIDIA uvede v září, třetí možná zatím jen „předuvede“.

RTX 3090 a 3080 totiž používají to největší GA102 jádro, RTX 3070 používá mnohem menší (ale stále velké) GA104. Podle mých informací potvrzených i z dalších zdrojů, se NVIDIA rozhodla jít do maximálních specifikací, které zvažovala. RTX 3090 tak vyrazí na trh s téměř plně aktivním jádrem (5248 jednotek) v kombinaci s 384-bit sběrnicí a 24GB GDDR6X na 21Gbps. Jde technicky a pozicí na trhu o nástupce RTX 2080Ti. Nad ní už bude jen „TITAN“ varianta s 5376 jednotkami a ohromnými 48GB GDDR6 paměti.

Pro NVIDIA je ale vzhledem k cenové dostupnosti mnohem důležitější RTX 3080 model. Ten tedy bude mít také velké GA102 jádro, ale značně ořezané a to na 4352 jednotek. Karta má také „jen“ 320-bit sběrnici. Ale bude mít 10GB a také 20GB 19Gbps paměti. V tuto chvíli to vypadá, že 10GB budou mít modely běžně dostupné na trhu, 20GB pak dostanou OEM edice. Ale nemám to 100% potvrzeno.

V případě RTX 3070 NVIDIA také zvažuje dva modely. Jednoduše proto, že GA102 jádro je pořád hodně velké, tak velké, že nebude moc ekonomické ho použít na RTX 3060. NVIDIA se také rozhodla, že prý RTX 3070 bude nejen s těmi předpokládanými 8GB, ale také ve verzi se 16GB GDDR6X. I v tomto případě se tedy rozhodla pro tu nejvýkonnější zvažovanou specifikaci.

Proč? Řekněme že to, co ukazují Microsoft s SONY ohledně RDNA 2 grafiky ve svých nových konzolích, a fakt, že AMD důsledně tají všechny informace, a dokonce stále neprozradila přesný výkon ani partnerům (jen v určitém poměru), tak si NVIDIA přeložila, jako že AMD na ní zase šije boudu. Jinými slovy, NVIDIA by nerada, aby se opakovala situace RX 5700/5700XT vs RTX 2000 SUPER, kde jí AMD dokonale vypálila rybník snížením oficiálních cen proti původně oznámeným, což už nikdy NVIDIA nevyřešila. RTX 2060S/2070/2080S zůstaly velmi nevýhodné až dosud, speciálně RTX 2080/2060S nebyly vůbec populární a neprodávaly se dobře. NVIDIA v tuto chvíli neví, co přesně AMD s NAVI 21 a NAVI 22 čipy pro RX 6900/6800/6700 sérii vlastně má a chystá, ale to, co předvádí RDNA 2 v obou nových konzolích jí donutilo k tomu, aby se připravila na nejhorší.

  • A tomu mají odpovídat i ceny!

Samozřejmě AMD může blafovat, to se stále nedá vyloučit. Existuje možnost, že AMD vše důkladně tají, protože má nějaký problém, nicméně tahle možnost se zdá méně pravděpodobná, než to, že RDNA 2 je opravdu monstrózní zlepšení proti RDNA 1 a NVIDIA se může připravit na ostrou konkurenci, kterou už dlouho neměla.

Z poměrně věrohodného zdroje dorazila informace, že NVIDIA v tuto chvíli zvažuje i překvapivě „agresivní ceny“. Tedy alespoň s ohledem na to, že kdyby AMD RDNA 2 neexistovalo a NVIDIA by byla ve stejné situaci jako při vydání RTX 2000, tedy bez konkurence, ceny by byly určitě mnohem vyšší. V tuto chvíli tak údajně NVIDIA plánuje nasadit tyto cenovky:

  • RTX 3090 24GB od 1399 dolarů (37 200 korun vč. DPH)
  • RTX 3080 10GB od 799 dolarů (21 300 korun vč. DPH)
  • RTX 3070 8GB od 499 dolarů (13 300 korun vč. DPH)

Samozřejmě případné 20GB edice RTX 3080 a 16GB RTX 3070 edice, budou stát více, kdy ale prostoru si pro ně NVIDIA nechala evidentně dost.

Upozorňuji, že v tuto chvíli nejde o finální ceny, jsou to údajně ceny, které NVIDIA nejvíce zvažuje. Finální rozhodnutí dělá tradičně šéf firmy. V případě RTX 2000 modelů se rozhodl těsně před tím, než je na prezentaci představil. Osobně si myslím, že ty současné nástřely zní rozumně, velmi rozumně na poměry NVIDIA, kdy je jasné, že prostě počítá s tím, že AMD s RDNA 2 a RX 6000 sérií konkurenceschopná bude. A ví, že AMD čeká na to, jaké ceny a specifikace NV nasadí.

  • Souboj bude zjevně ostrý

NVIDIA a AMD rozpoutaly pokerový souboj, kdy AMD zachovává doslova kamennou tvář. Je opravdu krajně neobvyklé, a potvrzují to všichni co se v tomhle prostředí pohybují, že o RDNA 2 grafikách neexistují prakticky žádné úniky, a to v době, kdy ty karty už prokazatelně jsou finalizovány a chystají se k vydání. AMD se podařilo udržet všechny informace v naprostém utajení a NVIDIA ví víceméně to samé, co ví všichni ostatní. Tedy jen odhady.

NVIDIA tedy jde do souboje víceméně na slepo a střílí od boku. Zvolila tak podle mě jediný logický postup, připravila maximální konfigurace, co je schopna vyrobit a dodat na trh a nastaví ceny tak, aby měla prostor pro jejich „zvýšení“ uvedením třeba těch modelů s více paměti apod. A teď stejně jako všichni bude čekat, co na to AMD. To podle mých informací by bylo schopné vydat RDNA 2 čipy i dříve, ale záměrně se rozhodlo počkat na NVIDIA a přizpůsobit svou strategii tomu, co NV představí, protože AMD jasně dalo veřejně najevo, že bude agresivní. Chce razantní zlepšení svého podílu na trhu a představí RDNA 2 postupně od high end po low end v celé šíři nabídky. Můžete si být tedy 100% jistí, že AMD hodlá nabídnout minimálně lepší poměr cena/výkon než NVIDIA. Jestli dokáže nabídnout i lepší výkon, je otázka, na kterou v tuto chvíli kromě AMD nezná nikdo odpověď.

Můj odhad platí, podle mě bude RTX 3090 24GB výkonnější než TOP verze NAVI 21, ale rozdíl bude mnohem menší, než je mezi RTX 2080Ti a RX 5700XT dnes. Je zde ale slušná šance, že AMD nabídne kartu s lepším výkonem, než jaký má RTX 3080 za stejnou nebo nižší cenu. NAVI 21 je menší čip s lepší výtěžností než GA102 od NVIDIA a to bude hrát nemalou roli. A zjevně velmi ostrý souboj lze čekat od nástupce RX 5700 série proti RTX 3070 kolem těch 499 dolarů. Pokud jde o NVIDIA modely, jak jsem již řekl dříve, NVIDIA se marketingově bude soustředit na propagaci masivního nárůstu výkonu v kontextu RayTracingu a DLSS. Klasický výkon pak podle mě bude:

  • RTX 3090 24GB: 40 až 50% nad RTX 2080Ti
  • RTX 3080: 20 až 30% nad RTX 2080Ti
  • RTX 3070: -10% až RTX 2080Ti

Zejména ve vysokých rozlišeních bude přínos té obrovské kapacity a rychlé paměti znát u některých her, takže ty nárůsty výkonu budou podle mě hodně kolísat.

  • Zajímavost na závěr – NVIDIA a výrobci HW jsou naštvaní na Intel

V zákulisí teď mimochodem všichni nadávají na Intel, který stále nebyl schopen zprovoznit a uvést na trh PCIe 4.0 platformu. To je pro prodejce a výrobce PC a HW, dost komplikace, protože nové NVIDIA grafiky mají samozřejmě už také PCIe 4.0 (jako dosud měla jen AMD RX 5000 řada) a NVIDIA to samozřejmě také bude vyzdvihovat. A PCIe 4.0 je lepší už jen z marketingového hlediska, než PCI 3.0. Dle očekávání to ale nebude jen o marketingu. Ta dvojnásobná propustnost sběrnice vzhledem k předpokládaným výkonu nových karet, může být a bude v některých případech znamenat při použití Intel desek s jen PCIe 3.0, výkonový pokles. Jak tedy mají výrobci desek, grafik a celých OEM herních PC inzerovat Intel, který je stále jejich hlavní nabídkou, co by TOP řešení, kdy nemá PCIe 4.0 a bude zaostávat? I k vlastnímu testování plného potenciálu nových NVIDIA grafik, musí použít všichni AMD RYZEN platformu, protože Intel prostě nemá PCIe 4.0 ani v high endu (X299). AMD mezitím má PCIe 4.0 v high endu (TRX40) v mainstreamu (X570) i nižší třídě (B550).

Asi jste si všimli, že nějak utichly diskuse kolem ROCKET LAKE procesorů a Z490/590, které by měly PCIe 4.0 přinést. Intel je nemá připravené, a navíc všichni viděli, co umí nový ZEN 3 pro nové AMD RYZEN procesory, který se chystá k vydání. Řekněme, že Intel nebude mít v dohledné době nic, co by se dalo na desktopu označit za výkonnou platformu. Nové NVIDIA RTX 3000 grafiky budeme muset na úvod otestovat na RYZEN 3000 sérii, což AMD docela vyhovuje, protože RYZEN 4000 uvede později s RDNA 2 grafikami a bude mít tedy hodně pozornosti. Očekávám, že AMD představí obojí na přelomu října a listopadu, vlastní prezentace ale může proběhnout už dříve.

Jestli u AMD mají něco vážně zajímavého v ruce, tak bych se nedivil ani tomu, kdyby AMD doslova hodilo NVIDIA do jejího představení vidle. Třeba jen pár dní po představení RTX 3000, těsně před jejich reálným vstupem do prodeje v druhé polovině září, by AMD mohlo přijít „s překvapivou“ prezentací svých novinek, tak aby zákazníkům naznačilo, že nemají s nákupem novinek od NV pospíchat. Bylo by to chytré a přesně to, co by AMD a celé prostředí na trhu potřebovalo. Zda to tak dopadne uvidíme. Každopádně září bude hodně zajímavé si myslím. Co říkáte?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-18 23:39:44
avatar
Citace:
RTX 3090 24GB od 1399 dolarů (37 200 korun vč. DPH)
RTX 3080 10GB od 799 dolarů (21 300 korun vč. DPH)

Očekával bych že ceny nových RTX budou vyšší tak minimálně o 200-300$ v září když prakticky nebudou mít konkurenci a nechají si tak větší prostor pro případné snížení cen po tom co přijdou RDNA 2 karty , jako ne že bych nechtěl nižší ceny ale zdá se mi to tak logické třeba je výrobní cena těch karet nižší než si myslím a měli by i tak prostor pak třeba ještě o 200 nebo i o 400$ ( u 3090) ceny snížit, třeba 3080 na 599$ a 3090 na 999$
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-18 23:42:52
avatar
tak jsou to prý ceny od ... FE verze podle mě budou tak o 100-200 dolarů výše stejně jako většině nereferencí ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 07:15:38

Nielen PCI-e 4 bude vyhoda, ale AMD ak spolu s GPU vyda ZEN 3 a rovno bude to aj testovať na ZEN 3 s PCI-e 4. To testy na Intelu a PCI-e 3 rozdupe.
Je pravda že ešte ZEN 2 v hrach straca zopar % na intel, lenže ZEN 3 bude mať vraj o cca 200MHz na vrch a vraj aj vylepšenie na takt by malo biť o 15% navyšene, to by s prehladom malo stačiť na prekonanie Intelu.
A keď AMD urobi to čo robi Nvidia AMD olala
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 07:59:44

nVIdia nebude snižovat ceny 3 měsíce po vydání nové generace v reakci na AMD. Oni reagují vždy předem, ale tentokrát tam bude prostor mezi nVidií a AMD max tak 3 měsíce, takže prostě nastaví ceny adekvátně již od začátku a hotovo.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 10:22:54
avatar
pamatuji na podobnou situaci jako je nyní - kdy vyšla Fury X pár týdnů po GTX 980Ti a cena GTX 980Ti šla dolů
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 11:25:04

Cena 980 ti dolů nešla. Dolů šla 980, která původně zaujímala její místo.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 12:21:26
avatar
nevím jestli i FE verze od Nvidie ale některé nereferenční modely šly s cenou dolů, stačí chvilku googlit a dají se o tom dohledat různé zprávy z té doby, např.: Odkaz
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 12:27:45

To je možné, ale to byla inciativa AIB partnerů, nikoliv nVidie, ta nechala MSRP stejné.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 00:59:15
avatar
Koronavirus a s ním spojený ekonomický úpadek, řada američanů co nepřišla rovnou o život, tak přišla alespoň o práci.

Co na to Nvidia? Prý až 2000$ za 3090 OdkazOdkaz

Asi se ze mě stala "socka", ale "two grands" za takovou pitomost jako herní grafiku fakt ne. Nvidia mě přesvědčila, že si mám za stejné peníze raději koupit věci, o kterých jsem si dříve myslel, že si je nikdy nekoupím, protože by to bylo vyhazováním peněz z okna. Už si to nemyslím, raději si koupím za two grands kytaru třeba, taky to mám jako zábavu a alespoň to za 2 roky nepřijde o tu cenu, tzn. mnohem lepší investice.

Je vůbec někde strop? 100K za herní grafiku? 200K za telefon? Už se těším na recenze s profesionální deformací "recenzenta drahého HW", co nově začnou vše pod 2000$ považovat za lowend. Btw dneska jsem si byl po cestě autem skočit v Penny pro vodu, přede mnou byl chlápek co měl v košíku jeden jogurt zlevněný o 40% a k tomu jedny trenýrky. Paní u pokladny mu řekla, že trenýrky se prodávají po dvou kusech, tzn. že by si musel koupit dvoje, tak chvíli přemýšlel a pak odmítl, vzal si teda jen ten zlevněný jogurt za 10kč a šel. Takový normální důchodce, slušný chlapík, ale třeba jen šetří na novou Nvidii, kdo ví...
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 08:02:35

Přesně tak. A líbí se mi ten "conditioning", co Huang a spol. spustili. Nejdřív vypustili, že cena bude 2000 a teď už to má být "jen" 1399, a to je přece super cena, je to úleva oproti dvěma litrům a skvělá value!

Tím pádem bude 3080 stát okolo ceny dneší 2080 ti a 3070 bude tak za 20 litrů.

Prostě zase se to posunulo o celý patro nahorů. Děkuji nechci. To si radši koupím konzoli a k tomu pořádnou OLED tv a PC gaming mi může políbit prdel.
joyster1787 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 18:34:20
avatar
Moja reč toto už je čisté šialenstvo čo predvádza Nvidia.Vidím to tak , že ak AMD neponúkne svoje karty výrazne lacnejšie tak idem do konzoly. Neverím,že nad tým vôbec uvažujem ale je to proste tak... Za herné karty opakujem HERNÉ KARTY!!! dávať také prachy to proste nie je normálne. Tak pôjdem na 60fps na TVv 1080p a joystickom aspoň si zahrám konečne všetky tie exkluzivity čo som vždy závidel PSkárom ...Proste dávať za HERNÉ karty prachy ako za slušné auto tak to teda nie ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 19:09:11

To snad né. Co kdybys sledoval raději herní tituly které chceš hrát a jaké nároky mají na HW? Beru to z pohledu herního výkonu dnešního lowendu/mainstreamu. Ty nároky hned tak nestoupnou. To honění ve výkonu a cenami mezi AMD a NV je jejich boj. Ne náš
Určitě aby sis mohl zahrát nové hry na plné detaily v rozumném rozlišení, tak na to nebudeš potřebovat z dnešního pohledu highend, za pár měsíců mainstream
joyster1787 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 20:29:28
avatar
A práve preto si kúpim rovno konzolu za pár šupiek a mám pokoj.To je to isté ako ten lowend PC .Takže načo mám mať lowend PC,keď môžem mať konzolu a herné tituly ,ktoré ma aj tak najviac zaujímajú.Takže ešte raz ak mám robiť kompromisy a kupovať mainstreamové PC tak ďakujem nechcem kúpim si rovno konzolu...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 19:28:21
avatar
Pokud je tam někde logika, tak já ji nevidím;-)

On snad nákup high-end komponent do PC někdy dával finanční smysl? Stavím PC už 20+ let a nevzpomínám si, že by to tak někdy bylo...

Co se týče GPU, vždycky stačil vyšší mainstream aby sis zahrál téměř cokoliv na vysoké detaily. A dnes ten mainstream jen nestojí 6-9k, ale už bohužel 9-12k. Jo, šlo to nahoru. Ale to naše příjmy taky. Je to nepříjemné, ale není to žádná velká tragédie.
Věřím tomu, že na RTX 3060/3070 a RX6700/6800 si zase zahraješ všechno a nebudou stát majlant.
Takže to nevzdávej a počkej jak se to nakonec usadí!
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 20:20:10
avatar
Ano dává finančně smysl v momentu kdy ten HW je užít na práci co ti vydělá nebo tě živí. A karty jako titan RTX 2080ti a budouci 3080 a lepší jsaou na tohle velice vhodné, protože jsou za dobrou cenu proti quatro a odvedou v renderování naprosto stejný výkon jako adekvátní quatro karta. A proto se také ceny těchto karet šroubují nahoru a nahoru. Být to jen na hraní. Tak se pořád pohybujeme u karet S 8GB videopaměti a cenou do 16 tisíc.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 19:49:16

Berieš to priliš pesimisticky, ja kupujem GPU podla toho čo hrajem, napriklad asi najnaročnejšie hry na hardware čo hram momentalne su GTA5, World of tanks a PUBG.
Tie maju hardwarove naroky
CPU: i5 4 jadro aspoň 3,2GHz
GPU: GTX660 (2 GB) / Radeon HD 7850 (2 GB)
RAM: 4GB

Momentalne hardware čo mam to zvlada na 144Hz po zniženi AAA a to mam GPU GTX1060 6GB žiaden zazrak.
Nepotrebujem RTX 3090 aby som si vychutnam svoju oblubenu hru.
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 08:44:22

Souhlas. Taky jsem socka. Místo "kravin" jako grafika (a vůbec PC) jsem koupil auto, myčku a skříň. Jasně, původní vrak by ještě jezdil, stará skříň by taky ještě chvíli vydržela a bez myčky by taky člověk chvíli vydržel. Ale prostě $2k (ani $1,3k a vlastně ani těch $499 za 3070) nevyhodím za grafiku. Řekněme tak max do $400. Uvidíme co za to nabídne AMD
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 09:19:49

rad citam, ze nie som jediny kto takto zmysla, tie ceny su uplne mimo realitu, aby som daval iba za GPU taketo palky tak to je uz mimo, nie som chudak ale je to proti mojej psychike. Kam sa takto dostaneme? piata/siesta seria GPU bude v cene jazdeneho 5 rocneho auta? chore, to si radsej kupim konzolu. Skoda ze nebojkotuje viac ludi nakup takto nezmyselncych drahych kariet, potom by sa davali normalne ceny.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 01:36:43
avatar
Hi-end grafika za 37K! To snad ne, čekal bych, že s příchodem konkurence bude nejvýkonnější herní gpu tak do 25K.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 10:48:43
avatar
problém je že tu konkurence není, bude tu třeba až za několik měsíců kdy vyjde ta top verze NAVI 2X s HBM a kdoví jestli i ta bude dost výkonná na to aby se dala nazývat konkurencí pro RTX 3090, pokud bude výkonnově +- na stejné úrovni a bude "jen" za 25k tak potom bude muset jít 3090 s cenou dolů,
ale spíše bych řekl že pokud AMD zjistí že má vlastně +- stejně výkonnou kartu jako RTX 3090 kterou Nvidia prodává za 37K tak nepůjde s cenou až o tolik dolů a bude ta karta minimálně za 30K
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 07:55:53

RTX 3070=RTX 2080TI Cena naprosto paradni!To bude prodejni GRÁL
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vypálený rybník 2020-08-19 20:49:28
avatar
Tím je myšleno to, jak AMD musela snížit původně oznámené ceny, aby to nevypadalo blbě? A někdo jim věří, že to od začátku plánovali?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 07:47:14
avatar
Hošové, vy neustále nechápete, že s příchodem 2080ti se z těchto karet už staly vývojové nástroje. Už to nejsou jen herní grafiky a s tou porcí pamětí co to má, věřte tomu, že i za 2000 se to bude prodávat velice dobře. Hráči ať si koupí 3080tku s 10GB ta 20tková a potom 3080ti ( zda bude) nebo 3090 jsou karty pro lidi co vědí co kupují a nebo pro ty, kterým jsou prostě peníze u zadku.
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 07:51:23

Herni bude RTX 3070 Toho vykonu za ty prachy.Uz se tesim na Bazary A ty ceny karet
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Warzone 2020-08-19 08:11:34

Chtěl bych grafiku co utáhne Warzone ve 2K a dropy do 150FPS na max detaily (144Hz monitor), taková karta tu zatím není. Jo a s cenou do 12K no nic ,budu muset ještě pár let počkat
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 08:33:47

Tipuju ze to hrajes jen pro zabavu.Zadne silenosti TIPUrofi..atd.No proto je tech 150fps na 144Hz vlastne k H...U. Staci 50-60Fps na 100Hz
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 09:36:35

No aby si AMD tím mlčením zase spíše neublížilo. Už teď se nové RTX 3000 řeší více než velké NAVI, teď když NVIDIA ty grafiky na počátku září uvede, tak se veškerý zájem bude soustředit na ni a AMD bude stále mlčet? Geekové (jako my), co hltají každou informaci o novém HW, samozřejmě ví, že se chystá konkurence od AMD, ale až si BFU budou na všelijakých i mainstreamových magazínech číst o tom, jak nová generace grafik (NVIDIA) posunuje výkon a jak raytracing fičí X krát rychleji než před tím a kdesi cosi, těžko, pokud chce nový PC, bude čekat několik měsíců na AMD.

Marketing AMD by měl přejít do útoku a začít lákat lidi na to, co chystají oni a ne mlčet a spoléhat na to, že lidi o nich ví.

Tohle opět nedopadne dobře. :-(
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 09:46:07

Jde o to, zda mlčí schválně, nebo nic neuniká, protože do vydání je daleko a došlo k odkladu.

Nemám z toho dobrý pocit. Navíc jestli Huang fakt zase zvedne brutálně ceny, tak to znamená, že si věří a ví, že u AMD bude zase nějaký problém.

Tady admin za vším vidí strach nVidie z konkurence, zatím ale všechno nasvědčuje o opaku.
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 11:06:49

Věřím, že mi v práci přidají a půjdu si pro 3090 za 37k. (najivní magor)
Nechápu, proč nové technologie stojí takové rakety. Možná to způsobila sama AMD, že nebyla schopna konkurovat a nevyvíjela paralelně s Nvidii tytéž technologie ve stejný čas. Možná by pak potřebné zdroje byly levnější a ve výsledku i náklady na výrobu akceptovatelnější.
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 11:22:49

Ta karta stát 37 nebude, bude to mnohem víc. 2080 ti taky měla stát 999 a nikde se za tolik neprodává, je to většinou okolo 1400 - 1500 dolarů.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 11:59:33
avatar
již začátkem roku 2013, tedy před 7 lety tu byla top herní karta od Nvidia - GTX TITAN za 999 dolarů tedy, nějakých 25K ( medián mezd v ČR v té době byl 20 051 Kč Odkaz , začátkem letošního roku to bylo 29333 Kč Odkaz tedy téměř o 50% vyšší), a to nepočítám ty dvoučipové karty jako TITAN Z z května 2014 který byl za 2999 dolarů tedy za nějakých 75K
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 12:18:59
avatar
Chtěl bych vědět, kolik lidí tu má průměrnou mzdu - 80% zaměstnanců se k ní ani nepřiblíží, protože průměrná mzda díky platům vládních činitelů stoupá, ale reálné platy ani omylem.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 12:24:54
avatar
proto jsem uváděl medián který vynechává horních 20% a ne průměrnou mzdu která počítá se všemi
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 15:47:48
avatar
Hm, hezké. Asi bych měl změnit zaměstnání, protože já jsem si za posledních 15 let polepšil asi o 1000,- takže i nějaký medián je utopie.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 16:06:02
avatar
Tak to je asi především tvůj problém.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 22:58:41
avatar
Ano, je to můj problém, ale kdyby měl tvůj přístup každý, tak nemáš co jíst, nemáš si co obléci a nemáš kde bydlet.
OnGameOff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 05:57:04
avatar
Myslím, že kdyby měl jeho přístup každý, tak se velmi rychle zbortí prohnilé domečky z karet a velmi rychle je nahradí nové, jiné, třeba lepší. Každý je nahraditelný, i ty! Ano, ten domeček nyní stojí jednoznačně díky tobě, ale ty hniješ současně s ním:-(
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Práce není POSLÁNÍ ! 2020-08-20 07:12:45
avatar
Absolutně špatně. Svět opravdu nefunguje jen protože si někteří jedinci nechají naložit. O tom to opravdu není. Hlavně v době kdy byla prakticky nulová nezaměstnanost dělat za almužnu..... To dělá opravdu jen jedinec trpící méněcenností nebo jiným problémem. Práce není poslání.

Je to jen práce a ta žere spoustu času a dělat něco za nízkou mzdu je mrhání časem a svým životem. To je to co by si každý měl uvědomit. Dnes má každý spoustu možností chce to jen nesedět a nečekat že to přijde samo. Zní to sice jako klišé z huby nějakýho motivátora co se snažej prodávat dnes na každým rohu a přitom ty jejich řeči jsou defakto k ničemu, ale je to opravdu na každým jak naloží se svým časem.

Já ze svýho dřívějšího hobby co jsem dělal ze zábavy mám dnes druhý povolání co mi vydělá více jak moje regulerní práce a za tu regulerní jsem na té průměrné mzdě.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 10:00:44
avatar
V době, kdy byla nulová nezaměstnanost jsi za to, že nepracuješ šel sedět. Takže i když jsi dělal za almužnu, tak jsi byl rád, že můžeš dělat a rozhodně to nebylo méněcenností ani posláním, ale pudem sebezáchovy.

Ano, práce žere čas a mohu jít do oboru, kde se točí peníze, ale tolik pracovních míst, aby to mohl udělat každý, tam není. Když lidé přestanou pracovat v méně placených zaměstnáních, tak si TY za své peníze nic nekoupíš, protože prostě nic nebude. Věci opravdu nevznikají v regálech obchodů, ale tím že je někdo vyrobí a na té výrobě se zaručeně podílí i někdo v nedostatečně platově ohodnoceném zaměstnání. Pokud tyto články odstraníš, tak prostě nebudou žádné výrobky ke koupi a žádné služby k užívání.
Nesmíš ani zapomínat, že stejná práce je v různých regionech různě placená. Je třeba podstatný rozdíl mezi cenami v Praze a zbytku republiky. Za cenu, kterou v Praze zaplatí bez řečí, mne jinde pošlou do míst, kam slunce nesvítí.

Ne každý má to štěstí, že mu něco, co dělá pro zábavu, vydělává peníze. Opravdu ti to přeji, ale zkus se zeptat svých příbuzných a známých nebo koneckonců lidí zde na foru, kolik z nich je na tom v tomto ohledu stejně jako ty a asi budeš překvapen.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 10:43:24

tak jako je celkem hodne IT firem, ktere slusne zaplati i juniora, kterej nic moc neumi a u kteryho pocitaj, ze prvni pul rok ho budou jen zaucovat. korona navic IT obor dost nakopla a navic uz casto ani neni problem delat v prazske firme za prazskou mzdu na homeoffice treba z ostravy...chce to jen obetovat nejaky volny cas a vzdelavat se, prihlasit se do nejakyho kurzu apod. a hlavne nebrecet na forech. pred par roky i jednu kamaradku s pajdakem manzel dotlacil do nekolika IT kurzu, pak zacala delat testerku, napred "hloupy" klikani, k tomu se ucila programovat a presla k automatickym testum a po 4 letech uz QA oddeleni vede a ridi tam 7 lidi..ze mzdu ma za 4 roky uplne nekde jinde asi doplnovat nemusim. ze nekdo musi makat i v mene placenych oborech je jasne, no linych a hloupych lidi co na sobe pracovat nikdy nebudou, a radsi pisou komentare na fb nebo novinkach a sleduji vymeny manzelek a superstar, tu mame v cesku dost...
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 11:09:14
avatar
V tom případě ti doporučím přestat psát komentáře a jít se dovzdělávat.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 13:44:20

ja ale nebrecim ze sem si za poslednich 15 let prilepsil jen o tisicovku
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 16:35:30
avatar
Já nebrečím, pouze jsem to konstatoval, to ty vidíš věci, které neexistují.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-21 08:48:30

Ja bývam na východe najchudobnejšej časti Slovenska tu je o polovicu nižší plat ako v Bratislave nezamestnanosť 16% mám v čistom smiesnych 10600€ ročne, ale popri práci si privirobim bočné zakazky
6000€, vypomáhal v urbariate 3000€, vcelarim 6700€ pomáham spravovať server 2400€, vypomáhal s projektami vybavujem kreslím 7000€ Za ďalšie pomáha aj skromnejší životný štýl nepotrebujem Apple telefón Mercedes na dvore značkové oblečenie dovolenku v 4 hviezdičkovom hotely či GPU 3090 a potom si vystačis aj s kľúdnou pohotovou prácou čo ťa baví aj za menej peňazí.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-21 08:57:21
avatar
Se na tom Slovensku máte teda dobře. Když v nejchudobnější části slovenska dávaj 24000Kč čistýho
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-21 11:20:48

Keď to porovnam ale s kamošom v česku...
On robi u CNC strojoch, pride do prace skontroluje, nastavi cca s 12 hodinovej šichty mu to zaberie 1h a zvyšnych 11h čumi na telku hraje hry, alebo spi, a plat ma 62 000Kč mesačne a do prace chodi 3-4x do tyždňa.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 13:51:47
avatar
Tak to jsem rád, že tu máme takové seběobětavce. Jistěže plno lidí dělá práci, která je nebaví, ale když už tak se zařídím tak aby i ta práce co mě nebaví bylo co nejlépe zaplacená a určitě nebudu dělat někde za minimální mzdu jen protože by si ostatní neměly potom co pořídit. Každý si lehne jak si ustlal. To že většina lidí jen čeká že to přijde samo je jejich problém.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2020-08-21 06:54:57
avatar
A pokud je člověk komunikativní typ, tak ani nejsou potřeba extra znalosti k slušnému příjmu. Dá se uplatnit v multilevelu. Znám pár takových lidí.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 20:28:42
avatar
Chjo, tys to ještě pořád nepochopil?

Téměř nulová nezaměstnanost tu byla minimálně poslední 3-4 roky. Nikdo tu nemluví o době před revolucí - už proto, že většina jí ani nezažila ;-)

Díky té téměř nulové nezaměstnanosti se firmy predháněli ve zvedání platů, páč se báli přijít o zaměstnance. Sehnat nového bylo zkrátka peklo.
Na spoustě míst se co vím za ty 4 roky zvedli platy o 30-40% a dle zmíněného mediánu to někde muselo být i mnohem víc.

Takže pokud to u tebe byla tisícovka, tak tě zaměstnavatel pěkně zdírá z kůže a je to od něj podraz. Na druhé straně, pokud ses sám neozval a nechal ses, tak je pochopitelné, že sám s nabídkou přidání nepřijde. Obzvlášť jestli má pocit, že tě má jistého, že mu nikam neutečeš.
Zkrátka, každý svého štěstí strůjce;-)

Kolikrát jsi třeba zkoušel odejít a najít si jiného zaměstnavatele, u kterého lidi nedřou za almužnu? Hádám, že za ty roky ani jednou...

Nemusíš hned měnit obor, aby sis polepšil. Často stačí jen konečně přestat držet nad vodou firmu nějakého vykuka, který to buď neumí a potácí se kousek nad bankrotem a nebo naopak dobře umí odírat zaměstnance...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 06:16:45

No to by asi měl. Protože jen minimální mzda za tu dobu stoupla o 100%. Nebo chceš-li, o více než 7000.
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 14:27:38

3070 za 13.300,- by byla bomba. Ale raději se nebudeme predcasne radovat.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 15:56:54

Bola by to bomba určite, ale RTX 2070 stoji od 14000-17000Kč
To by muselo AMD poriadne zatlačiť na Nvidiu aby až tak s cenou išla dole.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 17:28:50

Oficiální cena je 499 dolarů. Což by mělo být i u 3070. Takže očekávám stejné ceny jako aktuální 2070S. Stejně tak to vypadá s 3080
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 18:02:00

ak sa bude na alze predavať 3070 499 dolarov = 415€ pri vydani, tak ti ju kupim a pošlem bezplatne domov
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 18:33:34

Snajprik ty jsi strašný šašek. Píšu oficiální cena. Což je samozřejmě cena minimálně bez DPH. Jestli se k tomu počítají i clo a jiné věci, nevím.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 19:20:48

Ahoj renmou! Ode mě tentokrát plusko (já vím, nezáleží ti na tom, ale chtěl jsem se pochlubit, tak mi to promiň).

Ohledně grafik: modely výkonově 3080 a výš (je jedno zda NV nebo AMD) se dají docela efektivně využít i na jiné věci než hry. Pokud nepotřebujete profikartu, tak to bude dobrá volba. Nicméně 37K+ pokud je ta karta prodávána v kategorii herní mi přijde opravdu moc. Já osobně poměr práce a hry 60:40 a cílím výkonově 3080 20GB a protějšek od AMD. Očekávám konečnou cenu 25-30K a dobu používání v mém compu cca 24 měsíců. Ano vím je to hodně, ale berte to tak, že ta práce co na tom dělám mi to v pohodě zaplatí a není to mé hlavní zaměstnání. Pokud AMD vyloženě nezklame a bude výkonově na úrovni 3080 20GB za lepší poměr cena/výkon je rozhodnuto.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 22:37:34

Pluska a minuska jsou mi jedno. To máš pravdu. Ale díky. Píšu co si myslím a vyjadřuji svůj názor. Jestli se s ním někdo stotozni nebo ne je na každém
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 21:08:53

Ja som realista, kludne si urob fotku mojho prispevku s minuskama a pozri si ho o 2 tyždne a pochopiš prečo som toto napisal. To by sa muselo nebo otvoriť, aby Nvidia kartu 3070 s vykonom na urovni 2080Ti predavala pod cenu 2070.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 21:40:55

U tebe je spíš problém v tom, že všichni se bavíme o oficiálních cenách a ty se bavíš o cenách, za které to kupuješ. To jsou totiž dvě různé věci.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 22:02:39
avatar
U nej je problém v tom že se baví jak někdo koho pustili včera z ústavu a nebo spíše někdo kdo by tam měl zítra nastoupit.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 12:52:24

Oxbowww píše o reálnej cene. Myslím si že všetkým nám je jasné že ta reálna cena bude podstatne vyššia žiadnych 415€ ale 650-800€
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 13:54:42

Oxbowww se baví o oficiální ceně, která je uvedena v článku (zatím samozřejmě spekulace o ceně, není to potvrzeno). Ta je Údajných 499 dolarů, což je při kurzu 22 korun a započítání DPH cca těch 13300.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 20:05:17

oficialna cena 499USD =10978Kč = 415€
realna cena o ktorej sa bavime 605USD = 13300Kč = 511€

Ja som mu napisal že realna cena nebude 13300Kč lebo 2070Super stoji 14000-17000Kč
Preto pišem že treba počitať s cenou 650-800€ = 16900-20800Kč
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 20:21:05

Já ti nevím. Jsi opravdu tak blbej? Nebo to jen děláš????
Oficiální ceny se udávají BEZ DPH!!!!!!
To znamená, že u nás v ČR je daň 21%.
To znamená, že:
499 x 22 = 10978,- BEZ DPH!!!!
10978 x 1,21 = 13283 Kč S DPH!!!!

Toto je uvedená oficiální cena (která není potvrzená).
Už to chápeš????? Nebo jsi jen troll???
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 20:26:16
avatar
On to takto jede i na jiných fórech takže ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-20 20:28:12

Dexter1: Jako toto už je fakt na Chocholouška. To není normální. Je možný, že může být někdo tak tupej? Nebo jsem to od začátku psal nějak nesrozumitelně?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-21 09:15:46

Poviem to už skrátené ak očakávate stejne ceny ako u 2070 tak asi o svete hardware vieš toľko čo učia v skvolke o 14 dní možno pochopíš aj ked tomu už neverím.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-21 09:58:38

Ano, očekávám stejnou oficiální cenu jako u 2070. Ta byla 499 dolarů. Když bude dražší, tak bude dražší. S tím nic neuděláme. Ale podle článku se spekuluje o oficiální ceně 499 dolarů, což je cca 13300 korun
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 16:52:10
avatar
Můj letošní rozpočet na GPU je cca 12-15 000,- bohužel na RTX 3080 to zdaleka není a nebude(nejsem blázen abych utratil 20K+ za grafiku, která bude za 2-3 roky zastaralá), ale RTX 3070 v nereferenci by se tam mohla vejít, ještě počkám co AMD a pak se rozhodnu.
Ve hře je ještě 1 alternativa a to PS5, který by měl stát do 15 000,- a výkonem očekávám RTX 3080 a výš, ale za daleko nižší a dostupnější cenu.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 17:15:13
avatar
To ze bude mit PS5 nebo Xbox vykon u 3080 zapomen. To je bez šance.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 19:07:07

RTX 3070 16GB by měla vydržet
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 20:49:01
avatar
ps5 výkonem očekávej tak max kolem RX 5700 XT.
pan.karel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-19 19:10:03

V roce 2015 jsem koupil GTX 970 za 10k a v roce 2019 jsem ji vymenil s doplatkem 2k za GTX 1070,takze za nejakejch 5,5 roku jsem utratil 12k za grafiky,to mi prijde v pohode ) Mozna udelam dalsi upgrade,ale vic jak 5k do toho strkat nebudu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 576x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 388x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1172x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1495x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6