Jak víte, tak se na internetu rozhořel zajímavý spor, který se MSI jako vydavatel prvních desek pokouší hasit.
Společnost MSI jako první výrobce základních desek, chtěl nasadit na své modely čipy Lucid Hydra, které umí to, že v podstatě využijí k finálnímu složení celé scény jakékoliv dostupné grafické prostředky a tedy systémy grafik tvořené vícero stejnými nebo i různými modely, či dokonce grafikami různých výrobců. Navíc by tak činil se 100% účinností a tedy přínos 4 grafik by byl 400% a ne jako dnes u QuadSLi či QuadCrossFire maximálně něco pod 300% a to ještě jak kde. Grafiky samozřejmě ještě musí mít stále vlastní ovladače, ale o chod MultiGPU se stará už Lucid Hydra.
Lucid Hydra pravděpodobně skutečně funguje a to je problém! MSI chtělo vydat desky s Lucid Hydra čipy už v září, pak říjnu a teď jsou odloženy na Q1 2010. Na internetu se ihned objevili důvody, které uvádějí, že za to může NVIDIA, která zablokovala své ovladače, které když detekují Hydra, tak fungování grafik přes Hydra je zabráněno. A jaká je tedy pravda?
Pátral jsem, pátral a vypátral. Oficiálně se celou situaci snaží MSI uklidnit prohlášením, že Lucid Hydra potřebuje vyladit vlastní ovladače kvůli Windows 7 a také podpoře více grafik (více než 2 v současnosti opravdu nejdou). Nicméně toto oficiální vyjádření je jen uklidněním směrem k veřejnosti, ale není tak úplně pravdivé.
Pravdou totiž je, že NVIDIA skutečně ve svých ovladačích Hydru zablokovala! Je to stejné, jako oficiálně blokuje PhysX, pokud ovladače detekují ve vašem systému ještě ATI grafiku, přes kterou referujete obraz. Nelze tak legálně používat grafiku ATI jako primární a NVIDIA grafiku jen jako PhysX akcelerátor. Naštěstí na to existuje HACK, ale oficiálně to NVIDIA blokuje, stejně jako blokuje Hydra. MSI o tom pomlčelo záměrně, ale je to hlavní důvod, proč už potřetí desky odložilo. Snaží se totiž s NVIDIA nějak dohodnout a vyjádřením, že za to může NVIDIA, by těm jednáním nepomohla, proto tedy jen to oficiální krátké sdělení, že Lucid ladí ovladače. Jistý člověk z distribuční sítě k současné situaci vtipně připomněl slova společnosti NVIDIA, kterými se ráda ohání a tedy že NVIDIA dělá to nejlepší pro uživatele a počítačové hráče. Nutno poznamenat, že poslední aktivity společnosti NVIDIA budí velmi ostré reakce v zákulisí a vztahy NVIDIA s některými firmami se rapidně zhoršují a není tedy na ostří nože jen s Intelem …
Proč NVIDIA technologii Hydra blokuje? To už jsem vysvětloval, ale zopakuji. Pravděpodobně tedy Hydra funguje, což je pro NVIDIA učiněná katastrofa, protože své SLI může vzít a vyhodit. Proč to ale není problém pro AMD-ATI a její CrossFire, které je vlastně také, pokud Hydra funguje, odsouzeno k zániku? Protože AMD-ATI je na rozdíl od NVIDIA společností, která staví obecné standardy nad své vlastní zájmy a prosazované technologie a CrossFire je už od dob čipsetů Intel 965P součástí čipových sad bez jakýchkoliv poplatků! NVIDIA naproti tomu držela SLI jen na svých čipsetech a když jí Intel neumožnil výrobu nových čipovek pro NEHALEM procesory, a že o to dlouho bojovala, vydupala si nakonec, že SLI v X58/P55 ano, ale pokud ho výrobce desky bude deklarovat, musí zaplatit nemalé poplatky – jinými slovy pro NVIDIA slušný zdroj příjmů bez toho aby cokoliv vyrobila (už víte proč je Q3 finančně pro NVIDIA tak dobré?). Tím se dostáváme k Hydra – to pokud funguje, tak pošle SLI do háje a tím pádem NVIDIA ztratí slušný zdroj příjmů a to samozřejmě nechce. A důvod druhý, za Lucid Hydra stojí Intel. To samo o sobě už je pro NVIDIA pádný důvod házet tomu klacky pod nohy jak jen to jde.
MSI ty desky s Lucid Hydra čipy odložilo proto, že to prostě s NVIDIA nefunguje a snaží se s ní dohodnout. Mohu potvrdit, že MSI není jediným výrobcem, který Hydra čipy nasadí. Ono to totiž pravděpodobně opravdu funguje. Objevily se názory, že by to kvůli NVIDIA mohlo být i celé smeteno ze stolu, ale na to tu mám zase opačné názory některých zúčastněných stran, které tvrdí, že pokud to funguje tak to uvedou, protože to minimálně, pokud to funguje, bude použitelné místo CrossFire a je tu šance, že to bude fungovat lépe a tedy i lépe než SLI, za které stejně platí. AMD-ATI se k Lucid staví sice trochu rezervovaně, což je dáno tím, že za Lucid prostě, byť neoficiálně, stojí Intel, ale AMD-ATI dokonce doufá, že to funguje, protože jí to ušetří práci s ovladači a laďěním CrossFire. Navíc pokud to funguje líp než CF, funguje to i lépe než SLI a tím pádem mohou mít grafiky ATI další výhodu proti NVIDIA a té se tak blokace může vymstít. NVIDIA zkrátka hraje o čas a to proto, že každý měsíc jí chodí peníze za SLI certifikace od výrobců desek a bude tak činit, dokud to půjde.
Každopádně na Hydru jsme ještě zvědavější než kdy dříve a věřím, že přijde ať už NVIDIA bude chtít nebo ne. Je ale otázka, zda skutečně funguje tak skvěle, jak to vypadá, na druhou stranu asi by kolem toho nebyl takový tiátr, kdyby nefungovala …
doprdele, uz nech tu mame nejaku dosku s hydra na test, tolko sa o tom pise..... ako pozeram, nvidia z toho ma mindraky...., som vazne zvedavy ako to v reale funguje...
Podľa mňa nech sa vyserú na nVidiu a cez celú krabicu napísať : "FUCK YOU NVIDIA !" a bolo by po probléme. Ja neviem, či si nVidia v poslednej dobe rieši komplexy alebo čo, ale už jej totálne šibe! Nech pekne na krabicu napíšu veľkými písmenami prečo to nVidia nepodporuje. Nech sa uvedomí a neblokuje vývoj. Hlavná vec, že všade rozkrikuje ako pomáha hernému vývoju. No hľa tu máme príklad.
Ano. Co se chování Nvidia týče, dobře někdy řekl Talleyrand: Toto je horší, než zločin, toto je chyba. Současný drsnější jazyk asi překřtí chybu na blbost a bude tak akorát. Chtěl jsem čekat na Fermi, ale teď počkám na Hydru a dám do ní ATIny.
nerozumiem, preco totko neistoty okolo tej hydry to ju snad este nikto nemal v recenzii alebo co ? nik ju este nevyskusal ? vsak ovladace hotove su nie ? nemusia byt pouzite tie najnovsie od nvidie ... a este ak je k tomu ten hack tak potom fakt nerozumiem ...
Podle mě by to měli úvést a to co nejdřív. NVIDIA ať se klidně zahrabe. Jestli to bude fungovat, tak bude mít AMD velice silnou zbraň proti NVIDIA, která pak stejně bude muset s prosíkem přilést. Mezitím si všichni nový/zájemci koupijou desku s Hydrou a pravděpodobně s AMD grafikou(nebo vyhodijou starou NVIDII)a pofrčí se dál. A měl by se do toho vložit taky intel. Klidně bych to nechal narazit i na krabicu s tou deskou, že to fachá jen na AMD a taky proč.
Ještě dotaz - funguje to i s integrovanou grafikou? Ono HD3300 by taky pár snímků dalo .
presne to si myslim aj ja. Ak to funguje, ale nvidia to blokuje, yebat nvidiu nech to uvedu. A oni niesu sprosti, radsej by to uvdiedli a mali $$$ z uzivatelov ati, ako ziadne $$$. Takze si myslim presny opak ako DD. Ono to akosi moc velmi az tak ehm... nefunguje. Co je nakoniec oficialne stanovisko MSI.
Jako nejpravděpodobnější vývoj vidím asi toto. NVIDIA bude bojkotovat Hydru co to půjde. Až se na NVIDII vykašlou a čip vydají NVIDIA si udělá velkou PR kampaň jak jejich karty slavnostně oficiálně začali podporovat Hydru a lidi si řeknou: "Hmm, to je super!" A budou kupovat NVIDIA karty, jen protože ATI se prostě nemá potřebu dělat velkou kampaň kvůli takovým samozřejmostem jako že nebrzdí vývoj.
Bohuzel z Nvidie by se nejspis nestala karta ani na to PhysX. Vzdyt uz driv dali do ovladacu, ze pokud v systemu detekujou atinu, tak fyzika pres gpu stejne nepujde.
zda sa vam zle ked niekto kto si vyroby vlastny produkt, a zabluje iste veci na nom?? vam by nevadilo keby sa niekto chodil vysr..na vas zachod??? samozrejme som tiez proti tomu aby to robili ale zaroven ich aj chapem...a tym ze obmedzuju svoje produkty idu v podstate proti sebe...
zakazujem ti srat do mojho (citaj mnou vyrobeneho) zachodu, ked mas odpadovu ruru od konkurencneho vyrobcu. Napriek tomu, ze si za ten zachod zaplatil plnu cenu a na skatuli je napisane, ze doneho ide vykonavat velku potrebu.
kdyby MSI přestalo spolupracovat v tomhle ohledu s nVidii, klidně by jí zato nVidia mohla zrušit dodávky jejich grafik ( i když nevím jaké, když nemá ) a nebo jim je dodávat až jako poslední, čimž by vznikla ztráta MSI ;-)
nVidii by to moc neuškodilo, pač má ještě dosti výrobců
a pokud si myslíte že by se MSI uživila jen z prodeje ATi grafik, tak se mýlíte
to si jenom myslíš x) z mého okolí si nedávno borec koupil GTS250 za 2400kč, před týdnem GTX275 za 4600 ;-)
asi na světě žije hodně cvoků, jak vidno tak jen těch od NV
btw. myslel jsem ztrátu i do budoucna
edit. i tak píšu to co se děje kolem mě xD
Ještě že je to jen pouhopouhá spekulace. Kdyby to opravdu fungovalo, tak to vydají už teď dokud to nemá konkurence a vydělají na vánočním trhu. Ale už jen to, že to má (někdy v budoucnu) fungovat na karty ruzných výrobců, ale dnes to funguje jen jako přepínač, je všeříkající. Prostě daleko více věřím tomu, že to není ani po 3/4 roku dodělané než těmto místním spekulacím.
věřím tomu že to nVidia blokuje, má důvod..
ale nevěřím tomu že MSI jen tak bude lhát celému světu že musí doladit ovladače
buď maj vážnej problém, nebo doladují vše co je třeba
kdyby to mělo 100% škálování, rozhodně by s tím neotáleli
Přesně tak. Pokud by to fungovalo tak by to určitě vydali i kdyby jen pro grafiky ATI. Ať si to klidně NVIDIA blokuje. Pokud by to fungovalo tak jak slibují, byla by NVIDIA jen sama proti sobě.
Myslíš, že kdyby to fungovalo, tak by blokací byla nVidia sama proti sobě, když vydělává na SLI (marketingově + poplatky)? To se trochu popírá ne
Oni by s tím totiž otáleli a ne že ne. Jde totiž pořád jen o prachy. Čip hydra totiž musí být na nějaké základní desce. Tu vyrábí společnosti, které vyrábí grafiky. A protože to nVidii nesedne, hydra se jí nehodí do podniku, tak po informaci, že MSI s tím jde na trh, pošle zprávu do MSI: Okey, vydejte si to, ale nepočítejte s další spoluprácí na poli grafik. Pokud by to MSI vydalo, bude bez peněz z trhu grafických karet nVidia, což by klidně nvidia udělala, neb jí nějaké MSI netrápí, plno firem by to vyrábělo za ně.
ale tady přece nejde o současnost! Každý dobrý hospodář se dívá i do budoucnosti. Mimochodem - s Nvidií to začalo jít z kopečka přesně v tom okamžiku, kdy měla pocit, že se může postavit samotnému Intelu...
otazne je, ako je postavena zmluva. V normalnej zmluve NEMOZES podmienovat spolupracu nepouzivanim konkurencnych produktov, vid Intel vs. cely svet. Takze nvidia NEMOZE zablokovat dodavky GPU len preto, ze MSI sa rozhodne montovt hydru.
Ale prosim tě, si to představujete jak dokonalý svět. Sice smlouva bude, ale ať už je jakákoliv, nVidia jako dodavatel může znepříjemnit MSI výrobu grafik na jejich čipech ať je smlouva nebo ne. Samozřejmě smlouva je taky na dobu určitou, takže po skončení nemusí být nic. A jinak i v smlouvě může zablokovat dodávky...třeba ne úplně, ale třeba: 40nm výrobní proces jde špatně, můžeme Vám dát jen tolik a tolik čipů...takových věcí je víc a nVidia se smluv rozhodně nebojí
to by nvidia klidne mohla neco takoveho udelat, ale myslim ze je to v soucasne situaci docela blbost. nvidia je nejspis rada, ze se zbavi co nejvice cipu a ne aby jeste omezovala dodavky nekteremu vyrobci...stejne jako se mi zda, ze je blbost to zdrzeni desek s hydrou jen kvuli tomu, ze ji nvidia blokuje.
Samozrejme, ze je to blbost. Spis s tim bude problem nekde jinde, nVidia neni momentalne v pozici, kdy by mohla diktovat "tempo".
Kazdeho, kdo aspon trochu uvazuje logicky, prece napadne, ze Lucid by si mohl dat na sve desky ATI sprizneny vyrobce - napr. Sapphire, kteremu je podpora/nepodpora ze strany nVidie sumak. A taky ho napadne, proc s timto resenim prichazi jen MSI...a jestli MSI do teto technologie takto investuje, tak ji nepodpora nVidie urcite nezastavi... Lidi, uvazujte trochu...
Nechapem prečo to MSI nedá na trch aj tak,možem srat celu sebeckú nVidiu dam si aspon 2x ATI a ked ta hydra funkuje na 100% nebudem ich mat cez CF ale ten čip a potom budem mat 100+100% vykonu nepotrebujem mat nvidia + ATI ani jejich ubohy PhysX ked tam pomaly ani rozdiel nevidím!!
je důležité v tom jak se na PhysX diváš ;-)
já pod PhysX vidím jak zlepšení interaktivity prostředí, hezčího zážitku ze hry a více možnosti, tak i technologicky vymoženou technologii, na které se řádně zapracovalo a dohnala(možná i předehnala) HAVOK s neuvěřitelnou rychlostí i přehledem a stále víc je vidět ve hrách, jak dobrých, tak těch horších x)
A hlavně je PhysX jen a jen nástroj pro programátory. A jak ho využijí je jen a jen na nich. A programátoři jsou od přírody lemry lenivý. Je otázka na kolik % je PhysX dnes využitý, jestli na pár jednotek procent nebo desítek procent. Sám odhaduji ty jednotky.
Tak na toto by som aj rad poznal odpoved. Tiez tipujem tie jednotky a to hlavne kvoli tomu, ze ani najlepsie dnesne karty nemaju dostatocny vykon na to, aby sme videli vacsie rozdiely ako je tomu dnes... Proste je to prisposobene k dnesnemu HW. Toto je moj osobny nazor a nemam ho nikde potvrdeny.
a ty se na to PhysX díváš přesně tak, jak ti řekla NVidia, že se máš dívat Však jak říkáš, že je to pokročilá technologie, tak i dobře víš, že by na PhysX stačily dvou a více jadrový procesory, jen kdyby se NVidia neusmyslela, že jen s cuda. kurňa ať si tu fyziku skrz grafárnu strčej někam! chci od toho hlavně co nejvíc obrazků za vteřinu a ne aby to ještě počítalo blbiny! na to máme v pc procáky. čest
Informaciu o tom, ze na PhysX stacia viacjadrove procesory mas iba z tychto stranok alebo to mas aj nejak inak potvrdene? Toto nie je podpichacna otazka len ma zaujima preco si to myslis pripadne odkial taku informaciu mas. Neviem o tom, ze by sa na to robili testy co by v podstate vzhladom na optimalizaciu PhysX na CPU aj tak nemalo zmysel...
To, že je PhysX cpán, kam se dá, neznamená, že je učinný.. Jak jistě víte, spousta efektů byla už využita (viz. Half-Life 2 :wink a to, že ho nVidia tlačí přes GPU je kravina..
A jetě k tomu Havoku- na to, že se (stejně jako PhysX) nezměnil se příliš často používá, ne? Havok je podle mě lepší, je mnohem víc vidět (čti, že je v důležitějších hrách- třeba v Risen, který byl podle mě mnohem víc očekávaný než ten Batman) a to, že se za něj platí, by mi jako vývojáři nevadilo, protože se by mi to vrátilo z prodeje!
Aha. Takze teba asi nezaujima ako to vlastne funguje(tym myslim aj havok a aj physx) aby si si sam urobil nazor bez toho ze by ta niekto k nejakemu dotlacil. Teda ak si svoju poznamku nemyslel ironicky....
Mě to zajímá a nikdo mě "nedotlačil" k nevoli vůči PhysX, jen:
1) PhysX je jen marketingový nástroj nVidie
2) Třeba takový CryEngine 3 je mnohem, MNOHEM lepší, i ten CE 2 je mnohem lepší
3) Spousta her má fyziku v enginu, což hovoří za vše
Ked sa vyvojarske firmy rozhodnu si urobit vlastny fyzikalny engine je to ok. A samozrejme kludne moze byt na urovni. Cryengine je toho dokaz. Ale je to skor vynimka ako prax. Problem je v tom, ze vyvoj takeho enginu nieco stoji a je vemi malo vyvojarskych firiem, ktore si to mozu dovolit. Preto siahnu po osvedcenych enginoch ako je Havok alebo PhysX. A netreba si tieto enginy mylit s DirectCompute ktory tu vela ludi pouziva ako konkurenta k PhysX. To sa totiz vobec zrovnavat neda. DirectCompute je framework, ktory nie je primarne urceny na fyziku ale na vseobecne GPGPU vypocty. To znamena, ze najskor by si na nom musel fyzikalny engine naprogramovat a az to by sa v konecnom dosledku mohlo pouzit ako priklad konkurencie k PhysX. Ale to sme opat tam kde sme boli predtym Teda v nakladovosti takhoto kroku.
Co sa tyka PhysXu tak ano je to marketingovy nastroj NV. NV ho kupila, prerobila a tak ho aj teraz pouziva. Co ja beriem ako pokrok mozem vysvetlit trebars na tu uz omielanej pare v Batmanovi. Ked sa rozhodnes, ze nebudes mat paru iba staticku a v podstate naskriptovanu, tak musis ratat s tym, ze je potrebne pocitat s tisickami castic(interakcie medzi nimi, s prostredim, s ludmi, ktore nimi prechadzaju) tak na to idealne potrebujes aj tisicky threadov tak aby kazdy thread pocital pohyb a drahu a interackcie u jednej castice. Ked si zoberies dnesne GPU a ich stream procesory tak si zober pripad kedy sa na take pocitanie uvolni 30 SP(GPU musi pocitat aj grafiku). V jednoduchom pripade dostanes 30 skutocne paralelnych threadov co je neporovnatlne viac ako 4 u dnesnych CPU. Ze je tento pristup momentalne vyuzity iba na ukazku a zlepsenie vizualnej stranky hry? Niet sa co cudovat. Sam pocitam s tym, ze sa to bude zlepsovat s postupujucim vykonom GPU a navysovanim stream procesorov.
Dalsi priklad si zober vodu ktora bola ukazkou DX11 v Dirt2 videu. Islo o polygonovu siet na ktorej bol implementovany nejaky druh vlnovej funkcie. A teraz si zober ze by si pojal vodu ako casticovy system podobny v pare v predchadzajucom priklade. Kolko threadov by si musel pouzit na pocitanie castic aby si dosiahol podobny efekt? Urcite dost na to aby to polozilo vsetky procesory ktore pozname dnes.
Je to presne ako pisal wireless. Ide iba o to ako sa na to pozeras. Ak to vnimas iba ako marketingovy tahak NVIDIE tak sa nedivim ze v jeho pristupe nic nevidis. Pokial sa na to pozeras z jeho funkcnosti tak je to uplne odlisny nahlad.
je jasný že kdyby PhysX byl pro všechny, byla by tahle technologie spoplatněna, ale také více vyuívána
jenže nVidii jako každé jiné firmě nejde o blaho zákazníků, ale o to aby něco trhla x)
Pisal som to na prispevok uzivatela, ktory tvrdi ze PhysX je n nic. A ze je to iba marketingovy nastroj NV. S cim zcasti nesuhlasim a napisal som preco. Tot vse.
EDIT:
Citace:
pochynuje sa politika nvidie nechat si ho pre seba
Zober si ze by si si kupil pekne drahu vec, ktoru by si upravil pre seba a trvalo by ti to rok kym by si to mal na mieru. Samozrejme za ten rok by si do toho musel vrazit dalsiu peknu kopku penazi. A ako by si sa pozeral na ludi, ktori by mali nazor ze by si si to nemal nechat iba pre seba ale poskytnut to aj dalsim, ktorych to nic nestalo?
bylo to pod podmínkou CUDA ;-) a to ATi nechtěla, takže na PhysX hodila velkej bobek i když je to asi teď hodně mrzí když se PhysX stvá čím dál tím slavnější a ati jej nepodporuje
podmínka zněla něco jako ,,přestanete propagovat a vyvíjet ATi Stream, a budete mít CUDA od nVidie které bude na všech vašich kartách .bla bla bla. ,, ;-)
dočetl jsem se to zde na DDworldu takže nevím jestli tomu mám či nemám věřit ;-)
ale myslím že takhle podobně to znít mohlo
nevěřím že by nVidia dala projekt do kterýho vrazila prachy někomu zadara nebo nějakeých podmínek ;-)
Doufám, že tohle Tě přesvědší... Věř mi, bez lítajících papírů a cárů závěsů, které jsou s vypnutém PhysXu neviditelné se klidně obejdu... Stejně Pixelux DMM Bullet PhysX srazí nakolena
jenže ty nechápeš podstatu PhysX v těchle hrách ..
ta fyzika nemá mít nějakej zásadní vliv na hru jako je demolice atd.
tady de o požitek z hraní s reálně chovajícím prostředí, nebo interaktivně pohybujícím prostředí kde mužeš s věcma hýbat, a ne je projít jako texturu ( dobrej příklad je CoD kde je 2D textura skoro všude )
já se taky dokážu obejít bez pohybujících papírů na zemi, bez lítání listí po nějakým kouzlu, nebo více jiskrama ze střelby či tekoucí vody ze stropu ...
jenže to přidává na zážitku ze hry a to je v dnešních hrách důležitý, když už je na prd nepoutající příběh atd. x)
Takže ze zastaralých a už dříve používaných věcí zbylo jen že se bez toho obejdeš. Díky za vysvětlení, to mě stačí. Žij si ve svém světě bez papírků, závěsů, mlhy. Doufám, že si čumák pořežeš o sklo rozbité podle skriptu číslo 7 a prdel podle skriptu 5.
NV spolupracuje na vyvoji Buletu a aj jeden z hlavnych vyvojarov sa o NV vyjadril ako o skvelom technologickom partnerovi. Urcite si tu cital o tom ako aj AMD podporuje Bulet a na to padlo vyjadrenie typu "o tom som sa docital iba na internete". Myslim si, ze NV sa buducnosti PhysX kvoli Buletu neobava. A tym samozrejme netvrdim ze bulet je na nic. Ale je to open source a ten ako taky nemoze robit enginom ako Havok a PhysX realnu konkurenciu. Totiz ak sa za nieco plati tak sa tlaci na vyvoj a hlavne tempo vyvoja.
Co sa tyka tvojho vypisu odkazov tak sa vyjadrim iba k Sacred 2. Tam sa PhysX podielal na vyraznom oziveno prostredia a je to jedna z mala hier kde je vidno dost velky rozdiel medzi Havokom a PhysXom. A nezmeni to nic na tom ze si u seba ponizis PhysX na uroven lietajucich papierov a ze sa presvedcis ze ho vlastne nepotrebujes.
Sacred 2, ačkoli takové hry nehraju, sem si sehnal abych tu PhysX zkusil, moc se mi ta hra líbila, a bez PhysX to vypadalo strašně hole, stereotypně ...
takže semn si eče chvilku hrál s kouzlama a všude to lítalo x)
Mirrors Edge, samozřejmě dalo by se obejít bez skla který se zas tak nádherně nerozbíjelo, nebo kusů plátnan a střeše, či bordelu při náletu helikoptery, ale řekni si .. upřímně
nepřipadne ti ta hra lepší když sou tak takové možnosti ?
..nacsriptovat se umí všechno, a musím uznat že to někdy vypadá hůře než něco co je poháněno fyzi. enginem ( např PhysX ) jenže doba krásnejch scriptů myslím si pomalu končí, a přichází doba interaktivního, ruzně se pohybujícícho a tvarovatelného prostředí
Já se s Váma hádat nebudu, podle mě je PhysX pstě kravina, marketingovej nástroj nVidie..
Je to dost zavinení tím, že jako hráč tíhnu spíše k ATi a to z jednoho prostého důvodu- o hráče se stará
nVidie, která to má napsaný v logu- csááá...
A PhysX zas tk reálnej není.. Dobře, budu si žít ve skriptovaném světě, ale pořád raději skripty, než marketingovej nástroj
Pokud ta hra bez PhysXu ŽÁDNÝ závěsy nezobrazí (viz. to video z Batmana), tk ten marketing je snad dost jasně vidět, ne? Tkže nechápu, PROČ se PhysXu zastáváte.. Moje naděje se upínají právě k Bulletu, z těch videí, co jsem viděl, jsem úplně na větvi, a že to není konkurence PhysXu a Havoku? Tk to mě zase zajímá, v jakém světě to žijete VY, pánové
Když ze všech argumentu zůstane jen to, že se bez toho obejdete, tak není divu váš postoj. Samozřejmě je to marketing, marketing prý rovná se lži a to přece ATI nemůže mít.
Ja sa tiez hadat nebudem a ani nechcem. Proste na to mame iny nazor. Ja mam svoje skusenosti s PhysX a proste sa mi paci. To je cele. Vobec teraz nepozeram na to ci ho ma prave NV.
Co sa tyka buletu tak moj odhad konkurencieschopnoti bol zalozeny iba na nazore ze opensource projekt zdaleka nemusi mat(a v podstate) nemava take zazemie ako projekt profesionalny. Nic viac a nic menej. Netvrdim ze bulet je zly pretoze to ohodnotit neviem - zatial som ho v akcii nevidel. Teda aspon o tom neviem. Bol by som inak vdacny keby ste mi poslali link na ukazky buletu aby som si mohol urobit predstavu o tom ako vyzera.
jenež narozdíl od PhysX bullet má tydle Xlet starý videa který se v praxi oběvili snad ve 2 hrách, který sou alespoň trošičku známe
tech. dema má HAVOK, PhysX a všechny fyz. egniny jenže důležité je jestli to dokáží předvést i ve hře, a podle mě Batman, Sacred, Cryostasias atd. sou jasným důkazem že PhysX má reálně se pohybující páru, reálně se pohybující listí, papíry atd., interaktivní prostředí atd.
zatím co Bullet vážně má jen ty tech. dema ( krom GTA IV )
tady je hlavní rozdíl mezi PhysX a bulletem ;-) až Bullet spolu s ati předvede nějakou mega hru tak teprv mužu říct,, PhysX dostalo na frak od Bulletu,, jinak je to pořád a stále demo který umí vytvořit každá firma ;-)
Edit. - Dodávám uchvatné, přenádherné, reálné video které je pořád jen Technologické demo od tvůrcu nVidie ;-) které sem ve hře ještě neviděl !
,, http://www.youtube.com/watch?v=N1FOnpzUzZY ,,
EDIT to Holloway: psal jsi něco o nové verzi webu nebo si to s něčím pletu? Pokud ano, řeší to situaci například tady, kdy od určité úrovně diskuze to zarovnává na stejnou úroveň. Doufam, že jsem to popsal srozumitelně.
A taky situaci, kdy někdo odpovidá na příspěvek například na úrovni 3 ale už je tam vícero odpovědí a pak není možno poznat, na co je to vlastně odpověď.
Vyzera to fakt dobre. Bol uz Bulet v takejto alebo aspon z casti podobnej forme predstaveny aj v nejakej hre? Totiz tiez som videl dema PhysX-u kde boli prvky, ktore zatial nikde neboli vyuzite. Inak vyzera to dost podobne.
podle mě oboje zvládají stejně ..navíc
videa od Cajzla sou ze hry Xlet staré ;-) tam ještě grafika i fyzika nebyla na urovni dneška
myslím že je problém v tom, že se vývojářům nechce prostě tudle práci dělat a tak do too jde nVidia, a z toho vznika že ATI má potom horší výkon a na nVidii se svádí sabotérství ;-)
no pozor ... Risen má PhysX CPU verzi, žádný HAVOK
to pK! nenaznačuj zde že sem zmanipulován marketingem nVidie, vím toho dost a PhysX jako technologie se mi prostě líbí
víte vlastně proč je třeba GTA IV tak náročná na processor ? víte proč sou i ostatní hry náročný na processor ?
když už nechcete fyziku přes GPU, tak si nestěžujte že máte jen dvoujádro který na nějaký hry nestačej
vím toho dost a PhysX jako technologie se mi prostě líbí
Zdielam podobnny nazor ako ty. Rad by som ale vedel ako presne pracuje Havok. Predpokaldam ze to tu niekto vie. Teda hlavne na akom principe. Zatial vychadzam iba z toho ze Havok dokaze vyuzivat iba CPU. Podla toho si myslim ze vyuziva dost casto specialne upravene skripty aby to dokazal CPU utiahnut... Nemas o tom nahodou obsirnejsie informacie. A to nemyslim nejake vseobecne ktore sa daju najst hockde.
podle mejch informací v GTA IV je použit Bullet Physics spolu s Euphoria technologi
demolice atd. má za ukol Bullet, a inteligenci s pohybem těla (např náraz auta do člověka) obstarává Euphoria
proto, že muj Athlon 5000+ na 2,6 GHz je na 75% vytíženej když si hraju v Endorphin Learn tools, a Bullet proto že obstarává fyziku taktéž přes CPU je u GTA IV náročnost na processor mnohokrát vyšší jak u normálních her
takže na optimalizaci CPU bych to nesváděl, spíš mi to přijde zbytečně náročný na grafiku ;-)
toť vše ..
mareknr. v HAVOKU se nevyznám, mám taktéž názor že fyzika postavená na HAVOKU si pomáhá scriptama, ale zas tak horký to nebude
jen je to prostě ,,stará,,technologie a nové prvky jako má např PhysX už neobsahuje, tím vzniká to že kdyby GPU verze PhysX byla dána do CPU verze, pořádně by to utáhl snad 4jádrovej corei7 na 3,2GHz ... a protože si mnoho lidí stěžuje na to že se jim grafika fláká, tak by dle mého měla bejt fyzika počítána přes nevyužitou část grafiky
přeci jen, u GPU PhysX si mužete nastavit low, normal, high ... u CPU nemužete udělat nic a proto vám omezuje FPS ( např arma, GTA IV a pod. )
Ja si myslim ze na PhysX nestaci ani Core i7. Vysvetlil som to v inom prispevku v tejto diskusii. Inak mi tiez pride ironicke ked ludia, ktorym CPU nepotiahne ani Havok tu nadavaju na PhysX ze nie je cez CPU. Ale budiz. Nemozeme mat vsetci rovnaky nazor.
četl sem tvoje vysvětlení a úvahu, je hodně trefná ;-) myslím že na takovým principu to snad i funguje
já prostě chtěl naznačit, že kdyby se nVidia rozhodla efekty co vytváří grafika přehodit na cpu, tak by zase všichni nadávali na něco jinýho
dyby se nVidia rozhodla efekty co vytváří grafika přehodit na cpu, tak by zase všichni nadávali na něco jinýho
JJ. S tym suhlasim. Je to presne tak.
Edit: Co sa tyka mojej uvahy tak som napriklad u vody vychadzal z ukazkoveho dema pre PhysX. Kde si mohol rovnako ako u Dirt2 vidiet ako sa to pocita. Presne to kopiruje to co som pisal.
ono je ale těžký vysvětlovat todle někomu, kdo má jasnej odpor jak na nVidii, tak na PhysX a vlastně na všechny její technologie
to mi připomíná zde vychvalované ATi Eyefinity
když nVidia vydala své 3D brýle a vše k nim pod názvem 3D Vision, odzačátku se to zde odsuzovalo, a nevím zda to někdy autor i zkusil ... prej je to drahý, není to žádná novinka atd.
když vzniklo ATi eyefnity, začalo se vše vychvalovat ale už se nebralo ohledy třeba na divnej vzhled .. např 4cm díry mezi obrazem je totální humus, potom musím zmínit cenu ... kolik stojí takovej širokoúhlej monitor ? nejépe 2x ( popřípadě 3x ) ? .. za kus by to bylo tak 3000kč nebo víc, to se dostáváme k 10 000 jen za obraz takže taky ne moc levná záležitost, která se u 3D vision odsuzovala
( cca 16 000 za celej set ) a v neposlední řadě novinka, nevím proč ale zdá se mi že ATi není první firma co spojila 3 a více monitorů do sebe pomocí jedné renderovací grafiky
JJ. Na jednej strane sa tu vela ludi dopytuje aby NV preprogramovala PhysX tak aby isiel vsetkym ale nikto to nevyzaduje u ATI EyeInfinity. To uz majitelov AMD kariet netrapi ze si ludia pouzivajuci NV karty nebudu moct tuto technologiu uzit. Uz to odrazu nemusi byt zavedeny "standard". Co sa tyka tych ramov tak tomu sa mozes v buducnosti vyhnut kupou bezramovych monitorov. Ale samozrejme nakladovost a vobec miesto pre napriklad 6 monitorov to aby som si doma urobil miestnost iba pre PC....
Odsudzovanie 3D vision ani komentovat radsej nebudem vzhladom na to ze tu niekto nema problem kupit si 3 drahe monitory ale okuliare za 3 tisicky mu vadia. NV kartu ani neratam pretoze do mojho predcadzajuceho prispevku som vobec neratal v cenou AMD karty, ktora je v tejto konfiguracii schopna utiahnut nejake hry...
jenže bezrámové monitory stojí kolik ? troufám si říct že víc jak 2x tolik co obyčejný monitor
je sice hezký že AMD uvolní několik tisíc dolarů na prezenčku s 6 monitorama, ale aby todle měl nějakej normální člověk, to se stává zřídka...stejně jako s 3D vision
btw. možná sis nečetl soukromou zprávu, tak se mrkni ;-)
EyeInfinity nieje ziadny standard, len miesto 2 monitorov, co maju vsetky vga uz aspom 5 rokov, prislo teraz ati s 3/6. Nvidia ked sa rozhodne, tak fermi bude mat 30 monitorov, to je jedno. Len je to hiper zbytocne, kedze ked chcem velky obraz, kupim si velku telku a nie 3 monitory, v ktorom budu 4cm ramy
takhle to vidím ani já, chtěl se poukázat na to že Eyefinity se níc nevyčítalo a přitom je to docela o ničem...
3D vision sem neměl takže nemohu posoudit jakej je to rozdíl, koukal sem se na to jen s červeno-modrejma brejlama za 30kč a nějakej mega rozdíl sem neviděl ( 100HZ televize je možná špatně )
GTA IV je náročný na procesor proto,protože to je zmršená konverze z konzole...........jinak hra jako taková to je super,před tejdnem sem akorát dopařil
myslím že tohle není důvod náročnosti hry x) prostě kdyby se fyzika už počítala přes GPU, máme vyšší fps se stejnou fyzikou a processorem místo 100% na 50% ;-)
Máte pravdu, tímhle se nVidia poškozuje sama.. Mno co, její chyba
Já jsem těžký fanATik, tkže nejsem objektivní, ale hodně jsem o PhysXu přečetl (díky tomu sem objevil i tento web ) a fakt, že se za dobu odkoupení AGEIA Tech. nezlepšilo, my mínění o NV nezlepšilo.. Dříve, když jsem nevěděl rozdíl bajtu od gigabajtu atd. (Bože, kde jsou ty doby! ) mi v počítači tikala nVidia GeForce 6600GT, ale po prozření jsem dostal ATi Radeon HD 3650 512 MB DDR2, se kterou sdílím lůžko doteka ..
A pak ta kauza s Batmanem, navážení se do Intelu, představení FERMI.. S NV to jde z kopce, což dokazuje PhysX co-op (myslim, že jsem o tom četl tky tady ) za 7500,- s 2 roky starým jádrem.. Lollollollollollollol
Tak nevím jestli je pro nvidii moudré dráždit intel. Mohlo by se jí to zase vymstít, když bude intel chtít tak klidně zařídí aby výrobci notebooků k procesoru intel nepoužívali grafiku od nvidie. To by přišla o slušné penízky.
Protože AMD-ATI je na rozdíl od NVIDIA společností, která staví obecné standardy nad své vlastní zájmy a prosazované technologie a CrossFire je už od dob čipsetů Intel 965P součástí čipových sad bez jakýchkoliv poplatků
Tak v jednom clanku napises ze ani AMD a ani NV sa nestaraju v prvom rade o zakaznikov ale o svoje zisky a teraz toto? Sorry ale ja neverim ze nejaka firma nieco postavi nad svoje zaujmy. Nie je to jednoducho tak, ze sa AMD proste rozhodla ze na Crossfire z nejakeho dovodu zarabat nebude a NV zasa urobila rozhodnutie uplne ine? Tak sa netreba cudovat reakcii oboch firiem na Hydru. To by ste sa cudovali keby niekto podobne ohrozil cast zisko v AMD. Urcite by neskakala radostou a snazila sa tomu zabranit. Aj ked len docasne. Stanovisko NV k niektorym veciam sa jednoducho moze zmenit hned ako bude mat konkurencne schopne GPU proti konkurencii. Ani jednu z tychto dvoch firiem nemozno stavat do role anjela alebo diabla.
PS: Tymto neutocim na firmu AMD iba vyjadrujem svoj nazor na citat ktory som vyvesil na zaciatku.
PS2: Na hydru som tiez dost zvedavy a preto ma samozrejme tato situacia netesi. Ale verim tomu ze sa MSI s NV dohodnu a budeme sa moct tesit na dalsie zaujimave testy...
Myslím si, že Nvidia zruší blokovanie ako náhle táto doska vyjde...totižto je pre ňu výhodné, keď táto doska nie je na trhu, ale keď vyjde na trh tak to bude veľká nevýhoda, pokiaľ bude fungovanie jej kariet na tejto doske blokovať a preto si myslím bude musieť rýchlo toto blokovanie zrušiť...každopádne stále nechápem prečo túto dosku nevydajú...aby si nepokazila povesť tým, že nebude funkčná s Nvidiou??? A načo keď ak to funguje s ATI, tak si môže perfektne spraviť meno tým ako budú škálovať ATI karty a voči Nvidii má výborné odôvodnenie, tak kde je problém?? A myslím, že sa nájdu i taký, čo im bude jedno, že to musí byť mierne ilegálne, teda hacknuté a v prípade Nvidie si to hacknú...ale myslím, že momentálne mnohým Nvidia vôbec nebude chýbať, ale bolo by to iba ako dôkaz, že táto doska skutočne dobre funguje v zapojení rôzny výrobcov ;)
Btw len ma tak napadlo - asi je nereálne, že by táto doska škálovala novšie karty so staršími, teda trebárs, že by fungovala 5970+4870X2(teda sú to odlišné DX a preto je to asi rozhodne nereálne a hlúpa otázka z mojej strany).
...ale pri tomto ma napadá ďalšia vec - aký zmysel bude mať kúpa duálnych kariet, ktoré budú fungovať s CF, či SLI, keď Hydra bude oveľa lepšie škálovať a teda dve 5870 by mali byť v tomto prípade výrazne výkonnejšie ako jedna 5970(čo teda stráca jeden z hlavných zmyslov duálnych kariet - lepšie škálovanie výkonu ako v prípade dvoch kariet...teda aspoň myslím, že toto mal byť dakedy hlavný zmysel vzniku duálnych kariet, ale zase na druhej strane si myslím, že majú aj tak zmysel vďaka kompaktnosti...ja osobne nemám miesto pre žiadnu ďalšiu grafiku a keby som nejakú chcel, tak by som sa musel zrieknúť TV tunera a hlavne zvukovky, čo rozhodne neprichádza v uváhu, pretože dobrá grafika sa môže ísť podnúť, keď nie je sprevádzaná dobrým zvukom )
Este by som ta doplnil o pripad, ked mas karty z tej istej generacie ale urcene do ineho segmentu(mainstream vs. highend) ako sa to prejavi na vykone. Nebude ta slabsia karta brzdit silnejsiu a nepridu dost neprijemne prepady vykonu? Mi to proste teraz vychadza ako idelany pripad pre vykonovo rovnocenne karty. Teda idealne nahradenie SLI pripadne Crossfire. Ale nic viac(tym myslim napr. ze ked si kupim novu kartu, tak starsiu by som si ponechal v PC a vykonovo by som si vyraznejsie prilepsil).
hej, to je tiež otázne, že či bude možné si prv kúpiť kartu z mainstreamu a keď high-end zlacnie, tak ho dokúpiť a spolu to používať s adekvátnym výkonom...dosiaľ sme museli vždy slabšiu kartu vyhodiť, či predať a ak by to tak nemuselo byť, tak by to bolo naozaj výborný posun k lepšiemu(ale inak si neviem predstaviť ako to môže fungovať, pretože CF, či SLI fungujú tak, že keď sú dve karty, tak každý karta počíta každý druhý obrázok, no v takomto prípade by ten každý druhý obrázok musel na tú slabšiu kartu čakať a preto nie je možné poučiť takéto zapojenie, preto Hydra musí fungovať úplne inak - trebars v prípade, že by slabšia karta počítala tretinu každého jedného obrázku, zatiaľ čo silnejšie karta pochopiteľne dve tretiny...otázne je, či toto je v prípade hydry práve možné...)
je možné že obraz počítá 1grafika a když nestíhá, tak začne pracovat i druhá
to by znamenalo že by nebyly žádné propady a FPS by se stále pohybovalo na např 60
přeci jen není moc her kde potřebujete 2x víc fps než je hratelná hranice
Ale neuviedol si ako by to robila??? Mne príde ako najlogickejšie to, že grafiky si rozdelia časti obrazu a to podľa ich výkonnosti, pretože to nemôže fungovať tak ako momentálne, že jedna grafika počíta prvú snímku, druhá druhú, tretiu zase prvá alebo tretia grafika a pod...
no ale vubec by nebylo od věci udělat technologii něco jako Hydra ( SLI či CF ) že by prostě stačila jedna karta, a kdyby nestačila, tak by začala pracovat ta druhá a FPS by prostě bylo stejný ;-) nebo krapet vyšší
no ale čo má toto spoločné s tým o čom hovorím ja??? Fakt ako nechápem...a vôbec mi to príde ako nezmysel, že by sa druhá karta zapínala iba keď treba, bo to funguje i teraz tak pri duálnych, že jedno jadro je vypnuté v 2D režíme, ale pri zapnutí hier sú zapnuté obe...inak to možné nie je, že by sa zapínalo iba jedno a keby nebolo dosť FPS, tak by sa zaplo druhé, pretože to by bol v tom riadny chaos a vždy by to na chvíľu zaseklo kým by sa zaplo druhé a nebežalo by to plynule, pretože máš rôzne náročné scény v hrách a je nezmysel, že by sa počas hry stále zapínalo a vypínala druhá karta...okrem toho v každej hre je iná hranica dostačujúcich FPS a nemôže sa to stanoviť štandartne na trebars spomínaných 60, pretože pri napr. Source engine by ti to šlo zbytočne pomaly alebo pri podobných enginoch, kde poznať FPS keď sú 100 či viac, oproti nejakým 60, pritom zase Crysis by rozhodne nepotreboval ani zďaleka 60, ale i tam to FPS lietalo od nejakých 40(iba zridka ešte trochu nižšie) až po 120 keď som to hral na ultra, takže by v tom čo hovoríš bol riadny zmätok a sorry, ale je to vyslovene nezmysel ;)
Hm třeba hydra dokáže karty vnímat a obsluhovat ne jako karty, ale jako stream procesory.. dáš tak GTX285 a máš tam 240 stream procesoru, přidáš GTX250 a máš tam 240+128 stream procesorů
SLI/CF rozděluje snímky mezi karty... pokud by Hydra dokázala rozdělovat thready každého obrazu mezi karty v poměru 240 / 128 a posílat je na správnou sběrnici, aby si je logika jednotlivých karet přechroupala... tak by v podstatě dosáhla toho, že tam budeš mít navenek jednu kartu s 368 stream procesory.
Protože se na to podívali úplně z jiné strany (takzvaně vyřešit něco laickým pohledem na věc) a nebo to nebude fungovat lépe než SLI/CF. Uvidíme (řekl slepej).
Prečo vymyslel žiarovku Einstain a nie už rovno tamto Caesar??? Ako sorry, ale pekne hlúpa otázka...ono sa to povie ľahko, že prečo to nevymyslela Nvidia, či ATI, ale asi pre to isté, prečo si to nevymyslel ty...nech je to akokoľvek, hoci aj tak ako hovorí Bennie, tak jedna vec je to povedať a druhá to previesť do reality
Albert Einstein bol sice vynikajuci fyzik, ktoreho teoriu relativity a kvantovu mechaniku som "hltal" uz na gympli a vyraznou mierou prispel k poznatkom sucasnej kozmologie, ale od ziarovky ma teda fakt daleko.
pokial mi je zname, tak objav ziarovky sa pripisuje Thomasovi A. Edisonovi, i ked uz rok predtym v Newcastle robil podobne pokusy aj Joseph Swan..
No tak to mi trošku ušlo Samozrejme máš pravdu, no keď som to písal, tak to nebolo hlavnou pointov a preto som si ani neuvedomil, že je toto kravina, ale tak už je to dávno, čo som sa učil Fyziku
To ani uvadzat nemusi. U neho to vyzera na citovu zalezitost. To mas ako s futbalom. Niekto chodi na zapasy len pre to, aby sa pobil a samotny futbal ho vobec nezaujima. Toto je len priklad prenesenia toho isteho len do IT. Jedna firma je dobra a ta druha zla a ked mi je na nic tak si na tu zlu ponadavam a zasa mi je dobre. Nieco v tomto zmysle.
kupodivu ten frajer má nVidii, takže je asi trochu mimo ;-)
s tm fotbalem - je to tak, češi prostě jenom na fotbal choděj dělat bordel a tím dpuzujou ostatní lidi kteří by se chtěli koukat normálně
třeba anglii přijde na zápas 60 000 natěšenejch fanoušků a skandujou do posledního konce !
prostě českej národ je takovej .... :/
žasnem nad tým čo v poslednom čase robí nVidia, ona robí všetko preto aby si takto stratila aj tých nvidiotov, ale takto časom skrachuje alebo sa úplne vykašle na hráčsky svet a nebude tu žiadna konkurencia a budeme platiť veľké prachy za ATi karty
predal som svoju starú 7300GT a kúpil HD4350 na HD video to stačí úplne s prehľadom, mohol som kúpiť aj nejakú geforce ale blbcov fakt nemienim podporovať
Na HD video jsi ovsem udelal vcelku chybu. UDV2 na HD4xxx je horsi nez Nvidia, UDV3 na HD5xxx uz je srovnately, ale zrovna HD video a predevsim jeho akcelarce pres GPU je vcelku domena Nvidie - vyssi kvalita, vetsi podpora. Zalezi samozrejme na jake urovni ono HD video vnimas, na prehravani mkv samozrejme staci oboji bez problemu. Ale UDV2 treba neumi akcelerovat VC-1, u H264 akceleruje videa nizsi kvality nez Nvidie. Rozdilu je vicero. Vcelku ale v tyhle cenovy hladine je lepsi pro prehravani videa Nvidia.
Mam teda spis opacne zkusenosti s HD4550 vs 8400GT napriklad. Nevim proc, ale mel jsem v htpc lepsi dojem z obrazu ATI. Rozhodne by me to celkem zajimalo jak to tedy je, vychazis z nejakeho testu, nebo osobni zkusenosti? Muzes to nejak vic osvetlit?
Vychazim z osobni zkusenosti, testu. Doporucuji jakykoliv forum, zabyvajici se DXVA a videem obecne. Velmi dobry zdroj pro seznameni s tematikou je treba forum pctunungu ci ehw. Pro komplexnejsi pohled na vec pak uz spise zahranicni zdroje.
Porovnaval jsi jedno zdrojove video na dvou kartach a lepsi dojem jsi mel z ATi? Pouizival jsi stejny kodek pro prehravani? Je to divny, protoze HW video filtry, ktere treba u rady 6 zpusobovaly zretelne rozdily v kvalite podani predevsim barev, jsou dnes u obou vyrobcu na srovnatelne urovni. Mam na mysli video procesor starajici se o dekodovani videa pres HW GPU. Samozrejme, muzes narazit na model, ktery ma levnejsi napriklad TV kodek, to se stat muze, ale to chce prostudovat predtim nez kartu zakoupis, jedna se o zalezitost vyrobce a pokud chce usetrit muze zvolit mene kvalitni variantu. Specifikace referencnich modelu jsou dany a tohle se muze stat u nereferencnicho modelu.
to je jedno či som im pomohol a bude ma stáť 30€ ale neviem či moja 7300GT mala aj HDCP, hlavne budem mať malú kartičku ktorá nič nežerie a má aj HDMI čo sa mi v budúcnosti zíde lebo časom dám svoj pc aj tak do obývačky, a teraz budem môcť využívať ešte nejaké fičurky čo má win7 ktoré idú len pod DX10.1
Nemyslím si, že výkonnost hydry bude ideálně úměrná počtu karet. Vždy tu bude nějaký vliv režie spolupráce těch karet, a podle mě nezanedbatelný - každopádně to nevylučuje, aby hydra tuto režii měla podstatně menší než crossfire.
mozna nvidia hazi klacky pod nohy intelu, nebo msi nebo kde jaky jiny firme, ale nejvic a to uz nakej ten rok hazi klacky pod nohy NAM ZAKAZNIKUM!...k certu uz s ni, at se na ne MSI vykasle, vyda ty desky a kdyz to bude fungovat, lidi si proste budou kupovat jen grafiky ATI.Vzdycky sem si rikal ze ac nemam nvidii rad za to jak se chova, tak bych si jeji grafiku koupil kdyby byla vyhodna( i kdyz sou vyhodny jen diky cenam ATI), ale postupem casu uz k ni mam takovou averzi, ze si NVIDIA grafiku nekoupim ani kdyby byla, co ja vim jak dobra
Nejak tomu nerozumim, Nvidia ti jako zakaznikovi hazi klacky pod nohy uz rok. Ale stejne by jsi si ji nekoupil. Neni to spis tak, ze ty klacky zamerne vyhledavas nez ze by nejake skutecne existovali? Respektive jaky klacek hodila konkretne pod nohy tobe?
Jestli sem fanATIk?...ne, klidne si koupim jakykoli konkurencni vyrobek, ale ne od NVIDIA...kdyby ovsem existovaly jen 2 firmy ATI a NVIDIA a zeptal by ses, tak ano sem fanATIk, ale nebyl sem, udelala ho ze me NVIDIA.
zeroground: ja se nechci hadat, takze tady nebudu vytahovat naky stary veci nebo rozebirat proc se me NVIDIA protivy, zustanu v soucasnosti u lucid hydra, kterou uz sem davno mohl mit doma, ale nemam!
dejte to na desku pro AMD a ja to kupim...hekle drivery se objeví skoro hned a lidi co kupují takovéhle vychytávky nejsou jen hlupí useři takže je sosnou, a už jen pro to že bych chtěl druhou 5870ku a když už z ato zaplatím tak chci 100% výkonu navíc
hydra bude aj keby traktory z neba padali. ze jedna firma s tym nesuhlasi a vsetky ostatne ano tak nvidia nema sancu. nvidia tym tiez sama sebe hadze klacky pod nohy. proste budu desky s hydra a budu aj bez nej a kto chce grafiku nvidia tak si nekupi desku s hydra a hotovo. tymto bude mat ati navrch lebo toto vyuzije a zakaznici to vedia tak pojdu radsej do ati.
osobne by bolo fajn keby som svoju kartu starej generacie nemusel predavat a dokupil novu kartu a mal by som este vacsi vykon. o rok-dva zase vymenil tu najstarsiu kartu zas za najnovsi generaciu a bolo by to skvele.
"Protože AMD-ATI je na rozdíl od NVIDIA společností, která staví obecné standardy nad své vlastní zájmy"
No potěš... To teda s těmihle ideály brzy dojede...
Jenuj nějakou technologii, kterou AMD/ATI bylo v minuloti schopno protlačit?
Je docela úsměvné, jak se tady neustale snažíte dělat z neschopnosti ctnost. I kdyby ATI chtěla, nemá na to lidi, prostředky ani potenciál. Nic jiného než podporovat technologie třetích stran jí tedy nezbývá. Comprende?
Necomprende, tady se to stale bude vydavat bud za zlo zpusobene Nvidii (Nvidia zablokovala vetsi rozsireni DX10.1) nebo za podporu otevrenych standardu (opusteni konceptu STREAM a cekani na to, az nekdo neco vymysli pro OpenCL ci DirectCompute). A je skutecne usmevne, ze se to jeste prezentuje jako ctnost - pak, ze Nvidia ma marketing, ktery by prodal tele z jalove kravy...
AMD-ATI vlastní pantent na řadu technologií, které využívá i NVIDIA ;) .... jinak ATI je HW společnost ne SW.
mě se spíše zdá že se snažíte dělat z propagace přes mrtvoli cnost a míásto obecného vývoje upřednostňujete jednostranný vliv. Comprende? je rozhodně lepší pro všechy soustředit se na co nejlepší a včasnou podporu obecných standardů, než je upozdaďovat a vymýšlet něco nového-co ale umí to samé, jen si za to můžu účtovat ...
Je skutečně zábavné, jak se v posledních týdnech tento pojem neustále skloňuje. Co si jako představuješ pod tou HW společností? Že nalepí pár kondenzátorů a rezitorů na PCB a ostatní starejte se? Takto ve světě skutečně nefunguje. Chci-li prodat svůj HW, musím nabízet velmi slušnou podporu ovladači počínaje, přes SDK až po API konče. To se v zásadě dělá 2 způsoby:
1) Vyvinu to sám
2) Motivuji někoho jiného (např. finančně) aby toto vyvinul.
Většinu technologií, na které tady nadáváte, vyvinula nVidia několik let nazpět. Nevím co by jste si tady přesně představovali. Že nVidia bude průkopníkem technologie, nalije do vývoje miliony, a pak přizve ATI, která se na vývoji nijak nepodílela? Vaše představa o bussinesu je skutečně směšná.
Pokud vlasním akcie nVidie, rozhodně pro mě není lepší. když budu platit vývoj konkurenční společnosti. Pokud vlastním akcie nVidie, je pro mě mnohem lepší, když podporuji řadu API vlastní CUDA počínaje a standardizovaaým OpenCL konče. Proč? Protože:
1) Dávám vývojářům možnost volby prostředí, které jim vyhovuje
2) Nejsem fatálně a kriticky závislý na cizím SW. Mohu vyvíjet dle svého uvážení a dle aktuální potřeby zákazníků.
3) Mohu nabídnout efektivnější API, které sedí konkrétnímu HW lépe než obecné standardizované.
Takhle se dělá business. A tohle je přesně ten důvod proč nVidia vydělává na grafikách výrazně více než ATI. Svádět to na špinavý markeing je dětinské.
PS: Patentovaná technologie jako příklad protlačeného standardu?
promiň, ale kdyby všichni upřednosťovali to co je nejlepší, tak bysme teď běhali s klackama v ruce a naháněli divokou zvěř
bez protlačení lepších technologií to nejde, a myslím že jedna firma tomu nezabrání takže nVidia stejně nemá moc velkou šanci ;-) ono se to nějak vyvrbí
Jistěže se NVidia chová neuvěřitelně, nebýt malého konkurenčního dvorečku v této oblasti, tak bych jí skoro přál aby na to dojela... Já si jenom představuju že jsem akcionář Ati, takový ten klasický "vrah z Wallstreetu" tak bych si nechal teda sakra zdůvodnit, proč moje firma, můj majetek určený ke zvětšování se, staví obecné standardy nad své vlastní, tedy moje, zájmy... Leda že by mi někdo vysvětlil, že z dlouhodobého hlediska to firmě, tedy mě, přinese zisk větší než malý...