Nová generace grafik AMD i NVIDIA bude vyráběna u TSMC a to stejným 16nm FinFET+ procesem Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 26 August 2015
altCo můžeme čekat od 16nm GPU proti těm stávajícím 28nm? A kdy přijdou?

 

 

 

To, že NVIDIA bude vyrábět novou generaci GPU stále u TSMC není velké překvapení, do současnosti se však považovalo za reálné, že i AMD přejde s výrobou k partnerskému GlobalFoundries. Nyní vše nasvědčuje tomu, že i nadále obě firmy budou vyrábět stejným procesem u stejné firmy svá GPU nové generace, jak tomu bylo i do současnosti.

Nejen tedy nová architektura PASCAL od společnosti NVIDIA, v jejímž čele bude nový čip GP100 s HBM2 paměťmi a tedy stejnou konstrukcí jako je současné FURY od AMD, ale právě i nástupce FIJI v podobě nové generace GCN architektury a rodiny grafik GREENLAND, budou vyráběny stejným novým 16nm FinFET+ procesem.

Ten by měl přinést pořádný posun proti současnému 28nm HPM. Až 65% zvýšení frekvencí, kolem 2 větší hustoty tranzistorů na mm2 a až 70 % úspora energie. Oba výrobci chytají nové generaci svých GPU, v čele s novými velkými čipy. V případě NV by nový GP100 (nástupce TITAN X) měl mít až 17 miliard tranzistorů, v případě 16nm nástupce FIJI jádra od AMD by pak měl být počet tranzistorů rekordních až 18 miliard. Oba čipy by ale měly být o něco menší než jejich 600mm2 velcí současníci. Samozřejmě kromě těchto TOP verzí obě firmy pracují i na celé řadě menších. U AMD už lze počítat výhradně s nasazením HBM2 technologie, u NV dosud nevíme, zda mimo TOP řešení bude HBM2 používat i na nižší řešení, rozhodně však o to zájem má. Se vstupem společnost SAMSUNG na pole výroby HBM pamětí by to možná mohlo být i reálné.

Co zatím nevíme je, kdy reálně první 16nm grafické karty dorazí na trh. V současnosti běží první testovací fáze výroby a oba výrobci mají v rukou první 16nm čipy nové architektury. To znamená ještě pěkných pár měsíců prací, pokud vše půjde dobře. Osobně bych tak nástup prvních 16nm grafik reálně na trh očekával tak v Q2 2016. Už nyní je ale jasné, že proti stávající 28nm generaci půjde o významný krok. Obě generace by také měly plně využívat a podporovat DX12 technologie atd.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází RPG Clair Obscur: Expedition 33
Vychází RPG Clair Obscur: Expedition 33Wednesday, 23 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1746x
Komentářů: 0
Oblivion Remastered: TES IV dorazil - UE5 mu sluší!
Oblivion Remastered: TES IV dorazil - UE5 mu sluší!Tuesday, 22 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1519x
Komentářů: 2
Star Wars Zero Company tahová hra od tvůrců XCOM!
Star Wars Zero Company tahová hra od tvůrců XCOM!Friday, 18 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1097x
Komentářů: 0
Marathon od Bungie/SONY představen – nový „Concord“?
Marathon od Bungie/SONY představen – nový „Concord“?Thursday, 17 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 929x
Komentářů: 0
Baldur’s Gate 3 se loučí! Poslední aktualizace a konec!
Baldur’s Gate 3 se loučí! Poslední aktualizace a konec!Tuesday, 15 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2152x
Komentářů: 4
Forever Skies – survival inspirovaný Subnauticou ve verzi 1.0
Forever Skies – survival inspirovaný Subnauticou ve verzi 1.0Monday, 14 April 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2091x
Komentářů: 0