Kolik výrobců bude i nadále vyrábět grafické karty NVIDIA? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 24 říjen 2008
altNa internetu je žhavým tématem diskuse nad budoucností mnoha výrobců grafických karet, společnost prý hodlá upřednostnit jen 6 z nich …

 

 

   Ačkoliv to oficiálně NVIDIA vehementně popírá a spolu s ní i řada dotčených výrobců, je takřka všem jasné, že řady výrobců grafických karet s čipy NVIDIA výrazně prořídnou - stávající stav je neudržitelný. Indicie k tomuto máme už řadu měsíců nejen od společností vyrábějících grafiky, ale i od společnosti NVIDIA. NVIDIA sama už dlouho mluví o tom, že sníží počet svých partnerů, protože je jich až příliš a sami vůči sobě konkurují, nemají stejné podmínky a náklady na kormidlování těchto partnerství nejsou pro společnost NVIDIA zrovna nejnižší. Navíc se do toho jistě neplánovaně přidala nepříliš dobrá situace na poli NVIDIA grafických karet, které jsou zkrátka výrobně velmi drahé, ale díky úspěchu konkurenční AMD a její ostré cenové politice, jsou prodejní ceny výrobně dražších karet velmi nízko a jak mě osobně potvrdilo několik výrobců, výroba grafických karet NVIDIA už opravdu není to, co bývalo. A tak jsme byly svědky ukončení exkluzivního partnerství hned od několika společností. To však není vše ...

8800GT-MSI

 

   Společností vyrábějících grafické karty s čipy NVIDIA je opravdu hodně a asi tušíte, že třeba velký výrobce, který je ASUS, má trochu jiné a lepší podmínky než nějaký menší výrobce. Těmi podmínkami myslím například počet dodaných nových grafických jader, kdy se na počátku výroby zkrátka nemůže dostat na všechny. Možná také nevíte, že NVIDIA si také klade různé podmínky vůči svým partnerům. Například NVIDIA měla velký přebytek slabých grafických jader G86 o které zkrátka nebyl zájem. NVIDIA tedy tlačila na výrobce, že ano, dodá jim takový a takový počet nových jader pro nové grafiky, ale musí si vzít tolik a tolik starších jader. Samozřejmě že ve velmi konkurenčním prostředí nejsou podobné podmínky únosné pro každého. Nemluvě o tom, že se poté ukázalo, že nová grafická jádra na nových grafických kartách nebudou zdaleka takový zlatý důl, jak si NVIDIA slibovala. Následovalo objevení problému s kvalitou výroby grafických jader, kdy potencionálně je vadné vše, co NVIDIA za několik měsíců vyrobila, což situaci a náladě mnoha výrobců také nepřidalo. Mnozí dnes tak při dotazu i na své grafické modely s NVIDIA čipy jen krčí rameny a radši se moc nevyjadřují a svá vyjádření omezují na slova: „no však víte sám, jak to dnes je, ale vyrábíme, nabízíme a zákazník ať si vybere". To, že mezi společností NVIDIA a jejími partnery nevládne zrovna skvělá nálada a na sliby společnosti NVIDIA už moc nedají, dokládá i fakt, že valná většina výrobců ještě vůbec nepředstavila své grafické karty GTX 260 s 216 jednotkami a vyjadřují se o ní ve smyslu, že nepřináší nic nového, je nevýhodná a kdyby ji měli prodávat, tak mohou starší GTX 260, které už tak mnozí prodávají za skoro výrobní náklady, hodit z okna.

8800ultra

 

   Do této situace tak byly vypuštěny zprávy o údajném ukončení výroby NVIDIA grafik několika značek, mezi něž patří  Foxconn Electronics, Elitegroup Computer Systems (ECS), Biostar Microtech, Club3D and Albatron Technology. Tyto společnosti by již dále grafické karty NVIDIA vyrábět neměly - ale žádná to nepotvrdila. Do toho se ale na světlo světa dostala řada informací o tom, že NVIDIA údajně chystá odseknout větve pod dalšími partnery a jistotu další spolupráce mají mít jen společnosti EVGA, PC partner (ZOTAC), Asus, MSI, XFX a Palit. Jistě vám neujde, že mezi těmito jmény chybí řada výrobců, například Gigabyte či BFG a osobně bych se divil, kdyby tyto společnosti zrovna chyběly. NVIDIA také tyto informace vehementně popírá a spolu s ní i řada výrobců, kterých by se to mělo týkat. Bohužel na pravdivost těchto prohlášení se nelze příliš spolehnout. Ostatně v současné hospodářské krizi, kdy cenu akcií ovlivňuje snad i nálada Eskymáků, nejsou zprávy o možném ukončení výroby u mnoha partnerů žádané, nemluvě o tom, že tyto společnosti mají tisíce grafických karet stále na skladě a ve výrobě. Naděje některým svitla v tom, že NVIDIA prý nehodlá jejich úplné odříznutí. Jen se prý chystá část upřednostňovat, co se týká podmínek, přednostních dodání nových jader a tak podobně. Ono to dává docela rozum a smysl, a nelze říci, že by už dnes neměli někteří partneři lepší podmínky. Ovšem na druhou stranu upřednostnění těchto partnerů by znamenalo vlastně znevýhodnění jiných, což by se zcela určitě projevilo na konkurenceschopnosti a zcela určitě by to někteří menší nevydrželi. Není tedy divu, proč někteří dávají mezi ukončení spolupráce a preferování vybraných partnerů, rovnítko. Pokud bych měl říci svůj názor, pak k nějaké redukci počtu výrobců zcela určitě dojde, avšak nemyslím si, že by sama NVIDIA udělala až tak rázný krok a odřízla by tolik značek. Jsem však přesvědčen, že si vybere menší skupinku těch, se kterými bude více spolupracovat, což ale povede k tomu, že někteří výrobci budou muset svou výrobu skutečně zavřít a tak se můžeme dočkat možných obchodů a přesunů menších výrobců pod křídla větších. NVIDIA však pravděpodobně strkat své partnery do jámy sama nebude, jen každého postaví od jámy různě daleko a pak řekne hop ....

  Myslím, že celá situace se ještě bude pěkných pár měsíců propírat a možná to někteří menší vzdají. Mezi těmi většími se bude lámat chleba až v polovině příštího roku s uvedením nových grafických generací. Pokud se nová generace grafik NVIDIA povede, určitě se na tom uživí více výrobců a velkých změn se nedočkáme, pokud se ale nepovedou ....

Zdroj: Fudzilla, HEXUS, Dailytech

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A jeje 2008-10-24 13:40:19

Z pohledeu NVIDIE je to logický krok, aby spolupracovala s méně společnostmi, zvláště když prodeje nejsou uspokojivé a navíc ušetří nějaké to kancelářské místo, když bude spravovat méně odběratelů. Vzhledem k počtu výrobců by to pro nás zákazníky nemělo znamenat nějaké výrazné změny, ani snad zdražení. Výrobců bude i tak dost a hlavně většina tuzemských prodejců má stejně v nabídce jen omezené množství výrobců a karty prodává z více než velký ziskem . Snad jen, že nebude nabídka tak různorodá (výbava, doplňky ke kartě, hry atd.) díky menšímu počtu značek.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 13:52:24
avatar
PC Partner = Zotac, takze toho nepotopi ;) a o Gigabyte by som sa nebal.
cistit partnerov a vyrobcov nieje zle, len aby to nedopadlo ako s 3dfx, chceli si jadra a grafiky vyrabat len sami, a ako skoncili aj so skvelimi grafami..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 13:56:48
avatar
jo pravda, ten zotac nikdy nevím ke komu přifařit
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-25 02:00:25

No tak jsem se spletl, promiňte že žiju ..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 14:45:25
avatar
Sapphire určitě ne, to je Exkluzivní ATI-AMD výrobce , tak co by dělal u NVIDIE?
El Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Potřebuješ poučit 2008-10-24 17:26:15
avatar
Většina těch tzv. exkluzivních výrobců vlastní (nebo je vlastněna) někoho, kdo vyrábí karty druhého výrobce. Takový PowerColor, což je exkluzivní výrobce ATI, vlastní Gainward, který byl ještě nedávno exkluzivním výrobcem nVidie. Toto je naprosto běžné.
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 18:50:58

teď ale vystává otázka jestli to tak dělají kvůli lepší konkurenceschopnosti karet ATI a nvidia a nebo aby se v případě propadu jedné mohli opřít o druhou (což je podle mě pravděpodobnější)
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to: El Condor 2008-10-25 11:07:04

uvodom - sorry za offtopic.. aj ked sa moja otazka v podstate tyka grafickych kariet...

chcem sa spytat El Condora, ci sa uz stretol s problemom, resp. ci sa sa mu podarilo rozbehat Xgl/Compiz na dvoch monitoroch.. aby som bol presnejsi - rozchodit 2 monitory nebolo nic zlozite, stacilo nainstalovat NV odladace a urobit male upravy v xorg.conf... 3D desktop aj Compiz chodi na dvoch monitoroch v pohode, akurat ze je akcelerovany cez CPU a nie grafickou kartou... po zapnuti Xgl mi sice compiz akceleruje cez GPU, ale len na jednom monitore.. druhy sice zostane zapnuty, ale akoby tam ani nebol... nastavit to urcite ide - tu je dokaz Odkaz , ale pravdepodobne na rozbehanie Xgl/Compiz + 2 monitory uz moje znalosti linuxu nie su dostacujuce...
// mandriva 2008.1 64bit, gnome, 2x 22" LG 226WTQ, NV8800GTS

//edit: teraz akurat rozmyslam, ze moj problem by mozno vyriesila mandriva 2009, ktora podla recenzii by uz mala podporovat viac monitorov - aspon podla nastaveni priamo v ovladacom centre mandriva.. planujem vsak pockat este par mesiacov na 2009.1, ktora by uz mala mat vychytane niektore "muchy", ktore sa v tejto prvej verzii objavili.. nie je to nic zasadne, ale 2008.1 mi zatial plne vyhovuje..
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jak asi? 2008-10-24 14:05:52
avatar
ted me napadla takova otazka..jak se prepravuji jadra k vyrobcum? jen samostatny jadro v cemsi zabaleny a nebo uz i s PCB ? vsude se pise ze jsou jadra dodavany ale jak?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 14:20:12
avatar
tak většinu se prvních pár desítek tisíc karet vyrobí u jednoho výrobce a ostatím se rozešlou už karty, ti si tam nalepí své samoleky a zabalí do svých krabic, další výroba karet už pak probíhá v továrnách samotných výrobců na jejich PCB. Výrobcům karet se tak dodávají samostatná jádra
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 14:56:19
avatar
A když se trh novýma kartama nasytí, tak začnou vymýšlet chytáky jako jinej chladič, přetaktovaný verze apod., chápu to dobře?
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 15:47:24
avatar
Jo
EDIT : Né že by mi to rvalo žíly, ale za co je ten palec dolů?!?!?! Fakt bych to rád věděl!!
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BoSpring 2008-10-24 15:54:02
avatar
k editu:sis ještě nevšiml že todle je tradiční česká mánie? můžeš napsat cokoliv a vždy se najde nějakej závistivka co ti dá mínus..
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - budy 2008-10-24 16:43:42
avatar
jasně, to už vím , jenom jsem chtěl vědět, kdo???..čímž se dostávám k další české vlastnosti...zbabělost
EDIT : nazdar "Onin", dík za ten palec dolů. Škoda, že můžeš dát jenom jeden viď!! A nezapomeň si vyměnit plíny, aby ti sestřička nevyhubovala )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 16:45:54
avatar
Onin???
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 16:50:02
avatar
no jo, mám u něj jenom červený palečky?!?!asi mu nejsem sympatickej ,ale nějak se z toho dostanu - večer zapařím(gambáč) a uvidím
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 17:27:43
avatar
oni ty palce se nedaj brat vazne..staci dat nejakymu fanatikovy/nvidiotovi dat najevo svuj nesouhlas s jeho nazorem a co on udela?no zacne ti davat vsude palce dolu to nema cenu resit protoze misto toho aby se palce davali objektivne za kvalitu prispevku a dobry nazor davaji se spise z ciste osobnich duvodu..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 19:42:18

Ale podle Tebe by to právě tak má být, ne? Dělá tak, jak je mu výhodné. Mělo by se Ti to libít
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 19:45:39
avatar
ale proc by se mi to melo libit? samozrejme ze se mi to nelibi..ale takovy uz lidi jsou..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 20:54:07

1. Pokud by všechny lidi byli takové, žili bychom v jeskiních.
2. Sorry, máš pravdu. Jsou egoisti, protože mají radi sebe více, než Tebe, že jo?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-25 00:53:13
avatar
no nevim jakou maji spolu souvislost hodnoceni prispevku z osobnich duvodu a jeskyne trosku mimo...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 20:09:04

Prosim te nebrec...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-25 23:20:54

No a mně někdo najednou běhom 30 minut dodal -1 do spousty mých starých hlašení. Asi El Condor rozhodl se přece ukázat jako takřka antičegevara a potichu odvažně zautočil na mou digiauru. Není někomu škoda času!
Je to k smíchu...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 20:03:29

No, možná někdo nesouhlasíl s původní myšlenkou. Například, mně se zdá, že přece některá alternativní řešení se objeví i ihned na začátku. Ale nejsem se tím tak jistý. Někdo může být jistější, než já, a možná, že mu na tomto faktu záleží a nelibí se mu, že vydáváš jako konzultaci tvrzení z jeho hledisku chybné. (netvrdím, že chybné je)
Někdo může dávát zápor, například, protože se mu nelibí forma - přílíš krátce, přílíš dlouze, někdo nemá rad emotikony. Někdo bude pokládát toto téma za offtopic. Někdo, možná, si myslí, že "jo" není dost literární výraz. Pro některé možná, není v tobě citit vojenská disciplína, a "ano, Pane", by znělo akorát... Jsou různé lidí.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 14:28:25
avatar
bali se do sacku na svaciny .. aspon podle me
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 14:48:59
avatar
Podle poruchovosti dnesniho spotrebniho IT zbozi a podle toho jak casto sam reklamuji(cca kazdy 4. produkt), bych to videl ze to nabiraji vidlema
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 22:43:53
avatar
Jo a každej výrobek pokřtí ničim nezkaženou vodou z vodovodu.. (taky mam podobné reklamovací zkušenosti..).
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 14:58:44
avatar
Měl bych jednu prosbu, nemohl bys DD dělat kratší odstavce? Když je to takovýhle dlouhý jednolitý blok tak se to hrozně špatně čte a hůř se v tom orientuje...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 16:42:12
avatar
OK
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 22:36:06
avatar
Díky moc
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 15:36:03
avatar
Ale s těmi Eskymáky ses trefil naprosto přesně
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 15:36:30
avatar
U toho BFG bych se divil, ty dělaj dost solidní nVidia grafiky.. jinak nic nepochopitelnýho, výrobců je fakt hodně. Třeba to nVidii trošku pomůže.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - For Mescalamba 2008-10-24 16:26:00
avatar
Zdar Mescalamba, jak ti chodí Asus M3A32-MVP s X2 5000?? Mám totiž to samé!!
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 22:41:49
avatar
No comment. Teď se jí snažim střelit na Aukru společně s ramkama. Tak jako tak si koupim DFI LANparty DK 790FXB-M2RSH a ASUSe už jako desku pro AMD nechci vidět..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-25 20:29:42
avatar
cha cha ja mam MicroStar K9A2 Platinum - AMD790FX s pretaktovanym 5000+ BE na 3.2 GHz vse naprosto stabilni a bez problemu. Na AMD vzdycky MSI umela delat desky.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 00:31:03
avatar
Jen tiše závidím..
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-26 16:33:29
avatar
....cha cha a já mám Asus M3A32-MVP s X25000BE na 3.2 a vše naprosto stabilní a bez problémů. Je to kus od kusu!! Bohužel pro nás. Já zas neměl kliku při nF2.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 17:34:06
avatar
bfg dela moc dobre grafiky a casto velmi pekne pretaktovane edice..bohuzel ale u nas jsou jejich karty dost predrazeny stejne i jako treba evga a podstatne hure dostupne nez od ostatnich vyrobcu jako asus.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 22:42:46
avatar
Souhlas.. z těhle důvodů nakupuju mimo ČR. No a taky z těch, že se tu spousta věcí sehnat nedá..
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 16:42:38

A co leadtek? Vždyť je to jedna z nejprodávanějších značek a před érou lepičů nálepek patřil k těm nejlepším kartám. Hlavně s nvidie pracovala už v době kdy některé značky ani neexistovali.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 18:10:43

No ked sa kukam na tych 6 partnerov s ktorymi chce nvidia ako sa Fudzille pise kralovsky zachadzat tak to vobec nevyzera dobre pre nas: kde je Gainward??? , Leadtek, , Gigabite BFG ..ved prave Gainward a Leadtek isly s cenou vzdy o nieco nizsie no a tym ze nebudu mat rovnake postavenie ako ostatny partneri budume si musiet na nove karty od nich zrejme pockat dlhsie ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 20:45:16

No, možna, pravě proto, že jsou levnější, teď ani sami to nechtějí prodávat.
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 21:13:35
avatar
To neres zatim jsou to vse jen spekulace. A nam zakaznikum to muze byt jedno. Myslim si at uz bude jak bude tak trh rozhodne co ano a co ne. A konkretne o BFG a EVGA bych si nedelal vrasky myslim si ze jsou v USA prodavanejsi vic nez Asus a Gigabyte.

K udelovani palcu tady nen co dodat , jsou davany z jineho duvodu nez z kvali prispevku. Mnozi to zde jiz pochopili a tak pod prispevek ktery se zal palci jen hemzi napisi neco duchaplneho jako ze jasne za souhlasi a vezou se v zelene [ myslim stale palce ] s tim kdo mel nejaky nazor a ten uverejnil. A takovej chytraku je tu docela dost pr. Gang [ zadnej nazor zadne IQ ale palce leti vzhuru. Nboj Gang nejsi sam
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-24 22:46:47
avatar
BFG se případně přeorientuje na ATi, vzhledem k tomu, že většina jejich karet je dost kvalitních, tak s tim problémy nebudou.. nVidia by si ztrátou tohohle výrobce leda ublížila.

Jinak s těma palcema můžu jen říct, že lidi moc nechápu.. někdy tu plácnu hovadinu, že bych se radši neviděl (a dostanu palce nahoru) a někdy zase se snažim dodat něco smysluplnýho a jdou palce dolů.. já osobně dávam záporný palce zřídkakdy.. většinou si je vyslouží jen naprostej blbec/spammer. Buď nedam nic, nebo plus.. podle toho jak mi to přijde.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-25 01:31:34

Tak možná, problém je na tvém konci? S IQ a názory :-)... Jinak, pokud s něčím nesouhlásíš, můžeš odpovídat. Pokud umíš, ovšem. :-) Technické možnosti tady jsou. Tak vzhůru.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-25 12:49:40
avatar
když to zde tak vehementně řešíte tak by mě zajímalo kam se poděly R700 od XFX které je mělo začít vyrábět ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-25 15:59:33
avatar
Nejspíš jim to nVidia zatrhla..
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Off topic 2008-10-25 14:51:43
avatar
Podvádí ATi ve Far Cry 2?! Odkaz HotFix na Far Cry 2 nevykresluje korektně všechny objekty, je to tudíž PODVOD!

Samozřejmě to myslím jako vtip, ovšem před časem tu proběhlo něco podobného s hlavním aktérem nVidií... být to hotfix nVidie, už by tu byl o tom jistě článek
Každopádně v současné době má ATI docela problém s ovladači u Far Cry 2 (ne že by to v ČR vzhledem k dostupnosti - legální - hry byla nějaká tragedie).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-25 16:00:22
avatar
Kdybych chtěl, tak už tu legální verzi mam.. dostupnost neni problém, problém jsou jen český obchody.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-25 20:24:40
avatar
nevim o jakych problemech je rec. Dnes sem Far Cry 2 dobrych par hodin testoval na svem radeon HD3870 a nemel sem jakekoliv potize (snad jen zjisteni ze 2Gb pameti jsou uz na dnesni dobu malo). A stou dostupnosti trochu zapominas na Steam (muj pripad) ci na moznost objednani ze zahranici.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 600x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1070x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 768x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1134x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1270x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1604x
Komentářů: 0