MSI N480GTX Lightning v redakci – vymazlená FERMI Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 15 November 2010
altNVIDIA předčasným vydáním GTX 580 udělala MSI trochu čáru přes rozpočet.

 

 

 

Už nějaký ten den je na světě GTX 580, přesto všichni víme, že to není karta, která by si nový název řady zasloužila. Je to jen GTX 480 vyrobená správně a taková, jakou měla být od začátku. Takže nejlepší název by byl GTX 485. První FERMI, tedy GTX 480 už zůstane jednou z nejhorších grafik vůbec. Efektivita této karty vzhledem k parametrům, nákladům a hlavně provozních vlastností je opravdu špatná. Výrobci grafik se s tím snažili něco udělat, ale bylo toho opravdu hodně k vylepšení a tak se na trh dostala nakonec jediná skutečně nereferenční GTX 480.

MSI si vytvořilo zcela vlastní GTX 480. Vyrobilo a vyvinulo pro ni zcela nové obří PCB osazené těmi nejlepšími komponenty, které jsou vůbec k dispozici. Tohle je bezesporu nejkvalitnější GTX 480 na trhu a troufám si říci, že bez problémů předčí kvalitativně i GTX 580 karty.

MSI zamakalo i na chlazení a této kartě dodalo nové TwinFrozr III. A chlazení tahle karta skutečně bude potřebovat. MSI počítá i s vysokým OC a spotřebou, takže tahle karta je po všech sránkách pořádně vybavena.

Ačkoli ani tahle grafika neumí obsloužit 3 monitory, což ji znevýhodňuje, zejména když výkon by na to měla, MSI přeci jen vybavilo tento model mnohem lépe, než jsou vybavený GTX 480/580. Karta má HDMI 1.3a, DisplayPort a dvojici DVI.

Frekvence karty jsou samozřejmě už v základu vyšší a to místo 700MHz na jádře hned na 750MHz. 1,5GB GDDR5 pamětí pak tiká na 4000Mhz místo referenčních 3696MHz. Pro srovnání nová revize GTX 480 přejmenovaná na GTX 580 má takty 772MHz a 4008MHz. GTX 580 má navíc aktivních i všech 512SP jednotek v jádře, u MSI GTX 480 zůstává aktivních pouze 480SP. GTX 580 tak nepochybně bude výkonnější v základu i úspornější. Kvalitativně ale na MSI N480GTX Lightning současné GTX 580 verze rozhodně nemají.

Bohužel MSI nemůže s načasováním vydání GTX 580 mnoho udělat a protože N480GTX Lightning vychází na nějakých 11 5000 korun včetně DPH, což je cena i nové GTX 580, nedá se předpokládat, že by oslovila větší počet zákazníků. N480GTX Lightning tak zůstane spíše technologickým demem a cvičením, ale vzhledem k tomu, že nová GTX 580 se od GTX 480 vlastně moc neliší, neměl by být problém osadit na PCB nový čip G110 a tím bychom se poměrně brzy, tedy někdy v Q1 2011, mohli dočkat MSI N580GTX Lightning verze. Nicméně než se tak stane, tak si proklepneme alespoň v krátkém testu tu současnou Lightning verzi samozřejmě spolu s GTX 580 …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:21:43
avatar
Proč pořad řikaš že by se GTX 580 měla jmenovat GTX 485? I když se moc nezměnilo nova řada musi byt jak by se jmenovali ostatni geforce??
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:44:20
avatar
475, 465gts?
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 00:21:41

Na zahraničních webech se hodně mluví o odkladu vydání radeonu HD 6990 a ne o krátkou dobu:

http://www.hkepc.com/5740

Co nam na to poví DD ?
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 01:53:24

nicivo....:-) net co...:-)
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 12:29:25

no pokud mě paměť neklame, tak tu nějaký článek o zpoždění 69X0 byl, cca 3-5 dní nazpátek
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 12:37:59
avatar
minulý týden jsem o tom psal ;)
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:29:21
avatar
Jo jo GTX480 se společně podělí s HD2900XT o post nejhorší grafiky moderní doby : )
Jinak na recenzi se těšim nebo teda jak píšte krátký test se těšim, Lighting edice od MSI sou poslední dobou opravdu vydařené : )
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:07:22

jenže HD 2900XT na tom byla podstatně hůře
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:18:44
avatar
to bych netvrdil ... HD 2900XT měla dobrý pomer cena výkon stála méně než 8800GTS 640MB a byla výkonější. GTX 480 nikdy dobrý poměr cena-výkon neměla ...

to ale nic nemění na tom, že HD 2900XT měla své mouchy, ale GTX 480 je o něco nepovedenější a v podstatě soupeří s 5900FX
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:38:26

tak to nesouhlasím, GTX 480 má vysokou spotřebu, ale dobrý výkon, který převyšuje konkurenční HD 5870.
HD 2900XT měla taky vysokou spotřebu, ale výkonem se zapnutym AA byla někde na urovni 8800GTS 320.
Takže HD 2900XT prohrávala všude kde to šlo

Navíc hrátky s poměrem cena/výkon bylo to nejlogičtější, kde mohla trochu konkurovat. Ukázkou bylo to, že hrála na poměr cena/výkon, ikdyž to byl highend.
Referenční hlučný chladič byl všem pro smích.
GTX 480 je rozhodně podařenější, ikdyž much má taky dost, ale aspon má výkon.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:50:52
avatar
no ale kdyz gtx480 budes srovnavat s hd5970, tak ti vyjde ze je na tom zhruba stejne jak byl hd2900xt...otazka je jestli bude mit stejne dobry potencial i do budoucna.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:04:48

potenciál tu je (GTX 580), ale jde o to, jestli se architektura podaří tak zefektivnit, jako v případě AMD a jejich derivátu HD 3xxx/4xxx ... tot otázka
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:25:18

Citace:
GTX 480 má....... dobrý výkon, který převyšuje konkurenční HD 5870.

Ale také převyšuje cenou. Taky to není High-end jako GTX 480. Nikdo ji nebere její hrubý výkon, všechna čest.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:53:39

nechci flamovat, ale u HD 2900XT nemůžeš použít tvá slova, že její hrubý výkon ... všechna čest
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:10:08

Kde mám napsáno HD 2900XT ?????????????????? Jasně jsem reagoval na větu
Citace:
GTX 480 má vysokou spotřebu, ale dobrý výkon, který převyšuje konkurenční HD 5870.
jenom jsem ji zkrátil. Nebuď Paranoidní.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:16:22

Tak se taky rozhlídni, do jakýho threadu přispíváš
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:34:20

Kdyby jsi se Důůůůůůůkladně podíval, tak jsem konkrétně citoval tvojí větu, aby nedošlo k nedorozumění, a na tu jsem reagoval. Přesně na tuto a jenom tuto větu jsem reagoval. A troufám si říci že neutrálně, neurážlivě.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:36:58

omlouvám se, jsem špatný diskutér
Druhá věc je vytahování "vět" z kontextu, ale omlouvám se
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 17:10:33

Proč špatný diskutér? Máš svůj názor a dal jsi ho najevo. Slušně, bez osobních útoků. Já jsem pouze reagoval na jednu část (spíše upřesňoval), jinak příspěvek je fundovaný. Jsem rád, když sem příjde někdo s odborným názorem, ne jenom "Děkovači" Pro mě je tato diskuze přínosná. Děkuji.

Děkuji "Děkovačům" za záporné body.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 17:21:23

sem ti dal aspon +1
Musíme si přeci vypomáhat
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 17:40:32

Pro slzy nevidím na monitor
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:46:29
avatar
jo 2900xt v zatezi byl fakt hukot, od ty doby nechci hlucnou grafiku a davam si nato pozor, zachranovala to trochu cena a epizoda 2, portal a team fortress 2 zdarma
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 01:57:39

Pro men je dulezite a porovnatelne ze dostanu za jednotku W nejaky urcity graficky vykon, coz podle mne radi momentalne Nvidi nekam na druhe misto ze dvou...:-) ale shodnem se na tom ze ma pekny vykon za urcite penize konkurujice oponentovi/protivnikovi
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:50:04
avatar
hd2900xt mela vcelku rozumny vykon az nekolik dlouhych mesicu po vydani kdy ati opravila a dostatecne optimalizovala ovladace na novou architekturu a chvilu na to uz tu byla podstatne lepsi rada 3800. ze zacatku hd2900xt casto prohravala v souboji i s podstatne levnejsi 8800 gts320...jinak myslim ze myslis fx5800 fx5900 jiz byla podstatne lepsi, nabizela o mnoho lepsi vykon pod dx9, mela normalni chlazeni a pouzivala rozumnejsi pameti ddr+256bit sirku sbernice (fx5800 mela nove zrave a horke ddr2+128bit sbernici), i kdyz na radeony stale moc nestacila tak oproti fx5800 byla podstatne lepsi.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:52:57

takhle se mi to líbí
Správná připomínka k FX 5800
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 20:25:25
avatar
Jako majitel HD2900XT jsem byl dost zklamán a její největší pozitivimum bylo, že když se měsíc před koncem záruky odporoučela tak jsem dostal jako náhradu 4800 a s tou jsem zatím spokojen.
Nahradím jí až v příští generaci příští rok.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 21:31:05

sem ani nečekal na nějakou záruku a hned šla pryč
4850 ani po 2 letech nechci měnit, zatím čekám na lepší ceny a hlavně aby výkon byl vidět a pak je mi to jedno co to bude, ale taky asi příští generace ; )
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 21:27:20
avatar
Já jsem HD2900XT vlastnil. Jediné s čím byl problém byli ovladače. Ale to prosím jen po dobu cca měsíce. Pak už běhala jako na drátkách. Sice to byla hlučnější potvora, ale výkonem porážela ořezanou verzi 8800, která byla ovšem dražší. Nechápu, proč je srovnávaná s Fermi. Fermi (480 kupříkladu) má horší poměr cena/výkon, než ve své době měla 2900XT.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 21:57:25

ale hry ti na GTX 480 běží na plno s přehledem, což na HD 2900XT nebylo tak 100% ..bohužel
Jestli v tom náhodou nemají prsty konzole a jejich vliv na zastaralost her a třeba je dnes jiný poměr výkonu mezi grafikama

edit: klikači, ted máte prostor ...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 06:30:49
avatar
hele GTX 480 vs. Metro 2033 PhysX ON DX 11 on, tess max. A hra ti neběží tak krásně jak říkáš . A máš pravdu 3/4 her jsou zastaralý, na starých enginech. Občas se objeví (a t ojednou za dlouho) hra s novým enginem. Co teprve trochu provětrá naše železo.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-18 11:43:02

Da se rici ze az do dnesniho roku zadna karta nebyla schopna utahnout hry ve sve dobe na plne nastaveni a plne detaily, a i ted tem nejsilnejsim grafikam par her stale hodne zatapi i kdyz uz GK vykonem zacinaji hry dohanet o moc vice nez kdykoliv drive. Podle mne az teprve dalsi generace karet cili 28nm vyrobak coz je cca za rok a neco(v idealnim pripade) budou GK vykonove nad hrami a to pouze v pripade, ze vyvojari uz nyni nepracuji na dalsim vykonovem reznikovi a la teselace, ktery GK karty opet pohrbi a hry budou mit opet navrch a karty pri nejkrvavejsich nastavenich nebudou stihat....

Takze rici o GTX480 resp. o jakekoliv GK ze na ni hry bezi naplno s prehledem je, jak to jen rici? Dosti nepresne...

PS: Jinak souhlas, GTX480=HD2900XT, jak architektove predbehnutim sve doby(a hlavne vyrobaku) tak provoznima vlastnostma vuci konkurenci v tom se DD myli to nebylo "par" much, to byl dobrej vykon ale priserny provozni vlastnosti vuci konkurenci v tom jsou obe karty stejne....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-18 20:09:34

pokud se budeš myšlenkově držet při zdi, tak vždycky na toho druhýho najdeš nedostatek. Chytat za slovíčka to je "kumšt", ale brát v toleranci celý příspěvek, který měl úmysl někam namířit, to už nee ...

Jinak je to o názoru a pokud se na to jednoduše podívám dnes, tak GTX480 by mi udělala daleko větší radost, než mi tenkrát
udělala HD 2900XT.
A není to tím, jakou mam grafiku ted, ale jde čistě o výkon a tam 2900 těžce zklamala ...
btw: co to je za highend, když musim hrát bez AA ?? ( v toleranci samozřejmě, ale bylo to tak )
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:31:28

30 cm, 1,3 Kg - Hezká tvárnice. MSI se musí nechat a pochválit ji za snahu a kvalitu. Nereferenční karta se nepřipravuje týden. Dlouho na ní makala. A pak si vyjde GTX 580. Zastavit projekt už nemohla. To je podraz! Útěchou ji může být, že je připravená na OC GTX 580.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:30:31
avatar
Smůla pro MSI. Aspoň si vyzkouší chladič, který pak dá i na GTX580 a nebo i HD6970/6990
janx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:33:27
avatar
Dobrá práce od MSI, ale GTX580 bude o dost zajmavější karta a to už vůbec nemluvím o AMD69xx.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:32:52

to chlazeni vypada fakt dobre, akorat to jemne zebrovani se asi bude dost zanaset, ale jinak uz aby to chlazeni davali na novou serii 580
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kacka 2010-11-15 16:42:25
avatar
Pekna karta no bude v tieni GTX580.... a ako to ze na fotkach nieje DDkacka? isla do teplych krajin?
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:52:54

Sice si asi GTX 580 svůj název nezaslouží, ale stačí o tom napsat tak 2x - 3x, pak už to začíná být poněkud otravné a stejně s jejím pojmenováním DD nic nenaděláš.
Kadli [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:37:55

Jen bych tam poupravil tu chybičku v ceně je tam o 1 nulu navíc Za 115 000 by to bylo fakt už moc
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:57:26
avatar
Zpracování je excelentní, ale bohužel NV až příliš dobře utajila novou revizi Fermi takže je to bohužel s křížkem po funuse, a to jak test tak samotná grafika....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:51:37
avatar
Tak jako sberatelsky kousek dobry. Nejake kupce si urcite najde.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:52:27
avatar
hmmm nvidia se asi nezminuje o novych projektech svym vyrobcum,ti z ni musi mi radost,protoze 480 Lightning by byla urcite dobra karta,ted je to jen vyhozeni penez pro msi..
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2010-11-15 20:39:23

Hotovej dvouplotynkovej varic uz chybi jen hrnec a gulas
Zinfandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 22:44:30

to brzo
Baal_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 06:42:38

Souhlasim s ´DD´. Ta grafika se nemela jmenovat 580, to je zbytecny. Zvlast kdyz je tedka videt ze kdyz si daj v MSI praci, tak z 480 udelaj 580.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 07:41:43
avatar
Já sice jsem toho názoru že 480 je fakt dobrá gráfa a tento model má můj kolega ale kdyby byla tak o 3000kč lacinější rozhodně by jí to pomohlo. Ps moje gráfa doufám příde v prosinci kde jsi 6970tko.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 13:11:10

Taky na ni čekám, jen doufám že nebude mít zpoždění a že ji santa stihne dát pod stromeček v čas..
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 08:02:27
avatar
Chtel jsem se zeptat kdy bude test na GTX 580? Uz je to tyden po vydani a porad neni. Dekuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 12:37:38
avatar
děláme na něm, ale mám tu pár článků které musí vyjít před tím a mají řpednost, navíc na GTX 580 není až tak moc nového :/ a všechno už jsme vám o ní vlastně řekl ... ale neboj taky se na ní dostane ....
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-17 00:53:38

Je to sice pěkná grafika, ale měla přijít mnohem dřív. Při dnešní konkurenci už moc šancí nemá.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 596x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 396x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 902x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1175x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1502x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6