Nejasnosti kolem taktů Nvidie 9600GT – samotaktování?! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 02 březen 2008
nvidiaNěkteří pozornější recenzenti si všimli při testování jedné velmi zajímavé vlastnosti grafické karty 9600GT.

 

 

   Vydání očekávané grafické karty Nvidia 9600GT máme ji za sebou, nicméně nejasnosti panují kolem některých výsledků recenzí. Někteří recenzenti si totiž všimli dost zvláštního chování této grafické karty. Každá grafická karta má stanoveny nějaké frekvence, na kterých karta běží. V případě 9600GT jsou to v referenčním provedení takty 650MHz pro jádro G94 a 1800MHz pro 512MB GDDR3. Problém je ovšem v tom, že v některých programech ukazují různé měřící prográmky poněkud jiné, tedy konkrétně vyšší hodnoty než je pro kartu stanoveno, nebo ukazují samotné ovladače. Chyba v měřících programech již byla vyloučena. Jak je to tedy s takty 9600GT se snažil zjistit server TechPowerUp a velmi podrobně se na celou věc podíval. A co zjistil?

nvidia

   TechPowerUp celkem zajímavým měřením zjistil, že výpočet frekvence grafické karty 9600GT se kupodivu nenachází v samotné grafické kartě, ale vypočítává se jako čtvrtina PCI-Express frekvence. Ta je v současnosti na většině základních desek defaultně 100 MHz. Jedna čtvrtina je 25 MHz a tato hodnota je poté určitým způsobem násobena a stanovuje se frekvence grafického jádra karty. Na tom by nebylo nic až tak divného, kdyby samozřejmě se zvýšením PCIe Frekvenci výrazně nenarostla frekvence grafického jádra. To by ještě pořád nebylo až tak špatně, alespoň by to umožnilo snadnější přetaktování. Problém je ovšem v tom, že o této skutečnosti jaksi nikdo nevěděl. A to hlavně proto, že mnohé čipové sady (hlavně Nvidia nForce)mají automatickou funkci zvyšování frekvence PCIe. Co tohle ale znamená?

PCI-Express
Clock
Clock reported
by driver
Actual
Frequency
Fillrate MT/s % Change vs.
100 MHz
GeForce 9600 GT
100 MHz 725 MHz 725 MHz 17368 0%
105 MHz 725 MHz 761 MHz 18266 5.2%
110 MHz 725 MHz 794 MHz 19074 9.8%
115 MHz 725 MHz 834 MHz 19873 14.4%
GeForce 8800 GT
100 MHz 660 MHz 660 MHz 28916 0.0%
105 MHz 660 MHz 660 MHz 28912 0.0%
110 MHz 660 MHz 660 MHz 28908 0.0%
115 MHz 660 MHz 660 MHz 28913 0.0%

     Tak několik věcí, které si lze vyložit různě. Asi nejzávažnější věcí je fakt, že karta vlastně může běžet na vyšších taktech a být tedy přetaktovaná, aniž by o tom uživatel věděl a ovladače mohou klamat. Tím by se mohly projevit negativní vlastnosti jako fragmenty v obraze, zbytečně vysoká hlučnost, zvýšené riziko poruchy, snížení životnosti celé karty a další záležitosti. Samozřejmě je tu pak i fakt, že na vyšších taktech karta logicky podává vyšší výkon. Dobře, za vyšší výkon jsme určitě rádi, jenže otázkou je, za jakou je to cenu a pak také, co když v recenzích byla použita deska, která automaticky 9600GT nataktovala, tudíž srovnání s konkurenčními kartami na referenčních taktech je dost sporné a to ani nemusíme vědět a nemusí to vědět ani recenzent, že 9600GT byla takto zvýhodněna. To by totiž také mohlo znamenat, že výkon 9600GT nemusí být na všech deskách stejný a tak si mnozí uživatelé mohli podle recenzí vybrat kartu, která třeba na jejich základní desce takový výkon zdaleka nepodá. TechpowerUp jasně prokázal, že tyto skutečnosti u 9600GT mohou kvůli způsobu výpočtu frekvence jádra nastávat. Otázkou tedy je, zda je to záměrné včetně širšího neinformování o této skutečnosti nebo jen nějaké nedopatření. Samozřejmě recenzent co k čemu si frekvence karty ověřil a nějaké automatické přetaktování PCIe na desce vyřadil, tedy za předpokladu, že o vlastnosti 9600GT věděl. Samozřejmě také srovnává referenční karty s referenčními a nataktované s nataktovanými. Vzhledem k tomu, že náš používaný čipset podobnou technologií nedisponuje, za naše výsledky se mohu zaručit, že grafika opravdu běžela v referenčním taktování. Nicméně pokud se zjištění TechPowerUp ukáže jako pravdivé, osobně bych rád slyšel důvod takové funkce. Vzhledem k tomu, že pokud vím je taktování stále na vlastní nebezpečí a na poškození mnoha komponent tímto způsobem pokud bude odhaleno, se nevztahuje záruka, bych jako zákazník rád věděl, že je zde možnost automatického výrazného taktování bez mého zásahu a ještě být špatně informován oficiálními ovladači ... Samotná  myšlenka určování taktu jádra karty z frekvence PCIe je novinka a velmi zajímavá, ale je to novinka, kterou je nutné blíže prozkoumat a otestovat.

 Celý test a rozbor situace zde

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-02 23:51:13
avatar
Zajimave ......
doggie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 00:07:26
avatar
docela joke
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 00:38:25
avatar
tyka se to jen cipsetu nvidia 590, 680 a 780/790 a ta technologie se nazyva LinkBoost. podle me je to dobra vecicka zvyseni hlucnosti nikdo nikde neuvadel..zivotnost se tak razantne nesnizuje (driv bude karta zastarala nez aby se pokazila) a artefakty v obraze??pekna blbost..to by se asi samo tezko pretaktovavalo kdyby to pak delalo chyby co?? zarazi me ale tvuj jasne negativni postoj k tehle veci..konecne k necemu ten linkboost je a ty z toho tady delas nakou podvodnickou aferu nvidie. takle to w1zzard teda nepopisuje jasne ze by se referencni karty meli srovnavat s referencnima ale kdyz se sama referencni karta pretaktuje tak to nic spatnyho neni a pro uzivatele co by normalne treba netaktovali je to jen bonus navic jedina zvlastni vec na tom je ze to nvidia nezverejnila sama.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 01:57:31
avatar
Co to zase plácáš? Tak já napíši: Samotná myšlenka určování taktu jádra karty z frekvence PCIe je novinka a velmi zajímavá, ale je to novinka, kterou je nutné blíže prozkoumat a otestovat. .... Samozřejmě je tu pak i fakt, že na vyšších taktech karta logicky podává vyšší výkon. Dobře, za vyšší výkon jsme určitě rádi, jenže otázkou je, za jakou je to cenu a už jsem zase jasně negativní??? Kde z toho zase dělám podvodnickou aféru? zkus být trochu objektivní konečně už ...

Já rozhodně nesouhlasím s tím aby se mi karta přetaktovávala sama jak chce a jěště o tom mlčely oficiální ovladače, které v tu chvíli lžou o skutečné frekvenci ... další výkon sice vítám, nicméně co když není na všech deskách stejný a takový jak ho mohou některé receze ukazovat a nenapsat že je to za zvláštních podmínek ... nevadí mi to, že něco takového jako snadné taktování přes PCIe je možné, vadí mi tenle přístup k tomu a styl jak se to dělá jen někde a někdy a neinforování o této důležité věci ....
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz.... 2008-03-03 10:55:24

Projevily se již někde nějaké negativní vlastnosti díky tomuto automatickému přetaktování? A jaké další záležitosti máš DD na mysli?
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 20:08:50
avatar
ale suhlasim s D prečo by sa mi mala taktovať a ani o tom neviem ....... to je ** CENSORED **
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 15:17:11
avatar
proc by to chyby delat nemelo, kdyz linkboost urci zvladnutelnou pice frekvenci? Jemu je jedno nejaky takt jadra. Je pak tedy lehke presahnout maximalni stabilni takt bez artefaktu?
Julina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-07 00:37:15

takže se to týká jen chipsetů nvidie? zajímavé,já mám GK 9600GT od MSI na chipsetu od AMD a chová se to úplně stejně.
A navíc vlastně i při frekvenci sběrnice 100MHz mám na GK o 54MHz víc než by mělo být.Ještě,že ta MSI má tak tichej a výkonej chladič.To musím fakt ocenit Kam se hrabe nějaký Accelero S1-co jsem měl na ATI 1900XT
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OC is safe 2008-03-03 01:03:23
avatar
Na poskozeni komponent timto zpusobem??? Uz se ti nekdy povedlo odpalit grafiku tim, ze bys ji moc pretaktoval? Ani u CPU to nejde, je na to potreba zvysit napeti a to se automaticky asi tezko u grafiky zvysi Ja neprimerenym OC maximalne shodil wokna, ci totalne zasekl PC, ale NIKDY nic neznicil (taktoval sem CPU a grafiku i kamosum)... Pokud se prilis nezvysuje napeti je to naprosto bezpecne
Souhlas s LuckyJoshem, ackoli jsem fanda AMD-ATI, zda se mi ze tenhle clanek vyzniva prilis negativne, se pak nediv ze si lidi mysli ze stranis ATI
Mimochodem, pokud do grafiky nenahrajes jiny BIOS, nebo ji jinak neupravis - taktujes softwarove a tezko to pri reklamaci nekdo pozna... V tomto pripade navic taktujes frekvenci sbernice na zakladni desce, coz s grafikou uz nema vubec nic spolecneho...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 02:01:13
avatar
ano grafickou kartu lze odpálit taktováním celkem snadno - povedlo se mi to třeba u nvide 5200 ... bez zvýšení napětí! nedostatečné chlazení a je vymalováno ... navíc jak víme, každý čip je originál a tak každý nemusí dát stejně vysoký takt a porchuy v obraze se mohou objevit i dříve ...

tenhle článek rozhodně nevyznívá nějak proti nvidii, jen upozornujě na fakt, že tenhle přítup k výpočtu frekvence Grafického jádra je novinka a také ovladače udávají něco jiného než jak se ve skutečnosti děje a nikdo o tom nebyl informován, že se ti může přetaktovávat karta jen tak a co teprve možnost ovlivnění výsledků nškterých recenzí, pokud si autor třeba neověřil takty jinde než v ovladačich nvidie ...

takže si své poznámky o zaujatosti a nezaujatosti zcela odmítám a diskuse na toto téma jsou zbytečná a stanovil jsem učitá pravidla ohledně nich .... a pokud nejsou někomu jasná, je tu snadná pomůcka:

[b] č.1, DD je vždy a za všech okolností objektivní a nezaujatý, hodnotí a píše v kompletních souvislostech a na základě nejlepších známých objektivních a prokázaných faktů s jasným a rozumným závěrem v souvislostech ze zlušeností atd., protože to jinak dělat nechce a nebude.

č.2, pokud máte dojem, že něco vyznívá zaujatě a neobjektivně, je to špatný dojem se kterým bohužel sebeobjektivnější článek nic neudělá a v případě dalších pochyb z vaší strany platí pravidlo č.1. [/b]
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spálitk GK - NP 2008-03-03 08:49:30
avatar
jo jo ja jsem přetaktováním upálil svoji 6800GT budis ji zeme lehka.

Spíš to vypadá že o tom nvidia ani nevi, protože přetaktování pci-e samo o sobě nemá na výkon GK žádný vliv.... nevim je to dost divné.

Ale na drohou stranu kdo by si daval v biosu atomaticke taktovani manual je manual.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 08:51:40
avatar
ja sem taktoval geforce 4 ti 4200, radeon 9500pro (ze kteryho sem si udelal mensim odemcenim plnohodnotnej 9700pro + pretakt), geforce 6800t, radeon x1950pro, geforce 8800GTS 640MB a ted aktualne i geforce 8800GTS 512 a nikdy sem nic neuvaril jenom kdysi procesor athlona xp 1800+ kdyz sem mu zvedal napeti. u grafiky se pri velkym pretaktu bud zbortil obraz (artefakty) nebo rovnou zasekly winy a vedel sem ze ma dost. u modenich cpu se pri vysoke teplote jako ochrana bud vkladaji prazdne cykly na ochlazeni (takze system zpomali) nebo se mi pc rovnou restartuje (to uz i na starym athlonu xp 2600+). podle mych zkusenosti je OC pokud neprezenete napeti absolutne bezpecne jenom si taky musite hlidat teploty a doprat komponentum kvalitni chlazeni.
Neznámý  - re: 2008-03-03 14:05:37

Kdybys tolik nekecal ... z R9500PRO nejde udelat R9700PRO.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 14:47:35

Slo udelat z 128MB/256bit verzi 9500 => 9700, jednalo se jen o odemceni poloviny cipu(ze 4pipe na 8 jak ma 9700)....no a vzhledem k tomu, ze 9700 a 9700Pro se lisily jen taktem, pokud se ti podario to jeste nataktit mel si 9700Pro...
Neznámý  - Re: 2008-03-03 17:40:01

Taky pěkně kecáš, 9500=4 pipe/128bit, 9500PRO=8pipe/128bit, 9700=4pipe/256bit, 9700PRO=8pipe/256bit. Odemknutím poloviny jádra lze získat vyšší model, to ano. Ale navýšení paměťové sběrnice nelze, to by mohl někdo klidně tvrdit, že udělal z 256MB 512MB
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 15:58:32
avatar
nevis ty ja tu kartu mel a tenkrat z toho byl dobrej boom..proto ati taky tak rychle 9500 ztahla a nahradila ubozackem 9600 kterej byl jeste pomalejsi..
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 20:39:16
avatar
ale nehadajte sa tu u 9xxx ..... ved sa nezhodnem ci 9250 ma dx9 alebo ne ,,,,,,,
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 20:51:47
avatar
lol..radeon 9200 a ani 9250 a ani 9000 a ani 8500 nema podporu dx9..vsechno je to vlastne jedno a to samy jadro jen jinak pojmenovana karta pouzi google a uvidis ze 92xx nepodporuje dx9
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 23:04:01
avatar
9250 ano ;)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 00:00:23
avatar
cekal bych ze tvuj prehled bude vetsi s ohledem na to ze ja v ty dobe byl jeste trosku vetsi dite a presto si to pamatuju dobre...staci ti tyto 2 linky???

Odkaz

Odkaz

jestli chces porad tvrdit ze podporuje DX9 uved pls tvuj link jinak nemel blbosti

btw radeon 9250 je jeste pomalejsi nez radeon 9200...a ten zas nez radeon 9000pro..no ati mela tenkrat zajimavy znaceni..k tomu jeste pomaly 9550 kterej nabidl sotva polovicni vykon jak 9500..no i ja kterymu se grafiky normalne nepletou sem v tom mel dobrej gulas
Neznámý  - re: 2008-03-04 15:50:38

Guláš máš dodnes a to i jinde než v grafikách. Ale to sem asi nepatří
Neznámý  - Re: 2008-03-04 15:47:40

Zase nesmysly, 8500 má jádro R200 stejně jako 9100. 9000, 9000PRO, 9200 a 9250 mají jádro RV250 (popř. RV280). Výkonový rozdíl mezi R200 a RV250 je ZNAČNÝ ve prospěch R200.
Neznámý  - re: 2008-03-04 15:41:32

Jsi prostě lama, která si nepamatuje co měla.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 16:02:12
avatar
jedina lama ses tu ty..prosim zde je link podle kteryho sem sam tu upravu delal

Odkaz

mel sem stesti na dobrej kousek a dostal sem se s nim az nad uroven 9700PRO..holt nekdo umi nekdo cumi a pak nadava do lam
Neznámý  - re: 2008-03-04 16:05:28

Vysvětli mi, jak jsi dosáhnul zvýšení paměťové sběrnice ze 128bit na 256bit ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 16:09:42
avatar
nedosahnul...radeony 9500 meli ze zacatku plnou 256bit sbernici od ktere ale ati velmi rychle upustila po tom co vysel i rivatuner kterej softwarove aktivoval zbyle 4 pipeline i softwarove..dystak pouzi google a nehadej se o necem o cem nic nevis a cekam omluvu
Neznámý  - re 2008-03-04 16:11:16

Tak to jsi měl jednu z těch vyjímečných 9500, já se setkal jen se 128bit verzemi. Rejpání zdar
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 16:17:43
avatar
nebyla moc vyjimecna...byla to uplne ta prvni na trhu jen az rusaci zjistili co se s ni da udelat tak ji ati napred pekne omezila pod nazvem 9500 (128bit sbernice) a nakonec zjistila ze davat high-end jadra do mainstream karty neni moc ekonomicke tak uvedla jeste slabsi verzi pod honosnym nazvem 9600...
marradPC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 10:44:31
avatar
Prosimtě, mohl by si mi napsat při jakem taktu si ji uvařil....Mam ji jen jako druhej komp a trochu ji tet šolicham....
Neznámý  - re 2008-03-03 14:06:48

Taky jsem jednu 5200 měl a taktovat šla sakramentsky dobře. Se ani DDmu nedivím, že shořela
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 17:09:05
avatar
Ach jo... Ano vysoka telota zkracuje zivotnost komponent a nakonec je znici, pokud uz deska sama zvysuje frekvenci, asi i hlida aby teplota neprekrocila urcitou mez. Pokud ne, neni snad zadny problem nastavit pevnou frekvenci PCI-E na 100MHz, to snad i kazdy profi tester zvladne
Ja mam pevne 100MHz, pac si myslim ze je to pri OC lepsi... (nevite nekdo jestli se nejak pocita z frekvence HT???)

Chtel sem jen rict, ze to neni problem NVidie, kdyz PCI-E bezi na nestandardnich taktech a spis by na to mel upozornovat vyrobce desky
Samozrejme sem tim nechtel rict ze DD neni nestrany, vsichni prece vime jak to je... Testy na tomto webu podle me patri ke spicce, diky tomu ze nejsou uspechane a testuje se tak s novejsimi ovladaci a tak je v nich ATI lepsi nez jinde a to je mnohym lidem trnem v oku

Mimochodem jak jste pochodili s reklamacemi u odpalenych grafik?
me po roce shorela GF6600GT (ani nebyla pretaktovana) a hned ten samy den jsem mel novou - holt CZC
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 07:04:58
avatar
Vyděl sem odpálenou přehřátou Gf5200 a vyděl jsem jak mi začal hořet přídavný napájecí kabel od zdroje u grafiky (R9800SE) po přetaktování, sic na neznačkovém zdroji (ale pořád se najde spousta takových co si je dobrovolně kupují). Pokud by o tom nVidia informovala budiž, ale takhle Zákazník má snad právo vědět o parametrech toho co si kupuje! A je jedno jestli to dělá ATI/AMD bo nVidia...
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 07:12:47
avatar
Hehe, a zitra se dozvime ze Ati se v 3DMarku06 pricitaji automaticky dvounasobne hodnoty
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3Dmark 2008-03-03 08:33:56

No pokud ho hraješ tak je to pro tebe dost zásadní věc
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 08:35:38
avatar
ukaz mi jedineho normalniho cloveka ktery "hraje" 3dmarky?
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 16:09:32

tak jsem to taky myslel

Ale bohužel jsou to právě výsledky 3Dmarků, které se na zahraničních webech objevují tako první před vydáním nějaké nové GK
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - proč zase prudíte do DD? 2008-03-03 12:37:49
avatar
Vždy si tyhle diskuze jen čtu, ale dnes jsem se rozhodl zaregistrovat a také se k tomu vyjádřit. Nejsem fanoušek ATI, nikdy jsem kartu ATI neměl. Prodal jsem pc kde jsem měl nvidii 6600 a předtím jsem měl 6600 GT (vyhořela).
Podle mě je divné, že o této funkci nedala nvidia vědět, ale zdá se, že by to mohla být dobrá věcicka (čas ukáže). Tohle psal i DD, tak proč zase prudíte? Proč sem vlastně chodíte když věříte, že DD nadržuje ATI? K čemu Vám pak jsou výsledky jeho testování?
EDIT- koukám že stačí k zápornému hodnocení souhlasit s DD, nebo spíš nebýt proti němu, prosím tedy o více palců dolu protože já proti DD nejdu, kdyby se mi tady nelíbilo tak jdu na web kde se mi to libí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 10:12:07
avatar
No mě spíše vadí, že si ty poznámky o zaujatosti nenechají pro sebe, když viditelně nemůžu říci nic, co by jim jejich názor vyvrátilo a můžu psát sebe větší pravdu a sebevíc nezaujatě. Abych neustále dokola musel znovu a znovu obhajovat svůj názor proti diskutérům bez jediného pádného argumentu a důkazu že jsem nobjektivní, to mě přestalo bavit, proto jsem uděla pravidla diskusí a rád bych aby se dodržovala, pi návštěvnosti 9000 denně, bych rád měl více času na práci ne na diskuse a také bych rád přivítal více čtenářů v diskusích, které chování některých jedinců od psaní do diskusí odrazovalo ...

Snažím se psát jak nejlépe to v mých podmínkách jde, kdybych si jen na chvilku myslel, že to dělám špatně nebo zaujatě, skončím ... přirovnání k RH nebo pochyby o mém objektivním a vyváženém názoru mě bytostně uráží, snaží se psát dle svého nejlepšího vědomí a svědomí a proto si tyhle výlevy některých beru dost osobně ....
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 10:38:33
avatar
tak El Condor už tady není tak je tu větší klid ;-)
ale zase škoda jeho článků o linuxu... nic není dokonalé

Jsem rád, že tuhle stránku děláš a testuješ tolik hardwaru, díky.
Ovšem mám teď problém, že nevím jaké pc si mám vlastně složit.
Chci buď komplet AMD/ATI nebo INTEL/nVidia a stále se nemůžu rozhodnout. Zatím mám jasno jen o case GIGABYTE 3D MARS - nemá jí tu někdo? v ČR jsem na ní recenzi ještě neviděl...
a omlouvám se za OT
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 10:47:03
avatar
NJN, já bych rád aby se určití ldí věnovali tomu co jim jde, ElCondor se hrnul do jiného takže mě to taky mrzí, ale snad seženu někoho jiného

BTW: no rozhodni se jednoduše, co vyjde cenově lépe př vyšším výkonu .... jinak je to jedno ... na tamtu case jsem recenzi neviděl ... uvidíme zda recenze case nějak rozjedeme ... taky se na ně dost lidí ptá ... jedu osobně na doraz svých možností už se mi tu některé produkty hromadili
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 20:01:53
avatar
doporucuji ti case antec P182 a doplnit ho 4x noctua P12..je to jedna z nejlepsich skrini s genialne vyresenym vnitrnim prostorem zpravou kabelu a chlazenim. jen doporucuju vymenit 3x stock chladic prave za noctuu a jeste jedna pozice tam je volna tak tam mrsknout dalsi a jinak ta skrin i vypada nadherne..ma matnej zrcadlovej povrch s nadechem do bronzova (bocnice a dvirka - hlinik) a je velmi bytelna (1mm SECC ocel). podle toho co zvolit za znacky zalezi kolik za to chces utratit penez. amd nema konkurenci ke core2duo E8xx a Q6600 je v pripade taktovani take lepsi volba nez nakej phenom. v low-endu se o nem v pripade netaktovani da uvazovat. no a jinak k intelu muzes klidne vzit ati kdyz budes chtit..neni duvod nutne mit u intelu nvidii..v pripade kdyz budes chtit CF tak ale jen cipset X38..na P35 bude vykon degradovan..momentalne je ale stale nejlepsi vzit jednu grafiku (jednocipovou) a pak az nebude stacit prodat v bazaru a koupit neco z nove generace..nakonec to bude vykonejsi jak CF/SLi a i levnejsi
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 18:37:44

tak toto ma trosku zaujima... teda - vykon CF pod P35 a X38 .. mozes sem hodit nejaky link, kde je porovnany vykon CF pod tymito chipsetmi ?? pretoze som kupil dosku s P35 a E8200 a vykon CF isiel dolu oproti 790FX a AMD 6000+ dolu... a tak teraz uvazujem, ze by som vymenil dosku s chipsetom X38.. a pritom to nechapem, pretoze E8200@3,4 je urcite silnejsi procesor ako amd 6000.. preto bude pravdepodobne chyba v P35...
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-05 14:33:18
avatar
diky z tip, ale s tou case to je slozitejsi, chci skrz bocnici videt do pc a nechci nic rezat, jinak ta Antec 182 je vazne paradni case, chtel jsem ji puvodne, ale ta bocnice me stve, chci videt na vodni chlazeni...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No k nicemu nam nejsou... 2008-03-03 10:22:49

...my se tady chodime jen bavit...

Ale ted vazne, ta funkce je podle me celkem dobra vychytavka, akorat s tim prisla ta "spatna" firma...to je cele...proto tak ladeny clanek...

1./ 90% lidi, mozna vic, nikdy sami o sobe taktovat nebudou, protoze to neumi, takze pro takove je toto prinos

2./ 9600GT ma velky taktovaci potencial, takze tady bych se nebal, a u 8800 Ultra to urcite zaponout nepujde

3./ Vyrobce HW nikdy nepripusti, aby se taktovalo jeho "zelezo" prilis
agresivne

4./ A pokud se to nekomu nelibi, tak si to muze v BIOSu vypnout...ikdyz bych takoveho vola chtel videt - zdarma si zvysit vykon a jeste proti tomu neco namitat

5./ Nikdo AMD/ATI nebrani, aby take prisel s necim inovativnim

6./ Na tomto webu jsem se docetl (tusim u recenze desky s nF680 chipsetem), ze nikdo nevyuzije moznost asynchornniho taktovani procesoru a pameti (tzv. funkce linked/ulinked) a je dost zajiamave, ze novy chipset X48 od Intelu uz ji ma taky, narozdil od svych predchudcu, takze az takova hloupust to asi nebude...on kazdy nema na to si kupovat za tezke tisice pameti, ktere stihaji v synchronnim rezimu taktovani procesoru...ale tak podobne je to tady se vsim - vzdy je treba si uvedomit, ktera firma s tim prisla - jestli ta "dobra" nebo ta "spatna" (rozumej neschopna a schopna...)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 10:34:45
avatar
To myslíš vážně? V čem je Nvidia špatná firma? .... já jsem nikde nenapsal, že by tento způsob taktování byl špatný, jako buďte trocu soudní, vytýkte mi, že píši neobjektiěn, přiom mi vkládáte do úst věci, které jsem nikdy nenapsal ani tak neformuloval a rozhodně z článku nevyplívají ...

1, o to se nehádám, jde mi jen o to, že by o tom člověk měl asi vědět ...

2, kromě 9600GT to nejde na žádné grafice, nikdy zvýšení PCIe rekence neovlivňovalo takty grafiky! je to novinka ... BTW: 9600GT není zdaleka sama, kdo má velký OC potenciál ...

3, No jo, ale spoléhej se na to ... každý kus je originál

4,pokud by o tom věděl, tak to možná vypne, já bych to klidně udělal, protože mám rád věci pod svou kontrolou a na samoOC se nerad spoléhám.

5, Taky jsem nikde nenapsal, že AMD ATI někdo brání ... doporučuji něco udělat s tou schyzofrenií

6, Já nenepasl, že to nkdo nevyužije, já jen napsal, že je to sice fajn věc, ale v současonosti až takový přínos nemá ... pokud vím podobnou věc měla už ATI RD600 ;) ... nicméně já si nemyslím, že by tahle věc byla k ničemu, jako příznivec vyšších OC ji vítám, usnadˇuje život podobně jako otevřený násobič ... BTW: rozdělení firem na dobré a špatné je fajn, ale vzhledem k tomu, že AMD, Intel i nvidia jsou velmi dobré firmy, kde jsou ty špatné, které by měli na to s tím přijít ....
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chce to trochu nadhled... 2008-03-03 11:06:44

Ja si vubec nemyslim, ze ne nVidia spatna firma, prave naopak - je to spolecnost, ktere to mysli jak technologicky, tak obchodne, tzn. ze co udela, dokaze nalezite prodat - a to je velmi zdarila kombinace...jen ctenim tvych clanku mam nekdy ten pocit, ze je spatna...
Nicmene v tomto se nikdy neshodneme, tak prikladam odpovedi k tvym...

1./ Proc? Co tim clovek, ktery do toho nevidi, ziska? Uvedom si, ze vetsina lidi ani nevi, jak vypada graficka karta. Nebo si vazne myslis, ze 90% lidi vi, ze jim procesor "pod rukama" meni frekvenci podle toho, jestli je idle nebo v zatezi?

2./ A proc te to tak udivuje? Nerozumim tomu...respektive je to podle me celkem logicke, a divim se, ze na to jeste nikdo neprisel - PCIe je dost nachylna na taktovani (mysleno citliva), v tom se asi shodneme, tak proc nejit touto cestou - pokud se zvysenim frekvence PCIe je system stale stabilni, tak na to navazu pretaktovani grafiky, ktera snese mnohem vice...

3./ Presne tak - viz. bod vyse...

4./ Ty mas pocit, ze mas PC pod kontrolou? Jaky pouzivas operacni system? A HW maji pod kontrolou vsichni, kdo tomu rozumi - tem ostatnim je to jedno...respektive jim takova moznost nic neprinese...

5./ Myslim, ze by ti mel nekdo vysvetlit, co to je schyzofrenie... Vetsina produktu, ktere prodavam, je postavena na architekture AMD - momentalne musim konstatovat, ze BOHUZEL, jejich neschopnost, hlavne v oblasti CPU je uz na trhu znat - tim samozejme nemyslim trh s hernimi pocitaci...ale se servery a profesinalnimi pracovnimi stanicemi - to je to, co me zivi...opakuji BOHUZEL...

6./ Proc by to nemelo v soucasnosti mit prinos? Ja si pretocil Q6600 na 3GHz, aniz bych cokoliv musel delat s pametmi...jsou aplikace, kde jde vykon nahoru bohuzel jen s frekvenci procesoru - napr. video...
Neznámý  - re 2008-03-03 14:21:03

ad1) takoví ddworld nečtou
ad5) schizofrenie se píše tahkle, pánové
ad6) přínos samostatného OC RAM a CPU je jasný. Přetaktování paměťového subsystému přidá jen minimum výkonu, je třeba taktovat CPU co nejvýše a buďte si jisti, že vždy dojde dech dřív pamětem než Intelu . A s touto technologií se lze dostat vysoko i bez nákupu drahých pamětí (DDR2/800 oproti DDR2/1066, dříve DDR400 oproti DDR500).
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 15:01:19

1./ To neni odpoved na moji poznamku...
5./ Nechal jsem se unest...
6./ Vicmene potvrzeni toho, co jsem psal...ale jinak diky, takhle hezky bych to nevysvetlil...
Neznámý  - re 2008-03-03 17:53:24

ad1) zajisté, že je ... to, že se ti nezamlouvá je už jiná věc
ad5) ale zajímavý je,že když to dáš vyhledat seznamem, najdou se i stránky s tvrdym
ad6) oooo díky, teď mě napadá, že jsemještě nezkoušel taktovat svůj cpu
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Upečení 9600GT.... 2008-03-03 11:22:57

K bodu 3:
Kdo si myslíte, že se (byť jen jedna) 9600GT díky automatickému přetaktování upeče? Já si to tedy rozhodně nemyslím a ani jsem se o tom nikde nedočetl....
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ta technologie je jeste mlada. 2008-03-03 11:28:00

...ale urcite tam musi byt nejaky mechanismus, kterym chipset zjisti, o kolik si muze dovolit danou kartu pretocit...
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 10:43:44
avatar
Jasný, tady je o to, že tohle zatajení vyvolává otázky. Proč se tím vlastně nvidia nepochlubila, když je to tak dobrá vychytávka???

Plus to pak opravdu může zkreslit výsledky testů, jinak v tom opravdu problém nevidím, jen mám rád jasno. Nemám rád když se něco dělá samo
(škoda že se sama nedělá moje práce - to by byla ta vyjímka co potvrzuje pravidlo) :-D
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čím porušuju pravidla?!? 2008-03-03 11:17:37

Zajímalo by mne vyjádření DD ke smazaní mého příspěvku! Ten byl reakcí na odpálení grafických karet kvůli jejich přehnanému přetaktování a zněl asi nějak takto:
Grafickou kartu 9600GT DD testoval proti 20 jiným a ze všech měla nejnižší teplotu (50/68 stupňů). A referenční model chlazení si vede dle konkurenčního webu ještě lépe (34/53 stupňů), přičemž je to grafika přetaktovaná již z výroby....
O 9600GT se dá skoro říct, že chladí a ne hřeje . A DD v souvislosti s tím, že přetaktování i bez zvýšení napětí může grafickou kartu zničit píše: "nedostatečné chlazení a je vymalováno" . To možná platí u té zmiňované 5200, ale u 9600GT ....
Neznámý  - re 2008-03-03 14:41:01

5200 měla ten problém, že šla přetaktovat třeba o 60% ... na standartních taktech chlazení vyhovovalo.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nvidia 2008-03-03 11:16:56
avatar
no rohodne by to mali ukazovat orif nvidia ovladace, ale ako tu uz niekto povedal, vacsine ludi to vadit nebude...
ale vadi mi neobjektivnost testov oproti kartam ati, no ale co uz, mne sa tato karta moc nepaci skor by som isiel do 8800GT (samozrejme ze ani ju si nukupim, laka ma 3870 alebo 3870x2... mozno pockam na radu 4000)
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Můj názor.... 2008-03-03 11:31:53

Osobně si o tom celém myslím, že nVidia zkoušela, jestli je tato novinka správným krokem, takže se o tom raději nikde nezmiňovala. Navíc by měla oproti AMD výhodu, o které by konkurence nevěděla a nemohla ji tudíž aplikovat na své grafiky....
No a nyní, když se vše provalilo a vypadá to navíc, jako úspěšná záležitost, bude toho nVidia využívat i na dalších kartách (na kterých to samozřejmě bude uskutečnitelné, aby vše bylo stabilní)....
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 13:06:30
avatar
Takže lidé vlastnící 9600Gt jsou vlastně testovací králíci? Ona si asi nvidia nemůže sama vyzkoušet jak to jejich samotaktování funguje... heh.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 13:18:20
avatar
ahaaa takze nvidia tuto "uspesnou zalezitost" (povez mi prosim v cem je tak uspesna) zamerne zatajila pred zakazniky, aby se o ni nedozvedeli imperialisticti vyvrh.... ehm AMD/ATI, tak to je tedy nahlavu padle. Myslim ze sam sobe neco nalhavas ze vse spatne je u nvidie vlastne dobre a proto to vsude taji ( i v driverech) aby se o tom nikdo (ani zakaznik!!!!) nedozvedel.
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konec s diskutováním.... 2008-03-03 14:12:52

Nemá smysl ani odpovídat, když je každý můj druhý příspěvek vymazán a nejsem si přitom vědom porušení ani jednoho ze 4 pravidel stanovených DD-em pro diskutování....
Holt se diskuzí účastnit nebudu nebo spíš smysluplně nemůžu a již ani nechci, ale čtení mi zakázat nikdo nemůže....
S pozdravem Maissi

PS: Jsem zvědav, za jak dlouho zmizí i tyto má poslední slova....
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 17:41:38
avatar
Na to ti nemůsí nikdo odpovídat a nemusíš to psát. Tvůj příspěvek byl shledán nevhodným, tak byl vymazán. Třeba to byl offtopic = diskutuj o článku.
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 14:14:04
avatar
neblázni, tady nemůžes napsat že má nvidia tajnosti, jinak seš hned ten špatnej
nvidia totiž jen testuje (co lidi vydržej )
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A teď to chce omluvu... 2008-03-03 17:40:00
avatar
Čekám omluvu od všech flamerů/diskutérů z testů nvidia 9600GT, kteří tvrdili, že DDho výsledky neodpovídají, že podporuje a zohledňuje ATI apod... Já z toho vidím jen to, že práce, kterou dělá, je opravdu kvalitní. Hlavně, že jste se do něho pořád naváželi a on už nevěděl, jak se bránit, tak zavedl pravidla.
Ještě si jebněte tady, pořádně, že Vás o tom informoval a nemusíte si to překládat.
Já s tím, co nvidia udělala rozhodně nesouhlasím. Je to horší než AMD cool&quiet, které ihned vypínam, neb u toho se aspoň nezvyšuje nic nad danou hodnotu, se kterou výrobek kupuji. Hlavně je to klamání zákázníka. Pokud bych si přečetl test třeba tady a pokud byl by použit chipset podporující linkboost, tak si tu 9600GT koupim, ale v porovnání mi to nepůjde jako v testech a to jen díky tomu, že nebudu mít desku, která to podporuje. To mi přijde jako podvrh. A můžu Vám také říci, že jsem o té kartě docela uvažoval...a teď nevím.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 17:51:24
avatar
Ja sem nad ni uvazoval take, hlavne po precteni velmi euforicke recenze (drtic v mainstream a blabla) na PC tuningu, cekal sem jeste na par recenzi na cz webech a po precteni jsem zjistil ze to zas takova slava neni. Rozhodne je lepsi jit do 8800GT ktera se dnes uz da doopravdu sehnat za cenu 5k, ja sel do 3870 (4,5k) a rozhodne nelituju
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 18:24:56

No to je k pobavení číst jak o té kartě zdejší fanatici uvažovali a málem už si jí koupili. Mlask, mlask, už vám to žeru.
Ještě že tu máme DDho objektivní články. Samozřejmě absolutním králem v poměru cena/výkon nebo v jakémkoliv jiném poměru zůstává i nadále 3850 nebo 3870 nebo cokoliv od Ati.
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 18:42:36
avatar
Kolik lidí tady psalo, že si kvuli tomu 9600GT nekoupí? Kdo z místních diskutujích je podle tebe fanatik? Kde je v tomto článku psáno o králi v poměru cena/výkon?

Ať by tady bylo napsáno cokoliv tak si najdeš důvod k pruzení.

Ale máš pravdu, přeci nemůžu věřit někomu jako je DD když on to jen testuje, ale to já pak nemůžu věřit ani nikomu jinému z redakcí... ale díky bohu jsi tady ty, tobě věřím, prosím udělej srovnávací test 9600GT a ATI 3870, alespoň v deseti různých hrách a v různých rozlišeních... fakt moc díky, už se na to těším, konečně se dočkám nezkreslených výsledků. Juchů...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 18:44:11
avatar
no já bych tedy 9600GT kolem 4000 rozhodně nezatracoval, ale ATI staví svou politiku na lepším poměru cena-výkon to je fakt ... takže se snaží být o krok lepší, ale při současných vyrovnaných cenách a rozdílech pár stokorun je to celkem diskutabilní ....

Já tvrdím, že koupit dnes špatně je umění, rozhdoně si nemyslím, že by měla nějaká karta nad ostatními nějak extrémně navrh ...
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 18:51:03
avatar
četl jsem že ATI reagovala na 9600GT zlevněním, otázka je kdy se nové ceny dostanou k nám...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 19:31:54
avatar
projevily se takřka okamžitě ...
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 21:51:03
avatar
tusim ze jsem cetl ze sleva ma byt 20% a to jsem jeste tam kde nakupuji nevidel, ale jestli jsou ty slevy jiz jinde tak to je pro me dobra zprava
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 19:41:20
avatar
Ano koupil jsem si ATI a je ze me okamzite fanATIk, mas opravdu jednoduche myslenkove pochody
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 19:59:24

Já tady psal o tobě? To snad ne? Na druhou stranu potrefená husa ...
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 20:33:55
avatar
nezapomen si ke vsem tvojim "prispevkum" dat palec nahoru a ke vsem co s tebou v necem nesouhlasi dat palec dolu, mimochodem je to pekna kravina a diskuse na DD by se bez toho obesla.
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 20:03:16
avatar
Měl sis koupit nvidii to by tě uznal, jako dokonale nestranýho
PS: Ve třídě byl jeden blázen co tvrdil, že ATI je na hovno a po několika dnech kdy uvažoval o grafice sem ho nastrčil k ATI a od tý doby je ATI the best...
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 20:42:10
avatar
Nechte to vychladnout,nvidie se k tomu bude muset určitě vyjádřit,pak budeme o něco chytřejší
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 21:09:44
avatar
Víceméně nemusí, leda až to někomu fakt shoří a vezme to sebou komp (byt, dům.. .
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No.. 2008-03-03 21:08:11
avatar
..asi takhle. Taktováním samotným obvykle grafická karta neshoří, jenže, víc se to zahřívá a pokud to někdo přežene a bude to mít spuštěné déle a zatížené, chlazení to přestane zvládat a karta (a celej komp) zatuhne. Jenže, tahle zátěž při opakování tu kartu na 100% odpálí. Pokud na to teda neni předem stavěná.

Každopádně by bylo milé od nVidie, aby o těhle schopnostech důkladně informovala a taky zdělila, kde je bezpečnej strop (ostatně, nic proti taktování zdarma, že?.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-03 22:04:51

Pro mě je 9600GT hodně milé překvapení a tohle je bezvýznamná kaňka agresivního marketingu kterým si nVidia už nějakou dobu škodí, bohužel.
vrtik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ach jo 2008-03-04 00:46:51

Na tento server chodim poverne casto = kazdy den si pozriem co nove. Po precitani clanku by som si rad precital aj dajake tie komentare a co nezistim. 3 z 30 k veci, ostatne tlachaniny o to ze kto je zaujaty, atd. Mam silny pocit ze by sa mal kazdy nad sebou zamysliet a pozriet sa najprv na seba a az potom zasierat diskusie svojimi vylevmi o tom ze niekto napisal nieco tendencne. Ak DD nieco take napise tak by ste ho aspon mohli citovat co konkretne sa vam tendencne zdalo a co sa vam nepaci. Nie pod kazdy clanok napisat aky je milovnik AMD/ATI napriek tomu ze v tom clanku nic take nie je a nie si vymyslat vlastne konstrukcie viet.
Anonymní  2008-03-04 11:26:18

--příspěvek odstraně za hrubé porušení pravidel---
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blbost 2008-03-04 09:09:53

Pokud tu začne nekdo vykřikovat, že to co autor píše je blbost atd. tak se smazáním toho příspěvku naprosto souhlasím. Zbytečně to kazí celou diskuzi a odrazuje lidi, kteří by se do diskuze rádi přidali.
Pokud někdo napíše, že se mu na tom a tom článku něco nezdá a přidá k tomu nějaké rozumné důvody, tak myslím že DD nebude mít nic proti a rád to s danou osobou vyřeší. Nejhorší je to, že tady DDho napadají stále jedni a ti samí, kteří by se měli sami zamyslet nad svou objektivitou...

omlouvám se za pokračování v OT
Anonymní  2008-03-04 11:25:41

---příspěvek odstraněn za hrubé porušení pravidel---
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 10:08:33

Jenže on je to jinej problém, uvedu příklad, někdo se podívá do mojeho statusu a řekne si"aha ATI graf. příslušnost" a já napíšu nVidia udělala dobrou kartu a ten dotyčnej si myslí že je to ironie(nebo aspoň váhá jak jsem to myslel), to je problém těch stejnejch lidí prudících do DDho protože když něco od něho čtou, tak si při čtení sami intonují vypravěče(vlastně sebe) špatě a dávají tím větám úplně jiný význam, ale tohle je problém čtenáře, jinej to přečte a nic takovýho tam nevidí protože jen suše přečte informaci, která pro něho má nějaký význam a z toho si odvodí svůj závěr a nehledá až tolik závěry v intonaci s kterou vlastně přišel sám. U knížek je použito ve větách sposta vodítek jak si větu vyložit, ale DD není spisovatel a tyhle vodítka tam nejsou.
Anonymní  2008-03-04 11:26:51

--příspěvek odstraně za hrubé porušení pravidel---
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 10:18:04

Ale to je blbost, teď nedávno byly uvedeny senzační předpovědi RV770 která by měla dosáhnou až neuvěřitelných parametrů oproti RV670 a taky to tu zatím není, takže potlačuje pozitivní zprávy o ATI? Mám si to tak vyložit?

citace z DDho článku o 20% nárůstu:

Je vůbec možné, aby mírně upravený 45nm procesor AMD K10.5 byl o až 20% rychlejší než současná AMD Barcelona K10? Odpověď je, že určitě ano, otázkou ale zůstává, zda všude. Podobné informace totiž kolovaly ohledně 45nm procesorů Intel také a nakonec se ukázalo, že podobný nárůst je jen ve značně omezeném počtu aplikací, využívající nové Instrukce. Ve většině aplikací je na stejné frekvenci rozdíl mezi 45nm a 65nm maximálně pár jednotek procent, ale často také nula nula nic. Bude to u AMD K10.5 podobné?

Nicméně, i kdyby se AMD podařilo překonat výkon 45nm procesorů Intel, nejspíše se nebude radovat z čelní pozice dlouho.

konec citace

o tomhle mluvíš???
Anonymní  2008-03-04 10:37:24

ano tento článek mám na mysli. A garantuju ti, že byl (možná několikrát) upraven a editován. V době vydání vypadal jinak. Pamatuju se, že jsem se u něj hooodně nasmál. Nečetl jsem diskuzi, ale asi se do autora pustili natolik, že článek doupravil
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 10:56:39

já mu zazlívám jediný a to zavrhnutí 7950GX2 při jejím vydání a dovětek v jeho článku o tom, že tato karta se nemá srovnávat s X1950XTX jelikož je to jedna karta a 7950GX2 jsou "dvě" karty a euforie s HD3870X2 kdy naopak srovnání s Ultrou prosazoval(mimochodem já zastávám názor, že karta do jednoho slotu má být srovnávána hlavně s kartami do jednoho slotu a je jedno kolik GPU nese), ale je fakt, že 7950GX2 měla hrozně problémů a HD3870X2 je mnohem dále. Ale jinak to tu čtu pravidelně už dlouho a takový pocity co tu mají někteří prostě nemám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 11:24:29
avatar
aha vy garantujete a z jaké pozice funkce a spolupracovníka této redakce? ... na těchto stránkách mohu za články garantovat jen já a já vám říkám, že článek vyšel tak jak ho čtete, k vašim výlevům o zaujatosti atd. se nemá cenu vyjadřovat, právě proto jsem udělal tato pravidla, aby jste vy s vašimi nepodloženými a lživými příspěvky neobtěžovali normální čtenáře. Nemá cenu se k vaší demagogii vyjadřovat, samozřejmě všechny tyto vaše příspěvky porušují pravidla, a samozřejmě jsou naprosto zcestné ... takže další porušování nebude tolerováno ... Jděte si své lži roznášet jinam, ....
Anonymní  2008-03-04 12:16:36

Dobře. Řekněme třeba hypoteticky... dejme tomu, že články upravujete podle diskuze, ale veřejně to popřete. o jaké garanci se tu pak bavíme?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-04 12:47:24
avatar
Netvrdím, že ty články někdy neupravujeme, ale pokud to udělám, je to vždy v článku stylem EDIT by a důvod a co bylo editováno ... velmi výjíměčně je do článků saháno z důvodu opravení nepřeností na které upozorní nějaký čtenář, ale to je opravdu extrémně výjímečné a pamatuji si na jediný článek v poslední době, ale netýká se to článků na které poukazujete. Jinak se eliminují jen hrubé pravopisné chyby, to je jediná editace 99% článků po vydání, co zde vycházejí, žádné upravování významu a vyznění článků, co napíši, za tím si stojím a pečlivě to promýšlím...

vy se tu semnou nebavíte a nediskutujete, vy jen pomlouváte, urážíte, plácáte kraviny a maříte můj čas a halvně zkoušíte mou trpělivost, to co si dovolíte zde, jidne nemůžete ... je vám jedno co já řeknu, váš evidentně blbej názor a pohled na věc vám sebelepším argumetem a sebeobjektivnějším článkem stejně nevymluvím, naštěstí je takových individuí jako vy minimum a protože nemám zájem vás ve vašich bludech podporovat a nechat vás obtěžovat onu většinu rozumných a inteligentních čtenářů, kteří diskutují věcně a váží si svobody a prostoru svého i druhého, jsou tu ona pravidla diskusí. Vy jen a jen dokazujete, že jsou potřebná. Bohužel někteří lidi si nevidí do huby, když to tak řeknu a nepoznají nezujatost a objektivitu ani když jim přejede buldozerem po hlavě, natož aby vůbec mohli něco takového hodnotit ... Jakékoliv sebelepší vysvětlování pak zcela ztrácí smysl ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 558x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 376x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 893x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1493x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6