Metro 2033 – srovnání výkonu grafických karet Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 25 March 2010
altOčekávaná DX11 hra Metro 2033, dává grafikám zabrat. Je to ale jen strašení ….

 

 

 

  • Metro 2033 – srovnání výkonu grafických karet

Očekávaná DX11 hra Metro 2033, dává grafikám zabrat. Je to ale jen strašení ….

 

Jak už víte, Metro 2033 staví na enginu A4, což je vlastně modifikovaný Xray, na kterém je postavený Stalker. Ten je ale staršího ata vydání, takže Metro 2033 vypadá prostě lépe, i když v mnohém hodně podobně. Nicméně Metro 2003 je jednou z technologicky nejpokročilejších her současnosti a je na ní radost pohledět.

O to větší, že na téhle hře je vidět, že herní vývojáři ještě nevymřeli a nepřerodili se do tuctových výrobců her. Mnohým Metro 2033 připomnělo, že existuje i nějaký grafický vývoj. Server Xbitlabs.com, otestoval, jak si vedou grafické karty v této hře. Metro 2033 obsahuje DX11 i tessellaci, ale obojí v míře stejné, jako v posledním STALKER titulu. Navíc je tu ale PhysX fyzika to hlavně přes CPU a minimálně přes GPU, žádné pokročilé efekty vám fyzika přes GPU nepřidá, takže si všichni všechno mohou vychutnat přes čtyřjádrový CPU. Samozřejmě technologií je ve hře celá řada a prostě smekáme.

Nás ale hlavně zajímá, na čem si tuhle nádheru budeme moci vychutnat. Bohužel mnozí herní vývojáři“ rezignovali na vývoj a hry jen vyrábí. Je sice fajn, že si všichni hru v maximálních detailech užijí i na grafice za 4000 ale není to prostě ono. Vývoj tím nesmírně trpí a také uživatelé oprávněně lamentují nad tím, že jim dražší HW nic navíc nepřináší. To není rozhodně správné. Metro 2033 nás vrací na správnou kolej a výkonný a příplatkový HW má smysl. Majitelé slabších grafik si ale také bez problémů zahrají, jen se musí smířit s horšími detaily. A tak to má být ….

  • Nejvyšší segment grafik

Maximální detaily dají grafikám zabrat. DX11 prvky a tessellaci si samozřejmě můžete užít jen na DX11, na výkonu jim to zase tolik neubere. V testech Xbitlabs je ale Tessellace a DX11 vypnuto, protože je NVIDIA nepodporuje, hra tedy jeden jen v DX10+. I když na této hře se podílela NVIDIA a má ji jako marketingovou oporu, Radeon HD 5970 je zde naprosto nepřekonatelný a s touhle grafikou nebudete mít s touhle hrou žádný problém.

Horší je to s HD 5870, která je alespoň sejně výkonná jako GTX 295 na DX10. Nicméně v 1920x1200 je to s HD 5870 na max v DX11 tak tak hratelné. S GTX 285 nemáte moc šancí a GTX 295 je tak jediná NVIDIA, která na vyšší, ale zdaleka ne na maximální detaily, je schopna hru spustit. V době vydání hry stále není na trhu žádná NVIDIA grafická karta, která by DX11 podporovala. GTX 470/480 rozhodně bude v téhle hře předmětem testů a objeví se v mnoha recenzích, tak uviďme, jak na tom budou ….

  • Nižší segment grafik

Výkonné mainstreamové grafiky, to je dnes jasná záležitost a Radeon HD 5850 je úplně jiná třída. Jak to má správně vypadat, má výkonná mainstreamová grafika tak tak dost síly provoz vyšších detailů v 1920x1200. Na lepší si musíte koupit lepší grafiku.

Rozhodně je zde ale prostor pro další zlepšení ovladačů ATI, která je na tuto hru ještě nevydala. O výkonu zastaralých GTX 200 grafik nemá smysl hovořit. Je nedostatečný a s detaily musíte jít sakra dolů ….

  • Nejnižší segment grafik

Trochu přehnané nastavení pro levné grafiky. Samozřejmě nemají žádnou šanci zvládnout na vysoké detaily tuhle hru hratelně ani v nižších rozlišeních. Přesto je technologický náskok DX11 proti DX10 grafikám znát. A tak si asi logicky s levným HD 5000 zahrajete lépe než se zastaralou GT 2xx kartou, i když na plynulé hraní budete muset dost slevit z detailů. Pořád si ale zahrajete.

  • Výkon CPU

Sbit otestoval i výkon CPU s kartami HD 5850/GTX 285 a to na procesorech Core i7 920 (2,66GHz) a Core i7-975 (3,33GHz). Hra není na frekvenci procesoru ale až tak závislá:

Nejdůležitější je zjevně výkon grafické karty. Samozřejmě výkonná grafika potřebuje výkonný CPU, zejména když METRO 2033 akceleruje PhysX přes všechna dostupná jádra CPU. Ale s Core i7 nebo AMD Phenom II nebudete mít žádný problém a na slabších CPU si také zahrajete, by´t třeba budete muset slevit z detailů. Ale je dobře, že má výkonný HW výhodu, která není umělá.

  • Závěr

Metro 2033 vypadá fantasticky, konečně další hra, která skutečně vypadá, že je vyvíjena a ne jen vyrobena. Nicméně celkově je to prostě vylepšený STALKER, radost pohledět pro fandy, ale od Tessellace a dalších technologií asi někteří čekali více.

Na samotnou hru a její recenzi se brzy podíváme. Je sice pěkné, že hra dobře vypadá, ale pokud by stála herně za starou belu, asi by to bylo všechno zbytečné. Jak na tom bude Metro, to se z mé dozvíte brzy ….

Kompletní test s dalšími grafy a obrázky najdete na Xbitlabs.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2010-03-25 03:22:03

Pekna recenzia len by ma zaujimalo preco su tam ine fps v DX10 ako mam ja so svojou HD 5970 ci je to len inym ovladacom
Demogorgon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 05:51:10

To bude jiným crackem
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 07:56:28

Určitě!
DD jaké ovladače byly použity na karty. Zvláště u ATI by to bylo zajímavé. V nejnižším segmentu má ATI velký výkyv Min/Max, uvidíme na optimalizované ovladače.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 06:55:42
avatar
Myslím že by stálo za zmínku, že PhysX je v této hře optimalizována na čtyřjádrové procesory ))

Tedy něco, co prostě kvůli NV zkriplenosti samotného PhysX vůbec nejde.

Dokonce se na té vícejádrové optimalizaci NV podílela a vývojáři měli k dispozici ES samply GTX470/480 karet, aby mohli CPU/GPU Physx s DX11 testovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 08:05:15
avatar
Taky reaguješ aniž bys článek četl? Cituji:

Citace:
zejména když METRO 2033 akceleruje PhysX přes všechna dostupná jádra CPU
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 08:22:56
avatar
Buď jsem slepý, nebo to tam ráno ještě nebylo

Nicméně na to, jak příšerně ses spletl a jak nechutně jsi nadával na něco, co není pravda, by ses k tomu mohl postavit trochu víc čelem a posypat si trošku popel na hlavu )

Spletl ses mimo jiné, že PhysX nelze pro vícejádrové kvůli záměrnému zkriplení PhysX. A že to bylo nějakých desítek článků na totéž téma

Ba dokonce i že Metro nemůže být optimalizované pro Fermi, a ejhle ono je optimalizované právě pro Fermi protože mají ty karty už měsíce k dispozici. A když jsme ti to říkali, tak ses jen vztekal a mazal naše příspěvky
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 10:52:31

skor ako robit rychly uzaver, bolo dobre najprv urobit dokladny prieskum, ci to fungovalo/funguje aj v inach hrach a odkedy
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:14:42
avatar
funguje to ve vsech hrach, kde to vyvojari tak udelali...
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 17:42:59
avatar
Super on to je optimalizovane pre Fermi slava slava ,len skoda pre nvidiu ze to perfektne beha aj na radeonoch , co sa neda povedat o gf2xx
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:48:39
avatar
Problém s optimalizací PhysX byl ve vývojářích, ne nVidii. PhysX je napsaný tak, že lze použít na takřka libovolném množství procesorů najednou.

Akorát vývojáři obvykle používali jen jedno.. bůh ví proč.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 18:16:00
avatar
Citace:
en skoda pre nvidiu ze to perfektne beha aj na radeonoch


A prečo? Ved to je len dobre že to beha všade dobre a že ATI karty namaju problem. Inak na max to daju len HD 5870 a HD 5970. A nVIDIA karty tak tie su ešte z minulej generacie tak to porovnavať je trocha nefer. Ale myslim že GTX 295 sa drži slušne..a aj GTX 285 to ako tak zvlada.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:10:44
avatar
jasen ze neporovnavam 5970 vs 260 ale 5770 vs 260 je uz celkom na mieste a tam radeon exceluje , tak nechapem preco by bola tato hra optimalizovana pre geforce karty aj CF tam slape nadherne , vyrobcov treba pochvalit takto ma vyzerat kvalitna hra
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 19:58:27
avatar
... bla bla bla bla bla ...
tomason51 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 00:31:09

I Ty KECKO
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 08:21:24
avatar
Prečo sa všade testuje GTX295tka, ale nie 4870X2, keď ide o tak blízke konkurenčné karty...no ani neviem prečo sa pýtam, keďže si viem odpovedať aj sám, ale keď sa v testoch objavujú staré DX10 grafiky od Nvidie, tak prečo nie od ATI??? Realita je pre testérov a svet trošku asi iná, no ja to vidím trošku inak...jednoducho je to diskriminácia Spravodlivosť by bola, keby sa testovali súčasné grafiky od oboch spoločností alebo spolu so súčasným aj predchádzajúca generácia tiež od oboch spoločností...je mi jasné, že toto je preto, že keby sa testovali iba súčasné grafiky, tak by tam bola iba jedna spoločnosť a bolo by to trošku blbé, no na druhú stranu je to určite nespravodlivé a rozhodne na zamyslenie...mne môže byť jedno, že Nvidia už dlho nemá na trhu aktuálnu grafiku novej generácie, ale keď sa testuje a testujú sa staré Nvidie, tak nech sa potom nediskriminuje ATI a nech sa v testoch otestuje i konkurenčné ATI...a vôbec aký zmysel majú výpovedné hodnoty tých testov, keď sa tam porovná "desaťročný Mercedes s čistonovým Bavorákom čerstvo vydaným na trh", keďže v podstate je takéto porovnanie irelevantné a nezmyselné a výpovedná hodnota je v podstate irelevantná

PS: Stavím sa, že tento môj komentár nepochopí tak 99% čitateľov
Jungalist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:02:29
avatar
jupii, jsem v 1% chapavych

Jinak, tohle porovnani se dle meho dela proto, aby se nejake porovnani delalo, protoze, kdyby se porovnani nedelala zadna, dokud nebudou mit obe firmy novinky na trhu, tak by se porovnavaci ukousali nudou a cumilci zvedavosti
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:46:14
avatar
Asi to těma 99% trochu přehnal, ale kdyby napsal 96% což by mohl víc odpovídat tak by ses k těm 4% moc tady nehlásil, že?
Jungalist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 09:11:38
avatar
Coby kdyby..;-P

Nevim, jak bych se zachoval. To byl sarkasmus?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 07:12:25
avatar
no ono jedna vec je "pochopiť" a druhá pochopiť Ale tak je pravda, že s 99% som to prehnal, no podľa plusiek to minimálne polovica nepochopila

Ono ja som zato, aby sa buď testovala iba najnovšia generácia kariet alebo najnovšia a aj predchádzajúca, no od oboch spoločností. Ako stále mám 4870X2, stále so nezbadal na poli hier žiadny skutočný dôvod ju vymeniť a preto ma stále zaujíma jej výkon.

Btw v pár testoch som konečne videl moju grafiku i proti najnovším Nvidiám a myslím, že môžem byť spokojný, keďže stále mám výkonnejšiu grafiku, než je najvýkonnejšia...teda aspoň v hrách a nastaveniach, ktoré hrávam a sú pre mňa podstatné ;) ...ako nie je to tak suverénne, ale po roku a pól čo som ju kúpip je to rozhodne bomba
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:37:17

Jj je to velka skoda ze tam chybi 4kova rada Atin, no na druhou stranu je to prostor pro konkurenci udelat ty testy "poradne" bez skrupuli a pro uzivatele, ne pro firmy "aby to vyznelo"(patrim k tomu 1%tu? )......
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 10:04:07
avatar
jj tento test je proste nanic
s moji 4850 jsem jak panic
uz se stara dx10 skatula
ani do recenzi nedostala
a proto na truc veliky
letos nekoupim nic od ati
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:38:53

Nekupuj si nekupuj, ale hlavne tu pak zas nebul.....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 11:58:13

Na zaklade jednoho testu si nekoupit grafiku se vam zda normalni ze mi sazite zaporne palce?

Pravda mohl jsem se chovat slusneji, ale to take i on se svymi rymy, ja se pouze choval jako zrcadlo na jeho prispevek a pokusil jsem se o vtipnou formu podobnou jeho "vtipne forme"....
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 10:48:09
avatar
kasli na palce, sem chodi jen vysinuti palcoidi btw, po overeni spotreby fermi, jsem si objednal Gigabyte Ultra Durable 5870, tak snad v pondeli akorat budu muset zmenit bios, maji ho pry vadnej, tak snad pujde ten pro lightning od MSI, nechce se mi s tim hrat nejak moc
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:49:43

Drzim palce s tim biosem, ale mam takovy tuseni ze lighting verze muzou mit bios mirne zmeneny pro snadnejsi praci s voltazi radsi si to over....
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:52:39
avatar
mam 4850 s Athlon x2 240 na 3,5GHz v DX9 vsetko na max. hra mi slape plynule, ovela lepsie ako crysis takze to az take narocne nieje, DX10 sa mi zda ze ide slabsie nemeral som fps, ale vizualne som pocas hrania nevidel rozdiel tak som dal DX9
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 07:21:02
avatar
No neudal si rozlíšenie, ale aj keď asi nemáš 2048*1152, tak keď tebe to ide hoci aj na nízkom rozlíšení na max, tak mne to pôjde hádam tiež s 4870X2 a Phenomom X4 @3GHz na udanom rozlíšení
Takže stále žiadny dôvod ísť do novej grafiky ...snáď to zmení Crysis 2
radik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 10:28:05
avatar
Ja jsem bohuzel/bohudik v tech 99% nechapavych. Beru to proste tak, ze se testuje proto, aby mohl kazdy porovnat svoje vlastni zelezo a jestli si teda zahraje, ci nikoliv a v jakem asi nastaveni. Pokud se ovsem testuje jenom proto, aby jedna ci druha skupina zaslepencu jasala, jak to ta jedna firma te druhe zase natrela, tak jsem asi trosku mimo ja. A ten vykon na chybejicich kartach, ten si snad dokazes tak nejak odvodit. Horsi je, kdyz se treba netestuje CrossFire/SLI vubec, tam si potom skalovani nedomyslis. V tomto pripade mi to ale prijde OK.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:50:19
avatar
Tak existují výkonostní testy, kde HD5870 je porovnaná s HD4870X2 ne? Myslim, že to chce jen trošku logiky.. a crossfire evidentně ve hře funguje (jinak by HD5970 asi moc nejela).
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 08:14:05

presne tak...mam rad ATI, ale zas jednostranne masirovanie mozgu a bezodna zaslepenost je uz fakt dost....stranka by sa mala premenovat z ddworld.cz na onlyatiworld.cz alebo worldwithoutnvidia.cz
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 08:36:58
avatar
bude DD dělat vlastní výkonový testy?? V grafech mi totiž chybí zapojení v CF a například tam není ani moje 5870.

EDIT: nezkoušel někdo metro s betama driverů 10.3???
EDIT2: lol, tak nic, ted koukam ze vysla ostra verze 10.3, tak ty si skusim sám
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 13:59:22
avatar
je tam aj CF (5970) aj 5870
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD5750 2010-03-25 09:33:15

Můžu potvrdit, v rozlišení 1280x1024 na HD5750 v DX11 je to slušně hratelné. V úvodu i na téměř max detaily. Později jsme musel samozřejmě někde ubrat, ale i tak hra vypadá naprosto parádně - škoda, že mě herně zatím nijak zvlášť nebere. Odzkoušeno na preview Catalystech 10.3.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - realita vs dx9 vs dx11 2010-03-25 09:34:20

Kdyz se tak koukam na ty dva obrazky jeden dx9 a druhej dx11 a premyslim nad tim ktery z nich je pri tech par zarovkach ktere osvetluji jinak dokonalou tmu tak mam az pocit ze prvni(dx9) obrazek s mene ostrymi postavami v dalce je realnejsi nez ty prosvetlene a ostre postavy v druhem(dx11) obrazku....

Nechci tu rozebirat ze dx11 se bude hrat lepe atpdb., jde mi o realnost, evidentne prace se svetly je vyraznejsi a prinosnejsi, ale je take realnejsi???

Co si o tom myslite vy?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:55:44
avatar
Co si myslim? Hlavne ze porovnavas DX9 MIN a DX11 MAX ne? Aspon dle popisu to sedi
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:48:00
avatar
MadMaxII: S tim souhlasim, ale to se obávám, že j spíš chyba vývojářů. Jelikož pokud si vzpomínáš na technologii HDR když přišla na trh, tak to s ní všichni hrozně přeháněli. Takže obavám se, že tady to bude podobný a až za čas se to začne opužívat nějak smysluplně...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 10:00:56

Jasne ze je to chyba vyvojaru, ne moznosti dx11, to jsem tam nejak opomel do te uvahy zanest.....
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:51:44
avatar
Vždycky je to o možnostech a jejich využití.. třeba to někdo někdy využije k vyrobení super-realistické hry.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To: MadMaxII 2010-03-25 09:55:15
avatar
Jo, pote, co jsem si precetl recenzi na (zde odsuzovanem) PCT, tak se take ptam, jak to bude s tim DX11. Zatim to jen vypada, ze vyvojari "zbastli" jakous takous podporu DX11 a s velkou pompou to vsude roztrubuji, coz zase nahrava AMD neopomenout tucne zvyraznit podporu DX11 u jejich zeleza (ach jo, holt marketing ), ac v soucasne dobe ty vyhody tak nejak videt nejsou.

Odkaz na tu recenzi (ktera je, podle me, povedena - ostatne se mi recenze od T. Sulce zamlouvaji vsechny)

Odkaz
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 09:58:59
avatar
Však ti nikdo nic necpe, kupuj dál grafiky Direct X 9, o co jde ? Aj Trabantem se dá do dneška jezdit a přesto si někteří slaboduší jedinci koupí třeba Mercedes nebo Oktávku
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 10:06:40

Nesud dne pred vecerem, pokud se zacne pouzivat tesselace podstatne vice a pokud se budou moznosti dx11 pouzivat na vhodnych mistech tak v tom nevidim problem ale prinos, jen jsem chtel ukazat na to ze ty moznosti jsou daleko vetsi nez realita a hlavne to bude zaviset na autorech jaky budou mit cit pro pouziti danych funkci a moznosti.... Dobrej nastroj je jedna vec ale kdyz to autor preboostuje tak to bude k nicemu....
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:23:48
avatar
ano moznosti sou velky. kolik za poslednich let bylo skvelych enginu (napr. od ID), kolik mohlo byt skvelych her, ale nebyly, zrovna Raven soft mohli na doomIII enginu udelat pokracovani jedi knight, tenkrat by to byla pro fanousky star wars jiste bomba, a nic. vic nez 2 roky tu mame cryengine2, taky na nem mohli vzniknout perfektni hry, a zas nic. alespon na source byla perfetkni hra (pro me) dark messiah, ale taky toho mohlo byt vice.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:49:15

Take by se dalo rici ze nejaky cas trva nez se s nim studia nauci pracovat, kdyz to tak vezmes kolem a kolem, tak az loni a letos vylezaji tituly ktere z dx9 zdimou temer maximum(omacka dx10 a zatim i omacka dx11 nelze brat moc vazne), aspon maji dobry zaklad pro praci s dx11, nebudou se ho muset ucit cely ale jen "pridavky", coz by mohlo rapidne snizit dobu nastupu kvalitnich her s vysokym vyuzitim dx11.....

V kazdem pripade ted uz se nemaji studia nac vymlouvat a doufam ze futuremark po dlouhe dobe nasadi latku zase vysoko a predvede grafickou dx11 lahudku...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:26:58
avatar
jenze ten doom3 engine nebyl vubec skvelej...oproti predchozime quake3 engine je to uplnej propadak. myslim ze zadne pokracovani jedi knight nevyslo prave trochu i kvuli tomu, ze doom3 engine by byl pro nej absolutne nepouzitelnej. na source engine ale mohlo vyjit fakt vic her...jedinej engine kterej se masivne prosadil byl ue3.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:54:06
avatar
Doom 3 engine byl spíš katastrofální, než úspěšnej. Quake 3 je legenda (na kterou ovšem DX10/11 asi nenaroubujeme, protože je to OpenGL) .. ale zase bude další na novém OpenGl, snad..

Že vývojáři moc nedělaj DX10 a víc hry je dáno tím, že mají obavy o prodejnost.. druhé řešení je udělat hru 2x pokaždé s jiným enginem.. a to by bylo asi finančně kapku moc náročné.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 10:39:21

Ono na obrovinách si nechávají všechno vychvalování DX11 až na vydání Fermi grafik, do této doby není o co stát
Faktem zůstává, že rozjezd DX11 byl docela rychlý, ale teď to trochu stagnuje, málokdo vyvijí nový engine, no a na staré se jen přilepují kousky dx11.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:15:39
avatar
taky sem tu recenzi prolitl, ale ty vysledky ma (a nejen podle me) spatne. jde o to, ze tessalace ma podle mich zkusenosti vliv na vykon, on tam uvadi ze ne a ze ani skoro neni poznat. coz je zajimavy, protoze prave na pctuningu byla aktualita, kde na obrazcich byla tessalace jasne videt - opet asi jako ve stalkerovi, cili nafoukle kapsicky apod. jinak ta hra je krasne hratelna na hd 5850 v 1600x900, tessalaci mam vypnoutu, detaily "pouze high", ale hra se nikde neseka. mohl by to DD poradne otestovat.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:18:09
avatar
Proc to testovali bez vyhlazovani? bez toho uz dneska nikdo nehraje
bez tessallace,bez dx11,bez antialiasingu, jo to sou pak vysledky
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 11:17:14
avatar
protoze to zere vykon, pokud nemas zrovna hd5970 a hrajes ve vysokych rozlisenich, tak to na max. s vyhlazovanim proste moc nejede. ale staci ubrat trochu detaily, hra vypada prakticky stejne a uz je tede uplne v pohode.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:55:18
avatar
Nevim, já antialias moc neřešim.. na nativním rozlišení to u mě díky hustotě pixelů vypadá stejně dobře.. A hlavně, dost často mam radši víc FPS, než anti-alias.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 16:43:55
avatar
Ja si treba antialiasing zapinam hru od hry jinak. Nekdy se mi vice libi ostrejsi obraz bez AA a jindy je hezci mit vyhlazeny a lehce mazly obraz s AA.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:03:13
avatar
Stejne je neco spatne, vem si,ze na xboxu hra vypada podobne a ten stoji pulku co graficka karta, na ktere to stejne na maximum nedas,staci pridat par efektu a vykon ve hre jde do haje, pritom zadna markantni zmena cele grafiky.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 09:56:00
avatar
Duvodem je optimalizace. Na specializovanem a stale stejnem hardware se da program udelat daleko efektivneji. Dnes jsou konzole uz na maximu moznosti a dal se nedostanou, ale je pravda ze kdo to par let nazpet koupil, tak dlouho nemusel upgradovat(a zatim nemusi - neni kam - to ale ted ani PC).
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 10:47:30
avatar
Citace:
zadna markantni zmena cele grafiky

Tak že by to bylo tím, že v dnešní době už je grafika na takové úrovni, že zlepšení si člověk ani nemusí všimnout, ale žere moc výkonu? Udělat v dnešní době hru, ze který by se člověk kvůli grafice vyloženě podělal jako v dřívějších dobách třeba u Quake3, je hrozně těžké a podle mě nereálné. Je to jako s emisema CO2 v průmyslu. Vyspělé podniky nemůžou snížit svoje emise CO2 o stejná procenta jako nevyspělé, protože je mají už dnes celkem nízké a tudíž nemají prostor k tak velkým procentuálním zlepšením jako podniky co mají zaostalou technologii ze 60. let.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 12:26:39
avatar
Citace:
výkonný a příplatkový HW má smysl. Majitelé slabších grafik si ale také bez problémů zahrají, jen se musí smířit s horšími detaily. A tak to má být


100% souhlas. Nejlepší jsou prostě univerzální hry co se po osekání dají zahrát téměř na čemkoliv, ale majitelé highendu si užijí něco navíc. Spousta hráčů se slabším hardware je zcela spokojená i s o něco horší grafikou na menším monitoru.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 22:48:31
avatar
Souhlas : )
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - testy 2010-03-25 13:18:44

cus, v tech testech se nevyznam.... co to je ta cervenejsi cast u ATIcek? a zelenejsi u NVIDIA?
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:03:59
avatar
Videl už niekto ten "test" na "vy-viete-na-ktorej-stránke"? V živote som nevidel sprostejší test.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:20:15
avatar
Vzhledem k tomu, že ho nenapsal obřík tak jsem ho prolétl. Ta chyba (s přepínáním nastavení DX9/10/11) byla pro mě osobně poslední kapkou. Pctuning jde opravdu do kytek a už tam nevěřím ani článkům od jiných autorů než je Shrek. Chodil jsem tam kvůli úvahám Michala Rybky (ty jsou bohužel poslední dobou taky špatný a občas i s vyloženě hloupými závěry) a článkům Petra Koce (nějak tam už moc nepíše), takže asi pctuningu definitivně zamávám a jen občas po nějaký době tam zabloudím abych posoudil, jestli se něco změnilo.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 16:33:23
avatar
Maju tam noveho, pana Petrsku, alias (ved vy viete...) .
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:21:37

Mi nerikej ze PCT rozjel valku a zacina produkovat neobjektivni testy.....

Tohle nemuze PCT nikdy vyhrat, jen se sdiskredituje jeste vice nez nyni, slusny testy bylo to posledni co tam lidi drzelo...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:56:33
avatar
Jestli si myslíš, že nemohli klesnout víc než doteď, tak se pleteš.. Počkej na brzkou budoucnost..
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 18:36:25
avatar
Nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť ešte horšie.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:06:15
avatar
Ten test tak nejspis nebyl proveden zamerne, chyba se stat muze, horsi je, ze autor testu nereaguje na prispevky v diskuzi a nehodla to pracne predelavat
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 23:08:33
avatar
Autora příspěvku už ukamenovali! Tak bohužel se nemůže dostavit ke korekci
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 12:01:16

MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 12:12:15

Jeste ze uz tam leta nechodim a vcas jsem zpretrhal "pouta", to by mi bylo ted hodne lito(meho vynalozeneho casu) takto domrsit posledni nadeje drive dobreho IT magazinu nyni bulvaru bez jakekoliv uzitne hodnoty....

I proto ty zaporne palce u meho prispevku chapu, emoce jsou emoce....
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:15:12
avatar
Tak právě jsem došel z obchodu a jdu hru instalovat jsem opravdu zvědavý, ale podle obrázků a videí vypadá fakt jak stalker jen mírně vylepšený, no uvidíme
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:56:56
avatar
Palec nahoru za koupení hry.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:00:40
avatar
Tak co DD, jakpak ti slape Metro v rozliseni 5760x1200 + vse na max?
Jeste si se nepochlubil..
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:57:34
avatar
To asi nepojede.. možná tak na 5870 + 5970.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 16:19:22
avatar
No to mi je jasny,proto se DDho ptam,jak se "zaridil" ..

Pokud hra bude dobre skalovat multiGPU,tak by to s 2x5970 nemuselo byt marny (alespon tech 40fps+)

Nebo jeste jedna moznost je,ze oznaci hru za "kravinu" a vysledku se nedockame
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:02:41

co je na tom testu na PCT spatnyho? a jak to je s timhle? ty tmavsi barvy znamenaji co? rozdil v DX? v ovladacich? nebo v cem?
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:06:03
avatar
Čo? Prečítaj si diskusiu.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dovolil bych si s DD nesouhlas 2010-03-25 15:10:16

Tak nějak v tomto článku přeceňuje podíl grafiky a technických feature na kvalitu hry. Technologicky je možná Metro 2033 na výši (i když i z obrázků není přínos DX11 oproti DX9 či tesselace není moc vidět), ale osobně mě hra nechytla po stránce příběhu a hratelnosti. A taky tvrdím, že Metro 2033 trpí všemi herními nedostatky, které jsou vytýkány MW2.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:59:03
avatar
Grafika nikdy neni vše. Ale neškodí, když někdo udělá herní benchmark, ať máme čím poměřovat ty ..... .
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nic proti benchmarku 2010-03-25 16:27:57

Jestli je Metro 2033 myšleno jako benchmark, tak budiž. Jestli je myšleno jako technologické demo DX11, tak to opravdu nevím, protože na screenshotech aby člověk rozdíl mezi DX9, DX10 a DX11 hledal lupou.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 17:55:16
avatar
je tam rozdiel , len nie tak markantni cela scena vyzera o nieco lepsie pod DX11 , treba vyskusat lebo vela ludi to sudi podla screenshotov, tessellacia ja nanic to uznam
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:44:43
avatar
Kde jsou ty časy, kdy se o DX10 tvrdilo, kolik nám přinese dobrého oproti DX9. Teď tu už máme DX11 a srovnáváme ho s DX9, abychom viděli nějaký rozdíl. No, není to úsměvné?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:46:49
avatar
a to drive rozdily mezi dx9 a dx7 nebo treba dx8 a dx6 poznal i slepej
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 12:24:51
avatar
ludkovia neviem naco nadavate na dx11 , hry sa stale vytvaraju ako dx9 potom sa tam dodatocne pridaju nejake tie dx11 featury
jasne ze to vyzera rovnako ...
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 18:22:57
avatar
Citace:
Jak už víte, Metro 2033 staví na enginu A4, což je vlastně modifikovaný Xray

Citace:
Nicméně celkově je to prostě vylepšený STALKER

drahy DD muzes si prosim vyndat spunty z usi (obrazne)?
Uz to tu bylo receno snad 100krat: 4A engine NEMA VUBEC NIC spolecneho s xrayem. To co se sirilo po internetu byl drb, ktery byl vyvojari vyvracen v rozsahlem vysvetlujicim clanku.

A co vic - hry se nelisi jenom enginem, ale i ZPUSOBEM grafickeho zpracovani, vsemi moznymi efekty, ale hlavne HRATELNOSTI - koridor s otevrenym prostorem prece nemuzete srovnavat, nebo nedejboze rikat ze je to to stejne.

Jedine, cim jsou tyto hry podobne je namet, prostredi a atmosfera, takze se samozrejme muze stat ze nekomu prijdou na prvni pohled podobne, ale po zahrani zjistite pravy opak.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:31:43
avatar
tiez som na to chcel reagovat ale nema to cenu, uz sa o to pokusali mnohí a nic
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 18:58:48
avatar
Taky uz se tesim, az si "METRO 2033" zahraju.
PS: Nevite, ktera trasa byla nametem hry? (napoveda: A,B nebo C?)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 09:58:30
avatar
Nametem bylo moskevske metro. Tam je draha usporadana do kruhu okolo centra a paprsku smerujicich od centra ven. Moskevsky metro je ale rozhodne hezci, nez to prazsky a to nemluvim o Petrohradskem, ktere je jako muzeum soch(i kdyz nekdy s nametem SSSR).
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 12:06:25

Ac nerad tak si do Petrohradu budu muset nekdy udelat vylet, na to jsem fakt zvedavej jak se jim "zilo/zije" pod elitou socialismu a jejima "(vy)dobytkama"....
Nekdo jezdi do ZOO, ja pojedu do Petrohradu na metro...
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 19:49:15

nechci porad votravovat a prudit, ale mohl by mi uz nekdo konecne vysvetlit co znamena ta barevnejsi cast u toho testu grafik?
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:36:37
avatar
To znamená, že tvůrce toho grafu byl buď barvoslepý, nebo naopak má strašně rád omalovánky. Anebo je to rozdíl mezi min fps a max fps, Bůh ví.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:44:02
avatar
cisla znamenaju min a average fps
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:10:50
avatar
vsazim boty, ze az se tu objevi test fermi, vyjdou vysledky v nejvetsi neprospech fermi vuci ati kartam siroko daleko napric spektrem vsech webu
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 20:32:53
avatar
Všichni jsme tu fanoušci ATI (až na čestné výjimky, které brzy zabanujeme), Fermi tedy bude vždy horší, i kdyby na chleba nebylo.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 15:15:56

Nejsem fanouskem ani AMD/ATI ani nV ani Intelu a doufam ze nikdy nebudu, fandim fotbalu....
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 17:15:13
avatar
http://www.youtube.com/watch?v=zLG5Hb-oAm4
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To si nemyslím, že jsme tu sam 2010-03-26 14:19:36

Určitě tu nejsou všichni fanoušci ATI, osobně mám v herním kompu ATI 4850 a v kancelářském starší NVidii na pasivu. U mě by u nové karty byl rozhodující poměr výkon / cena bez ohledu na barvu výrobce čipu. A dneska zatím jednoznačně vyhrává ATI.
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - snad mi to pujde i na starem z 2010-03-27 22:30:42

zacinam byt taky (cerveny) atimagor jsem na skousku vcera vo vyprodeji koupil 4870x2 za 4k cz protoze je krize tak musim setrit vsude uz mi chybaji jen ostatny komponenty o ktorych musim velmi premyslet nad pomerom cena/vykon skladam pc od zaciatku...presedlavam z AGP 1950GT snad to na par her do kdy tady bude dualni fermi2 vydrzi, pak otestuji ji ...
krboun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 22:12:57

jen mi nějak nedochází, kde vzali ty čísla, mám q9300 na 3,4GHz a 5850 a na 1600x1050 na max se to seká jako blázen
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Thursday, 24 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1544x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziWednesday, 23 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1489x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Monday, 21 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1040x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Wednesday, 16 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1682x
Komentářů: 3