Konec spekulací! Radeon RX 7800 XT 16GB je hotová věc a na cestě! AMD se zjevně rozhodlo. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 03 August 2023
altBude to mizerný generační upgrade proti RX 6800 XT, ale NVIDIA nedává důvod snažit se víc?

 

 

 

 

Šéfka společnosti AMD se oficiálně nechala slyšet, že tento kvartál, tedy Q3 2023, vyjdou nové Radeon RX 7000 grafiky pro nadšence. Firma sice neuvedla oficiálně další podrobnosti, ale jeden z hlavních výrobců to nevydržel a pustil informace předčasně:

PowerColor „nedopatřením“ uveřejnil celou svou stránku s novou Radeon RX 7800 XT 16GB, včetně fotografií a parametrů karty.

Pár věcí rozhodně zaujme. Karta má zjevně dosud nevydané čipletové NAVI 32 řešení, kdy na snímku je vidět GCD se 4x MCD kolem. S ohledem na známou velikost těch MCD, která jsou 6nm a stejná jako na již existujícím NAVI 31, tedy 36,6mm2, je hlavní 5nm GCD NAVI 32 opravdu malé. Jen 200mm2. Celé řešení má tak 346mm2, což je výrazně méně než NAVI 21 s 520mm2. Co však překvapí, že doposud úniky hovořily o tom, že GCD NAVI 32 má 4096 výpočetních jednotek.

PowerColor však ve svých specifikacích uvádí „jen“ 3840 jednotek. Karta má také opět poměrně nízké takty, daleko pod 3GHz, na které měla být RDNA 3 generace podle AMD navržena. „Pouze“ 2565MHz v boostu je dost nízko. I tady tak zcela jistě bude výkon zaostávat za původními plány a očekáváními. Nepřekvapí ale nijak konfigurace paměti, kdy 256-bit a 16GB GDDR6 18GHz se očekávalo jako jistota. Výrobce neuvedl spotřebu karty, ale doporučený zdroj je 800W a karta má 2x 8-pin, což znamená pravděpodobně kolem těch 250W (reference).

Co mě osobně překvapilo, že nakonec se karta jmenuje Radeon RX 7800 XT. To XT bude problém. Srovnání s „předchozí“ Radeon RX 6800 XT 16GB nedopadne moc slavně. Protože nesrovnáváme stejnou třídu karet, pokud jde o použitý čipový základ. Jak víte, RX 6800 XT byla vlastně ořezaná RX 6900 XT, tedy TOP verze postavená na TOP jádru NAVI 21. Jeho nástupcem je ale NAVI 31, použité na RX 7900 XTX, 7900 XT a 7900 GRE. Ty jsou tedy fakticky parametrově a pozičně nástupci RX 6800/6800XT a 6900 XT. Problém je, že většina lidí samozřejmě tohle nebude tak vnímat nebo vědět. A bude tedy očekávat, že RX 7800 XT bude znatelně výkonnější, než RX 6800 XT. Což prostě nebude.

S ohledem na parametry to není možné, kdy 7800 XT má o třídu níže postavené GPU. 7800 XT je fakticky nástupcem RX 6700 XT. Nová karta bude výkonem zhruba na úrovni RX 6900 XT, tedy max. 10% lepší než 6800 XT v průměru. Ano, bude mít nižší spotřebu o několik desítek W (cca 250 vs 300). Ale prostě výkonový rozdíl v rámci generací bude vypadat špatně. Rozdíl proti RX 6700 XT, kterou fakticky nahrazuje, bude samozřejmě mnohem zajímavější. Dlouho se přitom mluvilo o tom, že AMD tak přemýšlí, zda zvolit označení RX 7800 XT nebo jen RX 7800 bez XT. Tedy udělat to samé, co s nedávno vydanou RX 7600, která také vyšla bez XT, ačkoliv jde o plně aktivní model a fakticky náhradu za RX 6600 XT. Nicméně protože prostě cena musela být níže a aby výkon vypadal mezigeneračně lépe, je to RX 7600. Osobně jsem očekával to samé i u RX 7800. No AMD se zjevně rozhodlo zase tu logiku změnit a nedodržet a zkousnout tak fakt, že bude nevyhnutelně kritizováno za malý výkonový posun RX 6800 XT vs 7800 XT, ačkoliv je 7800 XT jasně nástupcem RX 7700 XT, a dá tak dobrovolně munici haterům. Podle mě se měla jmenovat maximálně RX 7800 bez XT.

Samozřejmě stále nevíme, za kolik bude AMD novou kartu prodávat. Protože to ovlivní všechno. AMD má obří díru v nabídce RX 7000 generace. Oficiálně prodává RX 7600 8GB za 269 dolarů, ačkoliv některé už klesly k 250 a půjdou nevyhnutelně níže. Pak je ale dlouho nic … z nové generace je tam až RX 7900 GRE 16GB, která však není oficiálně dostupná mimo Čínu jako samostatná karta. Oficiálně má stát 649 dolarů. Nad ní je tak až široce dostupná RX 7900 XT 20GB, stále oficiálně za hloupých 899 dolarů. V současnosti se ovšem již běžně prodává za 749 – 799 dolarů. AMD tak má velký manévrovací prostor. K tomu ji pomáhá i NVIDIA.

Ta prodává mizernou RTX 4070 Ti 12GB za nehorázných 799 dolarů, ačkoliv je běžně v průměru až o 15% slabší než RX 7900 XT 20GB dnes za těch 749 dolarů. Pak je tam RTX 4070 12GB za 599 dolarů, ta ale výkonem nestačí ani na RX 6800 XT 16GB, jež je dnes nabízena i levněji. Právě podobný či lepší výkon se tak očekává od RX 7800 XT s ohledem na parametry. Výhoda 16GB paměti proti jen 12GB RTX 4070 je zjevná. Vzhledem ke zjevné neochotě a nezájmu NVIDIA snížit ceny, si AMD tak klidně může dovolit nasadit těch 549 dolarů, což nepovažuji za příliš atraktivní cenu s ohledem na to, co dnes už za podobné peníze máme. Prostě žádný výkonový posun :(. Bohužel, AMD zjevně nemá důvod tlačit na pilu, když NV hráče ignoruje. RTX 4070 12GB s podobným nebo spíše nižším výkonem v průměru, za 599+ dolarů? I za těch 549 tak bude 16GB AMD RX 7800 XT mnohem lepší nabídka na celé čáře. AMD by mě osobně tedy příjemně překvapilo, kdyby ta cena byla 499 dolarů, či dokonce níže. To by bylo objektivně asi nejlepší, co by se dalo očekávat, ale velmi pochybuji. S ohledem na cenu NV karet, nemá AMD důvod být tak „hodné“. I těch 549 dolarů bude samo AMD považovat za extrémně vstřícné.

RX 7800 XT by neměla dorazit sama, ještě bude určitě osekanější verze se 192-bit a „jen“ 12GB, tedy asi Radeon RX 7700 XT. Ale tu PowerColor nepropálil :). Zatím. AMD také zatím nesdělilo podrobnosti, ale hodně věcí naznačuje, že obě karty budou představeny brzy na Gamescom v Německu, který se koná 23. až 27. tento měsíc. Karty by pak měly být dostupné pravděpodobně v září. Možná dříve, pokud to bude situace na trhu umožňovat. Není tajemstvím, že NAVI 32 a karty s ním už jsou hotové delší dobu, ale vydání bylo kvůli zásobám starších RX 6700/6800/6900 karet odkládáno. Původně mělo NAVI 32 vyjít začátkem Q2. Každopádně není sporu o tom, že pokud jde tedy o chystanou RX 7800 XT 16GB, tak o jejím hodnocení a vnímání bude rozhodovat cena.

A doufejme, že to AMD tentokrát nepokazí (samo sobě), jako u RX 7900 XT 20GB. Tu nesmyslně vydalo za těch 899 dolarů, což se značně podepsalo na negativním hodnocení karty, protože nedávala vedle 999 dolarové RX 7900 XTX žádný smysl. AMD však velmi záhy dovolilo kartu prodávat za méně, protože vždy měla stát méně, jen cenová politika konkurence to umožnila nečekaně prodávat za mnohem více. Dnes je tak za 749 – 799 dolarů běžně, ač se na té oficiální cenovce 899 dolarů oficinálně nic nezměnilo. Hodnocení RX 7900 XT 20GB, být za těch 749 dolarů (a ještě lépe za 699 dolarů), by bylo bývalo ale mnohem pozitivnější. Takže těžko tvrdit, že se AMD vyplatilo ohlásit ji za tu nesmyslně vysokou cenu. Proto doufáme, že tohle s novou RX 7800 XT 16GB nebude opakovat. Že ji neohlásí za těch 549 dolarů nebo i více, aby ji jen o pár týdnů později běžně bylo možné koupit za 499 dolarů, tedy za cenu naprosto nekonkurenceschopné RTX 4060 Ti 16GB. Bohužel něco mě napovídá, že AMD velmi pravděpodobně tu kravinu opět udělá … no nechám se když tak příjemně překvapit, ale varuji nás všechny rovnou, že nejpravděpodobněji to dopadne tak, že RX 7800 XT 16GB s výkonem na úrovni RX 6900 XT 16GB, vyjde za cca 549 dolarů (14 690 korun vč. DPH), tedy sice jasně lepší než co nabízí NVIDIA, ale prostě ne moc lepší než co za ty peníze nabízí dnes RX 6800 XT/6900 série. Ale to je asi nevyhnutelné.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-04 23:16:54

delete
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-04 15:16:30
avatar
Ak budú reálne parametre +/- výkon 6900XT pri spotrebe +/- 250W, a za tých 500 EUR bez DPH, je to rozhodne progres. Asi menší, ale určite príjemný. Môže to byť zaujímavá karta - a to aktuálne aj pre mňa.
AMD pri tejto generácii GPU evidentne niečo proste nevyšlo, ale nevidel by som to až tak tragicky. Pre mňa je karta s viac než slušným výkonom, čo nežere ako tank, neváži 5 kilo a nestojí majland veľmi vítaným osviežením
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-04 18:04:57
avatar
No já jsem také dlouho byl přesvědčen o nějaké chybě na GPU, ale začal jsem mít podezření, že to GPU bylo optimalizováno hlavně na výpočty. Tedy pro těžaře. Ono to GPU totiž ty 3 GHz na výpočtech zvládá docela snadno, zatímco v herním modu si o tom může nechat jen zdát(pokud se tedy nejedná o nějaké extrémní taktování). Když se totiž na vývoji tohoto GPU pracovalo, byla těžební mánie na vrcholu a AMD ucítila vůni peněz. Když těžba šla na hubu, už byl vývoj v takovém stádiu, že bylo nerealistické celé GPU překopat. Tak že žádná chyba, ale byl to úmysl. Je to jen mé podezření, ale příliš fakta do sebe zapadají, aby na tom nebyla část pravdy.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-05 10:51:10
avatar
Neboj nejsi sám, už na venek pronikají informace o tom, že AMD karty skupuji nevím jak to napsat něco jako "skalpeři", pro svoje výpočetní AI, a jelikož AMD má více paměti, tak po nich sáhnou raději než po NVIDII. Takže, NVIDIA utlumuje výrobu, AMD zatím ne, ale ta díra na trhu se za pár měsíců projeví a na Vánoce máme vymalováno, opět krize s herníma GK. Myslím, že NVIDII se krize zalíbila a trhla na ní hodně peněz a proč si nevytvořit vlastní novou krizi, že? Jak říkal myslím, že to byl Baťa, když nemáte frontu vytvořte uměle vlastní a lidi přijdou, protože jsou zvědaví co se tam prodává.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-04 15:22:12
avatar
Pokud bude výkon 6900XT a pořádné edice do 15 tisíc, tak to holt koupím, ... na 3440x1440 100hz monitor to bude určitě dobrý. Ale nadšený nadále teda z téhle generace karet nejsem.
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-04 23:09:27

Kurz koruny vsechno dos..., aby jsi jeste nevzpominal na kvetnove ceny.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-05 10:48:43
avatar
Tak víš jak, já to mám tak, že grafiku dražší jak za 15 nekoupim, ... tak když žádná rozumná do té ceny nebude, tak mě bude muset 5700 XT sloužit i nadále no
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 02:33:51
avatar
taky sem si to rikal... a vzal sem tedka 4080
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 02:54:59
avatar
Sis vzal 4080 nejmíň za 30 litrů, když 7900 XTX se dá už sehnat za 24 a ještě se tím chlubíš ? ... Se tvé blbosti můžu akorát tak vysmát Ale tak když si spokojený s tím, že zaplatíš o čtvrtinu ceny víc a dostaneš za to menší výkon.
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 03:05:45

A já chci stejnej výkon, tak koukám po 4090.
Pojď se mi taky vysmát.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 09:53:04
avatar
Až se dosmějete, tak se podívejte na spotřebu (a nemožnost u Radeonu s tím něco dělat). Cena nVidie neodpovídá výkonu, ale technologie je tam podstatně zdařilejší.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 22:33:16

Ako nie podvoltuj ju a zapni si Radeon Chill.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-07 08:38:32
avatar
Na současných Radeonech podvoltování není stabilní, najděte si recenze. Funkce Chill funguje na principu snižování snímkové frekvence - to je základní fyzika: snížíte výkon, snížíte spotřebu.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-15 05:00:36
avatar
to AMD fanatici nepochopi limitovani FPS je featura stara bambilion let, ale AMD fanatici to nevedeli dokud jim to nepredhodili jako AMD CHILL ULTIMATE MEGA FEATURE...

btw sam mam nastaveny limit na 120fps globalne tedka... a treba v dote je ta spotreba karty smesna...
Patrik Jech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 11:24:18

To víš no, to člověk jako ty nepochopí. Někdo chce prostě hrát nové hry a ne trávit čas na internetu hejtěním ostatních, co jsi koupili lepší HW, než máš ty.

Když máš sestavu za víc než 100 tisíc, tak pro tebe nějaká tisícovka moc neznamená. Zvláště když nová hry se prodávají za 1500 jedna Vem si, že on si těď hraje Baldurs Gate 3 na max ve 4k se zaplým DLAA (se kterým to vypadá o dost lépe a na AMD nefunguje) fps lock na 60FPS a spotřebou kolem 100W a jeho 4080 jen tiše fouká.
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 14:31:01

Vzdyt to je naprosto v poradku. Pokud ma nekdo pocit, ze 4090 za 50k je super kauf, smele do toho.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 14:40:17
avatar
Já se opírám o recenze, sám highend nekupuju a recenze se spíš přikláněly ke koupi 7900 XTX než 4080 a to už v době, kdy 7900 XTX nebyla zdaleka o tolik levnější, jako je nyní, takže nyní by se k ní přikláněly ještě více. Rozhodně nikde netrávim čas hejtěním lidí, co mají silnější kartu než já, ... navíc mám 5700 XT, takže takových lidí bude opravdu hodně Vzhledem k tomu, že ovladače povětšinou zvětšují více výkon u AMD, tak teď už by výsledek byl pravděpodobně ještě více přikloněn k AMD. Né nikdo mi nenamluví, že 7900 XTX za 24+ tisíc je horší karta, než 4080 za 30+ tisíc. Je to nesmysl. https://www.techspot.com/review/2599-radeon-7900-xtx-vs-geforce-rtx-4080/
Patrik Jech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 15:55:08

No, když napíšeš, že se jeho blbosti můžeš akorát tak vysmát. Když myslíš, že je to v pohodě.

Když jsem studoval, tak jsem taky koukal jen na poměr cena/výkon. A to bych si opravdu koupil 7900xtx třeba. Ani my mě nevadilo, že při hraní 3 hodiny denně sežere na elektřině za 5 let 3tis. korun. Když bych to neplatil (considering that the total system power usage was much higher using the Radeon GPU at 555 watts compared to just 465 watts with the RTX 4080 - to je ten test, co jsi nasdílel)

Jenomže když si člověk skládá PC pro radost, tak si koupí case jaký se mu líbí, vodníka, u kterého je poměr výkon/cena absolutně nesmyslný atp.

7900XTX je možná pro někoho výhodnější, ale nemužeš si tam zapnout DLAA, někdy ani RayTracing, více topí atp.

Když si chceš ve hře, kterou sis koupil zapnout třeba DLAA, RT, nebo jen potřebuješ více FPS a chceš si zapnout DLSS a nejde to tak si můžeš tak akorát říkat, že jsi ušetřil pár tisíc - jeden nákup v Lidlu

Ty jseš totiž teoretik. Nejsi ten co si to zboží kupuje, jen řikáš co bys když bys. Kámo, někdo dá 3k za vypínač na zeď, nebo 20k za lampičku do ložnice a to jsou běžní lidi.

Ukaž mi někde, jak povětšinou zvětšují více výkon u AMD. Tady je třeba retest grafik 3080 vs 6800XT Odkaz Vypadá to, že se nic nezměnilo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 18:45:22
avatar
přestaň žrát marketing, nepotřebuješ DLSS, FSR ani RT pro hraní her ...

kup si nejvýkonnější kartu za nejlepší cenu, kterou si můžeš dovolit, která zvládne ty hry bez "marketingových" FSR/DLSS a RT.
Patrik Jech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-07 13:31:00

Já vycházím z toho co vidím. Pokud je ve hře lepší DLAA, než ostatní vyhlazovací metody, proč bych to neměl použít? To samé platí o ostatním.

Já zrovna nejsem ten typ, co se z nějakých pofiderních grafů posadí na zadek. Není to tak dlouho, co tady frčely ve velkém grafy z prezentací od AMD, jak bude 7900 výkonná atp. Sám si tady nadšeně psal a medoval lidi, ať si počkají na RX, že bude mít menší, nebo maximálně stejnou spotřebu jako 4080. A mě říkáš, ať nežeru marketing?
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-15 05:31:33
avatar
proto sem koupil 4080, nejvykonejsi karta za nejlepsi cenu, kam ale patri i provozni vlastnosti... opravdu nedam za comp 70k abych z toho mel startujici helikopteru... to bych si k tej XTX mohl jeste vzit misto 7800x3d, 13900k ;) a mit i zaroven primotop...

a jelikoz tady snama bude asi FSR/DLSS dlouho... tak je to dobra future proof vec... diky FSR sem mohl vubec rozbehat Hogwarts Legacy na 1060... bez neho bych si to nezahral
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-07 07:19:27

Ja mam referencni 7900xtx a sem sni naprosto spokojeny treba rozmery sou super muzu vyuzit pci-e slot pod grafikou na rozsireni poctu m2 disku, sice mam jen qhd monitory jeden 165Hz z toho vypliva ze preferuju i u novych her min 120fps+ je to proste znat vsude at si rika kdo chce co chce ale 60 je fakt bida, The Last of Us mi jede na 90-120fps bez FSR a i VR je v pohode a nemam s tim zadny problem.
Souhlasim ze xtx byla jedina jasna volba ale za to mi ted vydrzi opravdu dlouho.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-15 05:14:36
avatar
souhlas vodnik je spatna volba... tak sem vzal pro 7800x3d Noctuu U12A Chromax za dobry prachy, lec bych za to mel Artica 240mm ;) a uplne mi to trha zily... stejny vykon bych +- dostal z nakyho chladice za pulku na tom procaku...

Bednu sem vzal Fractala North se sklem... celej comp mam tedka teda do cerny, bez RGB... snad nejhezci build co sem kdy udelal...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-15 05:27:20
avatar
on nechape ze cena neni pro me ani pro dost lidi hlavni ani rozhodujici prvek, navic kdyz rozdil ceny je 15% max, s tim ze budu mit neco co ma vykon stejny, ale provozni vlastnosti totalne horsi, ktery me budou stvat a to jako brutalne, nez bych nasel nakej model XTX, kterej bude tichej, tak urcite to neni ta XFX za 24 ;) a dal bych za to prachy stejny, jestli dam za comp 70k nebo 66k me ve finale nevytrhne... jenom blazni vybiraji dle ceny a nezjisti si vsechny okolnosti...

tak sem googlil... XFX MERC 310 XTX... 35,3db silent bios a 45,4db OC Bios...
moje karta ma dle techpowerupu 26,1db... coz potvrzuje co sem rikal, o grafice vubec nevim... nejvic huci v kompu ty Fractal predni vetraky, ktery vymenim taky za A12x25, ano Ferrari urcite to nejsou nejlepsi vetraky cena vykon... ale nehuci...

a to se vyplati Horste za ty usmoleny 4k rozdilu mit o 10db
tizsi kartu...

ale je hezky ze se prasknul, ze je jenom teoretik a stejne by si zadnou kartu v tehle rovine nekupoval...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-15 05:10:32
avatar
hraju na 1440p, vykon stejny prumerne dle techspotu... ale treba v pro me dulezitym war thunderu ma XTX skoro o 30% nizsi vykon tak kdo vybral spatne... a to se ani nebavim o provoznich vecech ze jo...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-15 05:06:17
avatar
pochybuju ze to bude v BG3 zrat tak malo... v dote prumerna spotreba za jeden match je 70W GPU a 48w CPU, 1440p vsechno na max, 120FPS limit, 120hz monitor + gsync on, reflex on, vsechny nvidia veci z GE... asi se dneska kouknu kolik to zere v God of war, tam to mam locknuty na 60fps, protoze na 120 se ta hra nejak divne trha... asi ty blby konzol porty delany na 60 max...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-15 04:57:22
avatar
28k, a proc bych kupoval kartu co ma plus minus stejny vykon v 1440p a zere o 100w vic? a jeste kdyz je vetsina modelu karet totalne nepovedenych ;) coil whine skoro u kazdyho modelu, misto vetraku helikoptera... opravdu mi ty 4 litry rozdilu nevytrhnou kdyz mam totalne tichou kartu navic lehky UC a nezere vic jak 273w to se ti s 7900xtx muze jenom zdat...
CUDA se mi hodi... a nejak si zacinam zvykat na SW featury Nvidie... Highlights jsou pecka vec...
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-04 15:46:52

Holt 6800XT byla moc dobrá karta a to se teď AMD jaksi nehodí. Někde tu čáru udělat musí. Jinak 7800XT asi jako 6900XT s výkonem 50%+ v Raytraycingu.
majklyk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rx7800/rx7700 2023-08-04 22:04:50

i kdyz jsem se na nove amd karty tesil, je pravdepodobne, ze posun ve vykonu moc nebude a ani nebude moc efektivni. Staci se podivat na spotrebu v hrach rx6600(99w) vs rx7600 (180w) pri 10-30% posunu vykonu. Stavajici kartu rtx2060 asi nebudu mit potrebu nahradit novou kartou a znovu zvazim bazar rx6700 xt nebo rtx3070 . Myslim si, ze 7800xt prekona jen o 5-15% max drivejsi rx6800. Ale aspon se neco deje. od Nvidie jsou nove karty jeste vetsi vysmech.
ala77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba 2023-08-06 12:09:29

Pozor spotřeba u 6... řady je jen spotřeba jádra v reálu třeba 6650XT žere okolo 200W. Takže 6650XT vs 7600 je 200W vs 180W. I ta 6600 bere okolo 130W v reálu ;)
Ale mezigenerační pokrok samozřejmě je těžká bída
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-04 23:51:40

Zase chladič jak kráva a dlouhej jak hovado.
Chápu že je to model Red Devil což je absolut overclock, ale no tak sakra.
Alespoň že PCB je krátký.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-05 11:43:34

DD a čo tie správy čo sa teraz množia od insiderov, že amd nebude mat na dalsiu generáciu žiadne highend karty?

I keď davalo by to logiku keďže highend je už prakricky mŕtvy a všetky porty čo idu na pc sa zameriavajú na mainstream a lowend čo má 99% populácie. Čiže by to bol aj logicky krok.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-05 11:53:03
avatar
Myslím že chujovina, ... 7900 XT a XTX jim evidentně vydělávají pěkně a s nejlepšími maržemi Já furt doufám taky konečně v to, co jsem myslel, že už bude tato generace, tedy multigpu, který bude fungovat jako by to byla jen jedna gpu, tedy žádné crossfire a sli. Pak by absence highendu nedávala už vůbec žádný smysl. Highend 4v1, mainstream 2-3v1, lowend
1-2v1. Už aby to bylo
joyster1787 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-05 21:07:46
avatar
Ak sú tie fámy pravdivé tých dôvodov môže byť relatívne viac..
Ak by boli pravdivé tak môj tip je práve to o čom píšeš len presne opačne v tom, že sa im z určitého dôvodu nedarí tie čipy spraviť tak aby dokonale fungovali ako jedno GPU...
Samozrejme všetko čo tu píšeme sú zatiaľ hypotézy a fabulácie...
Ak by sa to potvrdilo tak sa budem modliť aby sa aj tak AMD podarilo spraviť GPU s výkonom niekde medzi 5070Ti a 5080.
Za cenu dajme tomu 800-1000eur by to bola veľmi slušná karta na 4K hranie... A za mňa by to bola jediná voľba... Pretože ak boli ceny highend gen 4000 fakt nechutné tak sa máme na čo tešiť v roku 2025 keď príde na trh Nvidia s 5080 a 5090
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-05 22:44:44
avatar
Ja jsem naopak rad, ze to nasazeni jeste pokrocilejsich prvku neuspechali jeste vice...uz ted se jim funkcne podarilo jadro rozlozit na aspon nejake chiplety, dle tech nadstrelenych ocekavani zrejme nefunguje vsechno uplne idealne (imho je uspech i to, ze to funguje tak jak to funguje), kdyby nasadili vice takhle slozitych architektonickych zmen najednou, tak by zakonite vzniklo daleko vice komplikaci, bugu a mainstream komunita je ta uplne posledni, co dokaze neco odpustit..
Krasny precedent muzeme videt u prvnich zen a zen+ generaci - vse bylo pripraveno a v serverech jadrove multichiplety fungovaly, presto vice jadrovych chipletu v mainstreamu pouzili az o dva a pul roku pozdeji u zen2. Slozite zmeny potrebuji svuj cas. Jedinny problem u navi 31 je, ze se od nej ocekavalo jeste vice. Principialne je to ale i tak velky technologicky pokrok, kdyz secteme velikost GCD a jednotlivych MCD, porad je tohle reseni na plochu mensi proti AD102 minimalne o tolik, o kolik jsou 4090 vykonejsi. Vyrobni vyhoda je uz ted zrejma a ten potencial tam je porad obrovsky. I kdyby to s pouzitim vicero GCD bylo jeste komplikovanejsi, tak si vytvorili perspektivni prostor uz ted. Ja verim, ze naslapnuto maji velmi dobre a i k tem tvym ocekavanim se brzy dopracuji. Uspechat to a zkazit si nastup plnohodnotne revoluce dalsimi nedokonalostmi by nicemu neprospelo..
Tem spekulacim osobne neprikladam zadnou vahu, pusobi na me spise jen jako nejaky nepovedeny drb.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 02:39:43
avatar
uvidime jestli to jsou drby... u me AMD v GPU skoncilo po jejich predstavovacce, kde totalne lhali o vykonech... a dorazili to recenze s tim kolik ty karty zerou pri YT, multimonitoru atd.

jediny co muze AMD zachranit je vic nez privetiva cena 7800xt a to 499... a vykon 6900xt v rastru a lepsi v RTX, pri nizsi spotrebe
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 12:17:02
avatar
Hele uz v teto generaci u obou vyrobcu nadbytky a levne vyprodeje po kryptohorecce zabijeji prodeje minimalne mainstreamu a performance segmentu..proto ty odklady a nestastne uvadeci cenovky. Predpokladam, ze pokud by nedoslo k nejakemu opravdu revolucnimu skoku ve vykonosti, tak ten problem minimalne castecne pretrva i u jejich nastupcu. Imho by v tom pripade bylo rozumnejsi odkladat, nez nevydat hw, ktery zase aspon trochu posune tu vykonnostni hladinu.

Pokud ovsem jde o jinou interpretaci a dle predstav nekterych znamena v pristi generaci grafik jako ten neuvedeny high end segment nejakych hypotetickych a nesmyslnych ~600W karet, pak s tim ovsem souhlasim - i kdyz si sam primarne porizuji karty postavene na nejvetsim chipu AMD, tak na doma je uz i stavajici XTX lehce za mou komfortni zonou pouzitelnosti (a podvoltovaci vlastnosti tohoto chipu ve srovnani s predchozimi generacemi jsou zase moje osobni nejvetsi zklamani). 400W a vice trida konzumnich karet "nadoma" klidne at nevznika nikdy, domu bych si to stejne neporidil
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-08 21:23:31
avatar
No pokud u tebe "AMD v GPU skoncilo po jejich predstavovacce, kde totalne lhali o vykonech", tak to by mě zajímalo co si koupíš, když Nvidia takhle lže už několik generací karet.
Jdeš do Intelu? ;-)
Mmnt, ten při představování GPU i CPU posledních 5+ let taky jen lže.
Tak to si asi nekoupíš nic...

Hele já souhlasím, že to bylo od nich ošklivý. Ale zase to byla po letech první prezoška kdy takhle lhali. Na rozdíl od NV a Intel, u kterých už je to roky norma.
Přijde mi, že si někdo v AMD marketingu řekl, že když se jim nová GPU generace tak úplně nevydařila podle plánu, tak neudělají nic tak zlého, když klesnou na úroveň své konkurence a taky si ty výsledky přikrášlí
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-15 05:36:51
avatar
to je ono, u Intelu a Nvidie to cekas... tady sem je mel za dobraky proto smula... a dorazili to provozni vlastnosti...

nene mam krasnej uspornej 7800x3d
joyster1787 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-06 10:47:16
avatar
Mne sa tiež nechce veriť, že sú tie fámy pravdivé ale z histórie vieme, že by to nebolo prví krát... Ostáva nám len veriť, že sú to nepravdivé klebety... Pre GPU trh by to bola veľmi zlá správa...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-05 12:42:56
avatar
to není ten důvod ;)
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-05 13:49:45

Asi je potřeba rozlišovat čipy a karty.
Použitím selského rozumu mi vychází ... nepotřebuješ hi-end čip pokud s dvěma mainstream čipy uděláš hi-end kartu.
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No, 2023-08-06 10:08:26

pokud by to tak bylo, tak tu samozřejmě také čekám článek o tom, jak AMD kašle na hráče. Ono, už vydat tuhle jako 7800xt je podraz na ně, tentokráte z druhého břehu.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-05 14:49:47

Tuhle bídu může zachránit jen spotřeba a cena. Hanba AMD.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-07 22:02:01
avatar
Tak spotřeba bohužel horší i oproti Nvidii. V tomhle je 4070Ti skvělá na to, jaký má výkon. Teda kdyby to nezabili tou VRAM, do půl roku to bude karta tak na fullHD (aby si zas někdo nemyslel že snad tu kartu chválím jako celek)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - names 2023-08-07 21:52:37
avatar
7900XTX se měla jmenovat 7900XT.
7900XT se měla jmenovat 7800XT.
7900GRE se měla jmenovat 7800.
To by znamenalo, že cokoliv postavené na Navi 31 by se jmenovalo od 7800 výš, tedy analogicky stejně jako vše od 6800 bylo v minulé generaci na Navi 21
7800XT se měla jmenovat 7700XT.
Ořez Navi 32 se pak měl jmenovat 7700.
Tímto způsobem by opět tak nějak i Navi 32 odpovídalo tomu co Navi 22.
Jenže těch důvodů proč to tak neudělali je několik:
- mezigenerační posun absolutního výkonu nic moc, vlastně přibývají jen další kategorie hiendu
- mezigenerační posun poměru cena/výkon téměř nic, pomineme-li kryptománii

Fakt je že celkově je ta generace "nic moc" u AMD. Můžete sice dokola tvrdit, že u NV je to ještě horší, ale to je taková pravda která moc radost neudělá. Je to asi jako koukat na utkání dvou týmů co hrajou špatně. Jasně, jeden z nich vždycky hraje ještě hůř, ale pořád to není na oslavu toho "lepšího". Zvláště když to pak skončilo remízou nebo dokonce tak, že horší vyhrál. Prostě pachuť při vzpomínce na takový "zápas". Diváci chtěli vidět víc..
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-08 21:38:13
avatar
Máš naprostou pravdu, jak to mělo vypadat!
Bohužel mi přijde, že na ten seznam důvodů, proč to takto srozumitelně a logicky neudělali bys měl na první místo dát:
-výrobci HW nemají zájem aby se zákazníci v názvech orientovali

Přijde mi, že oni záměrně dělají v názvech chaos, aby se v tom běžný spotřebitel nevyznal a koupil co mu marketing natlačí. Člověk, který se v tom vyzná pak totiž klade nepříjemné otázky typu:
A proč tuhle kartu s polovičně velkým čipem prodáváte za skoro stejnou cenu jako minulou generaci, když má výrazně nižší výrobní náklady a neadekvátní výkon? ;-)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-07 22:00:44
avatar
Jj no přesně tak. A hlavně jsem po skvělé 6000 generaci očekával fakt pořádný mazec a né studenou sprchu. Takže zklamání je o to větší.
PS : to je odpověď na komentář od MACHINA
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-08 21:30:21
avatar
Tak si vzpomeň jakou ledovou sprchu dostali fanoušci NV po skvělé GTX 10X0 řadě ;-)
Zkrátka pokud se nějaká generace GPU opravdu hodně povede, tak šance že se to podaří zopakovat není zas tak velká...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-08 21:41:20
avatar
Já radši vzpomínám na řady jako byla řada AMD HD od 3000 výš. Tam se to hodně povedlo a nejradši vzpomínám na svou HD 5850 Furt mě vychází, že je pravděpodobnější, že se řada povede než že ne a ještě jsem to bral s ohledem na to, jak bylo teď AMD opravdu ve všem hodně rozjeté. O to je smutnější, že svou šanci opět promarnilo.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-08-08 21:50:06
avatar
Jasně no.
Ale ona RX7000 řada není žádnej průšvih. Jen jsme se na RX5000/RX6000 namlsali a čekali jsme, že pokud AMD udrží trajektorii, tak konečně dokáže udělat tak velkej skok, že překoná NV i v TOP kartách a místo toho jsme dostali neslanou nemastnou generaci, která není ani špatná ani nijak úžasná...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 824x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 559x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1012x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1544x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 7