Nereferenční Radeon RX 6800 XT a RX 6800 grafiky v obchodech a testech. Jaké jsou? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 26 listopad 2020
altVýrobci jako Sapphire, PowerColor, ASUS, Gigabyte a další začali prodávat své karty.

 

 

 

 

Od 25.11.2020 mohou výrobci a prodejci nabízet také nereferenční verze nových Radeon RX 6800/6800XT grafik. A tak se také stalo. Dostupnost je zatím přesně taková, jaká se čekala a jaká je dnes u mnoha jiného žádaného hardware :-/. Ale první zákazníci se přeci jen dočkali. A co si výrobci připravili?

  • Sapphire uvádí NITRO+ a PULSE

Podle očekávání se mezi prvními skutečně dostupnými ne-referencemi na trhu, objevily novinky společnosti Sapphire, což je dvorní výrobce AMD Radeon grafik. A podle mých informací jeden z mála výrobců, který dostával od AMD přesné informace před oznámením RX 6000 karet. Jeho první novinkou je nová NITRO+ edice:

Parádní velký chladič s obrovskými ventilátory dokáže kartu uchladit naprosto tiše a zvládá i vyšší takty. Boost je z výroby na 2190MHz, ale z našich zkušeností karta dokáže bez potíží běhat kolem 2400MHz. Kartu máme už v redakci, takže se brzy dočkáte testu.

Sapphire nabízí NITRO+ ve verzích RX 6800 XT i RX 6800. Kromě této série existuje ještě odlehčená PULSE řada, která je tak základem v nabídce ne-referencí tohoto výrobce, nicméně chladič je prakticky stejně velký jako ten na NITRO, liší se jen menší okázalostí a provedením ventilátorů. I PULSE edice jsou uvedeny ve verzích RX 6800 XT a RX 6800. Cenově by měly být o pár desítek dolarů níže než NITRO, která má oficiálně stát přes 700 dolarů. Mohu nicméně říci, že tohle nebudou poslední novinky od Sapphire ;).

  • PowerColor Red Devil a Red Dragon

Další z edic, která se již objevila v testech a prodejích jsou novinky dalšího exkluzivního Radeon výrobce, společnosti PowerColor. Ta představila luxusní RED DEVIL edici, která má skutečně ohromný pasiv :). Existuje ve speciální 1000 kusové limitované edici, ale také v běžné sérii (stejná karta jen s běžným balením a barevným schématem).

Základním modelem je pak RED DRAGON s mnohem menším chladičem, ale také velkým a tichým. Opět jsou obě verze dostupné v RX 6800XT i v RX 6800 provedení.

Samozřejmě ani tohle nebudou zdaleka jediné novinky, které PowerColor představí v rámci nových Radeon grafik, ale více bude zveřejněno až v dalších týdnech a měsících.

  • XFX MERCURY 319 SPEEDSTER

A v prvních testech se objevily také zcela nové XFX modely (další výrobce exkluzivní pro AMD) v úplně nové edici se zvláštním jménem MERCURY 319 SPEEDSTER. Zajímavý design opět nabízí ohromné chlazení.

Opět jsou v nabídce RX 6800 XT i RX 6800 edice a další varianty od XFX jsou na cestě.

  • ASUS představil první AiO STRIX model a další

Společnost ASUS je zdá se první z výrobců, který vyrábí karty s čipy obou společností, která se také dostala pár prvních kousků do obchodů. Ale s větší dostupností počítá až v prosinci. ASUS nicméně překvapil prvním extrémnějším modelem s AiO chlazením.

I ten se již objevil v prodeji, ale počítejte s cenou kolem 1000 dolarů. Samozřejmě ASUS má také klasické edice.

Nový STRIX s velkým chladičem (podobný jako na RTX 3000 edicích). A také TUF GAMING. Je pravděpodobné, že ASUS přijde s ještě něčím, ale později.

  • MSI zatím jen základní TRIO edice

Také společnost MSI vyrábí grafiky s čipy obou společností. Prozatím má tak omezené dodávky. Představila tak pouze jednu vlastní edici v podobně GAMING TRIO v provedení samozřejmě stejné pro RX 6800 XT i RX 6800.

Další edice tak teprve představí.

  • Gigabyte AORUS MASTER a Gaming

No a ještě je tu Gigabyte se svými vlastními edicemi. I tento výrobce počítá s reálnou dostupností svých karet až v průběhu prosince. Zatím představil dvě série.

Jako obvykle základní řadou je Gigabyte GAMING, ale i ta už má hodně slušný chladič.

Okázalejší je pak AORUS MASTER dostupná také v RX 6800 XT a RX 6800 variantách. Její chladič je také pěkný cvalík, nechybí pořádné RGB atd. I tady se ale dají očekávat později další edice.

  • Závěr anebo dostupnost je největší problém …

Musím říci, že ačkoliv to tak může vypadat, není to papírové uvedení. Ty karty skutečně existují a skutečně byly do mnoha obchodů po celém světě a mnoha zákazníkům dodány. Bohužel, existují obrovské rozdíly mezi regiony. Někde nedostaly doslova ani jeden kus. A to se distribuce se celkem snažila, aby v některých oblastech bylo aspoň něco, a tak někde byly dostupné modely jednoho výrobce, ale už ne další apod.

To ovšem není tak neobvyklé při zahájení prodejů žádaných HW novinek a bylo to tak i v minulosti. Situace se normálně srovnává další týdny, takže stále je brzy hodnotit. AMD však trvá na svém, že karet a GPU dodává velké množství. Podle mých informací AMD dodalo zatím celkově o trochu více než bývá obvyklé množství karet pro uvedení, ale jednoduše poptávka je v současnosti mnohem mnohem ale mnohem vyšší. Připomínám, že pro AMD je to po mnoha letech premiéra v nejvyšším segmentu. Pokud jde o výrobce ne-referencí, někteří jsou připraveni lépe, někteří hůře. Obecně se očekává v jejich případě lepší dostupnost karet až kolem poloviny prosince.

Ceny jsou také otázka, AMD je nicméně nastavilo rozumně, kdy tradičně ty základní edice jednotlivých výrobců nebudou mít problém se k nim přiblížit z hlediska reálných nákladů. Není to jako NVIDIA, která za ty ohlášené oficiálně ceny sama prodává a ukazuje své speciální FE edice. FE edice ale nejsou referenční. Mají mnohem kvalitnější PCB, chlazení atd. Jsou vším na úrovni luxusních TOP OC edic a žádný výrobce není schopen prodávat takovou kartu za ty ohlášené oficiální základní ceny, které stanovila NVIDIA. V případě AMD ale i ty základní edice se minimálně kvalitou chlazení i výkonem bez potíží vyrovnají referenčním Radeon kartám, a výrobní náklady odpovídají možnostem to za ty ceny skutečně prodávat. V tom je asi teď největší rozdíl pokud jde o oficiální ceny NVIDIA a AMD. A obvykle si výrobci účtují z počátku zhruba 20 dolarů navíc za své základní edice po zahájení prodejů, ale v dalších měsících se pak dostávají některé i pod ty oficiálně ohlášené ceny.

Pochopitelně ceny těch luxusnějších ne-referencí, ty vždycky stojí mnohem víc. Takže tady asi nikoho nepřekvapí, že jejich ceny budou i o několik tisíc výše – tady už vše záleží na libovůli výrobců karet. Ale jestli tohle někoho překvapuje, tak asi spadl z Marsu. Pokud chcete karty poblíž těch oficiálních doporučených cen, musíte se dívat právě na edice jako je Gigabyte Gaming, Sapphire PULSE, PowerColor Red Dragon apod. Samozřejmě dostupnost je problém a ceny také ovlivňuje, protože prodejci mají konečné slovo.

Zatímco NVIDIA už potvrdila, že neočekává zlepšení situace dostupnosti svých karet ještě řadu měsíců, a tedy většinu Q1 2021, u AMD stále tvrdí, že se u Radeonů grafik situace v dalších týden výrazně zlepší a nové karty prý do obchodů dodávají denně. Zda to tak bude, prostě nedokáži ze své pozice teď říci. Musíme si počkat. První měsíc byl i v minulosti vždycky s dostupností horší u všech grafik AMD i NV v minulosti, takže v případě RX 6000 uvidíme v druhé polovině prosince, jak to bude u AMD vypadat, až tedy uplyne měsíc prodejů. Stále můžeme trochu doufat, že se nebude opakovat situace NVIDIA RTX 3000 karet, které ani po 2 měsících prostě nejsou a sama NV neví, kdy se to přesně zlepší, ale hned to to prý nebude. Osobně bych si ale nedělal velké naděje, i když z vlastní zkušenosti musím říci, že znám více lidí co měli štěstí a dokázali RX 6800/6800XT už koupit, zatímco mnozí z těch co při zahájení prodejů RTX 3000 karty objednali, tak skoro nikdo je stále nemá. Ovšem celkově je zde stále více lidí, kteří čekají, než kteří karty mají. Samozřejmě všichni výrobci mají maximální zájem dodat karet na trh co nejvíce, protože lidi je evidentně chtějí a jsou ty desítky tisíc korun za ty karty ochotni teď hned utratit.

V současnosti zákazníci stojí frontu s balíkem peněz v ruce a prodejci/výrobci jim nemají co prodat – tohle štve všechny v zákulisí nejvíce :). Všichni vidí ten obrovský balík peněz a zaručené zisky jen tak ležet na zemi, ale i virtuální sklady produktů zejí prázdnotou, všechno se okamžitě prodá. Zájem o tyto drahé grafiky (a nejen o ně) je historicky mnohem větší než v minulosti v posledních několika letech a generaích, současně si ovšem NV vybrala slabou chvíli na problémy ve své výrobě, takže nedodává ani obvyklé množství karet. AMD přestože naplánovala a dodala více než obvyklé množství při vydání (které stejně obvykle nestačí a bylo to tak i při uvedení RX 5700 série), poptávka je v současnosti mnohem větší než obvyklá. V obou případech navíc výrobci nedokáží jen tak akcelerovat výrobu z měsíce na měsíc. Než se věci dají do pohybu v celém výrobním řetězci, tak je to otázka 1 až 2 kvartálů … s takovým odstupem se musí přesně plánovat. Takže i když výrobce objedná teď všeho více, neprojeví se to dříve jak ke konci Q1 2021. A je otázka, zda vysoká poptávka vydrží (osobně si myslím, že minimálně po dobu pandemie ano).

Já vím, že je to k vzteku, že prostě není všeho dost, ale ty produkty skutečně jsou, existují, prodávají se a znám běžné zákazníky, kteří je koupili a mají. Papírové vydání vypadá prostě jinak … Současná situace je taková, že jeden výrobce má problém ve výrobě a nedodává ani obvyklé množství GPU a karet, druhý výrobce problémy ve výrobě sice nemá, ale dodal jen mírně nadprůměrné obvyklé množství karet. Potíž je, že v obou případech je poptávka až násobně vyšší, než je obvyklé a na to prostě nejsou výrobci zařízení a nedalo se to odhadnout … navíc je tu risk, že pokud by poptávka rapidně opadla, výrobci najednou budou mít ve výrobě obrovské množství karet za velké peníze, za které to nikdo nebude chtít kupovat …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 18:14:52
avatar
Kdyby se nedostávalo na překupníky, bylo by na koncového uživatele dosti karet. Ale dnešní doba okrádání je holt takto nastavená..
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 18:21:38
avatar
tentokrat nemaji ani prekupnici, toho muselo byt tak malo, ze to neuspokojilo ani zamestnance obchodu ...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 03:10:10

Pred tydnem byli na bazosi 6800xt za 25 tisic sileny??

Bazos hlasi vyprodano
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 06:58:25

U nas čo mali obchody v ponuke Radeon 6800 (XT) tak ich normalne vymazali s ponuky, ako keby neexistovali, jediny v ponuke ich nechal Gigastone ale ten rovno uvadza Predpokladaný termín dodania 26.04.2021.
Posledna iskierka nadeje je Intel na buduci rok, možno on doda niečo schopneho na trh a bude sa to dať aj kupiť, normalne by som aj nadaval, ale moj slovnik neobsahuje take neslušne slova čo by danu situaciu vystihli!
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 12:17:11
avatar
Gigastore sú podvodníci. Od nich ani toaletný papier. Mám veľmi, veľmi zlé skúsenosti s nimi.
cellfactor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 19:14:10

a ake ? ja som tam nakupoval a vsetko pohode
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 15:16:01
avatar
Prezentovali, že majú tovar na externom slade s dodanim do 3 dní. Objednal som, zaplatil (1500€) a čakal. Po týždni mi napísali, že tovar skladom nie je a že či počkám (3 mesiace), alebo mi vrátia peniaze. Vratili mi peniaze. O týždeň mi volala ich telefonistka, že vedia do týždňa daný produkt s istototou dodať. Zaplatil som a čakal. Po týždni už len prišiel email, že tovar nie je skladom. Vrátili peniaze.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ty blaho 2020-11-28 18:32:32

Nicmoc zkusenost Jestli ale umoznuji dobirku, tak minimalne v druhem pokusu uz to byla hodne velka naivita jim platit predem.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 19:38:25
avatar
Docela by mě zajímalo, zda překupník odvede daň. Hodně mě ty překupníci začínají vadit, nechcete založit skupinu, že by jsem se vždy projevili jako zájemci na dobírku (max zaplatili dobírku) a balík nevyzvedli. Potřebují vyprášit kožich, ani si nebudou moc stěžovat, protože za své předprodeje neodvádí daně. Těch pár stovek měsíčně do toho asi dám...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 16:44:50
avatar
Myslíš si, že ve státě, kde orgány neřeší dotační podvody za stovky milionů, bude někdo řešit nějakého spekulanta, který si vydělal pár desítek tisíc?

Nebuď naivní.
Funin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 18:23:01

kde je poptávka, je i nabídka. Kdyby nikdo od překupníků nekupoval, tak je problém vyřešen
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Papírové uvedení... 2020-11-26 18:21:15

Papírové uvedení jako u nVidie, a velmi podobné jako u procesorů, jako zákazníkovi je mi zcela ukradené, zda ten či onen dal do prodeje 100ks, nebo 200ks, to zboží není dostupné a nedá se koupit bez toho, aniž bych hlídal prodejce a nebo si nadělal objednávky kde se jen dá a jen čekal, kdo mi to pošle dřív.
Jak AMD tak nVidia nejlíp ví kolik těch grafik jsou schopni prodat (forecasty se dělají měsíce dopředu), "argument" že by jim něco zůstalo na skladě je zcela mimo realitu toho jak funguje vztah výrobce vendor.
Savagi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 18:56:26

Zlatý Apple
Tygrous [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co? 2020-11-27 07:05:41

Za 1: Co má s grafikami potažmo komponentami společného firma Apple?
Za 2: Mám objednanej a zaplacenej už 35dní iPhone 12 Pro ... takže i tak to dost kulhá o tom zlatu. Dostupný bude možná v pondělí 30.11.
Savagi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 18:23:27

Když Apple uvede produkt, tak znáš i datum prodeje a můžeš si ho opravdu koupit. Není to papírový prodej jako Nvidia, AMD, Intel atd.
Tygrous [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak znovu 2020-11-30 17:27:59

Hele tak je 30.11. a myslíš si, že ho mám doma? Co je tedy paper launch? poslední zprávy prý 30.12....
Objednáno a zaplaceno 24.10.
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kde koupit? 2020-11-26 18:56:49

Mě by vcelku zajímalo, kde se to vlastně dalo koupit? Na alze bylo dnes jen 5 kusů referenčky, které zmizely za minutu, možná ani ne. Ostatní eshopy jsem nezaznamenal, že by tam něco bylo. U dvou velkých distributorů, kde odebírám HW říkali, že je to tragédie a že maj zažádáno o dost karet, kolik jim ale skutečně dorazí a kdy, to se dozví jen dva dny předem. Mám počítat tak 3 týdny minimálně.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 14:52:07
avatar
Ja bych byl spokojeny, kdyby se nejaka nereference dala aspon objednat...klidne s dodanim treba za mesic. Ale ani to se mi nepodarilo, nikde. Ani v nekolika zahranicnich obchodech, dokonce ani v skladech s prodejem jen na IČO, nikde

edit o dva dny pozdeji: Nakonec se mi podarilo objednat alespon nonXT verzi nitro za 18k. Tak jsem zvedavy jestli se dockam aspon jeste letos
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 19:08:38

Já potřebuji 3 karty, pro mne a dva kolegy. Taky marně sháním a to jako firma objednáváme za miliony na HW ročně. Každopádně mám info, že to schválně nedávají do listu, jelikož by pak zákazníci byly nas...ný, že musejí čekat a neví kdy to vlastně dorazí. Nelze tedy udělat předobjednávku. Nejsem na tom tak špatně (mám teď koupenou na chvíli rx 570 z bazose), nicméně už bych si celkem něco zahrál na max detaily. Sice bych si mohl od překupníků koupit aspoň jednu kartu, morálně mi to ale leze krkem a neudělám to!
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 19:39:52
avatar
před měsícem jsem jako "čekací" karty doporučoval jeté RX580ky 8GB za 2500,- kč. Dnes se situace změnila a takovou seženete až od 4 a víc, proto jsem začal doporučovat Vegu56 Sapphire Pulse za 5,5 tisíc (nabízej je tak za 6, dá se domluvit na 5,5). Na kartě s výkonem 20% nad 1070 se přežít dá. Možná že už budu jenom takhle nakupovat a na nový HW se vykašlu - prostě ta Vega za 5,5 a k tomu R5 3600 za 3,5, tj. dohromady 9 tisíc a člověk parádně zapaří. Za 5600X a RX6800 bych dal 26 tisíc (kdyby šlo sehnat a bylyy normální ceny) a zdaleka by to nedosahovalo 3 násobného výkonu, zatímco trojnásobné ceny ano
DandaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 20:03:34

tak to já před měsíce naštěstí koupil tu 570 za dvojku Nějaká strix, moc jsem to nezkoumal, je to jen na přechodné období. Blbec jsem se své 5700xt nitro zbavil moc brzy:-D Grafika je poslední dílek skládačky (plus možná tedy ještě vodní blok, to ještě nevím)

https://ibb.co/JcscR9X
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takže situácia sa zlepšuje 2020-11-27 09:48:12

>Na alze bylo dnes jen 5 kusů referenčky, které zmizely za
>minutu, možná ani ne.

18.11.2020 sa celosvetová várka vypredala za 0,6 sekundy

Ak je to teraz 60 s tak je dostupnosť 100x lepšia (A to je rozdiel týždňa)

na budúci týždeň to pri tomto tmepe bude 1 hodina 40 minút
a ten ďalší sa týždenná dodávka vypredá za 166,5 hodiny (týždeň má 7*24=168 hodín) Takže to už bude reálna dostupnosť..
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 19:31:02
avatar
der8auer dal na RedDevilu 6800XT 2,7Ghz na stock vzduchovém defaultním chladiči a porazil tak 3090 Odkaz. Tak a jaký asi bude výkon až tam dá vodníka, tekutý kov a dusík... Říkám Vám že každá 6800XT s vodníkem porazí 3090ku a 2,7Ghz není komečná. Tzn. k porážce nvidie nepotřebujete ani 6900XT, stačí si počkat na EK blok a k tomu klidně nejlevnější 6800XT, takže nemusíte mít ani těch 1000$
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 12:55:44
avatar
Reference 6800 XT je parádně tichá, nicméně teploty na hotspotu jdou při plné zátěži klidně na 105 °C.
Uvidíme, co s tím udělá vodní blok (Odkaz), za 14 dní by měl dorazit přímo od výrobce (Alphacool).
DejvCody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 22:18:00

A kde že porazil tu 3090 ? co aj vidím tak akorát v 3Dmarku.. jinak všude jinde to nedalo ani 3080 ale určitě to má solidní potenciál o tom žádná
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 20:21:30
avatar
Ja by radšej RX 6700 XT. Ale už vidím že dostupné budú až v marci
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 21:36:48

Citace:
Ceny jsou také otázka, AMD je nicméně nastavilo rozumně, kdy tradičně ty základní edice jednotlivých výrobců nebudou mít problém se k nim přiblížit z hlediska reálných nákladů.


Uplne opacnu story som dnes videl v recenzii PowerColor RX 6800 XT Red Devil od Hardware Unboxed. Oficialna cena NITRO+ bude podla nich 770$ a Red Devil za 800, takze pekny rip-off od AMD.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 21:41:17
avatar
To není rip of od AMD ale techto dvou výrobcu a to tretice Asus se strixem za tamdadadaaa 1000 USD!!!
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 21:56:19

Nie podla ich info. AMD vraj urobilo presne to iste ako NVIDIA, za oficialne ceny maju vyrobcovia (v porovnani s minulymi generaciami) minimalne marze, takze sa to za to neda predavat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 19:43:50
avatar
ceny těchto TOP edic jsou vždy mnohem vyšší než za reference .... výrobci mají také základní edice, které josu těm doporučeným cenám mnohem blíže ....

u Sapphire je to PULSE u PowerColor je to Red Dragon ;)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 02:26:04
avatar
A tušíš oficiální doporučené ceny těch levnějších edic?
Já našel jen ten Red Dragon 6800 v US e-shopu za 649$, což je +70$.
Jestliže u 5700XT byl příplatek 40-50$, tak se asi dá očekávat, že u TOP karet si přihodí obzvlášť v současné situaci ještě o maličko víc...

Já spíš teda doufám, že nejsou pravdivé ty zvěsti o tom, že se referenční karty přestanou úplně vyrábět. To by mi udělalo čáru přes rozpočet. Doufal jsem, že až se uklidní voda a začnou být karty běžně dostupné alespoň na objednání tak do té reference půjdu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 02:36:15
avatar
s uklidněním vody na straně poptávky bych počítal až odezní pandemie ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 02:40:40
avatar
jo, to je dost možné

Klíčová otázka teda zní: Budou pak ještě pořád v prodeji referenční karty?
Tušíš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 02:55:17
avatar
budou, ale jestli se budou volně prodávat mimo OEM to nevím
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 03:03:40

Budou ale jen ve skladech pro pc sestavy a to jen zbytky z dnesnich dodavek. Opravdu si myslite ze treba alza nema nic ve skladu? Ale ma jenze nechava si to do vlastnich sestav na to vydela vice a vyroba brzy skonci nebo jestli uz neskoncila
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 22:34:29
avatar
Vybavila se mi paní Colombová.
yoschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - It’s Official: AMD Radeon RX 6 2020-11-26 22:53:23
avatar
Jasně, že je to Paper Launch https://www.thefpsreview.com/2020/11/25/its-official-amd-radeon-rx-6800-series-is-a-paper-launch/

Navíc nejsou ani Ryzeny 5000, ikdyž DD tvrdí, že k sehnání jsou.
rime [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 23:16:06

Kdo chtel tak mel sanci pri uvedeni, ale cca tak 10 min. Ja sám jsem zaznamenal skladem v oblibenem eshopu 5900X a RTX3070. Ale trvalo to fakt jen 5-10min a byly pryc. Osobne jsem nekoupil, nejsem takovy nadsenec a dat za dve komponenty 35k me prijde precejenom ponekud usmevne. Nicmene od te doby ani rana, nikde nic a to ty eshopy docela sleduju kvuli ruznym vecem.
mp390 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 12:42:45

Přesně tak, ani Ryzeny 5000 nejsou. Měl jsem včera telefonát s jedním ze dvou dodavatelů AMD na český trh a přišlo jim tak málo 5900X procesorů, že neuspokojí ani zlomek poptávky. Naštěstí mi jeden dal stranou a dneska posílají.

Grafiky nemá ani jeden z těch dvou dodavatelů v nabídce.
rime [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - launch 2020-11-26 23:01:05

AMD předčilo výkonem očekávání, ale v paper launchi prekonalo Nvidi taktéž, byt se to zdálo nemožné.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 23:24:15
avatar
Včera jsem viděl víc jak 3 videa , kdy i youtubeři nadávají, že ty karty nejsou dostupný. Za mě je to jednoznačně FAIL , stejně jako u NVIDIA a nevěřím tomu, že ty karty někdo má. Koupit se nedaly snad skoro nikde, takže AMD to posralo úplně stejně.
Za mě je to velký zklamání a vydávat letos nový karty tedy nedávají žádnej smysl. Měli to odložit na další rok.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Postehy 2020-11-27 05:30:31

Dneska se nainstaloval referencni 6800XT do pc a trochu vyzkousel jen zaklad
1.muj zdroj fortron 550W platina ma co delat, celkova spotreba bedny mereno na 230V pri max. spicce 516W

2.tech 300W fakt ma a i moje referencni da stabilne dlouhodobe 2400MHz pri boostu

Dale sem se chtel zeptat p.Stacha kolik mu dava jemu referenci boost kdyz napisete i ostatni kdo ji maji zlobit se nebudu.
Muzem to vzit jako porovnani zatim sem ji netaktovat a ani nebudu pac ten zdroj uz trapim dost a ani na to nemam procesor.
Jinak souhlasim se vsemi ze se sehnat prakticky neda sou lidi co cely den refresuji a stejne nic ja mel jen stesti.

Pro dubika dukaz ze ji mam https://ibb.co/xHY40b7 na dneska mela krasy sny spinkala se sovackem
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 05:42:01
avatar
ta gratuluji v loterii, jsi jeden z par desitek lidí co u nás tu kartu tak můžou mít
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 21:40:02

Mě jede okolo 2200-2400MHz při středním nastavení s tím, že o 2400 spíše jen občas ťukne. Naprosto napohodu. Buďme rádi za referenčky, které mají prakticky to samé, jako referenční karty, jen nestojí (nestály) jako nový vůz střední třídy. Auto refresher mi ušetřil pěkných pár tisíc. Pochybuju, že v dohledné době minimálně několika měsíců půjdou ceny dolů a jestli, tak jen velmi pozvolna. Pod dvacku to nepůjde nikdy, pod 22K snad ty nejubožejší verze.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 00:50:44

tak aby mela tech 2400MHz porad tak ji musis zdimat na max stejne neodolam trochu ji zvednu jestli pujde
a jeste mi sef odecte DPH tak to mame 15300kc za 6800XT krasna prace

Tak sem ji trochu pustil zilou zatim boost max namerena hodnota 2443MHz a 326Watu
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 21:32:20

A to já zase nepotřebuju ždímat na max., zatím... :-) A tu energii taky nemusím žrát po kilech.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmmm 2020-11-27 05:49:41

Jen bych doplnil, že Nitro+ má i SE verzi, která má RGB blikátka, kdyby je někdo nutně potřeboval

Co se týče těch hádek o dostupnosti karet. Uvědomili jste si, že tím, že nVidia nedodala do obchodů karty to zavařila všem? V dnešní době, kdy je takový hlad po výkonných grafikách je spoustě lidí úplně jedno jestli koupí GeForce nebo Radeon. Tím, že GeForce koupit nešel, tak se všichni vrhli na Radeony. To je potom takový nápor, že není prostě v silách AMD tu okamžitou poptávku uspokojit. Tady se nejedná o maličkou ČR, ale o celý svět. Těch karet by víceméně mohlo být dost na běžné uvedení a ještě by zbylo, ale jen pokud by nVidia dodala také dostatečně množství karet.
mp390 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 12:44:10

Osobně bych se po pětidenní zkušenost se Sapphire 5700XT Nitro+ téhle značce obloukem vyhnul a počkal na MSI Gaming X Trio verzi.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 15:55:31
avatar
Co se ti s tou kartou stalo? :-O
Obecně spíš platí, že je vždy horší zkušenost s kartami od výrobců, kteří dělají jak NV, tak AMD, než s těmi co dělají jen AMD, nebo jen NV.
Ti, co dělají oboje často dělají nemístné kompromisy aby mohli například použít stejný chladič na obě karty a podobně.
Jak EVGA, tak Sapphire jsou mezi lidmi docela dost oblíbené právě proto, že je na ně spoleh, že dodají kartu, se kterou nebudou problémy.
mp390 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 17:22:33

Koupil jsem ji místo 3 roky staré MSI GTX 1070 Gaming X, která fungovala perfektně, jen už nestačila na monitor s rozlišením 3440x1440.

Kupoval jsem právě proto, že Sapphire byla vyhlášená kvalitou atd. Jenže ta karta měla hned několik problémů:
1) v idle jen ve windowsu neudržela 50 stupňů pasivně. Takže její projev byl - ventilátory vypnuty, teplota přelezla přes 50 stupňů, ventilátory najely na max, zchladily kartu na 45 stupňů a vypnuly se. Jenže jen na chvíli, protože po pár minutách už zase karta neudržela pasivní režim a teplota letěla nahoru. A tak pořád dokola, což bylo fakt otravné.
2) ve hrách karta měla i přes 85 stupňů. Takže musely jet ventilátory ručně na max, aby se teplota udržela na 75.
3) když jsem ručně zapnul ventilátory na hry a pak hru vypnul a ručně změnil profil aby ventilátory jely jen na 30% (nastaveno kvůli problému č.1), tak dalších 5 minut jely na 100%, než se konečně jejich otáčky snížily na 30%.

Takže po pěti dnech utrpení jsem to nevydržel, vrátil ji a koupil MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio.

Od jednoho kolegy, AMD fanatika jsem dostal čočku, že mám špatný airflow ve skříni (Corsair Carbide 400Q, 2x Noctua 140mm vpředu a jedna Noctua 120mm vzadu). To, že předchozí 1070 udržela pasivně 36 stupňů, nějak nechtěl slyšet. Nová 2070 Super to samé - pasivně 35 stupňů, v zátěži do 70.

Takže tolik byly moje zkušenosti s AMD kartou.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 18:59:56
avatar
Jo no, profil na větráky je tam zpackanej.
Hlavně jak říkáš, to najíždění z 0 ot. do vyšších a pak pomalý pokles na správné dle teploty.
Taky minimum pro větráky je docela vysoké.

Ale nic co by nezvládl sw MorePowerTool.
Dá se to hezky odladit
mp390 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 00:16:49

A k čemu by to bylo, když se ta karta evidentně pekla ve vlastní šťávě?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 10:06:20
avatar
Tak pokud byla vadná, s tím nikdo nic nenadělá. Ale to neznamená, že tak je to u všech. Možná jsi měl prostě jen smůlu, bohužel.

Chápu, že když má člověk takovéhle "štěstí" tak to akorát naštve a výrobce jde do škatulky "nikdy nebrat".

Já měl od Sapphire poslední 4 karty (HD 7870 GHz Edit., R9 380X Nitro, Nitro+ RX 580 a teď Nitro+ RX 5700XT) a jediné problémy dělaly ovladače, což se vždy časem spravilo.

A to lítání teplot a zapínání větráků každou chvíli u 5700XT je možná tím že mám 75Hz monitor. O téhle chybě jsem nevěděl. Prostě jsem to pořešil MorePowerToolem a basta.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 19:44:13

Mám tuhle kartu taky a chová se stejně,stačí brouzdat po netu a každou chvíli se zostra rozjedou větráky,po chvíli zpomalí,pak se vypnou-a za chvíli znovu.Při ručním nastavení nelze větráky nastavit pod 26%,a zrovna tam mají větráky pro mě nepříjemný kolísavý tón.Snažil jsem se přenastavit ovládání otáček větráků přes MSI afterburner,ale bez úspěchu,jako by ovladače amd nešli obejít.No ještě to zkusím přes ten MorePover Tool,uvidím.Jinak teploty při hraní má moje karta max 75°C,takže to je v pořádku.P.s-můj monitor má taky 75Hz,má to něco společného z chování ventilátorů téhle karty?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 07:19:38
avatar
Osobně jsem to řešil tak, že v MorePowerTool jsem vypnul ZeroRPM a nastavil PWM minimum na 10%. Následně jsem upravil křivku větráků v ovladačích, kde to pak šlo snížit na těch 10%.
Takže v min. zátěži nejedu s pasivním režimem, ale s ot. na 10%.
ZeroRPM jde vypnout i v některých verzích ovladačů, ale těch 26% (min. PWM) se musí změnit přes MorePowerTool.

Kdybys potřeboval poradit, pisni mi zprávu.

PS: no jestli je pravda co se tu píše, že pro 75 a 144Hz je chybka v ovladačích, tak ano.
Co jsem ale koukal u sebe tak takty VRAM mi ve Win10 normálně jdou dolů. Tak nevím.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 20:21:32
avatar
Zajímavé.
Buď jsi měl smůlu na fakt hodně špatný kus, nebo máš opravdu hodně špatný airflow ve skříni.

Já mám v malé mATX skříni (Fractal Meshify C mini) s jedním 120mm vpředu a jedním 120mm vzadu Sapphire RX 5700XT Pulse - která má horší chlazení než Nitro+ - a ta karta mi se 49" Samsungem s rozlišením 5120x1440 drží v místnosti kde bývá 24-26°C jen 44°C pasivně a větráky roztočí jedině ve hrách. Ani při přehrávání videí nebo akceleraci něčeho v prohlížeči se nikdy neohřeje k těm 50°C aby se větráky pustili.

Ve hrách teda ty větráky slyšet jsou, ale teplota se myslím nikdy nepřehoupne přes 79°C, spíš se drží na 78°C.
Na nastavení karty jsem nesahal, ani na frekvence, ani na napětí ani na profily větráků. Jen podle teploty CPU + GPU řídím otáčky těch dvou 120mm větráků co prohánějí vzduch skříní.

Skoro mi to zní, jako bys měl kus z páteční směny, kde montážník zapomněl dát teplovodivou pastu :-)
Vždyť ta karta má v idle spotřebu kolem 8W. To je možná míň než čipset na X570 desce:-D A přitom to chladí blok jako kráva, kterej musí dokázat odvést těch 200W co to papá v plné zátěži.

Věřím, že až se konečně dokopu pořešit airflow a dám tam 2x 120 dopředu a k tomu zadnímu ještě přidám další 2x 120 pod strop, tak ta karta půjde v idle pod 40°C. Zatím to mám tak jak to přišlo z obchodu a protože to nijak moc nehučí, tak jsem se ještě nedokopal to dodělat :-)
mp390 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 00:17:42

Airflow ve skříni je úplně v pohodě - přední ventilátory běží na 450-480 otáček, zadní na 560, na procesoru (i7 6700k na 4.4 GHz) na 230 otáček (Scythe Ninja 4 s Noctua F12 ventilátorem).

MSI RTX 2070S Gaming X Trio má momentálně po celém dni kancelářské práce 36°C pasivně, procesor 32°C, čidlo na desce 35°C, PCH 46°C.

Takže buď ta karta od Sapphire byl nějaký zmetek, nebo nevím.
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX5700xt vs. idle 2020-11-27 21:01:17

Zdravim...Co sa tyka toho idle mode, kde vam to peakovalo nad 50°C...Nemate nahodou monitor s obnovovacou frekvenciou 144, 165, alebo 75Hz? Je to known issue, ze pri tychto frekvenciach idu pamate grafickej karty stale naplno a tym padom sa hreje aj v idle a rovnako aj zerie cca 25W... Sam som mal takyto problem na svojej pulse 5600xt...Riesenim je zmena obnovovacej frekvencie na 120, resp. 60Hz, alebo ja osobne som to vyriesil pohranim sa v toole CRU.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 22:18:41
avatar
Pěkná chyba. To by člověka nenapadlo.
Takže já jsem v pohodě proto, že můj monitor jede na 120Hz a 144Hz umí myslím jen pomocí nějakého overclockingu :-)
Dobré vědět. Dík

A to je chyba ovladačů, nebo přímo někde v BIOSu?
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 23:36:55
avatar
Že by za to mohl monitor se 144hz? Taky mám rx 5700xt nitro+ a větráky dělají to stejný, že se při sebemenším zvýšení teploty zapnou větráky na vysoký otáčky a potom vypnou.
mp390 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 00:19:07

Mám monitor s obnovovací frekvencí 75Hz.
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 00:49:23

Pokial viem, je to chyba ovladacov AMD a je vcelku trestuhodne, ze doteraz to nie je opravene. Rovnako moze reagovat graficka karta aj pri simultannom pouzivani viacerych monitorov... Rovnako sa spravala rx5600XT pulse u mna a tiez aj rx5700xt pulse u kamarata, ja mam dosku asus b450, on ma msi b550 a predtym asrock b450, stale rovnaky scenar. Tak staci si zapnut AMD overlay (shift+ctrl+o) a pozrite si hodnoty GPU MCLK, ak je konstantne na 1750MHz (resp. podla vasho OC) a spotreba nie je 3-5W, ale je 20-35W, tak to je ono...Monitor AOC (32palec, 1440p, 75Hz) je pomerne oblubeny, prenho som dokazal na internete (reddit a nejake fora), najst spravne nastavenie pre 75Hz v CRU, aby som nemusel znizovat na 60, lebo to je pocitovo pre mna omnoho vacsi prepad ako zo 144 na 120.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 01:53:15
avatar
Podobný problém s více monitory jsem řešil už na HD 6950.
Měl jsem 3x 1080p Eyefinity a bez MODu BIOSu to drželo v idle zvýšené frekvence GPU/MEM. Tenkrát to ještě neumělo dynamicky měnit frekvenci, ale mělo to několik profilů mezi kterými to skákalo. Myslím že byl problém v tom, že od určitého horizontálního rozlišení (4096+) to drželo profil pro akceleraci videa, namísto aby to spadlo až na ten klidovej.
Upravil jsem to aby to padalo na ten nejnižší klidovej profil a fungovalo to v normálním provozu bez problémů.
Asi to originál nastavení ale mělo nějakej dobrej technickej důvod, páč s tím MODnutým BIOSem se to občas vzpouzelo po delším usnutí monitorů a nechtělo to naskočit. Stačilo ale po prvním pokusu chvilku počkat až se ohřeje GPU a znovu zahýbat myší a monitory se rozsvítili :-)
Motivace nevracet se k originál chování ale byla velká, páč rozdíl byl myslím 17W idle vs 60W ten video profil...

Třeba taky mají nějaký důvod proč se tohle děje. Ale v dnešní době bych čekal jen lehce zvýšenou frekvenci a ne zamčenou na max. To opravdu vypadá spíš jako chyba.
Mě třeba jede v idle MEM 200MHz a GPU dynamicky kolísá mezi 6MHz a nízkými desítkami MHz.
Auri [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 10:35:48

Je otázka, zda je to problém ovladačů nebo konkrétního hw. Já mám Ryzen 5900X a starší Vegu 64 (Sapphire nitro) a nic takového se mi neděje. Když spustím AMD overlay, frekvence odpovídá vytížení, pokud nejsem aktivní ve hře, je nízká. Karta přechází do iddle plynule podle potřeby. Takže, to co popisujete nejspíš ovladačema nebude. Spíš bych problém hledal ve správě energetického využítí a to buď v Biosu nebo v nastavení hw u windows. Zároveň Sapphire Vegu 64 také používám jako egpu k macu pro urychlení renderignu videa, stabilizací a exportů. Karta si frekvenci, větrání mění krásně podle využití, do iddle přechází okamžitě po vytížení, bez potíží. Takže rozhodně bych značku Sapphire neodsuzoval podle jedné zkušenosti, kdy příčina bude pravděpodobně jinde.
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 21:34:25

Je super, ze sa vam nieco na Vega 64 nedeje, ale Vega je uplne ina karta s inym typom pamati, kde sa to neprejavuje. Problem sa objavuje pri Navi a Polaris kartach v kombinacii s monitormi s 75, 144, 165Hz frekvenciou.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 22:20:48

Tak jsem zjistil, že mám stejný problém i monitor. Jak z toho ven? Nechce se mi krmit grafiku víc, než je potřeba a zároveň bych nerad nechával obrazovku jen na 60Mhz, když jsem si připlatil za 15Mhz navíc. :-)
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 23:28:39

Kludne mi napiste spravu, poslem vam obrazok, co som si ulozil a ak neviete, ako pracovat s CRU, tak kludne to vieme poriesit cez discord + sharovanie obrazovky.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 21:33:16

Díky.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 22:10:55

na zaklade 1 skusenosti by som ako urcite neposudzoval celu znacku, trocha prizemne
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 07:23:04
avatar
Objavil sa leak výkonu procesora 5800U Zen 3 v geekbench. Ukazuje pekný nárast IPC (15 %)

1 421 single / 6450 multi

https://hothardware.com/news/amd-ryzen-7-5800u-zen-3-mobile-cpu-benchmark-leak
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 07:57:02

VYpadá to, že je teď dobrý čas připravit PC novým zdrojem. Půl roku starý 600W zdroj, na kterém jsme navíc před 2 měsíci měnil ventilátor za Noctuu ULN Sterox asi budu muset vyměnit minimálně za kilovatový zdroj. Jenže ouha - vypadá to, že na tuto situaci nebylo připravené nejen AMD a NVidia. Zkuste si na CZC koupit zdroj 1000W a více.V nabídce mají 25 typů, skladem ani jeden kus. Tohle je situace, s kterou se nedá srovnat snad ani bitcoin bublina.

PS (kdybyste snad chtěli udělat kompromis s 800 až 850W zdrojem, tak je to prakticky to samé
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 08:02:31
avatar
Ale dá. během té bubliny nebyly žádný zdroje od 650 nahoru.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 09:37:58
avatar
Záleží co chceš za kartu a co máš dalšího v PC.
Pokud by ti stačila RTX 3070/RX 6800 a CPU do 100W, tak jsi s tím 600W nejspíš v klidu i s velkou rezervou. Ty karty mají vesměs podobnou spotřebu jako RX 5700XT, kterou provozuju na 560W zdroji se 65W Ryzenem a nikdy nevidím odběr ze zásuvky přes 400W, spíš se to drží mezi 300-350W v zátěži.

Samozřejmě že na současnou situaci nejsou připravení téměř žádní výrobci a s dodáním čehokoliv je letos problém. To jen tady je spousta chytráků co si myslí, že továrny jsou nafukovací a všeho by byla hojnost pokud by u NV nebo u AMD nebyli idioti a nepodělali to
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 12:49:10

CPU už mám objednaný 5950X a ze současné nabídky (nenabídky) GPU podle mě nemá smysl nic jiného 6800X. A se zdrojem nikdy nejdu na krev. Potrpím si na tichu a aby se mi točil ještě ventilátor ve zdroji jak šílený, tak to tedy ne.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 19:56:31
avatar
Chápu. Tak to potřebuješ alespoň 700W zdroj pokud neplánuješ taktovat.
Proto já mířím na 65W CPU + max 250W GPU, aby se ten můj Platinovej 560W zdroj taky jen tak poflakoval kolem nejvyšší efektivity při plné zátěži.
Víc tepla do místnosti bych stejně vypouštět z PC nechtěl...

Edit: To by mě teda fakt zajímalo, za co tady dostávám palce dolů u diskuze o výkonu zdroje
Co takhle mi alespoň napsat co se vám nelíbí? ;-)
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 22:53:31
avatar
1000W+ zdroje se nějaké ještě dají sehnat i když ne zrovna na CZC tak např.: 1) Odkaz 2) Odkaz nebo dokonce 1200W Odkaz ale na 5950X s 6800 XT by stačil s velkou rezervou i nějaký 850W zdroj, např.: 1) Odkaz 2) Odkaz 3) Odkaz
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 01:21:58

Muj nazor na to je ze muj zdroj 550W platina utahne i7-6700k@4,6 a radeon 6800XT sice max peak jak sem tu psal 516W.
Funguje to tak abych si kuli tomu jeste kupoval novej zdroj kdyz sem dal za 18500kc za grafiku, ted fakt nehodlam nerikam ze sem se po novem zdroji uz nedival ale zatim sem si zadny nyvybral
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 01:59:39
avatar
Jasně že kvalitní Platinum zdroj, který má velmi pravděpodobně velké rezervy nad tu uváděnou hodnotu 550W, ti to minimálně krátkodobě utáhne.
Ale @rumpeak jasně psal, že jemu jde o tichý provoz, kdy ten zdroj jede s velkou rezervou a nehřeje se. Na to potřebuje, aby mu to v plné zátěži jelo někde kolem 50-60% výkonu jako to mám já když z toho 560W zdroje tahám 300-350W. Pokud z toho bude tahat 500W, tak potřebuje spíš 700W+ a pokud by chtěl taktovat, tak spíš nějaký ten 850W aby měl ticho.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 02:53:15

No jestli chapu spravne ucinost tak muj zdroj ma 92-95% z toho vypliva,že ze 100W je 5-8W odpadniho tepla --> pri 500W to je 25-40W a to uchladi cokoli a opravdu ten vetilator na zdroji slyset neni
treba se pletu necham si to vysvetlit
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 08:58:48
avatar
Je to tak, muj Platinum jede do cca pulky pasivne a pak jen lehce toci vetrackem, to musi byt uz dost sunt zdroj kdyz jde slyset i kdyby jedel na plno.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 09:02:11
avatar
Je pravda že většina těch lepších 1000/850W zdrojů má i při 100% zátěži udávanou hlučnost tak maximálně 25-28 dB což je určitě méně než jaký hluk dokáže ze sebe dostat grafická karta která má přes 300W TDP, jako např. ta 6800 XT, tedy 850W zdroj by měl většině lidí s velkou rezervou stačit, kupovat 1000W zdroj je celkem overkill pokud nechce někdo provozovat třeba takový TR 3970X s vypnutými limity spotřeby ( v základu má 280W takže po OC si asi vezme něco přes 300W ) a k tomu nějakou nereferenční RTX 3090, třeba Asus Strix OC která si dokáže vzít sama téměř 500W s patřičným nastavením power limitu na maximum
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 01:36:10
avatar
Jasně. Ale jde i o to, že to nechceš dlouhodobě provozovat na limitu. To nebývá zrovna nejlepší pro spolehlivost a životnost.
A pak taky, jak ukázali recenze RTX 3080, s tím jak dnes CPU/GPU řídí spotřebu dynamicky, tak 300W karta klidně může v krátkých špičkách brát i 400W+. A pokud to samé v tu chvíli udělá CPU, tak bude ten zdroj jedoucí na limitu najednou ale velmi nešťastný zdroj;-)
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 02:39:47

Schvalne sem dal chviku hledani noveho zdroje a sklidnym svedomym tam do leta zustane protoze je to stejny jako se vsim skoro vyprodany respektive ze zdroju co jsou dostuny sem si nevybral nic
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 13:07:28
avatar
Provozuji RX 6800 XT se Seasonicem 560 Gold a nemám problém, že by to neutáhl i při souběžném max. vytížení CPU (R7 1800X) a max. vytížení grafiky.
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Velikost 2020-11-27 08:02:21
avatar
Nevím už jestli to bylo tady nebo jinde, ale před časem si někdo v komentáři stěžoval že by se grafickým kartám mělo říkat Grafické cihly. Když se tak koukám na tyto nereference asi měl pravdu.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 08:37:37

A možná dodávat malé lešeníčko, nedávno jsem viděl 580 nitro a zadní roh byl tak o centimetr níž jak se karta ohýbala.
Ještě že mám vlastně "desktop" Tower...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 10:37:13
avatar
Jj, při takových kartách a i velkých CPU chladičích jsem taky rád, že mám desku vodorovně
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 12:51:47

Já mám ve vodorovné poloze 2 PC ve kterých je RX580 a jediné svislé PC mám s Nitro+ RX5700XT (což je taky docela macek) a zatím v pohodě.

Jednou už jsem desku zničil, ale bylo to tím, že jsem rval kartu z PCIe a myslel jsem si, že mám zacvaklou pojistku, ale nebyla...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 19:19:31
avatar
S pojistkama je docela boj. Vždycky když potřebuji GPU vyndat, tak se skoro modlím abych něco nepo...
Mezi CPU a GPU mám tak 1cm místa, teď navíc je slot s pojistkou za chladičem M.2 a pojistka kouká jen pár mm z pod karty. No a teď jí zmáčkni. Navíc je dost "hluboko" páč Sapphire Nitro+ RX 5700XT má 135 mm kolmo k desce.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 00:56:21
avatar
Jo mivam uplne stejny problem a taky me to se*e. Vzdycky omotam spicku sroubovaku izolepou a modlim se at se dobre trefim. Zatim jsem vzdycky uspel, ale kolikrat mi zatrnulo o.O
Jeste vice mi vadi u tech novejsich desek, jak se ted vsude na ramky dava uz zamek jen na jednu stranu a je treba to pod uhlem vyklopit. Ve vysledku pokud chci delat skatulata/zkouset jine konfigurace ramek, tak musim vsechno odstrojit a defakto i pokazde prepastovat procak. Drive, jak byl zamek na obou stranach tak jsem to obstojne zvladal prehazovat i pod velkym chladicem cpu. Na tech jednostranych zamcich ram slotu sem nekolik ramek musel znicit, nez jsem prisel na to, ze to uz tak jednoduse dnes nejde :/ Jako by zrovna tohle nekde neco mohlo usterit, toto se dnes dela i u top desek, fakt nechapu
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 10:20:02
avatar
Tak tohle mě zas tak netankuje. Chladič Prolimatech Genesis musím sundat vždy, ať jsou zámky jakékoliv
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 08:48:58

Nie taka sura na nove karty ajtak nie je co hrat
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 10:03:38

Vsetko vypredane ,vsetci nakupuju ako sialeny .Tak potom kde je ta ekonomicka kriza sposobena COVID19 ??? Asi len v zabavnom priemysle,sporte a gastre. Ludia usetrili prachy co neminuli za zabavu tak teraz maju dostatok na HW aby sa mohli bavit doma Vidim to presne aj na svojom okoli. 2012-2019 som poskladal znamim asi tak 2 PC. Ale za 2020 uz 5 vratane svojho.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 10:31:57

Presne moja myslienka a skusenost na 100% (tiez som poskladal 5 vratane mojho), ale este do vianoc ma jedna caka Nieje ziadna kriza toto je len profesionalna vyhovorka, vsetko sa da zvalit na covid.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - krize 2020-11-27 10:57:57

Pokud zacina rust nezamestnanost, tak by to krize samozrejme byla. A propoustet se docela zacina. A to nemluve o kupni sile lidi v oborech jako je gastro, cestovni ruch, hotelnictvi, drobni zivnostnici atd.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 21:34:09

No někteří šetří, někteří nemají z čeho a těm je to jedno. A někteří se v očekávání tisknutí nových papírků snaží těch svých zbavit, dokud mají ještě nějakou hodnotu.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 11:06:49

tak v IT obore moc velka krize neni a zrovna ajtaci asi nejvic nakupujou tyhle novinky. celkove tato situace dopada hlavne na nizkoprijmovy, coz nebudou uplne zajemci o gk za 15k+
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak pak to ovsem tezko nazvat 2020-11-27 23:24:32

nejak to nesedi - luxusnejsi vyssi trida ci highend, ktery zdaleka neni pro kazdeho a naprosty nedostatek se zduvodnuje tim, ze je necekane prilis velka poptavka. LOL. Asi to bude spis trosku jinak.
A Ajtaci urcite nejsou masovka a ze by zrovna potrebovali drahe grafiky na hrani - nevim no.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 11:37:42
avatar
Kleslo cestovanie, služby a doprava. Online služby, zábava, hry, streaming a tiež predaje počítačov rastu. Ja som si napr musel doma tiež zariadiť vlastnú kanceláriu, keďže robím nonstop z domu a pracovný notebook na to nestačil. Tiež deťom sa kupujú vo veľkom netebooky na online vyučovanie. A máš pravdu, že treba minút aj ušetrené peniaze, ktoré by sa inak minuli na dovolenky
kwokenzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - paper launch 2020-11-27 12:17:27

Je uplne jedno, jestli nVidia neco priznala, AMD nepriznalo nebo obracene nebo kupa jinych duvodu a pricin. Je uplne jedno, jestli nekdo dodal 100 karet a nekdo 200 karet nebo jestli znam nekoho, kdo kartu ma. Dulezity je vysledek v praxi: Dostupnost karet pro sirokou verejnost a ta je nulova. Karty nejsou dostupne ani od nVidia, ani od AMD.

Pro AMD hraje pouze fakt, ze maji teprve tyden od vydani a da se to lehce chapat. Nvidia karty nejsou ani dva mesice od vydani.
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Komponenty 2020-11-27 16:48:37
avatar
Zjistil jsem, že teď už není skoro z čeho vybírat ani z toho nejnižšího segmentu herních grafik. Např. Nvidia GTX1650S či GTX1660S je také docela oříšek sehnat. A ty už jsou poměrně dlouho ve výrobě. Na každém e-shopu mají jednu či dvě grafiky s vyšponovanou cenou na maximum, protože vědí, že to i tak prodají. RTX3090 NEreference jsou celkem běžně, ale tam spíš odradí ceny. 50-60.000,- už je prostě moc. Tak špatnou dobu pro zákazníky nepamatuji.
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 21:25:55

Pre cloveka, ktory teraz konci s hrami a planuje predat PC, tak je vhodna chvila. :-D
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 22:23:43
avatar
Tak to já teda pamatuju.
Například při poslední těžební mánii bylo co se týče grafik ještě hůř. To stály grafiky i dvojnásobek běžné ceny a stejně nikde nebyly...
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 01:30:17
avatar
Na videocardz je veľmi pekné zhrnutie dostupnosti RX 6800 série. Dodali pár desiatok referenčných kariet aby to technicky nebol "Paper launch", no prakticky je to úplne jedno, lebo tie karty nie sú. Tvrdia, že dostupnosť kariet bola horšia ako pri Nvidia a Ampere. Spustenie predaja nerefernčných verzií je úplná katastrofa. UK, US, Australia, atď. nedostali nič. Ceny nereferencií sú ďaleko za hranicou 649$ a zväčša sa pohybujú minimálne o 100$ a viac. No a referenčné karty už podľa AMD nebudú, takže za MSRP 649$ to kúpilo promile ludí.

edit: no a dostupnosť až v polke Decembra. Bodaj by sa mýlili.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 01:29:47
avatar
tak to i do ČR se dostalo víc karet ;)
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 01:36:01
avatar
Poprosím nejaký dôkaz. Inak je tomu ťažko uveriť. Poznám niekoho kto pozná niekoho je nič nehovoriace číslo.

https://videocardz.com/newz/amd-radeon-rx-6800-series-facing-limited-availability
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 02:10:32
avatar
tak ty články jsou také někdo zná někoho a uveřejňuje částečná čísla která ani neplatí pro celou zemi nebo oblast ... těch karet bylo minimálně stejně jako při jiných vydáních, ale byly nerovnoměrně rozděleny a hlavně poptávka je teď násobně větší ....

AMD navíc priorizovalo ve výrobě SONY a MS, dodávky NAVI grafiky se ale brzy zlepší, podle původního plánu neměli nereference vyjít dříve než v lednu .... jenže výrobci chtěli ty své karty propagovat co nejdříve. Každopádně polovina prosince je pořád dobré datum, pořád to bude ani ne měsíc od uvedení RX 6000 na trh a to je normální a bylo i v předchozích generacích NV a AMD grafik, že ty karty nebyly ... takže uvidíme.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 09:03:50
avatar
do ČR se dostalo par referenci, nicmene toto je clanek o nereferencich a ty se do ČR nedostaly, cela Evropa mela defakto prdlajz, o neco lepsi to bylo v USA
Auri [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 10:48:45

Ono těch referencí nakonec bylo docela "dost". CZC stihlo nasekat zhruba 700 objednávek a podle toho co lidi psali na fóru CZC, kdy i podle čísla objednávek, se zdá, že jich CZC byla schopna úspěšně vyřídit kolem poloviny. Já jsem 6800xt objednával asi 3minuty poté, kdy se karta objevila v nabídce skladem a podle operátorky CZC jsem byl 300 v pořadí. Předevčírem mi CZC napsalo, že mi kartu posílá. Zatím tedy sedí už 2 dny na centrále PPL, tak doufám, že jsou jen vytížení a že si nějaký zaměstnanec PPL neudělal radost... Alza měla podle mého odhadu karet buď méně a nebo je zatím dává na sklad a šetří pro svoje sestavy, nebo čeká až ještě více naroste cena. Těžko říct.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 04:07:04
avatar
“ tak ty články jsou také někdo zná někoho a uveřejňuje částečná čísla která ani neplatí pro celou zemi nebo oblast”

- sú tam uvedené konkrétne obchody s oficiálnymi vyhláseniami rozdelené podľa krajiny a to všetko doložené odkazmi. Proshop predávajúci v Poľsku, Dánsku, Nórsku, Fínsku, Švédsku, Rakúsku a v Nemecku predal 125 referenčných kariet, 0 nereferenčných. Rovnaká situácia sa opakuje ScanUK a OvercklockersUK. Neobdržali žiadne kusy. Žiadne. Obaja zabehnutý predajcovia komponentov. A takto by sa dalo pokračovať. Nič v zlom ale tvoje “ ale ty produkty skutečně jsou, existují, prodávají se a znám běžné zákazníky, kteří je koupili a mají” má výpovednú hodnotu blížiacu sa k nule. Stále som dúfal, že vďaka svojim vedomostiam a kontaktom nám predostrieš nejaký dôkaz ktorým by si podložil svoje tvrdenia o dostupnosti.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 09:28:21

Jste naivní, že chcete zde na blogu nějaké zdroje těch informací, ty karty prostě nejsou, byly v naprosto mizivém množství, kde samosebou AMD vědělo měsíce dopředu jak toto uvedení dopadne a i tak je "uvede".
A jestli AMD "priorizovalo" Sony a MS, tak by mě zajímalo, kde jsou pro změnu ty konzole, ani po několika týdnech se koupit nedají, další dodávky Xboxu jsou v Q1/2021.
Objednané kapacity AMD u TSMC jsou prostě v tomto ohledu naprosto zoufalé a je jasné, že kdo lépe platí, tak jede.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 10:03:30
avatar
no ty konzole ma alespon milion lidi doma, ale u grafik to je on mnoho radu min ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paperlaunch 2020-11-28 10:11:18
avatar
Je to třeba přiznat, že se v podstatě jedná o paperlaunch. AMD buď mělo vědět, že poptávka bude takto vysoká (korona, viz vyprodané konzole, kdy Sony a MS nedokázali přesně odhadnout objem poptávky - ti ale vyráběli s daleko větším předstihem), a podle toho předem komunikovat omezenou dostupnost (zvláště Frank Azor z tohoto pohledu vychází jako padouch), nebo mělo prodeje pozdržet a naakumulovat větší množství.

U grafik jsem očekával, že AMD upřednostnilo své dvorní výrobce, ačkoli po dlouhé době byly reference hodně kvalitní (a řekl bych, že dnes bych raději koupil tu referenci, než modely AIB), ale ani to nevypadá jako pravda.

Nezbývá než počkat ještě pár týdnů - pak se vše ukáže.
Bohužel nejen spekulanti, ale i prodejci se zachovali jako nenažrané svině, upřednostnili své sestavy na úkor volného prodeje, ale to se dalo čekat, že neodolají pokušení prodat toho víc než jen GPU a za větší peníze, zvláště před vánocemi.

Z mého pohledu tedy zklamání.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 10:32:41
avatar
Na to, že podle zdejších článků AMD vyrábělo 2 měsíce zásoby na sklad, tak nic moc, no.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 12:01:25
avatar
Pri tých referenčných modeloch sa im podarilo pár desiatok, možno stoviek dodať takže sa technicky vyhli papierovému uvedeniu produktu. Pro nereferenciach je to čistý Paper launch. Tie okrem recenzentov nikto nevidel a tí sa zhodujú v tom, že AMD sa v tomto podarilo prekonať ešte aj Nvidiu. Dúfajme, že AMD zbabralo len to uvedenie a ďalej sa to zlepší.

Je tam hneď niekoľko veľmi zaujímavých nereferenčných designov. XFX Speedster Merc 319, Sapphire Nitro+ a nezmyselne limitovaný Red Devil od PowerColor. Vyzerá to podľa recenzií, že Nitro+ ho v pohode dorovná a dokonca aj prekoná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 12:36:57
avatar
ten RED DEVIL ano, existuje v limitované edice, ale také v normální nelimitované edici ;) liší se některými barevnými prvky a balením ....

a znovu opakuji, v historii nejen AMD ale i NV, vždycky byla dostupnost po vydání mizerná, speciálně u AMD v posledních generacích chodily neref. později než ref. ale dostupnost se vždycky zhruba po prvním měsíci od uvedení výrazně srovnala a zlepšila. To se nestalo u RTX 3000, kde i po 2 měsících je situace katastrofa .... u RX 6000 to ale hodnotit nemůžeme, protože měsíc od jejich uvedení uplyne 18. resp v případě neref. až 25.12.!

I v minulosti za normální situace ve výrobě a poptávce ty karty prostě první měsíc nebyly běžně dostupné, takže se uvedení RX 6000 vlastně nijak neliší od minulosti (což je zklamání na jednu stranu, na druhou stranu za současné situace pochopitelné o to více ... dobrou zprávou je, že to není kvůli problémům ve výrobě které má prokazatelně NVIDIA kvůli přechodu k SAMSUNG jehož 8nm výroba není zdaleka ve stavu srovnatelném se 7nm TSMC (Radeon)
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 12:33:11

Tak ted nalistovali na czc 6800Xt za 25k. To uz je docela vysmech
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 13:35:24

Takže ten ROG LC je vlastně za hubičku...
Pro hráče tak černý pátek asi začne mít úplně jiný smysl...
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 13:48:37

jezisi a to je jen TUF. Jako sem fakt stastnej ze mam tu referencku v pc. Cenove se asi svet zblaznil.
Zacina apokalypsa

opraveno pro larina
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 15:49:25

To jsem si ještě před týdnem říkal, jaký nejsem idiot, že jsem dal skoro dvacítku za grafiku. Teď už je ten pocit daleko slabší. :-)
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - apokalypsa 2020-11-28 18:25:12

Když už chci použivat cizí termity.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 20:02:53
avatar
podle toho že je ROG-STRIX-LC-RX6800XT za 27 999 Kč Odkaz tak bych očekával že "běžná" Strix OC bude minimálně za 24 999 Kč, tedy téměř o nic levnější ( případně stejně nebo dokonce o něco dražší) než za co bylo možné předobjednat RTX 3080 Strix OC ( na OC verzi Odkaz jsem měl předobjednávku ze 17.9. za 25 199 Kč - bohužel jaksi stále nedorazila, jak je tam vidět v diskuzi tak s tím má problém více lidí a ta "základní bez OC" Strix byla cca o tisíc Kč levnější)
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 13:18:50
avatar
V tomto světle vychází reference 6800 XT za 18999 + 3600 za vodní blok a 250 Kč za dopravu z německa ještě vlastně docela dobře
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 14:14:39

Na Bazosi jsou 2ks asrock 6800xt za 23500,což mi nepřijde nějak šílené.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 15:11:20

za tu cenu bych si predstavoval nakou nabusenou oc edici kdy reference ma stat 18000 + 5500 za nadstandart

ty ceny nereferencnich edic uz sou pomalu na cene 6900XT
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 15:35:28
avatar
Pokud to koupíš z druhé ruky (Bazoš), tak nemáš možnost to sám reklamovat, pokud se něco pokazí. Záruka je vždy na jméno nebo firmu toho, kdo zboží kupuje.
Svetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 16:42:58

Neni to pravda, uz jsem to tu nekolikrat psal, dokonce s odpovedi primo z Alzy. Dokonce i v pripade, ze karta nejde opravit, je v zaruce a neni moznost nahradit jinym kusem,penize vrati tomu, kdo prisel se zarucnym listem. Jen v pripade, ze je karta na ICO a museli by vratit penize, muzou vratit pouze vlastnikovy firmy, prip. cloveku, kterej bude mit plnou moc na tenhle ucel
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 17:22:33
avatar
záruka je na toho kdo má doklad ...
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Záruka. 2020-11-28 21:11:32
avatar
Takže při prodeji/nákupu zboží už nedochází mezi prodejcem a kupujícím k uzavření kupní smlouvy, tak jako dříve?. Tzv. smluvní vztah?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 23:13:57
avatar
ano, ale v případě reklamace ti ji udělají na to zboží, které je na platném dokladu, jedno na jaké jméno je vystaveno. Pokud máš ten produkt a k němu platný záruční doklad, nehraje roli, že nejsi původní kupující ...

ostatně když pošleš někoho za sebe tu reklamaci vyřídit a dáš mu do ruky ten produkt a doklad k němu, také mu to vyřídí ...

ano, existují možná nějaké produkty/služby, které mohou být extra vázané jen na konkrétní osobu, ale to se netýká normálních PC a PC komponent ... prostě máš platný doklad k produktu, máš vše co potřebuješ ...
RadekM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 19:14:18

Tak když vidím současné ceny a dostupnost nových dílů jsem opravdu rád, že jsem na nic nečekal a složil si v říjnu PC částečně z nových dílů (hlavně jsem chtěl novou desku s B550) a zbytek byl bazar, když ještě spousta lidí prodávala a šlo koupit vše za rozumné peníze. Opravdu nemělo smysl čekat a hlavně by se vůbec nevyplatilo kupovat nic nového. Sorry jako ty ceny jsou opravdu tragédie i kdyby se za ně nějakým zázrakem daly nové CPU a GPU opravdu koupit a nebylo všechno ve skutečnosti mnohem dražší.
Koupil jsem nakonec bazarovou R9 3900 za 8000tis k tomu GTX 1080 Ti za dalších 10 000tis a mám do dalších vánoc vystaráno.
Před dalšími vánoci pořídím lepší grafickou kartu od AMD a CPU mě hádám bude stačit ještě hodně dlouho.

A mimochodem jak tady byl nedávno článek, že na YouTube začali všude cpát reklamy, tak jsem to vyřešil tak, že jsem se odhlásil z účtu google a s ADblockem nemám při sledování videa na YouTube ani jednu reklamu. Když se přihlásím k účtu, tak tam reklamy zase jsou. Takže se prostě odhlašte z googlu a máte pokoj
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - další podraz ze strany nVidia 2020-11-28 20:46:56
avatar
nevím jestli je to pravda co se koluje o -- https://www.svethardware.cz/nvidia-pry-prodala-tezarum-ampere-za-175-milionu-dolaru/53708 .
Pokud to je pravda tak je to hnus ze strany nVidie . Našel jsem i něco na webech ale neni to ověřeno .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-28 23:15:01
avatar
je to ověřeno, NV to má dokonce schované v účetnictví ...

pro NVIDIA nejsou hráči zajímavý zákazníci ...
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6700 XT 2020-11-30 16:44:29
avatar
Dneska jsem koukal na 67000 XT , no vypada super . A ten takt je šíleny ale jestli bude dostupna jinak 3070 muže jít na Raucherpause :-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 18:08:29
avatar
Jaký šílený takt?
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 20:26:14
avatar
GFX 2854 Mhz -- https://www.youtube.com/watch?v=CSjw2ZTVFso&t=200s
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-12-01 07:27:42
avatar
To je maximum které ti povolí ovladače pro přetaktování. 6900XT má 3GHz. Takové maximum si můžu nastavit i na své RX 5700XT...je to jen číslo, kam ti dovolí jet posuvník taktů.

Reálně takty z výroby jak u ref. tak u neref. lze očekávat tak max. na úrovni taktů RX 6800(XT)/6900(XT).
Takže ne, nejsou šílené

Při OC takových taktů třebas bude možné dosáhnout, ale to ukážou až testy.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fantasy 2020-12-01 12:03:40

Bude zajímavé sledovat jak se gpu bude dále vyvíjet, protože růst frekvence je jedna z cest jak navyšovat hrubý výkon. Samozřejmě má to své limity ~ 5GHz u cpu, ale analogicky a historicky by cpu posun ve frekvencich mohlo podobně ovlivnit i gpu odvětví.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 739x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 508x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 978x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6